Κ. Πιερρακάκης: Θα εφαρμοστεί ο νόμος για τις διαγραφές φοιτητών

Πάνω από 6.000 αποβολές σε μαθητές για κινητά

21/10/2024

Ενημερώθηκε: 21/10/2024, 17:23

Άκουσε το άρθρο

Ο νόμος για τις διαγραφές των φοιτητών  που ξεπερνούν την ανώτατη χρονική διάρκεια φοίτησης θα εφαρμοστεί κανονικά, το ξεκαθάρισε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας σήμερα στον Σκάϊ.

Ο υπουργός Παιδείας αναφερόμενος στον σχετικό νόμο που ψηφίστηκε το έτος 2022  τον   χαρακτήρισε «πολύ πλήρη».

Σημείωσε πως δεν υπάρχει κουλτούρα κάποιος να πηγαίνει και να διαγράφεται και πως είναι ένα θέμα που πρέπει να λυθεί.

Όσον αφορά, την ασφάλεια των πανεπιστημίων, ανέφερε πως η πολιτική βούληση υπάρχει και η κατάσταση είναι διαφορετική από ό,τι ήταν τα προηγούμενα χρόνια. Είναι «βελτιωμένη η εικόνα της ασφάλειας».

Παράλληλα, ο Κ. Πιερρακάκης δήλωσε πως η κυβέρνηση έχει λάβει ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα οικοδόμησης φοιτητικών εστιών και πως στόχος είναι να διπλασιαστούν και να φτάσουν στις 20.000 οι κλίνες, ενώ γίνεται προσπάθεια να βελτιωθούν οι υφιστάμενες.

Για τα μη κρατικά πανεπιστήμια σημείωσε πως υπάρχει ενδιαφέρον και θα υπάρχουν αρκετές αιτήσεις από την πρώτη χρονιά, ενώ θα ανακοινωθούν με το που κατατίθενται στην ανεξάρτητη αρχή.

Αναφορικά με τα σχολεία και την απαγόρευση των κινητών, ο υπουργός δήλωσε πως η εφαρμογή του μέτρου είναι θεαματικά καλή και πως το έχει αγκαλιάσει η κοινότητα του σχολείου αναφέροντας πως μέχρι τώρα οι αποβολές είναι 6.043 αποβολές.

Ο ίδιος υπογράμμισε ότι τα κινητά τηλέφωνα πρέπει να τα χρησιμοποιεί ένα νέα παιδί λίγο γιατί φαίνεται ότι έχουν επίδραση.

Παράλληλα γνωστοποίησε ότι στην πλατφόρμα για το μπούλινγκ υπάρχουν 501 αναφορές από τότε που άνοιξε, εκ των οποίων οι 213 τη φετινή χρονιά. 
 

Σχόλια (19)

Γιωργος
|

Γενικά σαν χώρα με διακρίνει η υπερβολή και το δράμα
Εγώ να συμφωνήσω ότι για φοιτητή που ποτέ δεν πάτησε το πόδι του για 10 ,15 χρόνια να υπαρξει μια ρύθμιση κλπ
Αλλά από ποτέ ένας φοιτητής που καθυστερεί για 2 χρόνια ή 3 να πάρει πτυχίο θεωρείται αιώνιος;
Και με ποια λογική ένας φοιτητής που πήρε πτυχίο με 5 στα 4 χρόνια είναι καλύτερος από κάποιον που πήρε πτυχίο με 8 στα 6 μισι
Ημαρτον και ελεος

Φοιτητης
|

Με τον όρο αιώνιος φοιτητής εννοείται κάποιος που που έχει ξεπεράσει τα δύο χρόνια.Στην σχολή μου ο μέσος όρος τελειώνει στα 7 με 8 χρόνια. Αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγω ότι σε αντίθεση με άλλες σχολές θετικών επιστημών έχουμε περίπου 7 μαθήματα ανά εξάμηνο και μάλιστα δίπλα πχ κάνουμε δυο μαθήματα ως ένα μάθημα αλλά ως ύλη έχουμε και των δύο μαθημάτων.Αυτο το μοτίβο συνεχίζεται και σε άλλα μαθήματα συνοδευόμενο από έλλειψη σωστών βιβλίων και εργαστήρια χωρίς βοηθούς και με μηχανήματα στην καλύτερη του 1980.Επιπροσθετα έχουμε λίγους καθηγητές και κυρίως γιους αδέρφια και συγγενείς άλλων καθηγητών.Συμφωνω ότι πρέπει να αλλάξει η κατάσταση αλλά όχι τώρα πρώτα πρέπει να διορθωθούν όλα τα παραπάνω και να αναμορφωμένα το πρόγραμμα της σχολής που σε πολλά μαθήματα είναι πολύ πίσω από την εποχή του .Αν γίνει αυτό τότε ξανασυζητάμε....

που φθάσαμε!
|

η εφαρμογή του νόμου να αποτελεί είδηση!

Αιώνιος φοιτητής
|

Ξέρετε Ποσα Χρόνια είμαι φοιτητής; Κοντεύω τη σύνταξη αλλά δηλώνω φοιτητής για να νιώθω νέος.

Polar_Fish
|

Η συζητηση ειναι υποθετική. Οι διαγραφές ενω προβλέπονται δε νομιζω να είναι εφικτο να γινουν.

@Προς κ Νάκο
|

Λυπάμαι αλλά δεν τα ξέρετε καλά ή σκοπίμως παραποιείτε τα στοιχεία.

Τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι αστικά πανεπιστήμια, δίπλα σε μεγάλες πόλεις. Τα αντίστοιχα πανεπιστήμια του εξωτερικού (πχ, στο Λονδίνο, Παρίσι, Λυών, Μόναχο) έχουν λίγες - ελάχιστες- εστίες αλλά και εκεί το ενοίκιο είναι σε τιμές σχεδόν αγοράς (400-500 € το studio). ΟΙ δικές μας εστίες είναι και πάλι λίγες, σε κακή κατάσταση, αλλά δωρεάν (100 € το έτος κι αν εισπράττονται). Ποια είναι η πρότασή σας: να αυξήσουμε τα ενοίκια ή να καλλιεργήσουμε τα λεφτόδενδρα για να μην διαγράφουμε τους αιώνιους;

Τα εργαστήρια μας (τουλάχιστον αυτά των παλιών ΑΕΙ), άνετα ανταγωνίζονται τα καλύτερα πανεπιστήμια του εξωτερικού για προπτυχιακές σπουδές.

Τέλος, τα κτίρια μας απλά δεν επαρκούν. Δύο προβλήματα υπάρχουν: α) πολλοί φοιτητές - πάνω από ότι προτείνουν τα τμήματα και κυρίως μετεγγραφές στα κεντρικά ΑΕΙ και β) άρνηση όλων των εμπλεκομένων (ΔΕΠ, φοιτητών, υπαλλήλων) να γίνονται μαθήματα απόγευμα. Το 2ο σημαίνει ότι τα πρωινά έχουμε υπερφόρτωση των υποδομών.

ΧΡΗΣΤΟΣ
|

Εγώ προτείνω το ν + ν. Δηλαδή στις σπουδές τετραετούς φοίτησης, να έχουν το δικαίωμα οι φοιτητές να σπουδάσουν τα διπλάσια χρόνια, δηλαδή 8 χρόνια, 16 εξάμηνα. Στα 10 εξάμηνα σπουδων να έχουν το δικαίωμα ως ανώτατο όριο φοίτησης τα 20 εξάμηνα. Στην ιατρικη τα 24 εξάμηνα. Μετά το ανώτατο όριο φοίτησης, αν χρωστάνε κάποιοι φοιτητές μαθήματα, είτε λίγα, είτε πολλά, να μπορεί να τα δώσει στην εξεταστική, εφόσον πληρώσει κάποια χρήματα για το κάθε μάθημα που χρωστάει. Αυτός ο νόμος να δημιουργηθεί ως συνέπεια.

K
|

Ένα παράδειγμα για να καταλάβει κανείς το απλό και λογικό.
Ένας φοιτητής μπαίνει σε τμήμα πληροφορικής το 2005 και σταματάει να παρακολουθεί στο 2ο έτος για τους δικούς του λόγους. Θα συνεχίσει εκεί που σταμάτησε και θα αρχίσει πάλι το 2020 για τα υπόλοιπα έτη; Τι ακριβώς έχει να προσφέρει αυτό το πτυχίο όταν τα μαθήματα που διδάχθηκε τότε, τώρα δεν υφίστανται καν. Πώς γίνεται το πτυχίο αυτό να θεωρείται αντίστοιχο με κάποιον που πέρασε στο ίδιο τμήμα το 2020; Αυτά τα τραγελαφικά δε γίνονται πουθενά στον κόσμο κι όμως κάποιοι συνεχίζουν να θέλουν να πιστεύουν ότι τους αδικεί η κυβέρνηση, το σύστημα, η άτιμη η κοινωνία...

Αρθούρος
|

Ποτέ μου δεν είδα με καλό μάτι την καταστροφή όσων μπορούσε η Κεραμεως από το μεταρρυθμιστικό έργο του Γαβρογλου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Κι αυτό το έχω ξαναπεί μέσα από τις στήλες του έσοσ εξειδικεύοντας κάθε φορά σε ποιο μέτρο είχε πάρει.
Όμως, το συγκεκριμένο μέτρο είναι και δίκαιο και σωστό. Διότι: α) η τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν είναι υποχρεωτική όπως είναι η δευτεροβάθμια.β) δεν είναι δικαίωμα η μακρόχρονη παραμονή στο πανεπιστήμιο ως φοιτητές όλων αυτών που θα διαγραφούν με το νόμο. Μάλλον είναι ψυχολογική εμμονή που συνδέεται με παρωχημένες μικροαστικές απόψεις που προέρχονται από τους γονείς τους. γ) δεν είναι δεδομένο όπως παλιά που ίσχυε αυτή η άποψη, ότι το πτυχίο θα τους δώσει σίγουρα κάποια θέση εργασίας. δ)Τα παλιά χρόνια είχαν αναπτυχθεί αυτές οι απόψεις περί αιώνιων φοιτητών, διότι η επιτυχία σε μία σχολή πράγματι ήταν λαχείο, καθώς δε λειτουργούσαν τόσα πανεπιστήμια, και η πιθανότητα να περάσουν σε κάποιο ήταν απειροελάχιστη. ε)αν πραγματικά διατηρείται μέσα τους η επιθυμία να πάρουν ένα πτυχίο, υπάρχουν και τα δύο ανοιχτά πανεπιστήμια, ένα της Ελλάδας κι ένα της Κύπρου.

Προς κ. Νάκο
|

Εφοσον έχετε εργαστεί σε ΑΕΙ του εξωτερικού θα γνωρίζετε φυσικά ότι οι κτιριακές υποδομές, ο εξοπλισμός και ο αριθμός των εκεί εστιών υπερτερούν σε μεγάλο βαθμό των ελληνικών. Όπως και οι υποτροφίες και οι επιχορηγήσεις των φοιτητών ώστε να μην εργάζονται αλλά απρόσκοπτα να αφοσιωνονται στις σπουδές τους. Επίσης, θα γνωρίζετε πόσο μεγάλη θηλιά στο λαιμό των φοιτητών είναι τα φοιτητικά δάνεια, τα οποία δυσκολεύονται να αποπληρώσουν σε όλες τις χώρες που επικρατεί αυτή η πρακτική.
Προφανώς υπάρχουν αρκετοί που δεν θα πάρουν ποτέ πτυχίο. Αλλά υπάρχουν κι αυτοί που θέλουν να το πάρουν και δυσκολεύονται λόγω περιστάσεων.

άδικες, βαθειά ταξικές επιλογές
|

Ο κ. Υπουργός απειλεί να διαγράψει το 47 % του φοιτητικού δυναμικού. Δηλώνει ότι υπάρχει ενδιαφέρον για τα μη κρατικά πανεπιστήμια . Αλήθεια απο ποιούς; Από το 80 % των Ελλήνων που δύσκολα τα φέρνουν πέρα; Για το άρθρο 16 του συντάγματος τσιμουδιά. Αδικες, βαθειά ταξικές επιλογές. Απίστευτο θράσος από τον τέως κεντροαριστερό Υπουργό.
φιλελεύθερος

@Πολίτης Ν
|

και γιατί είναι πελατεία για τα κολλέγια καποιος που δεν ενδιαφέρεται να παρει το πτυχίο που του δίνουν τζάμπα;

@@Νακος Γ. | 21 Οκτ 2024 17:19
|

Να σας λύσω τις απορίες (ενδεχομένως). Οι αιώνιοι φοιτητές (αντίθετα με ότι ακούγεται δεξιά-αριστερα΄) επιβαρύνουν το ΑΕΙ. Εξετάζονται δεκάδες φορές περισσότερο απ'ότι είναι λογικό σε οποιαδήποτε άλλη χώρα του κόσμου, ενδεχομένως παρακολουθούν (όποτε θυμηθούν μετά από χρόνια) ξανά τα ίδια μαθήματα, απασχολούν προσωπικό, γραμματείες, καθηγητές ξανά και ξανά για την ίδια "δουλειά". Δεν είναι ορθολογική χρήση των πορων ενός ΑΕΙ αυτό, ούτε των φόρων σας/μας. Για το λόγο αυτό (και για άλλους εξίσου σοβαρούς) καμία χώρα του κόσμου δεν μου επιτρέπει να γραφτώ φοιτητής σε ΑΕΙ και να λιμνάζω ή και να προσπαθώ για πολλά χρόνια, απεριόριστα. Είμαστε η μόνη χώρα στον κόσμο - αυτό πρέπει να σας λέει κάτι. Κάτι άλλο που δε συζητά κανείς είναι το "κόστος ευκαιρίας" της εισαγωγής ενός φοιτητή που θα γίνει "αιώνιος" σε σχέση με κάποιον ο οποίος θα έπαιρνε την ίδια θέση αλλά θα τελείωνε στην ώρα του και θα έβγαινε με το πτυχίο να κάνει κάτι παραγωγικό. Φυσικά, δεν είναι εύκολο να προβλέψεις ποιός θα γίνει αιώνιος και ποιός όχι. Αλλά η θεσμοθέτηση ενός ανώτατου ορίου σπουδών όπως έγινε τώρα θα είναι ένα πολύ καλό κίνητρο για να σταματήσει το φαινόμενο. Η προσωπική μου πρόβλεψη, έχοντας εργαστεί περίπου 20 χρόνια σε ΑΕΙ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό είναι ότι αν το μέτρο εφαρμοστεί όντως, σε λίγα χρόνια η διαφορά θα είναι θεαματική, πολύ περισσότεροι θα τελειώνουν το πτυχίο και θα συνεχίζουν. Δεν είναι ιδεολογικό ή κομματικό το θέμα για μένα, είναι θέμα ορθολογικής χρήσης των χρημάτων σας/μας και του πως λειτουργεί η ανθρώπινη φύση. Αν μου δίνεις άπειρες ευκαιρίες και απεριόριστο χρόνο...τα αποτελέσματα είναι αυτά που βλέπουμε τώρα.

ΠΟΛΙΤΕΣ
|

ΩΡΑΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΙΑΓΡΑΨΟΥΜΕ.
1) ΝΑ ΔΙΑΓΡΑΨΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΨΑΝ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΤΕ ΜΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΙΣΤΕΨΟΥΝ.
ΤΟΤΕ ΘΑ ΤΟΥΣ ΠΟΥΜΕ ΠΑΛΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ;
2) ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΤΕ ΠΟΙΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΦΕΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ , ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ,ΓΙΑ ΤΗ ΧΩΡΑ ΤΟ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΠΙΣΩ ΕΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΠΟΥ ΚΑΤΕΚΤΗΣΑΝ ΜΕ ΠΟΛΥ ΚΟΠΟ, ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑ ( ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΕ ΑΕΙ ) ΜΕ ΜΙΑ ΑΠΟΦΑΣΗ;
3) ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΦΕΛΟΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΟΡΙΣΤΟ , ΓΕΝΙΚΟΛΟΓΟ , ΑΣΑΦΕΣ ΚΑΙ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ Ή ΕΠΕΙΔΗ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ, ΣΥΓΝΩΜΗ ΑΛΛΑ ΕΧΕΤΕ ΠΟΛΛΑ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ σε αυτή τη κατεύθυνση ΠΡΙΝ ΦΤΑΣΕΤΕ ΣΕ ΜΙΑ ΙΔΕΟΛΗΠΤΙΚΗ , ΤΙΜΩΡΗΤΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΑΠΟΦΑΣΗ........με το έτσι θέλω ΑΝΕΥ ΛΌΓΟΥ.
4) ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΠΟΙΟΙ ΘΑ ΠΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΑ, ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΜΕΤΑ ΤΑ Ν+3 ΈΤΗ ΝΑ ΜΗΝ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΠΑΡΑΚΑΟΛΟΥΘΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΝΟΥΝ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΕ ΕΝΑ ΛΟΓΙΚΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΑΝΤΙΤΙΜΟ.
5) ΑΝ ΤΩΡΑ ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΟΥΝ , ΤΙ ΣΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΤΕΛΕΙΩΣΕ ΣΤΑ 12 ΧΡΟΝΙΑ. ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΛΛΑ ΡΩΤΩ ΤΙ ΣΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΤΕΛΕΙΩΣΕ ΤΗ Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΑ 17 ΚΑΙ ΚΑΝΕΙ ΤΗ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΑ 45 ;
ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΣΑΣ ΑΝΑΦΕΡΩ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΙΑΓΡΑΦΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΚΑΠΟΙΟΣ ΚΑΤΕΚΤΗΣΕ ΜΕ ΠΟΛΥ ΚΟΠΟ, ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΤΟ ΠΑΡΑΤΗΣΕ.

@Νακος Γ. | 21 Οκτ 2024 17:19
|

Γιατί επιτέλους; Σας άφησαν μήπως εκτός ΑΕΙ κάποιοι ..αιώνιοι φοιτητές; Τι ακριβώς θα κερδίσετε από αυτό;
Ευγενικά το ρωτάω, από απλή περιέργεια.

Πατέρας
|

Υπάρχει σαφώς ένα άλλο μείγμα πολιτικής. Τιμωρίες , αποβολές , επανάληψη της τάξης , κόφτες μορίων , ελαχιστες βάσεις εισαγωγής και περιορισμοί στα ΑΕΙ. Διάλυση του δημόσιου πανεπιστημίου και περισσότερα εμπόδια στην ελληνική οικογένεια που προσπαθεί να τα βγάλει πέρα.

Πολίτης Ν
|

πελατεία για τα κολλέγια (με εξασφαλισμένο πτυχίο)

Ενεργός Φοιτητής
|

Ο κ.Υπουργός να δει ειδικότερα το μέτρο της διαγραφής καθότι δημιουργεί αδικίες. Δε γίνεται προπτυχιακοί φοιτητές να χρωστούν μονοψήφιο αριθμό μαθημάτων στα ν+2 έτη σπουδών, να παραμένουν ενεργοί αλλά να "διαγράφονται αυτοδικαίως". Πρόκειται για αδιανόητη τεχνοκρατική πίεση, δίκην λαιμητόμου, στην Ανώτατη Εκπαιδευτική Κοινότητα που επιζητά ήρεμο και συνεργατικό περιβάλλον λειτουργίας. Τα ΑΕΙ δεν αποτελούν εταιρείες. Ο ρόλος του Πανεπιστημίου είναι να εκπαιδεύει νέους επιστήμονες ανεξαρτήτως ηλικίας και να προωθεί τη δια βίου μάθηση συμπεριλαμβανομένου πχ του δεύτερου πτυχίου μέσω κατατακτήριων. Σαφώς οι φοιτητές πρέπει να ενδιαφέρονται για τις σπουδές τους. Και να διαγράφονται όσοι παραμένουν ανενεργοί για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Ίσως στον Εσωτερικό Κανονισμό στα πλαίσια του Αυτοδιοίκητου του Ιδρύματος να προστεθεί η δυνατότητα εξαμηνιαίας ανανέωσης της φοιτητικής ιδιότητας με δήλωση μαθημάτων & αυτοπρόσωπης συμμετοχής στις εξετάσεις ή καθορισμού τελών φοίτησης μετά το πέρας του μέτρου ν+2 για όσους επιθυμούν, για τη λήψη του πτυχίου τους, να παραμένουν εγγεγραμμένοι & ενεργοί στο φοιτητολόγιο.

Νακος Γ.
|

επιτελους

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ