Κινητικότητα: Σε ΦΕΚ (ν.5143/2024)η νέα διάταξη για τους εκπαιδευτικούς

Εκπαιδευτικοί που εμπίπτουν στην παρ. 5, εφόσον το επιθυμούν, δύνανται με δήλωσή τους που υποβάλλεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας δύο (2) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος στο Υπ.Παιδείας να δηλώσουν εάν επιθυμούν να επιστρέψουν στην οργανική

16/10/2024

Άκουσε το άρθρο

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η νέα  διάταξη  (ν.5143/2024) για την κινητικότητα των εκπαιδευτικών η οποία ψηφίστηκε στη Βουλή στο νομοσχέδιο  «Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις».

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του   υπουργείου Εσωτερικών:

"Με την προτεινόμενη ρύθμιση, εξορθολογίζεται το ενιαίο σύστημα κινητικότητας και διασφαλίζεται η αποτελεσματικότητα της κινητικότητας των πολιτικών διοικητικών υπαλλήλων, αλλά και η στελέχωση κρίσιμων υπηρεσιών, όπως τα σχολεία, τα σωφρονιστικά καταστήματα και τα νοσηλευτικά ιδρύματα και καταργούνται διατάξεις που ρύθμιζαν ευνοϊκότερα θέματα κινητικότητας υπαλλήλων που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα".

Τρία σημαντικά μοριοδοτούμενα προγράμματα από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕAΠ)

Μοριοδοτούμενο πρόγραμμα για τις Προκηρύξεις του ΑΣΕΠ και για διορισμούς εκπαιδευτικών

Ακολουθεί η διάταξη όπως δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης:

Άρθρο 57
Έκταση εφαρμογής Ενιαίου Συστήματος. Κινητικότητας - Τροποποίηση παρ. 4, 5 και 6 άρθρου 3 ν. 4440/2016

1. Στην παρ. 4 του άρθρου 3 του ν. 4440/2016 (Α’ 224), περί έκτασης εφαρμογής, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) προστίθενται οι λέξεις «όλων των κλάδων και ειδικοτήτων», β) προστίθεται η λέξη «Ανηλίκων», γ) μετά από τις λέξεις «όλων των κλάδων», προστίθενται οι λέξεις «, εκτός από τους διοικητικούς υπαλλήλους,»,δ) μετά από τις λέξεις «οι υπάλληλοι του Ε.Κ.Α.Β.», οι λέξεις «, εκτός από τους διοικητικούς υπαλλήλους και τους
υπαλλήλους ειδικότητας Σχολικών Φυλάκων, οι οποίοι μετά τη θέση τους σε διαθεσιμότητα μεταφέρθηκαν σε θέσεις Βοηθητικού Υγειονομικού Προσωπικού σε νοσοκομεία» αντικαθίστανται από τις λέξεις «και οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» 

και η παρ. 4 διαμορφώνεται ως εξής:

«4. Από τις διατάξεις του παρόντος εξαιρούνται οι υπάλληλοι της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (Ε.Α.Β. Α.Ε.), οι δικαστικοί υπάλληλοι, οι υπάλληλοι όλων των κλάδων και ειδικοτήτων των Σωφρονιστικών Καταστημάτων και του Ιδρύματος Αγωγής Ανηλίκων Αρρένων Βόλου, οι
υπάλληλοι όλων των κλάδων, εκτός από τους διοικητικούς υπαλλήλους, των νοσηλευτικών ιδρυμάτων του Ε.Σ.Υ., των νοσηλευτικών ιδρυμάτων εποπτείας του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, καθώς και των στρατιωτικών νοσοκομείων, οι υπάλληλοι του Ε.Κ.Α.Β. και οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.»

2. Στην παρ. 5 του άρθρου 3 του ν. 4440/2016, οι λέξεις «συμμετέχουν στο ΕΣΚ, με αφετηρία το δεύτερο κύκλο κινητικότητας του έτους 2018, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 παράγραφος 3» αντικαθίστανται από τις λέξεις «δύνανται να συμμετέχουν στο ΕΣΚ έως και το έτος
2025, τηρουμένων σε κάθε περίπτωση και των ειδικών προϋποθέσεων του άρθρου 32 του ν. 4937/2022 (Α’ 106)»

και η παρ. 5 διαμορφώνεται ως εξής:

«5. Υπάλληλοι που μετατάχθηκαν σε Σωφρονιστικά Καταστήματα από θέσεις κλάδου Δημοτικής Αστυνομίας, οι οποίες καταργήθηκαν κατ’ εφαρμογή του άρθρου 81 του ν. 4172/2013 (Α’ 167), δύνανται να συμμετέχουν στο ΕΣΚ έως και το έτος 2025, τηρουμένων σε κάθε περίπτωση και των ειδικών προϋποθέσεων του άρθρου 32 του ν. 4937/2022 (Α’ 106).»

3. Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 6 του άρθρου 3 του ν. 4440/2016 διαγράφεται και η παρ. 6 διαμορφώνεται ως εξής:

«6. Ειδικό επιστημονικό προσωπικό δύναται να μεταταγεί ή να αποσπαστεί σε φορείς της παραγράφου 1 μόνο μέσω του ΕΣΚ.»

4. Υπάλληλοι και εκπαιδευτικοί που υπάγονταν στις διατάξεις του ν. 4440/2016, όπως ίσχυαν μέχρι την αντικατάστασή τους με τις διατάξεις του παρόντος, και είναι αποσπασμένοι δυνάμει των διατάξεων του ν. 4440/2016, επιστρέφουν αυτοδικαίως στην Υπηρεσία τους με τη λήξη της απόσπασης χωρίς να δύναται αυτή να παραταθεί ή να ανανεωθεί.

5. Εκπαιδευτικοί που έχουν αποδεσμευτεί από τα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα χωρίς να έχουν μονιμοποιηθεί και έχουν μεταταχθεί μέσω του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας σε θέσεις πολιτικών διοικητικών υπαλλήλων, διανύουν εκ νέου δόκιμη περίοδο σύμφωνα με
τις διατάξεις που εφαρμόζονται για τη μονιμοποίηση υπαλλήλων του φορέα υποδοχής.

6. Εκπαιδευτικοί που εμπίπτουν στην παρ. 5, εφόσον το επιθυμούν, δύνανται με δήλωσή τους που υποβάλλεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας δύο (2) μηνών από τηνέναρξη ισχύος του παρόντος στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού να δηλώσουν εάν επιθυμούν να επιστρέψουν στην οργανική τους θέση, εφόσον υπάρχει, άλλως σε συνιστώμενη προσωποπαγή θέση, ως εκπαιδευτικοί. Η άρση της μετάταξης και η επαναφορά
στην οργανική τους θέση πραγματοποιούνται με κοινή απόφαση των αρμοδίων οργάνων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και του φορέα, όπου είχαν μεταταχθεί. Ο χρόνος που διανύθηκε στον φορέα μετάταξης αποτελεί χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας για κάθε συνέπεια συμπεριλαμβανομένης της βαθμολογικής και μισθολογικής τους κατάταξης και εξέλιξης.

7. Αποσπάσεις και μετατάξεις εκπαιδευτικών, που έχουν εγκριθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος από την Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 7 του ν. 4440/2016, ολοκληρώνονται σύμφωνα με τον ν. 4440/2016, όπως ίσχυε μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος. Οι αποσπάσεις του πρώτου εδαφίου έχουν διάρκεια ενός (1) έτους, μετά το πέρας του οποίου οι εκπαιδευτικοί επιστρέφουν στην οργανική
τους θέση χωρίς άλλη διατύπωση. Για τις μετατάξεις των εκπαιδευτικών του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζεται συμπληρωματικά η παρ. 5 του παρόντος.

Σχόλια (9)

Ιωάννης
|

1) Κάθε επαγγελματίας στο δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα, συμπεριλαμβανομένων των εκπαιδευτικών, θα πρέπει να έχει το δικαίωμα να αναπτύξει τη σταδιοδρομία του σύμφωνα με τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του. Η αδυναμία μετάταξης περιορίζει την ελευθερία επιλογής και μπορεί να οδηγήσει σε απογοήτευση και απραγματοποίητες φιλοδοξίες.
2)Η αδυναμία μετακίνησης ή παραίτησης μπορεί να δημιουργήσει αίσθηση παγίδευσης, η οποία επηρεάζει αρνητικά την ψυχολογική και επαγγελματική ευημερία των εκπαιδευτικών. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη παραγωγικότητα και ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
3)Αν ο κλάδος της εκπαίδευσης θέλει να προσελκύσει και να διατηρήσει ταλαντούχους και αφοσιωμένους εκπαιδευτικούς, πρέπει να προσφέρει ευκαιρίες για κινητικότητα και ανάπτυξη. Η ακαμψία στο σύστημα μπορεί να αποθαρρύνει νέους ανθρώπους από το να επιλέξουν αυτό το επάγγελμα. Πρόκειται για τον πιο υποβαθμισμένο κλάδο του δημοσίου με κάθε μετρική.
4) Ενώ οι υπόλοιποι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν τη δυνατότητα να παραιτηθούν ή να κάνουν μετάταξη, οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν περισσότερους περιορισμούς. Αυτή η ανισότητα δημιουργεί αδικία και πρέπει να διορθωθεί για να υπάρξει μεγαλύτερη διαφάνεια και ισότητα στο δημόσιο τομέα.
5) Η ευελιξία στην αγορά εργασίας είναι απαραίτητη για την προσαρμογή στις μεταβαλλόμενες ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας. Η δυνατότητα μετάταξης και κινητικότητας θα βοηθούσε τους εκπαιδευτικούς να προσαρμοστούν σε νέες προκλήσεις και να συμβάλλουν πιο αποτελεσματικά στο εκπαιδευτικό σύστημα
6) Πολλοί εκπαιδευτικοί μπορεί να χρειάζονται να μετακινηθούν για προσωπικούς ή οικογενειακούς λόγους, όπως η φροντίδα παιδιών ή η υποστήριξη συγγενών. Η αδυναμία να το κάνουν αυτό μπορεί να δημιουργήσει πρόσθετο άγχος και δυσκολίες στη ζωή τους και να προσθέσει ένα επιπλέον βάρος.
7)Σε πολλές χώρες όπως και στη Γερμανία που μένω, οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να κάνουν μετάταξη ή να παραιτηθούν χωρίς αυστηρούς περιορισμούς. Η Ελλάδα θα πρέπει να εξετάσει διεθνείς πρακτικές και να εφαρμόσει παρόμοιες πολιτικές για να βελτιώσει το εκπαιδευτικό της σύστημα.

Φρόσω
|

Το δικαίωμα των εκπαιδευτικών για μεταταξη πρέπει να επανέλθει.
Δηλαδή για ποιον λόγο ενας εκπαιδευτικός που εχει κουραστεί στην αίθουσα και ίσως δεν μπορεί /δεν αντέχει να προσφέρει κατι περισσότερο ,να μην μπορεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του από κάποια διοικητική θέση;
Δε σας ενδιαφέρει τίποτα...Καμία ποιότητα εκπαίδευσης.Για τους κυβερνώντες είναι όλα και όλοι απλοί αριθμοί...

Παραίτηση?
|

Μας οδηγούν στην επιλογή της παραίτησης για την αποδοχή νέου διορισμού σε άλλη θέση,ομορφα

ΚΡΙΜΑ
|

Ειδικότητες για τις οποίες δεν υπάρχουν σε κάποιες διευθύνσεις κενά οργανικά πχ γεωπόνοι αναγκάζονται να διδάσκουν μαθήματα που δεν επιθυμούν (Τεχνολογία Γυμνασίου). Αυτοί οι άνθρωποι θα μπορούσαν να προσφέρουν σημαντικά σε άλλους φορείς. Δυστυχώς παραμένουν εγκλωβισμένοι. Η αδικία είναι πάρα πολύ μεγάλη.
Κρίμα !

Ελένη
|

"Με την προτεινόμενη ρύθμιση, ... διασφαλίζεται η αποτελεσματικότητα και η στελέχωση κρίσιμων υπηρεσιών, όπως τα σχολεία, τα σωφρονιστικά καταστήματα και τα νοσηλευτικά ιδρύματα... "
Η αντίρρηση μου σε αυτό είναι πώς μπορεί η ΟΜΗΡΙΑ εργαζομένων σε αυτά τα δύσκολα εργασιακά περιβάλλοντα να διασφαλίσει την ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ τους. Το να κρατάς έναν εκπαιδευτικό μέσα στη τάξη ή έναν νοσηλευτη στο νοσοκομείο δεν υπακούει σε καμία ανθρώπινη λογική, απλώς εμφανίζει το σύστημα ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΕΝΟ. Πρόκειται όμως για ανθρώπους, όχι για νούμερα.

@Μεγαλη αδικία
|

Σε επόμενη τροπολογια θα απαγορεψουν και την παραίτηση. Χαχαχαχα

Σε ένα τυχαίο νοσμοσχεδιο...
|

για τους χερσαίου συνοριακούς σταθμούς έβαλαν και του Υπουργείου Παιδείας...ότι να ναι...
ας καταργούσαν τις αποσπάσεις, όχι τις μετατάξεις...δεν έχει κανένα νόημα όλο αυτό το θέατρο παραλόγου...

ΜΕΓΑΛΗ ΑΔΙΚΙΑ
|

ΑΠΡΑΔΕΚΤΟ!!!! Κάποιος δηλαδή που θέλει να φύγει από αυτό το άθλιο υπουργείο τι πρέπει να κάνει? Να παραιτηθεί?

Θάνος
|

Ντροπή. Η στελέχωση κρίσιμων υπηρεσιών, όπως τα σχολεία, δεν εξασφαλίζεται με υποχρεωτικες τακτικές. Έτσι εξασφαλίζεται μόνο κακό εκπαιδευτικό προσωπικό χωρίς θέληση να ασκήσει το λειτούργημα. Ξεκινήστε την εξυγίανση της προβληματικής κατάστασης με την κατάργηση των αποσπάσεων από ΠΥΣΠΕ ΣΕ ΠΥΣΠΕ και από ΠΥΣΔΕ ΣΕ ΠΥΣΔΕ καθώς και σε φορείς του υπουργείου Παιδείας, οι οποίες φέτος ξεπέρασαν κάθε όριο και σύμφωνα με πληροφορίες εβαλε χέρι το ΥΠΕΣ ΣΤΟ ΠΑΙΔΕΊΑΣ... Άλλη λύση είναι να απαγορευτούν οι αποσπάσεις για περισσότερο από 1 έτος. Δεν μπορεί να υπάρχουν εκπαιδευτικοί οι οποίοι να έχουν περισσότερα χρόνια σε θέση διοικητική από θέση στην αίθουσα.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ