Την πρώτη διαδικτυακή συνάντηση με τους Εκτελεστικούς Διευθυντές (μάνατζερ ) των ΑΕΙ θα έχει, τη Δευτέρα , ο Γενικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας Νίκος Παπαϊωάννου.
Σύμφωνα με πληροφορίες του esos o Εκτελεστικοί Διευθυντές των ΑΕΙ θέσουν στον υπουργό Παιδείας τους προβληματισμούς τους και θέματα που κρίνουν ότι πρέπει να ρυθμιστούν ώστε να επιλυθούν ζητήματα και δυσκολίες που έχουν διαπιστωθεί από τη μέχρι σήμερα εμπειρία τους.
Ειδικότερα:
Αποσαφήνιση ευθυνών: Οι Εκτελεστικοί Διευθυντές θα ζητήσουν από τον υπουργό να αποσαφηνιστούν περαιτέρω και να προσδιοριστούν σαφώς οι τομείς ευθύνης τους.
Σύμφωνα με το άρθρο 18 του Ν. 4957/2022, ο Εκτελεστικός Διευθυντής του ΑΕΙ προΐσταται των οργανικών μονάδων του, συντονίζει και εποπτεύει το έργο τους, μεριμνά για την ομαλή και αποτελεσματική διοικητική και οικονομική λειτουργία του Ιδρύματος και την εφαρμογή του στρατηγικού σχεδίου και της ετήσιας στοχοθεσίας του. Μαζί με τον Πρύτανη αποτελούν τη «ραχοκοκαλιά» του νέου μοντέλου διοίκησης όπως την οραματίστηκε ο νομοθέτης του Ν. 4957/2022, καθώς επικουρεί το Συμβούλιο Διοίκησης και τον Πρύτανη κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους και εισηγείται επί θεμάτων σχετικών με την οργάνωση, τη λειτουργία και τον συντονισμό των δράσεων των ΑΕΙ. Επίσης, μετέχει στα συλλογικά όργανα, στα οποία προεδρεύει ο Πρύτανης ή ο αρμόδιος Αντιπρύτανης, και συνεργάζεται με τη Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου.
Μηνιαίες Αποδοχές: Οι Εκτελεστικοί Διευθυντές σχετικά με τις αποδοχές τους θα προτείνουν την εξής τροποποίηση:
«Η παρ. 7 του άρθρου 17 του Ν. 4957/2022 αντικαθίσταται ως εξής: Το ύψος των αποδοχών των Εκτελεστικών Διευθυντών των ΑΕΙ καθορίζεται στο μισθό που αντιστοιχεί στο καταληκτικό μισθολογικό κλιμάκιο (ΜΚ) της κατηγορίας τους, σύμφωνα με το Κεφάλαιο Β του Ν. 4354/2015 (Α’ 176) πολλαπλασιαζόμενου με τον συντελεστή 1,3. Ο Εκτελεστικός Διευθυντής λαμβάνει το επίδομα Προϊσταμένου γενικής διεύθυνσης του αρ. 16 του ως άνω νόμου.»
Οι Εκτελιστικοί Διευθυντές θεωρούν ότι θεωρούμε ότι παρότι είναι οι ανώτερος ιεραρχικά προϊστάμενοι όλου του διοικητικού προσωπικού του ΑΕΙ, πλην της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου, εκ παραδρομής ο μηνιαίος μισθός του είναι κατώτερος από αυτόν του Γενικού Διευθυντή του οποίου προΐσταται. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την παρ. 4, του άρθρου 9, του Ν. 4354/2015 «οι Προϊστάμενοι Γενικών Διευθύνσεων, οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, καθώς και οι Συντονιστές των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, οι Επιθεωρητές - Ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης καθ΄ όλη τη διάρκεια της θητείας τους, κατατάσσονται στο καταληκτικό Μ.Κ. της κατηγορίας τους, πολλαπλασιαζόμενου του αντίστοιχου βασικού μισθού με το συντελεστή 1,2. Το ανωτέρω ποσό στρογγυλοποιείται στην πλησιέστερη μονάδα ευρώ». Ως εκ τούτου θεωρούν επιβεβλημένο να υπάρξει διόρθωση στην αντίφαση ο Εκτελεστικός Διευθυντής να έχει μηνιαίο μισθό μικρότερο από αυτόν του Γενικού Διευθυντή παρ’ όλο του ό,τι είναι προϊστάμενός του.
Βαθμολογική μας εξέλιξη: Ένα ακόμα θέμα που προβληματίζει τους Εκτελεστικούς Διευθυντές είναι η έλλειψη πρόβλεψης για την «επόμενη μέρα» από τη λήξη της θητείας τους .
Θεωρούν ότι είναι δίκαιο η εμπειρία μας στη θέση του Εκτελεστικού Διευθυντή να λαμβάνεται υπόψη, μετά το πέρας της θητείας μας, για τη βαθμολογική μας εξέλιξη και, εφόσον προερχόμαστε από το Δημόσιο, να μας δίδεται θέση ευθύνης στον οργανισμό προέλευσης.
Εαν αυτό δεν δύναται να καταστεί εφικτό σε περίπτωση που δεν υπάρχουν κενές θέσεις, τουλάχιστον να θεωρούνται ότι κατέχουν ομοιόβαθμη θέση.
Οι Εκτελεστικοί Διευθυντές προτείνουν, σε αναλογία αντίστοιχων παλαιότερων προβλέψεων για τους Γραμματείς των ΑΕΙ, την προσθήκη της παρακάτω παραγράφου στο άρθρο 17 του Ν.4957/2022:
«Η θέση του Εκτελεστικού Διευθυντή των ΑΕΙ λαμβάνεται υπόψη για τη βαθμολογική τους εξέλιξη και λογίζεται σε κάθε περίπτωση ως προϋπηρεσία σε θέση Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης. Οι διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 46 του Ν.1832/1989 (Α’ 54) έχουν ανάλογη εφαρμογή για τους Εκτελεστικούς Διευθυντές των ΑΕΙ.»
ΠΡΟΣ: @Άλλη μια "τρύπα"
Σχετικά με το "Ο κεντρικός σχεδιασμός σε κάτι τόσο πολύπλοκο όσο η ανώτατη παιδεία μιας χώρας δεν μπορεί να πετύχει": Τι προτείνεις, το Αγγλοσαξονικό σχεδιασμό, τον Σουηδικό, τον ποιόν σχεδιασμό;
Ο λόγος που διατηρούν τον "κεντρικό σχεδιασμό" όλοι οι κυβερνώντες είναι για να: α) διορίζουν ημέτερους σε θέσεις δημόσιες, β) να εισάγουν ανεξέλεγκτους αριθμούς μαθητών στα πανεπιστήμια με ένα κεντρικό σύστημα αδιάβλητων εξετάσεων το οποίο καταστρατηγούν με αθρόες εισαγωγές από το παράθυρο (ειδικές κατηγορίες) και μεταγραφές, γ) να λειτουργούν σε κάθε πόλη και Δήμο κι από κάποιο τμήμα, δ) με εκατοντάδες μεταπτυχιακά προγράμματα, επί παντός επιστητού, να απασχολούν χιλιάδες πτυχιούχους που δεν μπορούν να απορροφηθούν από την αγορά εργασίας.
Τα πανεπιστήμια μας είναι δημόσιες υπηρεσίες, και ούτως εχόντων των πραγμάτων χρειάζονται ένα ορθολογικό νομικό πλαίσιο λειτουργίας, το οποίο επιβάλλεται από τον εκάστοτε κυβερνώντα με "χαριτωμένους αυτοσχεδιασμούς" από ξενικά προϊόντα.