"Εκτινάχθηκε" ο αριθμός υποθέσεων εκδικητικής πορνογραφίας μεταξύ ανηλίκων

Στο μεγαλύτερο μέρος οι δράστες ήταν γνωστοί με τα θύματα

26/10/2024

Ενημερώθηκε: 27/10/2024, 12:11

Άκουσε το άρθρο

"Έχουμε αύξηση των υποθέσεων της εκδικητικής πορνογραφίας μεταξύ ανηλίκων, με διαμοιρασμό υλικού μεταξύ ανηλίκων, αλλά και με ενηλίκους".

Τη δήλωση αυτή έκανε ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Ανδρέας Νικολακόπουλος, στη Βουλή, κατά τη συζήτηση σχετικής επίκαιρης ερώτησης της Βουλευτού του «ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ»  Κωνσταντίνας Γιαννακοπούλου, και σημείωσε τα εξής:

Δικογραφίες:  Το έτος 2023 από τα στοιχεία φαίνεται ότι σχηματίστηκαν δικογραφίες με περισσότερους από τριάντα ανήλικους. Στο μεγαλύτερο μέρος οι δράστες ήταν γνωστοί με τα θύματα.

Συλλήψεις: Έχουμε, επίσης, εντείνει την εμφανή αστυνόμευση και αυτό έχει ένα αποτέλεσμα ως προς τον αριθμό των συλλήψεων. Θα σας πω μόνο ότι την εβδομάδα 14 με 20 Οκτωβρίου του 2024 είχαν πραγματοποιηθεί 6.428 έλεγχοι ατόμων, είχαμε 368 προσαγωγές, 194 συλλήψεις και βεβαιώθηκαν 312 παραβάσεις.

Το πρώτο εννεάμηνο του 2024: Το πρώτο εννεάμηνο του 2024 έχουμε 10. 485 ανήλικους δράστες ενώ πέρσι την ίδια περίοδο ήταν 7.422, γεγονός που δείχνει ότι πολλά περιστατικά ήταν κρυμμένα και πλέον οι ανήλικοι μιλάνε, βγαίνουν στο φως.

Ο τηλεφωνικςό αριθμός 10201: Προστατεύτηκαν από την Ελληνική Αστυνομία αυτό το διάστημα 3.656 ανήλικα θύματα εγκληματικών ενεργειών. Σε αυτό συνετέλεσε κατά πολύ η λειτουργία της 24ωρης τηλεφωνικής γραμμής του πενταψήφιου τηλεφωνικό αριθμό 10201, το κέντρο της οποίας εδράζεται στην Υποδιεύθυνση Προστασίας Ανηλίκων της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, η οποία καταγράφει, υποδέχεται, όλες τις καταγγελίες που έχουν να κάνουν με την προστασία, την κακοποίηση, την παραβατικότητα ανηλίκων και βέβαια ενημερώνει με σχετικές πληροφορίες.

Σχόλια (17)

Κατάρρευση ---> Εκτίναξη
|

@29 Οκτ 2024 19:41
Μα αυτό ακριβώς λέω απαντώντας στο σχόλιο (σας?) στις 29 Οκτ 2024 11:56. Ότι η κρίση δεν επηρέασε μόνο τα παιδιά που γεννήθηκαν κατά τη διάρκεια της επίμαχης δεκαετίας και δεν είναι πρόβλημα μόνο μιας γενιάς.
ΥΓ. Για ποιο λόγο βιάζεστε να χαρακτηρίζετε κάποιον ("Εύχομαι να μη διδάσκετε κανένα")? Γράφετε τη γνώμη σας και γράφω τη δική μου. Εάν είχα τόσο άδικο σε κάτι κι εσείς τόσο δίκιο, θα μου "την είχαν πει" καμιά 10αρια εδώ μέσα.

@ Κατάρρευση ---> Εκτίναξη | 29 Οκτ 2024 17:29
|

Δηλαδή αν γεννήθηκαν το 2007 δεν βίωσαν την κρίση ενώ μεγάλωναν όπως και οι γονείς τους; Εύχομαι να μη διδάσκετε κανένα.

Κατάρρευση ---> Εκτίναξη
|

@29 Οκτ 2024 12:51
Φυσικά και συμφωνώ με τις ποινές. Υπάρχει όμως έστω και ΕΝΑ πρόβλημα, που να αντιμετωπίστηκε ποτέ ΜΟΝΟ με ποινές? Από τα στοιχεία που παραθέτει άλλωστε ο κος Υφυπουργός, φαίνεται ότι ενώ τηρείται ο νόμος, παραδόξως "εκτινάχθηκε" ο αριθμός των υποθέσεων. Δεν προκύπτει συνεπώς το συμπέρασμα, ότι κάτι ΔΕΝ γίνεται όπως πρέπει? Δεν είναι ευθύνη της Πολιτείας να το εντοπίσει και να το θεραπεύσει?
.
@29 Οκτ 2024 11:56
- "Ειλικρινά μερικές φορές απορώ με τα γραφόμενα".... Εγώ να δείτε....
- "Οι 20-30ρηδες της δεκαετίας της κρίσης είναι τώρα οι σημερινοί γονείς ανηλίκων".... 6 έως το πολύ 15 ετών(εάν γεννήθηκαν το 2009) και εάν η κρίση "στιγμάτισε τους γονείς τους με ψυχολογικά" με το καλημέρα.
- "Τα προβλήματα παίρνουν μια γενιά να ομαλοιποιηθούν". Εγώ ξέρω τουλάχιστον 10 προβλήματα, που ΔΕΝ λένε να ομαλοποιηθούν εδώ και γενεές δεκατέσσερις....

@Κατάρρευση ---> Εκτίναξη
|

Τα αίτια ας τα αναζητήσουν οι κοινωνικοί επιστήμονες και ψυχολόγοι και όταν βρουν ακρη ας κάνει το κράτος ότι πρέπει να κάνει. Στο μεταξύ, το καλύτερο και πρώτο ανάχωμα σε οποιαδήποτε εγκληματική συμπεριφορά ήταν και είναι η τιμωρία του εκληματία. Όσο για τον ΚΟΚ φυσικά και δεν αλλάζει κανείς συμπεριφορά γιατί δεν εφαρμόζεται ο ΚΟΚ. Δεν γράφουν κανέναν για κόκκινο, στοπ, ανάποδα στο μονόδρομο και 100 άλλα, οπότε οδηγούμε όπως οδηγούμε. Συμφωνείτε με αυτά που λέω νομίζω, έμμεσα. Και στο θέμα του άρθρου (εκδικητική πορνογραφία) αν δεν εφαρμοστούν νόμοι και δεν πέσουν τιμωρίες και συνέπειες, θα γίνει ότι γίνεται με τον ΚΟΚ.

@ Κατάρρευση ---> Εκτίναξη | 29 Οκτ 2024 08:57
|

Ειλικρινά μερικές φορές απορώ με τα γραφόμενα. Οι 20-30ρηδες της δεκαετίας της κρίσης είναι τώρα οι σημερινοί γονείς ανηλίκων. Τα προβλήματα παίρνουν μια γενιά να ομαλοιποιηθούν. Συνεπώς η κρίση αυθύνεται κατά πολύ στο πως μεγαλώνουν τα παιδιά σήμερα γιατί στιγμάτισε τους γονείς τους με ψυχολογικά.

Κατάρρευση ---> Εκτίναξη
|

@29 Οκτ 2024 07:55
Μα κατά τη δεκαετία της κρίσης, ξεκίνησε η μεγάλη "κατάρρευση" της κοινωνίας. Ακόμα και τότε όμως, τέτοια περιστατικά ακούγαμε 2-3 το χρόνο. Πολλώ δε μάλλον που να αφορούν ανήλικους. Και τώρα που θεωρητικά ξεπεράσαμε τη μεγάλη κρίση (έτσι μας λένε) και ενώ δήθεν παίρνονται μέτρα (πάλι έτσι μας λένε), ο ίδιος ο Υφυπουργός μιλά για εκτίναξη. Επιτυχία να το θεωρήσουμε?
@28 Οκτ 2024 22:47
Ποιος είπε ότι δεν φταίει και δεν πρέπει να τιμωρηθεί ο φυσικός αυτουργός και οι γονείς του (όταν είναι ανήλικος)? Και φταίει, και τιμωρείτε αυστηρά νομίζω. Την ΑΙΤΙΑ που γεννά τέτοιες συμπεριφορές, πρέπει να εντοπίσουμε και να προσπαθήσουμε να ελέγξουμε. Ποινές υπάρχουν για τα πάντα. Και για τον ΚΟΚ πχ υπάρχουν αυστηρές ποινές. Βλέπετε ν' αλλάζει κανείς συμπεριφορά ή να παραδειγματίζεται?
ΥΓ. Και ένας προβληματισμός. Πόσο αυξήθηκαν άραγε αυτά τα περιστατικά, με την ανεξέλεγκτη χρήση των κινητών τηλεφώνων και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από ανήλικους?

@ Κατάρρευση ---> Εκτίναξη | 28 Οκτ 2024 21:52
|

Ενώ τη δεκαετία της κρίσης είμασταν καλά

@Κατάρρευση ---> Εκτίναξη
|

Ναι, βολεύει να τα ρίχουμε "στην κοινωνία" ή ότι άλλο θολό, αρκεί να μην προσωποποιούμε ευθύνες (π.χ. φταίει και πρέπει να τιμωρηθεί ο φυσικός αυτουργός και οι γονείς του), γιατί τότε μπορεί να χρειαστεί κι εμείς να πληρώσουμε κάποτε το λογαριασμό ή να αναλάβουμε τις ευθύνες μας ως προς την τιμωρία και τη διαχείριση των περιστατικών. Όμως αν "φταίει η κοινωνία" όλα καλά, δεν τιμωρείται κανείς δεν "πληρώνει" κανείς, δε αναγκάζεται να αλλάξει συμπεριφορά κανείς, δεν παραδειγματίζεται κανείς.

Κατάρρευση ---> Εκτίναξη
|

Παραδοχή αποτυχίας παρ' όλα τα μέτρα και την καταστολή.
Μήπως φταίει η κατάρρευση (σε όλα τα επίπεδα) της κοινωνίας?
Άλλα περιμέναμε πάντως ("επιστροφή στην κανονικότητα") και άλλα μας βρήκαν.

@@ άμεσα στα σχολεία οδηγίες
|

Συμφωνώ απόλυτα. Τα του Καίσαρως τω Καίσαρι. Το σχολείο δεν είναι εκεί για να κάνει τον ψυχίατρο ή να λύνει κοινωνικά και οικογενειακά προβλήματα. Όταν εγκληματείς την ευθύνη την έχεις εσύ και οι γονείς σου αν είσαι ανήλικος. Το σχολείο δεν είναι σχεδιασμένο και δεν πρέπει να είναι σχεδιασμένο ως αναμορφωτήριο ή παροχή υπηρεσιών ψυχολόγου. Αυτά αλλού.

@daskala
|

"Δεν δικαιολογώ" αλλά συνεχίσατε με 10 δικαιολογίες. Όποιος είναι "δράστης" σε τέτοιες υποθέσεις πρέπει να έχει άμεσες και αυστηρές συνέπειες. Εντός και εκτός σχολείου. Μιλάμε για έγκλημα, ποινικό αδίκημα. Και μετά, πιάνουμε τις οικογένειες και το ποιός έχει εξωσυζυγική σχέση. Την ευθύνη για το ανήλικο παιδί την έχουν οι γονείς πρώτα και κύρια. Όχι "η κακιά η κοινωνία", τα ΜΜΕ, ή οτιδήποτε άλλο. Ας αναλάβουν τις προσωπικές/ατομικές ευθύνες τους πρώτα αυτοί, και αν αρχίσει να γίνεται αυτό θα δείτε ότι όλα τα υπόλοιπα βελτιώνονται ως δια μαγείας.

Λαρισαίος
|

Όχι αλλά πρωτόκολλα παιδιά......έλεος φτάνουν.
Όχι άλλες επιμορφώσεις και διερευνήσεις και διαγνώσεις και διαχειρίσεις κρίσεων.
Όχι άλλους ειδικούς επιστήμονες.

daskala
|

Δεν δικαιολογώ τα παιδιά, ωστόσο όταν στα σπιτια η ενδοοικογενειακη βια ειναι σε εξαρση, οταν οι γονεις εμπλεκονται σε σχεσεις εξωσυζυγικές , τι να κανει και ο καθε εφηβος; ποιος να τον καθοδηγησει; Μονο το σχολείο; Πρέπει να υπαρξει συντονισμος ολων των αρμοδιων θεσμων και φορεων(οικογενεια, πολιτεια, σχολειο κλπ) Καποιοσ να πει στα παιδια ότι η σεξουαλικη ζωη εχει κανονες, προαπαιτουμενη ωριμοτητα, ηλικια κλπ όχι απο τα 12 ετη, ουτε με οποιον να ναι, ουτε με μεγαλη διαφορα ηλικιας και προπαντων οχι με χρηματα και ανταλλαγματα... ειμαι ωμη, αλλα τελος τα ψεματα, τα παιδια πρεπει καποτε να ωριμαζουν αλλιως θα <χαθουν>...και οι γονεις σεμνοι, με αρχες , οχι σελφις και σοσιαλ....ταπεινη μου γνωμη, τα δικα μου παιδια τα μεγαλωσα, κανετε το ιδιο, δικος ο ανηφορος, δικος σας και ο κατηφορος.

@ άμεσα στα σχολεία οδηγίες
|

Για ποιο λόγο πρέπει αυτά τα προβλήματα να τα λύνει το σχολείο; Είναι θέματα άλλων δομών ! Και αυτό που λέει άλλος σχολιαστής : ποινές (όχι απαραίτητα βαριές αλλά μεγάλες και αποτελεσματικές , να πονάνε : παύση από το σχολείο για ένα έτος ή παραπάνω αναλόγως και κοινωνική εργασία με συνεδρίες ειδικών το απόγευμα, άρση επιμέλειας και άλλα). ΔΕΝ μπορεί το σχολείο παραβατικούς και αντικοινωνικούς να τους συνετίσει, θέλει ειδική μεταχείριση για ανεπίδεκτους μαθήσεως , τι δεν καταλαβαίνετε; (εδώ είναι άχρηστο σε άλλα απλά ... ευγένεια, σεβασμό στον δημόσιο χώρο κ.α. για γνωσεις και προσωπική μελέτη ή άλλες δεξιότητες μην πούμε). Ιδεοληπτικές μπαρούφες δηλαδή . Ο καθένας τη δουλειά του , δεν είναι πολυεργαλεία τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί .

Θυμιος
|

Αν δεν υπάρξει τιμωρία και ενημέρωση στα σχολεία δε σταματά. Μπορεί να είναι εκβιασμοί με ανταλλάγματα μπορεί και για πλάκα. Βαριά πρόστιμα και αυστηρή τιμωρία.

Γιάννης
|

Σκληρή τιμωρία και σε ανήλικους και ακόμη σκληρότερη σε ενήλικες .

εκδικητική πορνογραφία
|

Πρέπει να σταλούν άμεσα στα σχολεία οδηγίες και πρωτόκολλα σχετικά με την ανταπόκριση των διευθυντών σχολείων σε περιστατικά δημιουργίας, κοινής χρήσης, αποστολής ή αποθήκευσης γυμνών από μαθητές.
Επιμόρφωση των συναδέλφων σε θέματα όπως νομικές επιπτώσεις των σεξουαλικών εικόνων που δημιουργούνται από ανήλικους, πρωτόκολλα διερεύνησης, διάγνωσης και διαχείρισης της εκδικητικής πορνογραφίας.
Αξιοποίηση των ειδικών επιστημόνων που διαθέτει το σχολείο (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί).
φιλελεύθερος

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ