Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν τα αποτελέσματα δημοσκόπησης της Palmos Analysis που διενεργήθηκε για λογαριασμό του Tvxs, για την απόφαση του υπουργού Παιδείας Κ. Πιερρακάκη για την απαγόρευση χρήσης των κινητών στα σχολεία.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας υπέρ της απαγόρευσης τοποθετείται η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτώμενων, καθώς το 86% θεωρεί σωστή την απόφαση του υπουργείου Παιδείας, ενώ μόλις ένα 12% την θεωρεί λανθασμένη.
Αξίζει να σημειωθεί πως η έγκριση της απαγόρευσης είναι αρκετά μικρότερη μεταξύ των νεότερων, σε σχέση με τους μεγαλύτερους.
Τι ισχύει στα Γυμνάσια και Λύκεια
Σύμφωνα με τη νέα απόφαση του Κ. Πιερρακάκη, η οποία ισχύει από το τρέχον έτος για τη χρήση κινητών τηλεφώνων από τους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου εντός του σχολικού χώρου, από σήμερα, ισχύουν τα εξής:
α) Απαγορεύεται εντός των σχολικών χώρων - κτιρίων και υπαίθριων χώρων η εμφανής κατοχή ή και η χρήση κινητού τηλεφώνου ή άλλης ηλεκτρονικής συσκευής ή παιχνιδιών που διαθέτουν σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου, για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση από τους μαθητές/ τριες. Στην παραπάνω απαγόρευση δεν εμπίπτει η χρήση ιατρικών εφαρμογών μέσω κινητού τηλεφώνου ή άλλων συσκευών, αποκλειστικά και μόνο κατόπιν σχετικής ιατρικής γνωμάτευσης.
Οι εκπαιδευτικοί έχουν τα κινητά τηλέφωνά τους απενεργοποιημένα κατά τη διάρκεια του μαθήματος και δύνανται να τα χρησιμοποιούν στα διαλείμματα και μόνο εντός του γραφείου καθηγητών.
Οι εκπαιδευτικοί δύνανται να χρησιμοποιούν τον προσωπικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό τους, πέραν των διαθέσιμων από το σχολείο ηλεκτρονικών συσκευών, μόνο κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας και τηρώντας απαρέγκλιτα τους κανόνες ασφαλείας και τις διατάξεις περί προστασίας προσωπικών δεδομένων των μαθητών/τριών/ εκπαιδευτικών.
Ο/Η Διευθυντής/ντρια και ο/η Υπο- διευθυντής/ντρια δύνανται να κάνουν λελογισμένη χρήση των κινητών τηλεφώνων τους και πάντοτε σε σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία ή τη διοικητική οργάνωση της σχολικής μονάδας.
β) Ειδικότερα αν διαπιστωθεί ότι μαθητής/τρια κατέχει εμφανώς ή και χρησιμοποιεί το κινητό τηλέφωνό του/ της, εντός σχολικών χώρων (κτιρίων και υπαίθριων χώρων), παρά την απαγόρευση , εφαρμόζονται τα παρακάτω:
Ο/Η εκπαιδευτικός ενημερώνει σχετικά τον Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας ο οποίος εφαρμόζει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μία (1) ημέρα, ενημερώνοντας για αυτό τους γονείς/κηδεμόνες/ασκούντα-ούσα την επιμέλεια του/της μαθητή/ τριας για τη συμπεριφορά του/της, ζητώντας τους είτε να προσέλθουν άμεσα στο σχολείο και να τον/την παραλάβουν είτε να συγκατατεθούν εγγράφως με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο για την αποχώρησή του/της από το σχολείο.
Επιπροσθέτως, αν διαπιστωθεί από εκπαιδευτικό ότι ο/η μαθητής/τρια κατά τη διάρκεια του μαθήματος ή κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ή κατά τη διάρκεια της προσέλευσης ή αποχώρησης μαγνητοφωνεί ή φωτογραφίζει ή βιντεοσκοπεί εκπαιδευτικούς ή συμμαθητές/τριες του/της, τότε γνωστοποιεί το γεγονός αυτό στον/στη Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας, ο/η οποίος/α ζητά από τον/τη μαθητή/τρια να απενεργοποιήσει και παραδώσει το τηλέφωνό του/ της, καλώντας να προσέλθουν στο σχολείο οι γονείς/ κηδεμόνες/ασκούντα-ούσα την επιμέλεια του/της των εμπλεκόμενων μαθητών/τριων, προκειμένου να λάβουν γνώση του περιστατικού.
Παράλληλα, ο/η Διευθυντής/ ντρια οφείλει να αξιολογήσει παιδαγωγικά το περιστατικό και ανάλογα με τη βαρύτητά του και συνεκτιμώντας τις ειδικές περιστάσεις τέλεσης του περιστατικού, ιδίως την παραβίαση προσωπικών δεδομένων, εφόσον κρίνει ότι η συμπεριφορά δεν είναι ιδιαιτέρως αποκλίνουσα επιβάλλει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) μέρες. Εφόσον κριθεί εκ μέρους του/της Διευθυντή/ντριας ότι η συμπεριφορά του/της μαθητή/τριας είναι ιδιαιτέρως αποκλίνουσα, τότε το παραπέμπει στον Σύλλογο Διδασκόντων προκειμένου ο τελευταίος συνεκτιμώντας τις ειδικές περιστάσεις τέλεσης του περιστατικού, ιδίως την παραβίαση προσωπικών δεδομένων, να επιληφθεί και να επιβάλει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες. Στην περίπτωση που η φωτογράφιση/βιντεοσκόπηση αφορά ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα τρίτων προσώπων, επιλαμβάνεται ο Σύλλογος Διδασκόντων και υποχρεούται να εφαρμόσει το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος.
ΠΡΟΣ > @ Ζητώ συγνώμη κιόλας αν παρεξηγώ | 7 Οκτ 2024 18:18
Χμ! Έτσι λοιπόν! Αναρωτιέμαι πάντως μήπως θα ήταν πιο ντόμπρο να κραυγάζατε πανηγυρικά: Αλτ! Σ' έπιασα, αγράμματε φιλόλογε, και τώρα θα σε ξεμπροστιάσω ενώπιον όλων, για να πάρουν το αίμα τους πίσω όσοι σού έχουν μαζεμένο άχτι!
Λυπάμαι ωστόσο, αλλά θα σας χαλάσω την κακοστημένη παράσταση! Σας ενημερώνω λοιπόν ότι είναι λανθασμένη η πανηγυρική και μεγαλόστομη επισήμανσή σας για την ορθή γραφή της λέξης "συγ(γ)νώμη", γιατί προφανώς αγνοείτε ότι η συγκεκριμένη λέξη έχει επικρατήσει πλέον να γράφεται σ' αυτή την απλοποιημένη μορφή (όπως είναι και η γενικότερη τάση της γλώσσας μας ως ζωντανού οργανισμού) και παρακαλώ να ρίξετε μια ματιά σε έγκριτα σύγχρονα λεξικά.
Ομολογώ πως πράγματι μού διέφυγαν δύο κόμματα στο επίμαχο (μάλλον βιαστικό) σχόλιό μου κι αν περιοριζόταν η επίκρισή σας σ' αυτό (χωρίς τους συνοδευτικούς χονδροειδείς χαρακτηρισμούς), θα τη δεχόμουν ως καλοπροαίρετη. Δεν μπορώ όμως να εκλάβω ως καλοπροαίρετο ένα σχολιαστή που σπεύδει ισοπεδωτικά και καταφανώς αυθαίρετα να αμφισβητήσει τη "σοβαρότητά μου ως φιλολόγου" βασιζόμενος σε ένα ανύπαρκτο λάθος, την ώρα μάλιστα που το δικό του προσβλητικό σχόλιο έχει ουκ ολίγα ορθογραφικά λάθη (έχω επισημάνει τρία), από αυτά πάντως που αποδέχεται κανείς σε πρόχειρα διαδικτυακά σχόλια, όχι ικανά επομένως να με οδηγήσουν στην ανταπόδοση των προσβολών!
Προσθέτω ότι ηχεί εξόχως υποκριτικό, μετά τα παραπάνω, να δηλώνετε κιόλας ότι "πολύ επί προσωπικού έγινε το esos" και να παρακινείτε να "επιστρέψουμε στην ουσία", την οποία ήδη ο ίδιος φροντίσατε άνευ λόγου να ευτελίσετε! Γιατί έχετε αγνοήσει πλήρως τόσα και τόσα δικά μου σχόλια μακροσκελή και εμπεριστατωμένα που καθημερινά σχεδόν καταθέτω, χωρίς επ' αυτών να έχετε πει το παραμικρό επιλέγοντας να περιορίσετε τη σχολιαστική μου δραστηριότητα σε ένα φευγαλέο και ασήμαντο, αλλά μάλλον βολικό για σας, σχολιάκι! Πολύ έντιμο όλο αυτό, μα το Θεό!
Γιαυτό και ο επίλογος του απρεπούς σχολίου σας [@όσους δεν κατανοούν : ας ασχοληθούν με άλλα , δεν κάνουν για σοβαρά Σχόλια (έστω πυκνά) με σ κεφαλαίο] αποτελεί την κορύφωση της κακοπροαίρετης παρέμβασής σας, αφού δείχνετε ότι δεν μπορείτε να αποδεχθείτε μια ευγενική και ειλικρινή έκφραση απορίας που διατύπωσα, ούτε φυσικά ενδιαφέρεστε να παρακολουθήσετε την τεκμηριωμένη ανάπτυξη της σκέψης μου...