Έγιναν 13 τροποποιήσεις στην πρόσφατη απόφαση για τη λειτουργία των Γυμνασίων και Λυκείων

Το νέο ΦΕΚ

28/09/2024

Ενημερώθηκε: 28/09/2024, 08:50

Άκουσε το άρθρο

Σε 13 τροποποιήσεις ουσίας ή λαθών προχώρησε το υπουργείο Παιδείας στην πρόσφατη υπουργική απόφαση 102791/ΓΔ4/ 10-09-2024, η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Ειδικότερα οι τροποποιήσεις έχουν ως εξής:

1. Η παρ. 8 του άρθρου 1 αντικαθίσταται ως εξής:

«8. Στην περίπτωση που η διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας καθίσταται αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερής λόγω παρεμπόδισης από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο της πρόσβασης των μαθητών/τριών και/ή εκπαιδευτικών στους χώρους της σχολικής μονάδας εφαρμόζεται η διαδικασία του πρώτου εδαφίου της παρ. 7. Στη συνέχεια, αφού αποκατασταθεί η λειτουργία της σχολικής μονάδας, και εφόσον η παρεμπόδιση προκλήθηκε από μαθητές/ τριες της σχολικής μονάδας, με απόφαση που λαμβάνεται σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 7, δύναται να παρέχεται επιπλέον και δια ζώσης ο απαραίτητος, αναλόγως των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών/τριών, αριθμός διδακτικών ωρών, σύμφωνα με το έκτο εδάφιο της παρ. 7. Μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες με τις πράξεις τους καθιστούν αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη τη σχολική μονάδα, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν αδικαιολόγητη απουσία, για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.».

Τι ίσχυε

8. Στην περίπτωση που η διεξαγωγή της εκπαιδευτι- κής διαδικασίας καθίσταται αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυ- σχερής λόγω παρεμπόδισης από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο της πρόσβασης των μαθητών/τριών και/ή εκπαιδευτικών στους χώρους της σχολικής μονάδας εφαρμόζεται η διαδικασία του πρώτου εδαφίου της παρ. 7. Στη συνεχεία, αφού αποκατασταθεί η λειτουρ- γία της σχολικής μονάδας, το σχολείο υποχρεωτικά πα- ρέχει και δια ζώσης τον ίδιο αριθμό διδακτικών ωρών που παρείχε εξ αποστάσεως, λόγω της παρεμπόδισης, με τους παρακάτω τρόπους: α) με περιορισμό των ερ- γάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών, β) με πε- ρικοπή περιπάτων και εκδρομών και γ) με αξιοποίηση των σχολικών εορτών με την παράλληλη πραγματοποί- ηση των εορτών και των μαθημάτων. Μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες με τις πράξεις τους καθιστούν αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη τη σχολική μονάδα, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευ- ση και λαμβάνουν αδικαιολόγητη απουσία, για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.

2. Στην περ. 2 της παρ. Α «Εγγραφή» του άρθρου 8 οι λέξεις «με την περ. 8 της παρ. Α» αντικαθίστανται από τις λέξεις «με την περ. 7 της παρ. Α».

3. Η υποπερ. δ) της περ. 1 της παρ. Ε «Δικαιολογητικά εγγραφής» του άρθρου 8 αντικαθίσταται ως εξής:
«δ) Υπεύθυνη Δήλωση του ν. 1599/1986 (Α’ 75) με την οποία ο/η εγγραφόμενος/η μαθητής/τρια δηλώνει ότι: i) δεν φοιτά σε άλλο Γυμνάσιο, ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ. ή Π.ΕΠΑ.Λ. ή σχολείο/σχολή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οποιουδήποτε Υπουργείου ή σε σχολή της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή στο μεταλυκειακό έτος-τάξη μαθητείας των Επαγγελματικών Λυκείων ή σε Επαγγελματική Σχολή (ΕΠΑ.Σ) ή σε Επαγγελματική Σχολή Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.) ή σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) ή σε αντίστοιχα σχολεία/σχολές/εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής, σύμφωνα με την παρ. ΙΕ περί Διπλής Φοίτησης, ii) δεν είναι κάτοχος Απολυτηρίου Γυμνασίου ή ισότιμου τίτλου.».

4. Στο πρώτο εδάφιο της υποπερ. δ) της περ. 3 της παρ. Ε «Δικαιολογητικά εγγραφής» του άρθρου 8 η λέξη «Φωτοαντίγραφο» αντικαθίσταται από τη λέξη «Αντίγραφο».

5. Οι περ. «4», «5», «6», «7», «8», «9», «10», «11», «12», και «13» της παρ. ΙΒ του άρθρου 8 αναριθμούνται σε περ. «3», «4», «5», «6», «7», «8», «9», «10», «11» και «12» αντίστοιχα.

6. Στο πρώτο εδάφιο της υποπερ. δ) της περ. 3, όπως αναριθμήθηκε, της παρ. ΙΒ του άρθρου 8 η λέξη «Φωτοαντίγραφο» αντικαθίσταται από τη λέξη «Αντίγραφο».

7. Στο τελευταίο εδάφιο της παρ. ΙΓ «Εγγραφή μετά τη διακοπή φοίτησης» του άρθρου 8 οι λέξεις «η περ. Β της παρ. 2 του άρθρου 8» αντικαθίστανται από τις λέξεις «η περ. 2 της παρ. Β του άρθρου 8».

8. Στην περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 17 οι λέξεις «του άρθρου 5» αντικαθίστανται από τις λέξεις «του άρθρου 4».

9. Η παρ. 6 του άρθρου 20 αντικαθίσταται ως εξής:

«6. Απουσία μαθητή/τριας από περίπατο χωρίς χρήση μεταφορικού μέσου θεωρείται απουσία από όλα τα ωριαία μαθήματα που προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα την ημέρα της πραγματοποίησής του. Σε περίπτωση που, κατά την πλήρως αιτιολογημένη κρίση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, η συμμετοχή του/της μαθητή/τρι- ας στον περίπατο ήταν εκ των πραγμάτων αδύνατη, οι απουσίες αυτές δεν λαμβάνονται υπόψη στον χαρακτη- ρισμό φοίτησης. Στις εκδρομές στις οποίες δεν συμμετέ- χουν οι μαθητές/τριες χωρίς όμως να παραμένουν στο σχολείο προκειμένου να παρακολουθήσουν ειδικά δια- μορφωμένο ωρολόγιο πρόγραμμα ή δεν συμμετέχουν σε σχολικές δραστηριότητες με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην οικεία υπουργική απόφαση, οι απουσίες καταχω- ρίζονται ως αδικαιολόγητες απουσίες.».

Τι ίσχυε

6. Απουσία μαθητή/τριας από περίπατο χωρίς χρήση μεταφορικού μέσου θεωρείται απουσία από όλα τα ωριαία μαθήματα που προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα την ημέρα της πραγματοποίησής του., οι απουσίες αυτές δεν λαμβάνονται υπόψη στον χαρακτηρισμό φοίτησης. Στις εκδρομές στις οποίες δεν συμμετέχουν οι μαθητές/ τριες χωρίς όμως να παραμένουν στο σχολείο προκειμένου να παρακολουθήσουν ειδικά διαμορφωμένο ωρολόγιο πρόγραμμα ή δεν συμμετέχουν σε σχολικές δραστηριότητες με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην οικεία υπουργική απόφαση, οι απουσίες καταχωρίζονται ως αδικαιολόγητες απουσίες.

10. Οι παρ. «6», «7», «8», «9», «10», «11», «12», «13», «14» και «15» του άρθρου 21 αναριθμούνται σε παρ. «5», «6», «7», «8», «9», «10», «11», «12», «13» και «14» αντίστοιχα.

11. Στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 24 οι λέξεις «την παρ. 2 του άρθρου 5» αντικαθίστανται από τις λέξεις «τις παρ. 1, 3 και 4 του άρθρου 5».

12. Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 29 οι λέξεις «στην παρ. 5 του άρθρου 28» αντικαθίστανται από τις λέξεις «στην παρ. 5 του άρθρου 27».

13. Στην παρ. 3 του άρθρου 32 οι λέξεις «του κεφαλαίου Ε’, του άρθρου 8» αντικαθίστανται από τις λέξεις «της παρ. Ε, του άρθρου 8».

14. Κατά τα λοιπά ισχύει η υπό στοιχεία 102791/ ΓΔ4/10-09-2024 κοινή απόφαση του Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στην έναρξη και λήξη του σχολικού και διδακτικού έτους, στις αργίες, στις διακοπές, στις εγγραφές, στις μετεγγραφές, στη φοίτηση, στις απουσίες, στα παιδαγωγικά μέτρα, στον χαρακτηρισμό της διαγωγής και στην οργάνωση των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» (Β’ 5130).

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ

Σχόλια (18)

ΑΠΟΡΙΑ
|

Γιατί βιαστήκατε να κάνετε ενημερώσεις;

ΔΗΜΗΤΡΑ
|

Θα πρότεινα σε αυτους που συντασσουν τα αναλυτικα προγραμματα και τα προγραμματα σπουδων , οτι πρεπει να προστεθουν και αλλα μαθηματα που αφορουν στην ωμη πραγματικοτητα .Μαθηματα που θα προσφερουν δεξιοτητες απαραιτητες για την επιβιωση τους ως ενηλικοι.Ταυτοχρονα θα βοηθησει να βρουν τα παιδια πραγματα που τους αρεσουν ,διαδικασια απαραιτητη για τον επαγγελματικο τους προσανατολισμο.Θα ελεγα λοιπον να προστεθουν μαθηματα μαγειρικης, κηπουρικης κλπ Δεν θα γινουν όλοι /ολες ζωγραφοι, ουτε μπαλαρινες, ουτε μποξερ..γιατι αυτα τα πανε να μαθουν τα απογευματα. Πρεπει να εξοικειωθουν τα παιδια με τεχνες , που ξεκουραζουν το μυαλο , χωρις αυτο να σημαινει περιορισμο της ακαδημαικης παιδειας. όλα γινονται με προγραμμα και μεθοδο.

Διευθυντης ΓΕΛ
|

Μα τόαο πρόχειρα όλα;
Μας κοροϊδεύετε, αλήθεια;
Έχουμε με κόπο ενημερώσει γονείς και μαθητές, κάναμε απογευματινές συναντήσεις, και τώρα αλλάζετε ξανά την απόφαση;
Θα αναλάβει κάποτε κάποιος που μπορεί να οργανώσει την εκπαίδευση;
Αναρωτιέμαι...

ΕκπαιδευτικόςΧ
|

Διώξτε και κανέναν άχρηστο.
Ας είναι και ΝΔ.

Δημήτρης Γ. Διευθυντής σχολείου
|

Αν δεν ήσασταν πολιτικοί θα είχατε παραιτηθεί.

Επίτηδες το κάνουν
|

για να μας κρατήσουν σε εγρήγορση.

Αν είσαι ο Τσακ Νόρις όλα γίνονται
|

@Εκπαιδευτικός (η) 28 Σεπ 2024 20:48
Εκτός από το να "θέλουμε", πρέπει να μπορούμε και ν' αντέχουμε όμως στο ξύλο, στα μπουκάλια με νερό στο κεφάλι και στα "καλοκαιρινά" τζάμια και φανάρια των ΙΧ μας.
Ας έρθουν καμιά βδομάδα στα σχολεία να τα εφαρμόσουν αυτοί που τα ψηφίζουν (ή εσείς που τα πιστεύετε?).... να δούμε κι εμείς πόσα απίδια βάνει ο σάκος....

Μητέρα μαθητή Γυμνασίου
|

Από περσυ βλέπετε ότι οι σύμβουλοι σας είναι ανεπαρκείς. Εδώ δεν είναι υπουργείο ψηφιακής διακυβέρνησης!
Είναι σχολείο, είναι παιδιά, είμαστε γονείς!!!
Μα επιτέλους κύριε Υπουργέ!!!

Εκπαιδευτικός (η)
|

Ε, αφού "δύναται", άρα, είναι στο χέρι των Συλλόγων Διδασκόντων να καλύπτουν τις χαμένες ώρες κόβοντας εκδρομές, γιορτές, κλπ. Αν θέλουμε, μπορούμε!

Νέλλη Γ.
|

Γελειότητες!
Δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά!Τροποποητικη ενός ΦΕΚ που βγήκε με καθυστέρηση τουλάχιστον 3 μηνών. Εμείς καθ' όλα έτοιμοι και αυτοί στη διαδικασία τροποποιήσεων!!
Εμπαιγμός της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Όλα αυτά τα ΦΕΚ και οι εγκύκλιοι θα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί με τη λήξη του προηγούμενου διδακτικού έτους..
Β
Βγαίνει λόγου χάρη το πρόγραμμα των Πανελλαδικών και δεν αναφέρουν στην ίδια απόφαση και την ημερομηνία λήξης μαθημάτων και έναρξης ενδοσχολικων εξετάσεων! Τόσο δύσκολο είναι; Όχι βέβαια, αλλά όλα τα ΦΕΚ και οι Εγκύκλιοι είναι copy paste!!

Δρ. Διευθυντής ΓΕΛ
|

Κύριε υπουργέ μας πρέπει να αλλάξεις τους συνεργάτες σου. Έχω ήδη κάνει την ενημέρωση των γονέων σχετικά με τις νέες διατάξεις του ΦΕΚ 5130 , πριν τις 10 Οκτωβρίου, όπως προβλέπεται. Τώρα πρέπει να τους ξανακαλέσω στο σχολείο για να τους ενημερώσω για τις αλλαγές στο ΦΕΚ της 10/9/24; Δηλ. Ντροπή ρε παιδιά!!!! Ποιος θα χρεωθεί αυτήν τη ντροπή; Οι άριστοι σύμβουλοι που δεν έχουν διδάξει μια μέρα σε δημόσιο σχολείο ή την έχουν διδάξει πριν 20 χρόνια;

Κυνικός
|

13 αλλαγές ενώ ακόμα δε στέγνωσε το μελάνι. Πως να πεις "τα έκανα όλα στο γόνατο" χωρίς να πεις "τα έκανα όλα στο γόνατο".

@Στραβά αρμενίζουμε
|

Ναι, αλλά αν κάποιος μαθητής ασκεί φυσική βία και γράφει κανονικά τους πάντες τότε χρειάζονται και ποινολόγια και αυτόφορα, για το μαθητή και τους γονείς. Καλά τα "φταίει η άτιμη κοινωνία" αλλά όταν υπάρχουν συνέπειες και εφαρμόζονται οι κανόνες ξαφνικά αρχίζουν όλοι να συμπεριφέρονται καλύτερα.

Διευθυντής Ελληνικού Σχολείου Εξωτερικού
|

Μα είναι δυνατόν να δημοσιεύονται με τέτοια προχειρότητα υπουργικές αποφάσεις και κυρίως τελευταία στιγμή με την έναρξη του σχολικού έτους στην Ελλάδα; Σε όσα Ελληνικά σχολεία εξωτερικού έχουν ήδη ξεκινήσει τα μαθήματα από λ.χ. Αύγουστο, δεν μπορούμε στο myschool καν να περάσουμε απουσίες, πόσο μάλλον να τις βάλουμε ως δικαιολογημένες. Εκεί τι έπρεπε να πούμε στους γονείς; Διαβάστε τα άρθρα στο esos και αν δεν αλλάξει γνώμη ο υπουργός θα είναι έτσι;
Ετοιμάζουμε συνάντηση με γονείς με σκοπό την ενημέρωση για τον νέο νόμο και βλέπω μικρές και μεγαλύτερες αλλαγές! Τι να πω και με τι κύρος να ενημερώσω όταν το νομοθετικό πλαίσιο αλλάζει σαν τα σώβρακα;

Στραβά αρμενίζουμε
|

Κάτι βαθιά σάπιο υπάρχει σε οποιαδήποτε "Εκπαιδευτική Διαδικασία" που για να λειτουργήσει χρειάζεται αυτόφωρα, πολυσέλιδα ποινολόγια και εβδομαδιαία τροποποιητικά αρθρά.

Είναι σάπια η κοινωνία μας. Δεν φταίνε οι έφηβοι για την κατάντια μας.

ΝΙΚΟΣ
|

ΑΧΡΗΣΤΟΙ

Δον Πρόχειρος
|

Η προχειρότητα στο μεγαλείο της.
Συγχαρητήρια!

Διευθυντής
|

3 μέρες μελετούσα τη νέα απόφαση και υπογράμμιζα όσα σημεία θεωρούσα σημαντικά. Τώρα δεν έχω τις αντοχές να το ξανακάνω.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ