Για μια ακόμη χρονιά οι μαθητές Λυκείου θα προάγονται στην επόμενη τάξη με κάτω από τη βάση σχεδόν σε όλα τα βασικά μαθήματα

Πρόκειται για απαξίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των βασικών μαθημάτων, στηριγμένη στο πολυδιαφημιζόμενο «αναβαθμισμένο απολυτήριο ΓΕΛ»

18/09/2024

Άκουσε το άρθρο

Για μια ακόμη χρονιά οι μαθητές Λυκείου θα προάγονται στην επόμενη τάξη με κάτω από τη βάση σχεδόν σε όλα τα βασικά μαθήματα, καθώς το υπουργείο Παιδείας δεν προχώρησε  σε  καμία νομοθετική αλλαγή, προκειμένου να αποτρέψει αυτό το φαινόμενο, που δεν υπάρχει σε καμία ευρωπαϊκή χώρα.

Πρόκειται για  απαξίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των βασικών μαθημάτων, στηριγμένη στο   πολυδιαφημιζόμενο  «αναβαθμισμένο  απολυτήριο  ΓΕΛ».

Αυτό το φαινόμενο διαπιστώθηκε το έτος 2022 με την εφαρμογή των τροποποιητικών διατάξεων του 2019 της  πρώην υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως.

Τα σχολικά έτη της καραντίνας 2019-20 και 2020-21, επειδή δεν έγιναν οι γραπτές εξετάσεις και η προαγωγή των μαθητών έγινε με τις προφορικές βαθμολογίες το φαινόμενο αυτό δεν είχε εντοπιστεί.

Ωστόσο, από το σχολικό έτος 2021-22, με τη διεξαγωγή των εξετάσεων, οι προφορικοί βαθμοί "παρασύρθηκαν"   προ τα κάτω  από τις  βαθμολογικές επιδόσεις των μαθητών στις εξετάσεις, με αποτέλεσμα να αναδειχθεί το μεγάλο πρόβλημα με την προαγωγή και απόλυση των μαθητών στα Λύκεια.

Ετσι και κατά το τρέχον σχολικό έτος θα δούμε φαινόμενα προαγωγής μαθητών , όπως τα ακόλουθα ενδεικτικά παραδείγματα:

Μαθητής της Γ Λυκείου απολύεται και λαμβάνει Απολυτήριο με βαθμό 11,7 έχοντας τις ακόλουθες βαθμολογίες:

Εαν κάποιος μαθητής έχει 08 σε κάθε ένα από τα: άλγεβρα, γεωμετρία, φυσική, χημεία, βιολογία, αρχαία, λογοτεχνία κι έκθεση, καθώς επίσης 12 σε γυμναστική, αγγλικά και θρησκευτικά,
βγάζει μέσο όρο 10 και περνά στην επόμενη τάξη.  

Με 12 μαθήματα με βαθμούς από 5,  έως 9 και 8 μαθήματα από 10 έως 12, 3 και ένα 18άρι στη Φυσική Αγωγής μαθητής της Α Λυκείου προάγεται με βαθμό 10.

Με 7 μαθήματα από 5,5 έως 8,4  ο μαθητής προάγεται  με βαθμό 11,8

Υπολογισμός αποτελεσμάτων στην Α', Β' και Γ' Λυκείου

Το 1ο ΓΕΛ Ηρακλείου ετοίμασε ηλεκτρονική πλατφόρμα στην οποία οι μαθητές  της Α', Β' και Γ' Λυκείου ή οι εκπαιδευτικοί βάζοντας τις βαθμολογίες του Α και Β τετραμήνου καθώς και τους βαθμολογίες των γραπτών εξετάσεων, εκδίδουν τον Μέσο Όρο βαθμολογίας.

Μπορείτε να έχετε τα δικά σας παραδείγματα, βάζοντας εσείς βαθμούς.

Κάνετε τη δοκιμή, πατώντας αντίστοιχα παρακάτω:

Σχόλια (32)

Κ
|

@ Δεν πειράζει..
Εσύ έχεις ακούσει για ΕΒΕ 8.500 μόρια ή είσαι άσχετος με το θέμα;

@@Δε πειράζει
|

H EBE σε πολλα τμηματα ειναι κατω απο το 10.

@Δε πειράζει
|

Δεν έχεις δίκιο. Πως μπαίνεις σε ΑΕΙ "κάτω απ'τη βάση"; Την ΕΒΕ την έχεις ακουστά;

Δε πειράζει
|

Και στα ΑΕΙ πλέον με κάτω από τη βάση μπαίνουν. Το αν βγαίνουν είναι άλλο θέμα...

Μέλος ΔΕΠ
|

Γι' αυτό τα παιδιά είναι πλέον αγράμματα.

Φμακ
|

Θα πρέπει να μην μένει από βαθμούς αλλά από απουσίες μόνο. Για να πάρει απολυτήριο εξετάσεις πανελλαδικές και θα μετράει ο βαθμός των εξετάσεων κυρίως

Φμακ
|

Αυτό ισχύει από την μεταρρύθμιση του Αρσένη. Με μέσο όρο 9.46 και στρογγυλοποίηση στο 9.5 πέρασε την τάξη μαθητής το 2011 στο σχολείο μου (ΕΠΑΛ) η μόνη δέσμευση είναι στης ειδικότητας να έχει πάνω από 8.

μπαρμπα-Μήτσος
|

Συμφωνώ με όλα αυτά που γράφεις στο τέλος, αλλά δεν περίμενα αυτήν την εισαγωγή. Είναι κι αυτός ένας τρόπος για να ξεφεύγεις.

μπαρμπάδες με - ή χωρίς (ενωτικό το λένε)
|

μια πιο τεκμηριωμένη μαθηματικά άποψη περί τυχαίας εφαπτομένης παίζει;
ποιο μαθηματικό τελειώσατε εσείς; στα συνέδρια ΕΜΕ ακροατής ή και εισηγητής;
το τέσσερεις -τέσσερις εξήγηση με βάση τις σπουδές γλωσσολογίας;
Ο Δάσιος είναι κορυφή, αλλά αν είπε αυτό όντως (δεν αμφιβάλλω) , έχει λανθασμένη εκτίμηση για το σχολείο (αναμενόμενο , είναι σε άλλα επίπεδα, έπρεπε να συνυπολογίσει όχι το δέον γενέσθαι αλλά και τις συνθήκες ρεαλιστικά) , διότι δεν είναι τόσο εύκολο να μαζέψει ένας τα ασυμμάζευτα (το λάθος είναι η επιλογή της υλης και η οργάνωσή της από παραπάνω. φυσικά πολλοί καθηγητές σχεδόν γράφουν εγχειρίδια, κάνουν τα δικά τους, αλλά αυτό δεν είναι οργανωμένο κράτος εκπαιδευτικά. στο σπίτι στο παιδί σου κάνεις παπαδες, στο σχολείο δεν είναι εύκολο πάντα , ούτε εκεί στην αυτενέργεια πρέπει ολόκληρο κράτος να επενδύει, φροντίζει να δίνει ένα αποτελεσματικό πλαίσιο και εργαλεια κλπ)

@ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΝΟΤΙΩΝ ΠΡΟΑΣΤΙΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
|

Αγαπητέ κύριε, ο Χαλίλ Γκιμπράν λιβανέζος φιλόσφος, ποιητής, καπ είχε πει: "Δεν πρόκειται να καταλάβουμε ο ένας τον άλλο αν δεν περιορίσουμε τις λέξεις σε επτά." Με αυτό δηλώνει ότι, το να φορτώνουμε στον άλλο χίλιες δυο γνώσεις δεν πρόκειται να καταλάβει πολλά. Λίγα και καλά για να μπορεί π.χ. ο μαθητής να αφομοιώνει κριτικά κάποιες γνώσεις. Η υπερβολικά για το μαθητή "μεταβίβαση" γνώσης οδηγεί σε γνωστική υπερφόρτωση και κυρίως με την απαρχαιωμένη καθηγητοκεντρική διδασκαλία της παθητικής μάθησης και όχι της ενεργητικής. Αρκετοί, όπως η ΟΙΕΛΕ, ΟΛΜΕ, συνεργάτες ΙΕΠ κα έχουν προτείνει τη δραστική μείωση της ύλης. Οι πολιτικοί όμως χτυπάνε το σαμάρι.

Χρυσοστόμου Χαράλαμπος
|

Ακόμη δεν είδατε τίποτα.
Θα τα κλείσουν τα σχολεία..
Θα περιοριστεί η σπατάλη θα μας λένε..
Μπορεί και μέσω του διαδικτύου...
Το πετυχημένο μοντέλο ανάπτυξης η Ελλάδα...!!!

μπαρμπα-Μήτσος
|

@ Σχολιαστή, 18 Σεπ 2024 22:58
Υπάρχει μια αντίφαση στο σχόλιό του που σε οδηγεί στη σκέψη ότι είναι απίθανο να είναι μαθηματικός που υπηρετεί σε Λύκειο. Καταρχάς φωνάζει, «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ...».
Μετά παρατηρείς ότι η ορθογραφία του «τέσσερεις» - παλαιότερη γραφή - δε συνάδει με τις εκφράσεις «να κάνουν τυχαία εφαπτόμενη.» και «Πόσοι το έκαναν;». Τέλος για το θέμα που θίγει υπάρχουν ενστάσεις. Θα σου πω δυο λόγια για μια παλιά αλλά πολύ σημαντική κατά τη γνώμη μου.
Το 1999, στο συνέδριο της Μαθηματικής Εταιρείας(στη Λάρισα) τέθηκε παρόμοιο θέμα κατά τη διάρκεια της εισήγησης του καθηγητή Γεώργιου Δάσιου. Εκεί, ένας μαθηματικός τον διέκοψε και του είπε κάτι ανάλογο που αφορούσε τους μαθητές που έρχονται από το δημοτικό σχολείο. Τι του απάντησε; « Δε φταίει αυτό για τα προβλήματα που έχουμε σήμερα, σχεδίασε τα κατάλληλα εμβόλιμα μαθήματα κι έχεις τρία χρόνια για να πετύχεις τους στόχους σου.(υπάρχουν τα πρακτικά του συνεδρίου στην ΕΜΕ)
Κανείς από τους 500 ακροατές στο αμφιθέατρο δεν έδωσε συνέχεια στο θέμα.
Τελειώνοντας, θα σου θέσω ένα ερώτημα προς προβληματισμό.
Αν οι μαθητές στο Γυμνάσιο κάνουν τις πράξεις στα προβλήματα των μαθηματικών, της φυσικής και της χημείας σε αριθμομηχανές, εσύ τι περιμένεις να συμβεί στην Α Λυκείου αν ένας μαθηματικός ζητήσει να εκτελεστεί η διαίρεση 1:9 σε ένα χαρτί;

Πλατάρος Γιάννης
|

@ Μαθηματικό νοτίων.....
Απαγορεύονται οι αλήθειες ιδίως αν είναι παγκοινες και κοινός τόπος.
Περιγράφετε μάλλον ωραιοποιημένη κατάσταση(!!!)

@για κάθε μαθητή κάτω από τη βάση
|

Τι λες ρε μάστορα; Δηλαδή ο μαθητής μπορεί να τα έχει γραμμένα όλα κανονικά, να μην ασχολείται, να μη διαβάζει και ο εκπαιδευτικός θα συντάσει αναφορές; Τους "γονείς" τους έχεις ακουστά;

@μπάρμπα Μήτσος
|

μπαρμπα Μήτσο, ΟΚ η έκφραση που χρησιμοποίησε δεν ήταν η σωστή, αλλά λάβε υπόψη σου α) με πόσο λίγα μόρια περναγες σε Μαθηματικό μέχρι πριν λίγα χρόνια και β) την παντελή απουσία οποιαδήποτε γλωσσικής παιδείας που μαστίζει το γενικό πληθυσμό, μαζί και τους Μαθηματικούς.

Παύλος
|

Το σχολείο δεν είναι βαθμοί και στατιστικά στοιχεία. Το σχολείο είναι γνώση είναι χαρά είναι παρέα είναι σεβασμός είναι αποδοχή είναι συγκρούσεις είναι φιλίες είναι τιμωρίες είναι συγχώρεση είναι αγάπη είναι υποστήριξη και τόσα άλλα που οι άσχετοι σχετικοί δεν μπορούν να αντιληφθούν και να αξιολογήσουν. Είναι λυπηρό πραγματικά ότι άνθρωποι που υποτίθεται υπηρετούν την εκπαίδευση να επικεντρώνονται στο αν κάποιος μαθητής περάσει την τάξη με 9 στα μαθηματικά και όχι για το αν είναι ευτυχισμένος και γίνει ένας καλός άνθρωπος που θα σέβεται τα πάντα γύρω του και θα προσφέρει στην κοινωνία και ας μην είναι καλός στα μαθηματικά .

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΑ
|

Όσοι δεν ασχολείστε με παιδαγωγικά θέματα δεν μπορείτε να κατανοήσετε την αξία αυτού του μέτρου. Οι περισσότερες γνώσεις του σχολείου είναι αδρανής γνώση. Όσοι έχουν χαμηλή βαθμολογία μπορούν να πετύχουν ως επαγγελματίες μέσω των ΑΣΕΚ (π. ΙΕΚ). Δεν είναι όλα αριθμοί άλλα και η παιδαγωγική αξία του σχολείου για μείωση της σχολικής διαρροής κ.α..

μπάρμπα Μήτσος
|

@ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΝΟΤΙΩΝ ΠΡΟΑΣΤΙΩΝ
Δεν είσαι μαθηματικός. Ο μαθηματικος δε λέει «να κάνουν τυχαία εφαπτόμενη».

τι έχουνε τα έρμα και ψοφάνε
|

Μετά όλοι αυτοί εισάγονται στα ΑΕΙ όπου πληρώνουμε για να "σπουδάσουν"....

@ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ
|

στο δημοτικό εκδηλώσεις και ευκολία, όχι παπαγαλία (ένα ποίημα , μια παράγραφο ιστορίας) , μπέρδεμα και ανακατωσούρα με τα μαθηματικά, όχι πολλές ασκήσεις , αλλά φωτοτυπίες με ασκήσεις κόπι-πάστε , φυσική με πειράματα (για γέλια , λες και δεν έχουν δει σπίτι τους να βράζει το νερό και, αν το δουν σχολείο, ακόμα κι αν και δεν τους εξηγήσει κανείς τι έχουμε επιπλεον καταλάβει οι άνθρωποι , μπαίνει αυτόματα η γνώση στο κεφάλι ! )
σοβαρή ενισχυτική υποχρεωτικά δημοτικό - γυμνάσιο εκτός τάξης για ένα διάστημα ή και ολόκληρη χρονιά, ώστε ΚΑΝΕΙΣ με απολυτήριο λειτουργικά αναλφάβητος (ούτε επαλ , ούτε γελ) και κανένα 5-6 στον έλεγχο, εξετάσεις γενικών γνώσεων και μέσω υπολογιστών και καταργηση μετεξεταστέων (δεν είναι κακό αν έχεις πολύ χαμηλό βαθμό σε δυο μαθήματα ΝΑ ΜΕΙΝΕΙΣ , μένανε παλιά στο γυμνάσιο και χωρίς προαγωγικές-απολυτήριες και χωρίς να τσιρίζουν οι γονείς "να δω πού έκανε λάθος στο διαγωνισμα" , "το έχετε στοχοποιήσει"). Η Α' λυκείου έπρεπε να αφήνει τους μισούς στον τόπο, μια χρονια θα γίνει και μετά θα στρώσει/αυτορρυθμιστεί το θέμα.

Σώστης
|

@Οικ. Αικατερίνη, αν ξεκινά ένα παιδί από το δημοτικό ενισχυτικά του σχολείου μαθήματα, είναι μαθηματικά βέβαιον ότι δεν θα μπορέσει ΠΟΤΕ να ανταπεξέλθει μόνο του. Τα έχετε καταστρέψει!!! Μαθητές υπάρχουν που όχι μόνο περνούν την τάξη αλλά καταφέρνουν και εξαιρετικές βαθμολογίες στις πανελλήνιες, παρακολουθώντας τους καθηγητές τους προσεχτικά στο σχολείο και διαβάζοντας συγκεντρωμένα μόνα τους στο σπίτι. Ένα τέτοιο παιδί κι εγώ, με πολύ υψηλότερες απαιτήσεις από τις τωρινές. Ας μιλήσετε κι οι υπόλοιποι. Συγκρίνεται το επίπεδο το δικό μας με των παιδιών αυτών; Μην βάζετε βοήθεια στο σπίτι! Τα καταστρέφετε τα παιδιά σας! Μην τους παίρνετε κινητό. Μην τα αφήνετε να κάνουν χρήση του δικού σας κινητού. Τα καταστρέφετε!

Ελένη
|

Ένας ανέξοδος τρόπος "εκδημοκρατισμού" της εκπαίδευσης.....

teacher
|

Η κυρία με το όνομα Οικονομ. Αικατερίνη είναι σίγουρη ότι είναι εκπαιδευτικός; Γιατί τέτοιο κείμενο από εκπαιδευτικό δεν περίμενα ποτέ να δω. Τύφλα να 'χει ο Μακρυγιάννης δηλαδή.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΝΟΤΙΩΝ ΠΡΟΑΣΤΙΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
|

Σε τμήμα της Α Λυκείου 21 μαθητών ζήτησα, σήμερα, τη διαίρεση 1 δια 9. Η διαίρεση έγινε σωστά από 4 μαθητές! (πολλοί δεν ξεκίνησαν τη διαδικασία γιατί "κύριε, δεν θυμάμαι πώς γίνεται η διαίρεση"....)
Κατόπιν ζήτησα σε κύκλο να κάνουν τυχαία εφαπτόμενη. Πόσοι το έκαναν; ΚΑΝΕΝΑΣ!
Σημειωτέο: επτά μαθητές ήρθαν από το Γυμνάσιο με 20 στα μαθηματικά και τέσσερεις με 19.
Τί λέμε τώρα...

Γιώργος Ζ.
|

Κάποτε πρέπει να καταλάβουν όλοι ότι αυτό που αποκαλείται "βάση" σε κάθε μάθημα σχετίζεται απόλυτα με την επάρκεια των μαθητών.
Επίσης πρέπει να καταλάβουν όλοι ότι το Λύκειο είναι δύσκολο και φυσικά απαιτούνται από τους μαθητές κόπος, θέληση και όχι μόνο φροντιστήρια.
Σκοπός δε είναι να υποβαθμιστεί το επίπεδο σπουδών αλλά να αναβαθμιστούν και εκσυγχρονιστούν τα προγράμματα σπουδών, οι υποδομές κλπ.

Μιμή Κανελλ.
|

Απάντηση προς την κυρία που αναφέρει ότι είναι εκπαιδευτικός: προφανώς δεν έχετε περάσει από σχολείο παρά μόνο απ' έξω. Λυπάμαι που δεν αναγνωρίζουμε την a priori ευφυία των παιδιών σας, σας έχουν αναπτύξει, φαντάζομαι, την αξία της προσπάθειας, της μελέτης, αλλά και των αρχών που πρωτίστως οι οικογένειες εμφυσούν στα παιδιά τους. Διαφορετικά το ρίχνουμε στην παλαβή, ως γνωστόν "του κακού του μάστορα τα εργαλεία του φταίνε"!

Κ
|

Πρέπει να αντιληφθούμε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα μαθησιακά έχει προκύψει από τότε που έπαψαν να υπάρχουν μετεξεταστέοι. Το να παίρνεις 4, 5, 6 στα βασικά μαθήματα αλλά να περνάς τη τάξη, σημαίνει ότι οι συγκεκριμένοι μαθητές ΠΟΤΈ δε θα προσπαθήσουν να διαβάσουν αφού θα περάσουν. Έτσι φτάνουν στο Λύκειο με κενά και μετά μας φταίει η άτιμη η κοινωνία και πληρώνουμε ιδιαίτερα και φροντιστήρια γιατί δε μπορούν να ανταπεξέλθουν.
Εγώ θα προσθέσω άλλη μια παράλειψη. Γιατί εξακολουθούν να βρίσκονται στην ίδια τάξη οι μαθητές του 18 με τους μαθητές του 8. Σε χώρες στο εξωτερικό οι τάξεις διαμορφωνονται βάσει των επιδόσεων των τελικών εξετάσεων ανά τάξη.

Συγνώμη
|

Θα μπορούσε κανείς να σχολιάσει πολλά πράγματα και να συμφωνήσει επί της γενικής ιδέας . Θα μπορούσε επίσης να αναρωτηθεί:
1) το πρόβλημα είναι ότι προάγονται ή ότι γράφουν τόσο χάλια;
2) μήπως για τις χάλια επιδόσεις στα γραπτά ευθύνονται και τα θέματα της τράπεζας θεμάτων; έχει αξιολογηθεί ως προς το αν το περιεχόμενό τους είναι αντίστοιχο με τις διδακτικές οδηγίες και τις ασκήσεις το σχολικού βιβλίου;
3) οι καθηγητές που διδάσκουν αν έχουν την πλειοψηφία των μαθητών με τραγικές επιδόσεις δεν έχουν ευθύνη;
4) οι τιμωρίες (μένουν στην ίδια τάξη, αποβολές κλπ) και η αυστηριοποίηση των διαδικασιών πράγματι αναβαθμίζουν το σχολείο;
Η απαξίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας οφείλεται στο ότι προάγονται "κακοί" μαθητές; Αν τους αφήναμε στην ίδια τάξη ή τους διώχναμε και από το Λύκειο λέτε να είχαμε καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα;

Τάκης Π.
|

Ας γίνουν λοιπόν όλα ιδιωτικά , όπως δεν λειτουργεί η δημόσια υγεία και κρατάνε από το μισθό των εργαζόμενων τρελά ποσά από μισθωτές υπηρεσίες ενώ με τα ίδια λεφτά αγοράζεις φουλ ιδιωτική ασφάλιση. Μπορούν να μειώσουν τους φόρους και να στέλνουμε τα παιδιά μας σε ιδιωτικό σχολείο?
Επομένως, το φαινόμενο είναι στο πλαίσιο της γενικής πενίας και πτώσης του ελληνικού κράτους που είναι ανύπαρκτο.

για κάθε μαθητή κάτω από τη βάση
|

θα πρέπει ο εκπαιδευτικός να συντάσσει έγγραφη λεπτομερή αιτιολογημένη κρίση και ενέργειες που έγιναν προς βελτίωσή του. Τα θέματα των γραπτών εξετάσεων να ελέγχονται από τον σχολικό σύμβουλο για την αρτιότητα , σαφήνεια και επάρκεια τους σε στόχους, διατύπωση, προοδευτικό βαθμό δυσκολίας και αντιπροσωπευτικότητα της διδαχθείσας ύλης και το πόρισμα του να αποστέλλεται και στους γονείς ώστε να λαμβάνουν γνώση προκειμένου να ασκήσουν έννομα δικαιώματα και συμφέροντα τους..

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ