Είδηση "σοκ": 1 στα 4 νέα σχολικά βιβλία είναι των εκδόσεων γνωστής αλυσίδας Φροντιστηρίων

Δεκάδες σχολικά βιβλία που κατατέθηκαν από εκδότες και ομάδες συγγραφέων, προς έγκριση, στο ΙΕΠ, , τέθηκαν σε αναστολή, καθώς δεν συμφωνούν με τις προδιαγραφές της Προκήρυξης

07/11/2024

Ενημερώθηκε: 08/11/2024, 08:40

Άκουσε το άρθρο

Από τα 192 συνολικά νέα σχολικά βιβλία   νηπιαγωγείου , Δημοτικού, Γυμνασίου και Α' Λυκείου που εγκρίθηκαν αρχικά (σ.σ. δεν τέθηκαν σε αναστολή)   και είναι υπό αξιολόγηση του περιεχομένου τους από το ΙΕΠ , τα 44 είναι των εκδόσεων γνωστής αλυσίδας Φροντιστηρίων.

Αυτό σημαίνει ότι 1 στα 4 σχολικά βιβλία θα έχουν τη φίρμα των εκδόσεων της αλυσίδας Φροντιστηρίων.

Σε επικοινωνία του esos  με εκπρόσωπο της αλυσίδας Φροντιστηρίων, μάς είπε ότι  δεν έχουμε ενημέρωση ότι κάποιο από τα 44  βιβλία μας έχει τεθεί σε αναστολή  από το ΙΕΠ και το υπουργείο Παιδείας για τους μαθητές νηπιαγωγείου , Δημοτικού, Γυμνασίου και Α' Λυκείου , διευκρινίζοντας ότι στις ομάδες συγγραφέων των βιβλίων συμμετέχουν αξιόλογο εκπαιδευτικοί καθώς και καθηγητές Πανεπιστημίου. 

 "Η συμμετοχή του Ομίλου μας, μέσω του Εκδοτικού μας Οίκου, στη συγγραφή των νέων σχολικών βιβλίων, αποτελεί μία σημαντική στιγμή στη διαδρομή μας", γράφει  η  σχετική ανακοίνωση    που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της  γνωστής αλυσίδας Φροντιστηρίων.

Όπως ήδη σας  έχει ενημερώσει το esos  με άλλο  ρεπορτάζ δεκάδες  σχολικά βιβλία που κατατέθηκαν από εκδότες και ομάδες συγγραφέων, προς έγκριση, στο ΙΕΠ,  , τέθηκαν σε αναστολή, καθώς δεν συμφωνούν με τις προδιαγραφές  της Προκήρυξης.

Τα νέα σχολικά βιβλία του νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου και Α΄Λυκείου , σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη, π θα παραδοθούν στους μαθητές τον Σεπτέμβρη του 2026 . 

Για δε τη Β΄Λυκείου τα νέα βιβλία θα εκδοθούν το σχ. έτος   2027-28 και τη Γ' Λυκείου το 2028-29.

Αναστολή συμβάσεων

Στο μεταξύ προχθες η διοίκηση του ΙΕΠ, εξαιτίας της παραπάνω εξέλιξης αποφάσισε την  αναστολή της Σύμβασης για πολλές ομάδες εκπαιδευτικών που εργάζονται εδώ και ενάμιση μήνα στην αξιολόγηση των διδακτικών πακέτων: αξιολόγηση ψηφιακών διδακτικών αντικειμένων, Βιβλίου εκπαιδευτικού, Βιβλίο μαθητή/μαθήτριας.

Οι Συμβάσεις είχαν υπογραφεί στα μέσα Σεπτέμβρη και οι ομάδες εγάζονταν ώστε να ολοκληρώσουν την αξιολόγηση όλου του πακέτου ως τα τέλη Νοέμβρη: μελέτη άφθονου υλικού και αξιολόγηση υλικού (ΠΣ, γενικές προδιαγραφές, Ειδικές προδιαγραφές, μελέτη κάθε ψηφιακού αντικειμένου, κάθε σελίδας του διδακτικού πακέτου, συγγραφή αναλυτικών σχολείων για τα πάντα κ.ά.).

Πολλά τα ερωτηματικά: Γιατί παρέλαβαν και ανέθεσαν ελλιπή διδακτικά πακέτα;
Πώς θα αμειφθούν οι εκπαιδευτικοί που έχουν αφιερώσει τόσες εργατοώρες;

Χίλιοι συγγραφείς για τα 166 σχολικά βιβλία

Τα νέα σχολικά βιβλία του νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου και Α΄Λυκείου που θα παραδοθούν στους μαθητές τον Σεπτέμβρη του 2026 , σύμφωνα με το ΙΕΠ, θα τα συγγράψουν πάνω από χίλιοι εκπαιδευτικοί, ως μέλη εκδοτικών οίκων   και  ομάδων  που διδάσκουν σε Ιδιωτικά  και δημόσια Σχολεία ή Φροντιστήρια.

Κατατέθηκαν συνολικά 636 προτάσεις από 73 συγγραφικές ομάδες, που ήταν είτε φυσικά πρόσωπα, είτε ενώσεις φυσικών προσώπων, είτε νομικά πρόσωπα είτε ενώσεις νομικών προσώπων, για τη συγγραφή 187 διδακτικών πακέτων για την Α/θμια και τη Β/θμια Εκπ/ση. 

Το κάθε διδακτικό πακέτο περιλαμβάνει το Βιβλίο Μαθητή, το Τετράδιο Εργασιών καθώς και το Βιβλίο Αναφοράς κατά περίπτωση της Γενικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης, με βάση τα επικαιροποιημένα Προγράμματα Σπουδών.

Από τις προτάσεις που κατατέθηκαν, εγκρίθηκαν 590 για τη συγγραφή αντίστοιχων διδακτικών πακέτων.

Οι συγγραφικές ομάδες ήταν 60 ενώ οι εμπλεκόμενοι συγγραφείς πάνω από χίλιοι.

30 εκ. για αμοιβές συγγραφικού έργου κλπ

Στο μεταξύ   η απόφαση  ένταξης της Πράξης «Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων»   στο «ΤΟΜΕΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ 2021-2025», προβλέπει  προϋπολογισμό 30 εκατομμυρίων ευρώ.

Αποδέκτης της απόφασης είναι το ΙΕΠ.

Η δημιουργία νέων διδακτικών πακέτων περιλαμβάνει :

  •             Βιβλίο μαθητή/μαθήτριας,
  •             Τετράδιο Εργασιών,
  •             Βιβλίο Αναφοράς κατά περίπτωση της Γενικής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο) με βάση τα νέα και επικαιροποιημένα Προγράμματα Σπουδών (188 Προγράμματα Σπουδών Γενικής Εκπαίδευσης: 166 νέα ΠΣ και 22 υφιστάμενα).

Τα Διδακτικά πακέτα, που περιλαμβάνουν τα προβλεπόμενα διδακτικά βιβλία, εντάσσονται μετά από αξιολόγηση στο εν λόγω Μητρώο και θα  είναι διαθέσιμα στην ψηφιακή τους μορφή μέσω της Ψηφιακής Βιβλιοθήκης,  από τον Σεπτέμβρη του 2025, προκειμένου να υπάρχει πληθώρα πηγών και πόρων κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.

Οι σχολικές μονάδες επιλέγουν το διδακτικό πακέτο που επιθυμούν προκειμένου να λάβουν σε έντυπη μορφή τα διδακτικά βιβλία. 

Αναφορικά με τις αποζημιώσεις, οι δικαιούχοι των διδακτικών πακέτων που εντάσσονται στο Μητρώο λαμβάνουν εφάπαξ μία εύλογη αποζημίωση και στη συνέχεια λαμβάνουν ετήσια αποζημίωση χρήσης, ανάλογα με τα διδακτικά πακέτα που διανέμονται στις σχολικές μονάδες.

Δεν κατατέθηκε καμία πρόταση για  17 διδακτικά βιβλία: Στο πλαίσιο της  Πρόσκλησης που εξέδωσε το ΙΕΠ τον Απίλη του 2023, δεν κατατέθηκε καμία πρόταση για δέκα επτά (17) διδακτικά βιβλία (διδακτικά πακέτα) και μόνο μία πρόταση για είκοσι πέντε (25) διδακτικά βιβλία ( εγχειρίδιο και βιβλίο ασκήσεων).

Μηδέν: (Μουσική Γ΄, Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ Δημοτικού, Ανθολόγιο Μουσικών Κειμένων Δημοτικού, Γερμανικά Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού, Γερμανικά Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου, Ιταλικά Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου, Γερμανικά Α΄, Β΄ Λυκείου, Γραμμικό Σχέδιο Γ΄ Λυκείου και Ελεύθερο Σχέδιο Γ΄ Λυκείου).

Μία (1) μόνο πρόταση: (Φυσικής Αγωγής Α έως ΣΤ΄ Δημοτικού, Μουσική Α΄ και Β΄ Δημοτικού, Αγγλικά Α’ έως ΣΤ’ Δημοτικού, Μουσική Α, Β, Γ, Γυμνασίου, Ανθολόγιο Μουσικών Κειμένων για όλες τις τάξεις του Γυμνασίου, Εργαστηριακός Οδηγός Εκπαιδευτικού για το μάθημα της Μουσικής για όλες τις τάξεις του Γυμνασίου, Αγγλικά Α’, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου, Γαλλικά Β΄,Γ΄ Γυμνασίου, Αγγλικά Β΄ Λυκείου].

Θα εκδοθεί νά Πρόσκληση: Για όλα αυτά τα βιβλία, συνολικά σαράντα δύο (42) στον αριθμό θα εκδοθεί νέα Πρόσκληση κατάθεσης προτάσεων από το ΙΕΠ μέχρι 15 Δεκεμβρίου 2024.

Δικαίωμα συμμετοχής: Δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία για την συγγραφή διδακτικών βιβλίων (διδακτικών πακέτων), σύμφωνα με όσα ορίζονταν στην Πρόσκληση, είχαν τα φυσικά πρόσωπα, οι ενώσεις φυσικών προσώπων, τα νομικά πρόσωπα και οι ενώσεις νομικών προσώπων (εταιρειών).

Συμμετοχή Συμβούλων ΙΕΠ σε συγγραφικές ομάδες: Δεν απαγορεύεται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο του Ν. 4823/2021 (Α΄136) και την εκδοθείσα υπουργική απόφαση υπ’ αριθμόν 160159/ΓΔ4/2022 (ΦΕΚ Β΄6712) για το πολλαπλό βιβλίο η συμμετοχή σε επιτροπές αξιολόγησης συμβούλων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Ωστόσο, το Διοικητικό Συμβούλιο του Ι.Ε.Π, με  την υπ’ αριθμόν 60/28.09.2023 απόφασή του και στο πλαίσιο της ίσης μεταχείρισης σε σχέση με τους λοιπούς συμμετέχοντες,  εξαίρεσε  το προσωπικό του Ι.Ε.Π. την συμμετοχή ή στην με οποιονδήποτε τρόπο εμπλοκή τους στις διαδικασίες ελέγχου των αιτήσεων των ενδιαφερομένων. Επίσης, εξαίρεσε την πρόσβαση του προσωπικού από οποιαδήποτε πληροφορία ή άλλη διαδικασία και ενέργεια διενεργηθεί εκ μέρους του Ι.Ε.Π.

Επιλογή βιβλίων από  τους εκπαιδευτικούς:   Όπως προβλέπει το άρθρο 85 παρ.2 του Ν. 4823/2021 (Α΄136), η επιλογή των διδακτικών βιβλίων που χρησιμοποιούνται από την κάθε σχολική μονάδα πραγματοποιείται από τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν τα αντίστοιχα μαθήματα στην σχολική μονάδα. Δηλαδή, από όλους τους μαθηματικούς, από όλους τους φιλολόγους της σχολικής μονάδας.

Στην περίπτωση που υπάρχει αδυναμία επιλογής από τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν το αντίστοιχο μάθημα, η επιλογή, γίνεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων.

Σε  περίπτωση αδυναμίας λήψης απόφασης ή καμίας επιλογής, η επιλογή γίνεται από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας.

Η επιλογή του βιβλίου γίνεται μεταξύ των εγκεκριμένων διδακτικών βιβλίων που εντάσσονται στο Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων.

Ο εκπαιδευτικός επίσης μπορεί κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας, να χρησιμοποιήσει από το ψηφιακό αποθετήριο και άλλα βιβλία για το αντίστοιχο μάθημα και άλλα ψηφιακά αντικείμενα τα οποία είναι αναρτημένα και διαθέσιμα στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Διδακτικών Βιβλίων.

Ο εκπαιδευτικός, καλείται να επιλέξει το βιβλίο που θα δοθεί στους μαθητές ως μια πρόσθετη πηγή μελέτης, από  το σύνολο των υλικών που θα έχουν διαθέσιμα οι μαθητές τα επόμενα χρόνια στο σχολείο.

Δεν καλείται απλώς να διδάξει το βιβλίο,   αλλά να αξιοποιήσει το περιεχόμενο των νέων προγραμμάτων σπουδών των μαθημάτων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και να διευκολύνει τους μαθητές να επιτύχουν τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα. 

Τράπεζα Θεμάτων: Η Τράπεζα Θεμάτων μέχρι και τώρα επικαιροποιείτο κάθε έτος, με την πρόσθεση ή την αφαίρεση θεμάτων. Τώρα, με τα νέα προγράμματα σπουδών και το πολλαπλό βιβλίο, το προσεχές διάστημα, με ένα νέο έργο ΕΣΠΑ, που έχει αναλάβει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, προχωρά τόσο  η ανανέωση το περιεχομένου της Τράπεζας Θεμάτων όσο και η αντιστοίχιση των θεμάτων με τα νέα Προγράμματα Σπουδών.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (25)

Ηλίας
|

Η αριστεία παντού , τα έκανε θάλασσα για άλλη μια φορά.

θυμίζει κατι απο τα παλιά...
|

οπου πρώτα τα φροντιστήρια έβγαλαν τα βοηθήματα και μετά τυπώθηκαν τα βιβλία. Ή τα παθήματα της περιόδου Αρσένη στη φυσική, όπου τελικά δεν χρησιμοποιήθηκε το πιο κατάλληλο επιστημονικά βιβλίο, αλλά το πιο βολικό.
Θα έχει όμως ενδιαφέρον αν οι ομάδες που συνέγραψαν τα προγράμματα σπουδών απαρτίζουν τις συγγραφικές ομάδες του ομίλου.

Ελεος
|

Γιατί δηλαδή είναι "σοκ"; Ανοικτός δεν ήταν ο διαγωνισμός; Τα μεγάλα φροντιστήρια εδώ και 10ετίες ετοιμάζουν βιβλία και υλικό για τους μαθητές που φοιτούν εκεί, τι πιο φυσιολογικό να ήταν σε θέση "ετοιμότητας" για να φτιάξουν σχολικά βιβλία; Τα βιβλία αφού προτάθηκαν ελέγχθηκαν εγκρίθηκαν, τώρα πάθαμε το "σοκ"; Πολύ περίεργο. Σας ενοχλεί που ήταν φροντιστηριακός οργανισμός αντί ΙΚΕ που ίδρυσαν χθες βράδυ ημέτεροι;

Συγγραφέας
|

Τα βιβλία δεν θα είναι φροντιστηριακά. Είναι αυστηρά πάνω στο αντίστοιχο πρόγραμμα σπουδών του κάθε μαθήματος και με πολύ μεγάλες απαιτήσεις σε ψηφιακά και πολύ ιδιαίτερες προδιαγραφές. Οι ομάδες των συγγραφέων στην πλειονότητά τους από ότι γνωρίζω δεν έχουν καμία σχέση με φροντιστήρια. Κάποιοι δούλεψαν εντατικά ώστε να υπάρξουν βιβλία τα οποία ικανοποιούν τις προδιαγραφές χωρίς να έχουν κανένα οικονομικό όφελος μέχρι τώρα. Αν θα πάρουν κάτι αυτό θα είναι μηδαμινό για τις εργατοώρες που αφιέρωσαν. Διαβάστε πρώτα καλά τα προγράμματα σπουδών καθώς και τις προδιαγραφές για το κάθε μάθημα, μετά δείτε τα βιβλία και τους συγγραφείς και στο τέλος κρίνετε. Εκδοτικοί οίκοι είναι όλοι και ανέλαβαν την τεχνική υποστήριξη και το ρίσκο όπως και οι συγγραφείς. Αυτά τα περί σοβαρών εκδοτικών οίκων και βοηθημάτων δείχνουν ότι αυτοί που τα γράφουν δεν γνωρίζουν τις προδιαγραφές συγγραφής αλλά παρόλαυτά κρίνουν προκαταβολικά και πετάνε λάσπες σε συναδέλφους που εργάστηκαν σκληρά, γιατί άραγε;

@Σοκ και δέος
|

Είτε το γράψει εκδοτικός όμιλος, είτε φροντιστηριακός όμιλος, είτε αυτόκλητες ομάδες συγγραφέων, ιδιωτικό θα είναι. Μονο αν το γράψουν υπαλλήλοι του υπουργείου δεν θα είναι ιδιωτικό.

Σοκ και δέος
|

Βιβλίο που επισήμως με κρατική σφραγίδα θα δίνει στους μαθητές το δικαίωμα να λένε ακόμη πιο φανερά ότι τους καλύπτει το φροντιστήριο και όχι το σχολείο, εγώ δεν πρόκειται να διδάξω. Άλλο είναι να έχεις εμπειρία εκδόσεων και άλλο να έχεις την γνώση του αντικειμένου. Αυτούς για ποιον λόγο τους επελεξαν; Δεν υπήρχαν άλλοι γνώστες του αντικειμένου; Όταν σε όλα προτιμάται το ιδιωτικό, τότε κάτι δεν πάει καλά...

Μαρία Μάρκου
|

Το κάθε βιβλίο θα κριθεί ξεχωριστά δεν έχει σημασία ποιος το έχει γράψει. Έχει ενδιαφέρον το πως θα εφαρμοστεί το πολλαπλό βιβλίο στη Γ Λυκείου και τις Πανελλήνιες.

Mi swing es tropical
|

Όπως όλοι το περιμέναμε, μπάχαλο.

Anastasia
|

Κι εγώ νόμιζα ότι το Υπουργείο έχει σκοπό με τα καινούρια προγράμματα σπουδών να αναβαθμίσει το σχολείο.
Όμως αν αναβαθμιστεί το σχολείο και προλαβαίνουμε να βγάλουμε την ύλη, θα είναι λιγότερο απαραίτητα τα φροντιστήρια.
Αν όμως το νέα προγράμματα και τα νέα βιβλία είναι τέτοια που και πάλι δεν προλαβαίνουμε να δουλέψουμε αυτά που χρειάζονται για τις εξετάσεις, τότε ποιος κερδίζει;
Κύριε Πλαταρε, το ζητούμενο είναι τα σχολικά βιβλία να γίνουν όπως τα φροντιστηριακά ή να αλλάξουμε την εκπαίδευση, ειδικά στο Γενικό Λύκειο που στρέφεται εξολοκλήρου γύρω από τις Πανελλήνιες;

Polar_Fish
|

Εσεις θεωρείτε λογικο να γραφονται τα βιβλια απο την αρχή?

@ αξιολογητής
|

Είμαστε ομοιοπαθείς συνάδελφε.
Από τα μέσα Σεπτεμβρίου δουλεύουμε στην 5μελή ομάδα αξιολόγησης δωρεάν. Τώρα είμαστε σε αναστολή. Όσο για τα ψηφιακά αντικείμενα είναι λιγότερα και χωρίς την ποικιλία της Πρόσκλησης. Το ερώτημα είναι: δεν τα έλεγξαν πριν μας βάλουν στη διαδικασία αξιολόγησης διδακτικών πακέτων;
Αν όπως γράφει το esos μπήκαν σε αναστολή 60 ομάδες στην ίδια μοίρα βρέθηκαν 60x5=300 εκπαιδευτικοί-αξιολογητές.

RVZ
|

Προσωπικά δεν υπάρχει καμία περίπτωση να το επιλεξω.
Δεν θα κάνω διαφήμιση στην τάξη μου σε κανένα φροντιστήριο.

Και φυσικα το βοήθημα δεν έχει καμία σχέση με το σχολικό βιβλίο. Το δεύτερο έχει σκοπό να εμπνεύσει, να δώσει κίνητρο και να κινήσει την περιέργεια στους μαθητές.
Ίσως κάποιοι θυμούνται την εξαιρετική ιστορία παλαιότερων ετών με την εικονογράφηση του Ορνεράκη. Και από εκεί καταλήξαμε στα φροντιστήρια.

Αξιολογητής...
|

Μεταξύ των ομάδων που είμαστε σε αναστολή... και το δικό μας "πόνημα" ελλιπές και με Ψηφιακά Μαθησιακά Αντικείμενα χαμηλότατου επιπέδου.
Νομίζω πως προμηνύεται φιάσκο το "πολλαπλό βιβλίο"...

Δημήτρης
|

Όσοι είμαστε σε ομάδες συγγραφής ξέρουμε από το 2020 ότι η πίττα ήταν "προγραμματισμένη" πώς θα μοιραστεί. Εκτός αν πιστεύει κανείς ότι ο οποιοσδήποτε σοβαρός εκδοτικός οίκος θα σπαταλούσε χρόνο (=χρήμα) να συγγράψει βιβλία που θα κοπούν (με συγγραφείς που θα ζητούν τα δεδουλευμένα τους). Πραγματικά κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας! Όσο για το "πού είναι το κακό", όπως ρωτούν ορισμένοι σχολιαστές, αδυνατώ να πιστέψω ότι δεν βλέπουν τη διαφορά μεταξύ εκδοτικών οίκων και φροντιστηριακών ομίλων. Ναι, και τα δύο είδη επιχειρήσεων για το κέρδος συμμετέχουν στο "διαγωνισμό", αλλά ο φροντιστηριακός όμιλος θα λάβει παραπλεύρως—το πιο σημαντικό κίνητρο για αυτούς—και δωρεάν διαφήμιση ΜΕ ΚΡΑΤΙΚΟ ΧΡΗΜΑ για την φροντιστηριακή τους λειτουργία. Εν πολλοίς το φροντιστήριο θα καθορίζει εμμέσως και τα θέματα των πανελλαδικών— τι καλύτερη διαφήμιση; Το κράτος λοιπόν γίνεται χορηγός της παραπαιδείας με τον πιο επίσημο τρόπο.

Μήτσος
|

Σημασία έχει η τελική κρίση. Να τα ελέγξουν έμπειροι δάσκαλοι των τάξεων, ώστε να έχουμε επιτέλους βιβλία με υψηλό δείκτη αναγνωσιμότητας και πληρότητας. Να γλιτώσει ο δάσκαλος από τις διευκρινιστικές σημειώσεις και τις φωτοτυπίες. Να περισσέψουν δύο λεπτά να πιει έναν καφέ στο γραφείο.

Ελπίδα
|

Χρειάζεται προσοχή βέβαια η ποιότητα και η ποσότητα γνώσης, ικανοτήτων και αντιλήψεων που θα παρέχονται στο έθνος από το εκπαιδευτικό σύστημα με βάση την πολιτική που θέλει να ασκήσει κάθε κυβέρνηση που έχει υπό τον έλεγχό της το υπουργείο παιδείας. Στα σχολεία εκπαιδεύονται οι πολίτες/ψηφοφόροι του μέλλοντος.

@Ελένη
|

Χαμένος λοιπόν και ο δικός σου χρόνος καθώς και όλων αυτών που δούλεψαν ενάμιση μήνα και τώρα βρίσκονται σε αναστολή.

Ρίτα
|

Το φροντιστήριο είναι γνωστό, έχει αναφερθεί ξανά σε άλλα παλαιότερα άρθρα η επωνυμία. Ήδη εκδίδουν βιβλία που υπάρχουν στο εμπόριο, άρα έχουν το know-how.

|

Γιατί κάποιοι έχουν αλλεργία σε καθετί ιδιωτικό και βλέπουν παντού εχθρούς

ελένη
|

Μακάρι η εμπειρία και το επίπεδό τους (αν και δεν ξέρω ποιοι είναι) να φέρουν αξιόλογα βιβλία. Γιατί το βιβλίο που αξιολογώ αυτό τον καιρό που είναι γραμμένο απλά από έναν άγνωστο χ που αποφάσισε να γίνει συγγραφέας είναι επιεικώς για ξανα-γράψιμο! Και κάπως έτσι έρχεται η απαξίωση του σχολείου...

Παντελόνας
|

Τι θα γίνει αν δεν τα επιλέξει κανείς ; Σε κανένα σχολείο ;

Φ
|

Και γιατί αυτό ειναι σοκ?

Πλατάρος Γιάννης
|

Δεν ξέρω ποια αλυσίδα εννοείτε, αλλά είναι λογικό απολύτως οι έχοντες την τεχνογνωσία συγγραφείς βοηθημάτων να υποβάλλουν και προτάσεις για βιβλία..
Λογική συνέπεια....

Ειλικρινά
|

δεν γνωρίζω το αναφερόμενο φροντιστήριο, όπως επίσης δεν κατανοώ το ''σοκ''. Μπορεί όντως να είναι καλά τα βιβλία, που είναι το περίεργο;

Έλα ρε!!!
|

Ξανά - ματά - πέφτω απ'τα σύννεφα.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ