Κατανομή 28 εκ. ευρώ για την κάλυψη λειτουργικών δαπανών των σχολείων

02/11/2024

Άκουσε το άρθρο

Δ ́ Κατανομή ποσού 28.000.000,00€ από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους έτους 2024, σε όλους τους Δήμους της Χώρας, για την κάλυψη λειτουργικών δαπανών των σχολείων τους, υπέγραψε ο υπουργός Εσωτερικών Θ. Λιβάνιος.

Για την κατανομή του ανωτέρω χρηματικού ποσού λήφθησαν υπόψη δεδομένα του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για το σχολικό έτος 2022-2023 που αφορούν στον αριθμό των μαθητών ανά σχολική βαθμίδα, στον αριθμό των σχολείων και στον αριθμό των τμημάτων ανά κλιματική ζώνη, ενώ συνεκτιμήθηκε και η υλοποίηση του θεσμού του σχολικού τροχονόμου.

Τα ανωτέρω ποσά καταβάλλονται στους δικαιούχους Δήμους με Χρηματική Εντολή του υπουργείου Εσωτερικών προς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.

 

Σχόλια (8)

Δ/ντης ΓΕΛ
|

Δεν είναι το μόνο πρόβλημα η κατάργηση των σχολικών επιτροπών. Ακόμα και εκει που υπάρχουν δεν χρηματοδοτούνται τα σχολεία σύμφωνα με τα χρήματα που δίνει το κράτος. Επίσης υπάρχουν μεγάλα χρέη σε ρεύμα τηλέφωνο και θέρμανση. Αυτά κάποια μέρα θα σκάσουν. Ούτε καν οι κατανομές έρχονται στο τέλος του τριμήνου, χρηματοδοτούν τη ρευστότητα κάποιων "αναγκών" του δήμου.

Έτερος διευθυντής
|

Δύο μήνες μετά... παροχή μόνο φωτοαντιγραφικού χαρτιού και τόνερ. Κανείς δεν ρώτησε με τι αντιμετωπίζουμε τα τραύματα των παιδιών (δημοτικό, πολλά γρατζουνισμένα γόνατα καθημερινά), με τι στέλνουμε αλληλογραφία ταχυδρομικώς (για συστημένη σε ΚΕΔΑΣΥ ούτε να το σκεφτούμε...), με τι κάνουμε μικροσυντηρήσεις (μια βρύση που στάζει, ένα αντικλείδι ή μια κλειδαριά για την πόρτα που η δασκάλα στερώνει με σπάγγο). Μπαταρίες για τα ρολόγια των αιθουσών ψάχνουμε και γινόμαστε επαίτες..., μια ζελατίνα αρχειοθέτησης μου έδωσε σήμερα δασκάλα από τις προσωπικές της προμήθειες, διορθωτικό ούτε για δείγμα... οι δασκάλες φέρνουν από το σπίτι τους σφουγγάρια και πανιά μικροϊνών για να καθαρίζουν τους πίνακες μαρκαδόρου, στο ολοήμερο εννοείται πως δεν υπάρχουν χάρτινα τραπεζομάντιλα ούτε καν χαρτί κουζίνας να σκουπίζουν τα παιδιά τα χέρια τους όταν πλένονται πριν το φαγητό. Φυισκά δεν μιλάω για βιβλία γαλλικών και γερμανικών.... ούτε για το σπασμένο τζάμι που στερώνεται με ταινία συσκευασίας.
Αλλά έχουμε διαδραστικά συστήματα στο 1/3 των αιθουσών!!! Μην τα θέλουμε και όλα δικά μας επειδή η πρώην Υπουργός Παιδείας ως νυν Υπουργός Εσωτερικών διάλεξε αυτόν τον τρόπο να χρηματοδοτούνται τα σχολεία.... (και μέσα σε όλα και ο Δήμος να "πετάει" χαρταετό όλο το καλοκαίρι... και να περιμένει τα πρωτοβρόχια του φθινοπώρου για να καθαρίσει η ατμόσφαιρα και να δει τι συμβαίνει).

ΠΕ84 ΑΣΤΕΜ
|

Με την κατάργηση των σχολικών επιτροπών, έχουν λήξει και όλες οι συμβάσεις συντήρησης ανελκυστήρων και καυστήρων, όπως επίσης για μυοκτονίες, απεντομώσεις κ.α καθώς επίσης δεν έχουν πιστοποιηθεί οι ανελκυστήρες και οι ηλεκτρολογικοί πίνακες και γενικότερα επικρατεί χάος σε ότι αφορά τα κτιριακά και λειτουργικά ζητήματα. Υπάρχει τεράστια αδιαφάνεια και γενικά δυσλειτουργία σε όλα. Απαιτείται γραφειοκρατικός Γολγοθάς σε ότι χρειαστεί επιπλέον ένα σχολείο. Ο στόχος, ο οποίος μάλιστα υλοποιεί μέσω της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και της εξαιτίας της κατάργησης του χωροταξικού, είναι οι αυτοχρηματοδότηση με χορηγούς, διευθυντές και εκπαιδευτικοί στην αναζήτησή τους ,για να μην κατηγοριοποιηθεί αρνητικά το σχολείο και συρρικνωθεί μιας και ο κάθε γονιός θα μπορεί να γράψει το παιδί σε όποιο σχολείο διαφημίζεται καλύτερα. Και η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, βοηθά με τον φόβο να φιμώσουν τους εκπαιδευτικούς για να ολοκληρώσουν τη διάλυση της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας.

Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ
|

Δεν είναι ο λόγος που τα σχολεία δεν έχουν χρήματα. Ο τρόπος που ο κάθε δήμος διαχειρίζεται τα ποσά που αναλογούν στις σχολικές τους μονάδες είναι το θέμα. Μια χαρά δίνονται τα χρήματα από τα κράτος, μετά αρχίζουν τα παρατράγουδα. Ας τα έδιναν στους διευθυντές των σχολείων κατευθείαν να δείτε τι καλά που δεν θα χρωστούσαν τπτ πουθενά και τα σχολεία θα είχαν όσα χρειάζονταν εγκαίρως.

Που είναι
|

Έχουμε Νοέμβρη και δεν έχει δωθεί ούτε ένα ευρώ σε πολλά σχολεία. Η κατάργηση των σχολικών επιτροπών έχει διαλύσει την λειτουργία των σχολείων. Έχει σκεφθεί κανείς πως θα λειτουργήσουν τα σχολεία. Ειδικά τα εργαστήρια που έχουν επιπλέον αναλώσιμα;
Με ένα κουτί Α4 και 20 ρολά υγείας για 1 μήνα θεωρούν ότι μπορεί να λειτουργήσει ένα σχολείο, ξεφτίλα. Τελικά τι ακριβώς συμβαίνει με τους δήμους; Υπάρχει ο στοιχειώδης έλεγχος; Προφανώς όχι και αν σκεφτούμε τα δημοτικά τέλη που πληρώνουμε όλοι μας τελικά ποια είναι η αποδοτικότητα. Οι δήμοι δεν είναι μόνο η καθαριότητα.

nahtah 21
|

Καταργήστε σας παρακαλώ πολύ το νόμο που κατάργησε τις σχολικές επιτροπές από τα σχολεία. Όπως συλλέγετε πληροφορίες για το πόσες αποβολές δόθηκαν για τα κινητά, ρωτήστε τους διευθυντές των σχολείων αν έχουν δημιουργηθεί τεράστια προβλήματα δυσκαμψίας στις περιπτώσεις που έχουν καταργηθεί οι επιτροπές και αν η απάντηση είναι θετική καταργήστε τον άμεσα. Οι ελλείψεις σε υλικά άμεσης ανάγκης είναι δυστυχώς τεράστια και η κάποιου επιπέδου αυτονομία που υπήρχε στις σχολικές μονάδες χάθηκε.

Angelina
|

Αρχές Νοεμβρίου και οι καθηγητές Γαλλικων/ γερμανικών είμαστε χωρίς βιβλία στα δημοτικά γιατί δεν μπορούν να προχωρήσουν οι παραγγελίες

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
|

Η κατάργηση των σχολικών επιτροπών έχει δημιουργήσει σοβαρές δυσλειτουργίες στα σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης. Εγείρονται σοβαρά ερωτήματα διαχείρισης των χρημάτων που διατίθενται από τους Κ.Α.Π., προς τους Δήμους, αφού ουσιαστικά, σε ορισμένες περιπτώσεις χορήγησαν τα 500 ευρώ στους υπόλογους Δ/ντες, χωρίς να εφαρμόζεται η σχετική διάταξη για αύξηση του ποσού στα 1.000 ευρώ, για όσα σχολεία έχουν 11 αίθουσες και άνω. Επιπλέον οι Δήμοι λειτουργούν με απευθείας αναθέσεις σε προμηθευτές για τις επιλέξιμες δαπάνες που η εκάστοτε οικονομική υπηρεσία θεωρεί ότι καλύπτουν τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων, οι οποίες στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι άσχετες με την πραγματικότητα, βάζοντας επιπλέον πλαφόν στο ποσό των συνολικών αγορών ανά προμηθευτή. Ερώτημα 1: Γιατί οι Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας δεν συνεδριάζουν;
Ερώτημα 2: Ποιο ύψος χρημάτων αποδίδεται τελικά από τους Κ.Α.Π. ανά Δήμο στις σχολικές μονάδες;
Ερώτημα 3: Γιατί δεν δημιουργείται ξεχωριστός λογαριασμός για κάθε σχολική μονάδα κι εκεί να κατατίθενται από τον κάθε Δήμο τα χρήματα που αναλογούν με βάση αλγόριθμο όπου λαμβάνει υπόψη ας πούμε τον αριθμό των παιδιών και την παλαιότητα των κτιρίων. Να γίνονται οι σχετικές δαπάνες και να προσκομίζονται τα σχετικά παραστατικά στην οικονομική υπηρεσία.
Ερώτημα 4: Γιατί οι οικονομικές υπηρεσίες των Δήμων βάζουν τεράστια εμπόδια στη χρηματοδότηση των αναγκών από την πάγια προκαταβολή, οι οποίες δεν έχουν προβλεφθεί από τον οικείο Δήμο και δεν ξεπερνούν το ύψος της προκαταβολής αυτής με βάση το νόμο; Μήπως έχουν θέμα με το να διαχειριστούν τα σχετικά τιμολόγια που θα προσκομίζουν οι Διευθυντές των σχολείων και τις σχετικές αποφάσεις που θα πρέπει να βγάλουν ύστερα για την αναπλήρωση του ποσού της πάγιας και έχουν θέμα με την επιπλέον δουλειά;
Ερώτημα 5: Πιστεύει κάποιος ότι με τη κατάργηση των σχολικών επιτροπών η κ. Κεραμέως εξοικονόμησε χρήματα; Ίσα ίσα με το προηγούμενο καθεστώς η διεύθυνση του κάθε σχολείου προσπαθούσε να εξοικονομήσει χρήματα, κάνοντας για παράδειγμα λελογισμένη χρήση της κεντρικής θέρμανσης ή του ηλεκτροφωτισμού. Τώρα η λογική που επικρατεί είναι ασ' το μωρέ. Άλλος πληρώνει!
Και για να κλείσω. Τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου για την Παιδεία, πρέπει πραγματικά να χρηματοδοτούν τα σχολεία κι όχι να παραμένουν στα ταμεία των Δήμων και να πηγαίνουν σε απευθείας αναθέσεις ή κωδικούς που κανείς δεν γνωρίζει αν πραγματικά αφορούν τα σχολεία.
Η σχέση σχολείων και Δήμων είναι σε πολύ δύσκολη φάση. Πραγματικά πρέπει να δοθεί άμεσα λύση. Επιστροφή στο πρότερο καθεστώς των σχολικών επιτροπών για να λειτουργήσουν τα σχολεία. Είναι λυπηρό να θέλεις να αγοράσεις π.χ. έναν δίσκο για τα σχολικά γεύματα και να περάσεις τα χίλια μύρια, για το κάνεις.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ