Δυο μήνες μετά την επίσημη έναρξη του σχολικού έτους και παρά τις διαβεβαιώσεις της πολιτικής ηγεσίας πως η τρέχουσα σχολική χρονιά θα είναι η χρονιά του σχολείου, τα εκπαιδευτικά κενά παραμένουν και οι διδακτικές ώρες που χάνονται είναι χιλιάδες!
Αυτό αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Πρωτοβουλία Φιλολόγων , και σημειώνει:
- Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι έχουν καλυφθεί περίπου κατά το ήμισυ τα κενά που δηλώθηκαν από τις οικείες Διευθύνσεις εκπαίδευσης.
- Με άλλα λόγια, εν γνώσει της πολιτικής ηγεσίας καταπατάται το δικαίωμα των μαθητών στην ισότιμη και δωρεάν εκπαίδευση και πολλοί εκπαιδευτικοί που άλλες χρονιές δούλευαν από την πρώτη ή τη δεύτερη φάση παραμένουν άνεργοι και σε ομηρεία.
ΖΕΠ
- Όσον αφορά τμήμα υποδοχής (ΖΕΠ) ,είναι γνωστό ότι φέτος ξεκίνησαν τη λειτουργία τους στη β φάση; γεγονός που μας έκανε όλους να αναθαρρύσουμε ότι τα πράγματα φέτος γίνονται όπως πρέπει, στην ώρα τους.
- Δυστυχώς όμως, η χαρά για τους μαθητές μας δεν κράτησε πολύ,καθώς λόγω των αναβαθμίσεων, υπάρχουν αρκετά τμήματα που έμειναν κενά χωρίς καθηγητές, με αποτέλεσμα οι αλλοδαποί μαθητές να μην μπορούν να συνεχίσουν την προσπάθεια τους για να μάθουν καλύτερα τη γλώσσα μας και να μην έχουν ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση.
- Είναι πολύ λυπηρό αυτό και πρέπει άμεσα να καλυφθούν τα κενά που έχουν δημιουργηθεί χωρίς να χάνεται άλλος χρόνος και να γίνονται πισωγυρίσματα , με καθηγητές που θα συνεχίσουν το εκπαιδευτικό τους έργο και θα προσφέρουν σε αυτά τα παιδιά μια καλύτερη ευκαιρία για ένταξη στο ελληνικό σχολείο.
Ειδική Αγωγή
- Ένα άλλο σημαντικό πρόβλημα που βιώνουμε φέτος είναι η ελλειπής καλυψη των κενών της ειδικής αγωγής.
- Από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και για ακόμα μια φορά οι μαθητές με ειδικες εκπαιδευτικές αναγκες αντιμετωπίζουν σοβαρά εμπόδια στη φοίτηση τους.
- Οι προσλήψεις μέσω της ειδικής πρόσκλησης καλύπτουν μόνο τα κενά που προέκυψαν από τις ήδη υπάρχουσες προσλήψεις της Α΄ και Β΄ φάσης κι όχι το σύνολο των κενών που έχουν δηλωθεί και υπάρχουν από την αρχή του σχολικού έτους έως σήμερα.
- Με την καθυστέρηση της επόμενης φάσης η ειδική αγωγή βρίσκεται σε τέλμα. Ενδεικτικά έχει ήδη ακάλυπτα 438 κενά μετά τη δεύτερη φάση προσλήψεων.
- Με τη στασιμότητα αυτή δημιουργούνται προβλήματα στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς δεν τους δίνεται η εξειδικευμένη βοήθεια που χρειάζονται.
- Ακόμη τα κενά αυξάνονται λόγω των νέων γνωματεύσεων αλλά και των αδειών των υπηρετούντων συναδέλφων.
Η Πρωτοβουλία Φιλολόγων ζητά:
1. Την άμεση διενέργεια της επόμενης φάσης αναπληρωτών γενικής αγωγής με σκοπό να καλυφθούν τα εναπομείναναντα κενά που υπάρχουν ακόμη από την έναρξη της σχολικής χρονιάς αλλά και όσα προέκυψαν από αναβαθμίσεις, παραιτήσεις ή άδειες των συναδέλφων
2. Την επιτακτική κάλυψη της ειδικής αγωγής καθώς υπάρχουν εκατοντάδες γνωματεύσεις σύμφωνα με τις οποίες είναι απαραίτητη η παροχή ειδικής και εξειδικευμένης εκπαίδευσης στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Καταγραφή λειτουργικών κενών Α/θμιας Εκπ/σης για πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών
Το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να δρομολογήσει τις περαιτέρω ενέργειές της αναφορικά με τη διενέργεια προσλήψεων αναπληρωτών εκπ/κών Γενικής Εκπαίδευσης για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των σχολικών μονάδων Α/θμιας Εκπ/σης, καλεί τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να προβούν στην ηλεκτρονική καταχώριση απευθείας στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης (ΟΠΣΥΔ) των λειτουργικών κενών Γενικής Εκπ/σης.
Το ΟΠΣΥΔ θα είναι διαθέσιμο για την καταχώριση των σχετικών στοιχείων από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης από τη Δευτέρα 11 έως και την Τρίτη 12 -11-2024, προκειμένου στη συνέχεια οι οικείες αυτών Περιφερειακές Διευθύνσεις να ολοκληρώσουν τη σχετική διαδικασία απαρέγκλιτα μέχρι και την Τετάρτη 13-11-2024.
Όποιος δεν ξέρει πως γίνεται η κάλυψη των κενών καλύτερα να μην εκφράζει άποψη. Όσοι υπήρξαμε μέλη του ΠΥΣΔΕ ξέρουμε πόσες φάσεις πρόσληψης αναπληρωτών χρειάζονται και πόση γραφειοκρατία απαιτεί η κάθε φάση.