Κ. Πιερρακάκης:Η δέσμευση του Πρωθυπουργού για την υποστήριξη του Δημοσίου Πανεπιστημίου είναι διαρκής

Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων αποτελεί έναν πυρήνα γνώσης, πολιτισμού, έρευνας και καινοτομίας. Αποτελεί, ευρύτερα όμως, και μια πρωταγωνιστική δύναμη στην πολιτιστική, κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη της Ηπείρου και της πατρίδας μας

09/11/2024

Άκουσε το άρθρο

Στα Ιωάννινα είχα τη χαρά να απευθυνθώ στην ακαδημαϊκή κοινότητα της πόλης στην πανηγυρική εκδήλωση για τα 60 χρόνια από την ίδρυση του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. 

Ένα πανεπιστήμιο που ξεκίνησε αρχικά ως παράρτημα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου με πρώτη τη Φιλοσοφική Σχολή το 1964 για να μετεξελιχθεί σε αυτόνομο ακαδημαϊκό ίδρυμα, αποτελώντας μια τομή στην ιστορία της ελληνικής Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Η Ήπειρος διαχρονικά έχει αναδείξει σημαντικές μορφές, ευεργέτες, διανοούμενους και για αυτό υπήρξε μια πρώιμη πύλη της παιδείας στην Ελλάδα. 

Ονόματα όπως Ζάππας, Σίνας, Τοσίτσας, Αβέρωφ, Αρσάκης, Ζωσιμάς, Στουρνάρας ταύτισαν τους εαυτούς τους με την προοπτική της χώρας και της ιδιαίτερης πατρίδας τους και άφησαν βαθύ το αποτύπωμά τους. 

Και, φυσικά, έρχονται στο νου και άλλα ονόματα και φυσιογνωμίες, από τον αείμνηστο Γεώργιο Μυλωνά, που πρωτοστάτησε στην ίδρυση του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων μέχρι τον Μωυσή Ελισάφ, που έφυγε πρόσφατα από κοντά μας. 

Διαχρονικά, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων αποτελεί έναν πυρήνα γνώσης, πολιτισμού, έρευνας και καινοτομίας. Αποτελεί, ευρύτερα όμως, και μια πρωταγωνιστική δύναμη στην πολιτιστική, κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη της Ηπείρου και της πατρίδας μας. 

Η δέσμευση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη  και της Ελληνική Κυβέρνηση για την υποστήριξη του Δημοσίου Πανεπιστημίου είναι διαρκής, έτσι ώστε τα δημόσια ΑΕΙ να αποτελούν αυξανόμενα εύφορο πεδίο στην προσπάθεια για την κατάκτηση της ατομικής και κοινωνικής προόδου.

Κυριάκος Πιερρακάκης , υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού


 

Σχόλια (15)

Περί διαγραφών...@@ Δεν πείθει..
|

Η εφαρμοζόμενη πολιτική είναι άδικη, βαθειά ταξική. Ο απόφοιτος του Havard δεν μπορεί να καταλάβει τον εργαζόμενο φοιτητή είτε αυτός είναι δημόσιος υπάλληλος είτε εργάζεται στο ιδιωτικό τομέα. Δεν είστε καλά πληροφορημένος. Τα όρια που τίθενται δεν μπορούν ξεπεραστούν με το καθεστώς μερικής φοίτησης. Ημουν σε καθεστώς μερικής φοίτησης και το εγκατέλειψα επειδή απλά περιόριζε τη δυνατότητα μου να δηλώνω μαθήματα χωρίς να μου προσφέρει κάτι. Έχω ήδη δύο πτυχία και 4 μεταπτυχιακά. Κάνω το 3ο πτυχίο και το 5ο μεταπτυχιακό. Γνωρίζω φοιτητές που εργάζονται delivery. Γνωρίζω φοιτητές με πολλά προβλήματα. Είναι άδικο να επιτίθεσαι σε αυτούς τους ανθρώπους.
φιλελεύθερος

@@ Δεν πείθει..
|

Δεν μιλάω στο όνομα σας.
φιλελεύθερος

Αντώνης
|

Η αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη κάποια στιγμή θα γίνει. Θα γίνει λόγω ιδιωτικών ή/και για λόγους κατακόρυφης μείωσης του αριθμού των υποψηφίων μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια ως αποτέλεσμα της υπογεννητικότητας τα χρόνια της κρίσης.
Δυστυχώς τα πανεπιστήμια (με ευθύνη των διοικήσεων) απλά περιμένουν να φτάσει το μαχαίρι στο κόκκαλο. Γνωρίζουν ότι αυτή η τακτική θα στοιχίσει ακριβά στα ιδρύματα, αλλά δεν ασχολούνται με το θέμα, το οποίο άλλωστε θα αντιμετωπίσει κάποια επόμενη διοίκηση.
Και το αποτέλεσμα;
Δύο πανεπιστήμια στην Πελοπόννησο
Τρία (!) στην Κρήτη
Διεθνές, ΑΠΘ, Μακεδονίας δίπλα.
Από την άλλη, Διεθνές, Πελοποννήσου,, Θεσσαλίας και Μεσογειακό έχουν τμήματα σε 5-6 πόλεις το καθένα. Η απόλυτη παράνοια.
Και για να πω και τον πόνο του δικού μου πεδίου: Πληθώρα απόφοιτων από τμήματα του 4ου πεδίου με τον όρο πληροφορική/τεχνολογία στο όνομά τους, που ΔΕΝ ξέρουν προγραμματισμό, ούτε μαθηματικά. Και δεν το λέω διότι η αγορά θα τους πετάξει έξω. Το λέω διότι το επίπεδο σπουδών έχει πέσει στα τάρταρα.
Ευχαριστώ
Αντώνης, ΔΕΠ πληροφορικής

Νικόλαος
|

@Αρθούρος
Έχει μια λογική αυτό που προτείνεις αλλά ειναι ημίμετρο
καταλήγεις να έχεις 2 ακρωτηριασμένες πολυτεχνικές σχολές (Παν Ιωαννίνων και Παν. Δυτικής Μακεδονίας)

Το προφανές είναι με κάποιο τρόπο η πολυτεχνική σχολή του Παν Δυτ. Μακεδονίας να ενοποιηθεί με το Παν Ιωαννίνων
Πχ Χημικοί Μηχανικοί με Μηχανικούς Υλικών - Ηλ Μηχανικοί και Μηχ Η/Υ με ΜΗΧ Η/Υ κλπ
τουλάχιστον έτσι θα έχεις μια κανονική δομή στο Παν Ιωαννίνων...

Στο Παν Δυτ. Μακεδ με 210 ΔΕΠ έχει 22 τμήματα...ενώ αριστερά στο Παν Ιωαννίνων έχει τρομερά δυνατή σχολή θετικών επιστημών που δεν της δίνεις συνέργειες επειδή "πρεπει να υπάρχει" το Π.Δ.Μ με 10-12 καθηγητες ανα τμήμα και 30 φοιτητές...είναι τεράστια σπατάλη πόρων και κακός σχεδιασμός. .

Πρόταση αλλαγής
|

Πανεπιστήμια σαν το συγκεκριμένο, αλλά και άλλα, θα μπορούσαν να αποκτήσουν έναν πολύ χρήσιμο ρόλο για την οικονομία, την κοινωνία και ευρύτερα για τη χώρα. Με τον τρόπο που λειτουργούν απλώς επιβαρύνουν τον ήδη φορτωμένο κρατικό προϋπολογισμό παράγοντας κι άλλα άνεργα παιδιά σε κορεσμένα αντικείμενα. Η πρόταση είναι λοιπόν μια κυβέρνηση προοδευτική να καταργούσε τα προπτυχιακά τέτοιων πανεπιστημίων, να λειτουργούσαν μόνο με πολύ εξειδικευμένα μεταπτυχιακά για την αγορά εργασίας που χρειάζεται η πατρίδα μας και θα απέδιδαν άμεσα και ουσιωδώς στην οικονομική ανάπτυξη και την τεχνολογική εξέλιξη. Δεύτερος και κυριότερος πυλώνας λειτουργίας τους θα έπρεπε να είναι η διαρκής μετεκπαίδευση επαγγελματικών στελεχών πάνω σε νέες τεχνολογίες, πρακτικές και μεθόδους που αναζητά η σύγχρονη οικονομία και βιομηχανία. Με αυτόν τον τρόπο οι περιοχές αυτές θα αποκτήσουν και νέα πνοή, αλλά και η χώρα θα αποκτήσει φυτώρια επαγγελματιών για να μπορεί να υποδεχθεί επενδύσεις υψηλής προστιθέμενης αξίας από το εξωτερικό με ό,τι αυτό συνεπάγεται, πχ πλεονασματικό ισοζύγιο, εξαγωγές, πολύ καλύτεροι μισθοί κοκ. Πρέπει να σταματήσουμε να παράγουμε πληθώρα άνεργων πτυχιούχων με χαμηλά προσόντα και σε τομείς υπερκορεσμένους χωρίς αντίκρισμα στην πραγματική οικονομία.

Μήτσος
|

Να ξεκινήσουμε από τα εύκολα:
Να κλείσουν οι μισές σχολές που δίνουν πτυχία για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια και να ενισχυθούν οι υπόλοιπες.
- Και τόσοι μηχανικοί που βγαίνουν, χρειάζονται;
- Όι, αυτοί θα πάνε έξω.
- Και τις ελιές ποιος θα τις μαζέψει;
- Κανείς, του χρόνου δε θα έχουμε καμία. Θα ξεραθούν όπου νά 'ναι.

Αρθούρος
|

Τα περισσότερα σχόλια αναπτύσσονται σε μία βάση κριτική της υπάρχουσας κατάστασης που θέλει να φέρει πληθυσμό στις Περιφέρειες όπου εδρεύουν αυτά τα τρία πανεπιστήμια κι όχι να αφαιρέσει. Όμως, ανεξάρτητα από το αν αυτή η κριτική είναι σωστή, δεν πρέπει άμεσα να χαρακτηρίζουμε τα πολλά τμήματα στην επαρχία και μάλιστα στα σύνορα ως περιττά ή σπατάλες.
Όπως είναι γνωστό, τα Πανεπιστήμια Ιωαννίνων, Ιόνιο και Δυτικής Μακεδονίας δεν ιδρύθηκαν την ίδια χρονιά, αλλά με μεγάλες χρονικές αποστάσεις το ένα από το άλλο, στην ιστορική τους πορεία δε, συγχωνεύθηκαν με τα ΤΕΙ που είχαν άλλο χωροταξικό σχεδιασμό με αποτέλεσμα επικαλύψεις αντικειμένων γιά τμήματα που απέχουν μεταξύ τους πολύ μικρές αποστάσεις. Το αποτέλεσμα είναι ορατό και πιέζει την εκάστοτε κεντρική κυβέρνηση, αφού οι υποψήφιοι γιά τα ίδια γνωστικά αντικείμενα είναι κάθε χρόνο και λιγότεροι. Αν σ' αυτό προσθέσεις και δικαιολογημένες φιλοδοξίες των καθηγητών που θέλουν να μετακινηθούν στην έδρα της Περιφέρειας όπου υπάρχουν μεγαλύτερες ευκαιρίες προσωπικής ανάπτυξης και ανέλιξης, φωτογραφίζονται ευκολότερα ο χώρος που εδρεύουν, αλλά και η ταυτότητα αυτών των τμημάτων.
Όταν π.χ. ιδρυόταν το τμήμα Ιστορίας στην Κέρκυρα πριν από 40 χρόνια, υπήρχε ενθουσιασμός, προθυμία, αισιοδοξία και από μέρους των υποψήφιων φοιτητών και των επαγγελματιών που θα τους υποδέχονταν σε μία εθνική οικονομία που δεν αντιμετώπιζε ακόμα καμία κρίση.
Αργότερα βέβαια κατάλαβαν οι περισσότεροι ότι η γειτνίαση με το τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, η εισαγωγή της ΕΒΕ και η τρομερή αύξηση των ενοικίων στην Κέρκυρα, θα επιδρούσαν αθροιστικά στη θεαματική μείωση των εισακτέων. Τα ίδια βέβαια συμβαίνουν με τα τμήματα Μουσικών Σπουδών Κέρκυρας και Άρτας, Πληροφορικής Κέρκυρας και Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Άρτας, Μαθηματικών Ιωαννίνων και Μαθηματικών Καστοριάς και Γεωπονίας Άρτας και Γεωπονίας Πατρών(Μεσολόγγι).
Αν λοιπόν μιλούμε γιά αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας, δεν πρέπει να διαλέξουμε την εύκολη λύση που είναι είτε η κατάργηση αυτών είτε η μετακίνησή τους στην έδρα της εκάστοτε Περιφέρειας. Αυτό θα προκαλέσει δυσμενείς συνέπειες στις ήδη αραιωμένες από πληθυσμό ακριτικές περιφέρειες όπως είναι και οι 3 όπου ανήκουν τα συγκεκριμένα πανεπιστήμια. Ειδικά η προτίμηση της τελευταίας λύσης, απλά θα αυξήσει τη ζήτηση γιά κατοικίες στην πρωτεύουσα της περιφέρειας με αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη αύξηση των ενοικίων σ' αυτές όχι μόνο γιά τους φοιτητές, αλλά και γιά όλο τον πληθυσμό. Επομένως, η αρχική κριτική των σχολιαστών πρέπει να γίνεται και με ευρύτερα κριτήρια και όχι μόνο με τα κριτήρια ενός αστικοποιημένου πληθυσμού που ζεί στα πολύ μεγάλα αστικά κέντρα κι έχει καλομάθει ότι ο κόσμος περιστρέφεται μόνο γύρω από τους φοιτητές και το εκπαιδευτικό σύστημα. Η αύξηση των ενοικίων είναι ένα θέμα που αφορά κι άλλες εισοδηματικές τάξεις.
Η κεντρική κυβέρνηση ίδρυσε αυτά τα πανεπιστήμια γιά σαφείς λόγους αποκέντρωσης και στήριξης των ακριτικών περιοχών. Και σ' αυτό ευτυχώς, δε δείχνει να κάνει πίσω, ανεξάρτητα αν ανήλθαν σ' αυτή διαφορετικά κόμματα. Όπως λοιπόν στην Αττική, την Κρήτη, τη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα λειτουργούν διπλά, τριπλά και τετραπλά ομοειδή αντικείμενα και ο συγκεντρωτισμός στο έτος 2024 καλά κρατεί, έτσι και από την άλλη το ενδιαφέρον γιά τα σύνορα δεν πρέπει να εξατμίζεται.
Μία λύση λοιπόν χωρίς αλλαγή της έδρας τους, είναι η ελαφρά αλλαγή του αντικειμένου όπως επιλέχθηκε γιά το τμήμα Ιστορίας της Κέρκυρας. Είναι μία λύση που δε γνωρίζουμε ακόμα αν αποδώσει. Μπορεί να επιλεγεί και γιά το τμήμα Μουσικών Σπουδών της Άρτας όπου μπορεί ν' αλλάξει το αντικείμενο σε "Τμήμα Παραδοσιακής και Εκκλησιαστικής Μουσικής και Ψαλτικής και Εθνομουσικολογίας".
Όμως, μ' αυτόν τον τρόπο δε λύνονται αποτελεσματικά τα θέματα των γειτνιαζόντων ομοειδών τμημάτων τα οποία ανταγωνιζόμενα το ένα το άλλο, τελικά θα κλείσουν το ένα το άλλο. Μία δραστική λύση είναι η αμοιβαία ανταλλαγή τμημάτων από πανεπιστήμιο σε πανεπιστήμιο, έτσι ώστε να μην υπάρχουν κοινά τμήματα σε πανεπιστήμια ή πόλεις που γειτονεύουν. Αυτή είναι τελικά και η πραγματική αλλαγή σχεδιασμού του ακαδημαϊκού χάρτη κι όχι το κλείσιμο τμημάτων και η καταστροφή αυτού που γιά να χτιστεί πέρασαν 50 ολόκληρα χρόνια και θυσιάστηκαν πάρα πολλοί πόροι. Γιά παράδειγμα, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων θέλει να αποχτήσει τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών, το οποίο και περιεχόταν στο νομοσχέδιο Γαβρόγλου γιά τα 38 τμήματα και απέρριψε η Κεραμέως. Από την άλλη, τα τμήματα Ιστορίας Κέρκυρας και Ιωαννίνων γειτονεύουν με αποτέλεσμα κάποιο από τα δύο να κλείσει. Μετακινείται λοιπόν το τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας Ιωαννίνων στην Καστοριά κι αντίστοιχα το τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών από την Κοζάνη στα Ιωάννινα και πετυχαίνουμε και να μην κλείσει κανένα τμήμα και να μην υπάρχουν ομοειδή αντικείμενα σε γειτνιάζουσες περιοχές και έτσι λύνουμε το πρόβλημα γιά πάντα χωρίς να αφαιρούμε από κανέναν.
Αυτός ο κανόνας της μη αφαίρεσης πρέπει να τηρείται σε ακριτικές περιοχές ειδικά όταν πρόκειται γιά δομές υπεραιωνόβιας ιστορίας και παρουσίας στην περιοχή όπως είναι η Εκκλησιαστική Σχολή Βελλάς. Αυτή πέρασε από διαφορετικές φάσεις και βαθμίδες εκπαίδευσης υπηρετώντας τον αρχικό στόχο της εκπαίδευσης υποψήφιων ιερέων μέχρι που έγινε και Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία μέχρι το 2021 που την έκλεισε η Κεραμέως. Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων θα έπρεπε να επέμβει και να ενσωματώσει την Ακαδημία σα μία από τις σχολές του. Αντί γι' αυτό, μεταφέρθηκε ακόμα και η ιστορική της Βιβλιοθήκη όπου υπάρχουν σπάνια βιβλία και χειρόγραφα ως αφιερώσεις και ντόπιων Ηπειρωτών. Η μεταφορά όλων αυτών στην αντίστοιχη Ακαδημία των Αθηνών προφανώς και είναι παλινδρόμηση στο συγκεντρωτισμό και θα έπρεπε να επιλεχτεί η ρήξη με το Υπουργείο σ' αυτήν την περίπτωση στην κατεύθυνση της πρόσθεσης κι όχι της αφαίρεσης. Όταν μάλιστα αυτή λειτουργεί και σε πανελλήνια βάση, αφού εισάγονται σπουδαστές απ' όλη τη χώρα, θα έπρεπε να συνεργαστούν σ' αυτήν την προσπάθεια κι άλλοι φορείς όπως η Περιφέρεια, οι Δήμοι κλπ.
Στην ίδια λογική της πρόσθεσης ανθρώπινων πόρων σε μία δημογραφικά φθίνουσα περιοχή λειτουργεί και το αίτημα των Λιμενικών να εγκατασταθεί στα κτήρια του πρώην ΤΕΙ Ηγουμενίτσας η νεοϊδρυόμενη στην περιοχή, Σχολή Ελληνικής Ακτοφυλακής-Λιμενικού. Όπως όλοι γνωρίζουμε, η κυβέρνηση δεν προτίθεται να ιδρύσει κανένα τμήμα στην Ηγουμενίτσα, σύμφωνα και με τη γνώμη του ίδιου του Πανεπιστημίου, άρα δε θα δεχτεί ξανά φοιτητές η πόλη. Επομένως, αν το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων λειτουργεί σ' αυτήν τη λογική της πρόσθεσης, πρέπει να παραχωρήσει αυτά τα κτήρια ως κληρονόμος του ΤΕΙ Ηγουμενίτσας γιά να γίνει η παραγωγική σχολή του Λιμενικού.
Τέλος, στην κατεύθυνση της μεγέθυνσης του ίδιου του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων μπορεί να λειτουργήσει η συγχώνευσή του με την Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού στην Πρέβεζα. Σε μία τέτοια εξέλιξη, αντί να μεταφερθεί το τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής εκεί που είναι η έδρα της Σχολής, δηλαδή στα Ιωάννινα, να συναποτελέσει μαζί με το τμήμα Εμποροπλοιάρχων της Ακαδημίας, ξεχωριστή σχολή με έδρα την Πρέβεζα.

@ Δεν πείθει.. | 10 Νοε 2024 10:40
|

Αυτό είναι λαϊκισμός. Οι μόνοι φοιτητές που θα διαγραφούν είναι αυτοί που ΔΕΝ διέκοψαν (ή αιτήθηκαν μερικής απασχόλησης) τις σπουδές τους αν δούλευαν ή για λόγους υγείας. Οι φοιτητές που θα διαγραφούν είναι αυτοί που δεν καταφέρνουν να ολοκληρώσουν σε 6 χρόνια για ένα πτυχίο 4 χρόνων. Με άλλα λόγια δεν προσπαθούν αρκετά.

@ Δεν πείθει.. | 10 Νοε 2024 10:40
|

Εμένα με πείθει που είμαι απόφοιτος δημοσίου πανεπιστημίου. Γιατί μιλάς στο όνομά μου;

Δεν πείθει..
|

Η δέσμευση δεν είναι πειστική. Ο πρωθυπουργός δεν είναι απόφοιτος δημόσιου πανεπιστημίου. Η κυβέρνηση του αγνοεί τη συνταγματική απαγόρευση και προωθεί τα μη κρατικά πανεπιστήμια. Επιδιώκει να εκσυγχρονίσει τα πανεπιστήμια διαγράφοντας τους μισούς φοιτητές...Εκτός από τον αμερικάνικο φιλελευθερισμό υπάρχει και ο κοινωνικός φιλελευθερισμός κύριε πρωθυπουργέ. Ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας.
φιλελεύθερος

Το χρονικό της Νάρνια
|

Οικονομία κλίμακας πίσω από την ντουλάπα: Διάσπαρτα ολούθε στην ελληνική ύπαιθρο πανεπιστημιακά τμήματα, δίχως σκοπό και αιτία, όλα υποβαθμισμένα, και από του χρόνου ΝΠΠΕ ολούθε στα μεγάλα αστικά κέντρα (στην Αθήνα μόνον θα υπάρχουν και 30+κολέγιο-παράρτημα-πανεπιστήμια) για αεροφόρα κερδοφορία.
Η γνωστή σειρά παραμυθιών από το χρονικό της Νάρνια: Ο (γνωστός) φαύνος, η (γνωστή) μάγισσα του χιονιού και όλα πίσω από την ντουλάπα (=πλατφόρμα) του ΥΠΑΙΘΑ για την παιδεία.
Ξουράφες ολκής, όλοι τους

Γενικότερο ζήτημα
|

Ποιος είναι ο λόγος τόσα πανεπιστήμια σε μια τόσο περιορισμένη γεωγραφική περιοχή με μικρό πληθυσμό; Λίγα χλμ παραπέρα είναι το πανεπιστήμιο δυτικής Μακεδονίας, και σε κοντινή απόσταση το Θεσσαλίας και τα Θεσσαλονίκης/Μακεδονίας/Διεθνές. Τα γνωστικά αντικείμενα που θεραπεύουν είναι τα ίδια και έχουμε περίσσιους πτυχιούχους άνεργους. Επομένως για ποιον λόγο διατηρούνται πανεπιστήμια σαν λχ. το συγκεκριμένο σε μια φτωχή χώρα με μεγάλη ανεργία πτυχιούχων;

Λόγια ωραία...Πράξεις άθλιες
|

Επαγγελματικά δικαιώματα: Συμφέρει περισσότερο να πληρώνουμε πρόστιμα, Μισθοί ΔΕΠ: Ίδιοι με 2003 (χωρίς τα δώρα), Άρθρο 16: Ξαφνικά είδαμε ότι δεν ισχύει, Πανεπιστημιακή αστυνομία: Απλή προπαγάνδα για την ¨ασυδοσία" στα ελληνικά ΑΕΙ, κ.α. πολλά.. Μπράβο σε κάθε Υπουργό που πέρασε όμως, τα κατάφερε/νει μια χαρά!

Νικόλαος
|

Πως να γίνει αυτή η στήριξη όταν τα χρήματα ειναι περιορισμένα
και υπάρχουν μη νιώσιμα ιδρύματα και τμήματα?

Επιτέλους κάντε κάποια τομή κυβερνά 5 χρόνια η Ν.Δ
Είναι βιώσιμα 3 πανεπιστήμια στην Κρήτη?
Είναι βιώσιμο το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας με αριστερά το Παν Ιωαννίνων και δεξιά σε απόσταση <150 χμ με συντριπτικά καλύτερες σχολές και τμήματα?
Είναι βιώσιμο το δεθνές πανεπιστήμιο να έχει σχολή μηχανικών με παρόμοια τμήματα σε 2 πόλεις?
Είναι βιώσιμο το ΠΑΠΕΛ να έχει ίδια τμήματα με το Παν Πατρών στην Πάτρα?

Κάντε επιτέλους συγχωνεύσεις και οικονομία κλίματος. Κλείστε οτι περισσύει και χρησιμοποιήστε την κτιριακή υποδομή για κάτι άλλο
Πόσα μεταπτυχικά προγράμματα έχει η Ελλάδα?
Με τον νόμο Γραβόγλου ιδρύθηκαν πόσα ινστιτούτα μέσα στα πανεπιστήμια..σχεδόν όλα ειναι εικονικά/ανενεργά..η Ν/Δ δεν έχει πειράξει τίποτα...

Μήτσος
|

Να υποστηριχθεί και η Πρωτοβάθμια.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ