Ένας στους 4 μαθητές Γυμνασίου-Λυκείου είναι αριστούχοι- Βραβείο “αριστείας” σε 179.225 αριστούχους μαθητές θα απονείμει την Παρασκευή το υπ. Παιδείας

179.225 οι αριστούχοι μαθητές στο Γυμνάσιο (18,5 – 20) και Λύκειο (18,1 – 20), σε σύνολο μαθητών 680.000 κατά το σχ. έτος 2023-24

21/10/2024

Άκουσε το άρθρο

Αριστούχοι ήταν οι   179.225  μαθητές Γυμνασίου -Λυκείου, σε σύνολο  680.000 μαθητών, κατά το περασμένο σχολικό έτος 2023-24, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας.

Με βάσει αυτά τα στοιχεία το υπουργείο Παιδείας, με υπογραφή του υπουργού Κυριάκου Πιερρακάκη, θα  απονείμει την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου, μέσω των Διευθυντών των σχολείων,  αριστεία, βραβεία, επαίνους προσωπικής βελτίωσης και ειδικούς  επαίνους στους μαθητές που φοίτησαν κατά το σχολικό έτος 2023-24.

Συγκεκριμένα θα χορηγηθούν

  •     179.225 Αριστεία στους/στις μαθητές/τριες που πέτυχαν  βαθμό ετήσιας προόδου «άριστα»
  •     49.805 Βραβεία προόδου  στους/στις μαθητές/τριες   κάθε τμήματος που πέτυχαν  τον μεγαλύτερο βαθμό ετήσιας προόδου και διαγωγή «εξαιρετική».
  •     11.570  Έπαινοι  Προσωπικής Βελτίωσηςστους/στις μαθητές/τριες οι οποίοι/ες έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση της επίδοσης τους.
  •     13.535 Ειδικοί Έπαινοι    στους/στις μαθητές/τριες που διακρίθηκαν για ιδιαίτερες πράξεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς και για πράξεις που εκφράζουν πνεύμα ανιδιοτελούς φιλαλληλίας απονέμεται ειδικός έπαινος.

Πρόκειται αριστεία και βραβεία και επαίνους  που χορηγούνται , για έβδομη   χρονιά,  στους  μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου κατά την Εορτή της Σημαίας ( σ.σ. είναι ενταγμένη στην εορτή της 28ης Οκτωβρίου).

Κατακόρυφη" πτώση των αριστούχων

Σημειώνεται ότι το σχολικό έτος 2021-22 είχαμε "κατακόρυφη" πτώση των αριστούχων μαθητών στα Γυμνάσια και Λύκεια , σε σχέση με το σχ. έτος 2019-20.

Η δραστική μείωση των αριστούχων οφείλεται στην επαναφορά των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων, οι οποίες είχαν ανασταλεί των σχολικά έτη 2018-19 και 2019-20, λόγω της πανδημίας.

Ο αριθμός των  αριστούχων  μαθητών  στα Γυμνάσια και Λύκεια σημείωσε πτώση κατά 67.450  , και συγκεκριμένα:

  •         τα σχ έτη  2020-21  και 2019-20 που δεν  έγιναν οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις οι αριστούχοι "εκτοξεύθηκαν" στις  240.150 και 227.100, αντίστοιχα, από 181.790 το σχ. έτος 2018-19 , κατά το οποίο έγινα κανονικά οι εξετάσεις.

 Μοριοδοτούμενο Πρόγραμμα "Ειδική αγωγή, εκπαίδευση και αποκατάσταση": Έκπτωση 10% οι εγγραφές μέσω esos

Από το σχολικό έτος 2015-2016 η αύξηση των αριστούχων

“Κατακόρυφη” αύξηση των αριστούχων μαθητών στο Γυμνάσιο και Λύκειο παρατηρείται  από το σχολικό έτος 2015-2016.

Οι αριστούχοι μαθητές ανήλθαν το σχ έτος 2018-19 στους 181.790 από 158.500 που ήταν το σχολ. Έτος  2015-16.

Η αύξηση αυτή  οφείλεται στη  μείωση  των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο από το σχολικό έτος 2015-2016 σε 4 (από 12 για την Α΄ τάξη και 13 για τις Β΄ και Γ΄ τάξεις) και στο Γενικό Λύκειο σε 8 (από 12) για την Α΄ τάξη, σε 6 (από 16) για τη Β΄ τάξη και σε 4 (από 14) για τη Γ΄ τάξη .

Ειδικότερα

Πριν το σχολικό έτος 2015-2016, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις Γυμνασίου ήταν: α) για την Α΄ τάξη Γυμνασίου 12, β)  για τη Β΄ τάξη Γυμνασίου 13 και γ) για τη Γ΄ τάξη Γυμνασίου 13.

Από το σχολικό έτος 2015-2016 και εξής, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για το Γυμνάσιο μειώθηκαν σε 4 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για την Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξη, σύμφωνα με το Π.Δ. 126/2016 (Α΄ 211): «Περί σχολικού και διδακτικού έτους και της αξιολόγησης των μαθητών του Γυμνασίου».

Παράλληλα, από το σχολικό έτος 2017-2018 και εξής: τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για τη Γ΄ τάξη Γενικού Λυκείου από 14 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα μειώθηκαν σε 4 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα (ν. 4540/2018, Α΄ 91 ).

Από το σχολικό έτος 2018-2019, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για την Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου από 12 μειώθηκαν σε 8, για τη Β΄ τάξη Γενικού Λυκείου, από 16 μειώθηκαν σε 6 (ν. 4610/2019, Α΄ 70).

Τα  βραβεία

Αριστείο Προόδου  χορηγείται στους αριστούχους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου κατά την Εορτή της Σημαίας ( σ.σ. είναι ενταγμένη στην εορτή της 28ης Οκτωβρίου), ενώ στους    μαθητές  οι οποίοι έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση της επίδοσης τους, απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης».

Ειδικότερα:

Στους/στις μαθητές/τριες που επιτυγχάνουν βαθμό ετήσιας προόδου «άριστα» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Αριστείο Προόδου».

Στους/στις μαθητές/τριες κάθε τμήματος που επιτυγχάνουν τον μεγαλύτερο βαθμό ετήσιας προόδου και διαγωγή «εξαιρετική» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Βραβείο Προόδου». Σε περίπτωση ισοβαθμίας το «Βραβείο Προόδου» απονέμεται σε όλους/ες τους μαθητές/τριες που ισοβάθμισαν.

Στους/στις μαθητές/τριες οι οποίοι/ες έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση της επίδοσης τους, απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης».

Στους/στις μαθητές/τριες που διακρίνονται για ιδιαίτερες πράξεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς και για πράξεις που εκφράζουν πνεύμα ανιδιοτελούς φιλαλληλίας απονέμεται ειδικός έπαινος.

 

Σχόλια (24)

@ key
|

Τα θέματα τα έλυσαν τόσα παιδιά όσα είχαν διαβάσει για να μπουν αξιοκρατικά στις απαιτητικές σχολές. Μεταξύ αυτών το παιδί μου για ΗΜΜΥ ΕΜΠ, το οποίο βρίσκει τα μαθήματα α εξαμήνου αρκετά απαιτητικά ώστε αν δε είχε αυτές τις γνώσεις δε θα μπορούσε να ανταπεξέλθει. Οι χαμηλότερες βαθμολογίες για χαμηλότερου επιπέδου σχολές. Εξετάσεις για ανώτατες σχολές πρόκειται. Όχι τεστ σχολείου.

Πανελλήνιες
|

@key
Δε χρειάζεται να λύσω το θέμα για να εκφέρω άποψη, αγαπητέ/ ή.
Ούτε αμφισβητώ τη μεγάλη δυσκολία του.Όμως, υπήρξαν αρκετά άτομα που το έλυσαν; Φυσικά υπήρξαν.Δε γίνεται λοιπόν να είναι άριστοι το 25% των μαθητών, και στις εξετάσεις να απιδεικνύεται άριστο ένα πολύ μικρό ποσοστό.Τότε ο τίτλος αυτός χάνει την αξία του.
Σε κάθε περίπτωση, εξαντλήθηκε η κουβέντα αυτή το καλοκαίρι.Πανελλήνιες= κατάταξη.Στην προκειμένη περίπτωση και το 15 είχε αξία 20, δεν ισοδυναμεί όμως με αριστεία

Key
|

Στον κο η κα με το όνομα πανελληνιες θα ήθελα να λύσει το θέμα της φυσικής και μετά να εκφέρει άποψη μιας και οι καθηγητές φυσικής που είναι πλέον αρμόδιοι για τον σχολιασμό των θεμάτων εξέφρασαν την δυσαρεδκεια τους για τη θεματοδοσια

Πάνος
|

Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε πως έχουν αυξηθεί οι αριστούχοι, βέβαια για να φτάσεις εκεί πρέπει να κάνεις θυσίες. Η εισαγωγή στο πανεπιστήμιο είναι δύσκολη υπόθεση, γιατί χρειάζεται αρκετό διάβασμα και υπομονή, έτσι ώστε να καταφέρεις να μπεις,το να καταφέρεις να βγεις είναι κάπως πιο εύκολο, αρκεί να είσαι συνεπής και να κάνεις το απαραίτητο διάβασμα, δεν ξέρω αν βοηθήσουν και οι καθηγητές, ειδικά στα μικρά πανεπιστήμια. Είμαι δευτεροετής φοιτητής για αυτό το λέω, πάντως η εμπειρία μου από τις πανελλήνιες είναι πως καλό θα είναι να έχεις ψυχραιμία και να είσαι καλά διαβασμένος. Παρατηρώ πως πολλά παιδιά που είναι άριστοι μαθητές και μαθήτριες στο σχολείο,με το που μπουν στο πανεπιστήμιο τα παρατάνε, δεν ξέρω γιατί, μήπως φταίει η πίεση που υπάρχει στο σχολείο ή γιατί δεν έχουν ενδιαφέρον για τη σχολή, επειδή είναι τρίτη ή τέταρτη επιλογή, δεν έχω άλλο τρόπο να το εξηγήσω,το έχω παρατηρήσει σε παιδιά που πέρασαν στην Αθήνα, μάλλον γιατί τα πράγματα εκεί είναι κάπως απρόσωπα και παίρνεις δύσκολα πτυχίο από εκεί, όχι ότι δεν συμβαίνει αυτό και στις άλλες πόλεις της Ελλάδος. Πολλοί λένε γιατί νοικιάζουν τα παιδιά, αφού πηγαίνουν μόνο για τη νυχτερινή ζωή στην πόλη που πέρασαν. Πάντως θέλω να πιστεύω ότι το επίπεδο θα ανέβει και ότι θα έχουμε τα ανάλογα αποτελέσματα. Στο λύκειο είχα πάρει αρκετούς βαθμούς, στο γυμνάσιο ήταν δύσκολα τα πράγματα, γιατί ήταν αυστηροί οι καθηγητές, πάντως εγώ πέρασα καλύτερα στο Λύκειο, παρά στο Γυμνάσιο. Εύχομαι να αλλάξει η παιδεία και η υγεία προς το καλύτερο!!! Καλή συνέχεια σε όλους!!!

Γεωπόνος
|

Η αριστεία φαίνεται κάθε μέρα στη χώρα μας.

Φιλόλογος πρώην
|


Εγώ θα φανώ λιγότερο επιφυλακτικός από σας και θα πω ότι συμφωνώ σε ΟΛΑ μαζί σας! Απλώς εσείς αναφέρεστε σε κάτι διαφορετικό από αυτά που έθιξα εγώ, τα οποία αφορούσαν σε πολύ συγκεκριμένες αναφορές των δύο σχολιαστών που επισημαίνω στην προμετωπίδα του σχολίου μου.

|

Ειμαι καθηγητής σε μεγάλο κεντρικό ΑΕΙ και "υποδέχομαι" κάθε χρόνο εκατοντάδες νέους πρωτοετείς. Έχετε δίκιο σε ότι γράψατε, ακριβώς έτσι είναι η εικόνα.

Κ
|

@ Φιλόλογος πρώην
Θα συμφωνήσω μαζί σασ σε πολλά. Σίγουρα γίνονται λάθη από τη ΚΕ στα θέματα. Όμως ως γονέας δύο παιδιών θα υποστηρίξω ότι η μεγάλη αποτυχία στις Πανελλαδικές οφείλεται κυρίως στα ίδια τα παιδιά τα οποία παρ' όλη τη προσφορά και ποικιλία ασκήσεων και ύλης στο διαδίκτυο δεν ασχολούνται και δε διαβάζουν, δεν έχουν υπομονή, δεν επιμένουν, τεμπελιάζουν. Και φυσικά οι γονείς οι οποίοι σπρώχνουν τα παιδιά στα φροντιστήρια ως μπεϊμπι σιτερ, όταν τα ίδια δείχνουν ότι δε τους ενδιαφέρει να διαβάσουν, αντί να κοιτάξουν να απασχολήσουν σε αλλού είδους επαγγέλματα από το να μπουν σε ΑΕΙ που δε θα βγάλουν. Τα φετινά θέματα φυσικής, ναι ήταν δύσκολα και πρωτότυπα, ναι ήταν μέσα στην ύλη, το παιδί μου δεν είχε ξανασυναντήσει τέτοιες ασκήσεις ούτε στο σχολείο ούτε στο φροντιστήριο , όμως είχε διαβάσει τόσο καλά τα 3 χρόνια του Λυκείου που μπόρεσε να τις λύσει σωστά, όπως και άλλα παιδιά. Όταν όμως επιβραβεύει το σύστημα ψευδώς έναν μαθητή νομίζοντας ότι έχει αυτή τη βαθμολογία στο σχολείο, τότε ψάχνει να βρει αλλού τις ευθύνες σε μελλοντική αποτυχία.
Πρώτα λοιπόν διαβάζουμε και μετά μας φταίνε τα υπόλοιπα.

Φιλόλογος πρώην
|

@Πέτρος
Όχι, φίλε Πέτρο. Προφανώς δε φταίει το υπουργείο και γι' αυτό. Αλλά γιατί το ειρωνικό αυτό ύφος; Μήπως έτσι θεωρείς ότι απαλλάσσεται το υπουργείο από τις αμέτρητες άλλες ευθύνες του για τα στραβά κι ανάποδα της εκπαιδευτικής μας πραγματικότητας;
@Πανελλήνιες
Φυσικά και έχεις δίκιο ότι υπάρχει χαώδης απόσταση μεταξύ της πληθώρας των αριστούχων με τις επιδόσεις των περισσότερων στις πανελλαδικές εξετάσεις. Και βεβαίως μεγάλο μέρος της ευθύνης για τις πληθωριστικές βαθμολογίες έχουν οι εκπαιδευτικοί, πράγμα που δεν αποτελεί καμιά αποκάλυψη, αφού είναι γνωστό σε όλους, κι έχω πει σε άλλα σχόλιά μου ότι αυτό είναι ένα από τα ελάχιστα αρνητικά που μπορώ με σιγουριά να προσάψω στον κλάδο μας, παρόλο που υπάρχουν αρκετές - αν και όχι ιδιαίτερα πειστικές - εξηγήσεις για το φαινόμενο.
Ωστόσο δεν νομιμοποιείσαι πατώντας σ' αυτό το στοιχείο να βγάζεις ακραία συμπεράσματα ελαφρά τη καρδία συσχετίζοντας ανόμοια πράγματα και προφανώς αγνοώντας πλήρως την πραγματικότητα των πανελλαδικών εξετάσεων, όπου δυστυχώς παρατηρούνται σχεδόν κάθε χρόνο σοβαρά λάθη από την κεντρική επιτροπή που ορίζει τα θέματα με χειρότερο απ' όλα να ορίζονται θέματα εκτός εξεταστέας ύλης. Δεν ξέρω πού βασίζεις τη βεβαιότητά σου ότι αυτές οι καταγγελίες είναι ανυπόστατες ("φαιδρές" τις χαρακτηρίζεις), ενώ θα 'πρεπε να γνωρίζεις ότι προέρχονται από επίσημους επιστημονικούς φορείς και όχι από μεμονωμένες φωνές εκπαιδευτικών. Και θα σου επισημάνω ένα απλό νοσηρό γεγονός που επαναλαμβάνεται ανελλιπώς κάθε χρόνο: Σχεδόν σε όλα τα μαθήματα κατά τις πανελλαδικές εξετάσεις έρχονται από την κεντρική επιτροπή συνεχώς διορθώσεις κατά τη διάρκεια της εξέτασης (μετά από επισημάνσεις των εξεταστικών κέντρων), μερικές μάλιστα φορές και διορθώσεις επί των διορθώσεων αναστατώνοντας αδικαιολόγητα την ηρεμία των υποψηφίων. Επίτρεψέ μου να έχω ιδίαν αντίληψη του φαινομένου έχοντας διατελέσει επί σειρά ετών (πάνω από 15) πρόεδρος εξεταστικού κέντρου. Νομίζεις ότι όλο αυτό δείχνει ότι δεν γίνονται λάθη, όπως εσύ φαντάζεσαι, και ότι για τα λάθη αυτά δεν πρέπει να διαμαρτυρόμαστε; Δεν είναι φαιδρές λοιπόν οι διαμαρτυρίες και οι καταγγελίες και καλό θα ήταν, πριν προβείς σε τέτοιους ατυχείς χαρακτηρισμούς, να ρωτούσες και κανέναν υποψήφιο που τα έχει υποστεί όλα αυτά.

ΤΚ9
|

Κάτι τέτοιες αυτοαξιολογήσεις κάνουμε και στα σχολεία ,πετάμε και ένα ερωτηματολόγιο αυτοικανοποίησης και συνεχίζουμε περιχαρείς για την ικανότητα μας.
Και το μεγάλο ερώτημα;Ποιός δουλεύει ποιον.Εμείς αυτούς;αυτοί εμάς;
ή όλοι μαζί την ελληνική κοινωνία;

Πέτρος
|

Το υπουργείο θα φταίει και γι' αυτό!

Πανελλήνιες
|

Ναι ναι όλοι άριστοι...γι αυτό μετά στις πανελλήνιες τα 5άρια πάνε σύννεφο και γελάει ο κάθε πικραμένος...και φταίνε οι κακοί θεματοδότες κλπ κλπ όλα αυτά τα φαιδρά δηλαδή που ακούσαμε φέτος στη φυσική και στην ιστορία

Costoula
|

Αποκλείεται να είναι οι άριστοι το 25%. Έπεσε η αξία των βαθμών κάποτε οι άριστοι ήταν το πολύ 2 - 3 και στις περισσότερες περιπτώσεις δεν υπήρχε κανένας με πάνω από 18,5 σε μία τάξη δεν ξέρω τώρα γιατί μοιράζουν το άριστα αβέρτα κουβέρτα σαν να τα ξέρουν όλοι όλα

Αριστούχος
|

Οι βαθμοί πρέπει να καταργηθούν στην υποχρεωτική εκπαίδευση!!! Αποπροσανατολίζουν εντελώς την εκπαίδευση και μετατρέπουν το σχολείο σε βαθμολογικό/εξεταστικό κέντρο. Αυτό που χρειάζονται οι μαθητές είναι περιγραφική αξιολόγηση και ανατροφοδότηση. Ένας βαθμός δεν μας δίνει ουσιαστικές πληροφορίες για τον μαθητή. Στο Λύκειο επίσης χρειάζεται περιγραφική αξιολόγηση αλλά λόγω Πανελληνίων καλό είναι να υπάρχουν και οι βαθμοί των διαγωνισμάτων.

Φ
|

Εγώ θα έδινα σε όλους αριστείο. Τσάμπα χαρτί και να πληρώνουν κορνίζα σε κανένα φωτογραφείο.

Μάριο
|

Λάθος. Ένα στους δέκα μπορεί!!!!

πλασματικό
|

Όποιος είναι πάνω από 40 χρονών και στον χώρο της εκπαίδευσης, ξέρει ότι πλέον μπαίνουν πιο εύκολα βαθμοί και η ύλη έχει και μειωθεί και γίνει και πιο εύκολη. Από αυτούς τους αριστούχους, ζήτημα να ήταν οι μισοί μαθητές του 18 και πάνω με την ύλη και τις απαιτήσεις που υπήρχαν πριν 30-40 χρόνια.
Αλλά ακόμα και έτσι, μπράβο στα παιδιά.

Τασος
|

Δεν μπορει να μπει αυτό στο myschool να μην τα γράφουν χειρόγραφα οι συνάδελφοι αλλα να τα τυπώνουμε σε κίτρινο χαρτί κατευθείαν;

Θύμιος
|

Πολλή αριστεία... Τόσο πολλή που δεν έχει πια νόημα. Στη δικιά μου εποχή κανένας δεν είχε βγάλει πάνω από 18 στην α' γυμνασίου.

Απαξίωση
|

Όλοι αριστούχοι! Έχουμε σαν λαός το χάρισμα να απαξιώνουμε τα πάντα.

Συμβαίνει κι αυτό
|

Αριστούχοι που γράφουν 8 σε πανελλαδικές έχετε δει;

ΔΕΠ
|

Γελοίο. Δεν μπορεί το 25% να θεωρούνται "άριστοι". Έχετε εκφυλίσει την έννοια της λέξης. Μετά έρχονται στα ΑΕΙ, σε σχολές με πολύ υψηλή βάση, και βλέπουμε από πρώτο χέρι ότι δυσκολεύονται στα βασικά (μιλάω για γραφή, κατανόηση κειμένου κλπ). Οι "άριστοι".

O πραγματικός αριθμός αριστούχων
|

δηλ. άνω του 18 (στο Γυμνάσιο άνω του 18,5 και στο Λύκειο άνω του 18) είναι 2 με 3 στους 25 ανά τάξη.
Μιλάμε για ένα περίπου 12%. Άρα ο πραγματικός αριθμός στους 680.000 είναι κάπου στους 80.000.
Οι υπόλοιποι φτάνουν στις πανελλαδικές και τους φταίνε τα θέματα, η ύλη, οι βαθμολογητές.

Φώτης
|

25% είναι πολύ χαμηλό ποσοστό... για μια χώρα που στην κυβέρνηση και στους διορισμένους από αυτήν είναι πολύ πάνω από 100%.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ