"Κυρίαρχοι" οι μαθητές , χωρίς ευθύνη εκπαιδευτικών, οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες

Το ορίζει ο νέος Πρότυπος Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

30/09/2024

Άκουσε το άρθρο

"Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/τριών".

Αυτό ξεκαθαρίζει προς τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων  και τους  εκπαιδευτικούς  ο νέος  Πρότυπος Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας. 

Το υπουργείο Παιδείας  στην αιτιολογία αναφέρει ότι η   νέα αυτή απόφαση ελήφθη "επειδή με τον τρόπο αυτό αισθάνονται υπεύθυνοι/ες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους".

Ειδικότερα ο  νέος  Πρότυπος Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για το συγκεκριμένο θέμα, ορίζει τα εξής:

4. Σχολικές Εκδηλώσεις - Δραστηριότητες

Το σχολείο οργανώνει μία σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/τριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/τριών, επειδή με τον τρόπο αυτό αισθάνονται υπεύθυνοι/ες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.

Σχόλια (21)

Nilam
|

Αν ο καθηγητής ενδιαφέρεται μόνο για τις δραστηριοτητες και όχι να ολοκληρώσει σωστά την ύλη του μαθηματος του τότε μάλλον εχουμε μπροστά μας ένα προγραμμα αποπροσανατολισμου που προωθείται επίσημα από το υπουργειο. Επομένως η πολιτεία δεν θέλει να σπουδάζουν τα παιδιά μας αλλά θέλει επιμελώς να τους στρέψει αλλού. Ίσως για να μαζεύουν ελιές τώρα που λείπουν οι εργάτες. Πολλά συγχαρηγηρια στους ιθύνοντες.

Βάγια
|

Οι αδιαμορφωτοι ακόμα χαρακτηρες των παιδιών δεν θα διαπλάθονται από την εμπειρία των παιδαγωγών. Αλλά τα ίδια ως επιρρεπή στη μίμηση θα κουβαλάνε στο σχολείο όλη τη γουοκ ατζέντα που προβάλλεται πανταχώθεν. Όλα θα είναι αποδεκτά υπό την ομπρέλα του υπουργείου μας.

Μια γονέας
|

Και τώρα, περιμένει το υπουργείο, να ενδιαφερθούν οι μαθητές.
Χ.... Να το πω στην γλώσσα των παιδιών.
Σιγά μην κάτσουν τα παιδιά να οργανώσουν εκδήλωση
Όλα στις πλατείες και στις καφετέριες την ημέρα της γιορτής.
Έχει να," πέσει"κοπάνα, που θα "πάει σύννεφο".

Amelia
|

Το σχέδιο διάλυσης της Ελλάδας προχωράει κανονικά....

ΑΤ
|

Ε σου λέει οι μαθητές με την βοήθεια των γονιών τους ας επιλέγουν τις οποίες δραστηριότητες, καλό μου ακούγεται γιατί αυτό δεν αποκλείει την εποπτεία εκπαιδευτικών, ούτε τη συμμετοχή τους

Γιάννης
|

Άρα στην εσωτερική αξιολόγηση του σχολείου να μην αγχωνόμαστε να κάνουμε δράσεις και να περιμένουμε τα παιδιά να προτείνουν. Αν δεν γίνει τίποτα φταίνε τα παιδιά κύριε συμβουλε.

Γιάννης
|

Άρα στην εσωτερική αξιολόγηση του σχολείου να μην αγχωνόμαστε να κάνουμε δράσεις και να περιμένουμε τα παιδιά να προτείνουν. Αν δεν γίνει τίποτα φταίνε τα παιδιά κύριε συμβουλε.

Αναστασιαδης Βασιλειος
|

Ασχετοσυνη απο χαρτογιακαδες ...δηθεν γνωστες....64χρονος παθιασμενος δασκαλος φυσικων επιστημων...

Χ.Α.
|

Ο εμπνευστής προφανώς έχει τις περγαμηνές για να νομοθετεί...από σχολική αίθουσα δεν έχει περάσει προφανώς ή αν πέρασε ήταν τόσο απασχολημένος με το πείραμα του Αμβούργου που δε κατάλαβε τι γινόταν γύρω του. Σίγουρα σε κάθε σχολείο υπάρχει μια μειονότητα που με κάποια κίνητρα θα μπορούσε....ως εκεί!

θεσμικό πλαίσιο
|

καμία ευθύνη σε εκπαιδευτικό πουθενά, να επιλαμβάνονται όταν υπάρχει καταγγελία, από παιδί στο διάλειμμα πχ. όλη η ευθύνη στους γονείς και ανάλογα την ηλικία στα παιδιά, από 14 ΟΛΗ η ευθυνη και στα παιδιά , τέλος. όποιος δεν μπορεί να προσαρμοστεί, σε ειδικό πρόγραμμα εκτός σχολείου ! να χάνουν εύκολα και μια χρονιά , δεν βλάπτει

Έλενα
|

Μιλάμε για προαιρετική συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών. Συνήθως μετέχουν οι φιλομαθείς και πρόθυμοι/ες. Οι αδιάφοροι/ες είναι πάντα εκτός. Πώς μπορούμε να κάνουμε το σχολείο συμμετοχικό και ελκυστικό για όλα τα παιδιά; Αυτή είναι η παιδαγωγική πρόκληση. Πάντως οι πρωτοβουλίες μιας μειονότητας μαθητών/τριών δεν σημαίνει ότι ο κανονισμός είναι δημοκρατικός. Το αντίθετο μάλιστα: είναι ελιτιστικός, δηλαδή για τους λίγους.

Γεωργοδασκαλος
|

Γιατί δε μας τους δίνετε έτοιμους αφού θέλετε να κάνετε το δικό σας...

Χαραλαμπος
|

Δεν πιστεύω πώς αυτή η ρυθμιση είναι καλή. Μένει να δούμε πώς οι μαθητές θα λειτουργησουν και αν θα φανουν ανταξιοι των προσδοκιων του νομοθετη.

Πλατάρος Γιάννης
|

Πάντα έτσι ήταν....
Οι δραστηριότητες όμιλοι κτλ γινονται με επιλογή των μαθητών προαιρετικά, διαλέγουν αυτοί.
Ο διδάσκων, έχει το ρόλο συντονιστή, εμψυχωτή, παρακίνητη.
Το ότι γίνονται "με ευθύνη" των ίδιων των μαθητών, είναι ένα λογικό και νομικό λάθος διατύπωσης που θα διορθωθεί στο επόμενο ΦΕΚ
Διεμήνυσα ότι αν δεν φύγουν χτες οι γονατογράφοι, θα το ξανακάνουν.
Και ιδού....

Εκπαίδευση
|

Προχειροτης

Φυσικός δασκάλα
|

Το ευχόμαστε.....ακόμα και στις εκπαιδευτικες επισκέψεις!!!!!
Αυτό θα πει ωριμότητα!!!!!
Αντε και υπουργοί!!!!

Anastasia
|

Εσείς στο Υπουργείο τα σκέφτεστε και τα λέτε;

Μιχαήλ
|

Μήπως πρέπει να δοθεί μια διευκρίνηση;
Τι ακριβώς θέλει να πει το Υπουργείο;

@ριστεία, όχι αστεία
|

Άριστοι στο τρολαρισμα.

ΕκπαιδευτικόςΧ
|

Μια χαρά. Μόνα τους τα παιδιά θα αποφασίζουν, θα υλοποιούν, θα έχουν την ευθύνη.
Επιτέλους ελευθερία στα παιδιά....

Τώρα
|

έδεσε το σιρόπι.....

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ