"Όταν μέλη του ΔΣ του ΣΕΠΕ Ζακύνθου συμμετέχουν κανονικά στη διαδικασία της αξιολόγησης καλό είναι να μην συμβουλεύουν διαφορετικά τα μέλη τους από όσα πράττουν οι ίδιοι".
Αυτό καταγγέλλει ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ζακύνθου Αθανάσιος Κατσίμπελης, απαντώντας σε ανακοίνωση του ΔΣ του ΣΕΠΕ Ζακύνθου, και σημειώνει:
- Η συμμετοχή σε κάθε διαδικασία της αξιολόγησης αποτελεί υπηρεσιακό καθήκον όλων των εκπαιδευτικών.
- Οι εκπαιδευτικοί και η κοινωνία οφείλουν να γνωρίζουν πως ουδείς διώκεται επειδή συμμετείχε σε νόμιμη απεργία αλλά υποχρεωτικά παραπέμπεται σε πειθαρχικό έλεγχο από το αρμόδιο όργανο κάθε εκπαιδευτικός που με μονομερές πρακτικό του αξιολογητή του κατηγορείται πως δεν συνέπραξε στην αξιολόγηση.
- Είναι γνωστό πως με δικαστικές αποφάσεις έχουν κηρυχθεί παράνομες όλες οι σχετικές "Απεργίες - Αποχές" από την Ελληνική Δικαιοσύνη.
- Δεν υπάρχει,δυστυχώς, κάποιος κακός που διώκει απεργούς.
- Πρόκειται για παραμύθι της Χαλιμάς.
- Υπάρχουν νόμοι, εγκύκλιοι και αρμόδια όργανα απονομής της δικαιοσύνης.
Η ανακοίνωση του ΔΣ του ΣΕΠΕ Ζακύνθου
Το «Νησί των Δικαίων» διώκει τους εκπαιδευτικούς που μάχονται για τη δικαιοσύνη
Η κοινωνία της Ζακύνθου έρχεται αντιμέτωπη με ένα σοβαρό ζήτημα: Οι εκπαιδευτικοί μας διώκονται επειδή συμμετέχουν σε νόμιμη απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση.
Εκπαιδευτικοί με υψηλά προσόντα, πολυετή εμπειρία και αποδεδειγμένο έργο στην τάξη αντιμετωπίζουν πειθαρχικές κυρώσεις για την αντίστασή τους σε ένα σύστημα αξιολόγησης που θεωρούν άδικο, αντιπαιδαγωγικό και αντιεπιστημονικό.
Οι διώξεις ξεκίνησαν με απειλητικά τηλεφωνήματα από τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ζακύνθου και συνεχίστηκαν, για όσους και όσες δεν υπαναχώρησαν, με κλήσεις σε πειθαρχικά συμβούλια και απειλές για κυρώσεις, όπως στέρηση μισθού. Δεν λαμβάνεται υπόψη καμία προσωπική ή οικογενειακή κατάσταση, αφού, ακόμη και συνάδελφος που γέννησε λίγες μέρες πριν και βρίσκεται σε άδεια λοχείας, έλαβε επίσης κλήση για πειθαρχική διαδικασία.
Δυστυχώς, αυτό το κλίμα καταστολής δεν περιορίζεται μόνο στη Ζάκυνθο. Πάνω από 150 εκπαιδευτικοί διώκονται λόγω της συμμετοχής τους στην απεργία-αποχή στον Πειραιά, την Ανατολική και Δυτική Αττική, την Αθήνα, την Εύβοια, την Πέλλα, τη Ροδόπη, το Κιλκίς. Στην Πάτρα, την Ανατολική Αττική, την Αργολίδα καθαιρέθηκαν διευθυντές, υποδιευθυντές και προϊστάμενοι για τον ίδιο λόγο. Δεν γλιτώνουν ούτε εκπαιδευτικοί που βγαίνουν στη σύνταξη, όπως συνέβη στα Ιωάννινα και στον Πειραιά.
Οι διώξεις των εκπαιδευτικών όμως δεν αφορούν μόνο τη συνδικαλιστική δράση. Στην Αθήνα, δασκάλα στον Ταύρο κλήθηκε σε έγγραφη απολογία για ένα πανό που έφτιαξε με την τάξη της με σύνθημα «Λευτεριά στην Παλαιστίνη». Στον Πειραιά, ολόκληρος ο σύλλογος ενός Ειδικού Νηπιαγωγείου παραπέμφθηκε σε ΕΔΕ, επειδή επισήμανε τους κινδύνους για την υγεία και την ασφάλεια των νηπίων, λόγω έλλειψης ειδικού προσωπικού. Η καταστολή δεν περιορίζεται σε έναν χώρο, και αυτό αποτελεί προειδοποίηση για όλους μας: Σήμερα διώκονται οι συνάδελφοι αυτοί, αύριο μπορεί να είμαστε εμείς.
Ο αγώνας των εκπαιδευτικών ενάντια στην ατομική αξιολόγηση μας αφορά όλους μας. Το συγκεκριμένο σύστημα αξιολόγησης, που έχει αποτύχει στις χώρες που έχει εφαρμοστεί (ΗΠΑ, Βρετανία), δεν αποσκοπεί στην αναβάθμιση της παιδείας, αλλά στην επιβολή ελέγχου και γραφειοκρατίας εις βάρος του παιδαγωγικού λειτουργήματος και της ψυχικής υγείας των εκπαιδευτικών, απομακρύνοντάς τους από τις παιδαγωγικές αρχές της ελευθερίας και της συνεργασίας και ενοχοποιώντας τους για κάθε πρόβλημα στα σχολεία.
Στις 15 Νοέμβρη 2024, Ημέρα Δημοκρατίας και Αντίστασης, τιμούμε τους αγώνες του Πολυτεχνείου και υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και όλων των εργαζομένων. Όπως οι φοιτητές του Πολυτεχνείου αγωνίστηκαν για ελευθερία και δικαιοσύνη, έτσι και σήμερα οι δάσκαλοί μας υπερασπίζονται την ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης και την αξιοπρέπεια στη δουλειά τους.
Η Ζάκυνθος, με την παράδοσή της στις δημοκρατικές αξίες και την αλληλεγγύη, δεν μπορεί να ανεχθεί αυτές τις αδικίες εις βάρος των ανθρώπων που προσφέρουν ανεκτίμητο έργο για τα παιδιά μας. Ας σταθούμε ενωμένοι στο πλευρό των εκπαιδευτικών μας για να διασφαλίσουμε ότι η παιδεία μας δεν θα οικοδομείται με απειλές και εκφοβισμό, αλλά με σεβασμό και αλληλεγγύη.
Οι διωκόμενοι εκπαιδευτικοί Ζακύνθου Πρόγραμμα Εκδηλώσεων
Ενημερωτική Συζήτηση & Προβολή Ταινίας για την Αξιολόγηση και τις Διώξεις των Εκπαιδευτικών: Κυριακή 10 Νοεμβρίου στις 18:00, Θέατρο Σαρακηνάδου
Παράσταση Διαμαρτυρίας: Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2024 στις 12:00, Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ζακύνθου
@12 Νοε 2024 21:39
- Για τις ΗΠΑ αναφέρομαι στην αξιολόγηση που εφαρμόστηκε με το νόμο NCLB και στην αρνητική κριτική που ασκήθηκε για τα αποτελέσματά της, από την πρώην Υφυπουργό Παιδείας και πρώην υπέρμαχο της συγκεκριμένης αξιολόγησης κυρίας Diane Ravitch.
- Λέτε ότι "Σε γενικές γραμμές όλα αυτά τα συστήματα εστιάζουν σε κοινούς τόπους που έχουν προκύψει από την εκπαιδευτική έρευνα". Αυτό δεν σημαίνει ότι το πλαίσιο, οι άξονες, οι σκοποί και οι βασικοί στόχοι είναι κοινοί? Δεν καθορίστηκαν άραγε από τον ΟΟΣΑ και δεν δίδονται κάθε φορά από αυτόν, νέες σχετικές "προτάσεις" και "συστάσεις" εφαρμογής?
- Το ότι η κάθε χώρα διαφοροποιεί κάποιες επί μέρους παραμέτρους, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητές της (κοινωνικές, οικονομικές, πολιτικές) και ανάλογα με τη δομή του εκπαιδευτικού της συστήματος, αυτό κάνει την αξιολόγηση Ελληνική, Γαλλική, Αγγλική, Αμερικανική κλπ?
- Υπάρχει τέλος κάποιο σύστημα εκπαιδευτικής αξιολόγησης που η εφαρμογή της να βελτίωσε αποδεδειγμένα τη δημόσια εκπαίδευση μιας χώρας? Το γνωστικό επίπεδο αλλά και την παιδεία των μαθητών? Τις συνθήκες εργασίας, εξέλιξης, αμοιβής των εκπαιδευτικών?