Ο πρόεδρος του ΙΕΠ αναλύει τις αλλαγές που θα ισχύσουν στα σχολεία το νέο σχολικό έτος

Από το νέο σχολικό έτος, οι μαθητές/τριες θα συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν την κοινωνική ευθύνη και την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση

07/09/2024

Ενημερώθηκε: 07/09/2024, 18:15

Άκουσε το άρθρο

Ο πρόεδρος του Ινσττούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Σπύρος Δουκάκης, με άρθρο του στο Βήμα της Κυριακής αναλύει τις 11 αλλαγές πυ θα ισχύσουν κατά το νέο σχολικό έτος. 

Διαδραστικά Συστήματα Μάθησης: Κάθε χρόνο, το ΙΕΠ παρέχει οδηγίες διδασκαλίας στους/στις εκπαιδευτικούς. Φέτος, οι οδηγίες εμπλουτίστηκαν με προτάσεις για τη χρήση διαδραστικών συστημάτων και κατάλληλου εκπαιδευτικού περιεχομένου. Στόχος είναι η ενσωμάτωσή τους στην εκπαιδευτική πράξη, ώστε να αποτελέσουν μέσο εκπαίδευσης.

Δράσεις Αντιμετώπισης της Ενδοσχολικής Βίας και του Εκφοβισμού: Η πλατφόρμα stop-bullying. gov.gr εμπλουτίστηκε με νέα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Ταυτόχρονα, η έρευνα που διεξάγει το ΙΕΠ σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Κρήτης παρέχει δεδομένα για την εφαρμογή πολιτικών βάσει στοιχείων. Επιπλέον, η εκπαίδευση των ομάδων δράσης και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία ασφαλών και συμπεριληπτικών σχολικών περιβαλλόντων. 

Κανονισμός Λειτουργίας Σχολείων: Η εισαγωγή του νέου κανονισμού σηματοδοτεί μια στροφή προς σύγχρονες, μαθητοκεντρικές προσεγγίσεις. Ο κανόνας «Το κινητό στην τσάντα» αντικατοπτρίζει τη δέσμευση για μείωση των περισπασμών και προώθηση ενός σχολικού περιβάλλοντος εστιασμένου στη μάθηση. 

Αναμόρφωση του Μαθήματος της Πληροφορικής: Με τη συμμετοχή 20 συμβούλων Εκπαίδευσης Πληροφορικής και στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας « Mazί για την Εκπαίδευση» του ΙΕΠ , δημιουργήθηκε σύγχρονο εκπαιδευτικό υλικό για το μάθημα της Πληροφορικής στο γυμνάσιο. Τα 19 στελέχη της δημόσιας εκπαίδευσης εργάστηκαν εθελοντικά για την ολοκλήρωση του έργου. Το ανανεωμένο βιβλίο Πληροφορικής και το νέο πιστοποιητικό στην επιστήμη της Πληροφορικής θα «εξοπλίσουν» τους/τις μαθητές/τριες με απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες για έναν τεχνολογικά προηγμένο κόσμο.

Ψηφιακό Φροντιστήριο: Σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα στην ενίσχυση των εκπαιδευτικών ευκαιριών. Μέσω σύγχρονων βίντεο, οι μαθητές και οι μαθήτριες από την Ε ' Δημοτικού έως τη Γ' Λυκείου θα μπορούν να παρακολουθούν τη σχολική ύλη όποτε το επιθυμούν. Επιπλέον, οι υποψήφιοι και οι υποψήφιες για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις αποκτούν τη δυνατότητα να παρακολουθούν «ζωντανά» διαδικτυακά μαθήματα. 

Μάθημα Λογοτεχνίας: Οι αλλαγές στο μάθημα της Λογοτεχνίας, που εστιάζουν στην ανάγνωση ολόκληρων έργων, αντικατοπτρίζουν μια βαθύτερη παιδαγωγική μετατόπιση. Το νέο πλαίσιο προάγει την ενασχόληση των μαθητών/τριών με τη λογοτεχνία, ενισχύοντας την κριτική ανάλυση και την εκτίμηση της πολιτιστικής και πνευματικής κληρονομιάς που διαθέτουμε. 

Δράσεις Ενεργού Πολίτη: Από το νέο σχολικό έτος, οι μαθητές/τριες θα συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν την κοινωνική ευθύνη και την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, σύμφωνα με τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών. Εμπλουτίσαμε τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, αναπτύξαμε δράσεις σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και ενισχύσαμε τις εκδηλώσεις στα σχολεία. Οι δράσεις αυτές επεκτείνουν την εκπαίδευση πέρα από την τάξη, διαμορφώνοντας κοινωνικά συνειδητοποιημένους και περιβαλλοντικά υπεύθυνους πολίτες.

Σχόλια (21)

-fiat punto - Να το !
|

από σήμερα το υλικό Παρασκευή και 13 με τις υγείες σας (όλο από συμβούλους, σαν πολλοί μαζί, δεν είναι κακό αλλά παραγράφους δεν έχει. στα θετικά ό,τι γράφαμε χρόνια : δίνουν "μινι πλατφόρμα" για παρατηρήσεις , αλλά τόσοι που είναι οι ίδιοι δεν θα έπρεπε να υπάρχει θέμα. μεγάλο το υλικό ανά τάξη, θέλει μελέτη για περαιτέρω σχόλια )

ΙΕΠ
|

Το ΙΕΠ είναι πλήρως υποστελεχωμένο. Οι παραιτήσεις διαδέχονται η μία την άλλη, ενώ στις προκηρύξεις για κάλυψη θέσεων ανταποκρίνονται ελάχιστοι. Γιατί άραγε? Τα έργα ΕΣΠΑ που λαμβάνει δεν τα υλοποιεί. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα νέα ΠΣ και βιβλία των ΕΠΑΛ.
Οι δράσεις ενεργού πολίτη δεν μας λέει πού και πότε θα γίνονται, καθώς δεν υφίστανται στο αναλυτικό πρόγραμμα. Πόσα χρήματα δαπανήθηκαν? Το υλικό που παρήχθη?
Οι ομάδες εργασίας εθελοντών δεν ενεργοποιήθηκαν εκτός από αυτήν της πληροφορικής.
Διάφορες άλλες προκηρύξεις δεν υπάρχει συμμετοχή. Το ΙΕΠ δεν εκπληρώνει τον ρόλο για τον οποίο δημιουργήθηκε. Είναι τελικά αναγκαία η ύπαρξή του?

@Περαιωτης
|

Ο καθένας με την άποψη του.

Κώστας
|

Αγαπητέ, που μου λέτε πως θα μάθω για το νέο βιβλίο στις 10/9, το γνωρίζω αυτό. Απλά θεωρώ πως το μαθαίνουμε αργά και χωρίς λόγο.
Γιατί να μην το έχουμε από το καλοκαίρι οι εκπαιδευτικοί στα χέρια μας; Κι αν αυτό δεν ήταν εφικτό, γιατί δεν πάμε στην αλλαγή από του χρόνου;
Δεν ξέρω, λίγο σαδιστικό -και επιμένω χωρίς λόγο- όλο αυτό. Σαν να μην έχουμε τίποτε άλλο να προβάλουμε και ας βάλουμε άρον άρον αυτό!
Τι να πω, ο καθένας όπως το βλέπει.

Περαιώτης
|

Άψογος ο Δουκάκης και μην ξεχνάμε καθηγητής στο Ιόνιο με καινοτόμες βραβευμένες δράσεις.
Δυνατά πρόεδρε!!!!!!!!

@Πούντο
|

Στις 10/9 οι Σύμβουλοι ΠΕ86 θα ενημερωθούν για το βιβλίο. Άγνωστο πότε θα έχουν οι εκπαιδευτικοί το βιβλίο. Θα το διαβάσουν εντός ολίγων ημερών και θα περιμένουν την ενημέρωση των Συμβούλων για να το διδάξουν πάραυτα. Όλα τρέχουν με υπερηχητικές ταχύτητες σε βάρος των εκπαιδευτικών της τάξης και των μαθητών.

Άννα Σίνη
|

Υπήρχαν μαθήματα για τον ενεργό πολίτη στο Λύκειο και....καταργήθηκαν!! Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες θεωρήθηκαν περιττές!!!
Προφανώς θα είναι άλλο μοντέλο ενεργού Πολίτη αυτό που έχει σχεδιασθεί!!

@Κώστας
|

Στις 10/9 μάθετε για το βιβλίο

Εμπλουτισμός Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.
|

Αυτός ο εμπλουτισμός έγινε από αφανείς - εραστές της εκπαίδευσης που αξιολόγησαν-αμοισθί- τα εργαστήρια δεξιοτήτων με νέο υλικό, δουλεύοντας ακατάπαυστα, για να κομπάζουν κάποιοι για τον καλυτερότερο πρόεδρο. ... Μαζί για την εκπαίδευση, λοιπόν!

Κώστας
|

Θεωρώ πως ο κ. Δουκάκης είναι η καλύτερη επιλογή για το ΙΕΠ. Αρκεί να παραμείνει σταθερός στις ιδέες του και τον τρόπο δράσης του.
Γιατί αυτό που συμβαίνει με το βιβλίο πληροφορικής γυμνασίου δεν του ταιριάζει.
Γιατί είναι επτασφράγιστο μυστικό; Γιατί δεν μπορούμε να το έχουμε στα χέρια μας, να το μελετήσουμε και να κάνουμε τον προγραμματισμό μας;
Γιατί πρέπει να δυσκολεύουμε τη ζωή μας, αντί να την καλυτερεύουμε κάνοντας και πιο σωστά τη δουλειά μας;

Μόνο Λόγια
|

Ουσιαστικές αλλαγές μηδέν.....μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα ή 2 εκπαιδευτικοί αν έχουμε πάνω από 22 μαθητές.....κ.α

Χημικός
|

Ελπίζω πως τελικά το "διοξείδιο του άνθρακα" θα εξακολουθήσει να λέγεται έτσι και όχι "άνθρακας διοξείδιο".

Σώστης
|

Επικοινωνία.. από ουσία μηδέν!!!

Φουρφούρης
|

Αλλαγές επί αλλαγών και αθλητικό υλικό στα σχολεία έχουμε να δούμε από την εποχή του χαλκού.

Σαράντης
|

@γυμναστης

Αν ήταν έτσι, θα
1. Είχε βαλει το μάθημα της πληροφορικής στη θετική ομάδα προσανατολισμού, όπου και ανήκει
2. Είχε Αυξήσει τις ώρες της πληροφορικής παντού
3. Είχε μείνει σιωπηλός για τις κλασσικές και ανθρωπιστικές σπουδές.

Αντιθέτως κάνουν πολύ στοχευμένες κινήσεις προς την σωστή κατεύθυνση. ίσως γιατί ο υπουργός δεν είναι ΝΔ...

Πετρίνα Μπατέλη
|

Ποιος θα υποστηρίξει την ουσιαστική (και όχι τύποις) συμμετοχή των παιδιών στις δράσεις ενεργού πολίτη αν όχι οι εκπαιδευτικοί κοινωνικών επιστημών; Με 7% κάλυψη των λειτουργικών κενών ΠΕ78 στην Α' Φάση Πρόσληψης Αναπληρωτών, τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα μού ακούγονται όλα αυτά...

@ Πούντο
|

είναι για σέρβις (και λίγα για τη νευρική αμαξάρα... τα βλιβλία του υπαιθα με τρέεεεεεεενοοοοοο πάντα)

γυμναστης
|

ΑΝΤΕ να βγει και ενας καθηγητής φυσικής αγωγής ως υπουργος παιδείας για να δουμε μια διαφορετικη εξέλιξη καλύτερη στο μάθημα της φυσικής αγωγής. Μέτρησα την λέξη ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ και τα παραγωγα σε 13 επαναλήψεις στο κείμενο της δήλωσης του προέδρου.

Κωνσταντίνος
|

Δράσεις ενεργού πολίτη.... χωρίς αντίστοιχα μαθήματα που κόψατε από το σχολείο δεν νοείται!!!!!

Πούντο (όχι φίατ)
|

"δημιουργήθηκε σύγχρονο εκπαιδευτικό υλικό για το μάθημα της Πληροφορικής στο γυμνάσιο"
πότε θα το "παραλάβουμε";

Ρίτα
|

Έχω την εντύπωση ότι για όλα αυτά δεν έχει σταλεί στα σχολεία ούτε μια οδηγία, έτσι δεν είναι; Εμείς δεν έχουμε ιδέα...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ