Φιλόλογοι (ΠΕΦ): Αναθέσεις «λάστιχο»

Πιέζουν τους καθηγητές να αναλάβουν μαθήματα τα οποία πολλοί δεν διδάχτηκαν

10/10/2024

Άκουσε το άρθρο

"Καθηγητές αναλαμβάνουν, ή τους επιβάλλουν διευθυντές και προϊστάμενοι να αναλάβουν, μαθήματα τα οποία πολλοί συνάδελφοι δεν διδάχτηκαν, και άσχετα από την πιθανή συνάφεια με το αντικείμενό τους, λειτουργούν ταυτοχρόνως ως διδάσκοντες και διδασκόμενοι όσον αφορά το γνωστικό αντικείμενο".

Την παραπάνω καταγγελία κάνει η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, με σημερινή ανακοίνωση και σημειώνει τα εξής:

Λειτουργία σχολείων  «εκ των ενόντων»: Το ζήτημα αυτό δεν προκύπτει από τις ανάγκες της εκπαίδευσης, αλλά από την πρόθεση του υπουργείου να λειτουργήσουν τα σχολεία «εκ των ενόντων» και με όσο το δυνατόν μικρότερο κόστος. Έτσι, παρατηρείται το φαινόμενο  σε κάποιους κλάδους πότε να πλεονάζει το εκπαιδευτικό προσωπικό και πότε να λείπει, με αποτέλεσμα να  εισάγονται ορισμένα μαθήματα στο αναλυτικό πρόγραμμα ή να αφαιρούνται, προκειμένου να ισορροπήσει η κατάσταση. 

Συμπαρασύρουν και τις αναθέσεις των μαθημάτων: Ωστόσο, οι αλλαγές αυτές στα αναλυτικά και ωρολόγια προγράμματα συμπαρασύρουν και τις αναθέσεις των μαθημάτων, γεγονός που περιπλέκει τα πράγματα. Όλο συχνότερα τα φιλολογικά μαθήματα διδάσκονται από συναδέλφους οι οποίοι δεν είναι Φιλόλογοι ,απλώς έχουν κάποια σχετική ή συναφή ειδικότητα.

Πληρώνοντας τα σπασμένα των επιλογών των εκάστοτε κυβερνήσεων: Οι συνάδελφοι των ξένων φιλολογιών διδάσκουν Ιστορία σε Β΄ ανάθεση, ενώ  Ιστορία και Φιλοσοφία διδάσκουν και οι απόφοιτοι του ΜΙΘΕ -  ΙΦΕ, ΠΕ33.  Οι τελευταίοι είναι απόφοιτοι πανεπιστημιακής σχολής, στην οποία  διδάσκονται ταυτοχρόνως θεωρητικά και θετικά μαθήματα, από Λογοτεχνία, Ιστορία, Φιλοσοφία και Λατινικά, μέχρι Μαθηματικά, Φυσική και Βιολογία.  Για να τους δοθεί η  ευκαιρία να εργαστούν, προσλήφθηκαν αρχικά για να διδάξουν ένα μάθημα πρώτης ανάθεσης.  Για να δημιουργηθούν επιπλέον θέσεις εργασίας, εισήχθησαν και κάποια άλλα μαθήματα, τα οποία, εν συνεχεία, συγχωνεύτηκαν ή καταργήθηκαν με αποτέλεσμα να ανατεθεί στους συναδέλφους ΠΕ33 η διδασκαλία της Ιστορίας και της Φιλοσοφίας. Πληρώνοντας τα σπασμένα των επιλογών των εκάστοτε κυβερνήσεων, προκειμένου να  συμπληρώσουν ωράριο,  εξαναγκάζονται να περιπλανώνται καθημερινά σε δυο ή περισσότερα σχολεία.  Επισημαίνουμε ότι το γεγονός αυτό έχει τις ίδιες συνέπειες και για τον κλάδο των Φιλολόγων.

Αναθέσεις «λάστιχο»: Η δημιουργία επιστημονικών κλάδων με αναθέσεις «λάστιχο» πλήττει το επιστημονικό κύρος του εκπαιδευτικού καθώς και την ποιότητα της γνώσης, η οποία προσφέρεται στους μαθητές.  

Εργασιακά δικαιώματα: Επίσης,  πλήττονται και τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων, όταν  το Υπουργείο τους αναθέτει κάποιο μάθημα ίσα ίσα για να απασχοληθούν, αδιαφορώντας αν αυτού του είδους οι λύσεις έχουν επιστημονική βάση.

Δεν αποδεχόμαστε να γίνονται οι μεταβολές των αναλυτικών προγραμμάτων εργαλείο απολύσεων: Σε καμία περίπτωση η ΠΕΦ δεν υπονοεί την απόλυση συναδέλφων, οι οποίοι πλεονάζουν ή διδάσκουν μάθημα που καταργήθηκε, επειδή  περιορίστηκαν οι ώρες του ή συγχωνεύτηκε με άλλο. Δεν αποδεχόμαστε να γίνονται οι μεταβολές των αναλυτικών προγραμμάτων εργαλείο απολύσεων, όπως, για παράδειγμα, η κατάργηση ειδικοτήτων ΕΠΑΛ το 2013.  

Η λύση: Αντιθέτως, υποστηρίζουμε ότι λύση υπάρχει: 

α) Να καταργηθούν όλες οι συγχωνεύσεις σχολείων, καθώς και τα υπεράριθμα τμήματα, γεγονός που αναγκάζει μαθητές και εκπαιδευτικούς να μετακινούνται καθημερινά σε μεγάλες αποστάσεις  

β)  Να υπολογιστούν τα κενά σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και να αξιοποιηθεί το υπάρχον  εκπαιδευτικό προσωπικό, διορισμένοι και συμβασιούχοι, που πρέπει να μονιμοποιηθούν 

γ) να απορροφηθούν όσοι αναμένουν να προσληφθούν, σύμφωνα με τα υπάρχοντα κενά και προς όφελος των μαθητών και της εκπαίδευσης.

Σχόλια (7)

Φιλόλογος με πτυχίο
|

Αν έχεις τα επαγγελματικά δικαιώματα σύμφωνα με το νόμο να τα διδάξεις, τότε το Υπουργείο σε στέλνει και ξέρει ότι έχει στο σχολείο έναν που καλύπτει τις ανάγκες.
Τι θα πει "μαθήματα που δε διδάχτηκαν"; Θέλουν να αφαιρεθούν αναθέσεις από τον κλάδο οι διαμαρτυρόμενοι;
Εφόσον κάτι θεωρείται ότι το διδάσκει ΠΕ 02, ο καθηγητής οφείλει να ενημερωθεί για το μάθημα αυτό.
Αυτά, από κάποιον που έχει διδάξει όλα τα αντικείμενα, ακόμα και επιλογής φιλολογικά στο ΓΕΛ, που σήμερα δεν υπάρχουν.

Ειρήνη
|

Ας μην γράφουμε υπερβολές. Το πόσες ώρες κάνει η κάθε ειδικότητα είναι θέμα συντεχνιακό. Οι ξενόγλωσσοι έκαναν περισσότερες ώρες και χωρίς καμιά έρευνα μειώθηκαν οι ώρες τους από 3 σε 2 σε όφελος άλλης ειδικότητας. Η τάση αυτή φαίνεται περισσότερο και στις Πανελλαδικές με το τι μαθήματα θα εξετάζονται οι μαθητές για τις σχολές που θέλουν να σπουδάσουν. Οι ΠΕ02 έχουν τις περισσότερες ώρες στο σχολείο (το αναφέρω ως γεγονός). Σε άλλες χώρες οι εκπαιδευτικοί έχουν δύο ειδικότητες και μπορούν να διδάξουν περισσότερα αντικείμενα και δεν μετακινούνται σε πάρα πολλά σχολεία. Αν οι ΠΕ02 του Ιστορικού θα έπρεπε να διδάξουν μόνο Ιστορία θα ήταν σε δύο τουλάχιστον σχολεία. Το ίδιο και με τους ΠΕ04 (01, 02, 03, 04, 05). Όσοι είναι της Β'θμιας γνωρίζουν τις κόντρες μεταξύ Πανεπιστημίων σχετικά με τις δυνατότητες των αποφοίτων τμημάτων να διδάξουν ή όχι μαθήματα ΠΕ02!
Στο Λύκειο να καταλάβω το θέμα της ποιότητας των γνώσεων (και της εμπειρίας) των καθηγητών.
Τώρα αναφορικά με τις συγχωνεύσεις, δυστυχώς τα πράγματα θα γίνουν χειρότερα. Τα Δημοτικά της Αθήνας έχουν λιγότερους μαθητές γιατί οι Έλληνες δεν κάνουν πολλά παιδιά ενώ έχουν σταματήσει να έρχονται από άλλες χώρες οικογένειες για να ζήσουν εδώ. Ακόμα και σε σχολεία που δεν έγιναν συγχωνεύσεις, ο αριθμός των μαθητών έχει μειωθεί και του χρόνου θα χαθούν και άλλες οργανικές (Σημείωση. Το τελευταίο σχόλιο αναφέρεται σε Δημοτικά σχολεία της Αθήνας που έχω προσωπική άποψη. Μακάρι να ισχύει κάτι άλλο στην επαρχία)

Ιουλία
|

Άριστες επισημάνσεις. Ταιριάζουν πιο πολύ στον κλάδο φιλολόγων όμως.

Φ.
|

Μιλάνε όλοι μιλάνε και οι φιλόλογοι. Και στην τελική όπως λεει και ο συνάδελφος φιλοσοφία καλούνται να διδάξουν ... σιγά τα λάχανα.

@Απορίες
|

Χαχα...έλα ντε! Μερικοί θα θέλουν και έτσι και γιουβέτσι! Αν θέλεις αναθέσεις σε "αυστηρο" πλαίσιο σε ότι αφορά το αντικείμενο και δεν υπάρχουν τέτοιες ώρες στο πρόγραμμα προτιμάς να διδάξεις κάτι άλλο ή να πας σπίτι σου; Και σε ότι αφορά το "δεν τα διδαχθήκαμε" έλεος...Δε λέει κανένας να διδάξετε κβαντομηχανική, απλά μαθήματα είναι, Ιστορία και Φιλοσοφία μας λέτε, και η σχολή που τελείωσαν οι συνάδελφοι είχε και θεωρητικά μαθήματα μας λέτε.

Απορίες
|

Ο συντάκτης αυτου του κειμένου λέει ότι ΔΕΝ "υπονοεί" την απόλυση των ΠΕ33, αλλά δεν αναφέρει ΤΙ μάθημα θα κάνουν, εφόσον δεν υπάρχει κανένα μάθημα Α ανάθεσης για αυτούς, αλλά και δεν πρέπει να αλλάξει το αναλυτικό πρόβλημα
Deadlock που λένε και σε κάποια χωριά...

Μήτσος
|

Προφανώς σωστές όλες οι επισημάνσεις. Ανάλογα προβλήματα υπάρχουν και στην Πρωτοβάθμια όπου ένα αναποτελεσματικό νομοθετικό πλαίσιο επιτρέπει πολλοί δάσκαλοι να μένουν για χρόνια στις ίδιες τάξεις. Δηλαδή, να διδάσκουν συνεχώς στην Ε και ΣΤ τάξη ή στην Α και Β. Της είπαν τον Σεπτέμβρη ότι πρέπει να πάρει την Ε τάξη και έγινε επανάσταση… Το μάθανε και τα κρι κρι στην κορφή του Ψηλορείτη.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ