Θ. Νικολόπουλος:Όσο υψηλότερη η ευφυία τόσο μεγαλύτερη και η μοναχικότητα

Ο ευφυής αντιλαμβάνεται εις βάθος τον κόσμο γύρω του και γι’ αυτό πονάει περισσότερο ο «χαζός»δεν αντιλαμβάνεται τίποτε και είναι ευτυχισμένος

21/09/2024

Άκουσε το άρθρο

Ένα περίεργο μήνυμα, το οποίο δέχεται πολλές ερμηνείες ανάρτησε στον προσωπικό του ιστότοπο ο   Περιφερειακός Διευθυντής Αττικής Θανάσης Νικολόπουλος.

"Ό"Όσο υψηλότερη η ευφυία τόσο μεγαλύτερη και η μοναχικότητα" αναφέρει στο μήνυμά του ο  Θανάσης Νικολόπουλος  και σημειώνει τα εξής:

  • Είναι δύσκολο για άτομα με υψηλό δείκτη νοημοσύνης να επικοινωνήσουν γιατί υπάρχει χάσμα στην αντιληπτική ικανότητα του ευφυούς σε σχέση με αυτή του υπολοίπου κόσμου .
  • Τα θέματα που ενδιαφέρουν τον ευφυή δεν υπάρχουν για την μάζα Οπότε δεν υπάρχει και επίπεδο συζήτησης. 
  • Ο ευφυής αντιλαμβάνεται εις βάθος τον κόσμο γύρω του και γι’ αυτό πονάει περισσότερο ο «χαζός»δεν αντιλαμβάνεται τίποτε και είναι ευτυχισμένος .

 

Σχόλια (67)

"Το ξύλο βγήκε απ' τον παράδεισο"....
|

@Αντρα-Σ 23 Σεπ 2024 18:41
"απευθυνθείτε στη Mensa"???
Και γιατί να μπούμε σε τέτοιο κόπο.... αφού εάν είμαστε ευτυχισμένοι, κοινωνικοί, επικοινωνούμε με τους άλλους κι έχουμε φίλους.... άρα σίγουρα θα είμαστε από μη ευφυείς έως "χαζοί"?....
Δεν πρόκειται επίσης για μια "φράση" αλλά για τρεις. Δηλαδή πρόκειται μάλλον για μία συγκεκριμένη συλλογιστική που αναπτύσσεται, από το συγγραφέα της ανάρτησης.
ΥΓ. Εάν την είχε κάνει ο Einstein, θα δείχναμε σίγουρα μία κατανόηση....

@ polar fish
|

Αγαπητέ, υπάρχουν σχεδον 1400 δημόσια λύκεια στη χώρα και μόλις 30 πανεπιστήμια. Τι ακριβώς δεν καταλαβαινετε;

Αντρα-Σ
|

Αυτή η φράση δεν είναι δική του. Την έχουν πει με άλλα λόγια πολλοί αποδεδειγμένα ευφυείς άνθρωποι, επιστήμονες όπως ο Einstein, φιλόσοφοι, συγγραφείς κλπ. Επίσης τη σύνδεση της μοναχικότητας με την ευφυΐα την έχουν αναδείξει διάφορες στατιστικές έρευνες. Δεν έκανε καμία ανακάλυψη ο άνθρωπος, απλά έγραψε κάτι που προείπαν άλλοι πιο έξυπνοι απ' αυτόν, όπως κάνουν εκατομμύρια άνθρωποι καθημερινά στα social media. Όσοι διαφωνείτε με το περιεχόμενο της φράσης, απευθυνθείτε στη Mensa για ένα επίσημο τεστ IQ, για να διαλυθούν οι αυταπάτες σας.

Anestis
|

Ο ευφυής είναι το μέλλον.οτι και να πείτε γιαυτό υπάρχει...λογικό λοιπόν να διακρίνεται από μοναδικότητα. Έτσι θα αφιερωθεί στην έρευνα.

ΔΕΣΠΟΙΝΑ
|

Ο ευφυής δεν χρειάζεται να το λέει,,,,,φαίνεται,,,,.τα υπόλοιπα...

@. Nikos
|

Ο ευφυής μπορεί και να αισθάνεται ευτυχής στη μοναχικότητα και να του αρέσει.

@Δαφνη
|

Σωστή !!!!

@polar fish
|

Τότε που ήταν μέσα 40 και 50 μαθητές επιτρεπόταν το ξύλο. Δεν ακουγόταν κιχ. Δεν ανεπνεε κανείς. Τώρα αυτό δυστυχώς δε γίνεται. Επομένως...αναλογιστείτε...

Nikos
|

Ο πραγματικά ευφυής καταφέρνει τελικά να είναι ευτυχής ο ίδιος και να κάνει ευτυχισμένους τους ανθρώπους γύρω του...

@ μέχρι τώρα 52 σχόλια
|

άλλο η ανάγνωση , άλλο η κατανόηση (προς όποια κατεύθυνση). αν ήξερες λεπτομέρειες , θα διάβαζες κάτω από μερικά σχόλια την κοινή εντύπωση σε Αθήνα και όλη την Αττική (όταν κάποιος ανεβάζει κάτι ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΝΟΙΧΤΑ στα social πάντα με σέλφι κοντινή , είναι σα να λέει δείτε και σχολιάστε ... αλλιώς δεν έχει προφίλ δημόσιο. Και άλλα πολλά. Η επιστήμη της Ψυχολογίας και άλλες δίνει εργαλεία ερμηνείας πολλών συμπεριφορών, ανάλογα και τα δεδομένα. Τα δημόσια πρόσωπα να προσέχουν και φυσικά πολλά στοιχεία είναι χρήσιμα για συμπεράσματα

Master chef (βρε μπας και μιλάει για τους εξωγήινους?)
|

@ΑΣΕΠΙΤΗΣ 22 Σεπ 2024 13:07
Όταν κάποιος γράφει κάτι δημόσια (όπως εμείς εδώ καλή ώρα), τότε ο λόγος του απευθύνεται σε ΟΛΟΥΣ και αφορά ΟΛΟΥΣ.
Δεν έγραψε άλλωστε κανένα επιστημονικό άρθρο, για να σκεφτούμε ότι πρόκειται πχ για κάποια έρευνα της οποίας μοιράζετε μαζί μας τα συμπεράσματά της.... για κάποια αόριστα ερευνητικά "υποκείμενα".
Ή μήπως θέλετε να πείτε (όχι εσκεμμένα θέλω να πιστεύω) ότι οι 52 σχολιαστές/σχολιάστριες πριν από εσάς.... δεν είναι αρκετά ευφυείς για να καταλάβουν την ανάρτηση?
ΥΓ. Ανάρτηση που έκανε ο ΙΔΙΟΣ.... και όχι το esos που απλά την μετέφερε προς ενημέρωση των 10δων χιλιάδων αναγνωστών/αναγνωστριών του. Όπως δηλαδή θα έκανε κάθε σοβαρό, αντικειμενικό και αμερόληπτο ΜΜΕ.

polar fish
|

παλαιοτερα ειχαμε 40 παιδια στην ταξη. πηγαμε στα 20 μετα απο χρονια. μετα στα αει παμε στα 200. αρα η εκπαιδευση στα αει ειναι κατωτερη του λυκειου?

ΑΣΕΠΙΤΗΣ
|

Διαβάζω , μέχρι τώρα 52 σχόλια, σας είπε κανείς ότι μιλάει για εσάς ή για τον εαυτό του; Συμπέρασμα δικό σας σίγουρα λανθασμένο. Δεν θα σχολιάσω τα σχόλια με τα οποία διαφωνώ, κρατάω για μένα τις ενστάσεις μου, δεν μπορώ όμως να μην επισημάνω τα σχόλια των
@"Χαζή" 22 Σεπ 2024 08:08
και
@Δάφνη/Αθήνα 22 Σεπ 2024 09:24
απολαύστε συλλογισμό!!!
Υ.Γ: το esos άραγε γιατί προβαίνει στη συγκεκριμένη ανάρτηση;
φιλικά τα γράφω....

pacifist anarchist
|

Η διδακτορική διατριβή του κ. Νικολόπουλου είναι: "Σχεδιασμός και υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων εκπαιδευτικών σε θέματα Φυσικών Καταστροφών στο σχολικό περιβάλλον. " Δεν έχει σχέση με αυτά που γράφει. Δεν είναι ειδήμων. Όφειλε να καταγράψει την πηγή τους.

Όμως, δεν έχει άδικο.
Ο Ρeter Rodgers , παιδαγωγός ο οποίος έχει ένα από τα πιο υψηλά IQ στον κόσμο υποστηρίζει ότι: «οι ιδιοφυείς είναι τα πιο μοναχικά πλάσματα στον κόσμο , γιατί σχεδόν κανείς δεν μπορεί να τα καταλάβει. Δεν κατανοούνται απόλυτα, έτσι συνήθως ζουν μόνοι τους».

O Αλέξανδρος Παπανδρέου, αντιπρόεδρος της ελληνικής MENSA υποστηρίζει ότι:
"Η ικανότητα σε νοητικές διεργασίες όπως η ανάλυση, η σύνθεση, η αναγνώριση και η αναγωγή αλλά και η ταχύτητα, η πολυπλοκότητα και το πλήθος των διεργασιών που μπορεί να συνδυάσει ο νους χαρακτηρίζει κάποιον ως περισσότερο ή λιγότερο ευφυή.

Ένας χαρισματικός άνθρωπος μπορεί να αντιλαμβάνεται τις καταστάσεις που αντιμετωπίζει πολύ διαφορετικά από ότι κάποιος άλλος στη θέση του. Διαχειρίζεται εντελώς διαφορετικά τα ερεθίσματα που προσλαμβάνει. Έχει έναν τελείως αντισυμβατικό αλλά ταυτόχρονα πολύ αποδοτικό τρόπο σκέψης και αύτη η διαφορετική οπτική γωνία είναι αυτό το οποίο ουσιαστικά τον διαφοροποιεί.

Είναι σύνηθες παιδιά με υψηλό ή υπερυψηλό IQ, σε ένα συμβατικό σχολικό περιβάλλον, να είναι άτακτοι μαθητές με σοβαρά προβλήματα συμπεριφοράς ή τουλάχιστον αδιάφοροι. Έχουν παρατήσει την προσπάθεια να παρακολουθήσουν τις παραδόσεις, εφόσον μεγάλο μέρος τους συνεπαγωγικά να το έχουν ήδη καταλάβει από μόνοι τους πριν το διδαχθούν, ειδικά σε μαθήματα θετικών επιστημών που είναι λιγότερο θεωρητικά. Κάνουν συχνά απουσίες εφόσον βρίσκουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο να εξερευνήσουν τον έξω κόσμο από αυτά που μαθαίνουν στην τάξη, ενώ όταν είναι φυσικά παρόντες σπάνια προσέχουν στο μάθημα.

Η χαρισματικότητα δεν συνδέεται απαραίτητα με καλύτερο βιοτικό επίπεδο, αλλά συνδέεται με καλύτερη ποιότητα ζωής.
Τους είναι εύκολο να βρουν το εσωτερικό σημείο της ψυχικής τους ισορροπίας μόνο που το σημείο αυτό ενδέχεται να είναι μετατοπισμένο αναλογικά με αυτό της πλειονότητας των ανθρώπων. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τον αντισυμβατικό τρόπο σκέψης τους, το ακατανόητο των ιδεών τους αλλά και της διαφορετικής ιεράρχησης των προτεραιοτήτων τους μπορεί να τους καταστήσει στα μάτια της κοινωνίας ως ψυχικά διαταραγμένους.
Ένας χαρισματικός άνθρωπος έχει να αντιμετωπίσει το αίσθημα του ότι δεν τον καταλαβαίνουν λόγω της μεγαλύτερης διαφορετικότητας του, το αίσθημα της μοναξιάς και το πρόβλημα αποκλεισμού από τον κοινωνικό περίγυρο."

Ο Σωκράτης έλεγε οτι βλάκας δεν είναι εκείνος που δεν καταλαβαίνει τίποτα, αλλά εκείνος που νομίζει ότι καταλαβαίνει τα πάντα, που αγνοεί ότι είναι ηλίθιος. Την ηλιθιότητα τη συνειδητοποιείς μόνο όταν την απωλέσεις.
Ο Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι, Ρώσος συγγραφέας, υποστήριζε ότι: "Είναι καλύτερο να είσαι δυστυχισμένος και να γνωρίζεις το χειρότερο παρά να είσαι ευτυχισμένος στον παράδεισο των ηλιθίων. Ω, πόσο ανυπόφορος είναι ένας ευτυχισμένος άνθρωπος μερικές φορές!"
Ο συγγραφέας Ερνεστ Γεμινγουέι είχε πει: "Η ευτυχία στους έξυπνους ανθρώπους είναι το πιο σπάνιο πράγμα που γνωρίζω"
Ο συγγραφέας Γκυστάβ Φλωμπέρ είχε πει: "το να είσαι ηλίθιος, εγωιστής και υγιής είναι οι τρεις προϋποθέσεις της ευτυχίας. Τίποτα πιο τα[εινωτικό από το να βλέπεις ηλίθιους να πετυχαίνουν σε δραστηριότητες που εμείς αποτυγχάνουμε."
Ο ψυχολόγος Ελευθέριος Ελευθεριάδης υποστηρίζει: " Θες να γίνεις άνθρωπος χαρούμενος; Γίνε πρώτα άνθρωπος χαζός. Θες να γίνεις άνθρωπος ελεύθερος;
Γίνε πρώτα άνθρωπος χαζός."

Στρατής Α.
|

Μακάρι να είχαμε πολλους στην εκπαίδευση με την πείρα, την εξυνάδα και την ευστροφία του κ. Νικολόπουλου. Δυστυχώς υπάρχουν συνάδελφοι που επιθυμούν τη διάλυση της δομημένης εκπαίδευσης γιατί μόνο αυτό τους αφήνουν να δουνε οι ιδεοληψίες τους.

Αγγέλα
|

Ο ευφυής
Του...
Τον...
Ωωωωωωωωω

Ελπίδα
|

Είναι άραγε ο γενικευμένος άκρατος ατομικισμός και ναρκισσισμός της εποχής μας σημάδι υψηλής ευφυίας των ατόμων? Επιδημία "ευφυίας" (και αριστείας), ενδεχομένως??...

ΕΥΦΥΗΣ ΠΕ70
|

Μπράβο του, έχοντας βαθιά γνώση των εκπαιδευτικών θεμάτων , προσπαθεί να βάλει τάξη στο χάος. Με ξεπερνάει που δέχεται κριτική για τις συγχωνεύσεις από αυτούς που ψήφισαν το νόμο με τον ελάχιστο και μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα. Επιπλέον, έχουμε βαρεθεί τη στείρα αντιπολίτευση, το Δημόσιο πρέπει κάποτε να εξυγιανθεί, οι νόμοι να εφαρμόζονται κι αν δεν είναι λειτουργικοί να αλλάζουν προς όφελος των μαθητών και όχι των συντεχνιακών αντιλήψεων.

Ένας κανένας
|

Ας μη σας ταλαιπωρουν τόσο αγαπητέ τα προβλήματα των άλλων, εστιάσετε λίγο περισσότερο στα δικά σας...

Υποψήφιος
|

Αναρωτιέμαι αν αντιλαμβάνεται κάτι....

Lucius Artorius
|

Να μην ξεχνάτε να βάζετε παραπομπές στις επιστημονικές μελέτες που αποδεικνύουν τα συμπεράσματα που δημοσιεύετε, αλλιώς υπάρχει κίνδυνος να πιστέψει η επιστημονική κοινότητα κάτι διαφορετικό.

@ Νίκη
|

Προσευχήσου για τη διχοτόμηση

Δάφνη/Αθήνα
|

Προσβλητική δήλωση .Υπονοεί ότι εκπαιδευτικοί και γονείς δεν έχουν την ευφυία τη δική του, γι' αυτό και υπάρχει χάσμα και δεν μπορούν να επικοινωνήσουν και να συνομιλήσουν .
Αν είναι ποτέ δυνατόν. . .

Φαίη
|

Εύστοχα και ορθώς τα λέει...όμως δεν πιστεύω να υπονοεί ότι ο υποφαινομενος ανήκει στους ευφυείς...
Γιατί αλλιώς τα πράγματα θα είναι περισσότερο ανησυχητικά απ' ο,τι νόμισα...

Σοβαρά τώρα;
|

Έκανε τέτοια ανάρτηση και περίμενε να μην σχολιαστεί αρνητικά;
Αυτό δεν είναι δείγμα εφυούς ατόμου....

Ave thano
|

Οι μοναχοκοί σε χαιρετούν (φεύγεις έτσι;)

Τελικά
|

φεύγει νωρίτερα, αν διαβλέπω επαρκώς το κύκνειο άσμα του;

"Χαζή"
|

Είμαστε πανευτυχείς εμείς "οι χαζοί" που μας καθοδηγεί "ο ευφυής" που με τόση χαζή ευφυΐα έχει κάνει άνω κάτω τη σχολική ζωή καθώς την αντιμετωπίζει με αριθμούς και τεφτέρια!

Πειραματικός
|

Πόσο δίκιο έχει! Και βλέπουμε να το βιώνουν οι μαθητές από πολύ νωρίς... Αν και δεοντολογικά δεν μου πάει να συμφωνώ μαζί του. Βέβαια απλώς διαπιστώνει κάτι ήδη γνωστό. Δεν νομίζω να διεκδικεί πνευματικά δικαιώματα...

Μαρίνα 12
|

Η μοναξιά δεν έχει σχέση με την ευφυΐα, με την αλαζονία έχει σχέση.
Ο ταπεινός μπορεί να κάνει παρέα με όλους κι από όλους κάτι καλό παίρνει. Ο υπερήφανος δεν αντέχει ούτε τον εαυτό του.
Ο εσωτερικός πόνος που έχουν κάποιοι φωτισμένοι άνθρωποι που αντιλαμβάνονται περισσότερα και αγαπούν βαθύτερα από τον μέσο άνθρωπο, δεν τους απομονώνει, τους ενώνει με τον κόσμο.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ