Κατάργηση Πανελλαδικών Εξετάσεων εισηγείται ο Οδ. Ζώρας και τα λέει "έξω από τα δόντια" για το εκπαιδευτικό σύστημα στο βιβλίο του ''Κραταιό Πανεπιστήμιο: Διαχρονία και μεταρρυθμιστικές προτάσεις''

Οι Πανελλαδικές αποστραγγίζουν την πνευματική και σωματική ενέργεια των μαθητών και υποψήφιων φοιτητών κατά τη σχολική και φροντιστηριακή φοίτηση

03/10/2024

Ενημερώθηκε: 04/10/2024, 08:38

Άκουσε το άρθρο

Ξεφυλλίζοντας το νέο βιβλίο του πρώην Γενικού Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας Καθηγητή Οδυσσέα-Ιωάννη Ζώρα με τίτλο: ''Κραταιό Πανεπιστήμιο: Διαχρονία και μεταρρυθμιστικές προτάσεις'', το οποίο παρουσιάστηκε σε εδική εκδήλωση σήμερα, αποκτά κανείς γνώσεις και κρίσεις για το τι συμβαίνει στο εκπαιδευτικό σύστημα .

Για το βιβλίο το οποίο παρουσιάστηκε παρουσία των υπουργών Παιδείας Κ. Πιερρακάκη, Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη και Εργασίας Ν. Κεραμέως και της υφυπουργού Παιδείας Ζ. Μακρή, καθώς και Πρυτάνεων , πανεπιστημιακών και άλλων, μίλησαν   οι κ.κ. Ιωάννης Σαρμάς, Επίτιμος Πρόεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, τέως Πρωθυπουργός (2023), Ευάγγελος Βενιζέλος, πρώην Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και Υπουργός Εξωτερικών, Καθηγητής του Α.Π.Θ., Χρήστος Ζερεφός, Γενικός Γραμματέας της Ακαδημίας Αθηνών και Γεράσιμος Σιάσος, Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος  Άρης Πορτοσάλτε.

Μέσα από το  βιβλίο του ο Οδυσσέας Ζώρας ,μεταξύ άλλων, προτείνει:

Α. Το ελληνικό σύστημα εισαγωγής των υποψηφίων στα ΑΕΙ να αναμορφωθεί εκ βάθρων.

Β. Σε πρώτη φάση  τα ίδια τα Πανεπιστήμια να αποκτήσουν φωνή  στο τι είδους φοιτητές επιθυμούν  με βάση τις προτεραιότητες τους, τς ανάγκες τους και τους ανάγκες της αγοράς.

Γ. Να καταργηθούν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις  για να καταπολεμηθούν σειρά μειονεκτημάτων , όπως:

  • παράγουν και εκτρέφουν τη νόμιμη παραπαιδεία (Φροντιστήρια)
  • υποβαθμίζουν τη σχολική διδασκαλία και γνώση
  • αποθαρρύνουν και , τελικά, καταστρέφουν την κριτική σκέψη των μαθητών μέσα από το σύστημα  της αποστήθισης (κοινώς παπαγαλία), που βολεύει απλώς τους βαθμολογητές, οι οποίοι επίσης απέχουν  από την επίπονη και υπεύθυνη δραστηριότητα της κριτικής αξιολόγησης  των γραπτών 
  • επιτρέπουν να κρίνεται ο υποψήφιος φοιτητής όχι από τις επιδόσεις του στα επιστημονικά πεδία που τον ενδιαφέρουν , αλλά από τις επιδόσεις του  σε συγκεκριμένα σχολικά μαθήματα , τα οποία-σε κάθε περίπτωση- έχουν διδαχθεί με τον περιορισμένο τρόπο που επιτρέπει από τη φύση της η σχολική αίθουσα και, επιπλέον, συχνά δεν είναι  καν σχετικά με το αντικείμενο που θέλει να σπουδάσει ο υποψήφιος
  • αποστραγγίζουν την πνευματική και σωματική ενέργεια των μαθητών και υποψήφιων φοιτητών κατά τη  σχολική και φροντιστηριακή φοίτηση
  • απομυζούν το οικονομικό υστέρημα των οικογενειών τους στα Φροντιστήρια
  • καταλήγουν , τελικά, σε μια κοινωνία όπου όλοι θέλουν να πάρουν, πάση θυσία, ένα πτυχίο, κυρίως για λόγους κοινωνικούς και λιγότερο επαγγελματικούς, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση των πτυχίων.

Δ. Ο Οδυσσέας Ζώρας εισηγείται επίσης την κατάτμηση του υφιστάμενου  υπουργείου  Παιδείας σε δυο υπουργεία , μέσα από τη δημιουργία υπουργείου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας

Για τον ΣΥΡΙΖΑ

Ο Οδ. Ζώρας κάνοντας κριτική στις Κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει:

"Για άλλη μια φορά η αριστερά  απέδειξε ότι αυτό  που την ενδιέφερε δεν ήταν  τόσο η παροχή γενικότερων  γνώσεων στους φοιτητές  και η διαμόρφωση μιας ολόπλευρης  επιστημονικής  και ηθικοκοινωνικής  προσωπικότητας , αλλά ο αποκλεισμός  κάθε έννοιας προόδου , υγιούς ανταγωνιστικότητας  και αλληλεπίδρασης  μεταξύ των ίδιων των ΑΕΙ, καθώς και ανάμεσα στα τελευταία και σε άλλους διεθνείς  και εγχώριους  κοινωνικούς δρώντες".

Σχόλια (35)

Ψηφιακή διασκέδαση
|

Αποκλείεται να καταργηθούν οι Πανελλήνιες!!! Χιλιάδες φροντιστήρια ζουν από αυτές και κάθε είδους εξετάσεις που βάζει το ελληνικό σχολείο (;). Το ελληνικό σχολείο υπάρχει για να δίνει δουλειά στα φροντιστήρια. Κανείς δεν μπορεί να το αρνηθεί αυτό!!!!

Αιρετικος
|

Ο κάθε ένας λέει ο,τι θέλει οπότε τονισμό θα κάνω και εγώ.
Χωρίς εξετάσεις το μόνο που θα καταφέρουμε θα είναι να πάει ο νέος 25 για να κατσλαβει ότι έπρεπε να γίνει υδραυλικός.
Εξετάσεις από το δημοτικό κιόλας για να γίνει κατανομή σε γυμνάσια κατηγοριών. Δεν το συζητώ καν για το λύκειο.
Ούτε το 30% δεν.επρπε να πάει γενικό.
Από αυτούς , εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα σε κάθε τάξη .όσοι πάρουν απολυτήριο, με τους βαθμούς να κάνουν αίτηση για τα τμήματα που θέλουν.
Εννοείται βέβαια ότι οι εξετάσεις θα γίνονται σε συνθήκες όπως οι πανελλήνιες..
Τα άλλα είναι ωραι για εκθέσεις ιδεών

Μαρίνα
|

Άψογη τοποθέτηση. Διαχρονικά οι πανελλαδικές έχουν κατορθώσει εν κατακλείδι να στερήσουν από τους μαθητές τον ενθουσιασμό για τις επιστήμες

Γιώργος Κ.
|

Σωστά όλα αυτά που λέει αλλά τι άλλο μπορεί να γίνει;
Γενικά, το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν είναι καλό. Δεν είναι καν εκπαιδευτικό. Είναι απλώς ένα βαθμολογικό κι εξεταστικό σύστημα χωρίς ουσία.
Πρέπει να γίνουν πολλές αλλαγές από το Δημοτικό. Όχι βαθμολόγηση , αλλά αξιολόγηση των μαθητών, μείωση της ύλης ώστε οι μαθητές να έχουν χρόνο εμπέδωσης. Σεβασμός στους ρυθμούς και στην ψυχική υγεία των μαθητών.

Θεωρίες
|

Στο άρμα της πολιτικής σκοπιμότητας από ανθρώπους που δεν συμπάσχουν πραγματικά αλλά πειραματίζονται στην πλάτη των όλο και λιγότερων μαθητών.
Δεν βλέπετε που έχουμε γεμίσει πανεπιστήμια και τώρα θα έχουμε και τα ιδιωτικά για να συμπληρώσουν την ματαιοδοξία του πολίτη.
Τεράστια κενά στην δομή της κοινωνίας σε ειδικότητες ενώ κάποιοι επιμένουν στο να βγάλουνε προγραμματιστές….κυριοι είναι ξεπερασμένα αυτά τα επαγγέλματα και δεν μπορείτε να σκεφτείτε παραπέρα!
Υπομονή? Ή πολίτες του κόσμου και μαύρη πέτρα πίσω μας!

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
|

Εκτός πραγματικότητας.
Καμία ρεαλιστική πρόταση για την αντικατάσταση των πανελληνίων εξετάσεων με άλλο ΑΔΙΑΒΛΗΤΟ σύστημα.
Κάτι τέτοιοι φωστήρες καθιέρωσαν το 2000 να δίνουν οι μαθητές πανελλήνιες σε όλα τα μαθήματα της Γ Λυκείου. Ο απόλυτος παραλογισμός. Στη συνέχεια μείωσαν σταδιακά τα μαθήματα σε τέσσερα.Εδιναν πανελλήνιες και στα θρησκευτικά!!Μετά από 20 χρόνια πειραματισμων επιστρέψαμε στο σύστημα των Δεσμών. Εδώ δεν κάνουν τα απλά και νομίζω αυτονόητο.Ας δούμε το θέμα βαθμολόγησης των γραπτών.
Τόσα χρόνια δεν έχουν κάνει ΣΩΜΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΤΩΝ.Το πιο απλό πράγμα.
Τι ισχύει τοσα χρονια ;
Όποιος διδάσκει Γ Λυκείου είναι βαθμολογητης χωρίς να προηγηθεί Καμία εκπαίδευση. Ούτε χρήματα δεν χρειάζονται .π.χ. Να συγκεντρωθουν οι υποψήφιοι βαθμολογητες μερικά Σάββατα να γίνουν σεμινάρια και να βαθμολογησουν γραπτά πανελληνίων παλαιοτέρων ετών. Έτσι θα αποκτήσουν εμπειρία και δεν θα γίνονται αδικίες στις βαθμολογησεις. Γιατί είναι δεδομένο ότι όλοι είναι ικανοί να βαθμολογούν ;
Ποιος νοιάζεται........

Ιλια
|

Οι θέσεις στα Πανεπιστήμια δεν είναι τόσες όσοι οι υποψήφιοι. Κάποια εξεταστική διαδικασία πάντα θα υπάρχει. Για να μην υπάρχουν φροντιστήρια θα πρέπει όλα τα τμήματα στο σχολείο, από την Α Δημοτικού, να γίνουν 16αρια. Και στο Λύκειο, 12αρια. Για να γίνεται δουλειά. Άλλος τρόπος είναι η μείωση της ύλης σε όλες τις τάξεις. Δεν καταλαβαίνω γιατί τα παιδιά μου κάνουν στο Γυμνασιο αυτά που εγώ έμαθα στο Λύκειο. Γιατί στην Αμερική κάνουν την ύλη της Γ Λυκείου στο Πανεπιστήμιο, ειδικά στις θετικές επιστήμες, κι εμεις πιέζουμε τα παιδιά τόσο πολυ; Που είναι ο χρόνος αφοσίωσης και εμπεδωσης; Η προχωρημένη ύλη είναι ο λόγος που πολλα παιδιά παραιτούνται από το σχολείο, ήδη από το Δημοτικό. Οι Πανελλήνιες επέτρεψαν την κοινωνική ανέλιξη στους μη προνομιουχους. Να μείνουν αλλά με άλλη ύλη, άλλους θεματολογίες κι άλλα κριτήρια αξιολόγησης. Αν κάποιος δεν μπορεί να τα βγάλει πέρα με μια εξέταση- καλή η ιδέα για δύο περιοδους- πως θα γίνει επιστήμων; Απαιτείται κι ένα ψυχικό σθένος, αν μη τι άλλο.

Ρίτα
|

Ελπίζω να έχει γίνει παρανόηση και να μην λέει ότι η αποστήθιση βολεύει απλώς τους βαθμολογητές. Οι βαθμολογητές, κύριε καθηγητά, αν τυχόν διαβάσει κάποιος το σχόλιο, ακολουθούν σαφείς εντολές και οι ενδεικτικές απαντήσεις δίνονται από την ΚΕΕ. Δεν βολεύονται από την παπαγαλία, κάποιος τους την επιβάλλει. Και να ήθελε κάποιος βαθμολογητής να κάνει τα δικά του, υπάρχουν συντονιστές στο βαθμολογικό κέντρο....

@Δημήτρης
|

Είναι τελείως λανθασμένη η γνώμη σου για την σχέση σχολικού βιβλίου Μαθηματικών και θεμάτων Πανελλαδικών. Από το 2016 και μετά το 85% περίπου των θεμάτων είναι μέσα από το σχολικό βιβλίο (ΕΝΤΕΛΩΣ). Να μου έλεγες για την Βιολογία...

Οταν στερεύουν οι ιδέες!!!
|

Οι δεξιοί στέρεψαν από ιδέες και επανέρχονται στα παλιά!!!
Τι νέο κομίζουν ...μα φυσικά τα δίδακτρα για να είμαστε και
μέσα στα "πράγματα" ...αφού τα πάντα έχουν κόστος!!!
Ποιος πρέπει να το πληρώνει το κόστος, μα φυσικά αυτός που ωφελείται!!!
-θεωρητικά ο φοιτητής- πρακτικά οι γονείς!!!
Άσχετα πόσους φόρους έχεις πληρώσει και συνεχίζεις να πληρώνεις!!!
Το ίδιο μοντέλο και στην υγεία…αργότερα… μην βιάζεστε
Δεξιά...ποτέ δεν πεθαίνεις!!!

Μανώλης
|

Ολόσωστα όλα αυτά που λέει, ένα προς ένα, το πρόβλημα όμως είναι οτι δεν μπορούν να διορθωθούν. Εξετάσεις από τα ίδια τα πανεπιστήμια ή εισαγωγή μέσω βαθμολογίας των σχολείων, δεν θα γίνουν ποτέ δεκτά, καθώς, σύμφωνα με κατάταξη που βασίζεται στις απαντήσεις των ίδιων πολιτών, η Ελλάδα θεωρείται μια από τις πολύ διεφθαρμένες χώρες. Μένουν λοιπόν τα πράγματα όπως είναι δυστυχώς.

Inheritor
|

Μηδενική επαφή με την πραγματικότητα ο κύριος. Να δει πρώτα τί κουμπούρες με κενά από το δημοτικό πάνε κάθε χρόνο και δίνουν πανελλήνιες. Όχι Γ Λυκείου, ούτε Γ Γυμνασίου δεν έπρεπε να πηγαίνουν. Ας τολμήσουν λοιπόν το πιο απλό, δηλαδή να κόβουν και να αφήνουν στην ίδια τάξη όποιον αντικειμενικά δεν πιάνει τη βάση, όχι όπως σήμερα που τα 5άρια τα κάνουν 17άρια. Αλλά ναι ξέχασα, κάπως πρέπει να ταΐσουμε τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.

ΕΘΝΙΚΟ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ
|

θέλουν και φροντιστήρια από την Α λυκείου να βγει καλός ο ΜΟ του απολυτηρίου. Ζήτω τα φροντιστήρια!?
Δυο διαδικασίες έχουν μείνει αδιάβλητες: οι πανελλαδικές και οι γραπτές εξετάσεις ΑΣΕΠ.
Τη μια σκέφτονται να την καταργήσουν άνθρωποι που ΔΕΝ σπούδασαν στην Ελλάδα άλλα στο εξωτερικό με τα λεφτά του μπαμπά τους.

@ Κλελια | 4 Οκτ 2024 17:11
|

Ειλικρινά πιστεύετε ότι ο γονιός δίνει λεφτά για φροντιστήρια για την καλύτερη εμπέδωση της σχολικής ύλης; Έχω να γελάσω τόσο πολύ αρκετό καιρό, ευχαριστώ.

πού σπούδασε;
|

σε ποιο ελληνικό αει;
πέρασε σε εξετάσεις του καιρού του δύσκολα ή εύκολα ή ... ;

Κ
|

Δε μας λέει όμως και πώς θα γίνει αυτό; Πρώτα απ όλα σε χώρες που ισχύει αυτό, σε ΑΕΙ περνάει το 30 με 40% από αυτούς που παίρνουν απολυτήριο. Υπάρχουν δηλαδή τα μισά τμήματα από αυτά που έχουμε εμείς. Και μετά θα έχουμε το εξής φαινόμενο με τον αριθμό των σχολών. Από τους 67.000 υποψήφιους κάθε χρόνο πχ οι μισοί θα δηλώνουν Ιατρικές και άλλοι τόσοι Νομικές.Θα επιλέγουν συγκεκριμένα τμήματα. Θέλω να πω, πώς θα γίνει; Θα πάρει τη βαθμολογία (η οποία πώς θα βγαίνει; ) και θα τρέχει να κάνει 200 αίτησεις μέχρι να περάσει κάπου στο τέλος; Γιατί στο εξωτερικό έτσι γίνεται.
Το πιο αδιάβλητο σύστημα δε το αλλάζεις. Πιστεύω ότι το μόνο που πρέπει να αλλάξει είναι όπως στη Μ. Βρετανία η ύλη να ολοκληρώνεται νωρίς στο τελευταίο έτος και να έχει την ευκαιρία να δίνει ο μαθητής δύο φορές εξετάσεις, όπως γίνεται με τα SAT πχ Ιανουάριο και Μάιο ώστε να κρατάει τον καλύτερο βαθμό και να μην πνίγεται με μια πιθανή αποτυχία ή ατυχία.
Και μην κοροϊδευόμαστε. 'Οποιο σύστημα και να έρθει το φροντιστήριο και το ιδιαίτερο δε θα το αποχωριστούμε.

Κλελια
|

Δηλαδή μας λέει να καταργηθεί το μόνο αδιάβλητο σύστημα σε όλο το παιχνίδι των πανελληνίων που είναι οι εξετάσεις διότι οι γονείς απομυζονται... Κ έτσι θα χτυπηθεί η παραπαιδεια? Μάλλον παραισθησιογόνα λαμβάνει. Ακόμη κ αν καταργηθεί το υπάρχον σύστημα τα φροντιστήρια θα συνεχίσουν να λειτουργούν για καλύτερη εμπέδωση της διδασκαλίας στα σχολεία... Δεν έχει αντιπροτάσεις με οξύνοια κ γείωση ο υπουργός. Αερολογιε οπως όλοι χωρίς να προτείνει κάτι εξίσου αδιάβλητο

ΠΟΛΙΤΕΣ
|

ΩΡΑΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΚΑΙ ΕΓΩ .
ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΧΩ ΑΚΟΥΣΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΤΡΟΠΟ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΟ , ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΑΕΙ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΑΡΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ.
ΑΦΟΥ ΤΟΝ ΞΕΡΕΤΕ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΤΟΝ ΛΕΤΕ....!!!

TZAMPAZIS THEMISTOKLIS
|

Στον αφορά την αναξιοκρατία τρίχες κατσαρες. Ο έχων χρήματα πιο εύκολα πάει στις εξετάσεις γιατί απλά μπορεί να πληρώσει ιδιωτικά σχολεία φροντιστήρια ιδιαίτερα. Το φροντιστήριο δεν είναι παραπαιδεια κάνει την δουλειά που δεν κάνει το γεια χαρανταν δημόσιο. Τέλος όσοι έχετε την εντύπωση ότι έχετε δωρεάν παιδεία και θα σας λείψει απλά μάθετε ότι δεν έχετε. Αν στείλετε το παιδί σας να σπεύσει σε άλλη πόλη απλά θέλετε στην καλύτερη περίπτωση 60Κ το λιγότερο. Δες τε επιτέλους την πραγματικότητα και αραδιαζετε μπούρδες .

Polar_Fish
|

Η προσεγγιση ειναι υποκειμενικη. Ο λογος ειναι οτι κ.Ζώρας εχει εμπειρια διδασκαλίας φοιτητών Ιατρικης που ειναι πολυ καλα προετοιμασμενοι. Αν το συστημα δεν ηταν ανταγωνιστικο αμφιβάλλω αν οι φοιτητές έφταναν απο μόνοι τους σε υψηλά επίπεδα γνώσεων. Ο μέσος ορος αποφοίτησης στις Ιατρικές Σχολές ειναι κάτω απο 7 έτη.

L
|

Η ίδια ιστορία.... "Αξιωματούχοι" (υψηλόβαθμοι ή μη) του Υπουργείου Παιδείας λένε τι πρέπει να γίνει, αλλά δεν κάνουν ΤΙΠΟΤΑ κατά τη διάρκεια της θητείας τους. Ο κ. Γαβρόγλου επί 4 χρόνια έλεγε τι πρέπει να γίνει, αλλά δεν έκανε τίποτα. Φαίνεται τελικά να βολεύει πολλούς η απαξίωση του δημόσιου σχολείου. Φυσικά και πρέπει να υπάρχει ένα οργανωμένο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ που να λαμβάνει υπόψη όλη τη διαδρομή του μαθητή στο Λύκειο. Όχι όμως το σημερινό σύστημα που ουσιαστικά καταργεί το Λύκειο.

Τι περίμενε, να γίνει πρώην
|

για να τα πει δημοσίως; Ή μήπως για αυτό είναι τώρα πρώην.
Τώρα τα λέει, να τα εφαρμόσει άλλος;
- Τι καμώματα είναι αυτά;

Δημήτρης
|

Ωραία, και πες ότι τις καταργούμε. Με τι κριτήρια θα μπαίνει κανείς στο πανεπιστήμιο? Λέει ότι θα πέσει η παραπαιδεια. Μα η παραπαιδεια είναι εκεί στα πλαίσια του ανταγωνισμού των μαθητών, αν θέλω να περάσω σε σχολή Χ δεν αρκεί να γράψω καλά, αλλά να γράψω καλύτερα από τον χειρότερο που θέλει να μπει σε σχολή Χ. Αν ο άλλος κάνει φροντιστήριο, πρέπει να κάνω και γω. Κάποιοι εδώ κατηγορείτε τους καθηγητές, ναι, για τράβα να γράψεις μαθηματικά με μόνο γνώμονα το βιβλίο μαθηματικών, να δω κάτι. Από τα θέματα που καλύπτονται στο βιβλίο, στις εξετάσεις άντε να πάρεις 5.

Λεφτά σπουδών στο χερι
|

Είναι απλό το θέμα. Να βγάλει κουστούμι για κάθε μαθητή, πχ 10000 ευρώ. Βάσει απόδοσης θα παίρνει μπόνους. Μετά θα πηγαίνει στη σχολή που θέλει και θα γράφεται. Αν περάσει τη χρονιά θα πάρει λεφτά για την επόμενη. Όποιος κόπηκε, έφυγε. Απλά πράγματα. Αν θέλει κάποιος πληρώνει και μπαίνει σε άλλη σχολή, αλλά χωρίς χρηματοδότηση από το κράτος. Η δωρεάν παιδεία θα είναι μόνο ως προς τη χρηματοδότηση του μαθητή. Οι δομές που δεν βγάζουν τα έξοδα τους θα κλείνουν..

Θύμιος
|

Κι εγώ και πολλοί άλλοι εδώ μέσα έχουμε γράψει ότι πρέπει να αλλάξει το σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια.
Ο κ. Ζώρας όμως ήταν σε θέση να το αλλάξει. Το άφησε ως είχε, και τώρα λέει πως πρέπει να αλλάξει χωρίς να λέει πώς πρέπει να αλλάξει.

Σοφία
|

Μετά την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων, έρχονται τα δίδακτρα στα πανεπιστήμια.
Δωρεάν παιδεία.....

Σοφή Κουκουβάγια
|

Πολυ σωστά προτείνει ο καθηγητής και π.ΓΓ του ΥΠΑΙΘΑ Ο.Ζώρας να καταργηθούν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις γιατί, μεταξύ άλλων, ξοδεύουν πολλά χρήματα οι ελληνικές οικογένειες στα φροντιστήρια!
Τι προτείνει όμως στον νυν Υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη που θεωρεί απαραίτητο το φροντιστήριο και δη το «ψηφιακό» στα παιδιά των δημοσίων σχολείων, αναγνωρίζοντας έτσι ότι οι δάσκαλοι/καθηγητές δεν κάνουν σωστά το μάθημα τους και χρειάζονται τα παιδιά ενίσχυση;

Λογια του αερα
|

Δεν βλέπω να αναφέρει τι προτείνει.
Δηλ. καταργούμε ένα αδιάβλητο σύστημα δοκιμασμένο πολλά χρόνια και στη θέση του δεν μας λέει τι θα εφαρμοστεί. Αερολογίες...

Σωτήρης
|

Μια χαρά τα είπε. Προσθέτω ένα ακόμη. Που κατατάσσει το παιδί σε μια σχολή αντί το παιδί να επιλέγει. Είναι σύστημα κατάταξης αυτό που υπάρχει όχι επιλογής. Δεν ξέρω αν μπορούμε ως χώρα κάτι τέτοιο όπως το εφαρμόζουν άλλες χώρε. Αυτό που ξέρω είναι ότι στη χώρα μας υπάρχει το εξής παράδοξο: Να μπορεί να επιλεγεί κάνεις μεταπτυχιακό αλλά όχι προπτυχιακό....

Χουρδάκης Μιχαήλ
|

1. Ότι και να λέει τώρα δεν έχει σημασία. Ας τα έλεγε όταν ήταν γενικός γραμματέας.

2. Από τη στιγμή που υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση από την προσφορά, θα υπάρχει κάποιου είδους επιλογή. Πες την πανελλήνιες, πες την απολυτήριο, πες την τράπεζα θεμάτων, πες την κάνω φροντιστήρια, πες την εξετάσεις στο 2ο έτος του πανεπιστημίου, πες το στίβο μάχης, ότι θες.

Το να λέμε βαρύγδουπα λόγια για να δημιουργούμε είδηση είναι γνωστό κόλπο για να αποκτήσουμε δημοσιότητα. Ο οποιοσδήποτε αρχίσει και λέει για κατάργηση πανελλαδικών εξετάσεων θα γίνει πρώτη είδηση για τα παιδάκια ((και τους γονείς τους) που ονειρεύονται να μπουν στην καλή σχολή χωρίς να διαβάσουν.

Όλα αυτά που λέει για τις πανελλήνιες είναι λογικά, δε μας λέει ομως τι ακριβώς προτείνει. Να τις καταργήσουμε και να κάνουμε ΤΙ ακριβώς;

Η αποτυχημένη ελληνική νοοτροπία στο μέγιστο όριό της.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ