Από τα 61.000 τμήματα συγχωνεύουμε κάτι λιγότερο από 1.000, δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση,στην καθιερωμένη Συνέντευξη Τύπου, στην 88η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, και τόνισε τα εξής:
- Αυτό γίνεται πάντα με σαφείς κανόνες και με σκοπό τον εξορθολογισμό και όχι την εξοικονόμηση.
- Έβλεπα τα στοιχεία και αν δεν κάνω λάθος, οι αριθμοί των μαθητών που έχουμε στο Νηπιαγωγείο, στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο, στο Λύκειο, είναι μια αναλογία που είναι καλύτερη από αυτή που υπάρχει στα ευρωπαϊκά σχολεία.
- Γιατί έχουμε περισσότερους εκπαιδευτικούς απ’ ό,τι έχουμε στην Ευρώπη ανά μέσο όρο για τον αριθμό των μαθητών.
- Άρα, νομίζω ότι γίνεται μία, δεν θα έλεγα καν μεγάλη, φασαρία, η οποία δεν νομίζω ότι έχει πολύ μεγάλη υπόσταση.
- Άλλα είναι τα προβλήματα της δευτεροβάθμιας και πρωτοβάθμιας παιδείας, τα οποία πρέπει να αντιμετωπίσουμε.
- Αποδίδω μεγάλη σημασία στους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, που αντικαθιστούν, όπως ξέρετε, αναπληρωτές, έτσι ώστε να δίνουμε μία μονιμότητα στο προσωπικό μας και μία προβλεψιμότητα ως προς τη ζωή τους.
- Είναι πολύ δύσκολο για έναν αναπληρωτή να πηγαίνει από πόλη σε πόλη, από νησί σε νησί, χωρίς να γνωρίζει που θα είναι μόνιμα τοποθετημένος.
Η μεγάλη επανάσταση
Η μεγάλη επανάσταση που κάνουμε με την είσοδο της τεχνολογίας στα σχολεία έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο κάνουμε το μάθημα, ανέφερε ο πρωθυπουργός και πρόσθεσε: "Το έχει κάνει πολύ πιο δημιουργικό και πολύ πιο ουσιαστικό".
Σχολική Στέγη
Σχετικά με τη Σχολική Στέγη ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε τα εξής:
- Η ευθύνη για την επισκευή των σχολείων είναι στους Δήμους, δεν είναι στην κεντρική κυβέρνηση. Όμως οι Δήμοι βλέπουμε ότι συχνά δυσκολεύονται να ανταποκριθούν. Γι’ αυτό και θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα καινούριο πρόγραμμα το οποίο θα το συζητήσουμε άμεσα με την αυτοδιοίκηση για να δούμε τον καλύτερο τρόπο υλοποίησής του.
- Βάζουμε 250 εκατομμύρια σε ορίζοντα των επόμενων ετών από το ΠΔΕ (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) και θα κάνουμε και μια μεγάλη προσπάθεια, ειδικά γι’ αυτό το πρόγραμμα, να δημιουργήσουμε ένα ταμείο το οποίο θα προσελκύσει σημαντικές δωρεές από τον ιδιωτικό τομέα. Δε γίνεται να έχουμε σχολεία στα οποία πέφτουν σοβάδες στα κεφάλια των μαθητών, ούτε γίνεται να έχουμε σχολεία με τουαλέτες οι οποίες προέρχονται από τον 19ο ή τον 20ο αιώνα.
- Και βέβαια, το είπα και χθες, πηγαίνω παντού στην ελληνική περιφέρεια και βλέπω εγκαταλελειμμένα γηπεδάκια, τα οποία υπάρχουν ήδη με σπασμένες μπασκέτες, σε μία εποχή που θέλουμε να βγάλουμε τα παιδιά έξω, να αθλούνται περισσότερο και για να αντιμετωπίσουμε και το θέμα της παιδικής παχυσαρκίας.
- Για τέτοιες παρεμβάσεις μιλάμε. Αλλά μπορούν να αλλάξουν εντός των επόμενων ετών την εικόνα της στέγης, τα πιο προβληματικά σχολεία μας. Γιατί δεν είναι όλα τα σχολεία προβληματικά. Αρκετά σχολεία, όμως, είναι προβληματικά.
Προς > @Φιλόλογος απών | 9 Σεπ 2024 11:46
Συμφωνώ. Να τα λέμε ΟΛΑ! Κι αυτά τα σωστά που επισημαίνετε εσείς (και με βρίσκουν σύμφωνο), αλλά και τα υπόλοιπα πολύ πιο σοβαρά (εθνικά) θέματα που επισήμανα εγώ στο δικό μου σχόλιο!
Γιαυτό σας παρακαλώ να αποφεύγετε ειρωνικές εκφράσεις του τύπου "κοροϊδευόμαστε" σε κάποιον που επισημαίνει υπαρκτά προβλήματα (εκτός κι αν τα αμφισβητείτε) και να τις απευθύνετε σε όσους αντιδρούν σ' αυτές τις επισημάνσεις προσπαθώντας να συγκαλύψουν τις προφανείς ευθύνες των αρμοδίων.
Αυτονόητο λοιπόν το ερώτημα: Το βρίσκετε πρέπον να επικρίνετε κάποιον επικαλούμενος θέματα που εκείνος δεν άγγιξε (άρα δεν ξέρετε την άποψή του), όπως κάνετε εσείς τώρα;