Ξεφυλλίζοντας το νέο βιβλίο του πρώην Γενικού Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας Καθηγητή Οδυσσέα-Ιωάννη Ζώρα με τίτλο: ''Κραταιό Πανεπιστήμιο: Διαχρονία και μεταρρυθμιστικές προτάσεις'', το οποίο παρουσιάστηκε σε εδική εκδήλωση σήμερα, αποκτά κανείς γνώσεις και κρίσεις για το τι συμβαίνει στο εκπαιδευτικό σύστημα .
Για το βιβλίο το οποίο παρουσιάστηκε παρουσία των υπουργών Παιδείας Κ. Πιερρακάκη, Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη και Εργασίας Ν. Κεραμέως και της υφυπουργού Παιδείας Ζ. Μακρή, καθώς και Πρυτάνεων , πανεπιστημιακών και άλλων, μίλησαν οι κ.κ. Ιωάννης Σαρμάς, Επίτιμος Πρόεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, τέως Πρωθυπουργός (2023), Ευάγγελος Βενιζέλος, πρώην Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και Υπουργός Εξωτερικών, Καθηγητής του Α.Π.Θ., Χρήστος Ζερεφός, Γενικός Γραμματέας της Ακαδημίας Αθηνών και Γεράσιμος Σιάσος, Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος Άρης Πορτοσάλτε.
Μέσα από το βιβλίο του ο Οδυσσέας Ζώρας ,μεταξύ άλλων, προτείνει:
Α. Το ελληνικό σύστημα εισαγωγής των υποψηφίων στα ΑΕΙ να αναμορφωθεί εκ βάθρων.
Β. Σε πρώτη φάση τα ίδια τα Πανεπιστήμια να αποκτήσουν φωνή στο τι είδους φοιτητές επιθυμούν με βάση τις προτεραιότητες τους, τς ανάγκες τους και τους ανάγκες της αγοράς.
Γ. Να καταργηθούν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις για να καταπολεμηθούν σειρά μειονεκτημάτων , όπως:
- παράγουν και εκτρέφουν τη νόμιμη παραπαιδεία (Φροντιστήρια)
- υποβαθμίζουν τη σχολική διδασκαλία και γνώση
- αποθαρρύνουν και , τελικά, καταστρέφουν την κριτική σκέψη των μαθητών μέσα από το σύστημα της αποστήθισης (κοινώς παπαγαλία), που βολεύει απλώς τους βαθμολογητές, οι οποίοι επίσης απέχουν από την επίπονη και υπεύθυνη δραστηριότητα της κριτικής αξιολόγησης των γραπτών
- επιτρέπουν να κρίνεται ο υποψήφιος φοιτητής όχι από τις επιδόσεις του στα επιστημονικά πεδία που τον ενδιαφέρουν , αλλά από τις επιδόσεις του σε συγκεκριμένα σχολικά μαθήματα , τα οποία-σε κάθε περίπτωση- έχουν διδαχθεί με τον περιορισμένο τρόπο που επιτρέπει από τη φύση της η σχολική αίθουσα και, επιπλέον, συχνά δεν είναι καν σχετικά με το αντικείμενο που θέλει να σπουδάσει ο υποψήφιος
- αποστραγγίζουν την πνευματική και σωματική ενέργεια των μαθητών και υποψήφιων φοιτητών κατά τη σχολική και φροντιστηριακή φοίτηση
- απομυζούν το οικονομικό υστέρημα των οικογενειών τους στα Φροντιστήρια
- καταλήγουν , τελικά, σε μια κοινωνία όπου όλοι θέλουν να πάρουν, πάση θυσία, ένα πτυχίο, κυρίως για λόγους κοινωνικούς και λιγότερο επαγγελματικούς, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση των πτυχίων.
Δ. Ο Οδυσσέας Ζώρας εισηγείται επίσης την κατάτμηση του υφιστάμενου υπουργείου Παιδείας σε δυο υπουργεία , μέσα από τη δημιουργία υπουργείου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας
Για τον ΣΥΡΙΖΑ
Ο Οδ. Ζώρας κάνοντας κριτική στις Κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει:
"Για άλλη μια φορά η αριστερά απέδειξε ότι αυτό που την ενδιέφερε δεν ήταν τόσο η παροχή γενικότερων γνώσεων στους φοιτητές και η διαμόρφωση μιας ολόπλευρης επιστημονικής και ηθικοκοινωνικής προσωπικότητας , αλλά ο αποκλεισμός κάθε έννοιας προόδου , υγιούς ανταγωνιστικότητας και αλληλεπίδρασης μεταξύ των ίδιων των ΑΕΙ, καθώς και ανάμεσα στα τελευταία και σε άλλους διεθνείς και εγχώριους κοινωνικούς δρώντες".
Αποκλείεται να καταργηθούν οι Πανελλήνιες!!! Χιλιάδες φροντιστήρια ζουν από αυτές και κάθε είδους εξετάσεις που βάζει το ελληνικό σχολείο (;). Το ελληνικό σχολείο υπάρχει για να δίνει δουλειά στα φροντιστήρια. Κανείς δεν μπορεί να το αρνηθεί αυτό!!!!