179.225 οι αριστούχοι μαθητές στο Γυμνάσιο (18,5 – 20) και Λύκειο (18,1 – 20), σε σύνολο μαθητών 680.000 κατά το σχ. έτος 2023-24

Το υπ. Παιδείας θα χορηγήσει βραβείο “αριστείας” έναν στους τέσσερις περίπου μαθητές

19/09/2024

Ενημερώθηκε: 19/09/2024, 17:27

Άκουσε το άρθρο

Αριστούχοι ήταν οι   179.225  μαθητές Γυμνασίου -Λυκείου, σε σύνολο  680.000 μαθητών, κατά το περασμένο σχολικό έτος 2023-24, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας.

Με βάσει αυτά τα στοιχεία το υπουργείο Παιδείας ετοιμάζεται να απονείμει στις 26 Οκτωβρίου  αριστεία, βραβεία, επαίνους προσωπικής βελτίωσης και ειδικούς  επαίνους στους μαθητές που φοίτησαν κατά το σχολικό έτος 2023-24.

Συγκεκριμένα θα χορηγηθούν

  •     179.225 Αριστεία στους/στις μαθητές/τριες που πέτυχαν  βαθμό ετήσιας προόδου «άριστα»
  •     49.805 Βραβεία προόδου  στους/στις μαθητές/τριες   κάθε τμήματος που πέτυχαν  τον μεγαλύτερο βαθμό ετήσιας προόδου και διαγωγή «εξαιρετική».
  •     11.570  Έπαινοι  Προσωπικής Βελτίωσηςστους/στις μαθητές/τριες οι οποίοι/ες έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση της επίδοσης τους.
  •     13.535 Ειδικοί Έπαινοι    στους/στις μαθητές/τριες που διακρίθηκαν για ιδιαίτερες πράξεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς και για πράξεις που εκφράζουν πνεύμα ανιδιοτελούς φιλαλληλίας απονέμεται ειδικός έπαινος.

Πρόκειται αριστεία και βραβεία και επαίνους  που χορηγούνται , για έβδομη   χρονιά,  στους  μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου κατά την Εορτή της Σημαίας ( σ.σ. είναι ενταγμένη στην εορτή της 28ης Οκτωβρίου).

Κατακόρυφη" πτώση των αριστούχων

Σημειώνεται ότι το σχολικό έτος 2021-22 είχαμε "κατακόρυφη" πτώση των αριστούχων μαθητών στα Γυμνάσια και Λύκεια , σε σχέση με το σχ. έτος 2019-20.

Η δραστική μείωση των αριστούχων οφείλεται στην επαναφορά των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων, οι οποίες είχαν ανασταλεί των σχολικά έτη 2018-19 και 2019-20, λόγω της πανδημίας.

Ο αριθμός των  αριστούχων  μαθητών  στα Γυμνάσια και Λύκεια σημείωσε πτώση κατά 67.450  , και συγκεκριμένα:

  •         τα σχ έτη  2020-21  και 2019-20 που δεν  έγιναν οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις οι αριστούχοι "εκτοξεύθηκαν" στις  240.150 και 227.100, αντίστοιχα, από 181.790 το σχ. έτος 2018-19 , κατά το οποίο έγινα κανονικά οι εξετάσεις.

 Μοριοδοτούμενο Πρόγραμμα "Ειδική αγωγή, εκπαίδευση και αποκατάσταση": Έκπτωση 10% οι εγγραφές μέσω esos

Από το σχολικό έτος 2015-2016 η αύξηση των αριστούχων

“Κατακόρυφη” αύξηση των αριστούχων μαθητών στο Γυμνάσιο και Λύκειο παρατηρείται  από το σχολικό έτος 2015-2016.

Οι αριστούχοι μαθητές ανήλθαν το σχ έτος 2018-19 στους 181.790 από 158.500 που ήταν το σχολ. Έτος  2015-16.

Η αύξηση αυτή  οφείλεται στη  μείωση  των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο από το σχολικό έτος 2015-2016 σε 4 (από 12 για την Α΄ τάξη και 13 για τις Β΄ και Γ΄ τάξεις) και στο Γενικό Λύκειο σε 8 (από 12) για την Α΄ τάξη, σε 6 (από 16) για τη Β΄ τάξη και σε 4 (από 14) για τη Γ΄ τάξη .

Ειδικότερα

Πριν το σχολικό έτος 2015-2016, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις Γυμνασίου ήταν: α) για την Α΄ τάξη Γυμνασίου 12, β)  για τη Β΄ τάξη Γυμνασίου 13 και γ) για τη Γ΄ τάξη Γυμνασίου 13.

Από το σχολικό έτος 2015-2016 και εξής, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για το Γυμνάσιο μειώθηκαν σε 4 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για την Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξη, σύμφωνα με το Π.Δ. 126/2016 (Α΄ 211): «Περί σχολικού και διδακτικού έτους και της αξιολόγησης των μαθητών του Γυμνασίου».

Παράλληλα, από το σχολικό έτος 2017-2018 και εξής: τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για τη Γ΄ τάξη Γενικού Λυκείου από 14 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα μειώθηκαν σε 4 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα (ν. 4540/2018, Α΄ 91 ).

Από το σχολικό έτος 2018-2019, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για την Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου από 12 μειώθηκαν σε 8, για τη Β΄ τάξη Γενικού Λυκείου, από 16 μειώθηκαν σε 6 (ν. 4610/2019, Α΄ 70).

Τα  βραβεία

Αριστείο Προόδου  χορηγείται στους αριστούχους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου κατά την Εορτή της Σημαίας ( σ.σ. είναι ενταγμένη στην εορτή της 28ης Οκτωβρίου), ενώ στους    μαθητές  οι οποίοι έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση της επίδοσης τους, απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης».

Ειδικότερα:

Στους/στις μαθητές/τριες που επιτυγχάνουν βαθμό ετήσιας προόδου «άριστα» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Αριστείο Προόδου».

Στους/στις μαθητές/τριες κάθε τμήματος που επιτυγχάνουν τον μεγαλύτερο βαθμό ετήσιας προόδου και διαγωγή «εξαιρετική» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Βραβείο Προόδου». Σε περίπτωση ισοβαθμίας το «Βραβείο Προόδου» απονέμεται σε όλους/ες τους μαθητές/τριες που ισοβάθμισαν.

Στους/στις μαθητές/τριες οι οποίοι/ες έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση της επίδοσης τους, απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης».

Στους/στις μαθητές/τριες που διακρίνονται για ιδιαίτερες πράξεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς και για πράξεις που εκφράζουν πνεύμα ανιδιοτελούς φιλαλληλίας απονέμεται ειδικός έπαινος.

 

Σχόλια (21)

NN
|

Παρόμοια κουβέντα έγινε και πριν έναν χρόνο εδώ, στον ίδιο χώρο, https://www.esos.gr/arthra/84891/179580-oi-aristoyhoi-mathites-sto-gymn….
Σε απάντησή μου σε σχόλιο ότι "από τους αριστεύσαντες της Γ' Λυκείου, μόνο το 2%-3% αριστεύει στις πανελλαδικές", έγραψα:
«Αν αναζητήσετε τα στατιστικά των βαθμολογιών των πανελλαδικών εξετάσεων θα εκπλαγείτε (ελπίζω ευχάριστα) αφού θα διαπιστώσετε ότι αυτό το ποσοστό είναι τουλάχιστον 10-15 φορές μεγαλύτερο από αυτό που αναφέρετε.»
.
Σε επόμενο σχόλιο, όπου έγινε μια "συγκαταβατική διόρθωση" σε 20%, έδωσα την παρακάτω απάντηση:
«Αν όμως πάρουμε υπόψη ότι:
- ο βαθμός προαγωγής ή απόλυσης διαμορφώνεται
-- κατά τη διάρκεια μιας ολόκληρης χρονιάς,
-- από ένα σύνολο πολλών μαθημάτων που σε κάποια από αυτά εκ της φύσης τους μπορούν τα παιδιά να πετύχουν καλύτερους βαθμούς,
-- σε ένα οικείο περιβάλλον και
-- από εκπαιδευτικούς επίσης οικείους
.
- ενώ ο βαθμός στις πανελλαδικές
-- είναι η αποτύπωση μιας στιγμής,
-- σε ένα άκρως αγχωτικό περιβάλλον και συνθήκες πίεσης (από πολλές απόψεις),
-- σε πολύ περιορισμένο αριθμό μαθημάτων,
-- σε θέματα που πολλές φορές κι εμείς οι εκπαιδευτικοί τα χαρακτηρίζουμε απαράδεκτα
τότε θα μπορούσαμε να δικαιολογήσουμε μια αρκετά μειωμένη βαθμολογική επίδοση.
Αν υποθέσουμε ότι αυτή η μειωμένη επίδοση είναι μόλις 10%, τότε (από τα στατιστικά των βαθμολογιών) μπορούμε να δούμε ότι πάνω από το 55% των αριστούχων καταφέρνει και "αριστεύει" και στις πανελλαδικές ενώ για μείωση στην επίδοση κατά 15%, βρίσκουμε το 65%.

Άρα, είναι πράγματι το 25% αρκετά μεγάλο ποσοστό, όμως δεν είναι τόσο τρομακτικά μακρυά από την πραγματικότητα.»
.
Τα ίδια ακριβώς ισχύουν και για φέτος προφανώς.

Μήτσος
|

@ Εκπαιδευτικός κορόιδο | 21 Σεπ 2024 10:39
Όχι, κύριε, δεν είστε εκπαιδευτικός! Ο λόγος σας είναι προκλητικά αυθαίρετος και δεν έχει σχέση με την εκπαιδευτική πραγματικότητα του τόπου μας. Εκμεταλλεύεστε μία βαθμολογική υπερβολή που παρατηρείται, για την οποία δε φταίνε μόνο οι εκπαιδευτικοί, και αυθαιρέτως συνάγετε ότι «Αυτό το γεγονός από μόνο του έχει διαλύσει την εκπαίδευση και την παιδεία!» Ένας ολοφάνερα ανόητος συλλογισμός που δε συνάδει όχι μόνο με το μορφωτικό επίπεδο του Έλληνα δασκάλου και καθηγητή αλλά και με τις συχνές προσπάθειες όλων των κομμάτων που κυβέρνησαν για την αναβάθμιση της Εκπαίδευσης(ασχέτως των αποτελεσμάτων που επήλθαν), γεγονός που υποδηλώνει ότι υπάρχει και η ευθύνη της Πολιτείας για την εκάστοτε εικόνα του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Έπίσης, δεν υπάρχει Ελληνας εκπαιδευτικός που δεν γνωρίζει τι έχει γράψει ο τραγικά επίκαιρος Αλέξης Δημαράς για τις αποτυχημένες εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις.
Έχοντας λοιπόν όλα αυτά ως δεδομένα, είναι ολοφάνερο ότι είστε απλώς ένας πολίτης που επέλεξε έναν εύκολο στόχο για την εντύπωση και μόνο. Μόνο που σε αυτήν εδώ την εφημερίδα, ό,τι είναι ψευτικό δεν ευδοκιμεί.

Στατιστική ερώτηση
|

Γνωρίζουμε πόσοι από το σύνολο των 680.000 είναι από αυτούς που εγγράφονται στο σχολείο για γνωστούς λόγους στην αρχή της χρονιάς και δεν παρακολουθούν καθόλου; Διότι αν αφαιρέσουμε κι αυτόν τον αριθμό, ίσως οι "αριστούχοι" να αποτελούν πλέον την πλειοψηφία του ενεργού μαθητικού πληθυσμού.

Εκπαιδευτικός κορόιδο
|

Πηγαίνετε να δείτε στα σχολεία μαθηματικούς να βάζουν σε όλους τους μαθητές της τάξης τους πάνω από 14! Χωρίς να ξέρουν αριθμητική δημοτικού....
Για τους φιλολόγους δεν το συζητάμε, αυτό είναι μόνιμη κατάσταση για όλους...
Και οι μαθητές δεν ξέρουν να γράψουν σωστά ούτε το όνομα τους....
Αυτό το γεγονός από μόνο του έχει διαλύσει την εκπαίδευση και την παιδεία!
Έχει κάνει τους μαθητές να μη διαβάζουν και να μην ασχολούνται με το σχολείο! Φυσικά εξαιρέσεις υπάρχουν!! Αλλά μερικοί παραβλέπουν τον κανόνα εξαιτίας των εξαιρέσεων.....
ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ που είμαι εκπαιδευτικός στα σημερινά σχολεία, θέλω να φύγω, αλλά και που να πάω σε τέτοια ηλικία...
Κάντε μια εθελουσία να δείτε πόσοι θα φύγουν... εγώ πρώτος

Μήτσος
|

@ Κώστας
Στις αρχές της δεκαετίας του 90 μου είπε μια μητέρα:
- Αυτό το 9 στην Ιστορία, δε γίνεται να το κάνετε 10; Όταν θα γυρίσει ο άντρας μου και το δει, θα….
Πήγα αμέσως στο γραφείο και έφτιαξα νέο έλεγχο.
Δε φταίνε μόνο οι γονείς….

Απορίες!
|

Νομίζω πως τα νούμερα πρέπει να μας προβληματισουν. Κανείς δεν μπορεί να μηδενίζει τον κόπο των παιδιών αλλά ο υπερπληθυσμος αριστούχων κάνει την σριστεια να χάνει το νόημα και την αξία της.

Κουλης
|

Ειμαστε η χωρα των ΑΡΙΣΤΩΝ

Φιλόλογος πρώην
|

@Ηρακλής | 20 Σεπ 2024 17:36
Δεν ξέρω τι ιδιότητα έχετε, αγαπητέ κύριε, αν είστε γονέας ή - ακόμα χειρότερα - εκπαιδευτικός, αλλά αυτό που λέτε μόνο ως μελοδραματική πομφόλυγα παλιάς ελληνικής ταινίας μπορεί να το εκλάβει κανείς, γιατί δεν έχει την παραμικρή σχέση με την πραγματικότητα. Έντιμα λοιπόν και με το χέρι στην καρδιά σας βεβαιώνω για τα εξής:
α) Οι εκπαιδευτικοί (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) πασχίζουν για το καλύτερο και χαίρονται με τις επιτυχίες των μαθητών τους, οπότε δεν είναι καθόλου δίκαιο να μιλάτε για "πόνο" και "κακία" ή διάθεση μηδενισμού της προσπάθειας των μαθητών, γιατί απλούστατα κάτι τέτοιο θα μηδένιζε αναπόφευκτα και την προσπάθεια των εκπαιδευτικών.
β) Όσο κι αν πιστεύετε άκριτα ότι "αρίστευσαν" όλοι αυτοί οι μαθητές, η αλήθεια δυστυχώς είναι ότι ελάχιστοι από αυτούς αρίστευσαν πραγματικά, όπως αποδεκνύεται από την τελική κρίση που περνούν όλοι τους, δηλαδή τις πανελλαδικές εξετάσεις. Θα σας έδινα ένα δίκιο αν επιπλήττατε τους εκπαιδευτικούς που είναι τόσο επιδαψιλείς στις βαθμολογίες, ώστε να έχουμε αυτόν τον ανεξέλεγκτο πληθωρισμό αριστούχων, αλλά δεν έχετε ούτε στο ελάχιστο δίκιο έτσι όπως το θέτετε, γιατί δυστυχώς ελάχιστοι είναι οι μαθητές που "έχουν παρατήσει τα πάντα στη ζωή τους και αγωνίζονται με διάβασμα και ιδρώτα για ένα καλύτερο αύριο.... σε μια υπερ προσπάθεια...", όπως το φαντάζεστε. Σ' αυτούς τους ελάχιστους αξίζουν φυσικά πολλά μπράβο και έπαινοι.
γ) Ωστόσο δεν είναι καθόλου ορθό παιδαγωγικά να προβάλλονται τέτοιες διακρίσεις μεταξύ των μαθητών, γιατί και οι υπόλοιποι μαθητές αξίζουν το αμέριστο ενδιαφέρον μας, έστω κι αν οι επιδόσεις τους είναι υποδεέστερες. Σημασία έχει να βγαίνουν από το σχολείο σωστές προσωπικότητες με κριτικό πνεύμα και κοινωνική συνείδηση, κάτι που δεν συμπορεύεται απαραίτητα με τις βαθμολογικές επιδόσεις.
Σας παρακαλώ λοιπόν πολύ, μην υποκύπτετε τόσο εύκολα στο φτηνό λαϊκισμό. Δώστε περισσότερη σημασία στα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης. Ενώστε κι εσείς τις δυνάμεις σας με την αγωνία όλου του εκπαιδευτικού κόσμου που βάλλεται πλέον πανταχόθεν και κυρίως από την πολιτεία. Νοιαστείτε πραγματικά για την ουσιαστική αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου, απαιτήστε το επιτακτικά ως πολίτης και φορολογούμενος από την πολιτεία. Μόνο έτσι θα έχετε πράξει το καθήκον σας και όχι με ανούσιες κραυγές για φανταστικά προβλήματα.

Και μετά;
|

Ερχονται οι πανελλήνιες με δύσκολα θέματα όπως φέτος και ξαφνικά, τα 20αρια γίνονται 7αρια και αρχίζουν οι γκρίνιες και οι κατάρες προς τους θεματοδότες...
Εκεί πια γίνεται ξεκάθαρο, ποιοι και ποιες άξιζαν τα αριστεία..Ας τελειώσει εδώ λοιπόν αυτό το παραμύθι, το οποίο υπάρχει απλά και μόνο για να χαίρονται η Ελληνίδα μάνα και ο Έλληνας πατέρας για τα 20αρια των παιδιών τους

Ηρακλής
|

Βγάλτε πόνο και κακία για τα παιδιά που αρίστευσαν.... ξεχνάτε όμως ότι όλα αυτά τα παιδιά έχουν παρατήσει τα πάντα στη ζωή τους και αγωνίζονται με διάβασμα και ιδρώτα για ένα καλύτερο αύριο.... σε μια υπερ προσπάθεια.... μηδενίσατε τα όλα, αφού αυτό μόνο ξέρετε να κάνετε....

xm
|

Συνεχίζουμε να δουλευόμαστε μεταξύ μας. Όλοι (μαθητές, γονείς, εκπ/κοί, πολίτες) γνωρίζουμε πόσο κούφια είναι αυτή η αριστεία, αλλά συνεχίζουμε ακάθεκτοι. Η κρίση δεν μας δίδαξε τίποτα.

ΧΑΝΟΥΝ ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΟΥΣ
|

Μήπως πρέπει να επιδιώξουμε να μπει στο γκίνες:

Κώστας
|

Σημαντικό ρόλο για την 'αυξημένη αριστεία' παίζει και το γεγονός ότι οι γονείς θέλουν
να βλέπουν υψηλούς βαθμούς στο χαρτί και αδιαφορούν για την ουσία. Πολλοί καθηγητές γυμνασίου-λυκείου φουσκώνουν τους βαθμούς για να αποφύγουν γκρίνιες.
Έχω τύχει μπροστά σε περιστατικό, γονέας να βάζει καυγά σε καθηγητή γιατί έβαλε στο παιδί του 19 και όχι 20....εκεί έχουμε καταντήσει.

Κ
|

Το πραγματικό ποσοστό αριστείας σε μια τάξη είναι 3 στους 25. Αυτό δείχνουν οι πανελλαδικές, αυτό ήταν πάντα το ποσοστό του μέσου όρου, χρόνια πίσω.

@ Κατρίνα
|

Βασικά αριστεύει ο μαθητής που ΔΙΑΒΑΖΕΙ. Και σε μια τάξη σχολείου και σε μια τάξη φροντιστηρίου υπάρχει ο μαθητής που θα γράψει 18.000 και άλλος που θα γράψει 8.000. Διαφέρουν στο κατά πόσο ΔΙΑΒΆΖΟΥΝ.

Eleni Chridtofi
|

Το θέμα είναι πόσοι από τούς αριστούχους επιτυγχάνουν ατα ΑΕΙ και αν αξίζουν το Αριστείο.

@Kατρίνα
|

Όχι να τα ισωπεδώσεις όλα εσύ σαν το ΠΑΣΟΚ.

Βολεμενος
|

Περίπου 1 στους 4 μαθητές είναι άριστος δηλαδή...Ας γελάσω... Προσωπικά, τα τελευταία 4 χρόνια που υπηρετώ στη δημόσια εκπαίδευση έχω δει 12 μαθητες-τριες που άξιζαν αντικειμενικα να είναι αριστούχοι σε σύνολο 400 περίπου μαθητών για τους οποίους έχω γνώμη.
Δηλαδή το ποσοστο αριστούχων που αναγνωρίζει το υπουργείο είναι 25%, ενώ με την αξία τους αριστούχοι είναι ένα 3% - 5%.
Δεν είναι τυχαίο που η κοινωνία μας έχει γεμίσει από ανθρώπους που θεωρούν ότι έχουν μόνο δικαιωματα...

Κατρίνα
|

Πάλι ανισότητες. Άσχημο οι υπόλοιποι μαθητές να παρευρίσκονται στη γιορτή και να νιώθουν ότι είναι κατωτεροι.Τι αν κάποιος πήρε 10 και ο άλλος 20 γιατί πάει φροντιστήριο!!!Εγώ θέλω να μάθω αν δεν υπήρχαν τα φροντιστήρια ένα δεύτερο απογευματινό σχολείο με λίγα λόγια πόσοι θα ήταν οι άριστοι;;;Αυθεντικό αριστείο για μένα είναι ενα σχολείο χωρίς παραπαιδεία!!Ευχαριστώ!!

Ελένη
|

Και η αριστεία γίνεται α(χ)ρηστεία!

ΔΕΠ
|

Κατάντια...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ