"Καθηγητές αναλαμβάνουν, ή τους επιβάλλουν διευθυντές και προϊστάμενοι να αναλάβουν, μαθήματα τα οποία πολλοί συνάδελφοι δεν διδάχτηκαν, και άσχετα από την πιθανή συνάφεια με το αντικείμενό τους, λειτουργούν ταυτοχρόνως ως διδάσκοντες και διδασκόμενοι όσον αφορά το γνωστικό αντικείμενο".
Την παραπάνω καταγγελία κάνει η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, με σημερινή ανακοίνωση και σημειώνει τα εξής:
Λειτουργία σχολείων «εκ των ενόντων»: Το ζήτημα αυτό δεν προκύπτει από τις ανάγκες της εκπαίδευσης, αλλά από την πρόθεση του υπουργείου να λειτουργήσουν τα σχολεία «εκ των ενόντων» και με όσο το δυνατόν μικρότερο κόστος. Έτσι, παρατηρείται το φαινόμενο σε κάποιους κλάδους πότε να πλεονάζει το εκπαιδευτικό προσωπικό και πότε να λείπει, με αποτέλεσμα να εισάγονται ορισμένα μαθήματα στο αναλυτικό πρόγραμμα ή να αφαιρούνται, προκειμένου να ισορροπήσει η κατάσταση.
Συμπαρασύρουν και τις αναθέσεις των μαθημάτων: Ωστόσο, οι αλλαγές αυτές στα αναλυτικά και ωρολόγια προγράμματα συμπαρασύρουν και τις αναθέσεις των μαθημάτων, γεγονός που περιπλέκει τα πράγματα. Όλο συχνότερα τα φιλολογικά μαθήματα διδάσκονται από συναδέλφους οι οποίοι δεν είναι Φιλόλογοι ,απλώς έχουν κάποια σχετική ή συναφή ειδικότητα.
Πληρώνοντας τα σπασμένα των επιλογών των εκάστοτε κυβερνήσεων: Οι συνάδελφοι των ξένων φιλολογιών διδάσκουν Ιστορία σε Β΄ ανάθεση, ενώ Ιστορία και Φιλοσοφία διδάσκουν και οι απόφοιτοι του ΜΙΘΕ - ΙΦΕ, ΠΕ33. Οι τελευταίοι είναι απόφοιτοι πανεπιστημιακής σχολής, στην οποία διδάσκονται ταυτοχρόνως θεωρητικά και θετικά μαθήματα, από Λογοτεχνία, Ιστορία, Φιλοσοφία και Λατινικά, μέχρι Μαθηματικά, Φυσική και Βιολογία. Για να τους δοθεί η ευκαιρία να εργαστούν, προσλήφθηκαν αρχικά για να διδάξουν ένα μάθημα πρώτης ανάθεσης. Για να δημιουργηθούν επιπλέον θέσεις εργασίας, εισήχθησαν και κάποια άλλα μαθήματα, τα οποία, εν συνεχεία, συγχωνεύτηκαν ή καταργήθηκαν με αποτέλεσμα να ανατεθεί στους συναδέλφους ΠΕ33 η διδασκαλία της Ιστορίας και της Φιλοσοφίας. Πληρώνοντας τα σπασμένα των επιλογών των εκάστοτε κυβερνήσεων, προκειμένου να συμπληρώσουν ωράριο, εξαναγκάζονται να περιπλανώνται καθημερινά σε δυο ή περισσότερα σχολεία. Επισημαίνουμε ότι το γεγονός αυτό έχει τις ίδιες συνέπειες και για τον κλάδο των Φιλολόγων.
Αναθέσεις «λάστιχο»: Η δημιουργία επιστημονικών κλάδων με αναθέσεις «λάστιχο» πλήττει το επιστημονικό κύρος του εκπαιδευτικού καθώς και την ποιότητα της γνώσης, η οποία προσφέρεται στους μαθητές.
Εργασιακά δικαιώματα: Επίσης, πλήττονται και τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων, όταν το Υπουργείο τους αναθέτει κάποιο μάθημα ίσα ίσα για να απασχοληθούν, αδιαφορώντας αν αυτού του είδους οι λύσεις έχουν επιστημονική βάση.
Δεν αποδεχόμαστε να γίνονται οι μεταβολές των αναλυτικών προγραμμάτων εργαλείο απολύσεων: Σε καμία περίπτωση η ΠΕΦ δεν υπονοεί την απόλυση συναδέλφων, οι οποίοι πλεονάζουν ή διδάσκουν μάθημα που καταργήθηκε, επειδή περιορίστηκαν οι ώρες του ή συγχωνεύτηκε με άλλο. Δεν αποδεχόμαστε να γίνονται οι μεταβολές των αναλυτικών προγραμμάτων εργαλείο απολύσεων, όπως, για παράδειγμα, η κατάργηση ειδικοτήτων ΕΠΑΛ το 2013.
Η λύση: Αντιθέτως, υποστηρίζουμε ότι λύση υπάρχει:
α) Να καταργηθούν όλες οι συγχωνεύσεις σχολείων, καθώς και τα υπεράριθμα τμήματα, γεγονός που αναγκάζει μαθητές και εκπαιδευτικούς να μετακινούνται καθημερινά σε μεγάλες αποστάσεις
β) Να υπολογιστούν τα κενά σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και να αξιοποιηθεί το υπάρχον εκπαιδευτικό προσωπικό, διορισμένοι και συμβασιούχοι, που πρέπει να μονιμοποιηθούν
γ) να απορροφηθούν όσοι αναμένουν να προσληφθούν, σύμφωνα με τα υπάρχοντα κενά και προς όφελος των μαθητών και της εκπαίδευσης.
Αν έχεις τα επαγγελματικά δικαιώματα σύμφωνα με το νόμο να τα διδάξεις, τότε το Υπουργείο σε στέλνει και ξέρει ότι έχει στο σχολείο έναν που καλύπτει τις ανάγκες.
Τι θα πει "μαθήματα που δε διδάχτηκαν"; Θέλουν να αφαιρεθούν αναθέσεις από τον κλάδο οι διαμαρτυρόμενοι;
Εφόσον κάτι θεωρείται ότι το διδάσκει ΠΕ 02, ο καθηγητής οφείλει να ενημερωθεί για το μάθημα αυτό.
Αυτά, από κάποιον που έχει διδάξει όλα τα αντικείμενα, ακόμα και επιλογής φιλολογικά στο ΓΕΛ, που σήμερα δεν υπάρχουν.