Επιστολή διαμαρτυρίας καθηγητών για το ενδεχόμενο χαρκτηρισμού του 1ου Γυμνασίου Ξάνθης ως Πειραματικό

Την επομένη του χαρακτηρισμού του 1ου Γυμνασίου ως Πειραματικού όλοι οι μόνιμοι (35!) εκπαιδευτικοί του σχολείου θα χάσουν οριστικά και αμετάκλητα τις οργανικές τους θέσεις

27/09/2024

Άκουσε το άρθρο

Ως Σύλλογος Διδασκόντων του 1ου Γυμνασίου Ξάνθης επιθυμούμε να ενημερώσουμε την τοπική κοινωνία για την πρόθεση της ΔΔΕ Ξάνθης να μετατραπεί το σχολείο μας σε Πειραματικό. Συγκεκριμένα, σε συνάντησή της με τον Σύλλογο Διδασκόντων η Διευθύντρια της ΔΔΕ Ξάνθης, κα Σιδηροπούλου Μάλαμα, υπεραμύνθηκε της πρότασής της με βασικά επιχειρήματα:

Α) την κοινωνική πίεση που ασκείται από την τοπική κοινωνία (;) στη ΔΔΕ Ξάνθης για την ίδρυση Πειραματικού Γυμνασίου,

Β) την επιλογή του 1ου Γυμνασίου με κριτήριο τη στελέχωσή του από έμπειρο και ικανό διδακτικό προσωπικό, καθώς επίσης και το υψηλό επίπεδο του εκπαιδευτικού έργου που παράγεται στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα,

Γ) τις δυνατότητες που θα παρασχεθούν σε διδάσκοντες και μαθητές, για να επιτύχουν ανώτερους στόχους σε επίπεδο εκπαιδευτικών προγραμμάτων, καινοτόμων δράσεων, ομίλων αριστείας κλπ.

Σε σχέση με τα παραπάνω επιθυμούμε να τονίσουμε ότι:

Α) με την ενδεχόμενη μετατροπή του 1ου Γυμνασίου σε Πειραματικό είναι αναπόφευκτο να προκληθεί μεγάλη κοινωνική αναστάτωση στην αστική ζώνη, από την οποία προέρχονται οι μαθητές και οι μαθήτριες που εγγράφονται και φοιτούν στο 1ο Γυμνάσιο Ξάνθης, καθώς η επιλογή του μαθητικού του πληθυσμού δε θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας των μαθητών αλλά με κλήρωση. Δηλαδή, η εγγραφή στο 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο θα είναι αποκλειστικά αποτέλεσμα τύχης και συγκυρίας. Ως εκ τούτου, πολλοί μαθητές θα υποχρεωθούν να εγγραφούν σε πιο μακρινές σχολικές μονάδες, προκαλώντας προβλήματα στον οικογενειακό προγραμματισμό, αρνητικές συνέπειες στην ψυχολογία των μαθητών αλλά και θέτοντας ζητήματα ασφάλειας κατά την καθημερινή τους μετακίνηση από και προς τη νέα σχολική τους μονάδα.

Β) Την επομένη του χαρακτηρισμού του 1ου Γυμνασίου ως Πειραματικού όλοι οι μόνιμοι (35!) εκπαιδευτικοί του σχολείου θα χάσουν οριστικά και αμετάκλητα τις οργανικές τους θέσεις. Δηλαδή, θα συμβεί το εξής αντιφατικό: οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, που κατά τ΄άλλα επαινούνται από τη ΔΔΕ Ξάνθης για το έργο που παράγουν, θα «τιμωρηθούν» για την προθυμία και την αποδοτικότητά τους με στέρηση της οργανικής τους θέσης και θα τεθούν σε καθεστώς εργασιακής ανασφάλειας και άγχους. 

Κατά τη συνάντηση του Συλλόγου Διδασκόντων με τη Διευθύντρια ΔΔΕ Ξάνθης δόθηκαν από μέρους της μόνο προφορικές διαβεβαιώσεις ότι κανείς εκπαιδευτικός δε θα μετακινηθεί από το σχολείο, εφόσον δεν το επιθυμεί, κάτι που σε καμία περίπτωση δεν επιβεβαιώνεται από τη σχετική νομοθεσία για τη λειτουργία και στελέχωση των Πειραματικών Σχολείων.

Ως λογικό συνακόλουθο, μεγάλο μέρος του υπάρχοντος σταθερού και μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού του 1ου Γυμνασίου θα οδηγηθεί σε οικειοθελή έξοδο από τη συγκεκριμένη σχολική μονάδα, με άμεση συνέπεια τη μελλοντική λειτουργία του με συχνή εναλλαγή αναπληρωτών εκπαιδευτικών (αυτό επιβεβαιώνεται και από την έως τώρα λειτουργία των Πειραματικών Σχολείων πανελλαδικά). Από τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό ότι ακυρώνεται αυτομάτως το βασικό κριτήριο της επιλογής του σχολείου ως Πειραματικού, αυτό της στελέχωσής του από έμπειρους εκπαιδευτικούς.

Γ) Το 1ο  Γυμνάσιο διακρίνεται εδώ και χρόνια για τη συμμετοχή του σε εκπαιδευτικά προγράμματα και καινοτόμες δράσεις (προγράμματα Erasmus, περιβαλλοντικά ή πολιτιστικά προγράμματα, προγράμματα αγωγής υγείας, λειτουργία μαθητικών ομίλων στα πλαίσια των εκπαιδευτικών προγραμμάτων κλπ), σε πολιτιστικές και κοινωνικές εκδηλώσεις, σε πανελλήνιους διαγωνισμούς, συνεργάζεται με ΑΕΙ της ημεδαπής εξυπηρετώντας  την πρακτική άσκηση προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών. Δηλαδή, το 1ο  Γυμνάσιο εκπληρώνει ήδη το μεγαλύτερο μέρος των στόχων που ορίζονται για τα Πειραματικά Σχολεία, χάρη στην προθυμία των εκπαιδευτικών του, που απασχολούνται οικειοθελώς και εκτός εκπαιδευτικού ωραρίου για την υλοποίηση των παραπάνω, χωρίς να επιδιώκουν τη μείωση του διδακτικού τους ωραρίου, η οποία προβλέπεται για την υλοποίηση των ίδιων δραστηριοτήτων στα Πειραματικά Σχολεία.

Επομένως, με τη μετατροπή του σχολείου σε Πειραματικό η ΔΔΕ Ξάνθης δε θα προαγάγει το 1ο   Γυμνάσιο, αλλά αντιθέτως  θα οδηγήσει μία πλήρως λειτουργική και αξιόλογη σχολική μονάδα σε υποβάθμιση μέσω της αποστελέχωσής της.

Τέλος, επισημαίνουμε τα εξής:

1) Το σχολείο δεν ανταποκρίνεται σε σειρά κριτηρίων για τον χαρακτηρισμό του ως Πειραματικού:
- Δε βρίσκεται κοντά στο ήδη υπάρχον 17ο  Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης. 
- Δε διαθέτει τις απαραίτητες υλικοτεχνικές υποδομές. 
- Το μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό που υπηρετεί με οριστική τοποθέτηση στη σχολική μονάδα δε διαθέτει στην πλειοψηφία του αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα.

2) Σύμφωνα με την Αρ. Πρωτ. 15744/Δ6/10-2-2023 απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας (ΦΕΚ Β΄ 705/10-02-2023), παρ. 1.β) του άρθρου 1 σε συνδυασμό με την παρ. 2 του άρθρου 2, απαραίτητη προϋπόθεση για τον χαρακτηρισμό του σχολείου ως Πειραματικού είναι η σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων. Άλλωστε η Δντρια ΔΔΕ Ξάνθης δήλωσε ενώπιον του Συλλόγου Διδασκόντων ότι δεν προτίθεται να προχωρήσει στη μετατροπή του σχολείου σε Πειραματικό χωρίς τη συναίνεση των εκπαιδευτικών του.

Για όλους τους παραπάνω λόγους ο Σύλλογος Διδασκόντων του 1ου  Γυμνασίου Ξάνθης:

i) δηλώνει την ομόφωνη διαφωνία και αντίθεσή του στην πρόταση της ΔΔΕ Ξάνθης για μετατροπή του σχολείου μας σε Πειραματικό,

ii) προτείνει την ανάληψη πρωτοβουλίας εκ μέρους της ΔΔΕ Ξάνθης για την εκ βάθρων ίδρυση νεοσύστατου Πειραματικού σχολείου, ώστε να μη βρεθούν προ τετελεσμένων γεγονότων ούτε οι οικογένειες των μαθητών που θα στερηθούν το σχολείο της γειτονιάς τους, ούτε οι εκπαιδευτικοί που θα στερηθούν τις οργανικές τους θέσεις. 

Αξίζει να σημειώσουμε ότι στο Νομό Σερρών, όπου λειτουργεί Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο ήδη από το 2008-09 (του οποίου οι μαθητές μετά την  αποφοίτηση τους διαχέονται χωρίς καμία κοινωνική αντίδραση σε όλα τα Γυμνάσια της πόλης) το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης αποφάσισε  μόλις κατά τη συνεδρίασή του στις 20 Σεπτεμβρίου 2024 -μετά από κατάθεση σχετικού αιτήματος από τη ΔΔΕ Σερρών- την ίδρυση μιας εξ ολοκλήρου νέας σχολικής μονάδας, του Πειραματικού Γυμνασίου-Λυκείου Σερρών, με βασικό σκεπτικό «να μην προκαλέσει εμπόδια στην ομαλή λειτουργία των ήδη λειτουργούντων Γυμνασίων».

iii) απευθύνει πρόσκληση στους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων να αναλάβουν κάθε είδους πρωτοβουλίες, προκειμένου να προστατέψουν το δικαίωμα των παιδιών τους να φοιτήσουν στο σχολείο της γειτονιάς τους.

Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ  1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΞΑΝΘΗΣ

Σχόλια (11)

Το «καλό» μας Υπουργείο
|

δυο σημεία θα ήθελα να επισημάνω

α) η πλειονότητα των εκπαιδευτικών, πριν καταφέρει να αποκτήσει μια οργανική θέση σχετικά κοντά στον τόπο διαμονής του, έχει διανύσει, για χρόνια (εγώ προσωπικά 21), άπειρα χιλιόμετρα ξοδεύοντας χιλιάδες ευρώ, πολλές φορές μακριά από τις οικογένειες τους, καταβάλλοντας πολύ κόπο και σπαταλώντας πολύ χρόνο για τις μετακινήσεις του. Είναι τουλάχιστον απαράδεκτο το Υπουργείο να λέει σε αυτούς τους εκπαιδευτικούς «τώρα θα ξαναρχίσετε τις περιπλανήσεις».

β) επίσης, επισημάνθηκε από την ΔΔΕ Ξάνθης ότι «η δημιουργία Πειραματικών σχολείων αποσκοπεί στη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης». Πολλά θα μπορούσα να γράψω σε σχέση με την λέξη ποιότητα. Αυτό όμως που όλοι γνωρίζουμε είναι ότι η ποιότητα ΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ. Το καλό μας Υπουργείο σε πολλές περιπτώσεις επικαλείται την ποιότητα χωρίς να δίνει φράγκο.

Η μεγαλύτερη κοροϊδία
|

> Τα επόμενα χρόνια κατά προτεραιότητα τοποθετούνται ξανά σε σχολεία της περιοχής

Η μεγαλύτερη κοροϊδία απ' όλες είναι αυτή, για όποιον γνωρίζει τα εκπαιδευτικά. «Κατά προτεραιότητα» πηγαίνεις κάπου αλλού, είτε ουσιαστικά υπεράριθμος, είτε ως τελευταίος τοποθετηθείς· είτε έτσι, είτε αλλιώς, γίνεσαι κατευθείαν, η τελευταία τρύπα του ζουρνά.

Ισαακιδου Βερα
|

Θα μπορούσα να γράψω πολλά όμως τα είπαν άλλοι καλύτερα ίσως από εμένα. Μια μόνο λέξη ΝΤΡΟΠΗ για αυτούς που παίρνουν τέτοιες απάνθρωπες, απαξιωτικές κ επιζήμιες αποφάσεις.

Παιδεία αλλιώς!
|

Νέα σχολεία, πειραματικά σε κάθε νομό, σε κάθε βαθμίδα και όχι "βαφτίσεις" Πειραματικών, των ήδη υπαρχόντων, και άλλες προσλήψεις μονίμων για να καληφθούν όλες οι συνταξιοδοτήσεις της τελευταίας 15ετίας, 13ος+14ος μισθός, μαθητεία σε όλο το φάσμα του δημοσ. και ιδιωτ. τομέα για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ, ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ της καθημερινότητας της παιδείας και πέρα της λογιστικής κουλτούρας...

Κρίμα
|

Άλλο ένα καλό σχολείο θα διαλυθεί, θα αναγκαστούν να φύγουν οι μαθητές του. Βλέπουμε πόσες κενές θέσεις έχουν τα πειραματικά στην επαρχία σε όλη την Ελλάδα.

Βαφτίζει
|

ένα σχολείο πειραματικο προκειμένου να πιάσουμε και αυτόν το στόχο. Αν το σχολείο δεν πληροί τις προϋποθέσεις είναι κάτι δευτερεύον...
Αν θελουν να κάνουν ουσιαστική δουλεια ας δημιουργήσουν νέα σχολεία που τόσο οι κτηριακες υποδομές όσο και το προσωπικό θα δικαιολογούν τον όρο πειραματικό.
Ας θυμηθεί ο Πιερρακακης τα μεγάλα προγράμματα κατασκευής σχολείων των αρχών '80 και ας ξεκινήσει να εργάζεται στην ίδια κατεύθυνση.
Αλλά στην Ελλάδα όλα τα κάνουμε για τα μάτια του κόσμου.. ουσία 0.

Μαριος
|

Οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών βρίσκονται στην τοπική ΔΙΔΕ δεν χάνονται. Τα επόμενα χρόνια κατά προτεραιότητα τοποθετούνται ξανά σε σχολεία της περιοχής και εφόσον το επιθυμούν αποχωρούν από το Πειραματικό και πηγαίνουν σε άλλο σχολείο.
Τα τελευταία 21 χρόνια το θέμα των οργανικών στις ΔΙΔΕ δεν έχει αμφισβητηθεί ποτέ ούτε καν την περίοδο της κρίσης

Μάνος Κ
|

Δηλαδή εσύ κύριε "το ακούσαμε και αυτό" , αυτό συγκρατήσεις από όλο το κείμενο που αναρτήθηκε;;; Ότι απλά οι εκπαιδευτικοί θα χάσουν τις οργανικές τους θέσεις;. Που αυτό και από μόνο του είναι βάρβαρο σε οποιαδήποτε εργασία. Θα ήθελες για παράδειγμα εσύ στη δική σου εργασία να συμβεί κάτι τέτοιο; Να είσαι αναγκασμένος μετά από τόσα χρόνια εργασίας κάπου, όπου έχεις προσαρμόσει την ζωή σου να έρθει ο εργοδότης σου και να σου ζητά να κάνεις κάτι που κάνει ένας νεοδιοριστος ;;; Έτσι όπως το καταλαβαίνω από μέρος σου, εκείνο που αντιλαμβάνομαι ,είναι μια εμπάθεια και μόνο (για να μην το χαρακτηρίσω αλλιώς). Θα ήθελα όμως να προσέξεις και τα υπόλοιπα στοιχεία του κειμένου. Το κυριότερο από όλα κατά την ταπεινή μου άποψη είναι η νομοθεσία. Η οποία νομοθεσία καταπατείται πλήρως όταν ΔΕΝ υπάρχει σύμφωνη γνώμη των εκπαιδευτικών. Όποτε η παρατήρηση σου , ακόμη και η δική μου βασίζεται στο συναίσθημα και στο φιλότιμο. Ενώ η παραβίαση της νομοθεσίας είναι καθαρά παραβίαση του νομικού πλαισίου που υφίσταται μόνο σε πολύ ακραίες καταστάσεις και χρήζει δικαστικής παρέμβασης. Η αδυναμία του κράτους η του δήμου η οποίου φορέα να δημιουργήσει ένα νέο σχολείο με τα πειραματικά πρότυπα, μετατοπίζεται δυστυχώς σε λάθος άτομα για ακόμη μια φορά.

Εσένα
|

Όταν την εταιρεία που δουλεύεις την αγοράσει άλλη μεγαλύτερη για να την αναβαθμίσει κ σε στείλουν να δουλεύεις σε άλλη εταιρεία πιο μακρυά, να κάνεις χαρούλες για την αναβάθμιση της εταιρείας που δούλευες.

Το ακούσαμε κι αυτό
|

Αντί να χαίρονται με την αναβάθμιση ενημερώνουν ότι θα χάσουν τη θέση τους. Θα πάνε δηλ σε άλλο γειτονικό σχολείο. Μάλιστα το θεωρούν υποβαθμιση. Αν είναι δυνατόν!

Σάκης
|

μπράβο συνάδελφοι/ισσες...όλοι με το Σύλλογο Διδασκόντων.
Τα μαύρα χάλια, έχουν όλα τα σχολεία της χώρας...ο τίτλος πειραματικό θα τα απογειώσει!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ