Υπό αξιολόγηση η πλατφόρμα για τη ενδοσχολική βία- Τη Δευτέρα στα χέρια του πρωθυπουργού το πακέτο μέτρων για την αντιμετώπιση των φαινομένων βίας και παραβατικότητας στους ανηλίκους

Ο Κ. Μητσοτάκης θα δεχθεί στο γραφείο του το Συμβουλευτικό Όργανο που ο ίδιος συγκρότησε

05/11/2024

Ενημερώθηκε: 05/11/2024, 11:09

Άκουσε το άρθρο

"Πακέτο" δεκάδων προτάσεων, με γενική κατεύθυνση την πρόληψη για την πάταξη του φαινομένου της ενδοσχολικής βίας  θα καταθέσει το Συμβουλευτικό ΄Όργανο του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη, στη συνάντηση , η οποία θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Δευτέρα στο γραφείο του, σύμφωνα με πληροφορίες του esos.

Το  Συμβουλευτικό Όργανο, μεταξύ άλλων, θα εισηγηθεί στον πρωθυπουργό την επαναξιολόγηση του θεσμού ηλεκτρονικής υποδοχής καταγγελιών από γονείς και μαθητές για περιστατικά ενδοσχολικής βίας.

Θα ζητήσει μέσα από δημόσια διαβούλευση να γίνουν προτάσεις από εκπαιδευτικούς και Διευθυντές σχολείων , προκειμένου να αρθούν ενδεχόμενες "αγκυλώσεις".

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ζήτησε αυτές τις προτάσεις από το Συμβουλευτικό του Όργανο , ενόψει του νέου νόμου, το οποίο ετοιμάζουν τα συναρμόδια υπουργεία Δικαιοσύνης και Παιδείας για την  αντιμετώπιση των φαινομένων βίας και παραβατικότητας ανηλίκων   μέσα και έξω από τα  σχολεία.

Σύμφωνα με πληροφορίες του esos η οδηγία που δόθηκε από το γραφείο του πρωθυπουργού προς τους   δυο συναρμόδιους υπουργούς είναι: Πολύ αυστηρές διατάξεις  για μαθητές και γονείς αλλά και για εκπαιδευτικούς που διαπιστώνεται ότι κάνουν τα "στραβά μάτια" σε πραγματικά περιστατικά.

Το συμβουλευτικό όργανο  αποτελείται από τους:

1. Βασιλική Αρτινοπούλου, Καθηγήτρια Εγκληματολογίας του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου, ως Πρόεδρο.

2. Βασιλική Γεωργιάδου, Καθηγήτρια Πολιτικής Επιστήμης και Πολιτικής Κοινωνιολογίας του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου, Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών.

3. Θωμά Μπαμπάλη, Καθηγητή Παιδαγωγικής και Δια Βίου Μάθησης του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

4. Αγάπη Κανδυλάκη, Καθηγήτρια Κοινωνικής Εργασίας και Πολυπολιτισμικότητας του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.

5. Βασίλειο Βαμβακά, Αναπληρωτή Καθηγητή Κοινωνιολογίας της Επικοινωνίας του Τμήματος Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

6. Κωνσταντίνο Πατσάκη, Αναπληρωτή Καθηγητή του Τμήματος Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς και Διευθυντή του Εργαστηρίου Κυβερνοασφάλειας.

7. Παρασκευή Ζαγούρα, Διδάκτορα της Νομικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Επιμελήτρια Ανηλίκων.

8. Αθανάσιο Αλεξανδρίδη, Ψυχίατρο, Παιδοψυχίατρο, Ψυχαναλυτή.

Σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος, η Πρόεδρος αναπληρώνεται από το μέλος της Επιτροπής, Βασιλική Γεωργιάδου.

Έργο - Αρμοδιότητες

1. Έργο της Επιτροπής είναι:

α) Η σύνταξη και υποβολή πρότασης εθνικής στρατηγικής στον Πρωθυπουργό για την ανάπτυξη και υλοποίηση πλήρους και συνεκτικού πλαισίου πολιτικών και δράσεων πρόληψης, ανάσχεσης και εν γένει αντιμετώπισης της βίας και παραβατικότητας ανηλίκων, με εστίαση ιδίως στους τομείς: αα) της σχολικής και εξωσχολικής βίας, αβ) της ενδοοικογενειακής βίας, αγ) της σεξουαλικής και έμφυλης βίας, αδ) της φυλετικής και κοινοτικής βίας, αε) της αθλητικής βίας, αστ) της διαδικτυακής βίας και αζ) του βίαιου εξτρεμισμού, τόσο από την πλευρά του θύματος, όσο και από την πλευρά του θύτη,

β) η μέτρηση της απόδοσης των επιμέρους εφαρμοσμένων πολιτικών και δράσεων και

γ) η υποβολή προτάσεων για την αναπροσαρμογή τους, εφόσον απαιτείται.

2. Στο πλαίσιο του ανωτέρω έργου της, η Επιτροπή είναι αρμόδια για:

α) Τη συνολική επισκόπηση των μέτρων, δράσεων και πολιτικών ανά υπουργείο και τομέα άσκησης πολιτικής, περιλαμβανομένων των σχεδίων δράσης των αρμόδιων υπουργείων που προβλέπουν επιμέρους πολιτικές και μέτρα ανά τομέα δράσης και την αποτύπωση της κατάστασης στα ανωτέρω πεδία, με τη συνδρομή των αρμόδιων υπηρεσιών,

β) την αποτύπωση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου και των υφιστάμενων μέτρων πρόληψης και αντιμετώπισης των φαινομένων της βίας και παραβατικότητας στους ανηλίκους, με έμφαση στους τομείς της περ. α) της παρ. 1,

γ) την καταγραφή και επεξεργασία των βέλτιστων πρακτικών που έχουν αναπτυχθεί, σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, για την πρόληψη και αντιμετώπιση των φαινομένων της βίας και παραβατικότητας στους ανήλικους και την επισκόπηση υφιστάμενων επιστημονικών μελετών, ερευνών και δεδομένων που έχουν αναλύσει και αξιολογήσει τα φαινόμενα αυτά,

δ) την επεξεργασία και πρόταση νέων ερευνών επιστημονικής παρατήρησης των ανωτέρω φαινομένων,

ε) τη διαμόρφωση και υποβολή πρότασης ολοκληρωμένης εθνικής στρατηγικής στον Πρωθυπουργό για την πρόληψη και την αντιμετώπιση των εν λόγω φαινομένων,

στ) την υποβοήθηση του έργου των διυπουργικών ή επιστημονικών ομάδων ή υποομάδων με έργο την επεξεργασία επιμέρους αξόνων που σχετίζονται ή συνάπτονται με την εθνική στρατηγική στον τομέα αυτόν, ιδίως με τη συμμετοχή στις συνεδριάσεις των εν λόγω ομάδων, μέλους ή μελών της Επιτροπής που ορίζονται για τον σκοπό αυτόν από την Πρόεδρο.

3. Στο πλαίσιο άσκησης των αρμοδιοτήτων της και για την υποβοήθηση του έργου της, η Επιτροπή:

α) Δύναται να καλεί στις συνεδριάσεις της, χωρίς δικαίωμα ψήφου, εμπειρογνώμονες, ειδικούς επιστήμονες και υπηρεσιακούς παράγοντες, εκπροσώπους επιστημονικών και επαγγελματικών φορέων, συμπεριλαμβανομένων και εκπροσώπων θεσμικών οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή διεθνών οργανισμών,

β) έχει πρόσβαση σε στατιστικά και άλλα στοιχεία, καθώς και βασικούς δείκτες απόδοσης σχετικά με την εφαρμογή της εθνικής στρατηγικής και των επιμέρους πολιτικών των συναρμόδιων υπουργείων στον ανωτέρω τομέα, τα οποία παρέχονται από κάθε φορέα του δημόσιου ή του ιδιωτικού τομέα που δραστηριοποιείται στο εν λόγω πεδίο,

γ) υποστηρίζεται για την καταγραφή όλων των υφιστάμενων επιμέρους δράσεων, μέτρων, πολιτικών και του θεσμικού πλαισίου από τη Γενική Γραμματεία Συντονισμού της Προεδρίας της Κυβέρνησης.

4. Η Επιτροπή υποβάλλει και παρουσιάζει στον Πρωθυπουργό, σε τακτά χρονικά διαστήματα που η ίδια καθορίζει ή οποτεδήποτε ύστερα από σχετικό αίτημα του Πρωθυπουργού, προτάσεις, εισηγήσεις, εκθέσεις και αναλύσεις, σχετικά με τα ζητήματα που έχει πραγματευτεί, τις εργασίες και τα πορίσματά της, καθώς και οποιαδήποτε άλλη αναφορά σε οποιοδήποτε αντικείμενο που εμπίπτει στις αρμοδιότητές της, κατά την κρίση του Πρωθυπουργού.

 

Σχόλια (12)

Μ.Ε
|

Οι γονείς μπορούν πατώντας ένα κουμπί να καταγγείλουν γεγονότα που συμβαίνουν εκτός σχολείου είτε σε εξωτερικούς χώρους όπου τα ανήλικα παιδιά τους βρίσκονται ασυνόδευτα αργά το βράδυ είτε σε ομάδες των social media .Από εκεί και πέρα ο διευθυντής, οι καθηγητές και οι μαθητές χάνουν ώρες μαθημάτων , ενέργεια. Οι γονείς και οι κηδεμόνες των παιδιών έχουν κάποια ευθύνη για όσα συμβαίνουν;

@Κίμωνα
|

Καλύτερα ένας δάσκαλος ανά παιδί!

Κίμωνας
|

Αν θέλουν να σταματήσουν την ενδοσχολική βία να πιάσουν να θεσπίσουν τον βοηθό δάσκαλο ανά τμήμα. Καθώς και να ιδρύσουν ΕΔΥ σε κάθε σχολείο. Με παρουσία ψυχολόγου και κοινωνικού λειτουργοί σε αυτά καθημερινά. Ταυτόχρονα να μεριμνήσουν ώστε τα σχολεία να μοιάζουν με σχολεία, όχι με φυλακές...

Εκπαιδευτικός
|

Όταν συμβαίνει ενδοσχολικός εκφοβισμός πρέπει πρώτα από όλα να ενημερωθεί η Διεύθυνση του σχολείου, να ενεργοποιήσει όλα τα μέσα και φορείς ( Σύμβουλο σχ.ζωής & Παιδαγωγικής ευθύνης, διαμεσολάβηση, ψυχολόγο ή κοινωνική λειτουργό, παιδαγωγικά μέτρα, Κοινωνική υπηρεσία, ΚΕΔΑΣΥ κλπ.) και να δώσει λύση. Τώρα δεν γνωρίζει τίποτα το σχολείο, ενημερώνεται ξαφνικά μέσω email ότι υπάρχει καταγγελία και μπαίνει στην πλατφόρμα να διαβάσει πράγματα που ακούει πρώτη φορά. Είναι δυνατόν ο Διευθυντής να ενημερώνεται από την πλατφόρμα για πράγματα που πολλές φορές είναι ανυπόστατα ή που δεν εμπίπτουν σε σχολικό εκφοβισμό; Αλλά πρέπει ο Διευθυντής να κάτσει μετά με τις ώρες να γράφει εκθέσεις αντί να ασχολείται με τα παιδιά του σχολείου. Όλος ο χρόνος εξαντλείται στη γραφειοκρατία εις διπλούν(έντυπα και ψηφιακά). Να μπουν διοικητικοί γραμματείς στα σχολεία και να γίνουν μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών ώστε η Διεύθυνση και οι εκπαιδευτικοί να επικεντρωθούν στο παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό έργο και όχι στο διοικητικό. Έτσι θα περιοριστεί η ενδοσχολική βία. Για το συγκεκριμένο θέμα δεν χρειάζεται πλατφόρμα, χρειάζονται άνθρωποι δίπλα στα παιδιά. Σας ευχαριστώ.

Κωνσταντίνος
|

Καθηγητές κύρους και σημαντικα μέλη στην Επιτροπή. Εκκωφαντικη όμως έλλειψη εκπροσώπων των Σχολείων, της μάχιμης εκπαίδευσης, των ανθρώπων της τάξης. "Κουτσό" εξαρχής το εγχείρημα.

Αξιολόγηση στο τηλεφροντιστήριο;
|

Παρεμπιπτόντως, περιμένουμε να ανακοινωθούν και ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ στατιστικά για την χρήση της πλατφόρμας που παρέχει το "τηλεφροντιστήριο" καθόσον έχει παρέλθει το πρώτο 2μηνο λειτουργίας του.
Τα κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα δεν λύνονται με πλατφόρμες εξ αποστάσεως.

Κ.Α.
|

Τι αξιολόγηση;
Στα σχολεία δεν έχουμε καμία ενημέρωση οι υπεύθυνοι για τη διαχείριση περιστατικών που καταγγέλλονται στην πλατφόρμα.
Θα έπρεπε να ξεκινήσουν αποκεί,τα άλλα είναι ασκήσεις επί χάρτου.

Ζίγκφριντ
|

Έχετε αναστατώσει το σχολείο..!!! Πάρτε πίσω την πλατφόρμα της ντροπής!!

Eleni
|

Τα σχολεία δεν θα έπρεπε να έχουν λόγο σε αυτή την αξιολόγηση κ βελτίωση;

Eleni
|

Καλό θα ήταν να υπάρχουν κάποια προαπαιτουμενα πριν ο κάθε γονιός για το παραμικρό ή για λάθος λόγους πατήσει το κουμπί κ αναστατώσει τη σχολική μονάδα. Πολλές περιπτώσεις δεν ενημερώνουν ούτε καν τους συμβούλους σχολικής ζωής, όπως προβλέπεται.
Ένα μέτρο χρειάζεται..

Μήτσος
|

«Να ακούσουμε τους μάχιμους δασκάλους και καθηγητές» λένε οι πανεπιστημιακοί καθηγητές.
Μα αυτό γράφουμε, εδώ στο esos, εδώ και χρόνια αλλά το υπουργείο δεν ακούει.

Λάμπρος
|

Υπουργείον Παιδείας. Πεδίον δόξης λαμπρόν.
Ακίνδυνο, ανέξοδο και άκρως επικοινωνιακό για κάθε πρωθυπουργό!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ