Στα ύψη «εκτοξεύθηκαν» τους τελευταίους 9 μήνες οι υποθέσεις προσβολής της γενετήσιας αξιοπρέπειας σε ανήλικους, σύμφωνα με στοιχεία τα οποία παρουσίασε σήμερα στη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή , κατά τη συζήτηση σχετικής επίκαιρης ερώτησης του προέδρου της Κ. Ο. ΝΙΚΗ Δ. Νατσιού.
Ειδικότερα , όπως είπε η υφυπουργός Παιδείας:
Σύμφωνα με την ΕΛΑΣ, από το 2018 έως το 2022 καταγράφηκαν 1.326 υποθέσεις προσβολής της γενετήσιας αξιοπρέπειας σε ανήλικους.
Στο εννιάμηνο του 2024 οι υποθέσεις έφτασαν ήδη τις 1.194.
Αυτό , είπε η Ζέττα Μακρή, αποδεικνύει ότι οι κακοποιητικές συμπεριφορές είναι μια υπαρκτή απειλή που μπορεί να προκαλέσει σοβαρές και μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στα μικρά παιδιά.
Άρα, σημείωσε η υφυπουργός, τα παιδιά δεν πρέπει να μείνουν απροστάτευτα πιστεύοντας ότι η σιωπή και η άγνοια θα τα βοηθήσει και υπογράμμισε τα εξής:
- Τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» προσφέρουν μία καινοτόμο προσέγγιση.
- Αυτή η προσέγγιση βασίζεται σε επιστημονικά δεδομένα από τη βιολογία και την αναπτυξιακή ψυχολογία και τα παιδιά μας έτσι βοηθιούνται να γνωρίσουν τον οργανισμό τους, την αξία της αυτοπροστασίας και να διαμορφώσουν υγιείς σχέσεις.
Η Ζέττα Μακρή σχολιάζοντας την πρωτολογία του Δ. Νατσιού τόνισε:
- Όταν εσείς χρησιμοποιείτε εκφράσεις όπως «πλύση εγκεφάλου» ή «αντιεπιστημονικές θεωρίες», αυτό υπονομεύει την εκπαιδευτική αξία και την προσπάθεια που κάνουμε.
- Όμως, κυρίως διαστρεβλώνει την πραγματικότητα, γιατί οι δραστηριότητες οι εκπαιδευτικές είναι σχεδιασμένες ώστε να είναι κατάλληλες για την ηλικία και για την πνευματική ανάπτυξη των παιδιών.
- Δεσμευτήκαμε από την αρχή της υλοποίησης αυτών των προγραμμάτων για μια δυναμική, μια ευέλικτη προσέγγιση. Υπάρχουν ειδικές Ομάδες Εργασίας με εκπαιδευτικούς και ειδικούς από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής που αξιολογούν τα προγράμματα, τα επικαιροποιούν και τα παιδιά μας αφυπνίζονται όχι από την προσχολική ηλικία, όπως ανακριβώς αναφέρετε εσείς, αλλά ξεκινούν στην τρίτη δημοτικού –και υπάρχει σχετική Υπουργική Απόφαση- και οι μαθητές ενημερώνονται με παιχνίδια και ιστορίες πώς να φροντίζουν και να προστατεύουν τον εαυτό τους.
- Στην ΣΤ’ Δημοτικού, πολύ αργότερα, μαθαίνουν την έννοια του σεβασμού της διαφορετικότητας και των άλλων. Στην Β΄ Γυμνασίου, με μεθόδους και υλικό προσαρμοσμένο στην ηλικία τους και το γνωστικό τους επίπεδο, τα παιδιά αποκτούν περισσότερες γνώσεις για την αυτονομία και τις σχέσεις, που δεν τα απομακρύνουν από τις αξίες τους, αλλά τα βοηθούν να τις ενισχύσουν και να τις κατανοήσουν καλύτερα.
- Σε διεθνές επίπεδο, γιατί η εφαρμογή εκεί έχει γίνει νωρίτερα από εμάς, έχει αποδειχθεί ότι αυτά τα προγράμματα κάνουν τα παιδιά πιο ικανά να αναγνωρίζουν ακατάλληλες συμπεριφορές, αλλά και να διαμορφώνουν υγιείς δεσμούς. Άρα, λοιπόν, είναι απαραίτητη ανάγκη να έχουν τις δεξιότητες μέσα στο ασφαλές και προστατευμένο σχολικό περιβάλλον, να γίνουν ενήμεροι και υπεύθυνοι πολίτες.
Τα προγράμματα αυτά είναι προσβάσιμα σε όλους. Υπάρχει η διαδικτυακή σελίδα του ΙΕΠ, γονείς αλλά και εκπαιδευτικοί μπορούν να ενημερωθούν για τη δράση, τις δραστηριότητες, την πρόοδο, αλλά και για θέματα σχολικής αγωγής, σχολικών εργασιών καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. - Κι ολοκληρώνω, κύριε Πρόεδρε, λέγοντας ότι δεν είναι μόνον το Υπουργείο, είναι και η κοινωνία που συμμετέχει σε αυτά. Η Ιερά Σύνοδος έχει το Εκκλησιαστικό Ίδρυμα Νεότητας και Οικογένειας. Έχει εντάξει στο πρόγραμμά του και διοργανώνει πολλές επιμορφωτικές δράσεις, σεμινάρια, που απευθύνονται σε παιδιά σε νέους, σε μελλόνυμφους, σε οικογένειες και αποσκοπούν στην καλλιέργεια της αμοιβαίας κατανόησης, στην ενίσχυση ανθρώπινων σχέσεων με σεβασμό και ενσυναίσθηση, στόχους τους οποίους πιστεύουμε ότι υπηρετούμε και εμείς.
Ο Δ. Νατσιός
Ο πρόεδρος της Κ. Ο. ΝΙΚΗ , στη δευτερολογία του, μεταξύ άλλων είπε:
- Αυτό είναι ένα απόσπασμα από το φυλλάδιο από το Πολύχρωμο Σχολείο, που χρησιμοποιείται ως βοήθημα και φρίττουμε και εμείς με το περιεχόμενο βοηθημάτων που προτείνει το υπουργείο, όπως το «Παίζω με τον Φρίξο» και «Μαθαίνω για το σώμα μου και τις διαπροσωπικές σχέσεις» και άλλα σχετικά βοηθήματα.
- Ενδεικτικά, σε ένα από αυτά -αυτό έχω μπροστά μου- που τιτλοφορείται «Σεξουαλικός προσανατολισμός, μύθοι και πραγματικότητες», διαβάζω: Ο στόχος -ακούστε, σας παρακαλώ- είναι να δημιουργηθεί λογομαχία μεταξύ των μαθητών- μαθητριών, ώστε να ανταλλάξουν διαφορετικές, αλλά και τεκμηριωμένες απόψεις και να προβληματιστούν. Από πότε η λογομαχία εντός της σχολικής αίθουσας είναι υγιής παιδαγωγική διαδικασία;
- Τώρα, διαβάζω στο φυλλάδιο τι θέτετε για λογομαχία. Λέτε, η ομοφυλοφιλία δεν είναι φυσιολογική, αφού δεν υπάρχει κάτι τέτοιο στη φύση.
- Και απαντάτε εσείς από πίσω, η ομοφυλοφιλία παρουσιάζεται και στο ζωικό βασίλειο σε πάνω από χίλια πεντακόσια είδη ζώων. Θα ζητήσω την επόμενη φορά να μου πείτε ποια είναι αυτά τα χίλια πεντακόσια είδη ζώων που είναι ομοφυλόφιλα. Λέτε στο ίδιο φυλλάδιο που απευθύνεται σε μαθητές, οι ομοφυλόφιλοι είναι παιδεραστές. Μπαίνει και αυτό σε λογομαχία. Απαντάτε εσείς μέσω του φυλλαδίου, οι πλείστοι θύτες σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών είναι ετεροφυλόφιλοι άνδρες. Οι παιδεραστές νοιάζονται περισσότερο για την ηλικία, παρά για το φύλο του παιδιού.
- Τρίτο, ενδεικτικά. Η ομοφυλοφιλία είναι ψυχολογική διαταραχή. Και γράφετε εσείς, δεν είναι ψυχολογική, το 1983 ο αμερικανικός σύνδεσμος ψυχιάτρων το απέσυρε. Αν διαβάσετε τη σχετική βιβλιογραφία για το τι έγινε, θα καταλάβετε τι εννοώ. Με συγχωρείτε, αλλά οι άνθρωποι που φτιάχνουν αυτά τα προγράμματα είναι νοσηρά μυαλά. Αυτό δεν είναι πολύχρωμο σχολείο, το οποίο είναι βοηθητικό υλικό στο Υπουργείο, είναι το διχαστικό σχολείο, που διχάζει τα παιδιά μέσα στις αίθουσες, να στρέφονται το ένα απέναντι στο άλλο και να λογομαχούν, κατά παραγγελία, με βάση συγκεκριμένη θεματολογία.
- Διάβασα τη θεματολογία και απόρησα. Απορώ για την κυνική αυτή παραδοχή, το τι κάνετε, τη θρασύτητά σας. Αφού καλούνται οι μαθητές -να επισημάνω- να αποδείξουν ότι η ομοφυλοφιλία είναι κάτι μη φυσιολογικό με επιχειρήματα, τότε γιατί διαπομπεύσατε και θέσατε σε διαθεσιμότητα τον καθηγητή πρόσφατα για ρητορική μίσους, ο οποίος παρέπεμψε σε αντίστοιχες φράσεις του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου; Τον θέσατε σε διαθεσιμότητα. Είναι σωστό αυτό; Θα κατηγορήσουμε και τον Άγιο Χρυσόστομο, που ανήκει στους Τρεις Ιεράρχες προστάτες της παιδείας μας, για ρητορική μίσους;
- Να σας πω τι είναι ρητορική μίσους; Ρητορική μίσους είναι η στέρηση του προαιώνιου ρόλου της μητέρας και του πατέρα και η σταδιακή αντικατάστασή τους από Γονέα 1 και 2. Ρητορική μίσους είναι η αντιμετώπιση της γυναίκας σαν μηχάνημα για παραγγελίες παιδιών και η αντιμετώπιση των παιδιών σαν αξεσουάρ που τεκνοθετούνται από παρά φύσιν οικογένειες. Ρητορική μίσους είναι η κουλτούρα που στέλνει -δεν θέλω να πω τη λέξη- στον Αρχέκακο Όφι την οικογένεια και την Ελλάδα, για να ζήσουν αυτοί, όπως λέει το γνωστό σύνθημα του λαϊκισμού, αλλά και το έτερο σύνθημά τους που υψώθηκε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, το «Destroy Greece», δηλαδή καταστρέψτε την Ελλάδα. Ρητορική μίσους είναι να σεξουαλικοποιούνται τα παιδάκια από το Δημοτικό, να ακρωτηριάζεται η αθωότητά τους και να μπαίνουν πρόωρα, θα έλεγα, σε πράγματα που δεν θα έπρεπε να μπουν. Η ρητορική μίσους είναι να διαβάζουν Drag Queens παραμύθια σε παιδάκια, με σκοπούς προσηλυτισμού και έτσι να τα μυούν στο μίσος για τη βιολογική τους ταυτότητα.
- Να πω και κάτι άλλο που το έχω ξανακαταγγείλει. Αυτό είναι βιβλίο Γ΄ Γυμνασίου Γλώσσας, όπου φιλοξενείται κείμενο ενός Πίτερ Νταλγκλίς, τον οποίο το 2018 τον συνέλαβαν οι αρχές του Νεπάλ, έπειτα από έφοδο στο σπίτι του, για βιασμό δύο αγοριών δώδεκα και δεκατεσσάρων ετών. Επιτρέπεται σε σχολείο που απευθύνεται σε παιδιά του Γυμνασίου να φιλοξενείται κείμενο ανθρώπου ο οποίος έχει καταδικαστεί για παιδεραστία;
- Κλείνοντας, λέω: Προσπαθείτε να αλλάξετε τη φύση των ανθρώπων και να το παρουσιάσετε ως κανονικό. Και το κάνετε αυτό σε αθώες παιδικές ψυχές. Η υποχρεωτική επιβολή της σεξουαλικής αγωγής στα παιδιά μας, που την έχετε ως περίβλημα για την προώθηση της ομοφυλοφιλίας, είναι πολύ επικίνδυνη. Είναι σεξουαλικοποίηση και όχι διαπαιδαγώγηση. Είναι προβολή, όπως είπα, της ομοφυλοφιλίας και όχι σεβασμός στη μοναδικότητα του ανθρώπινου σώματος, του ανθρώπινου προσώπου και της θεόπνευστης λειτουργίας του.
Ανταπάντηση της Ζ. Μακρή
Η υφυπουργός Παιδείας απαντώντας στη δευτερολογία του Δ. Νατσιού είπε τα εξής:
Θέλω να πω ότι με πολλή λύπη άκουσα για πολλοστή φορά να επικαλούνται στοιχεία και προγράμματα, τα οποία, ενδεχομένως -μπορεί και όχι- να έχουν υποβληθεί στο ΙΕΠ, αλλά δεν διδάσκονται στα σχολεία. Το κάνετε σκόπιμα, το κάνετε και στην Αίθουσα του Κοινοβουλίου. Δεν διδάσκονται αυτά στα σχολεία. Ευχαρίστως, στη διάθεσή σας, κάντε ξανά Κοινοβουλευτικό Έλεγχο, πείτε τα αυτά, για να σας απαντήσω εγώ, εάν διδάσκονται ή όχι κατηγορηματικά και με στοιχεία, που αυτή τη στιγμή δεν έχω, γιατί δεν περιλαμβάνονται στην ερώτηση.
Πάντως, σας λέω: Σκόπιμα στο δημόσιο διάλογό σας μπερδεύετε …
Δ. Νατσιός: Σκόπιμα; Νάτα, εδώ είναι.
Ζ. Μακρή: Σκόπιμα. Εγώ σας το αποδίδω και εσείς αποδείξτε μου ότι δεν έχω δίκιο.
Πράγματα που, ενδεχομένως, έχουν γίνει ως συζητήσεις στο ΙΕΠ, αλλά δεν -το τονίζω, δεν- διδάσκονται στις σχολικές μονάδες.
Δ. Νατσιός: Διδάσκονται.
Ζ. Μακρή: Θα περίμενα από έναν εκπαιδευτικό -και το λέω σε εσάς- σε αυτό το θέμα το ευαίσθητο, που είναι απολύτως αντίστοιχο με την πραγματικότητα και με τις ανάγκες, να βοηθήσει με παρατηρήσεις το Υπουργείο και όχι να αποδομήσει, να διαστρεβλώνει και να παραπληροφορεί, όπως κάνετε τώρα.
Υπάρχουν πολλές διαφορετικές μορφές οικογένειας. Υπάρχουν παιδιά που μεγαλώνουν με παππούδες, υπάρχουν παιδιά που μεγαλώνουν με έναν γονιό, υπάρχουν παιδιά που είναι υιοθετημένα, υπάρχουν παιδιά που είναι από άλλες χώρες, υπάρχουν παιδιά που έχουν διαφορετικές οικογενειακές αφετηρίες. Η ευθύνη της πολιτείας και του Υπουργείου Παιδείας είναι αυτά τα παιδιά να μεγαλώνουν σε ασφαλές σχολικό περιβάλλον, να εκπαιδεύονται με ασφάλεια σε συμπεριληπτική εκπαίδευση και ένα καθεστώς το οποίο δεν επιτρέπει να έχουν διάκριση σε βάρος τους ή εκφοβισμό.
Η αποδοχή της διαφορετικότητας και ο αλληλοσεβασμός είναι βασικές αρχές της εκπαίδευσής μας. Στην εφηβεία -ως εκπαιδευτικός, φαντάζομαι, το γνωρίζετε- οι μαθητές και οι μαθήτριες στο Γυμνάσιο βιώνουν σημαντικές σωματικές, ψυχικές και κοινωνικές αλλαγές. Άρα, λοιπόν, η διαφυλική αγωγή, όπως λέει η Εκκλησία -πολύ καλός όρος και μου επιτρέπει, υποθέτω, να τον υιοθετήσω- τα απαραίτητα εργαλεία στα παιδιά για να κατανοήσουν αυτές τις αλλαγές, να μάθουν πώς να προστατεύουν την υγεία τους, να αναπτύξουν υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις, είναι ευθύνη και του Υπουργείου μας.
Μαθαίνουν, λοιπόν, τα παιδιά να διαχειρίζονται με υγιή τρόπο τις συναισθηματικές σχέσεις, να κάνουν ασφαλείς επιλογές και να αναγνωρίζουν πότε χρειάζεται να ζητήσουν βοήθεια, το είπα στην πρωτολογία, θα το επαναλάβω και τώρα. Υπάρχει ένας μεγάλος όγκος πληροφοριών από το διαδίκτυο, από τα κοινωνικά δίκτυα. Τα παιδιά πρέπει έγκυρα, επιστημονικά, τεκμηριωμένα να ενημερωθούν από το σχολείο, όχι στρεβλά από άλλους και με άλλους τρόπους. Έτσι, λοιπόν, προστατεύονται από τις παρανομήσεις, από τις επικίνδυνες αντιλήψεις και μαθαίνουν να σέβονται, να έχουν ισορροπημένες διαπροσωπικές σχέσεις, να έχουν κοινωνική ωριμότητα και να μειώσουμε, ει δυνατόν, να εξαλείψουμε και τη βία κατά των γυναικών.
Όταν αποδεχόμαστε την αρχή της διαφορετικότητας, τον σεβασμό των ανθρώπων, αυτό είναι θεμελιώδης αξία και εκπαιδευτική προτεραιότητα, δεν είναι πολιτική θέση.
Ούτε είναι πολιτική ατζέντα όταν υπηρετούμε τις έννοιες της ισότητας, της ελευθερίας, του αλληλοσεβασμού, όταν κατανοούμε διαφορετικές οικογενειακές δομές και προλαβαίνουμε τον εκφοβισμό. Τα παιδιά είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός μας, τα παιδιά πρέπει να νιώθουν αποδεκτά και ασφαλή. Τους δίνουμε ακριβείς, τεκμηριωμένες επιστημονικά πληροφορίες. Δεν προωθούμε ατζέντα, προωθούμε τη γνώση, την ασφάλεια και την αλήθεια.
Σε ό,τι αφορά το γυμνάσιο, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας στην πρώτη και δευτέρα γυμνασίου έχει ενότητες σχετικά με την οικογενειακή ζωή, τις διαπροσωπικές σχέσεις, τη διατροφή, την αγωγή υγείας. Το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην τρίτη γυμνασίου καλύπτει τους κοινωνικούς θεσμούς, τις σχέσεις του ατόμου με την πολιτεία, την προστασία της υγείας. Η Βιολογία στη δευτέρα γυμνασίου έχει την ενότητα αναπαραγωγής στον άνθρωπο, προλαμβάνει νοσήματα. Στη Νεοελληνική Γλώσσα υπάρχουν κείμενα για την οικογενειακή ζωή, τη μητρότητα, τις οικογενειακές σχέσεις, τις κοινωνικές αντιλήψεις. Στα βιβλία των Θρησκευτικών οι διαπροσωπικές σχέσεις και ο σεβασμός προς τον άλλο αποτελούν κεντρικά θέματα, ενθαρρύνουν τους μαθητές να αναστοχαστούν για τις αξίες και τις αρχές που διέπουν τους ανθρώπινους δεσμούς. Οι ανθρωπολογικής προέλευσης αυτές δεκτικές προσεγγίσεις προάγουν την ενσυναίσθηση, την αλληλεγγύη, βοηθούν τους μαθητές να κατανοήσουν την αξία της επικοινωνίας, της αλληλοϋποστήριξης, της συνεργασίας σε ένα πολύπλευρο κοινωνικό περιβάλλον.
Και ολοκληρώνω, κύριε Πρόεδρε, με την αναφορά που κάνατε για τον εκπαιδευτικό. Το έγγραφο του εκπαιδευτικού περιείχε εκφράσεις οι οποίες είναι και ποινικά κολάσιμες. Θα σας αναφέρω την απάντηση την οποία έδωσε ο Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος «Καιρός». Την έχω εδώ και θα την καταθέσω στα Πρακτικά.
Με τις φαντασιώσεις που πλασάρει το Υπουργείο Παιδείας μέσα από ταινίες (πχ cinedu) και την γενετήσια αγωγή (όπου σκοπός δεν είναι η προφύλαξη αλλά η ελεύθερη συναινετική εγωιστική απόλαυση) λογικό είναι. Βλέπε και στοιχεία χωρών που έχουν εδώ και χρόνια τέτοια αγωγή