Κ. Πιερρακάκης: «Ήδη ενσωματώνονται τεχνολογίες στο σύστημα παιδείας»

07/11/2024

Άκουσε το άρθρο

Η γεφύρωση του χάσματος μεταξύ καινοτομίας και ανταγωνισμού στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης, μεταξύ άλλων, και στο εκπαιδευτικό σύστημα, συζητήθηκε κατά τη διάρκεια του CEO Initiative Forum, που πραγματοποιείται σήμερα, 7 Νοεμβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με παρουσία του υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη.

Σύμφωνα με τον Κυριάκο Πιερρακάκη, πρέπει και να καινοτομούμε, και να ρυθμίζουμε την εξέλιξη της τεχνολογίας. Αυτά τα δύο πάνε «πακέτο». 

Ο υπουργός τόνισε ότι πλέον ενσωματώνονται προωθημένες τεχνολογίες στο εκπαιδευτικό σύστημα. Στο επόμενο διάστημα θα δούμε και εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στο σχολείο. Μια προφανής χρήση είναι ο ατομικός βοηθός που βλέπει τις αδυναμίες του μαθητή και ενημερώνει τον δάσκαλο. Θεμέλιο της προσέγγισης του υπουργού είναι ότι «δεν πρέπει να ξεκινάς στοχεύοντας στην τεχνολογία, πρέπει να στοχεύεις στην ανάγκη που πας να λύσεις μέσω της τεχνολογίας». 

Τέλος, σημείωσε ότι, ως προς την αλλαγή της κουλτούρας, θα αλλάξουν πολλά λόγω της αύξησης του προσδόκιμου ζωής. Στο άμεσο μέλλον, θα κάνουμε πάνω από μια καριέρες στη ζωή μας. Όπως επεσήμανε χαρακτηριστικά, «όλοι πρέπει να είμαστε αιώνιοι φοιτητές, αλλά να μην είμαστε στάσιμοι φοιτητές».

Η Πέγκυ Αντωνάκου, Γενική Διευθύντρια ΝA Ευρώπης της Google, παρατήρησε ότι η Ευρώπη καινοτομεί στο ρυθμιστικό πλαίσιο. Η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι πολύ σημαντική και πρέπει να ρυθμιστεί, αλλά με σωστό τρόπο. Σύμφωνα με το υψηλόβαθμο στέλεχος της Google, πρέπει να επικεντρωθούμε στο κομμάτι του skilling και πράγματι υπάρχει μεγάλη αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε αυτό τον τομέα. Ως εταιρεία, η Google έχει προγράμματα σε συνεργασία με τον ΣΕΒ, τον δημόσιο τομέα και τα σχολεία. Η έρευνα & ανάπτυξη πρέπει να γίνει στρατηγικός στόχος, γιατί η Ευρώπη δαπανά τα μισά σε σχέση με τις ΗΠΑ. Κατέληξε ότι πλέον οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους μέσω του low tech access, κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό για μια οικονομία όπως η ελληνική, με την εκτενή παρουσία εξαιρετικά μικρών επιχειρήσεων.

Ο Δρ. Κυριάκος Σαμπατακάκης, Πρόεδρος & CEO της Accenture, έκλεισε τη συζήτηση υπογραμμίζοντας ότι η ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα σχετίζεται την υιοθέτηση της τεχνολογίας, είτε αφορά την άμυνα, είτε την πράσινη μετάβαση, και ότι η Έκθεση Ντράγκι έχει προσδιορίσει τεράστια, αστρονομικά ποσά στο επίπεδο των επενδύσεων. Αυτό ήρθε ως αντίδραση στις αντίστοιχες πρωτοβουλίες των ΗΠΑ που οδήγησαν ευρωπαϊκές εταιρείες να μετεγκατασταθούν εκεί.

Το ρυθμιστικό πλαίσιο της Ευρώπης είναι πρωτοπόρο, αυτό που λείπει είναι ο τρόπος δημιουργίας τεχνολογικών οικοσυστημάτων στην Ευρώπη. Ο λόγος που η Ευρώπη έχει μείνει πίσω είναι επειδή δεν έχει φτιάξει τα οικοσυστήματα έχουν δημιουργηθεί στις ΗΠΑ. Η Accenture επενδύει πάνω από 1 δισ. ετησίως στην εκπαίδευση των υπαλλήλων της, ιδιαίτερα δεδομένου ότι η εταιρεία είναι η τέταρτη μεγαλύτερη στον κόσμο σε αριθμό εργαζομένων. «Έχουμε πολλά μαθήματα τεχνολογίας ώστε όλοι να είναι μυημένοι».
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (12)

Φ
|

Εδω δεν έχουμε φτιάξει τα στοιχειώδη και το myschool είναι της δεκαετίας 80 και τα εργαλεια ΤΝ σας μαρανανε....

Μετριότατος ως Πληροφορικός
|

Ακόμα χειρότερος σε θέματα Παιδείας.

Νικος
|

Ποια ΑΙ φτιάξτε το ΠΣΔ πρώτα που σέρνεται. Θα το πω άλλη μια φορά. Ότι hardware και software σχετίζεται με το ΠΣΔ θέλει ξηλωμα και αγορά καινουριου

Schools
|

Εξοπλισμός, τεχνική υποστήριξη και άλλες καινοτόμες τεχνολογίες αιχμής όπως... email που να φτάνουν έγκαιρα πότε θα ενσωματωθούν?

Legend
|

@Master chef, ακριβώς!!!! Για όλα τα σημαντικά της ζωής για την ισορροπίας και την αρμονία στη βίωσή της απαιτείται πρόγραμμα στιβαρό ανθρωπιστικών σπουδών! Δεν είναι ρομποτάκια τα παιδιά. Και όλα αυτά τα νέα εργαλεία παραμένουν άχρηστα ή άκρως επικίνδυνα σε χέρια ανθρώπων ανισόρροπων, όπως αυτών που διαμορφώνονται με τα νέα μέσα. Γιατί ποια υγιής προσωπικότητα γεννάται με τη χρήση σόσιαλ; Με τη χρήση ΑΙ; Αν δεν έχει καλλιεργηθεί ολόπλευρα ένα άτομο, με αξίες τι να την κάνει την ΑΙ; Στον υπόλοιπο κόσμο ξανανακαλύπτουν το μολύβι και το χαρτί. Τα παιδιά χρειάζονται ποιοτικά βιβλία και πολλά βιβλία γύρω τους!!!!

RVZ
|

Αντί να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη θα βάλουμε ψηφιακούς βοηθούς στους εκπαιδευτικούς.

@Master chef
|

Η ΤΝ μπορεί να βοηθήσει στο σχολείο. Εδώ ο κ. Υπουργός έχει δίκιο.
Για το σχολικό εκφοβισμό που θέτεις. Κάνε μια αναζήτηση στο Google και διάβασε το παρακάτω άρθρο "Artificial Intelligence to Address Cyberbullying, Harassment and Abuse: New Directions in the Midst of Complexity.
Μπορεί επίσης να ανιχνεύσει τους σοβάδες πριν πέσουν και να μας ειδοποιήσει.
Όπου ο Υπουργός έχει δίκιο λέμε Ναι. Όπου ο Υπουργός έχει άδικο όπως Μη κρατικά πανεπιστήμια, Διαγραφές φοιτητών, Πανεπιστημιακή αστυνομία, Λάθος κατανόηση της αξιολόγησης λέμε ΟΧΙ.
φιλελεύθερος

Ελπίδα
|

@ Master chef ("για ένα πουκάμισο αδειανό, για μιαν… | 7 Νοε 2024 22:00
Όχι φυσικά, όμως ακούγονται πολύ όμορφα στους ιθαγενείς που ξέρουν από "σύστημα παιδείας".

Μήτσος
|

Το βλέπω ότι ο Γιώργης δε βρίσκεται στο μέσο γλωσσικό επίπεδο που προβλέπει το πρόγραμμα σπουδών. Το διαπιστώνω κάθε μέρα όταν αδυνατεί να περιγράψει με σαφήνεια, να αφηγηθεί. Δε θα πω για τα ορθογραφικά του, ούτε για την αναγνωστική του ικανότητα. Παρόμοιο και το μαθηματικό του επίπεδο. Όλα αυτά κάθε μέρα τα βλέπω, υπουργέ μου, όταν μιλάει κι όταν γράφει. Δε το χρειάζομαι αυτό το εργαλείο.
Τι χρειάζομαι; «Στοχεύοντας στην ανάγκη» όπως λέτε κι εσείς, αναζητώ:

1. Έναν δάσκαλο ενισχυτικής διδασκαλίας για να σχεδιάσουμε μαζί το κατάλληλο παράλληλο πρόγραμμα που σταδιακά θα τον φέρει στο μέσο επίπεδο της τάξης, ώστε του χρόνου, στη Δ τάξη ή στην Ε, να έχει ένα θετικό αυτοσυναίσθημα που θα του δίνει τη δύναμη να συμμετέχει, να φαίνεται κι αυτός, να διακριθεί μια φορά σε κάτι. Ο Εμίλιο, μια παρόμοια περίπτωση, όταν το κατορθώσαμε αυτό κάποτε σε ένα σχολείο, δε κοιμόταν το βράδυ αν δεν έλυνε το δύσκολο πρόβλημα της εβδομάδας. Με το ζόρι τον έβαζε η μάνα του για ύπνο. Μια φορά ήρθε στις 11:30 το βράδυ για να μου δείξει χαρούμενος τη λύση.Τους είχα πει ότι είναι λίγο δύσκολο και ότι δεν περιμένω να λυθεί πριν περάσουν τουλάχιστον τρεις μέρες... Στις 11:30 τη νύχτα ήρθε και μου χτύπησε το κουδούνι! Τα μάτια του έλαμπαν!

2. Επιστημονική υποστήριξη από σχολικό σύμβουλο. Να του δείξω τα κριτήρια αξιολόγησης του τμήματος, να παρακολουθήσει μια επανορθωτική διδασκαλία μου, να μου πει τι πρέπει να βελτιώσω, με ποιο τρόπο και να ξανάρθει μετά από λίγους μήνες, αφού προηγουμένως με καλέσει σε σεμινάριο/α επί ειδικών θεμάτων μεθοδολογίας που σχεδιάστηκαν απ' αυτόν με βάση την κατηγοριοποίηση των παρατηρήσεων που κατέγραψε.

3. Βιβλιοθήκη τάξης. Ο Γιώργης πρέπει να δει, να διαβάσει τα κατάλληλα βιβλία για να αρχίσει να ταξιδεύει... Δεν έχει μπει ποτέ λογοτεχνικό βιβλίο στο σπίτι του... Κινητά υπάρχουν αρκετά και υπολογιστής για να χαζεύει με τις ώρες... Έχω κάνει προσπάθειες, αλλά...

4. Σχολή γονέων... Το παιδί πρέπει να έχει ένα δικό του χώρο στο σπίτι και όταν διαβάζει, δε πρέπει η τηλεόραση να ενοχλεί, ούτε... Τα ξέρετε, οι γονείς χρειάζονται υποστήριξη κι αυτοί.

5. Καλά σχολικά βιβλία. Τώρα γράφονται, ελπίζω ότι θα έχουμε κάτι καλό.

6. Ψηφιακά εργαλεία που να τα έχει δοκιμάσει ο σύμβουλός μου και να έχει διαπιστώσει τη χρησιμότητά τους για την κατανόηση των δύσκολων εννοιών ή για την επίτευξη δύσκολων στόχων ή για κάτι άλλο που είναι σημαντικό στην καθημερινή διδασκαλία. Να έρθει να μου τα δείξει στην τάξη ή στο σεμινάριο.

@ Master chef ("για ένα πουκάμισο αδειανό, για μιαν…
|

Για τους σοβάδες που πέφτουν δεν έκανε κανείς τίποτα εδώ και 40 χρόνια. Για τα βιβλία του 20ου αιώνα δεν έκανε κανείς τίποτα εδώ και 24 χρόνια. Για τα κενά σε εκπαιδευτικούς αυτοί έκαναν τα περισσότερα εδώ και 14 χρόνια (30000 προσλήψεις). Για τις καταλήψεις δεν έκανε κανείς τίποτα εδώ και 40 χρόνια. Για το σχολικό εκφοβισμό-βία των παιδιών, μόλις μπει η αστυνομία έσυ και άλλοι γνωστοί θα γράφετε για αυταρχισμό. Τουλάχιστον τώρα θα έχουμε ΤΝ. Επί ΣΥΡΙΖΑ είχαμε διάλυση των πάντων και μηδέν προσλήψεις.

@ Master chef ("για ένα πουκάμισο αδειανό, για μιαν…
|

ΟΚ φτηνός λαϊκισμός. Δεν περίμενα τίποτα περισσότερο.

Master chef ("για ένα πουκάμισο αδειανό, για μιαν…
|

Για "παιδεία" διαβάζω στον τίτλο(λόγια του κου. Υπουργού).... αλλά πουθενά δεν τη βρίσκω στη συνέχεια του δημοσιεύματος....
Και μία ερώτηση. Η ΤΝ, η καινοτομία, ο ανταγωνισμός, η εξέλιξη της τεχνολογίας, το skilling και τα δισεκατομμύρια των πολυεθνικών τεχνολογικών κολοσσών.... μπορούν να κάνουν κάτι για τους σοβάδες που πέφτουν, για τα βιβλία του 20ου αιώνα, για τα κενά σε εκπαιδευτικούς, για τις καταλήψεις και για το σχολικό εκφοβισμό-βία των παιδιών?

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ