Πολλαπλό βιβλίο: Ελλιπή τα 60 από τα 300 νέα σχολικά βιβλία που κατατέθηκαν προς έγκριση στο ΙΕΠ

Έγινε αναστολή πολλών ομάδων εκπαιδευτικών που εργάζονταν εδώ και ενάμιση μήνα στην έγκριση των νέων βιβλίων

05/11/2024

Ενημερώθηκε: 05/11/2024, 22:47

Άκουσε το άρθρο

Τα 60 από τα 300 σχολικά βιβλία που κατατέθηκαν από εκδότες και ομάδες συγγραφέων, προς έγκριση, στο ΙΕΠ,  δεν συμφωνούν με τις προδιαγραφές  της Προκήρυξης.

Το επόμενο βήμα του ΙΕΠ είναι να ενημερωθούν οι συγκεκριμένοι εκδότες ή ομάδες συγγραφέων κι εφόσον δεν προσαρμοστούν, σε εύλογο χρονικό διάστημα,  με τις προβλεπόμενες προδιαγραφές, θα απορριφθούν οριστικά.

Στη συνέχεια θα ακολουθήσει νέα προκήρυξη για την συγγραφή των βιβλίων που κρίθηκαν "ελλιπή" καθώς και για άλλα 17 βιβλία που ,μέχρι σήμερα δεν έχει κατατεθεί καμία πρόταση.

Τα νέα σχολικά βιβλία του νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου και Α΄Λυκείου , σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη, π θα παραδοθούν στους μαθητές τον Σεπτέμβρη του 2026 . 

Για δε τη Β΄Λυκείου τα νέα βιβλία θα εκδοθούν το σχ. έτος   2027-28 και τη Γ' Λυκείου το 2028-29.

Αναστολή συμβάσεων

Στο μεταξύ χθες η διοίκηση του ΙΕΠ, εξαιτίας της παραπάνω εξέλιξης αποφάσισε την  αναστολή της Σύμβασης για πολλές ομάδες εκπαιδευτικών που εργάζονται εδώ και ενάμιση μήνα στην αξιολόγηση των διδακτικών πακέτων: αξιολόγηση ψηφιακών διδακτικών αντικειμένων, Βιβλίου εκπαιδευτικού, Βιβλίο μαθητή/μαθήτριας.

Οι Συμβάσεις είχαν υπογραφεί στα μέσα Σεπτέμβρη και οι ομάδες εγάζονταν ώστε να ολοκληρώσουν την αξιολόγηση όλου του πακέτου ως τα τέλη Νοέμβρη: μελέτη άφθονου υλικού και αξιολόγηση υλικού (ΠΣ, γενικές προδιαγραφές, Ειδικές προδιαγραφές, μελέτη κάθε ψηφιακού αντικειμένου, κάθε σελίδας του διδακτικού πακέτου, συγγραφή αναλυτικών σχολείων για τα πάντα κ.ά.).

Πολλά τα ερωτηματικά: Γιατί παρέλαβαν και ανέθεσαν ελλιπή διδακτικά πακέτα;
Πώς θα αμειφθούν οι εκπαιδευτικοί που έχουν αφιερώσει τόσες εργατοώρες;

Χίλιοι συγγραφείς για τα 166 σχολικά βιβλία

Τα νέα σχολικά βιβλία του νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου και Α΄Λυκείου που θα παραδοθούν στους μαθητές τον Σεπτέμβρη του 2026 , σύμφωνα με το ΙΕΠ, θα τα συγγράψουν πάνω από χίλιοι εκπαιδευτικοί, ως μέλη εκδοτικών οίκων   και  ομάδων  που διδάσκουν σε Ιδιωτικά  και δημόσια Σχολεία ή Φροντιστήρια.

Κατατέθηκαν συνολικά 636 προτάσεις από 73 συγγραφικές ομάδες, που ήταν είτε φυσικά πρόσωπα, είτε ενώσεις φυσικών προσώπων, είτε νομικά πρόσωπα είτε ενώσεις νομικών προσώπων, για τη συγγραφή 187 διδακτικών πακέτων για την Α/θμια και τη Β/θμια Εκπ/ση. 

Το κάθε διδακτικό πακέτο περιλαμβάνει το Βιβλίο Μαθητή, το Τετράδιο Εργασιών καθώς και το Βιβλίο Αναφοράς κατά περίπτωση της Γενικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης, με βάση τα επικαιροποιημένα Προγράμματα Σπουδών.

Από τις προτάσεις που κατατέθηκαν, εγκρίθηκαν 590 για τη συγγραφή αντίστοιχων διδακτικών πακέτων.

Οι συγγραφικές ομάδες ήταν 60 ενώ οι εμπλεκόμενοι συγγραφείς πάνω από χίλιοι.

30 εκ. για αμοιβές συγγραφικού έργου κλπ

Στο μεταξύ   η απόφαση  ένταξης της Πράξης «Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων»   στο «ΤΟΜΕΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ 2021-2025», προβλέπει  προϋπολογισμό 30 εκατομμυρίων ευρώ.

Αποδέκτης της απόφασης είναι το ΙΕΠ.

Η δημιουργία νέων διδακτικών πακέτων περιλαμβάνει :

  •             Βιβλίο μαθητή/μαθήτριας,
  •             Τετράδιο Εργασιών,
  •             Βιβλίο Αναφοράς κατά περίπτωση της Γενικής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο) με βάση τα νέα και επικαιροποιημένα Προγράμματα Σπουδών (188 Προγράμματα Σπουδών Γενικής Εκπαίδευσης: 166 νέα ΠΣ και 22 υφιστάμενα).

Τα Διδακτικά πακέτα, που περιλαμβάνουν τα προβλεπόμενα διδακτικά βιβλία, εντάσσονται μετά από αξιολόγηση στο εν λόγω Μητρώο και θα  είναι διαθέσιμα στην ψηφιακή τους μορφή μέσω της Ψηφιακής Βιβλιοθήκης,  από τον Σεπτέμβρη του 2025, προκειμένου να υπάρχει πληθώρα πηγών και πόρων κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.

Οι σχολικές μονάδες επιλέγουν το διδακτικό πακέτο που επιθυμούν προκειμένου να λάβουν σε έντυπη μορφή τα διδακτικά βιβλία. 

Αναφορικά με τις αποζημιώσεις, οι δικαιούχοι των διδακτικών πακέτων που εντάσσονται στο Μητρώο λαμβάνουν εφάπαξ μία εύλογη αποζημίωση και στη συνέχεια λαμβάνουν ετήσια αποζημίωση χρήσης, ανάλογα με τα διδακτικά πακέτα που διανέμονται στις σχολικές μονάδες.

Δεν κατατέθηκε καμία πρόταση για  17 διδακτικά βιβλία: Στο πλαίσιο της  Πρόσκλησης που εξέδωσε το ΙΕΠ τον Απίλη του 2023, δεν κατατέθηκε καμία πρόταση για δέκα επτά (17) διδακτικά βιβλία (διδακτικά πακέτα) και μόνο μία πρόταση για είκοσι πέντε (25) διδακτικά βιβλία ( εγχειρίδιο και βιβλίο ασκήσεων).

Μηδέν: (Μουσική Γ΄, Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ Δημοτικού, Ανθολόγιο Μουσικών Κειμένων Δημοτικού, Γερμανικά Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού, Γερμανικά Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου, Ιταλικά Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου, Γερμανικά Α΄, Β΄ Λυκείου, Γραμμικό Σχέδιο Γ΄ Λυκείου και Ελεύθερο Σχέδιο Γ΄ Λυκείου).

Μία (1) μόνο πρόταση: (Φυσικής Αγωγής Α έως ΣΤ΄ Δημοτικού, Μουσική Α΄ και Β΄ Δημοτικού, Αγγλικά Α’ έως ΣΤ’ Δημοτικού, Μουσική Α, Β, Γ, Γυμνασίου, Ανθολόγιο Μουσικών Κειμένων για όλες τις τάξεις του Γυμνασίου, Εργαστηριακός Οδηγός Εκπαιδευτικού για το μάθημα της Μουσικής για όλες τις τάξεις του Γυμνασίου, Αγγλικά Α’, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου, Γαλλικά Β΄,Γ΄ Γυμνασίου, Αγγλικά Β΄ Λυκείου].

Θα εκδοθεί νά Πρόσκληση: Για όλα αυτά τα βιβλία, συνολικά σαράντα δύο (42) στον αριθμό θα εκδοθεί νέα Πρόσκληση κατάθεσης προτάσεων από το ΙΕΠ μέχρι 15 Δεκεμβρίου 2024.

Δικαίωμα συμμετοχής: Δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία για την συγγραφή διδακτικών βιβλίων (διδακτικών πακέτων), σύμφωνα με όσα ορίζονταν στην Πρόσκληση, είχαν τα φυσικά πρόσωπα, οι ενώσεις φυσικών προσώπων, τα νομικά πρόσωπα και οι ενώσεις νομικών προσώπων (εταιρειών).

Συμμετοχή Συμβούλων ΙΕΠ σε συγγραφικές ομάδες: Δεν απαγορεύεται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο του Ν. 4823/2021 (Α΄136) και την εκδοθείσα υπουργική απόφαση υπ’ αριθμόν 160159/ΓΔ4/2022 (ΦΕΚ Β΄6712) για το πολλαπλό βιβλίο η συμμετοχή σε επιτροπές αξιολόγησης συμβούλων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Ωστόσο, το Διοικητικό Συμβούλιο του Ι.Ε.Π, με  την υπ’ αριθμόν 60/28.09.2023 απόφασή του και στο πλαίσιο της ίσης μεταχείρισης σε σχέση με τους λοιπούς συμμετέχοντες,  εξαίρεσε  το προσωπικό του Ι.Ε.Π. την συμμετοχή ή στην με οποιονδήποτε τρόπο εμπλοκή τους στις διαδικασίες ελέγχου των αιτήσεων των ενδιαφερομένων. Επίσης, εξαίρεσε την πρόσβαση του προσωπικού από οποιαδήποτε πληροφορία ή άλλη διαδικασία και ενέργεια διενεργηθεί εκ μέρους του Ι.Ε.Π.

Επιλογή βιβλίων από  τους εκπαιδευτικούς:   Όπως προβλέπει το άρθρο 85 παρ.2 του Ν. 4823/2021 (Α΄136), η επιλογή των διδακτικών βιβλίων που χρησιμοποιούνται από την κάθε σχολική μονάδα πραγματοποιείται από τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν τα αντίστοιχα μαθήματα στην σχολική μονάδα. Δηλαδή, από όλους τους μαθηματικούς, από όλους τους φιλολόγους της σχολικής μονάδας.

Στην περίπτωση που υπάρχει αδυναμία επιλογής από τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν το αντίστοιχο μάθημα, η επιλογή, γίνεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων.

Σε  περίπτωση αδυναμίας λήψης απόφασης ή καμίας επιλογής, η επιλογή γίνεται από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας.

Η επιλογή του βιβλίου γίνεται μεταξύ των εγκεκριμένων διδακτικών βιβλίων που εντάσσονται στο Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων.

Ο εκπαιδευτικός επίσης μπορεί κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας, να χρησιμοποιήσει από το ψηφιακό αποθετήριο και άλλα βιβλία για το αντίστοιχο μάθημα και άλλα ψηφιακά αντικείμενα τα οποία είναι αναρτημένα και διαθέσιμα στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Διδακτικών Βιβλίων.

Ο εκπαιδευτικός, καλείται να επιλέξει το βιβλίο που θα δοθεί στους μαθητές ως μια πρόσθετη πηγή μελέτης, από  το σύνολο των υλικών που θα έχουν διαθέσιμα οι μαθητές τα επόμενα χρόνια στο σχολείο.

Δεν καλείται απλώς να διδάξει το βιβλίο,   αλλά να αξιοποιήσει το περιεχόμενο των νέων προγραμμάτων σπουδών των μαθημάτων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και να διευκολύνει τους μαθητές να επιτύχουν τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα. 

Τράπεζα Θεμάτων: Η Τράπεζα Θεμάτων μέχρι και τώρα επικαιροποιείτο κάθε έτος, με την πρόσθεση ή την αφαίρεση θεμάτων. Τώρα, με τα νέα προγράμματα σπουδών και το πολλαπλό βιβλίο, το προσεχές διάστημα, με ένα νέο έργο ΕΣΠΑ, που έχει αναλάβει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, προχωρά τόσο  η ανανέωση το περιεχομένου της Τράπεζας Θεμάτων όσο και η αντιστοίχιση των θεμάτων με τα νέα Προγράμματα Σπουδών.

Σχόλια (12)

@ξεφτιλα@πολιτες
|

Ακριβώς αυτό. Μαθαίνουν πχ λατινικά, μια νεκρή γλώσσα και αν τα ρωτήσεις πόσα χιλιόμετρα είναι η ατμόσφαιρα η τι είναι τα αστέρια δεν έχουν ιδέα. Αυτό λέγεται μεσαιωνικός σκοταδισμός.

Επίσης συμφωνω με το ένα και καλό βιβλιο. Ποιανού ιδέα ήταν το πολλαπλό βιβλίο? Εκτός ότι είναι ασκοπα λευτα πεταμένα, τα βιβλία πρέπει να είναι στα σχολεία πρώτη Σεπτεμβρίου και οι δάσκαλοι έρχονται μέχρι τον Δεκέμβριο και βάλε. Θα έχει τη πολυτελεια ο δάσκαλος που έρχεται τον Δεκέμβρη να διαλέξει και βιβλίο κιόλας?

Εκπαιδευτικός
|

Αν υπήρχε σοβαρή δημοσιογραφία στη χώρα, τώρα ο Πιερό και ο πρόεδρος του ΙΕΠ, θα είχαν παραιτηθεί. Φυσικά, και δεν έχουμε καν δημοσιογραφία.
Η Διαμαντοπούλου κρεμάστηκε στα μανταλάκια από τους επαγγελματίες συνδικαλιστές και τους εσωκοματικούς της αντιπάλους.
Ο Πιερό, παίζει χωρίς αντίπαλο
Φαιδρά πορτοκαλέα

Καθηγητής
|

ΤΟ πολλαπλό βιβλίο ήταν εξ αρχής μια ανοησία (κατά΄τη δική μου γνώμη), καταδικασμένη σε αποτυχία, ειδικά εν όψει του πόσο καλά τρέχει η Ελληνική γραφειοκρατία και ο κεντρικός σχεδιασμός. Ψάχνουν να εφεύρουν τον τροχό αντί να αντιγράψουν ένα από τα πολλά πετυχημένα παραδείγματα ευρωπαϊκών χωρών. Τσαλαβουτάμε στις λάσπες για άλλη μια φορά. Αυτά συμβαίνουν όταν το κράτος αναλαμβάνει να "γράψει" ουσιαστικά τα σχολικά βιβλία για ολόκληρη τη χώρα και όλα τα σχολεία.

ΠΟΛΙΤΕΣ
|

Πολλαπλό βιβλίο και κουραφέξαλα.....!!!
Μπορεί να δώσει μια απάντηση το υπουργείο γιατί μέχρι 31/10/2024 δεν έχουν έρθει ΣΤΑ ΧΈΡΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΏΝ ,τα βιβλία ειδικότητας των ΕΠΑΛ;
Ποιό πολλαπλό βιβλίο; Εξασφαλείστε το ένα και καλό και αφήστε στην άκρη το ξόδεμα χρημάτων ......με πολύ μικρή αποτελεσματικότητα......!!!
Ακόμη και στο Πανεπιστήμιο όταν πέρναμε δύο ή τρία βιβλία για το ίδιο μάθημα , στην πράξη με την προτροπή του διδάσκοντα χρησιμοποιούσαμε το ένα......!!!
Στα ΑΕΙ έχει νόημα το πολλαπλό βιβλίο , στη ΒΑΣΙΚΗ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΤΟ ΕΝΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟ.....ΤΟ ΕΝΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟ.....!!!

Μέλος ομάδας αξιολόγησης
|

Το ρεπορτάζ του esos είναι ολόσωστο: τα διδακτικά πακέτα (Ψηφιακά διδακτικά αντικείμενα, βιβλίο εκπαιδευτικού, βιβλίο μαθητή /μαθήτριας) τα παρέλαβαν οι υπεύθυνοι του έργου ανά διδακτικό αντικείμενο και υποτίθεται ότι έλεγξαν τα ποσοτικά χαρακτηριστικά τους, δηλαδή αν το πακέτο περιλαμβάνει βιβλίο του μαθητή, αν έχει τον σωστό αριθμό από τα προβλεπόμενα ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα, αν υπάρχει βιβλίο καθηγητή…Στη συνέχεια τα ανέθεσαν σε εμάς και ακόμα και αν σε κάποιες περιπτώσεις τους ενημερώσαμε ότι υπάρχουν παραλείψεις, πχ ότι τα Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα ήταν λιγότερα από αυτά που αναφέρονταν στις Συμβάσεις των συγγραφικών ομάδων, οι υπεύθυνοι επέμεναν να ξεκινήσουμε άμεσα την αξιολόγηση με βάση τα νέα προγράμματα σπουδών, τις γενικές προδιαγραφές, τις ειδικές προδιαγραφές. Αφού δουλέψαμε Ενάμιση μήνα κάνοντας διαδικτυακές συναντήσεις, διαβάζοντας και γράφοντας και σχεδόν ολοκληρώσαμε την αξιολόγησή μας Ανέστειλαν τις συμβάσεις.

ξεφτίλα
|

σοβαροί επιστήμονες (πάμπολλοι) να δώσουν εκλαϊκευμένη γνώση/ύλη και ΜΕΤΑ δάσκαλοι (παιδαγωγοι σου λέει , αχαχαχαχα,) , μάχιμοι επιστήμονες (aka καθηγητές δευτεροβάθμιας ) να χτενίσουν τα εγχειρίδια . ενδεικτικά: δεν είναι δυνατόν να μην γνωρίζουν τα παιδιά -αποφοιτοι ΒΑΣΙΚΗΣ εκπαιδευσης (γυμνάσιο , ουτε καν λύκειο) στοιχεία μετεωρολογίας (30 σελίδες μόνο ), γεωλογία, αστρονομία, φυσιολογία-δημόσια υγεία (φανταστικό βιβλίο κυκλοφορεί), χημεία και χημεία τροφίμων . Η φυσική είναι για πλάκα (τι πειράματα ρε; έχει βιντεακια μια χαρά , αλλά κανείς δεν έχει τις βασικές γνωσεις ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΕΣ στο μυαλό του : γιατί ιδρώνει το μπουκάλι, τι δεν παγώνει, γιατί βλέπω ουράνιο τόξο στο ποτήρι , αν πιάσει φωτιά στην κατσαρόλα τι κάνω και γιατί), τα μαθηματικά άθλια και η γλώσσα επίσης από τις φαιδρές γλωσσολόγες και την επικοινωνιακή λέει μέθοδο που μαθαίναμε αγγλικά προ 40 ετών ! σοβαρευτείτε και αφήστε τα παλλαπλά μπαρουφόλογια . Διαλέξτε 40 σοβαρούς , δώστε στα πειραματικά (όχι τα φτιαχτά ιδεοληπτικά σας , αλλά επιλεγμένα σχολεία : από κρήτη , ορεινα, μαρούσι, σεπόλια, ελευσίνα σίφνο, σιδηρόκαστρο, λαγκαδά, σπάρτη, λάρισα κ.α) και δώστε σοβαρή γνώση στα βιβλία να διαβάζουν και μόνα τους τα παιδιά.

Μήτσος
|

- Επειδή το θέμα των βιβλίων είναι πολύ πιο σημαντικό από την ακατάλληλη αξιολόγηση που θεσμοθετήθηκε, ας δοθεί εντολή στους σχολικούς συμβούλους να την αναστείλουν και να αναλάβουν την αξιολόγηση των βιβλίων μαζί με ομάδες μάχιμων εκπαιδευτικών της τάξης που θα αποσπαστούν στο «κέντρο επιχειρήσεων».
- Ναι αλλά ο Κολοκοτρώνης πέθανε.

οι συμβάσεις τι προεβλεπαν;
|

Γιατί με όσα αναφέρετε πρόκειται για καταγγελία σύμβασης από το ΙΕΠ, πράγμα που αιτιολογείται αν προβλέπεται.

Ούτε τον τροχό ...
|

δεν είναι σε θέση να ανακαλύψει ο θίασος για την συγγραφή διδακτικών βιβλίων! Άνευ προηγουμένου ανικανότητα στον κεντρικό σχεδιασμό και την επαφή με την πραγματικότητα!

Γιώργος
|

Όλα γίνονται στο πόδι. Προχειρότητα στον σχεδιασμό και στην εκτέλεση. Προσελήφθησαν τόσοι άνθρωποι κ τελικά το έργο ολο κ καθυστερεί. Πολύ φοβάμαι για το τι θα παραδοθεί στο τέλος. Άσε που αν καθυστερούν να βγουν 2 και 3 χρονια υπάρχουν πολλές πιθανότητες το περιεχόμενο να θέλει επαναπροσδιορισμό και επικαιροποίηση. Το πρόγραμμα Μαζί για την Εκπαίδευση δεν δούλεψε φυσικά διότι ο εθελοντισμός δεν λειτουργεί για τέτοιου είδους εργα. Όποιος το σκεφτηκε δεν έχει ιδέα από εκπαιδευτική πολιτική.
Αξιότιμε υπουργέ σκυψτε με σοβαρότητα στα ζητήματα της παιδείας διότι η πρόβλεψη του Γεωργιάδη για συγκυβέρνηση φαίνεται πολύ αληθινή όσο και αν πονάει το Μαξίμου. . Λυπαμαι αλλα σε αυτό το υπουργειο δεν απέδωσες κ αυτό οφείλεται κ στο επιτελείο που επέλεξες γιατί ένας υπουργός βασίζεται στους/στις Συμβούλους του. Δεν ξεκινάς να κάνεις αλλαγές και να το πάρεις αλλιως;;;;; Δεν είναι κακό να αλλαζουμε συνεργάτες όταν δεν είναι αποτελεσματικοί/ες. Ή ας αλλάξεις εσύ υπουργείο δεν ξέρω....πάντως κάντε κάτι γενικά γιατί η δημόσια εκπαίδευση είναι στα χάλια της. Εχετε δώσει βάση στην ψηφιοποίηση αλλα αυτό δεν αρκεί από μόνο του. Υπάρχουν σοβαροτερες παθογένειες που αγγίζουν ευάλωτες ομάδες όπως τα παιδιά με αναπηρία. Τα χάλια της ειδικης αγωγης πχ κ στις ΣΜΕΑΕ τα βλέπετε; Έχεις δώσει προτεραιότητα σε αυτα; Έχεις συμβουλο διπλα σου που να γνωρίζει την ειδική αγωγή να εχει εργαστεί σε δομές της για να σε κατευθύνει; Άσε υπουργε μου....ρητορική η ερώτηση! Την ξέρω την απάντηση πολύ καλά.

όλα πάνε τρένο ...........................
|

πραγματικά λειτουργεί τίποτα στο υπαιθα;
τι μαθαίνουν τα παιδιά;
κανένας σοβαρός επιστήμονας να κρίνει ( ποια ύλη, με ποια σειρά , με ποια στοχοθεσία) υπάρχει; τι διαδικασία είναι αυτή; για τα μπάζα φαινόταν και αποδεικνύεται !

Νικος
|

"Έγινε αναστολή πολλών ομάδων εκπαιδευτικών που εργάζονταν εδώ και ενάμιση μήνα στην έγκριση των νέων βιβλίων "

Καταλάβαμε.. να ξέρουμε όταν έρθει η σειρά μας για διορθωτές να πασαρουμε τον Καρβουνιάρη στον επόμενο.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ