Δύο Σχολές του ΕΜΠ λένε "ΟΧΙ" στην ίδρυση Πανεπιστημίου στην Κύπρο

"Η ύπαρξη διδάκτρων, ήδη από το στάδιο των Προπτυχιακών Σπουδών, ως βασικού στοιχείου της λειτουργίας του Ιδιωτικού Παραρτήματος καταργεί την ισότητα στη δυνατότητα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση ανεξαρτήτως οικονομικής ικανότητας"

10/10/2024

Ενημερώθηκε: 10/10/2024, 07:19

Άκουσε το άρθρο

Την αντίθεσή τους στην ίδρυση Πανεπιστημίου του ΕΜΠ στην Κύπρο, διατυπώνουν οι Γενικές Συνελεύσεις των Σχολών Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών (ΣΕΜΦΕ) και  των Μεταλλειολόγων-Μεταλλουργών Μηχανικών.

Η Γενική  Συνέλευση της ΣΕΜΦΕ , τονίζει:

  • Ηύπαρξη διδάκτρων,ήδη από το στάδιο των Προπτυχιακών Σπουδών, ως βασικού στοιχείου της λειτουργίας του Ιδιωτικού Παραρτήματος καταργεί την ισότητα στη δυνατότητα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση ανεξαρτήτως οικονομικής ικανότητας. Επιπλέον, δημιουργεί έναν παράλληλο τρόπο εισαγωγής σε ένα Ίδρυμα με το κύρος του ΕΜΠ, σύμφωνα με τον οποίο οι έχοντες οικονομική δυνατότητα θα μπορούν να εισαχθούν σε αυτό, ανεξαρτήτως προσπάθειας και προσόντων. Η διαδικασία αυτή διαπαιδαγωγεί σε λάθος βάση τους νέους ανθρώπους, αδικεί τους άριστους φοιτητές μας και μελλοντικούς επαγγελματίες μηχανικούς που πέρασαν με κόπο τη βάσανο των πανελλαδικών εξετάσεων, και υποβαθμίζει σημαντικά το επίπεδο σπουδών που εξαρτάται καθοριστικά από το γνωστικό επίπεδο των εισερχομένων φοιτητών, καθώς και το επίπεδο των μηχανικών που συνεισφέρουν στην παραγωγική ανάπτυξη της χώρας.
  • Το προτεινόμενο σχέδιο Καταστατικού προβληματίζει ως προς την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στο Ιδιωτικό Παράρτημα. Οι ελάχιστες απαιτήσεις για τουλάχιστον 10 μέλη ΔΕΠ ανά σχολή, χωρίς μάλιστα καμία αναφορά στην αναγκαιότητα ισχυρού υποβάθρου σε Μαθηματικά, Φυσική και Μηχανική, που κατά κοινή ομολογία αποτελεί βασικό στοιχείο της υπεροχής του διπλώματος του ΕΜΠ, καθώς και η λειτουργία χωρίς εργαστήρια προσιδιάζουν σε ένα χαμηλής ποιότητας Ιδιωτικό Εκπαιδευτήριο, με κίνδυνο ακαδημαϊκής δυσφήμισης του ΕΜΠ και αποδυνάμωσης της τρέχουσας προσπάθειας διεθνοποίησης των ΔΠΜΣ του ΕΜΠ. Επιπλέον, η συναίνεση για τη λειτουργία Σχολών Μηχανικών με 10 μέλη ΔΕΠ βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με το πάγιο αίτημα για αύξηση των θέσεων μελών ΔΕΠ που τόσο έχει ανάγκη το ΕΜΠ.
  • Η ίδρυση του Ιδιωτικού Παραρτήματος δεν προσφέρει τίποτα στο ΕΜΠ,το οποίο έχει κατακτήσει, με το μόχθο των διδασκόντων του, των φοιτητών του και των ερευνητών του, περίοπτη θέση στον διεθνή ακαδημαϊκό χώρο. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα θυγατρικό Ίδρυμα, με χαλαρή σύνδεση με το μητρικό Ίδρυμα, στο οποίο κληροδοτείται, ουσιαστικά άνευ όρων, το κύρος του ΕΜΠ. Το ΕΜΠ δεν θα έχει κανένα ουσιαστικό όφελος, ενώ η επίδραση στην εξωστρέφειά του, που πραγματοποιείται με συνεργασίες με τα παγκοσμίως σημαντικότερα Πανεπιστήμια και Ερευνητικά Κέντρα, θα είναι μάλλον αρνητική.

Η Σχολή Μεταλλειολόγων-Μεταλλουργών Μηχανικών:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (31)

Master chef (ούτε στην Κίνα)
|

@13 Οκτ 2024 18:05
Εάν βρείτε στο σχόλιό μου που επικαλείστε στις 13 Οκτ 2024 14:49 (ή έστω σε ένα από τα 999 περίπου υπόλοιπα που έχω καταθέσει εδώ και 10 χρόνια στο esos) να έγραψα ότι "ο καπιταλισμός είναι κακός και γι αυτό δεν θέλω ιδιωτικά πανεπιστήμια".... τότε σας επιτρέπω να με προσφωνείτε ακόμα και 毛泽东....
Στο ποδόσφαιρο πάντως (ακόμα και στην Κίνα) θα ήταν απευθείας κόκκινη κάρτα, το να βάζετε στο στόμα κάποιου με εισαγωγικά(") λόγια που ΔΕΝ είπε.
Eλπίζω ότι διέλαθε της προσοχής του esos.

@Master chef (13 Οκτ 2024 14:49)
|

Αφού τελικά θα καταλήγατε στο "ο καπιταλισμός είναι κακός και γι αυτό δεν θέλω ιδιωτικά πανεπιστήμια" τι τις θέλετε τις ενδιάμεσες δικαιολογίες;

@masterchef- ελεύθερη αγορά
|

Καμιά σχέση, προφανώς, δεν έχει η Β.Κορέα με τον πολιτισμένο κόσμο.Σχήμα λόγου ήταν, εννοώντας πως ακόμη κι εκεί, υπάρχει ιδιωτική τριτοβάθμια, σε όποιον βαθμό, έστω.Στον υπόλοιπο όμως πολιτισμένο κόσμο, να συμφωνήσουμε ότι μόνο για την Ελλάδα είναι ταμπού το θέμα αυτό.
Εννοείται πως η λειτουργία μη κρατικών ΑΕΙ θα πρέπει να διέπεται από αυστηρό πλαίσιο και κανόνες, δε μίλησα για ασυδοσία.
Σε κάθε περίπτωση πρέπει να σταματήσουν οι ιδεοληψίες μειοψηφιών, οι οποίες σίγουρα δεν ενδιαφέρονται για το καλό των φοιτητών, πόσω μάλλον για να κρατηθούν στη χώρα τα καλύτερα μυαλά πάνω στα οποία θα στηριχτεί η πρόοδος και η ανάπτυξη του τόπου

Master chef (βλέπω έναν άλλο πλανήτη)
|

@13 Οκτ 2024 11:12
Όχι, δεν είναι υποθετικό το "είναι φτηνότερο να πάει σε κολλέγιο". Υποθετικό είναι το ότι θα αποφασίσει οπωσδήποτε-απαραίτητα "να πάει σε κολλέγιο". Πράγματι είναι "φτηνότερο" το κολλέγιο αλλά κανείς στο δημοσίευμα ή στα σχόλια, δεν νομίζω ότι μίλησε για κολλέγιο.
Όπως υποθετικό επίσης είναι ότι <Το ίδιο θα συμβεί και με τα "ιδιωτικά ΑΕΙ">.... εκτός κι αν διαθέτει κανείς μαντικές ικανότητες (και την κρυστάλλινη σφαίρα) και επιπλέον ξέρει και τον τιμοκατάλογο των διδάκτρων των ιδιωτικών ΑΕΙ που ΘΑ έρθουν.
Δεν ξέρω τέλος ποιοι είστε "οι υπόλοιποι" που βλέπετε "έναν άλλο κόσμο" (αν και έχω μια μικρή υποψία η αλήθεια είναι) αλλά θα ήθελα να σας ρωτήσω, εάν τους εκπροσωπείτε και γράφετε εξ ονόματος όλων ως @Master chef....
@13 Οκτ 2024 11:05
50 χρόνια οδηγός, δεν γνώριζα ότι η χρήση των ζωνών ασφαλείας είναι προαιρετική και εναπόκειται στην προσωπική μας κρίση, ανάλογα με το εάν προβλέπουμε να υπάρχουν πιθανότητες ατυχήματος και πόσες.... Να είστε καλά που "ανοίξατε τα μάτια"....
ΥΓ. Θέλει μεγάλη τέχνη και ταλέντο, για να εφευρίσκει κανείς επιχειρήματα που δεν υπάρχουν. Ευτυχώς δεν έχουν όλοι.

Master chef ("Στην αγορά του Αλ Χαλίλι")
|

@Ελεύθερη αγορά 12 Οκτ 2024 18:30
- "Η αγορά είναι ελεύθερη" αλλά δυστυχώς στη χώρα μας είναι συχνά και ασύδοτη (μη αποτελεσματικός έλεγχoς, παραοικονομία, φοροδιαφυγή, καρτέλ, αθέμιτος ανταγωνισμός, κερδοσκοπία, υπερκέρδη, ανεξέλεγκτη ακρίβεια κλπ.). Θέλουμε λοιπόν η πανεπιστημιακή εκπαίδευση, τα πτυχία, τα επαγγελματικά δικαιώματα.... να γίνουν εμπορικά προϊόντα και μάλιστα μιας ελεύθερης αγοράς όπως τη γνωρίζουμε στην Ελλάδα?
- "Ζούμε στην ευρωπαική Ελλάδα του 2024" αλλά δυστυχώς μόνο ευρωπαϊκή δεν είναι η ποιότητα ζωής μας (κακές δημόσιες αλλά και ιδιωτικές υπηρεσίες, βία και εγκληματικότητα, ατυχήματα και τροχαία, κάθε λογής σκάνδαλα-παρανομίες και διαφθορά, μισθοί-συντάξεις-εργασιακά δικαιώματα κλπ.).
- Τι σχέση έχει ο πολιτισμένος κόσμος με τη Βόρεια Κορέα όπου "υπάρχει ιδιωτική γ' βάθμια εκπαίδευση" και την αναφέρετε ως παράδειγμα? Πήγατε στη Β. Κορέα και ξέρετε πως είναι και πως λειτουργεί ή επειδή το είπε κάποιος "περισπούδαστος" πολιτικός μας το κάναμε σλόγκαν? Έχει λέτε καμία σχέση η ιδιωτική πανεπιστημιακή εκπαίδευση πχ του Harvard, με την ιδιωτική πανεπιστημιακή εκπαίδευση της Β. Κορέας (ή της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας που επίσης μνημονεύετε)?
- "Χίλιες φορές σε ιδιωτικό ΑΕΙ στην Ελλάδα κλπ.". Μήπως να το δούμε πρώτα λίγο αυτό το "ιδιωτικό ΑΕΙ στην Ελλάδα" και πως θα λειτουργεί.... και ν' αποφασίζουμε μετά εάν θα είναι "χίλιες φορές" καλύτερα πριν ν' αγοράσουμε πατάτες στο σακί? Οι γονείς στους οποίους αναφέρεστε, θα έστελναν ποτέ από την αρχή τα παιδιά τους στη Ρουμανία και τη Βουλγαρία, εάν ΔΕΝ μπορούσαν ν' ανταπεξέρθουν οικονομικά? Τώρα τους έπιασε η "γκρίνια"? Προφανώς λοιπόν και δεν χρειάζεται να τους ρωτήσουμε, γιατί εννοείται ότι θα προτιμούσαν για τα παιδιά τους ένα πανεπιστήμιο, που ΚΑΙ θα είναι στο σπίτι τους ΚΑΙ οικονομικότερο ΚΑΙ με πτυχίο σε ν+0 χρόνια ΚΑΙ αυτόματα αναγνωρισμένο ΚΑΙ με ισότιμα επαγγελματικά δικαιώματα. Όλοι εμείς οι υπόλοιποι αλλά και η πανεπιστημιακή εκπαίδευση, σε τί ακριβώς θα ωφεληθούμε άραγε?
- Όπως σωστά γράφετε εν κατακλείδι, "Σε κάθε περίπτωση, οι ικανοί υποψήφιοι θα προτιμήσουν τα υψηλόβαθμα ελληνικά τμήματα". Αυτούς ακριβώς τους φοιτητές πιστεύω ότι θέλουν και χρειάζονται τα πανεπιστήμιά μας και η χώρα και σε αυτούς θα πρέπει νομίζω να δοθεί η κάθε δυνατή βοήθεια, μέριμνα και διασφάλιση της ποιότητας σπουδών. Οι ικανοί υποψήφιοι που ατύχησαν στις πανελλαδικές, εκτός από το να ξαναπροσπαθήσουν (απαγορευμένη λέξη για κάποιους).... έχουν επίσης πολλές επιλογές σπουδών σε εξαιρετικά δημόσια πανεπιστήμια και στον υπόλοιπο "πολιτισμένο κόσμο".

@ Master chef (keep going) | 12 Οκτ 2024 17:05
|

Α δεν πάμε καλά. Είναι υποθετικό ότι αν κάποιος δεν περάσει στη σχολή που θέλει στην Αθήνα είναι φτηνότερο να πάει σε κολλέγιο απ΄ ότι να πάει στο Ηράκλειο ή στη Θεσσαλονίκη με 1000 το μήνα κόστος στέγασης και σίτισης; Το ίδιο θα συμβεί και με τα "ιδιωτικά ΑΕΙ". Βγάλε τα γυαλιά της ιδεοληψίας και θα δεις έναν άλλο κόσμο που οι υπόλοιποι τον ονομάζουμε "πραγματικότητα".

@ Master chef (keep going) | 12 Οκτ 2024 17:05
|

Λοιπόν, πραγματικά έχεις μαλώσει με τη λογική. Αν μας λες ότι δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ πιθανών και λιγότερο πιθανών σεναρίων, θα πρέπει να το κάνεις πράξη και να μη φοράς ζώνη ασφαλείας. Έτσι κι αλλιώς είναι πιθανότητα να τρακάρεις. Άντε πια.

@@ Master chef (αν η γιαγιά μου είχε ρουλεμάν....) | 11 Οκτ
|

Γέλασα με το σχόλιο. Όντως παρακολουθώντας τις απόψεις μερικών εδώ στα σχόλια φαίνεται σαν το συμπέρασμα να είναι προδιαγεγραμμένο, οπότε αν η θεωρία πιθανοτήτων ή τα γεγονότα δε συμφωνούν με το συμπέρασμα που "πρέπει" να βγεί, τόσο το χειρότερο με τη θεωρία πιθανοτήτων...

Ελεύθερη αγορά
|

Η αγορά είναι ελεύθερη, αγαπητοί/ές.
Ζούμε στην ευρωπαική Ελλάδα του 2024.Αυτά που λέγονται εδώ, ιδεοληπτικά, δε γίνονται πλέον πουθενά στον πολιτισμένο κόσμο.Ακόμα και στη Βόρεια Κορέα υπάρχει ιδιωτική γ' βάθμια εκπαίδευση.
Χίλιες φορές σε ιδιωτικό ΑΕΙ στην Ελλάδα, παρά στη Ρουμανία και τη Βουλγαρία.Ρωτήστε τους γονείς αυτών των παιδιών αν αντέχουν να πληρώνουν τόσα χρόνια και κυρίως αν αντέχουν να στερούνται τα παιδιά τους, στο εξωτερικό.Γιατί άλλο από Αθήνα να είσαι Πάτρα και άλλο στο Βουκουρέστι.
Σε κάθε περίπτωση, οι ικανοί υποψήφιοι θα προτιμήσουν τα υψηλόβαθμα ελληνικά τμήματα Ας στρωθούν στο διάβασμα λοιπόν.Απ το να ξενιτευτούν όμως( και πιθανόν για πάντα) καλύτερα εδώ

Master chef (keep going)
|

@12 Οκτ 2024 08:08
- Είναι παρήγορο που αντιλήφθηκες, ότι τόσο η περίπτωση που ανέφερες όσο κι αυτές που αντιπαρέθεσα, είναι υποθετικές. Με μεγαλύτερα ή μικρότερα ποσοστά πιθανοτήτων αλλά υποθετικές πάντως.... και σε αντίθεση με τις τέσσερεις περιπτώσεις που ανέφερα στο αρχικό μου σχόλιο που ΔΕΝ είναι υποθέσεις-σενάρια-πιθανότητες αλλά πραγματικές και υπαρκτές.
- Κάποιος που θα "χάσει τη σχολή που θέλει στην Αθήνα για 1000 μόρια στις 20 χιλιάδες" το πιθανότερο νομίζω είναι να ξαναπροσπαθήσει για να περάσει στην Αθήνα.... ενώ υπάρχει φυσικά και η πιθανότητα ("περίπου μια στα 9 δισεκατομμυρια") να πληρώσει μια περιουσία στα ιδιωτικά που θα ξεφυτρώσουν σαν μανιτάρια, αντί να σπουδάσει χωρίς κόστος στα δημόσια. Αναφέρθηκα άλλωστε δύο φορές στην "προσπάθεια" (και αυτή είναι η τρίτη φορά) αλλά προφανώς "έχεις μαλώσει" μαζί της.... εάν δεν πήρες οριστικό διαζύγιο.
ΥΓ. Εκτός από το Λόττο (που ένας μπάρμπας μου έπαιξε ΜΙΑ φορά και κέρδισε) υπάρχουν ακόμα περίπου 999 τυχερά παιχνίδια.... χώρια τα Casino. Κeep going λοιπόν "μεγάλε".

@ Αλαντίν
|

Και η γιαγιά μου αν πήγαινε τώρα σχολείο 19 θα έβγαζε, έτσι όπως δίνουν τώρα τους βαθμούς.
Είναι εικονικές οι βαθμολογίες, η πραγματικότητα είναι οι πανελλαδικές γιατί είναι οι μόνες αδιάβλητες εξετάσεις. Όταν θα εφαρμοσθεί το εθνικό απολυτήριο με εξετάσεις και διόρθωση τύπου πανελλαδικών εκεί θα φανούν οι πραγματικές επιδόσεις.

@ Master chef (αν η γιαγιά μου είχε ρουλεμάν....) | 11 Οκτ 2
|

Ω ναι και ο Τρισμέγιστος Μάγειρας Σχολιαστής με τα γνωστά παπλώματα απύθμενης Σοφίας. Διαβάστε ταπεινοί και καταφρονεμένοι σχολιαστές (με μικρό "σ") του esos να μαθαίνετε. Με τι ευφράδεια καταφέρνει να μπλέξει το Λοττο, την Ιατρική και την Αυστραλία, σε ένα επιχείρημα απίστευτης έμπνευσης. Ποιος άλλος θα μπορούσε να σκεφτεί το απόφθευγμα "εάν πω στο παιδί μου ότι μπορώ να το στείλω σε ιδιωτικό πανεπιστήμιο και να είναι και στο σπίτι του, τότε δεν θα προσπαθήσει όσο πρέπει και μπορεί για να πετύχει την είσοδό του σε δημόσιο." Έχω πραγματικά μείνει άναυδος. Είναι πράγματι μαγικό και, αναμφίβολα, μια πράξη αγάπης προς τον ταπεινό και καταφρονεμένο σχολιαστή της σειράς. Και μπράβο του.

@ Master chef (αν η γιαγιά μου είχε ρουλεμάν....) | 11 Οκτ 2
|

Μεγάλε έχεις μαλώσει με την έννοια της πιθανότητας. Να κερδίσει κανείς το Λοττο είναι περίπου μια στα 9 δισεκατομμυρια. Να χάσει τη σχολή που θέλει στην Αθήνα για 1000 μόρια στις 20 χιλιάδες είναι μια στις 20 (αν όχι παραπάνω). Τι είναι πιο πιθανό; Λέμε ό,τι θέλουμε εδώ μέσα.

Απόφοιτος ΕΜΠ
|

@ masterchef
Συμφωνώ απόλυτα

Master chef (αν η γιαγιά μου είχε ρουλεμάν....)
|

@11 Οκτ 2024 14:52
- Ρωτήστε κι εσείς ένα πρωτοετή της Φιλολογίας εάν πρόκειται ή όχι για υπόθεση, αν πω: ΑΝ ένα παιδί δεν είναι αρκετά "καλός μαθητής" κι ΑΝ δεν περάσει σε ΑΕΙ στην Αθήνα κι ΑΝ περάσει σε δημόσιο ΑΕΙ στην επαρχία κι ΑΝ οι σπουδές σ' αυτό κοστίζουν ακριβότερα από το ιδιωτικό στην Αθήνα.... τότε ΘΑ προτιμήσει να σπουδάσει στο ιδιωτικό.
- Μπορούμε ομοίως να κάνουμε την υπόθεση, να συμβούν πχ τα 4 προηγούμενα ΑΝ…. αλλά ν' αποφασίσει να ΜΗΝ σπουδάσει τελικά στην Αθήνα αλλά στο Χάρβαρντ. Ή να μην σπουδάσει καν και να δουλέψει. Ή να πάει στρατό. Ή να φύγει Αυστραλία. Ή να κερδίσει το Λόττο και να μη χρειαστεί ούτε να σπουδάσει ούτε να δουλέψει ούτε να πάει Αυστραλία (για το στρατό δεν είμαι σίγουρος). Υποθέσεις είναι όλες επίσης.
- Επίσης υποθέτω, ότι δεν θα κοστίσει λιγότερο να σπουδάσει σε ιδιωτική Ιατρική στην Αθήνα (τυχαίο παράδειγμα) απ' ότι σε δημόσια Ιατρική σε άλλη πόλη. Τέλος δεν υποθέτω καθόλου αλλά είμαι σίγουρος, ότι εάν πω στο παιδί μου ότι μπορώ να το στείλω σε ιδιωτικό πανεπιστήμιο και να είναι και στο σπίτι του, τότε δεν θα προσπαθήσει όσο πρέπει και μπορεί για να πετύχει την είσοδό του σε δημόσιο.
@11 Οκτ 2024 14:49
Και πολύ καλά κάνετε να κλαίτε απ' τα γέλια, εάν αυτό καταλάβατε ότι είπα. Έχετε την απεριόριστη κατανόησή μου.

Αλαντίν
|

@Απόφοιτος ΕΜΠ, Θέλετε να σας παραθέσω δεκάδες παραδείγματα που ήταν άριστα στα σχολεία τους σε όλες τις τάξεις Λυκείου, πάνω από 19 , διάβαζαν όλη τη χρονιά και έκαναν με το παραπάνω ότι ζητούσαν οι καθηγητές τους, αλλά δεν είχαν υποστήριξη από φροντιστήρια ή και ιδιαίτερα και δεν μπόρεσαν να πετύχουν σε πολύ υψηλόβαθμες σχολές; Λέω και εγώ τώρα....

@Master chef
|

Αν το σενάριο του να περνάω σε περιφερειακό ΑΕΙ και να προτιμώ να σπουδάσω σε ιδιωτικό στην πόλη μου σας φαίνεται "υποθετικό", ρωτήστε μερικές οικογένειες στην Αθήνα αν προτιμούν να πληρώσουν πολλά χρήματα (που μπορεί και να μην τα έχουν) για να σπουδάσει το παιδί τους Ψυχολογία (τυχαίο παράδειγμα) στον Έβρο, ή λιγότερα χρήματα για να σπουδάσει σε ιδιωτικό ΑΕΙ στην Αθήνα, με δεδομένο ότι τα ακαδημαϊκά και επαγγελματικά δικαιώματα θα είναι τα ίδια. Ρωτήστε και μετά θα καταλάβετε αν είναι "υποθετικό" το σενάριο ή όχι. Αφορά σχεδόν όλους όσους προέρχονται από μεγάλα αστικά κέντρα και περνάνε σε ΑΕΙ της περιφέρειας. Μόνο "υποθετικό" δεν είναι.

@Master chef
|

κλαίω απ τα γέλια. Ναι, γι'αυτό οι κυβερνήσεις δεν ανοίγουν νέα τμήματα σε Αθήνα και μεγάλα αστικά κέντρα, αλλά τα πήγανε σε Ορεστιάδα, Λήμνο, Σάμο, Κέρκυρα, και τόσα άλλα! Ήταν επειδή δεν είχε ζήτηση στα κεντρικά τμήματα! Ενώ είχε στα περιφερειακά. Γιατί ως γνωστόν, το 90% του πληθυσμού δε ζει σε 5 πόλεις, και όσοι φοιτητές ζουν εκεί έχουν όνειρο ζωης να σπουδάσουν στο Διδυμότειχο. Καληνύχτα και καλή τύχη, όπως έλεγε και ο E.R. Murrow.

Master chef (ζήτω η Ελλάδα ζήτω η θρησκεία....)
|

Προς @Απόφοιτος ΕΜΠ και master chef 11 Οκτ 2024 11:13
- Η περίπτωση που αναφέρετε (ξεκινά με το "αν") και είναι υποθετική. Όπως υπόθεση είναι και το ότι "αφορά παρα πολύ κόσμο". Όπως υπόθεση είναι και το "ιδιωτικό ΑΕΙ στην πόλη του με μικρότερο κόστος". Οι τέσσερεις περιπτώσεις που ανέφερα αντίθετα, είναι υπαρκτές.
- Στη δική σας υποθετική περίπτωση, σχετική απάντηση-λύση νομίζω ότι ήδη έδωσε έμμεσα ο @Απόφοιτος ΕΜΠ. Το "παιδί" μπορεί να ξαναπροσπαθήσει (όπως δηλαδή κάνουμε όλοι πολλές φορές στη ζωή μας), διαβάζοντας περισσότερο "για να σπουδάσει στο ΕΜΠ". Άρα οι επιλογές δεν είναι απαραίτητα οι δύο (α και β) που αναφέρατε.... και επιπλέον το κίνητρο είναι ιδιαίτερα σημαντικό, αφού στο ΕΜΠ θα σπουδάσει χωρίς κόστος για την οικογένειά του.
- Εάν τέλος υπάρχει τόσο μεγάλη ζήτηση για σπουδές στην Αθήνα, τότε γιατί η κυβέρνηση δεν προτάσσει την αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη με περισσότερα δημόσια Τμήματα στην πρωτεύουσα..... αλλά αντίθετα βλέπουμε δημιουργία νέων Τμημάτων "στο πουθενά"?
ΥΓ. Συμφωνώ απόλυτα ότι "Η ιδεοληψίες δεν κάνουν καλό"....

@ @@ Θύμιος | 11 Οκτ 2024 11:42
|

Η ΣΕΜΦΕ έχει κάθε χρόνο βάση 16 περίπου. Δηλαδή μεγαλύτερη από όλα τα υπόλοιπα Μαθηματικά, Φυσικά της χώρας και μεγαλύτερη από όλες σχεδόν τις σχολές Ηλεκτρολόγων και Μηχανολόγων και πληροφορικής της χώρας εκτός Θεσσαλονίκης ίσως (ανάλογα τη χρονιά). Μην τρελαθούμε κι όλας.

@Master chef
|

το 4, με την προϋποθεση το ιδιωτικό στην Αθήνα θα δεχτεί τον φοιτητή χωρίς προσπάθεια

@Απόφοιτος ΕΜΠ
|

ή ας ξοδευαν περισσότερα σε ιδιαίτερα και φροντιστήρια...

@@ Θύμιος
|

αρα την τέταρτη χαμηλότερη

@Απόφοιτος ΕΜΠ και master chef
|

Η ιδεοληψίες δεν κάνουν καλό. Σας ξέφυγε η περίπτωση που αφορά παρα πολύ κόσμο: αν ένα παιδί δεν είναι αρκετά "καλός μαθητής" για να σπουδάσει στο ΕΜΠ και έχει να διαλέξει μεταξύ α) δημόσιο ΑΕΙ στην επαρχία με μεγαλύτερο κόστος και β) ιδιωτικό ΑΕΙ στην πόλη του με μικρότερο κόστος. Αυτή την επιλογή πρέπει να μην την έχει συμφωνα με εσάς, ή ότι αν την έχει θίγεται η "ισότητα πρόσβασης". Ευτυχώς οι καιροί άλλαξαν, τα ιδιωτικά έρχονται, οι σχολές στο πουθενά (όπου κανείς δε θα ήθελε να ζει αν δεν τον "ανάγκαζε" το κράτος τοποθετώντας εκεί τη σχολή) θα χρειαστεί να βελτιωθούν η να μείνουν χωρίς φοιτητές, και ο κόσμος θα μπορεί να αποφασίζει τι είναι καλύτερο για την οικογένειά του χωρίς πρωτότυπες απαγορεύσεις που δεν υπάρχουν πουθενά αλλού στο δυτικό κόσμο. Vinceremos!

@ Θύμιος | 10 Οκτ 2024 13:44
|

Όχι. Οι Σχολή Μεταλλειολόγων έχει τη χαμηλότερη βάση από τις 9 σχολές. Η ΣΕΜΦΕ έχει την πέμπτη υψηλότερη στο ΕΜΠ από τις 9 Σχολές.

Master chef (no pain no game λένε στο χωριό)
|

@Γονέας 10 Οκτ 2024 09:47
Τέσσερα μαθητές της Γ' Λυκείου ζουν στην Αθήνα.
- Ο 1ος ματώνει στο διάβασμα-προσπάθεια και πετυχαίνει μέσω πανελλαδικών εξετάσεων, την είσοδο σε δημόσιο πανεπιστήμιο της Αθήνας. Άρα δεν επιβαρύνεται οικονομικά.
- Ο 2ος ματώνει στο διάβασμα-προσπάθεια και πετυχαίνει μέσω πανελλαδικών εξετάσεων, την είσοδο σε δημόσιο πανεπιστήμιο της επαρχίας. Άρα επιβαρύνεται οικονομικά με ενοίκιο-λογαριασμούς-μεταφορικά.
- Ο 3ος ματώνει στο διάβασμα-προσπάθεια και πετυχαίνει μέσω πανελλαδικών εξετάσεων, την είσοδο σε δημόσιο πανεπιστήμιο της επαρχίας. Δεν έχει όμως την οικονομική δυνατότητα να πληρώσει ενοίκιο-λογαριασμούς-μεταφορικά και άρα δεν έχει τη δυνατότητα να σπουδάσει.... ΕΝΩ πέρασε στο πανεπιστήμιο.
- Ο 4ος δεν προσπαθεί καν και φυσικά δεν πετυχαίνει μέσω πανελλαδικών εξετάσεων, την είσοδο σε δημόσιο πανεπιστήμιο ούτε στην Αθήνα ούτε στην επαρχία. Έχει όμως την οικονομική δυνατότητα να σπουδάσει σε ιδιωτικό πανεπιστήμιο στην Αθήνα, με μόνη επιβάρυνση τα δίδακτρα.
Υπάρχει άραγε "ισότητα στη δυνατότητα πρόσβασης" στο πανεπιστήμιο?
ΥΓ. @Απόφοιτος ΕΜΠ : Εξαιρετικά εύστοχο το σχόλιό σας.

Θύμιος
|

Οι σχολές που αντιτίθενται είναι αυτές που έχουν τη μικρότερη ζήτηση στο ΕΜΠ;

Απόφοιτος ΕΜΠ
|

Ας μελετουσαν τα παιδιά σας παραπάνω, και θα περνούσαν στο ΕΜΠ, όπως μελετάνε τόσα χρόνια και περνάνε εκείνα τα παιδιά που περνάνε. Το πρόβλημα είναι τα παιδιά σας, λυπάμαι, και όχι η τριτοβαθμια εκπαίδευση ως εχει. Αν απλα αποφασίζει το παιδί που δεν εχει κανένα προσον την ακαδημαικη του εκπαιδευση καθως και το ίδρυμα στο οποιο θελει να εκπαιδευτεί, μονο κ μονο επειδη ο γονεας μπορει να το πληρωσει, ε μάλλον το επίπεδο των επαγγελματιών θα πέσει στα τάρταρα. Για κάποιο λόγο πρέπει να είσαι άριστος μαθητής για να περάσεις στην ιατρική Αθηνών, στο ΕΜΠ, στη νομική. Λέω εγώ τώρα

Και καλά κάνουν
|

που λένε ΟΧΙ. Αυτό που δεν λένε είναι ποιος θα πληρώσει για τις υποδομές και τον εξοπλισμό που χρειάζεται. Ή μήπως (όπως αναφέρουν) δεν θα γίνονται εργαστήρια ;

Γονέας
|

Τα δίδακτρα είναι κακά γιατί καταργούν την "ισότητα στη δυνατότητα πρόσβασης", έτσι γενικώς. Μάλιστα, το ακούσαμε κι αυτό. Το ότι τα παιδιά μου σπουδάζουν σε περιφερειακά ΑΕΙ χωρίς δίδακτρα αλλά ματώνω να δίνω ένα σκασμό λεφτά για ενοίκια και λογαριασμούς, αυτό φαντάζομαι "προάγει" την ισότητα στη δυνατότητα πρόσβασης. Ενώ αν τα σπούδαζα με δίδακτρα μεν αλλά στην πόλη μου η οικογένεια θα ξόδευε συνολικά λιγότερα χρήματα και αυτό θα ήταν "κακό" για τη δυνατότητα πρόσβασης. Αλλά έτσι είναι, όταν κατευθύνεσαι από ιδεοληψίες.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ