Κ. Μητσοτάκης: Από τα 61.000 τμήματα συγχωνεύουμε κάτι λιγότερο από 1.000

"Η μεγάλη επανάσταση που κάνουμε με την είσοδο της τεχνολογίας στα σχολεία έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο κάνουμε το μάθημα"

08/09/2024

Άκουσε το άρθρο

Από τα 61.000 τμήματα συγχωνεύουμε κάτι λιγότερο από 1.000, δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση,στην καθιερωμένη  Συνέντευξη Τύπου, στην 88η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, και τόνισε τα εξής:

  • Αυτό γίνεται πάντα με σαφείς κανόνες και με σκοπό τον εξορθολογισμό και όχι την εξοικονόμηση. 
  • Έβλεπα τα στοιχεία και αν δεν κάνω λάθος, οι αριθμοί των μαθητών που έχουμε στο Νηπιαγωγείο, στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο, στο Λύκειο, είναι μια αναλογία που είναι καλύτερη από αυτή που υπάρχει στα ευρωπαϊκά σχολεία.
  •  Γιατί έχουμε περισσότερους εκπαιδευτικούς απ’ ό,τι έχουμε στην Ευρώπη ανά μέσο όρο για τον αριθμό των μαθητών.
  • Άρα, νομίζω ότι γίνεται μία, δεν θα έλεγα καν μεγάλη, φασαρία, η οποία δεν νομίζω ότι έχει πολύ μεγάλη υπόσταση. 
  • Άλλα είναι τα προβλήματα της δευτεροβάθμιας και πρωτοβάθμιας παιδείας, τα οποία πρέπει να αντιμετωπίσουμε.
  • Αποδίδω μεγάλη σημασία στους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, που αντικαθιστούν, όπως ξέρετε, αναπληρωτές, έτσι ώστε να δίνουμε μία μονιμότητα στο προσωπικό μας και μία προβλεψιμότητα ως προς τη ζωή τους. 
  • Είναι πολύ δύσκολο για έναν αναπληρωτή να πηγαίνει από πόλη σε πόλη, από νησί σε νησί,  χωρίς να γνωρίζει που θα είναι μόνιμα τοποθετημένος.

Η μεγάλη επανάσταση

Η μεγάλη επανάσταση που κάνουμε με την είσοδο της τεχνολογίας στα σχολεία  έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο κάνουμε το μάθημα, ανέφερε ο πρωθυπουργός και πρόσθεσε:  "Το έχει κάνει πολύ πιο δημιουργικό και πολύ πιο ουσιαστικό".

Σχολική Στέγη

Σχετικά με τη Σχολική Στέγη ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε τα εξής:

  • Η ευθύνη για την επισκευή των σχολείων είναι στους Δήμους, δεν είναι στην κεντρική κυβέρνηση. Όμως οι Δήμοι βλέπουμε ότι συχνά δυσκολεύονται να ανταποκριθούν. Γι’ αυτό και θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα καινούριο πρόγραμμα το οποίο θα το συζητήσουμε άμεσα με την αυτοδιοίκηση για να δούμε τον καλύτερο τρόπο υλοποίησής του.
  • Βάζουμε 250 εκατομμύρια σε ορίζοντα των επόμενων ετών από το ΠΔΕ (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) και θα κάνουμε και μια μεγάλη προσπάθεια, ειδικά γι’ αυτό το πρόγραμμα, να δημιουργήσουμε ένα ταμείο το οποίο θα προσελκύσει σημαντικές δωρεές από τον ιδιωτικό τομέα. Δε γίνεται να έχουμε σχολεία στα οποία πέφτουν σοβάδες στα κεφάλια των μαθητών, ούτε γίνεται να έχουμε σχολεία με τουαλέτες οι οποίες προέρχονται από τον 19ο ή τον 20ο αιώνα.
  • Και βέβαια, το είπα και χθες, πηγαίνω παντού στην ελληνική περιφέρεια και βλέπω εγκαταλελειμμένα γηπεδάκια, τα οποία υπάρχουν ήδη με σπασμένες μπασκέτες, σε μία εποχή που θέλουμε να βγάλουμε τα παιδιά έξω, να αθλούνται περισσότερο και για να αντιμετωπίσουμε και το θέμα της παιδικής παχυσαρκίας.
  • Για τέτοιες παρεμβάσεις μιλάμε. Αλλά μπορούν να αλλάξουν εντός των επόμενων ετών την εικόνα της στέγης, τα πιο προβληματικά σχολεία μας. Γιατί δεν είναι όλα τα σχολεία προβληματικά. Αρκετά σχολεία, όμως, είναι προβληματικά.
     

Σχόλια (24)

Φιλόλογος απών
|

Προς > @Φιλόλογος απών | 9 Σεπ 2024 11:46
Συμφωνώ. Να τα λέμε ΟΛΑ! Κι αυτά τα σωστά που επισημαίνετε εσείς (και με βρίσκουν σύμφωνο), αλλά και τα υπόλοιπα πολύ πιο σοβαρά (εθνικά) θέματα που επισήμανα εγώ στο δικό μου σχόλιο!
Γιαυτό σας παρακαλώ να αποφεύγετε ειρωνικές εκφράσεις του τύπου "κοροϊδευόμαστε" σε κάποιον που επισημαίνει υπαρκτά προβλήματα (εκτός κι αν τα αμφισβητείτε) και να τις απευθύνετε σε όσους αντιδρούν σ' αυτές τις επισημάνσεις προσπαθώντας να συγκαλύψουν τις προφανείς ευθύνες των αρμοδίων.
Αυτονόητο λοιπόν το ερώτημα: Το βρίσκετε πρέπον να επικρίνετε κάποιον επικαλούμενος θέματα που εκείνος δεν άγγιξε (άρα δεν ξέρετε την άποψή του), όπως κάνετε εσείς τώρα;

Όλγα
|

Σε αυτά τα 1000 δηλαδή δε φοιτούν παιδιά ;

Master chef (400άρια και πετάω το μπαλάκι στου Δήμους)
|

@@ραπανάκια για την όρεξη 9 Σεπ 2024 20:13
qqqqqqqqq never και jamais! Δεν πάει το χέρι μου σας είπα.... αχαχαχα!
.
@Νίκος Δημ. 9 Σεπ 2024 12:05
Εξαιρετική τοποθέτηση!
.
@Φιλόλογος απών 9 Σεπ 2024 09:57
Ρεσιτάλ Μαέστρο μου! Καταιγιστικό σχόλιο σαν "Storm" του Antonio Vivaldi.
.
Προς @Φιλόλογος απών 9 Σεπ 2024 11:46
Μόνο αυτή τη διαφορά εντοπίσατε στα σχολεία της Ευρώπης σε σχέση με τα δικά μας?
"Εμείς" δεν συντηρούμε και δεν εξοπλίζουμε όπως πρέπει σχολεία με 50-100 μαθητές.... και θα κάνουμε συγχωνεύσεις με 300-400?
Πουθενά και ποτέ άλλωστε, ΠΘ και Υπουργός ΔΕΝ επικαλέστηκαν "οικονομίες κλίμακος".
<<Προχωρούμε σε εξορθολογισμό τμημάτων για να πετύχουμε καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα>> δήλωσε πρόσφατα ο κος Πιερρακάκης για τις συγχωνεύσεις τμημάτων.
Δηλαδή κατά τον Υπουργό ΠΑΙΔΕΙΑΣ.... οι 30 μαθητές ανά τμήμα μαθαίνουν καλύτερα από τους 15-20! Όχι να τα πείτε αυτά στους Ευρωπαίους που επισκέπτεστε με τα Erasmus, να βελτιωθούν κι αυτοί λίγο.
ΥΓ. Εάν πχ στην πόλη σας εκλέγεται υπουργός-υφυπουργός-βουλευτής της (όποιας) κυβέρνησης.... φοβάμαι ότι μπορεί να γίνουν και τέσσερα τα ΓΕΛ....

@ ραπανάκια για την όρεξη
|

συνεχίστε έτσι να αναφέρετε τους δήμους και θα μαγειρεύετε στο συσσίτιο του δήμου στο τέλος (καλά τα λέτε , εσύ και άλλοι, έτσι είναι, στο τέλος θα σας πει ο πιέρ ότι του λένε οι εκπαιδευτικοί συνέχεια προτάσεις με αυτά που επιβάλλει τα ασυνάρτητα και θα καταλήξετε στο διδακτορικό του ΓΓ και τα σχολεία οριστικά στους δήμους - ανακαινισμένα με τα 250 και των χορηγών . εξάλλου στην σ. 392 προφήτεψε την 4ετία διευθυντών που έχετε σήμερις. αλλά μην κλαίμε τους δήμους ότι δεν έχουν όλοι λεφτά, κάνουν την καλύτερη διαχείριση χρόνια τώρα, όλοι το ξέρουν ε; ) για το 1.6 τακατό κοίτα συζήτηση που άνοιξε ! πιάσε ένα τσίπουρο !
ΥΓ. qqqqqqqqq / ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Μπεκος
|

Η δημόσια εκπαίδευση έχει γίνει θίασος τα τελευταία χρόνια με τις μηχανορραφίες του υπουργείου παιδείας! Πότε θα καταλάβετε ότι ο εκπαιδευτικός χρειάζεται στήριξη; έχετε στην ανασφάλεια τους εκπαιδευτικούς με τις 10000 ψευτοπροσλήψης! Πάλι η πρωτοβάθμια θριάμβευσε και η δευτεροβάθμια βαθμίδα εντελώς ριγμένη!!! Όσο το υπουργείο εθελοτυφλεί δεν θα γίνει σοβαρή δουλειά στα δημόσια σχολεία!!!

@ @ Tακη
|

9 Σεπ 2024 09:47
Σωστά Την ευθύνη των κτιρίων την έχουν οι δήμοι, από όταν έδιωξαν την ευθύνη από πάνω τους. Τους Μαθητές όμως σε κτίρια υπό κατάρρευση δεν τους έβαλαν οι δήμοι αλλά το υπουργείο. Για κάθε κακό εδώ και 5 χρόνια φταιει κάποιος άλλος εκτός από τους κυβερνώντες. Ας σταματήσει επιτέλους να μοιραζει χρήματα σε κανάλια, ινφλουνσερ και συμβούλους και δώσει τα χρήματα εκεί που χρειάζεται ο πολίτης. Κιαν είναι τόσο βαρύ και πολύπλοκο και φταίνε πάντα οι άλλοι και δεν μπορουν να κάνουν τίποτε τότε ας αποσυρθούν γιατί περιττεύουν.

Τεο
|

Τελικά στις εξωδιδακτικες εργασίες Θα ορίσουμε υπεύθυνο για το locker, τη συλλογή και αναδιανομή κινητών των μαθητών η όχι? Μάθημα στα νέα τμήματα των 27 μαθητών θα γίνεται η θα απασχολούνται όλοι οι εκπαιδευτικοι με δικαιολογητικά απουσιών, πρακτικά αποφάσεων, κινητά σε τσάντα η σε τσαντάκι, σοβάδες, κλπ?

Απλα Μασηματικα
|

Εστω ενα 6/θεσιο με 100 μαθητες στην επαρχια. Εργαζονται 6 δασκαλοι, ενταξη, παραλληλη, γυμναστης, αγγλικος, πληροφορικος, εικαστικος, θεατρολογος, διευθυντης κτλ. Ας πουμε 12 χοντρικα :
Πραγματικος μεσος ωρος : 100/6 ( ολοι οι μαθητες / συνολο τμηματων)= 17, περιπου 1 εκπαιδευτικος προς 17.
Εικονικος μεσος ορος 100/ 12 (ολοι οι μαθητες / ολο το προσωπικο ) = 8 !!??
1 εκπαιδευτικος προς 8 . Ετσι βγαινουν οι Μ.Ο που βλεπετε ..

Νίκος Δημ.
|

Διαβάζω σχόλια κάποιων συμπολιτών μας που μιλούν για "λεφτόδεντρα", μόνο όταν πρόκειται για λεφτά στα σχολεία και για τη βελτίωσή τους. Όταν, βεβαίως, οι κυβερνώντες μοιράζουν από αυτά τα "λεφτόδεντρα" με απευθείας αναθέσεις, εκεί σιωπούν ("ένοχα" θα έλεγα). Σταματήστε να μας κάνετε μαθήματα οικονομίας και αρχίστε να αξιολογείτε τις προτεραιότητες της κοινωνίας. Το στοίβαγμα πάμπολλων μαθητών - μαθητριών σε μικρές και ακατάλληλες αίθουσες είναι ένα έγκλημα παιδαγωγικό, που δεν επιτρέπει τη σωστή λειτουργία μίας τάξης. Αντιθέτως, οι απευθείας αναθέσεις εξυπηρετούν μόνο τους "ημετέρους" της κυβέρνησης και κανέναν άλλον. Ο καθένας επιλέγει πού πρέπει να ξοδευτούν τα χρήματα του φορολογούμενου ελληνικού λαού και δείχνει τη κοινωνική του ευαισθησία ή την κομματική του "ευαισθησία".

@Φιλόλογος απών
|

Δε σχετίζεται μόνο με τη "χωρογεωγραφική ιδιαιτερότητα" της χώρας μας η ύπαρξη εκατοντάδων διεσπαρμένων σχολικών μονάδων στα ΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ, γιατί έτσι θεωρήθηκε εσφαλμένα ότι υπηρετείται το συμφέρον των μαθητών. Βέβαια, παλαιότερα υπήρχαν και άλλα δημογραφικά δεδομένα. Είμαστε η χώρα με τις μικρότερες σχολικές μονάδες πανευρωπαϊκά και το διαπιστώνουμε σε όλες μας τις επισκέψεις στο εξωτερικό στο πλαίσιο erasmus. Στην πόλη μου τρία Γενικά Λύκεια απέχουν λιγότερο από 200 μέτρα. Είναι γνωστό το πρόβλημα των ελεύθερων οικοπέδων που δεν υπάρχουν πια για νέες σχολικές μονάδες, ωστόσο και οι υπάρχουσες λειτουργούν με άδειες αίθουσες, αχανή προαύλια χωρίς υποδομές όπως βιβλιοθήκη, γυμναστήριο εξοπλισμένο κλπ. Με τις συγχωνεύσεις, όπου είναι δυνατό, στα ΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ, θα μπορούσαν να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακος προς όφελος της ανάπτυξης των παραπάνω υποδομών. Θα χαθούν, βέβαια, τότε κάποια "οφίκια" Διευθυντών, Υποδιευθυντών κλπ. Να τα λέμε όλα και να μην κοροΪδευόμαστε, μιας και είστε συντ/χος εκπαιδευτικός και τα ξέρετε από μέσα.

Master chef (ραπανάκια για την όρεξη)
|

Προς @Tακη 9 Σεπ 2024 09:47
Το Κράτος έδωσε την ευθύνη των κτιρίων στους Δήμους, χωρίς όμως να τους διαθέτει τα ανάλογα χρήματα για τα έργα που χρειάζονται.
Εάν πχ σας δώσουν την ευθύνη να ταΐσετε 20 άτομα.... και σας δώσουν χρήματα για 2 αυγά, 3 ραπανάκια και 1/2 αγγούρι.... τί και πόσο καλό φαγητό λέτε να κάνετε?

Μαρία
|

Εχει δίκιο ότι υπάρχουν πλεονάζοντες εκπαιδευτικοί, και είναι αυτοί της ειδικής αγωγής, ενώ στην γενική αγωγή υπάρχουν ελλείψεις.

Φιλόλογος απών
|

Προς >@Φιλόλογος απών | 9 Σεπ 2024 07:59
Κυριολεκτικά εξοργίζομαι με τέτοιες απόψεις που εκφράζονται μάλιστα δημόσια από κάποιους πολίτες πιο φανατικούς κι από τους κυβερνώντες εν ονόματι τάχα του συμφέροντος μιας πατρίδας, για την οποία ωστόσο έχουν πολύ στενή και ιδιόμορφη αντίληψη!
Πέρα από την προφανή στενότητα της συγκεκριμένης λογικής, η οποία παραβλέπει υποκριτικά τον πακτωλό χρημάτων που διασπαθίζονται σε δευτερεύουσας σημασίας κατευθύνσεις με αποδέκτες πάντα κάποιους διαπλεκόμενους ιδιώτες (συνυπολογίζω εκεί μέσα χρεοκοπημένα κανάλια και χρεοκοπημένα κόμματα, όπως το κυβερνών), συγχρόνως δεν αντιλαμβάνεται ότι Ελλάδα είναι κάθε γωνίτσα αυτού του τόπου, ακόμη και τα νησάκια της άγονης γραμμής που κατοικούνται από λιγοστές ψυχές και δικαιούνται τις ίδιες ακριβώς κοινωνικές παροχές που έχουμε όλοι μας και ιδιαίτερα οι διαμένοντας στον κλεινόν άστυ και στα άλλα αστικά κέντρα της Ελλάδας.
Καιρός να σταματήσει αυτή η δικαιολογία με τη γελοία έκφραση "λεφτόδεντρα", την οποία πανεύκολα άλλωστε μπορεί κανείς να αντιστρέψει προς τη μεριά των κυβερνώντων που όντως σπαταλούν πολύτιμο χρήμα στερώντας το από πολίτες που το δικαιούνται. Το κάνει άλλωστε επιδεικτικά και το υπουργείο παιδείας και διαβάζουμε συχνά εδώ στο esos για ευφάνταστες "κενοτομίες" (sic) ή "συμβούλους" υψηλού κόστους με μηδενική χρησιμότητα. Δε θα ήταν πιο χρήσιμο και ουσιαστικό να καταγγέλλει κανείς αυτές τις σπατάλες και όχι τις δαπάνες για τη λειτουργία ενός κοινωνικά δίκαιου κράτους απέναντι σε συμπολίτες μας που το Σύνταγμα ορίζει ως ισότιμους;
ΥΓ. Απλή ερώτηση: Εσάς δεν σας ενδιαφέρει μια Σίκινος των 200 κατοίκων, μια Ψέριμος των 80 ψυχών, ένα ξεχασμένο χωριουδάκι της Πίνδου ή ένας οικισμός στο τριεθνές της Δυτικής Μακεδονίας; Αυτοί οι άνθρωποι εκεί δεν είναι Έλληνες, όπως εσείς κι εγώ; Δε δικαιούνται σχολεία και δασκάλους και δημόσια υγεία; Αν αυτό κοστίζει παραπάνω, μια κυβέρνηση οφείλει να κόψει το λαιμό της να ανταποκριθεί στην απολύτως ανελαστική αυτή υποχρέωσή της. Άλλωστε, όπως είπα παραπάνω, δε χρειάζεται και μεγάλη προσπάθεια. Αρκεί να σταματήσει να είναι ακριβή στα πίτουρα και φτηνή στο αλεύρι...

@ Tακη
|

Την ευθύνη των κτιρίων την έχουν οι Δήμοι. Μόνο σε περίπτωση μεγάλης καταστροφής πχ σεισμό, πυρκαγιά χρηματοδοτεί και μέριμνα το Κράτος.

ΑΝΕΣΤΗΣ ΤΣΙΟΥΛΑΚΗΣ
|

Αμάν πια με τον μέσο όρο εκπαιδευτικών ανά μαθητή, είμαι σίγουρος ότι αυτό το νούμερο το παίρνει από τον ΟΑΣΑ, είναι όμως λάθος, ο ΟΑΣΑ μέτρησε και τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής για να βγάλει αυτό το νούμερο, δεν πρέπει να συγχέεται η ειδική με την γενική αγωγή.

@Φιλόλογος απών
|

αν σε ενδιαφέρει η χωρογεωγραφική ιδιαιτερότητα της χώρας μας να είσαι έτοιμος για λιγότερες αποδοχές και λιγότερα κοινωνικά αγαθά. Αγαπητε δεν υπα΄ρχουν λεφτόδεντρα. Να είσαι έτοιμος να πληρώσεις το τίμημα.

Πειραματικός
|

Και από τις 4.000 πυρκαγιές μόνο μία έφτασε στον αστικό ιστό!
Μόνο που στέρησε κι άλλο από το λιγοστό πράσινο και το οξυγόνο πέντε εκατομμυρίων ανθρώπων!
Αυτό άραγε η στατιστική μπορεί να το κουκουλώσει;

Γιώργος
|

Χρησιμοποιεί τη στατιστική με τέλειο τρόπο για να πει ψέματα... Ίσως να είναι ακριβές ότι συγχωνεύεται μόνο το 1/60 των τμημάτων. Τι προσφέρει ομως η γνωση αυτού του ποσοστού; Τίποτα! Δεν λέει αν 1000 τμήματα στην επικράτεια ίσως να έχουν 27+ μαθητές και να είναι αδύνατο να γίνει σε αυτές μάθημα. Συχνά,μάλιστα, 27 παιδιά με ανομοιογένεια, με μεγάλο ποσοστό με μαθησιακές δυσκολίες κ.τ.λ.
Ας προσπαθήσουν οι συνδικαλιστές και των δύο βαθμίδων εκπαίδευσης να το επικοινωνήσουν σωστά στα μέσα για να μην κάνει πάρτι ο πρωθυπουργός με τα ανούσια στατιστικά του!

@Νικος
|

Ναι, σιγά μην πληρώνουμε κτίρια και δασκάλους σε γειτονιές και χωριά που δεν υπαρχουν μαθητές.

Τάκης
|

"Δε γίνεται να έχουμε σχολεία στα οποία πέφτουν σοβάδες στα κεφάλια των μαθητών, ούτε γίνεται..... ." δυστυχώς Και όμως γίνεται και τίποτε δεν κάνετε για να διορθωθεί, αντίθετα επιδεινωνετε την κατάσταση στοιβάζοντας μαθητες σε αίθουσες ακατάλληλες παραβλεποντας το πδ με τον κτίριο δομικό κανονισμο και τους κανόνες πυρασφάλειας.

Η κλίμακα...
|

Ok έχουμε καλή αναλογία εκπαιδευτικών ανά μαθητή. Σωστά! Τι αναλογία διοικητικού και βοηθητικού προσωπικού (γραμματείς επιστάτες κ.λπ. ) ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ έχουμε σε σύγκριση με την Ευρώπη και την "αυθεντία" που ακούει στο όνομα ΟΟΣΑ;;; Επίσης αναλογία ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ... κ.λπ. Ποιοι επωμίζονται το ρόλο όλων των παραπάνω (που λάμπουν δια της απουσίας τους) ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ;;;;

Φιλόλογος απών
|

Ανοησίες για ιθαγενείς που δυστυχώς πιάνουν τόπο. Αντί να σιωπήσει για την κατρακύλα που πήρε η ελληνική εκπαίδευση από την εποχή Κεραμέως και δώθε, αποτολμά κιόλας να μιλάει για αναβάθμιση και βελτίωση!
Κάνει και αβανταδόρικες συγκρίσεις με την Ευρώπη, χωρίς να υπολογίζει όλα τα άλλα πολύ πιο ουσιαστικά επίπεδα που δεν επιδέχονται την παραμικρή σύγκριση και βέβαια χωρίς να υπολογίζει τη χωρογεωγραφική ιδιαιτερότητα της χώρας μας που παρόμοια δεν υπάρχει πουθενά στην Ευρώπη!
Πόση κοροϊδία να αντέξει πια κανείς;

Νικος
|

Στα 61000 τμήματα έπρεπε για αρχή να ιδρύσετε 1000 νέα για να αποσυμφορηθούν. Εσείς λέτε ότι συγχωνεύετε κιόλας...

“locker” στα σχολεία
|

καλή αρχή με συγχωνεύσεις και τμήματα των 28 μαθητών!
Εγκαίνια στο "τμήμα-μαντρί" με “locker” για τα "τιμαλφή" των μαθητών.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ