Θεσμικά αδύνατες οι συνεδριάσεις Συλλόγων Διδασκόντων/ουσών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Η Κεντρική Διοίκηση θα πρέπει να βρει μια θεσμικά έννομη λύση, η οποία θα θεραπεύει τη διαχρονική ομολογουμένως παραδοξότητα

12/10/2024

Ενημερώθηκε: 13/10/2024, 21:53

Άκουσε το άρθρο

Γράφει ο Νίκος  Γάλλος  

Οι συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων/ουσών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σύμφωνα με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, « γίνονται μέσα στο ωράριο εργασίας και σε καμιά περίπτωση σε ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων(εδώ)

Οι εκπαιδευτικοί, σύμφωνα με το άρθρο 101 του Νόμου 4823/2021, δεν μπορούν να παραμείνουν στο σχολείο για παροχή έργου περισσότερο από 6 ώρες την ημέρα ή συνολικά 30 ώρες την εβδομάδα (εδώ). 

Στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα των ΓΕΛ (εδώ) και των ΕΠΑΛ (εδώ) προβλέπονται 35 ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα , ενώ στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα των Γυμνασίων 34 (Γ τάξη) ή 33 (Α και Β τάξη) (εδώ). 

Οι 35 διδακτικές ώρες συνεπάγονται 30 εργασιακές, με αποτέλεσμα το εύρος του διδακτικού ωραρίου να συμπίπτει με το εργασιακό (η διαφορά των πέντε ωρών αντιστοιχεί στα διαλείμματα). Ως εκ τούτου, η νομοθετική πρόβλεψη για συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων/ουσών, εκτός διδακτικού ωραρίου και εντός εργασιακού, δεν μπορεί να υλοποιηθεί.

Πως επιλύεται η εγγενώς αυτοακυρωτική νομοθετική πρόβλεψη στην καθημερινή σχολική πρακτική; 

Οι σχολικές μονάδες, συνήθως, πραγματοποιούν τις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων/ουσών, είτε εκτός διδακτικού και εργασιακού ωραρίου, είτε τροποποιούν το ημερήσιο Ωρολόγιο Πρόγραμμα με σύμπτυξη, επιτρέποντας την αναχώρηση των μαθητών/τριών πριν την προκαθορισμένη λήξη, είτε πραγματοποιούν ένα συνδυασμό των δύο παραπάνω επιλογών, δηλαδή οι μαθητές/τριες αποχωρούν πιο νωρίς, και το εκπαιδευτικό προσωπικό συνεδριάζει πριν και συνεχίζει και μετά το πέρας του εργασιακού ωραρίου. 

Η τροποποίηση του Ωρολογίου Προγράμματος φαίνεται να εκλαμβάνεται ως διακριτική ευχέρεια στο πλαίσιο  της σχετικής αυτονομίας της σχολικής μονάδας.

 Όμως η τροποποίηση του Ωρολογίου Προγράμματος δεν προβλέπεται ως διακριτική ευχέρεια από το κανονιστικό πλαίσιο, με αποτέλεσμα, αν «ο μοι γένοιτο», σε μια πρόωρη αποχώρηση μαθητών/τριών γίνει π.χ   ένα ατύχημα, να προκύπτουν για το εκπαιδευτικό προσωπικό, βαρύτατες ηθικές, ποινικές, αστικές και πειθαρχικές ευθύνες. 

 Δυνατότητα διακριτικής ευχέρειας, ως προς την τροποποίηση του Ωρολογίου Προγράμματος από τις σχολικές μονάδες, έχει δοθεί από την Κεντρική Διοίκηση μόνο  σε εξαιρετικές περιπτώσεις. 

α) στην περίπτωση που εφαρμόζονταν ειδικά μέτρα λόγω covid , (εδώ)  

β) στην περίπτωση που παρατηρείται καθυστέρηση στη διδασκαλία πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων (εδώ).

 Για την πρώτη περίπτωση υπήρχε σαφής υποχρέωση να ενημερώνονται οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης , ενώ για τη δεύτερη απαιτείται ενημέρωση και  έγκριση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και ενημέρωση από τη ΔΔΕ της Διεύθυνσης Σπουδών του ΥΠΑΙΘΑ. 

Δηλαδή , ακόμη και στις εξαιρετικές περιπτώσεις που δίνεται στη σχολική μονάδα η δυνατότητα αναπροσαρμογής του Ωρολογίου Προγράμματος, προβλέπεται η ενημέρωση της υπερκείμενης Διοικητικής Αρχής, εν είδει οιονεί ελέγχου. 

Οι Σύλλογοι Διδασκόντων/ουσών αποτελούν συλλογικό όργανο το οποίο εκτός από αρμοδιότητες παιδαγωγικού χαρακτήρα  έχει και εκτεταμένες αρμοδιότητες διοικητικού αποφασιστικού οργάνου. 

Οι αρμοδιότητες βάσει του κανονιστικού πλαισίου που έχουν δοθεί στους Συλλόγους Διδασκόντων/ουσών απαιτούν  έναν ελάχιστο αριθμό 50 συνεδριάσεων κατ’ έτος. 

Αυτό προκύπτει ως εξής: πέντε (5) τακτικές συνεδριάσεις σύμφωνα με το ΦΕΚ 1340/2002 (εδώ).  

Δέκα (10) παιδαγωγικές συνεδριάσεις σύμφωνα με το Ν 4823/2021 (εδώ). 

Έξι (6) συνεδριάσεις για τον προγραμματισμό και την  αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας (εδώ). 

Μια (1) ειδική συνεδρίαση για την υλοποίηση προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων. 

Μια (1) ειδική συνεδρίαση για την κατάρτιση σχεδίου δράσης για τα εργαστήρια δεξιοτήτων στα Γυμνάσια (εδώ) . 

Συνεδριάσεις για κάθε περίπτωση μαθητή/τριας που προσκομίζει δικαιολογητικό από Νοσοκομείο ΦΕΚ 5130/2024 (ενδεικτικός αριθμός 5) (εδώ).

Συνεδριάσεις προκειμένου να αποφασιστούν περίπατοι με ή χωρίς μεταφορικό μέσο, διδακτικές και εκπαιδευτικές επισκέψεις  (ενδεικτικός αριθμός 8). 

Συνεδριάσεις για την επιλογή πρακτορείου αναφορικά με  μετακίνηση με μεταφορικό μέσο (ενδεικτικός αριθμός 8) (εδώ). 

Συνεδριάσεις για ανάθεση διδασκαλίας μαθημάτων ή τροποποίηση αναθέσεων σύμφωνα με τον Νόμο 4823/2021 (εδώ) (ενδεικτικός αριθμός 4). 

Με δεδομένο ότι σε πολλές περιπτώσεις μέρος του εκπαιδευτικού προσωπικού τοποθετείται στις σχολικές μονάδες διαδοχικά, θα πρέπει να γίνονται διαδοχικά αντίστοιχες συνεδριάσεις Συλλόγων Διδασκόντων/ουσών. 

Μια (1) συνεδρίαση για το σχέδιο πολιτικής προστασίας. 

Στις παραπάνω συνεδριάσεις δεν υπολογίζονται οι έκτακτες καθώς και αυτές για τη λήψη παιδαγωγικών μέτρων. Αντιλαμβάνεται κανείς ότι ο αριθμός των συνεδριάσεων που απαιτούνται είναι υπέρμετρα μεγάλος και αντιλειτουργικός. 

Μέρος αυτών θα μπορούσαν να αφαιρεθούν. Για παράδειγμα  οι πολλαπλές συνεδριάσεις  για τις διδακτικές, εκπαιδευτικές επισκέψεις και τους περιπάτους. 

Ενώ προβλέπεται ενιαίος προγραμματισμός που μπορεί να γίνει σε μια Πράξη, η λειτουργική διαχείριση, όπως καθορισμός ακριβούς ημερομηνίας, συγκεκριμένων συνοδών εκπαιδευτικών, διαπίστωση συμμετοχής του 70% των μαθητών/τριών, αναπροσαρμογή με βάση τις καιρικές ή άλλες ιδιαίτερες συνθήκες, απαιτεί ειδική συνεδρίαση για κάθε περίπτωση. 

Εάν ο παιδαγωγικός προγραμματισμός γίνει από το Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών και η λειτουργική διαχείριση από τη διεύθυνση της σχολικής μονάδας, θα έχουμε μείωση του αριθμού των συνεδριάσεων. 

Επίσης, η επιλογή πρακτορείων για μετακίνηση θα μπορούσε αντί για την ολομέλεια να αποφασίζεται από επιτροπή στην οποία θα συμμετέχουν εκπρόσωποι του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, ώστε να εξασφαλίζεται η διαφάνεια και η λογοδοσία. 

Μερικές φορές, σχολικές μονάδες μπορεί να παρακάμπτουν την πλήρη τυπική διαδικασία των αποφάσεων και να εστιάζουν σ’ αυτά που θεωρούν ουσιώδη, όμως σε κάθε περίπτωση, που για κάποιο λόγο τεθεί ζήτημα διαδικασίας, σημείο αναφοράς είναι η τυπική διεκπεραίωση και όχι η ουσία.

Η λειτουργία ενός Διοικητικού Αποφασιστικού Οργάνου πρέπει να είναι σύννομη τόσο κατά τη συγκρότηση και τη σύνθεση, όσο και κατά τη λειτουργία του. 

Οι προσκλήσεις των διευθυντών/ντριών ΓΕΛ και ΕΠΑΛ  για συνεδριάσεις Συλλόγων Διδασκόντων/ουσών , καθώς και οι πραγματοποιούμενες συνεδριάσεις είναι κατά το σύνολο μη σύννομες. 

Στην περίπτωση των Γυμνασίων με Ωρολόγιο Πρόγραμμα 34 ώρες είναι τεχνικά δυνατή μια τακτική συνεδρίαση να υλοποιηθεί εκτός διδακτικού και εντός εργασιακού ωραρίου, αλλά στην πράξη είναι εξαιρετικά δύσκολο όλες οι τάξεις να μην έχουν μάθημα την 7η διδακτική ώρα, λόγω των περιορισμών από μετακινούμενους εκπαιδευτικούς. 

Η Κεντρική Διοίκηση θα πρέπει να βρει μια θεσμικά έννομη λύση, η οποία θα θεραπεύει τη διαχρονική ομολογουμένως παραδοξότητα, ο Νόμος να οδηγεί τους/τις διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων και τους Συλλόγους Διδασκόντων/ουσών, στη μη εφαρμογή του ενδεδειγμένου κανονιστικού πλαισίου των συνεδριάσεων, με ότι αυτό συνεπάγεται.  

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (32)

Μήτσος
|

Εκτός ωρολογίου προγράμματος.
Με υπερωριακή αποζημίωση μετά τη λήξη των μαθημάτων, όταν χρειάζεται ολομέλεια. Για αρκετά θέματα δεν χρειάζεται ολομελεια, αρκεί μια μικρή ομάδα που θα προβλέψει ο νομοθέτης, όπου αυτή η ομάδα θα μπορεί να συνεδριάζει και εκτάκτως κατά τη διάρκεια του πρωινού προγράμματος.

Φιλόλογος πρώην
|

@Πλατάρος Γιάννης
Σ' ευχαριστώ, ευγενικέ μου συνάδελφε, που δεν ξεχνάς ποτέ να με μνημονεύεις σε κάθε σχόλιό σου! Πολύ κολακευτική αυτή εμμονή σου...
ΥΓ1. Απόλυτα ορθές οι επισημάνσεις του αρθρογράφου. Δυστυχώς το υπαρκτό αυτό οξύμωρο δε νοιάστηκε ποτέ το υπουργείο να το θεραπεύσει κι αφήνει τους διευθυντές των σχολείων να αυτοσχεδιάζουν στα όρια (ή και πέραν) της νομιμότητας.
ΥΓ2. Προσωπικά πάντως θα πρότεινα - τουλάχιστον για τις τακτικές συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων που προαναγγέλλονται μερικές ημέρες πριν πραγματοποιηθούν - να υπάρξει η απλή νομοθετική ρύθμιση που να δίνει το δικαίωμα στους διευθυντές να τροποποιούν εκτάκτως αλλά εγκαίρως το ωρολόγιο πρόγραμμα (σύμπτυξη ή περικοπή ωρών), ώστε η πρόωρη αποχώρηση των μαθητών να είναι νόμιμη και συγχρόνως να είναι ενήμεροι οι γονείς και τα μισθωμένα μεταφορά μέσα.

ΑΣΕΠΙΤΗΣ
|

@ΛΥΣΗ
γράφεις....Επιβεβλημένη η μείωση ωραρίου! ...........
Αλλά όχι κάτω από ένα τετράωρο διδασκαλίας την ημέρα. Αυτό είναι το κύριο αντικείμενο εργασίας!
ΤΡΙΚΥΜΙΑ....4 ώρες (τετράωρο διδασκαλίας μας λες) επί 5 ημέρες = 20 ΩΡΕΣ.......πως χριστιανέ μου βγαίνει η επιβεβλημένη μείωση του ωραρίου που επικαλείσαι;;;

Φ.
|

Στην εποχή που όλα γίνονται απομακρυσμένα όταν αυτό είναι εφικτό, το να συζητάμε ακόμα για "συλλόγους" εντός ωραρίου ή εντός σχολείου είναι για γέλια.

@ Εκπαιδευτικός XN
|

Οι βουλευτές πήραν 40% κι εμείς, ξέρεις.
Και μόνο τα δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας που χάσαμε είναι αρκετό για να μη συζητάμε πλέον για καιμιά εξωδιδακτική και καμιά συνεδρίαση εκτός ωραρίου.
Ψίχουλα για την παιδεία και τους εκπαιδευτικούς.

@@ΛΥΣΗ
|

Ας γίνει πρώτα η ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ του ωραρίου στις προ του μνημονίου ρυθμίσεις και μετά συζητάμε για μείωση

Αντιγόνη
|

Γεια σας.
Για διάφορες εκδηλώσεις στα σχολεία έρχονται εγκύκλιοι που επιτρέπουν τη διεξαγωγή τους σε βάρος του διδακτικού χρόνου. Να ορίζεται το ίδιο και για τις συνεδριάσεις των Συλλόγων.

@Νίκος Θεοτοκάτος
|

Σε ποιον Νόμο υπάρχει η επιφύλαξη στην οποία κάνετε αναφορά; Μπορείτε να μας δώσετε πληροφορίες; Ευχαριστώ.

@ Εκπαιδευτικός XN | 13 Οκτ 2024 13:09
|

Σε ποσοστό το ίδιο 10%.

Εκπαιδευτικός XN
|

Μπορούν να μας πουν οι της κυβέρνησης, πόσο % αυξήθηκαν οι μισθοί των βουλευτών και πόσο των εκπαιδευτικών;

@ΛΥΣΗ
|

Επιβεβλημένη η μείωση ωραρίου! Οι μνημονιακές δύο επιπλέον ώρες δεν χωράνε πια με τόσες εξωδιδακτικές υποχρεώσεις.
Αλλά όχι κάτω από ένα τετράωρο διδασκαλίας την ημέρα. Αυτό είναι το κύριο αντικείμενο εργασίας!

ΛΥΣΗ
|

Εαν θέλουν να υποστηρίξουμε και να εφαρμόσουμε ουσιαστικά και όχι μόνο τυπικά όλα όσα ζητούνται από το Υπουργείο η λύση είναι η μείωση των ωρών διδασκαλίας σε 15 ώρες για όλους και 12 για τους άνω των 20 ετών. Ανάθεση απο τους διευθυντές εξωδιδακτικών εργασιών ισότιμα σε όλους και όχι μόνο στους λίγους φιλότιμους που επωμίζονται όλο το φόρτο εργασίας. Αναλαμβάνεις μια εξωδιδακτική και είσαι υπεύθυνος να εργάζεσαι πάνω σε αυτή αποτελεσματικά άσχετα αν βρίσκεσαι στο χώρο του σχολείου, που δεν υπάρχουν υποδομές και χώροι για 50 και εκπαιδευτικούς, ή στο σπίτι σου. Εκπαιδευτικοί μόνο για παράλληλη στήριξη μαθητών και γενικής παιδείας.

χμ
|

Αυτό το ξέρουν όλοι εδώ και χρόνια (δεκαετίες). Τώρα ετοιμάζεται τίποτα;

Υπάρχει λύση: πάρτε παράδειγμα μιας χώρας: πχ. Γερμανίας. Ωράριο Γερμανίας, συνθήκες Γερμανίας, μισθούς Γερμανίας, διδακτικό πρόγραμμα Γερμανίας (εκεί που έχει Γερμανικά βάζουμε Ελληνικά). Αν και η Γερμανία δεν έχει και το πιο φημισμένο εκπαιδευτικό σύστημα.

Τι είπατε; Δεν γίνεται! Δεν έχουμε λεφτά για μισθούς, δεν έχουμε λεφτά για βοηθητικό προσωπικό, δεν έχουμε λεφτά για συνθήκες σωστές, δεν πρέπει να βγουν τα Θρησκευτικά, πρέπει να διδάσκονται τα Αρχαία…

Απορία: κάθε «μαχητικό» αεροπλάνο που πέφτει πόσο κοστίζει;

Οι μισθοί των υπαλλήλων της Βουλής πόσο είναι (ναι βέβαια, όλος ο μισθός όχι μόνο ο «βασικός» είναι γνωστά τα κόλπα).

Μια χώρα σε ελεύθερη πτώση
g= 9,81 m/s

ΕκπαιδευτικόςΧ
|

Πάγκαλος: Διπλασιάζω τους μισθούς των εκπαιδευτικών και μετά τους ζητώ τα πάντα.
Με τα ψίχουλα που μας πληρώνουν, είναι γελοίο να μας ζητούν να μείνουμε περισσότερο.
Δεν φτάνει που μας έχουν φορτώσει ως υποζύγια την ψυχολογική υποστήριξη, την ειρηνευτική δράση στις συμπλοκές, τις ανακρίσεις, τις συγκρούσεις για τις δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες, την εσωτερική αξιολόγηση και χιλιάδες άλλα πράγματα.
Σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Υπουργείου, οι Σ.Δ. θα πρέπει να συνεδριάζουν επί μιάμιση ώρα ΚΑΘΕ βδομάδα.
Αυτό, απλώς, δεν γίνεται.
ΑΥΤΟΡΥΘΜΙΣΗ, μέχρι να δώσουν μισθούς αντάξιους και μετά, ας ζητήσουν και κανονική αξιολόγηση και όλα. Τέλος.

κκ
|

Τζάμπα χτυπιέσαι να περιγράψεις την πραγματικότητα. Τάχουμε λύσει οι εκπαιδευτικοί. Κάνουμε συνεδρίαση και τα παιδιά γυρίζουν 2 ώρες στην αυλή. Αλλοτε τα διώχνουμε νωρίς κατά τις 12.30 και στις 13.00 έχουμε φύγει και εμείς. Εξ άλλου ο Διευθυντής τα γράφει μόνος του και τα υπογράφουμε όλα τον Ιούνιο,

Νίκος Θεοτοκάτος
|

Το ωράριο των εκπαιδευτικών, λέει ο νόμος, είναι 30 ώρες, με την επιφύλαξη όμως της διάταξης που προβλέπει τις συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων. Επομένως οι συνεδριάσεις του Συλλόγου γίνονται και μετά τη λήξη του διδακτικού ωραρίου και μπορεί με αυτές το ωράριο εργασίας να υπερβεί τις 30 ώρες. Το λέει και παλιά εγκύκλιος του Υπουργείου.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ
|

Χρόνια συζητάμε αυτήν την παραδοξότητα. ΟΙ απόψεις του γράφοντος είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Ας δουν τι γίνεται και σε άλλες χώρες.

Απλό
|

Το ωράριο εργασίας είναι μέχρι τις 3. Απλά φεύγουν οι περισσότεροι.

Νέος Διευθυντής
|

Έψαχνα και έψαχνα τους νόμους και άκρη δεν έβγαζα, ακόμα και αν ρωτούσα προϊσταμένους ή πεφωτισμένους συνδικαλιστές. Επιτέλους έγινε και δημόσιο το ρεζίλι μας τόσα χρόνια. Και να ήταν μόνο αυτό; Από μαθητής έως γονέας και εκπαιδευτικός, είμαι αναγκασμένος να δηλώνω υπεύθυνα κάτι αλλά να είναι γνωστό τοις πάσι πως πράττω κάτι άλλο και να προσεύχομαι μη γίνει στραβή.

Και...
|

Στην πρωτοβάθμια!

Ειρήνη
|

Απολύτως σωστά όλα τα παραπάνω.
Εμείς στο σχολείο μας πραγματοποιούμε τις βασικές συνεδριάσεις σε ολομέλεια. Τα άλλα θέματα τα συζητάμε στις βασικές και στέλνουμε και μέιλ με προσχέδιο πρακτικού για να το δουν όλοι οι συνάδελφοι πριν το υπογράψουν -αν δεν υπάρχει διαφωνία. Αν συμφωνούν όλοι προχωράμε σε πρακτικό που το υπογράφουν όταν μπορούν (παραστάτες, υπεύθυνοι εργαστηρίων, σχέδια δράσης δεξιοτήτων, μνημόνια, ΣΣΖ κτλ). Τόσο στις συνεδριάσεις όσο και όταν λείπουν εκπαιδευτικοί αλλάζουμε το πρόγραμμα γιατί δεν έχουμε εκπαιδευτικούς να απασχολήσουν το τμήμα στην π.χ. αυλή (άλλο ένα "προβληματικό" θέμα συζήτησης). Αν οι μαθητές μείνουν μόνοι τους, δεν υπάρχει εκπαιδευτικός και χτυπήσουν υπάρχει πρόβλημα. Πρόβλημα όμως υπάρχει και στην τροποποίηση του ωραρίου που δεν είναι σύννομη. Αν ο Σύλλογος έχει διάθεση συνεννόησης βρίσκονται "λύσεις". Δεν είναι σωστό όμως οι λύσεις να αφήνονται στους Συλλόγους (που ότι και να κάνουν θα είναι παράνομοι!). Οι γονείς θα μπορούσαν επίσης να μας κατηγορήσουν για την αλλαγή του προγράμματος που γίνεται την τελευταία στιγμή και δεν είναι κανείς σπίτι όταν φτάσει το παιδί τους (περιπτώσεις απουσίας εκπαιδευτικού). Η ηγεσία θα πρέπει να βρει μια λύση για τα παραπάνω. Όταν η/ο συνάδελφος φεύγει στις 2 το μεσημέρι γιατί έχει υποχρεώσεις ή γιατί δεν θέλει να παραμείνει στο σχολείο δημιουργούνται πολλά προβλήματα (γιατί φεύγουν αυτοί, γιατί καθόμαστε εμείς, γιατί κάνουμε όλες τις ώρες ...).
Ελπίζω να λυθεί το θέμα διοικητικά. Είναι αρκετά ψυχοφθόρο και θέμα επαναλαμβανόμενων συζητήσεων με παρουσίαση των ίδιων επιχειρημάτων από την κάθε πλευρά. Η Διοίκηση του σχολείου θέλει να είναι καλυμμένη, τόσο αυτή όσο και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, οι συνδικαλιστές του σχολείου παρουσιάζουν τις αποφάσεις που αναφέρονται στο άρθρο και μιλούν για αυταρχικότητα της Διοίκησης και παραβίαση ωραρίου. Σε κάθε περίπτωση είμαστε παράνομοι! Αν κάτι δεν πάει καλά, όπως σωστά γίνεται αναφορά στο άρθρο " σημείο αναφοράς είναι η τυπική διεκπεραίωση και όχι η ουσία".

ΠΕ800
|

Πολύ σωστά θέτει το θέμα ο αρθρογράφος.
Άλλη ένα παράδοξο του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που προκαλεί "τρικυμία στον εγκέφαλο" σε όποιον προσπαθήσει να δει σοβαρά το θέμα. Αν θυμάμαι καλά πριν από αρκετά χρόνια (νομίζω επί Άννας Διαμαντοπούλου) έγινε προσπάθεια θεσμοθέτησης ωραρίου συνεδριάσεων συλλόγων διδασκόντων μετά τη λήξη του διδακτικού ωραρίου, αλλά σηκώθηκαν τα συνδικαλιστικά πεζοδρόμια. Αυτή είναι η μοναδική λύση, αλλιώς πολεμάμε με τη λογική και την αριθμητική (κοινώς "δουλευόμαστε"). Ανακαλύπτουμε τον τροχό, γιατί στα περισσότερα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα, αυτό ακριβώς συμβαίνει, δηλαδή το εργασιακό ωράριο υπερκαλύπτει το συνολικό διδακτικό για αυτούς ακριβώς τους λόγους, ώστε το σχολείο να έχει τα χρονικά περιθώρια να αναπτύξει δραστηριότητες (όπως και οι συνεδριάσεις ΣΔ που συζητάμε). Αλλά όπως έχουμε δει όλοι μας η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών στην καλύτερη περίπτωση "χτυπούν καταδρομικά" στο απόλυτα αριθμητικά διδακτικό τους ωράριο και φεύγουν, επικαλούμενοι τα γνωστά συνδικαλιστικά ποιήματα.
Είναι θέμα κουλτούρας
"Ζητείται ελπίς..."

ΣΙΧΛΙΜΙΡΗΣ Βασίλης
|

Επειδή έκοψαν..δώρα Πάσχα,χριστουγεννων,επιδ.αδειας...αποπροσανστολιζουν...λεγοντας συνεχώς...για ωράρια...για ..συλλόγους...κλπ..τέτοιοι..άχρηστοι είναι.

Νταή Α.
|

Μεγαλύτερο πρόβλημα υπάρχει στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση που εφαρμόζεται το πρόγραμμα του ολοήμερου έως τις 16:00 ή17:30

Ν. 1566/1985
|

Σωστά και καλά όλα αυτά αλλά αυτό με τις συνεδριάσεις ισχύει από τον 1566/1985 δυστυχώς 40 χρόνια έτσι πορευόμαστε.

Μπράβο σας
|

Άρθρο με ουσία και νομοθετική τεκμηρίωση. Εύγε.. ΥΠΑΙΘΑ;;;; Η απάντηση σας;;
Υ.Γ Απο το άρθρο του συναδέλφου τεκμαίρεται, νομίζω, και η ανάγκη ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗΣ των Καθηκοντολογίων (Συλλόγου αλλά και Διευθυντών). ΣΕ ΜΙΑ Υ.Α..(όχι σαν τα καθήκοντα Διευθυντή που είναι σκόρπια απο εδώ και απο εκεί στα διάφορα νομοθετήματα)

Σχολιαστής
|

Οι καρεκλοκένταυροι στο Υπουργείο της Παιδείας (ποιας;) δεν ξέρουν και ίσως δεν θέλουν να μάθουν τι πραγματικά συμβαίνει σε ένα σχολείο.

Πλατάρος Γιάννης
|

1.Απολύτως σωστό το κείμενο.
2. Απολύτως αρχαίο το θέμα, απολύτως χρονίζον.
Όμως:
Αποτελεί περιγραφή γνωστής κατάστασης, που έχει οξυνθεί με τις πολλές γραφειοκρατίες τελευταία.
Ο αρθρογράφος καίτοι μη δημόσιο πρόσωπο πολιτικό, δεν προτείνει λύση.
Λύση λογική είτε ρυθμιστική δεν υπάρχει.
Λύση με αύξηση ωραρίου παραμονής, είναι λογικά ανέφικτη καθώς αν το εργασιακό ωράριο των 6 ωρών γίνει υποχρεωτικό για όλους, κάθε μέρα, δεν επαρκεί αντικειμενικά.
Λύση με αύξηση των εργασιακών ωρών σε σε 8, για την πλήρη προετοιμασία του εκπαιδευτικού , έστω και αν υπήρχε υπερπλήρης και επαρκής , επίσης δεν υπάρχει, διότι ο εκπαιδευτικός από την φύση του, είναι όλη μέρα διαθέσιμος για επιμορφώσεις, έκτακτα, κατ' εξαίρεσιν καθήκοντα , ηλεκτρονικές τάξεις, ενημερώσεις, απαντητικά μέιλ , επικοινωνία έκτακτη με γονείς, συναδέλφους, μαθητές , διοίκηση..
Τελικό συμπέρασμα:
Δεν λύνεται.
Επικουρικό συμπέρασμα:
Δεν αμβλυνεται. Η οποία άμβλυνση έχει ήδη γίνει από τους συλλόγους.
Κοινωνιολογικό συμπέρασμα:
Έχει γίνει αυτορύθμιση του Σ.Δ. Πανελληνίως με νομοτελειακό τρόπο.
Απολύτως τίποτα δεν μπορεί να γίνει.
Περιμένω κάποια εξυπνάδα, από τους πολλούς έμπειρους μάχιμους συνταξιούχους.
Αν ντε σώνει και καλά πρέπει να υπάρξει άμβλυνση, θα αφορά μεταφορά αρμοδιότητας στον διευθυντή με ταυτόχρονη μείωση διαφάνειας και δημοκρατικής λειτουργείας του Σ.Δ.
Σε θέματα ελάσσονος σημασίας κάτι μπορεί να γίνει χωρίς όμως ελάφρυνση κανενός τελικά.
Άρα θα πορευθούμε όπως πορευθήκαμε πολλές πολλές δεκαετίες.
Μπορεί να εφαρμοστεί το αξίωμα, ότι για την γραφειοκρατία φταίνε οι υπάλληλοι....
Μια εφαρμογή είναι κατάργηση του Σ.Δ. , ανάληψη ελέγχου από διευθυντή μέσω τεχνητής νοημοσύνης....
Αυτό μπορεί να γίνει...

Κυνικός
|

Δεν ξέρω αν ο συγγραφέας του άρθρου είναι νομικός. Ελπίζω πως όχι. Δεν στέκονται αυτά, ρωτήστε κάποιους που γνωρίζουν το νόμο και τα διοικητικά.

Γονέας
|

Ναι ρε παιδιά, το όριο των 6.30 ωρών είναι "για παροχή έργου". Το να κάτσετε εκτός ωραρίου μια ώρα για το σύλλογο ή για συνδικαλιστικά δεν είναι "παροχή έργου". Άρα δεν υπάρχει πρόβλημα. Προσωπικά τα διαβάζω ως δικαιολογίες για να δουλεύουμε λιγότερο ή να "φορτώνουμε" τα του συλλόγου μας στο χρόνο των μαθητών και γενικά "μ'ένα σμπάρο δυό τριγώνια".

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ