Με τις αποφάσεις 1251-1252/2024 της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας κρίθηκαν τα ακόλουθα:
Με το νόμο του πρώην υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου 4589/2019 προβλέπεται σύστημα προσλήψεων εκπαιδευτικών στη δημόσια εκπαίδευση, με μοριοδότηση προσόντων που βασίζεται σε σημαντικό βαθμό στο κριτήριο της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας, το οποίο δηλώνει την εμπειρία του υποψήφιου.
Ο νομοθέτης έθεσε ως κριτήριο, μεταξύ άλλων, για την επιλογή των εκπαιδευτικών την εμπειρία του υποψηφίου ως αναπληρωτή στη δημόσια εκπαίδευση, μόνο δε κατ’ εξαίρεση και στην ιδιωτική, και αυτό λόγω της συνεισφοράς των εκπαιδευτικών ως αναπληρωτών στη δημόσια εκπαίδευση.
Και είναι κατ’ αρχήν νόμιμο ο νομοθέτης να διαφοροποιεί την προϋπηρεσία που έχει παρασχεθεί στη δημόσια εκπαίδευση σε σχέση με εκείνην που έχει παρασχεθεί στην ιδιωτική, όμως, εφ’ όσον η προϋπηρεσία αποτελεί κριτήριο επιλογής σύμφωνο με τις αρχές της ισότητας και αξιοκρατίας, η καθ’ ολοκληρίαν μη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας στην ιδιωτική εκπαίδευση, με ορισμένες μόνο εξαιρέσεις, παραβιάζει τις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας καθώς και τον σκοπό του νόμου για διορισμό στη δημόσια εκπαίδευση των πιο άξιων και έμπειρων.
Τέλος, είναι μεν θεμιτό ο νομοθέτης να ενισχύει όσους έχουν υπηρετήσει ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι στην δημόσια εκπαίδευση και να προβλέπει ευνοϊκότερο τρόπο υπολογισμού της προϋπηρεσίας τους έναντι της παρασχεθείσας στον ιδιωτικό τομέα, ωστόσο δεν μπορεί να αγνοεί παντελώς την προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση, δοθέντος μάλιστα ότι το σύστημα προσλήψεων του νόμου "Γαβρόγλου" 4589/2019 αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στην εκπαιδευτική εμπειρία.
Με τις σκέψεις αυτές ακυρώθηκαν οι δύο προσβληθείσες προκηρύξεις κατά το μέρος που αφορούσε την μη προσμέτρηση της προϋπηρεσίας.
Με τις αποφάσεις Σ.τ.Ε. 1253-1254/2024 Ολομ. καταργήθηκαν οι αντίστοιχες δίκες λόγω προσβολής των ίδιων όρων των αυτών προκηρύξεων.
Προς @Πειραματικός 13 Σεπ 2024 10:41
Η γνώμη και η άποψη του καθενός μας για τους εκπαιδευτικούς των παιδιών του είναι άτυπη, προσωπική, υποκειμενική, δεν βασίζεται σε μετρήσιμα κριτήρια και μπορεί να είναι ακόμα και μεροληπτική.
Κάποιος άλλος γονιός θα μπορούσε πχ να πει για τους ίδιους εκπαιδευτικούς, ότι και "αξίζουν" και "το ενδιαφέρον των μαθητών κεντρίζουν" και "την τάξη επιβάλλουν".
Τα τυπικά προσόντα αντίθετα είναι αντικειμενικά, μετρήσιμα, μη αμφισβητήσιμα και δεν επιδέχονται εύκολα ιδεοληψιών και προκαταλήψεων.
Είναι μια αναγκαία αλλά όχι απαραίτητα και ικανή συνθήκη για το επάγγελμα του εκπαιδευτικού.
ΥΓ. Το "καθηγητές" - "σαν δάσκαλοι", δεν είναι δόκιμο. Επίσης οι "καθηγητές" δεν "έχουν μόρια". Μοριοδοτούνται τα προσόντα τους σε περίπτωση υποψηφιότητάς τους για θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης.