Εκδρομές: Υποχρεωτικά σε συνδυασμό με δύο (2) ημέρες αργίας οι πολυήμερες

Θα επιστρέφονται στο σπίτι, συνοδεία του γονιού, οι "ανυπάκουοι" μαθητές στις πολυήμερες εκδρομές

17/10/2024

Ενημερώθηκε: 17/10/2024, 20:15

Άκουσε το άρθρο

Οι πολυήμερες εκπαιδευτικές εκδρομές, στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό, γίνονται υποχρεωτικά σε συνδυασμό με δύο (2) ημέρες αργίας ή Σαββατοκύριακου, προβλέπει το Σχέδιο Υπουργικής Απόφασης του υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη, το οποίο παρουσιάζει κατ' αποκλειστικότητα το esos.

Ως αιτιολογία γι αυτή την απόφαση ο υπουργός Παιδείας προβάλει  τη μείωση των ημερών    απώλειας διδακτικών ωρών.

Για τους  "ανυπάκουους" μαθητές η νέα υπουργική απόφαση δίνει το δικαίωμα στον αρχηγό της εκδρομής να καλέσει το γονιό (σ.σ. με δικά του έξοδα π.χ. αεροπορικά εισιτήρια), να μεταβεί στο χώρο (σ.σ. εντός ή εκτός Ελλάδας)  για να παραλάβει το παιδί του.

H εποπτεία των ανήλικων μαθητών/τριών είναι ευθύνη του αρχηγού και των συνοδών εκπαιδευτικών της εκδρομής.

Οι τελευταίοι/ες οφείλουν να λαμβάνουν τα αναγκαία και δυνατά μέτρα τόσο για την ασφάλεια των μαθητών/τριών όσο και για  την αποτροπή πάσης φύσεως ζημιών ή βλάβης τρίτων εκ μέρους των εποπτευόμενων μαθητών/τριών.

Με αιτιολογημένη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών του σχολείου είναι δυνατό να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική εκδρομή έως και δύο (2) μέλη του Συλλόγου των Γονέων και Κηδεμόνων, με δική τους δαπάνη, χωρίς σ` αυτή την περίπτωση να μειώνεται ο αριθμός των συνοδών εκπαιδευτικών

Ειδικότερα:

Κατ΄ αρχήν  ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου, καθώς και οι κανόνες σχολικής ζωής και πειθαρχίας που ισχύουν εντός σχολείου εξακολουθούν να είναι σε ισχύ καθ΄όλη τη διάρκεια των εκπαιδευτικών εκδρομών, επισκέψεων και περιπάτων.

Βιντεοσκόπηση-μαγνητοφώνηση

Κατά τη διάρκεια της εκδρομής απαγορεύεται η λήψη, αποθήκευση και ανάρτηση φωτογραφικού υλικού ή/και βίντεο χωρίς τη συναίνεση των ατόμων που φωτογραφίζονται ή/και βιντεοσκοπούνται.

Ειδικά, σε περίπτωση που διαπιστωθεί κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής εκδρομής, μετακίνησης ή περιπάτου ότι ο/η μαθητής/τρια μαγνητοφωνεί ή φωτογραφίζει ή βιντεοσκοπεί με οποιονδήποτε τρόπο εκπαιδευτικούς ή συμμαθητές/τριες του/της, τότε ο/η Αρχηγός ή ο/η συνοδός εκπαιδευτικός ζητά άμεσα από τον/τη μαθητή/τρια να απενεργοποιήσει τη συσκευή και να την παραδώσει.

Σε αυτή την περίπτωση, η συσκευή παραδίδεται στον γονέα-κηδεμόνα του/της μαθητή/μαθήτριας, μετά το πέρας της εκπαιδευτικής εκδρομής, όπου γίνεται και ενημέρωση για ενδεχόμενα πειθαρχικά μέτρα ανάλογα με τη βαρύτητα του περιστατικού.

Συγκεκριμένα, ο/η Αρχηγός οφείλει να αξιολογήσει παιδαγωγικά το περιστατικό και ανάλογα με τη βαρύτητά του, είτε να επιληφθεί ο/η ίδιος/α είτε να το παραπέμψει στον/στη Διευθυντή/Διευθύντρια.

Ο/η Διευθυντής/ντρια επιλαμβάνεται  ο/η ίδιος/α, ή παραπέμπει στο Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, οι οποίοι αποφασίζουν κατά την κρίση τους με βάση τα γεγονότα και αφού συνεκτιμήσουν τις καταστάσεις, ο τελευταίος υποχρεωτικά εφαρμόζει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες.

Σε περίπτωση που η μαγνητοφώνηση, φωτογράφιση ή βιντεοσκόπηση αφορά σε ιδιαιτέρως ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, τότε ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών υποχρεούται να εφαρμόσει το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος για τον/τη μαθητή/τρια που προέβη στις ανωτέρω ενέργειες.

Κάπνισμα,  κατανάλωση αλκοόλ και άλλων ουσιών 

Για τους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, καθ’όλη τη διάρκεια των εκπαιδευτικών εκδρομών, επισκέψεων και περιπάτων, απαγορεύεται αυστηρά το κάπνισμα, καθώς και η κατανάλωση αλκοόλ και άλλων ουσιών .  

Επιστροφή "ανυπάκουων" μαθητών στο σπίτι

Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης προς τους κανόνες που διέπουν την εκπαιδευτική εκδρομή, την επίσκεψη ή τον περίπατο, ο/η αρχηγός της εκδρομής μπορεί να πάρει οποιοδήποτε μέτρο θεωρήσει κατάλληλο, έχοντας το δικαίωμα να εξαιρέσει τον μαθητή/την μαθήτρια του/της οποίου/οποίας η συμπεριφορά θέτει σε κίνδυνο τον εαυτό του/της ή/και τους/τις άλλους/άλλες.

Εάν ο/η αρχηγός της εκδρομής αποφασίσει, σε περίπτωση ακραίας σοβαρότητας του περιστατικού, την επιστροφή του μαθητή/της μαθήτριας στο σπίτι του/της, αυτό μπορεί να συμβεί υπό τον όρο ότι:

Πρώτον: Η Διεύθυνση του σχολείου και η οικογένεια/οι γονείς-κηδεμόνες του μαθητή/της μαθήτριας έχουν ενημερωθεί πριν την υλοποίηση της απόφασης.

Δεύτερον: Έχουν γίνει οι απαραίτητες ρυθμίσεις για τη συνοδεία του μαθητή/της μαθήτριας από τον γονέα/κηδεμόνα.

Τα έξοδα επιστροφής μαθητών

Σε περίπτωση απόφασης για επιστροφή μαθητή/τριας, τα επιπρόσθετα έξοδα που προκύπτουν επιβαρύνουν τους γονείς/τον έχοντα/την έχουσα την επιμέλεια του/της μαθητή/της τριας.

Υπεύθυνη Δήλωση

Η ως άνω υποχρέωση αναγράφεται στη σχετική Υπεύθυνη Δήλωση συναίνεσης συμμετοχής στην εκπαιδευτική εκδρομή που υπογράφουν οι γονείς/έχοντες την επιμέλεια του/της μαθητή/μαθήτριας.

Πειθαρχικά μέτρα

Εάν το παράπτωμα είναι ιδιαίτερα σοβαρό, ο/η αρχηγός της εκδρομής καταθέτει αναφορά του περιστατικού στον/στη Διευθυντή/ντρια του σχολείου, ο οποίος/η οποία αναλαμβάνει ο ίδιος/η ίδια ή παραπέμπει το περιστατικό στο Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών για τη λήψη πειθαρχικών μέτρων .

Τι ώρα πρέπει να επιστρέφουν ο μαθητές στο ξενοδοχείο;

Ειδικά,  για την ώρα επιστροφής στο κατάλυμα διαμονής των μαθητών/μαθητριών, η το σχέδιο της απόφασης  ορίζει  για τους/τις μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίων και Λυκείων στις 23:00.

Η ώρα επιστροφής στο κατάλυμα διαμονής δύναται να παραταθεί κατά μία (1) ώρα εφόσον υπάρχει σχετική συναίνεση των γονέων/ ασκούντων την επιμέλεια των μαθητών/τριών και αναφέρεται στην προβλεπόμενη ενυπόγραφη υπεύθυνη δήλωση.

Επίβλεψη δωματίων

Κατά την επιστροφή στο κατάλυμα, ο αρχηγός και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί επιβλέπουν την τακτοποίηση των μαθητών/τριών στα δωμάτιά τους όπως αυτά έχουν ορισθεί.

H εποπτεία των ανήλικων μαθητών/τριών είναι ευθύνη του αρχηγού και των συνοδών εκπαιδευτικών της εκδρομής.

Οι τελευταίοι/ες οφείλουν να λαμβάνουν τα αναγκαία και δυνατά μέτρα τόσο για την ασφάλεια των μαθητών/τριών όσο και για  την αποτροπή πάσης φύσεως ζημιών ή βλάβης τρίτων εκ μέρους των εποπτευόμενων μαθητών/τριών.

Μέτρα εποπτείας 

Ως μέτρα εποπτείας των ανήλικων μαθητών/τριών λογίζονται τα εξής:

  • η σαφής περιγραφή του πλαισίου και των ορίων,
  • η δέσμευση σε κανόνες,
  • η ενημέρωση και γενικότερη πληροφόρηση ώστε να συμμορφώνεται με συγκεκριμένους τρόπους συμπεριφοράς και αποφυγής του κινδύνου,
  • η καθοδήγηση σύμφωνα με την ηλικία των μαθητών/τριών, η επίβλεψη,  
  • η επίπληξη,
  • ο έλεγχος, η προειδοποίηση, σαφείς εντολές, η αυστηρή νουθεσία,
  • η απαγόρευση ή η απαγόρευση στις συναναστροφές και σε τρόπους συμπεριφοράς,
  • η στενή παρακολούθηση του ανηλίκου.

Απαγορεύεται χρήση ποδηλάτων

Προκειμένου να αποτραπεί κίνδυνος υλικής ή σωματικής βλάβης, ή βλάβης προσωπικότητας, υγείας ή ζωής αυτών των ιδίων και κάθε τρίτου, οφείλουν να τηρούν τις απαγορεύσεις του αρχηγού και συνοδών εκπαιδευτικών ως προς 

(α) τη χρήση ποδηλάτων ή ελαφρών προσωπικών ηλεκτρικών οχημάτων, πλην αν η χρήση αυτή αποτελεί μέρος του σκοπού και περιεχομένου της μετακίνησης,  

(β) τη κατοχή και χρήση κάθε μορφής και είδους προϊόντων καπνού, οινοπνευματωδών προϊόντων, 

(γ) την κατοχή και χρήση κάθε άλλου είδους ή μορφής εξαρτησιογόνων ή βλαβερών για τη ζωή και υγεία ουσιών και 

(δ) κατοχή και χρήση οργάνων, μέσων και εργαλείων που ενδέχεται να θέσουν σε κίνδυνο τη ζωή και υγεία των ιδίων, των συμμαθητών τους και κάθε τρίτου. 

Πιθανό παράπτωμα και θέματα συμπεριφοράς 

Πιθανό παράπτωμα και θέματα συμπεριφοράς, που παρά τις οδηγίες, ενημερώσεις, κατευθύνσεις, υποδείξεις, εντολές και απαγορεύσεις του αρχηγού της εκδρομής και των συνοδών εκπαιδευτικών, θέτουν ή ενδέχεται να θέσουν σε κίνδυνο την προσωπικότητα, υγεία και ζωή των μαθητών/τριών ή και τρίτων ή την ομαλή διεξαγωγή της μετακίνησης,  γνωστοποιούνται πάραυτα στους γονείς/ασκούντες/ούσες την επιμέλεια του/των μαθητή/ών/τριας/τριών προκειμένου να ενημερωθούν και να απευθύνουν σχετικές συστάσεις στα τέκνα τους. 

Ημερήσιες ή Πολυήμερες Εκπαιδευτικές Εκδρομές

ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΕΚΔΡΟΜΗ: Πραγματοποιείται μία (1) ημερήσια εκπαιδευτική εκδρομή χωρίς διανυκτέρευση για τους/τις μαθητές/τριες όλων των τάξεων των σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οποτεδήποτε μέσα στο διδακτικό έτος, έως και δέκα (10) ημέρες πριν από τη λήξη των μαθημάτων.

Η ημερήσια εκδρομή γίνεται ανά σχολείο ή ανά τάξεις. Δύναται να πραγματοποιηθεί, με αιτιολογημένη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, κατά τμήματα τάξεων σε διαφορετικούς προορισμούς, αλλά την ίδια ημέρα.

Σε περίπτωση που η πραγματοποίηση της ως άνω ημερήσιας εκπαιδευτικής εκδρομής, λαμβάνει χώρα σε οργανωμένους χώρους, ιδίως αθλητικά κέντρα, τουριστικές εγκαταστάσεις, παιδικές κατασκηνώσεις, οι  χώροι αυτοί οφείλουν να λειτουργούν νομίμως και να πληρούν όλες εκείνες τις προδιαγραφές που απαιτούνται για την φιλοξενία  μαθητών/τριών. 

Αρμόδιος για τον έλεγχο της καταλληλότητας του χώρου υποδοχής είναι ο αρχηγός της εκδρομής. 

Ειδικά για χώρους άθλησης-δραστηριοτήτων, ο αρχηγός της εκδρομής ζητά αντίγραφα των σχετικών αδειών και πιστοποιητικών τόσο των εγκαταστάσεων όσο και των παρεχόμενων υπηρεσιών τις οποίες εγκρίνει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την πραγματοποίηση της ημερήσιας εκδρομής είναι η συμμετοχή του 70% επί του συνόλου των μαθητών/τριών που φοιτούν στη σχολική μονάδα ή στις τάξεις ή στα τμήματα τάξεων.

Μαθητές/τριες οι οποίοι/ες δεν συμμετέχουν στην ημερήσια εκδρομή παραμένουν στο σχολείο και συμμετέχουν σε σχολικές δραστηριότητες, σύμφωνα με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/Διδασκουσών.

ΠΟΛΥΗΜΕΡΗ ΕΚΔΡΟΜΗ: Πραγματοποιείται μία (1) πολυήμερη εκδρομή από τους/τις μαθητές/τριες της τελευταίας τάξης των Γενικών Λυκείων (ΓΕ.Λ.) Ειδικών Λυκείων, Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) και των Λυκείων των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.), στο εσωτερικό της χώρας ή σε χώρα/χώρες του εξωτερικού, κατά το χρονικό διάστημα από 15 Οκτωβρίου έως 19 Δεκεμβρίου (ημέρα επιστροφής) και από 1 Φεβρουαρίου έως και δέκα (10) ημέρες πριν από τη λήξη των μαθημάτων. 

Κατ’ εξαίρεση, στην περίπτωση, που η εκδρομή έχει διάρκεια πέντε (5) ημέρες δεν συνυπολογίζονται οι διανυκτερεύσεις κατά τη διάρκεια της μετακίνησής τους με πλοία, όταν αυτά εκτελούν αποκλειστικά και μόνο βραδινά δρομολόγια. 

Η πολυήμερη εκδρομή είναι δυνατό να πραγματοποιηθεί σε διαφορετικούς προορισμούς ανά ομάδες τμημάτων.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την πραγματοποίηση της πολυήμερης εκδρομής είναι η συμμετοχή του 70% του αριθμού των μαθητών/τριών που φοιτούν στην τάξη ή στις ομάδες τμημάτων που πραγματοποιούν την εκπαιδευτική εκδρομή. 

Μαθητές/τριες οι οποίοι/ες δεν συμμετέχουν στην εκπαιδευτική εκδρομή παραμένουν στο σχολείο και παρακολουθούν ειδικά διαμορφωμένο ωρολόγιο πρόγραμμα με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/Διδασκουσών.

Λήψη Απόφασης Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών

Για κάθε εκπαιδευτική εκδρομή μαθητών/τριών απαιτείται απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών της σχολικής μονάδας που πραγματοποιεί τη μετακίνηση με αιτιολόγηση του σκοπού και της επιλογής του τόπου προορισμού. 

Με εξαίρεση την περίπτωση του σχολικού περιπάτου χωρίς μεταφορικό μέσο, η ως άνω απόφαση λαμβάνεται τριάντα (30) τουλάχιστον ημέρες πριν από την πραγματοποίηση των πολυήμερων εκδρομών και μετακινήσεων και δέκα (10) τουλάχιστον ημέρες πριν από την πραγματοποίηση των ημερήσιων εκπαιδευτικών εκδρομών. 

Σε περίπτωση κατά την οποία εκφράζεται τεκμηριωμένη ένσταση για την υλοποίηση της εκπαιδευτικής εκδρομής από μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, ο/η Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας στο ίδιο πρακτικό αιτιολογεί το σκεπτικό της πραγματοποίησής της.

Ειδικά για τις ΣΜΕΑΕ απαιτείται η αιτιολογημένη λήψη απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών για όλες τις περιπτώσεις μετακινήσεων μαθητών/τριών.

Με την απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών ορίζονται απαραιτήτως:

Α. Ο αρχηγός της εκπαιδευτικής εκδρομής και ο αναπληρωματικός του, οι οποίοι πρέπει να είναι μόνιμοι εκπαιδευτικοί. Κατ’ εξαίρεση, στην περίπτωση που δεν υπάρχει μόνιμος εκπαιδευτικός, ο αρχηγός της εκπαιδευτικής εκδρομής ή/και ο αναπληρωματικός του δύναται να είναι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί πλήρους ωραρίου.

Β.  Οι συνοδοί της εκπαιδευτικής εκδρομής και μετακίνησης, οι οποίοι είναι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πλην των αναπληρωτών εκπαιδευτικών μειωμένου ωραρίου και ωρομισθίων και σε αναλογία

α) για τη Δευτεροβάθμια ένας/μία (1) συνοδός εκπαιδευτικός ανά είκοσι πέντε (25) μαθητές/τριες για μετακινήσεις στο εσωτερικό και ένας/μία (1) συνοδός εκπαιδευτικός ανά είκοσι (20) μαθητές/τριες για μετακινήσεις στο εξωτερικό, σε κάθε περίπτωση εκτός του αρχηγού και 

β) για την Πρωτοβάθμια, σε περίπτωση που προβλέπεται διανυκτέρευση δύο (2) συνοδοί εκπαιδευτικοί για ομάδα έως 25 μαθητών/τριών, τρεις (3) συνοδοί εκπαιδευτικοί για ομάδες 26 έως 50 μαθητών/τριών, τέσσερις (4) συνοδοί-εκπαιδευτικοί για ομάδες 51 έως 75 μαθητών/τριών.

Σε περίπτωση που δεν προβλέπεται διανυκτέρευση, θα πρέπει, στην Πρωτοβάθμια, να τηρείται η αναλογία τουλάχιστον ένας/μία (1) εκπαιδευτικός ανά είκοσι πέντε (25) μαθητές/τριεςκαι ένας/μία (1) επιπλέον εκπαιδευτικός.

Επίσης, ορίζονται τουλάχιστον δύο (2) εκπαιδευτικοί ως αναπληρωματικοί των συνοδών. 

Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, οι οποίες θα πρέπει να αιτιολογούνται πλήρως, και εφόσον ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών το κρίνει απαραίτητο, μπορούν να συνοδεύουν εκδρομή μέχρι και δύο (2) επιπλέον εκπαιδευτικοί. Ειδικά για τις ΣΜΕΑΕ, ορίζεται κατ’ ελάχιστον ανά τμήμα ένας/μία (1) συνοδός, εκτός κι αν οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών/τριών απαιτούν μεγαλύτερο αριθμό συνοδών.

Ο αρχηγός της εκπαιδευτικής εκδρομής, καθώς και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί, θα πρέπει να ανήκουν στον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του σχολείου που πραγματοποιεί την εκδρομή, ενώ προηγούνται οι διδάσκοντες/ουσες στην αντίστοιχη τάξη.

Με αιτιολογημένη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών του σχολείου είναι δυνατό να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική εκδρομή έως και δύο (2) μέλη του Συλλόγου των Γονέων και Κηδεμόνων, με δική τους δαπάνη, χωρίς σ` αυτή την περίπτωση να μειώνεται ο αριθμός των συνοδών εκπαιδευτικών. 

Ειδικά για τις ΣΜΕΑΕ ο αριθμός των μελών του Συλλόγου των Γονέων και Κηδεμόνων δύναται να είναι μεγαλύτερος των δύο (2) με αιτιολογημένη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών του σχολείου, με δική τους δαπάνη, χωρίς σ` αυτή την περίπτωση να μειώνεται ο αριθμός των συνοδών εκπαιδευτικών.

Επιπλέον, με αιτιολογημένη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών των Γυμνασίων, ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ. και ΣΜΕΑΕ είναι δυνατόν μαθητής/τρια με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να συμμετέχει σε εκπαιδευτική εκδρομή και μετακίνηση με συνοδεία ενήλικου συγγενικού ή άλλου ενήλικου προσώπου που εισηγείται και διαθέτει η οικογένεια με δική της δαπάνη.

Απαγορεύεται αυστηρά σε οποιοδήποτε άλλο άτομο, πλην των ρητά αναφερόμενων στην πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, με οικονομική ή χωρίς οικονομική επιβάρυνση, να συμμετέχει σε σχολική εκπαιδευτική εκδρομή και μετακίνηση.

Επιτροπή οργάνωσης και υλοποίησης εκπαιδευτικών εκδρομών και μετακινήσεων

Σε όλες τις σχολικές μονάδες, με εξαίρεση τα ολιγοθέσια σχολεία, κατά την έναρξη του σχολικού έτους και το αργότερο μέσα στο πρώτο δεκαήμερο από την ημέρα έναρξης των μαθημάτων, ο/η Διευθυντής/Διευθύντρια ορίζει με Πράξη του/της τριμελή επιτροπή, η οποία έχει την ευθύνη του προγραμματισμού της υλοποίησης και του συντονισμού όλων των εκπαιδευτικών εκδρομών και επισκέψεων που απαιτούν μετακίνηση με μέσο μεταφοράς, κατά τη διάρκεια όλου του τρέχοντος σχολικούέτους. 

Στην τριμελή επιτροπή συμμετέχει απαραίτητα ο/η Διευθυντής/ντρια ή Προϊστάμενος/η ή ο Υποδιευθυντής/Υποδιευθύντρια, ως Πρόεδρος, καθώς και δύο μόνιμοι εκπαιδευτικοί του σχολείου ως μέλη.

 Κατ’ εξαίρεση, με αιτιολογημένη απόφαση του/της Διευθυντή/ντριας ή Προϊσταμένου/ης, μέλος της επιτροπής δύναται να είναι αναπληρωτής/τρια εκπαιδευτικός πλήρους ωραρίου. 

Η τριμελής επιτροπή συνεργάζεται με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και, ειδικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, και με το 15μελές Μαθητικό Συμβούλιο. 

Τόσο ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων  όσο και το 15μελές Μαθητικό Συμβούλιο μπορούν να διατυπώνουν τις παρατηρήσεις ή προτάσεις τους, οι οποίες δεν είναι δεσμευτικές. 

Η επιτροπή έχει, μεταξύ άλλων, την σύνταξη του κανονισμού εκπαιδευτικών εκδρομών  του σχολείου, την ευθύνη για την οργάνωση των εκπαιδευτικών εκδρομών, επισκέψεων και περιπάτων, την αναζήτηση και εύρεση μεταφορικών μέσων, την προκήρυξη και ανάρτηση όλων των σχετικών διαγωνισμών που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις και την ανάρτηση διαγωνισμών και αποφάσεων στην ιστοσελίδα της σχολικής μονάδας και της αρμόδιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
 

Τρία σημαντικά μοριοδοτούμενα προγράμματα από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕAΠ)

Μοριοδοτούμενο πρόγραμμα για τις Προκηρύξεις του ΑΣΕΠ και για διορισμούς εκπαιδευτικών

Σχόλια (52)

Μαρία Παναγιώτου
|

Ολοι οι άσχετοι συντάσσουν εγκυκλίους. Να σταματησει η οποιαδήποτε μετακίνηση με ευθύνη των εκπαιδευτικών .Ας τα πάει ο σύλλογος γονέων. Ουτε ο Γαβρογλου τοση ασχετοσύνη. Ντροπή και αίσχος

Φιλόλογος πρώην
|

@Νικος
Κι εσείς χαίρεστε γι' αυτό; Αχαρακτήριστο και εύγλωττο σχόλιο. Βεβαίως δε γνωρίζετε ότι αυτό που σας χαροποίησε τόσο, δεν είναι καν καινούργιο, αλλά υπήρχε ήδη! Προσπαθούμε να κάνουμε ένα βήμα μπροστά, αλλά γυρίσουμε πίσω ολοταχώς και κάποιοι χειροκροτάτε κιόλας! Μεσαίωνας...

Ελπίδα
|

Γι όσους επιμένουν να συμμετέχουν σε μαθητικές εκδρομές προσπαθώντας να προσαρμοστούν στη νομοθεσία του υπουργείου, έχω να προτείνω μια λύση για να μην ταλαιπωρούνται και να μην ταλαιπωρούν το σύλλογο διδασκόντων με αναζήτηση συνοδών και αναπληρωματικών και κατώτερο αριθμό μαθητών κλπ:
Όσοι εκπαιδευτικοί θέλουν, μπορούν νόμιμα, ιδιωτικά, να διοργανώνουν σε συνεργασία αποκλειστικά και μόνο με τους ενδιαφερόμενους γονείς, εκπαιδευτικές εκδρομές από Παρασκευή μεσημέρι ως Κυριακή βράδυ ή εντός των διακοπών, χωρίς να εμπλέκουν καθόλου το σχολείο. Θα κάνουν ένα ιδιωτικό συμφωνητικό με τους γονείς σχετικά με το πρόγραμμα της εκδρομής, τους όρους, τις ευθύνες κλπ, οι γονείς θα βάζουν τα λεφτά, όπως γίνεται και στις σχολικές εκδρομές, θα εκδίδουν και υπεύθυνες δηλώσεις πως επιτρέπουν στον ανήλικο να ταξιδέψει με συνοδεία τρίτου ενήλικου προσώπου και... καλό ταξίδι! Ακόμη και με τα ΙΧ αυτοκίνητά τους μπορούν να ταξιδεύουν αναλόγως της συμφωνίας και του πλήθους των εκδρομέων.

Qwerty
|

@ Κώστας, Παναγιώτης Κ., Ανέστης
Λυπάμαι, αλλά...
είστε θιασώτες της διαιώνισης της σημερινής τραγικής κατάστασης, όσον αφορά τις μαθητικές εκδρομές.
είστε η απόδειξη ότι δεν πρόκειται να αλλάξει ποτέ τίποτε στο συγκεκριμένο θέμα, γιατί η πολιτεία δεν έχει τη βούληση και εσείς τη διάθεση να αντιδράσετε σε τίποτε.

Νικος
|

Χαχαχα. Νομική κάλυψη θέλατε? Πάρτε απλήρωτο Σαββατοκύριακο.

Γιωργος
|

Καλά οι τύποι δεν υπάρχουν
Δηλαδή στις τριήμερες εκδρομές πρέπει να φεύγουν Παρασκευή και να γυρνάνε Κυριακή;
Η Παρασκευή έφυγε ουσιαστικά με τις ταξίδι την τακτοποίηση στα δωμάτια κλπ
Σαββατοκύριακο είναι όλα κλειστά μουσεία ΚΠΕ
Εκτός αν οι τριήμερες δεν θεωρούνται πολυημερες

απλή λογική
|

Όποιος δέχεται να δουλεύει «εθελοντικά» δωρεάν Σαββατοκύριακα, ας ετοιμαστεί να τα δουλεύει σύντομα και υποχρεωτικά

ΚΩΣΤΑΣ
|

Το κείμενο του esos είναι για να δουν στο υπουργείο τα σχόλια(και πιστέψτε με τα βλέπουν με μεγάλο ενδιαφέρον). Ως εκπαιδευτικός που έχω συνοδεύσει 19 πολυήμερες (τριήμερες μόνο) έχω να κάνω τα εξής σχόλια:
1) Η επιλογή η τριήμερη εκδρομή να περιλαμβάνει Σαββατοκύριακο δεν βοηθάει ούτε τα πρακτορεία ούτε και τα σχολεία. Για μεν τα πρακτορεία διότι δεν θα μπορέσουν να εξυπηρετήσουν όλα τα σχολεία λόγω πληρότητας ξενοδοχείων. Για τα σχολεία ,τα περισσότερα επιλέγουν Πέμπτη-Παρασκευή -Σάββατο. Εμείς ως σχολείο προτιμάμε καθημερινές τριήμερο διότι τότε δεν υπάρχουν πολλά σχολεία και η επιτήρηση είναι <<κάπως πιο εύκολη>>. Αφήστε τις ημέρες όπως είναι και βάλτε ένα όριο για όλες τις εκδρομές , δράσεις που αρέσουν στους Διευθυντές και χάνεται εκπαιδευτικός χρόνος, περιπάτους, εκπαιδευτικές επισκέψεις , μονοήμερες, πολυήμερες να μην ξεπερνάνε π.χ. τις 10 ημέρες εργάσιμες. Αυτό θα το ήθελα πάρα πολύ για την οργάνωση του διδακτικού μου χρόνου που χάνω τον μπούσουλα κάθε χρόνο. Η τριήμερη έχει επισκέψεις εκπαιδευτικού περιεχομένου .
2) Επιστροφή στις 11:00 όχι τόσο καλή ιδέα. Όλα τα παιδιά θέλουν την διασκέδαση .Εμείς κάνουμε την έξοδο από 10:00 έως 12:15 περίπου και θέλουμε περίπου μισή ώρα επιστροφή στο ξενοδοχείο. Άρα αλλάξτε το 11:00 και κάντε το 12:00 και αφήστε τους γονείς μέσω της υπεύθυνης δήλωσης να ήμαστε το αργότερο 1:00 στο ξενοδοχείο.
3) Αλκοόλ, κάπνισμα κ.τ.λ εννοούνται έτσι και αλλιώς ότι απαγορεύονται.
4) Για παραβατικές συμπεριφορές μαθητών αυτό που προτείνετε είναι μία λύση αλλά δεν έχουμε πάντα συνεργάσιμους γονείς ούτε και οι προορισμοί είναι πάντα κοντινοί. Δώστε την επιλογή να μπορεί να τον συνοδεύσει σπίτι του συνοδός της εκδρομής, όταν η κατάσταση γίνει ακραία με ταυτόχρονη αύξηση συνοδών κατά ένα άτομο ,με το κόστος εννοείται να βαραίνει τους γονείς (και των δύο συνοδού και παιδιού με αναγραφή στην υπεύθυνη δήλωση).(Είμαι σε Γυμνάσιο μια φορά έγινε αυτό).Μπορεί να μπει και μια ρήτρα χρημάτων από τους γονείς η οποία θα επιστραφεί αν δεν συμβεί κάποια παραβατική συμπεριφορά .
5) Εννοείται πλήρως ενημέρωση στους γονείς μία εβδομάδα τουλάχιστον πριν γίνει η εκδρομή.
6) Οροθετείστε καλύτερα στον νόμο με ποιες προϋποθέσεις δεν έρχονται μαθητές σε εκπαιδευτικές επισκέψεις και εκδρομές. Το αφήσατε φλου αυτό στον νόμο.
7) ΤΟ ΠΙΟ ΒΑΣΙΚΟ ΑΠΟ ΟΛΑ: Δώστε νομική ισχύς στις υπεύθυνες δηλώσεις των γονέων και μέσα σε αυτήν να περιλαμβάνεται η φράση: <<Οι συνοδοί καθηγητές δεν θα έχουν καμία ευθύνη για οποιοδήποτε γεγονός συμβεί και θα έχει επιπτώσεις στη ζωή, την υγεία και την αρτιμέλεια του παιδιού μου, εφόσον το γεγονός τούτο προέλθει από αμέλεια ή ανυπακοή του/της στις οδηγίες των συνοδών εκπαιδευτικών>>.
Οι τριήμερες είναι αλήθεια ότι είναι δύσκολες και οι αρνήσεις των συναδέλφων απολύτως κατανοητές. Δώστε το οκ για το 7) πείτε κάτι για το 6) και ίσως έχουμε περισσότερες προσφορές καθηγητών. Εμείς οι τρελοί ακολουθούμε γιατί ξέρουμε πόσο το θέλουν τα παιδιά ,είναι εμπειρία ζωής για κάποιους, αλλά και γιατί όταν η εκδρομή δεν γίνεται υπάρχει γκρίνια, καταλήψεις και δεν υπάρχει σεβασμός στους συναδέλφους. Δεν γνωρίζω γιατί δεν έχει μπει το 7) μέσα στις σκέψεις του υπουργού. Χωρίς αυτό δύσκολα θα έχουμε νέες συμμετοχές συναδέλφων.

ΕΛΕΝΗ
|

Αν μετά και από όλα αυτά που διάβασα συνοδεύσει εκπαιδευτικός σε εκδρομή, τότε είμαστε άξιοι της μοίρας μας!

Παναγιώτης Κ.
|

Η υποχρέωση για να συμπεριλαμβάνεται Σαββατοκύριακο στις εκδρομές έχει συγκεκριμένα μειονεκτηματα:
1. Τα ξενοδοχεία δίνουν καλύτερες τιμές μεσοβδόμαδα. Άρα προκύπτει παραπάνω κόστος για τους γονείς.
2. Σε περίπτωση επιστροφής την Κυριακή το βράδυ, ουσιαστικά χάνεται και η Δευτέρα. Λόγω εμπειρίας έρχονται ελάχιστοι μαθητές. Όλοι ξέρουν ότι οι καλύτερες επιστροφές είναι Παρασκευή ή Σάββατο.
3. Σαββατοκύριακο, τα ξενοδοχεία έχουν και αρκετούς άλλους ενοίκους, που σίγουρα δεν θα αισθάνονται καλά με τη φασαρία που θα γίνεται γύρω τους.
Όσοι κάνετε τέτοιες σκέψεις στο Υπουργείο, εγκαταλείψτε τις άμεσα.

ΑΝΕΣΤΗΣ
|

Ποιος έξυπνος στο Υπουργείο σκέφτηκε αυτό με το υποχρεωτικό Σαββατοκύριακο.
Σε μία εκπαιδευτική εκδρομή τι να κάνουν τα παιδιά δύο μέρες που όλα θα είναι κλειστά;

Poyet
|

Ακόμη δεν καταλάβατε ότι το υπουργείο αυτό και η συγκεκριμένη κυβέρνηση δεν "γουστάρει" τους εκπαιδευτικούς; Έρχονται συνέχεια "χαρτιά" για ευθύνες και μαντέψτε! Από κανένα τέτοιο χαρτί δεν λείπει η λέξη εκπαιδευτικός, Σύλλογος Διδασκόντων, Διευθυντής. Εγώ νιώθω ότι το υπουργείο περιμένει να γίνει η στραβή για να με στήσει στον τοίχο. Δυστυχώς η λύση είναι μια και είναι εις βάρος των παιδιών μας. Κανένας συνοδός.Και κανένας συνοδός,όχι για το ότι δεν πληρωνόμαστε ούτε γιατί γυρίζουμε ράκη από τις εκδρομές λόγω του ότι ξενυχτάμε για είναι όλα εντάξει. Γιατί το υπουργείο δεν αναγνωρίζει ούτε την αγάπη μας για τα παιδιά, ούτε την ευθύνη που παίρνουμε συνοδεύοντάς τα. Απευθύνω ανοιχτή πρόσκληση σε όποιον/ους συνέταξε/αν αυτή την αηδία που όλοι διαβάσαμε εδώ, να έρθει μαζί μου συνοδός σε εκδρομή του σχολείου μου (Γυμνάσιο). Το ίδιο και στον Υπουργό, ένα τετραήμερο αρκεί για να αλλάξουν γνώμη για όλα αν είναι στο ελάχιστο λογικοί.

Γιωργος
|

Αχ Αν είχαμε σοβαρή συνδικαλιστική νοοτροπία όχι μόνο οι συνδικαλιστες μας ,αλλά όλοι μας ,το θέμα θα είχε λυθεί σε λίγες ώρες
Καμμία εκδρομή καμία διδακτική επίσκεψη μέχρι να ικανοποιηθούν τα αιτήματα μας
Αλλά καμμία και κυρίως να το απαιτήσουμε όσοι είμαστε υπέρ των εκδρομών
Έντρομα ταξιδιωτικά γραφεία θα βάλουν λυτους και δεμένους ,πολιτικούς ,δημάρχους,υπουργούς,αρχιμανδρίτες
Και σε λίγες ώρες όλα θα είχαν λυθει

Με άλλα λόγια
|

Ο τουριστικός κλάδος( ξενοδοχεία, λεωφορεία, καταστήματα εστίασης κλπ) τρίβουν τα χέρια τους με τις εκδρομές που γίνονται κατόπιν της εθελοντικής συμμετοχής- συνοδείας ρων εκπαιδευτικών..
Οι γονείς είναι ευχαριστημένοι που τα παιδιά τους πάνε εκδρομές και καλοπερνάνε..
Το υπουργείο κοιμάται ήσυχο που όλοι οι προαναφερθέντες είναι ικανοποιημένοι..
Και ποιοι μένουν; οι εκπαιδευτικοί που τραβάνε το λούκι, απειλούνται με μηνύσεις και βάζουν και από την τσέπη τους λεφτά.
Να μην ξανασυνοδεύσει κανείς πουθενά μέχρι να αλλάξει το καθεστώς: αποζημίωση για εκτός έδρας υπερωριακή απασχόληση τα Σ/Κ και αυστηρότατο νομικό προστατευτικό πλαίσιο.
Αλλιώς, οι προαναφερθέντες ευχαριστημένοι να είναι στα κάγκελα.
Ως εδώ!

Τεο
|

Εκδρομές κομμένες με αυτούς τους όρους γαλέρας. Κι όποιος επιθυμεί να συνοδεύσει ας ζητήσει τουλάχιστον στην προσφορά για την εκδρομή, νομική κάλυψη συνοδών και Σ. Δ. ελπίζοντας να μη πληρώνει δικηγόρους από την τσέπη του για κάθε εξυπνάδα των συνοδευόμενων του.

Ελπίδα
|

Τα σαββατοκύριακα και οι αργίες δεν είναι εργάσιμες μέρες και επιπλέον η συμμετοχή σε εκδρομή κατά τη διάρκεια αυτών των ημερών δεν αποζημιώνεται. Επιπλέον, τις εκδρομές το υπουργείο τις θεωρεί χαμένες ώρες διδασκαλίας.
Τι άλλο να κάνει το υπουργείο για να μας δώσει να καταλάβουμε πως δεν θεωρείται εργασία η συμμετοχή σε εκδρομές?
Όσο δεν το αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί, ο τουριστικός κλάδος είναι χαρούμενος και παρέχει στήριξη στις κυβερνήσεις που διατηρούν αυτή την κατάσταση προς όφελος του τουρισμού στις πλάτες των κορόιδων.

Νέες γραφειοκρατικές δράσεις...
|

Μπράβο σε αυτόν που συνέταξε την απόφαση. Ας την ξαναδεί ο υπουργός πριν την υπογράψει και ας βάλει επί τέλους να νομοθετούν αυτοί που βρίσκονται στο πεδίο και όχι καρεκλοκένταυροι που δεν έχουν πατήσει το πόδι τους σε τάξη και επί πλέον συντάσσοντας τις αποφάσεις αγνοούν νόμους ή τουλάχιστον δεν προβαίνουν στις δέουσες διευκρινίσεις. Γραφειοκρατία και πάλι γραφειοκρατία! Επιτροπές, πράξεις, αποφάσεις, αναρτήσεις κλπ κλπ. Δεν μας φτάνουν ένα σωρό άλλες εργασίες, θα πρέπει να έχει έναν υπάλληλο η κάθε διεύθυνση που, άλλη δουλειά δεν θα κάνει παρά, να αναρτά προκηρύξεις και αποφάσεις εκδρομών-επισκέψεων ακόμη και αποστάσεις μερικών δεκάδων χιλιομέτρων ή και ελάχιστων χιλιομέτρων! Κάνετε τις πράξεις: Έστω μια μέση διεύθυνση εκπαίδευσης με 150 σχολικές μονάδες. Αν κάθε μονάδα κάνει 6 εκπαιδευτικές επισκέψεις (υπόψη ότι με το νούμερο αυτό δεν εξαντλείται η υποχρεωτικότητα των 9 και ότι πολλές μεγάλες μονάδες κάνουν πολλαπλάσιες αφού τις κάνουν κατά τάξεις ή ομάδες τάξεων) συνολικά θα έχουμε 900 επισκέψεις τον χρόνο, δηλαδή από 1 Οκτωβρίου έως 5 Ιουνίου. Άλλες τόσες αποφάσεις, συνολικά 1800! Χωρίς να υπολογιστεί η ημερήσια, χωρίς τις επισκέψεις στη βουλή, χωρίς τα erasmus. Κι αυτό αφορά την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Αν μιλήσουμε για την δευτεροβάθμια χάνεται η μπάλα εντελώς! Αντί να ευκολύνετε την εκπαιδευτική διαδικασία κύριε υπουργέ την δυσκολεύετε! Αντί να ασχοληθούμε με την διαπαιδαγώγηση των παιδιών και των νέων ασχολούμαστε με χαρτιά, χαρτιά, χαρτιά! Ξεχνάτε ότι το ελληνικό κράτος μας σπούδασε για να είμαστε εκπαιδευτικοί και όχι γραμματείς! Ούτε νομικοί! Και με το πρόσχημα της εκπαιδευτικής ορθότητας των επισκέψεων τα ταξιδιωτικά γραφεία κάνουν το 80% του τζίρου τους μέσω των σχολείων! Τελικά η μόνη λύση είναι "καμία εκδρομή" ούτε και ημερήσια (!) για να ησυχάσει το κεφάλι μας! Δυστυχώς...

Ό, τι του φανεί...
|

Ποιος άλλος εργαζόμενος του ευρύτερου δημόσιου τομέα δεν αμείβεται όταν εργάζεται -και υπερωριακά- αργίες και δεν παίρνει και τα "εκτός έδρας" όταν μετακινείται μακριά από τον τόπο εργασίας του; Τί εμμονή έχετε με τους καθηγητές να τους φορτώνετε διαρκώς -κι ανέξοδα- με νέα καθήκοντα; Άσε και τον τραγέλαφο με τα κινητά στις εκδρομές! Αν θέλετε να μη χάνουν μάθημα οι μαθητές κόψτε αυτές τις διάφορες ημέρες αθλητισμού, φιλοζωίας κ.λπ. και τις πολλές δράσεις ψυχικής υγείας, κατά της βίας κ.λπ. και μην καταργείτε τις αργίες. Ποιος σύμβουλος τα εισηγείται όλα αυτά τα απίθανα; Μήπως ο ίδιος που πρότεινε και για την πρωινή προσέλευση, ότι για κάθε τρία 15λεπτα απουσίας των μαθητών να τους βάζουμε και μια απουσία; Έλεος δηλαδή! Και καλά να λέει ό,τι θέλει ο κάθε Λωλοστεφανής, ο Υπουργός τι κάθεται και τον ακούει; Κι αυτό θα το πάρει πίσω γρήγορα...γιατί κανείς δε θα θέλει να συνοδεύσει πια πολυήμερη εκδρομή. Και δίκαιο θά ΄χει!

Μήτσος
|

@ Qwerty 21:38
Άμα θέλει το κοπέλι, θα πετύχει το στόχο του. Πρώτα θα πέσει η μάνα. Άμα πει η μάνα το «ναι»… ετελείωσε. Ο πατέρας μέχρι το βράδυ θα έχει υποκύψει. Άντε, το επόμενο.
Να επιμείνετε μέχρι να επιτευχθεί το δίκαιο αίτημά σας.

Γιωργος
|

Αυτά που συμβαίνουν στην Ελλάδα δε συμβαίνουν πουθενά
Το σκάει μαθητής 3 μετά τα μεσάνυχτα από το ξενοδοχείο και χτυπάει ..
Είμαστε η μόνη χώρα που θα ζητηθούν ευθύνες από τον καθηγητή
Και πολλά άλλα αναλογα

Γιώργος 19
|

Αλήθεια, στο εξωτερικό τι ισχύει?...

Φιλόλογος πρώην
|

@Δεν έχω λόγια | 18 Οκτ 2024 06:48
Αγαπητέ μου κύριε (ή κυρία), ενώ δηλώνετε ότι "δεν έχετε λόγια", τελικά βρήκατε μπόλικα λόγια και μόνο επικριτικά σε βάρος αυτών που απλώς επισημαίνουν χρόνιες αδικίες και υποβάλλουν σκέψεις και προτάσεις για το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό θέμα, τις οποίες και μόνο θα ήταν δίκαιο να σχολιάζετε υιοθετώντας ή απορρίπτοντάς τες.
Είναι ένα αβανταδόρικο επιχείρημα αυτό που επιστρατεύετε για αιτήματα υψηλότερου επιπέδου (αξιοπρεπείς μισθοί) που απλώς αποπροσανατολίζει από το συγκεκριμένο θέμα, αφού γνωρίζετε καλά ότι αυτά τα αιτήματα και έχουν τεθεί επανειλημμένα και τίθενται ασταμάτητα και φυσικά έχουμε εισπράξει την απόλυτη αδιαφορία της πολιτείας. Κι ούτε είναι δίκαιο να υπερτονίζετε την παρεμπίπτουσα αναφορά στο θέμα της αποζημίωσης των συνοδών εκπαιδευτικών, ενώ το 90% της όλης συζήτησης αφορά σε άλλα πολύ ζωτικής σημασίας θέματα!
Σε κάθε περίπτωση πάντως δεν έχει λογική εν ονόματι των μεγάλων και διαρκών αιτημάτων να υποστηρίζει κάποιος ότι θα πρέπει να παραμεριστούν ή να ξεχαστούν τα επιμέρους ζητήματα του εκπαιδευτικού κόσμου. Πολύ περισσότερο μάλιστα όταν αυτό το επιμέρους (σχολικές εκδρομές) δυνητικά μπορεί να καταστρέψει τη ζωή κάποιων ανθρώπων, επειδή απλώς η πολιτεία αδιαφορεί να δώσει μια ρεαλιστική και δίκαιη λύση.
Συμφωνώ βεβαίως για το οικονομικό κόστος που επωμίζεται κάθε οικογένεια μ' αυτές τις εκδρομές και είναι κι αυτό άλλο ένα ζήτημα που θα πρέπει να συζητηθεί αρμοδίως, αλλά προς Θεού, μην το φορτώσουμε κι αυτό στις ευθύνες των άμοιρων εκπαιδευτικών! Άλλωστε μην αμφιβάλλετε ότι κάθε σχολείο ακόμη και γι' αυτό το θέμα καταβάλλει προσπάθειες για την υποστήριξη άπορων μαθητών, μόνο που δυνατότητές του είναι πολύ περιορισμένες.
Απαράδεκτη και εντελώς έξω από το πνεύμα του εκπαιδευτικού λειτουργήματος είναι η αποστροφή σας: "Όποιος δεν μπορεί, δεν συνοδεύει". Το έχουμε εξηγήσει επανειλημμένα αυτό το σημείο, ώστε απορώ που κάποιοι συνεχίζετε να το επαναφέρετε γνωρίζοντας ότι είναι ένα απλό πυροτέχνημα κι ένας κυνικός εμπαιγμός προς τον εκπαιδευτικό κόσμο για την ευαισθησία και το φιλότιμο που ακόμη διαθέτει. Κρίμα!

ΘΑΝΑΣΗΣ
|

Η κυβέρνηση του αποφασίζομεν και διατάσσομεν, η κυβέρνηση της απόλυτης μετάθεσης ευθυνών χωρίς κανένα κόστος, η κυβέρνηση του φαίνεσθαι σε όλους τους τομείς της ζωής μας...

Δεν έχω λόγια
|

Αντί να ζητάμε αξιοπρεπείς μισθούς, ασχολούμαστε με το εάν το υπουργείο θα μας δώσει αποζημίωση για τις εκδρομές...
Όποιος μπορεί ή/ και θέλει, συνοδεύει. Όποιος δεν μπορεί, δεν συνοδεύει. Εκτός αν προτιμούμε να νομοθετηθεί υποχρεωτικοτητα στην συνοδεία με πενιχρή -να είστε σίγουροι - αποζημίωση.
Παράλληλα οφείλουμε να δούμε και το κόστος των εκδρομών που οι γονείς αναγκάζονται να πληρώνουν. Γιατί είναι μεν προαιρετικές, αλλά σκεφτείτε πόσο σκληρό είναι για έναν έφηβο να παραδεχτεί στους συμμαθητές και στους καθηγητές τού ότι οι γονείς του δεν έχουν τα χρήματα για την συμμετοχή του. Κι έτσι οι γονείς βρίσκονται μπροστά σε έναν ακόμη "εκβιασμό". Ας είναι οι εκδρομές διήμερες, ώστε οι οικογένειες να μην έρχονται σε δύσκολη θέση.

Προβληματισμένος
|

1. Πρέπει να υπάρχουν διαφοροποιήσεις σε ότι αφορά γυμνάσια και λύκεια. Η ώρα επιστροφής στο ξενοδοχείο εξαρτάται από διάφορους παράγοντες όπως η γεωγραφική απόσταση, η κίνηση στους δρόμους. Αν παρακολουθήσουν μια θεατρική παράσταση πότε τελειώνει κλπ.
2. Πρέπει να γίνει ξεκάθαρη η ευθύνη των μαθητών όταν έχουν μαζί τους προιόντα ή αντικείμενα τα οποία απαγορεύονται.

Τα απρόβλεπτα και τα σημαντικά
|

Όταν θα παίρνει κανείς το γονιό τηλέφωνο για παραλαβή, εκείνος δε θα ακούει καν και θα πετάει ένα ξεκάθαρο: Δεν μπορώ, δεν έρχομαι. Τι θα γίνει τότε;;; Αφού η απόφαση αυτή δεν αναφέρει καν τι θα γίνεται σε αυτήν την περίπτωση, είναι σαν να μην υπάρχει. Από 100χλμ μακριά φαίνεται ότι ο Υπουργός ΔΕΝ θέλει να είναι σε αυτήν τη θέση και κάνει αγγαρεία (την οποία υπομένει αγόγγυστα).

Qwerty @Φιλόλογος πρώην 17 Οκτ 2024 21:38
|

Δεν αντιλέγω ότι πρέπει να είναι υπεύθυνοι οι γονείς, απλώς είμαι ρεαλιστής και γράφω "καλώς ή κακώς" θα παραμείνει η ευθύνη στους εκπαιδευτικούς, γιατί, διαφορετικά, δεν πρόκειται κανένας κηδεμόνας να αναλάβει την ευθύνη.

Φιλόλογος πρώην
|

@Qwerty | 17 Οκτ 2024 19:34
Διάβασα με πολύ ενδιαφέρον το σχόλιό σας, το οποίο περιέχει πολλές καίριες επισημάνσεις, με τις οποίες συμφωνώ. Η μόνη διαφωνία μου είναι στην κάθετη άποψή σας για την ανάληψη όλης της ευθύνης των εκδρομών από τους γονείς.
Αντίθετα με την άποψη αυτή, εγώ το λέω συνεχώς εδώ και καιρό ότι αυτή είναι η μόνη θεμιτή λύση για το πρόβλημα! Δε μ' ενδιαφέρει αν αυτό θα αποθαρρύνει τους μαθητές να προγραμματίζουν εκδρομές, μ' ενδιαφέρει ότι η ευθύνη έναντι ανηλίκων θα μετατοπιστεί εκεί ακριβώς που είναι και το λογικό, δηλαδή στους γονείς των μαθητών, οι οποίοι έτσι θα σταθμίσουν καλύτερα αν θα επιτρέψουν τη συμμετοχή του παιδιού τους, αλλά και θα συνειδητοποιήσουν τι βάρος φορτώνεται στις πλάτες των εκπαιδευτικών τόσα χρόνια!
Δε νομίζω λοιπόν ότι είναι δυνατόν πια υπό τις διαμορφωθείσες συνθήκες οι εκπαιδευτικοί να συνεχίσουν να επιφορτίζονται μ' αυτή την αδιανόητη ευθύνη και μάλιστα επί 24ώρου βάσεως, πράγμα που σημαίνει πρακτικά ότι ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΚ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΚΟΙΜΗΘΟΥΝ ΚΑΝ επί σειρά ημερών!!! Ακούγεται υπερβολικό αυτό το "εκ του νόμου", αλλά έτσι είναι, όταν ο νόμος αναπόφευκτα καθιστά υπεύθυνο τον εκπαιδευτικό ακόμη και για τις μεταμεσονύκτιες ώρες, λες και είναι υπεράνθρωπος!

Γιωργος
|

Πάμε καλά;
Θα πάνε οι μαθητές εκδρομή και απαγορεύεται να βγάλουν φωτογραφίες με τους φίλους τους;

Qwerty
|

Το έχω ξαναγράψει:
αν ΟΛΟΙ οι εκπαιδευτικοί εφαρμόσουν την αποχή από τις πολυήμερες εκδρομές που προτείνει η ΟΛΜΕ και
αν η ΟΛΜΕ επεκτείνει επ' αόριστον την παραπάνω πρόταση,
πολλά κακώς κείμενα της εκπαίδευσης θα διορθωθούν και χρόνια ζητήματα θα επιλυθούν, όχι μόνο όσον αφορά τις εκδρομές.
Είναι τέτοιος ο ετήσιος τζίρος του μαθητικού τουρισμού και τέτοια η πολιτική πίεση που θα ασκηθεί από τους ενδιαφερόμενους φορείς (τουριστικά γραφεία, ξενοδοχεία, λεωφορεία, καφέ, ταβέρνες κλπ) που η κυβέρνηση θα αναγκαστεί να υποχωρήσει.
Όσον αφορά την πρόταση για μετακύλιση της ευθύνης στον Σύλλογο Γονέων, όλοι γνωρίζουμε ότι αυτό πρακτικά σημαίνει ακύρωση των εκδρομών για προφανείς λόγους. Κανείς δεν είναι τόσο αφελής να αναλάβει μια ομάδα εφήβων με τους οποίους δεν τον συνδέει κανένας δεσμός οικειότητας, σεβασμού κλπ, ώστε να είναι υπεύθυνος για αυτούς για 2-7 ημέρες. Η ευθύνη καλώς ή κακώς θα παραμείνει στους εκπαιδευτικούς. Αυτοί, όμως, πρέπει να αποζημιώνονται με τη νόμιμη αμοιβή, με ό,τι προβλέπεται για τους δημοσίους υπαλλήλους, αλλά και για κάθε εργαζόμενο, όταν προσφέρει υπερωριακή απασχόληση, εκτός έδρας, διανυκτέρευση ή εργασία το Σαββατοκύριακο και τις αργίες. Πρόκειται για ένα ασήμαντο ποσοστό του εκδρομικού τζίρου που προαναφέρθηκε, ας αφαιρεθεί από τον Φ.Π.Α των προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών. Είναι καλύτερα να μηδενιστούν τα σχετικά φορολογικά έσοδα;
Όσο για το πρόγραμμα και το χαρακτήρα των εκδρομών, απαιτείται περαιτέρω διασαφήνιση και ορισμός του εκπαιδευτικού-ψυχαγωγικού τους χαρακτήρα.
Υ.Γ. Ας αφήσει η κυβέρνηση τα ...κουτοπόνηρα με τη μία ώρα παράταση. Αν τα παιδιά θέλουν γλέντι μέχρι πρωίας και κραιπάλη, το σχολείο δεν είναι ο κατάλληλος φορέας για να τους ικανοποιήσει, αλλά οι γονείς/κηδεμόνες τους.
Άλλη μια ...εξυπνάδα είναι η δυνατότητα να επιστρέφει ο παραβατικός μαθητής με ευθύνη του κηδεμόνα. Πώς μπορεί αυτό πρακτικά να επιβληθεί όταν ο κηδεμόνας αρνείται να προσέλθει είτε για αντικειμενικούς λόγους (ακόμη και αν το έχει αποδεχτεί με την υπ. δήλωση) είτε γιατί αμφισβητεί την ορθή κρίση των συνοδών εκπαιδευτικών επί του συμβάντος; Καθημερινά ζούμε ιστορίες τρέλας, όταν αναλαμβάνουμε να ενημερώσουμε τους γονείς για μια μικρή ποινή απόλυτα δικαιολογημένη και οι τελευταίοι δικαιολογούν τα παιδιά τους ακόμη και σε εξώφθαλμα παραβατικές συμπεριφορές. Θα δεχθούν ποινή απομάκρυνσης από την εκδρομή και, μάλιστα, να προσέλθουν να παραλάβουν οι ίδιοι το παιδί τους;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ