Στρατιωτικές Σχολές: Εισαγωγή από 3 Επιστημονικά Πεδία, από το 2026- Τα 8 μέτρα για την προσέλκυση υποψηφίων

Το 10% των θέσεων θα δοθεί για την εισαγωγή των αποφοίτων ΕΠΑΛ.

10/10/2024

Ενημερώθηκε: 10/10/2024, 16:37

Άκουσε το άρθρο

Από τις μεθεπόμενες Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2026, στις οποίες θα διαγωνιστούν οι υποψήφιοι για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα ισχύουν τα νέα μέτρα για τις Στρατιωτικές Σχολές, τα οποία αποφασίστηκαν στη σημερινή κοινή σύσκεψη των συναρμόδιων υπουργών Παιδείας Κ. Πιερρακάκη και Εθνικής Άμυνας Ν. Δένδια, επιβεβαιώνοντας πλήρως σχετικό  ρεπορτάζ του εsos.

Σύμφωνα με την απόφαση:

 Α. Οι υποψήφιοι θα μπορούν από τις μεθεπόμενες Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2026 να εισάγονται στις Στρατιωτικές Σχολές από  τρία Επιστημονικά Πεδία:  το 2ο, 3ο και 4ο.

Β. Το 10% των θέσεων θα δοθεί για την εισαγωγή των αποφοίτων  ΕΠΑΛ, από συγκεκριμένους - όμορους τομείς

Γ. Οι αποδοχές των φοιτητών των Ανωτάτων   Στρατιωτικών Σχολών  αυξάνονται  από 165 ευρώ σε 609 ευρώ, ενώ διπλασιάζονται οι αποδοχές των Ανώτατων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών από 124 σε 249 ευρώ.

Δ. Στους φοιτητές θα χορηγείται ακαδημαϊκή ταυτότητα- φοιτητικού πάσου

Ε. Διπλασιασμός κονδυλίων υποστήριξης σπουδών και παροχών στους σπουδαστές.

Ζ. Εργα εκσυγχρονισμού και ενεργειακής αναβάθμισης €19,7 εκ. από ΕΣΠΑ και ΠΔΕ

  • Σχολή Ευελπίδων
  • Σχολή Ικάρων
  • Σχολή Ναυτικών Δοκίμων
  • Σχολή Αξιωματικών Σωμάτων
  • Σχολή Αξιωματικών Νοσηλευτικής

Η. Έργα αναβάθμισης €18,1 εκ. από δωρεές Σχολή Ευελπίδων (Αίθουσες διδασκαλίας, Κοιτώνες, Βιβλιοθήκη,
Εντευκτήριο, Αίθουσες Ψυχαγωγίας)

  • Σχολή Ναυτικών Δοκίμων (Αμφιθέατρο, Κοιτώνες)
  • Σχολή Ικάρων (Εστιατόρια-Μαγειρεία)
  • Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών (Αίθουσες διδασκαλίας, Εστιατόρια- Μαγειρεία

Θ. Νέες δυνατότητες για έρευνα, εξειδίκευση και εξέλιξη

  • Χορήγηση διδακτορικών τίτλων σπουδών από τα ΑΣΕΙ σε τομείς αιχμής
  • Νέες δυνατότητες για έρευνα, εξειδίκευση και εξέλιξη
  • Σύνδεση διδακτορικής έρευνας με
  • Οικοσύστημα Αμυντικής Καινοτομίας
  • Ανάδειξη των ΑΣΕΙ σε Κέντρα Αριστείας
  • Χορήγηση μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών από την Σχολή Εθνικής Άμυνας και την βΑνωτάτη Διακλαδική Σχολή Πολέμου
  • Καθιέρωση του θεσμού του Στρατιωτικού Διδακτικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΣΔΕΠ)
  • Διασύνδεση με ΑΕΙ στην Ελλάδα και το εξωτερικό

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ  ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας επισήμανε κατά την παρουσίαση:

«Ως εισαγωγική τοποθέτηση θα ήθελα να καλωσορίσω στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας τον Υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη. Είναι μεγάλη μας χαρά, μεγάλη μας τιμή που έχουμε τον κύριο Κυριάκο Πιερρακάκη σήμερα μαζί μας.

Προσπαθήσαμε από κοινού να προσεγγίσουμε αυτό το εξαιρετικά σημαντικό πρόβλημα. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να επεκταθώ στο τι σημασία έχει για την πατρίδα η δυνατότητα παραγωγής νέων στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και τι τεράστιο πρόβλημα δημιουργεί η σημερινή κατάσταση, αν αυτή προχωρήσει στον χρόνο.

Από κοινού θα σας παρουσιάσουμε ορισμένα μέτρα, τα οποία θα πάρουμε ως πρώτη αντίδραση. Δεν είμαστε αφελείς. Δεν θεωρούμε ότι αυτή η απάντηση είναι η επαρκής και ότι είναι η τελική απάντηση της Ελληνικής Δημοκρατίας απέναντι στην κρίση την οποία ζούμε.  Αλλά νομίζω ότι αποδεικνύεται πως η Κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν στερείται αντανακλαστικών και δεν στερείται εθνικής ευθύνης.

Τελειώνοντας, πέραν του καλωσορίσματος, θα ήθελα να αναφερθώ με τα πιο θερμά λόγια στη συνεργασία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας με το Υπουργείο Παιδείας και  στην ευρύτερη εθνική προσέγγιση που έχει το Υπουργείο Παιδείας και στη μεγάλη προσήλωση, ειδικά του Υπουργού,  στο συνταγματικό ρόλο τον οποίο καλούνται να υπηρετήσουν οι Ένοπλες Δυνάμεις της πατρίδος μας.

Κυριάκο, ευχαριστώ πάρα πολύ που είσαι σήμερα εδώ. Ευχαριστώ για τη συνεργασία. Ευχαριστώ για τη βοήθεια».

Από την πλευρά του ο υπουργός Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ανέφερε:

«Σας ευχαριστώ πάρα πολύ και εγώ με τη σειρά μου. Κυρίες και κύριοι, κύριε Υπουργέ, αγαπητέ Νίκο, είναι ιδιαίτερη χαρά και τιμή για τους συνεργάτες μου και για εμένα προσωπικά να βρισκόμαστε εδώ, στον  φιλόξενο χώρο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

Να ευχαριστήσω και εγώ πραγματικά για τη συνεργασία. Είναι ένα κορυφαίο ζήτημα στο οποίο προσπαθήσαμε να συμβάλλουμε και εμείς ως Υπουργείο Παιδείας,  με μια σειρά από προτάσεις οι οποίες, όπως είπε και ο Υπουργός, είναι μία πρώτη αντίδραση σε ένα πρόβλημα το οποίο έχει παρατηρηθεί και το οποίο οφείλουμε να θεραπεύσουμε.

Δεν είναι μόνο θέμα εκπαιδευτικό. Εγώ θα έλεγα ότι είναι πρωτίστως θέμα εθνικό, είναι θέμα υπόστασης της χώρας και ακριβώς για αυτό τον λόγο θα συμβάλλουμε με όλες μας τις δυνάμεις σε αυτά τα πρώτα μέτρα, όπως κάναμε.

Τονίζοντας φυσικά  ότι εδώ η προστιθέμενη αξία,  όπως θα δείτε τη δέσμη των μέτρων, είναι κατά βάση του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, νομίζω όμως ότι κι εμείς ως Υπουργείο Παιδείας καταφέραμε να προσθέσουμε μια σειρά από ενέργειες, που θα δείτε ότι είναι ευεργετικές στην πορεία.

Εγώ γι’ ακόμη μία φορά να πω ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ για την ιδιαίτερη χαρά και τιμή της συνεργασίας.

Αγαπητέ Νίκο, φίλε μου Νίκο, είναι για εμάς πολύ σημαντικό να μπορέσουμε να έχουμε συνέργειες για να λύνουμε ζητήματα όπως αυτά που προκύπτουν και να πω ότι είμαστε στη διάθεσή σας και στη διάθεσή σας προσωπικά για κάθε άλλη αντίστοιχη συνεργασία».

Στην παρουσίαση παρευρέθησαν ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας, Ιωάννης Κεφαλογιάννης, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός  Δημήτριος Χούπης, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, Αντώνιος Οικονόμου και ο Γενικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Νικόλαος Παπαϊωάννου.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (42)

Στεργιος
|

Κανείς υπουργος δεν είπε ότι για όλες τις στρατιωτικές σχολες θα υπάρχει δυνατότητα εισαγωγης απο 2ο,3ο,4ο πεδίο. Το πιθανότερο που θα συμβεί κατά τη γνώμη μου είναι ότι θα δοθεί η δυνατότητα υποψηφιων απο το 4ο πεδιο ΜΟΝΟ για τις σχολες που αντιμετωπίζουν πρόβλημα έλλειψης υποψηφιων πχ. Ευελπιδων και ΣΜΥ οπλα που μπορούν να πάνε τωρα μόνο υποψήφιοι απο το 2ο.

Παννεληνιες 2026
|

Όλοι σας αποδειξατε για ακόμα μια φορά ότι είστε υποκριτές!!!Για ποιον λόγο βγάλατε τις στρατιωτικές σχολές από το πρώτο επιστημονικό πεδίο ;;; Το μόνο που μπορώ να δικαιολογήσω σε αυτό είναι για τη σχολή Ικάρων και τη σμυα αποκλειστικά εκεί πρέπει να έχεις βασεις στις θετικές επιστημες.Για τις υπόλοιπες παραγωγικές σχολές των ενόπλων δυνάμεων δεν υπάρχει κανένας λόγος για να προβείτε σε αυτήν τη απόφαση.Εγω προσωπικά που ήθελα να πάω διακαώς σχολη ευελπιδων επειδή ήταν το παιδικο μου όνειρο να γίνω ευελπις και στη συνέχεια αξιωματικος του στρατού με αυτήν την απόφαση μου κόβετε τα φτερά!!! Και να γνωρίζετε ότι δεν είμαι ο μοναδικός υπάρχουν και άλλα παιδιά σαν εμένα αντίστοιχα που είναι στην ίδια απόγνωση με εμένα!!!!Σας παρακαλώ να αναθεωρήσετε αυτή την απόφαση που πήρατε τόσο βιαστικά και να σκεφτείτε τι συνέπειες θα έχει για στράτευμα στο μέλλον.

Ιωάννης Καλογιάννης
|

Το επίδομα των 609€ από πότε θα το πάρουν οι σπουδαστές;... πάει και αυτό από το 2026 και μετά;...Η άμεσα;

Μηχανικός Αυτοκινήτων;
|

@@Απόφοιτος ΗΜΜΥ: Αν στους ΗΜΜΥ πάνε για την ιδιότητα του μηχανικού και όχι του πληροφορικού (έτσι λέγεται, όχι "πληροφορικάριου" - από κει να δεις) τότε να σταματήσουν να δίνουν οι σχολές των ΗΜΜΥ την ειδικότητα του πληροφορικού (ΠΕ86). Οι πληροφορικοί (Hassabis, Hinton) και η Πληροφορική πήραν τα Νόμπελ, όχι οι μηχανικοί.

Δρ. Φυσικης. Αναλυτης δεδομενων
|

Η πληροφορικη στηριζεται στη θεωρια της πληροφοριας. Συμφωνα με αυτη τη θεωρια η εννοια της πληροφοριας ειναι ισοδυναμη με την εννοια της εντροπιας ( Shannon entropy) με τη διαφορα ενος αρνητικου προσημου. Η εντροπια ειναι ενα κλασσικο μεγεθος της Στατιστικης Φυσικης που προσδιοριζει τη ταξη ή την αταξια ενος συστηματος. Η μαθηματικη υποδομη της πληροφορικης ειναι διατυπωμενη στη μαθηματικη θεωρια του Χαους. Το πιο κλασσικο συγραμμα για να ανατρεξει κανεις για την εννοια της πληροφοριας ειναι το κλασσικο πλεον βιβλιο : Deterministic Chaos" του H. Schuster 1989. Δεν αρκουν οι Πανεπιστημιακες σπουδες για να διαβασει κανεις εστω μια σελιδα απο αυτο το βιβλιο. Θελει γνωσεις που αποκτουνται σε διδακτορικες σπουδες και ερευνα. Γιαυτο λοιπον μην βλεπετε επιφανειακα το θεμα της πληροφορικης ακομα και να εχετε τελειωσει τμημα πληροφορικης. . Η πληροφορικη ειναι παραγωγο της Στατιστικης Φυσικης και των Μαθηματικων του Χαους. Οσο αναφορα τα artificial neurons networks για τα οποια δοθηκε το φετινο βραβειο Nobel στη Φυσικη αυτα ειναι μια καθαρη εφαρμογη των εννοιων της Στατιστικης Φυσικης προσαρμοσμενες στη Shannon entropy.

@ Απόφοιτος ΗΜΜΥ
|

Συγνώμη, αλλά αν είσαι απόφοιτος της σημαντικής και απαιτητικής σχολής που λες, τότε δεν έχεις καταλάβει τη διαφορά του μηχανικού που σπούδασες με του πληροφορικάριου.

ΧΡΗΣΤΟΣ
|

Απόφοιτος ΗΜΜΥ ΕΜΠ
Έγραψες κάτι το οποίο είναι βλακεία. Τι σχέση έχουν τα μόρια με το
αν ένα αντικείμενο είναι επιστήμη ή όχι; Δεν κάνουν τα μόρια την επιστήμη, αλλά
το ίδιο το αντικείμενο σπουδών με τα επαγγελματικά δικαιώματα.
Παρ' όλα αυτά όμως, συμφωνώ ότι η πληροφορική είναι επιστήμη.
Όλες οι επιστήμες έχουν και εφαρμοσμένο χαρακτήρα.

Βιοπληροφορική
|

Υπάρχει μια ομάδα σχολιαστών η οποία σταθερά υποτιμά την Επιστήμη της Πληροφορικής, την αυτονομία της και το μάθημά της στη β'/βάθμια εκπαίδευση. Προφανώς, δεν υπάρχει κανένα επιστημονικό έρεισμα, παρά μόνο συντεχνιακή κακεντρέχεια, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα λαμβάνουν την απάντηση που τους αρμόζει. Το βραβείο Νόμπελ της Φυσικής είναι ξεκάθαρα σε αντικείμενο της Πληροφορικής (Τεχνητή Νοημοσύνη/Τεχνητά Νευρωνικά Δίκτυα). Ο λόγος που δίνεται ως βραβείο "Φυσικής", εκτός από ό,τι δεν υπάρχει βραβείο Νόμπελ Πληροφορικής (αφού η Πληροφορική δεν υπήρχε όταν θεσπίστηκαν τα βραβεία Νόμπελ - το ίδιο ισχύει και για τη Βιολογία), είναι ότι σύμφωνα με την επιτροπή των Νόμπελ, στον κλάδο Τεχνητών Νευρωνικών Δικτύων χρησιμοποιήθηκε "εργαλείο" της Φυσικής. Για να καταλάβουμε την το μέγεθος της κακεντρέχειας της εν λόγω ομάδας σχολιαστών, όταν η Πληροφορική χρησιμοποιείται ως εργαλείο σε άλλες επιστήμες (βλ. Νόμπελ Χημείας 2024 - εδώ αντιστρόφως τα Τεχνητά Νευρωνικά δίκτυα χρησιμοποιούνται ξεκάθαρα ως εργαλείο τα ίδια) είναι απλά ένα χαμερπές εργαλείο. Όταν, όμως, άλλες επιστήμες χρησιμοποιούνται ως εργαλείο στην Πληροφορική (βραβείο Νόμπελ Φυσικής 2024 - η Φυσική εδώ είναι το εργαλείο) είναι αυτές οι μεγαλειώδεις και η Πληροφορική είναι πάλι η υποδεέστερη. Lose-Lose για την Πληροφορική, περιέργως. Μπαίνω στον κόπο να απαντάω στις κακεντρέχειες μόνο και μόνο επειδή παρακολουθούν μαθητές και είναι κρίμα να παραπληροφορούνται κατά αυτόν τον τρόπο οι νέοι υποψήφιοι επιστήμονες. Αν μπορείς να μπεις στην Σχολή Ικάρων-Ιπτάμενοι χωρίς Πληροφορική αλλά με Φυσική από το 2ο πεδίο, τότε φυσικά μπορείς να μπεις και χωρίς Φυσική αλλά με Πληροφορική από το 4ο. Και οι δύο επιστήμες είναι εξίσου απαραίτητες σε έναν ιπτάμενο, προς τι η υποτίμηση της μίας; Α, η συντεχνιακή ταπεινότητα που λέγαμε. Τα παιδιά δεν φταίνε σε τίποτα, όμως, ούτε η εθνική μας άμυνα και ασφάλεια.

ΧΡΗΣΤΟΣ
|

Η μία επιστήμη γεννάει την άλλη.
Τα μαθηματικά έχουν γεννήσει την φυσική. Αν δεν υπήρχαν τα μαθηματικά, δεν θα υπήρχε φυσική.
Η Βιολογία και η χημεία γέννησαν τις σχολές επιστημων υγειας. Η νέα ελληνική γλώσσα, τα μαθηματικά, η φυσική, η χημεία, η Βιολογία και η πληροφορική, ευθύνονται για τις περισσότερες σχολες των πανεπιστημιων. 6 μαθήματα μόνο είναι που κάνουν την μεγαλύτερη δουλειά.
Οπότε, μην κολλάτε στην πληροφορική μόνο.

@@ βιοπληροφορική
|

Άλλος σχολιαστής εδώ. Δεν είναι θέμα "προσβολής", είναι μάλλον θέμα εμμονής στη σχετική θέση της Πληροφορικής ως προς τις άλλες επιστήμες. Σεβαστή η άποψή σας, απλά παρακολουθώντας τις συζητήσεις εδώ στο esos εδώ και πολύ καιρό, καταλαβαίνω και την κούραση.

@ βιοπληροφορική
|

Η Πληροφορική είναι επιστήμη (θετική και εφαρμοσμένη). Ξεκίνησε ως κλάδος των Μαθηματικών και εδώ και δεκαετίες είναι Επιστήμη. Με λίγη απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο μπορεί κάποιος να το διαπιστώσει. Δεν γνωρίζω με ποιο κριτήριο κάποιες επιστήμες γράφονται με κεφαλαία γράμματα και κάποιες με μικρά. Τώρα σχετικά με την είσοδο στην Γ' θμια, ίσως είναι καλύτερα η κάθε σχολή να επιλέγει τι φοιτητές θέλει και να ζητά συγκεκριμένα μαθήματα.

Απόφοιτος ΗΜΜΥ ΕΜΠ
|

@"Η Πληροφορική δεν είναι επιστήμη". Σοβαρά δεν είναι επιστήμη αυτό που τελείωσα εγώ που μπήκα 18500 μόρια και είναι επιστήμη αυτό που τελείωσες εσύ με 14000; Σοβαρά;

@ βιοπληροφορική
|

Κανείς άλλος δε προσβάλλεται εκτός από εσένα. Μιλάμε για μάθημα γ λυκειου πληροφορικής, η οποία είναι βασικές γνώσεις, εύκολο μάθημα, γνώσεις οι οποίες διδάσκονται από το άλφα στις σχολές. Αντίθετα η φυσική ΕΊΝΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΗ και δύσκολη. Όσοι τη διδάσκονται το γνωρίζουν. Εσύ προφανώς όχι, γι αυτό και θέλεις να την υποτιμάς.
Η πληροφορική γενικώς είναι εφαρμογές, κι αυτό είναι γνωστό σε όλους. ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΕΠΙΣΤΉΜΗ. Όσο για την Ικάρων Έρευνας πληροφορικής, δε μιλάμε για έρευνα επειδή το έχει στο τίτλο. Θέσεις δημόσιου είναι. Η έρευνα γίνεται από επιστήμονες στα πανεπιστήμια

@ Βιοπληροφορική
|

Ναι ξέρουμε την άποψη σου, μας τα εχεις ξαναπεί. Σύμφωνα με σένα η Πληροφορική είναι η μάνα των επιστημών, μετά ακολουθούν τα μαθηματικά, η φυσική, η χημεία...

Χαχα
|

@@Ικάρων:"" Αν τα καταφέρω στη Πληροφορική θα τα καταφέρω και στη Φυσική"....Τότε γιατί πας στο 4ο;" Σπουδαίο επιχείρημα. Μου θυμίζει ένα σκετς του Ζουγανέλη που σατίριζε κάποτε το Σταρόβα δήθεν ότι δεν ήταν καλός αφού "άμα ήτανε καλός, τότε γιατί δεν έμεινε στην Θεσσαλονίκη και κατέβηκε στην Αθήνα;". Να σαι καλά για το γέλιο (είναι ζωή).

Βιοπληροφορική
|

@otinanai: Η Στατιστική Μηχανική (που αφορά το βραβείο Νόμπελ Φυσικής) δεν έχει καμία σχέση με την Νευτώνεια Μηχανική του 1700 που εξετάζεται στις Πανελλαδικές στο μάθημα της Φυσικής και αν υπάρχει και κανένα μάθημα επιλογής στα τμήματα Φυσικής οι περισσότεροι απόφοιτοι δεν έχουν ιδέα. Τα Τεχνητά Νευρωνικά Δίκτυα είναι επίσης κάτι που ο μέσος απόφοιτος ενός τμήματος Μαθηματικών, Φυσικής ή Χημείας δεν γνωρίζει ούτε εξ' ακοής, σήμερα, όχι πριν 10, 20 και 40 χρόνια. Όλοι αυτοί τώρα θέλουν να έχουν άποψη για το βραβείο Νόμπελ της Φυσικής, που πρακτικά, ναι, ήταν Νόμπελ στην Πληροφορική. Αλλά για να το καταλάβεις αυτό πρέπει να έχεις το απαιτούμενο υπόβαθρο. Η λογική πίσω από μια τέτοια κίνηση είναι ότι η Πληροφορική δεν υπήρχε ως επιστήμη όταν θεσπίστηκαν τα Νόμπελ, και αυτός είναι ένας έμμεσος τρόπος να δοθεί το Νόμπελ στην Πληροφορική, κατά παρόμοιο τρόπο με τις απονομές Νόμπελ "Ιατρικής" σε θέματα καθαρά Μοριακής Βιολογίας (miRNA). Τώρα αν δεις κανείς το εσωτερικό ενός F35 ή αν γνωρίζει τι εστί drone θα καταλάβει γιατί η Πληροφορική είναι απαραίτητη στη Σχολή Ικάρων τόσο όσο και η Φυσική, αν όχι περισσότερο, στις μέρες μας. Εδώ συνέστησαν ειδικό τμήμα στην Ικάρων: Έρευνας Πληροφορικής. Φανταστείτε τώρα τι είδους άνθρωπος είναι αυτός που προσβάλλει κατά αυτόν τον τρόπο τους συναδέλφους του (προφανώς) καθηγητές και επιστήμονες της Πληροφορικής, αποφοίτους πρωτοκλασάτων σχολών όπως η Πληροφορική του ΟΠΑ & του Πανεπιστημίου Πειραιώς ή των Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ, λέγοντας ότι το μάθημα που διδάσκουν είναι δήθεν "της πλάκας". Ποιος περιμένουν ότι θα τους πιστέψει; Ευτυχώς, εμείς δεν πέφτουμε στο επίπεδό τους.

@ Ικάρων
|

" Αν τα καταφέρω στη Πληροφορική θα τα καταφέρω και στη Φυσική".
Για ξεκίνα να διαβάζεις φυσική και έλα να μου πεις αν συγκρίνεται με τη πληροφορική. Τότε γιατί πας στο 4ο;
"Το Νόμπελ Φυσικής το πήρε η πληροφορική"
Όχι, το πήρε η Φυσική για την ανακάλυψη σε εφαρμογές της Φυσικής.
Γενικά κάποιοι στα σχόλια ή κάποιος, θέλει να πιστεύει ότι της πληροφορικής της χρωστάνε οι επιστήμες, ενώ είναι ακριβώς το αντίθετο, μόνο και μόνο επειδή δε παραδέχεται ότι το 2ο πεδίο είναι δυσκολότερο και σε βγάζει πληρέστερο ως επιστήμονα. Χωρίς τις επιστήμες, μαθηματικά και φυσική δηλαδή, πληροφορική δεν θα υπήρχε.

@@@ Ναι αλλά
|

Η πληροφορική δε πήρε κανένα Νόμπελ. Αντίθετα πάνω σε αυτήν βρίσκουν εφαρμογές η φυσική και άλλες επιστήμες. Η πληροφορική του 4ου πεδίου γ λυκειου, είναι μάθημα της πλάκας, διδάσκεται σε σχολές τις πρώτες εβδομάδες. Αντίθετα στη Φυσική και μηχανική αν δε μπορέσεις να παρακολουθήσεις, θα χαιρετήσεις. Πάντως το να λες ότι πήρε Νόμπελ η πληροφορική δείχνει και άγνοια..

Ναι αλλά
|

@@Ναι αλλά: Θα μου επιτρέψετε, αν υπάρχει στο 4ο Πεδίο η Ικάρων-Ιπτάμενοι να πάω στο 4ο. Η Σχολή Ικάρων έχει και πολλά μαθήματα Πληροφορικής. Αν τα καταφέρνω στην Πληροφορική, θα τα καταφέρω και στη Φυσική. Άλλωστε η Πληροφορική πήρε το βραβείο Νόμπελ Φυσικής πρόσφατα. Ευχαριστώ.

@ Ναι αλλά
|

Αν θέλετε Ικάρων θα πάτε στο 2ο στο οποίο είναι ήδη και υπάρχει λόγος γι αυτό. Το να αποφεύγετε μαθήματα τα οποία θα βρει στη σχολή πχ μαθηματικά και φυσική τα οποία θέλουν καλή γνώση, γιατί θα τα βρει μπροστά του, δε θα τον διευκολύνει μπαίνοντας, μη γνωρίζοντας ήδη την ύλη. Υπόψη ότι στις στρατιωτικές δεν υπάρχει ανοχή για πολλά χρωστούμενα μαθήματα. Ή μπορείς ή φεύγεις.

Αρθούρος
|

Σχετικά με το ποια πεδία μπορούν να περιλάβουν τις σχολές και τα τμήματα ανώτερων και ανώτατων στρατιωτικών, αστυνομικών, πυροσβεστικών, λιμενικών σχολών, υπήρχε πρόβλημα από παλιά.
Συζητούμε π.χ. για το αν η Σ.Α.Α.Ν. μπορεί να μπει σε άλλο πεδίο εκτός από το 3ο; Ή αντίστροφα, να ενταχτούν τα τμήματα της ΕΛΑΣ στο τρίτο πεδίο; Αν οποιαδήποτε κυβέρνηση σκεφτόταν πραγματικά για την αναβάθμιση αυτών των σχολών και των σπουδών των αποφοίτων τους, δε θα το συζητούσε καν.
Σε κάθε περίπτωση, τα προγράμματα σπουδών έχουν τον τελευταίο λόγο κι όχι η έλλειψη ζήτησης, αλλιώς θα μετατρέψουμε όλα αυτά τα τμήματα σε ανώτερης εκπαίδευσης. Εδώ μέσα μπαίνουν πολλοί και σχολιάζουν αρνητικά για τη μεταρρύθμιση του 2019 οπότε έγιναν πολλά τμήματα ΤΕΙ ανώτατα. Στην προκείμενη περίπτωση οι υπουργοί και οι σύμβουλοι τους, θα μετατρέψουν όλα αυτά τα τμήματα σε τμήματα ανώτερης εκπαίδευσης από την άποψη της ποιότητας των φοιτητών, κάτι που γινόταν και στα ΤΕΙ δηλαδή.
Αλλά όχι, δεν τολμά καθόλου να παραδεχτεί το λάθος της ΕΒΕ που ισχύει ενιαία σε όλα τα τμήματα, στρατιωτικά και πολιτικά και προσπαθεί να το διορθώσει με λαϊκισμούς που στο τέλος κι αυτοί λειτουργούν ενάντια στις σπουδές των νέων και τους οδηγούν σε αδιέξοδο.
Λέει πιο πάνω μία κυρία: Γιατί δεν μπαίνουν οι στρατιωτικές σχολές στο τρίτο πεδίο; Μα γι' αυτό ακριβώς. Μπορεί ένας νέος που είναι πολύ καλός στα Αρχαία, τα Λατινικά, την Ιστορία, να αντεπεξέλθει στις τεράστιες δυσκολίες που έχει η φοίτηση σε οποιοδήποτε τμήμα της ΣΣΑΣ; Οι καθηγητές θέλουν άραγε τέτοιους φοιτητές που πιέζονται να τελειώσουν σχολές που ούτε αγαπούν, ούτε ενδιαφέρον έχουν για τα μαθήματα τους και στο τέλος θα παραιτηθούν πριν καν τελειώσουν.
Επιτέλους, ας φερθούν οι γονείς λογικά διότι ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα κι ας επισκεφτούν εκείνοι τον ψυχολόγο να τους συμβουλέψει στο συγκεκριμένο θέμα.
Οι πιλότοι οποιουδήποτε τύπου αεροπλάνων, οι καπετάνιοι και οι χειριστές αρμάτων δεν είναι απλοί καθηγητές, αλλά εφευρέτες, εφαρμοστές πολύπλοκων τύπων σε διαφορετικές συνθήκες και περιβάλλοντα και με τον εχθρό μπροστά στα μούτρα τους.

ΕΛΕΝΑ
|

ΓΙΑΤΙ ΒΓΑΛΑΤΕ ΕΞΩ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΕΔΙΟ

Μαρία Μάρκου
|

Γιατί δεν έχουν βάλει τις Αστυνομικές Σχολές στο 3ο Πεδίο;

Κώστας
|

Μόνο για την εισαγωγή από τα 3 πεδία λέει ότι θα γίνει από το 2026.
Τα επιδόματα -φοιτητικό πάσο λογικά από φέτος.

Ναι αλλά
|

Οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών, για να κάνουν τον προγραμματισμό τους πρέπει να ξέρουν έγκαιρα ακριβώς για ποιες σχολές ακριβώς σε ποια πεδία μιλάμε. Για παράδειγμα, η Σχολή Ικάρων-Ιπτάμενοι θα ενταχθεί και στα τρία επιστημονικά πεδία (2ο, 3ο και 4ο); Διότι πρέπει να ξέρουν σε ποια μαθήματα να ξεκινήσουν τα φροντιστήρια.

ΦΙΛΙΠΠΟΣ
|

Το πρόβλημα δεν είναι πόσα θα λαμβάνουν σαν σπουδαστές οι οποίοι έχουν τα έξοδα τους καλυμμένα όσο θα βρίσκονται στις στρατιωτικές σχολές. Το μείζον πρόβλημα είναι να μπορούν να διαβιούν αξιοπρεπώς ως εργαζόμενοι , μάχιμοι αξιωματικοί . Με 800 ευρώ που λαμβάνει ο νεοεισερχόμενος κατώτερος αξιωματικός (ανθυπολοχαγός, σημαιοφόρος κ.ο.κ) δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στο υψηλό κόστος ζωής των μεταθέσεων. Συν τις ευθύνες και 24 ωρη εργασία που καλείται να φέρει εις πέρας. Για προσωπική και οικογενειακή ζωή, ούτε λόγος!

Για παράδειγμα : Είναι ακριβώς στην ίδια οικονομική κατάσταση με τους αναπληρωτές και νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς !!!!!

αποφοιτος
|

το μοναδικο κινητρο ειναι οι αυξησεις αποδοχων. ολα τα αλλα ειναι φρου φρου

Nik
|

Δενδια στρατος ειναι και στρατευσιμοι. Εκει θα δινεις μονο τα ξουριστικα 20€ ; Δεν θα θεωρειται η θητεια τουλαχιστον ασφαλιστικα πληρωμενη ;

ΒΑΣΙΛΗΣ
|

Μόνο υποσχέσεις και λόγια. Η εφαρμογή έπρεπε να ισχύει από το 2025 τουλάχιστον στο επίδομα και στο φοιτητικό πάσο

@
|

Κάπως έτσι ξεκινάνε και συνεχίζονται τα αδιανόητα σ' αυτή τη χώρα, να επιβραβεύονται διαρκώς (και μάλιστα χωρίς κανένα απολύτως λόγο) οι ίδιοι! Σε λίγο θα ακολουθήσουν και επιλεκτικές αυξήσεις μισθών. Αυτών που παίρνουν - κανείς δεν ξέρει γιατί μιας και οι παραπάνω κάνουν δουλειά γραφείου - ειδικά μισθολόγια.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ