Εγκύκλιος Κ. Πιερρακάκη για την εξαίρεση των εκπαιδευτικών από την κινητικότητα

Όσοι εκπαιδευτικοί είχαν αποσπαστεί δυνάμει των διατάξεων του ν. 4440/2016, με τη λήξη της απόσπασής τους επιστρέφουν αυτοδικαίως στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης της οργανικής τους θέσης

13/11/2024

Ενημερώθηκε: 13/11/2024, 15:27

Άκουσε το άρθρο

Εγκύκλιο με διευκρινίσεις σχετικά  με την εξαίρεση των εκπαιδευτικών από την κινητικότητα, μετά την ψήφιση της σχετικ΄ςη διάταξης στη Βουλή , υπέγραψε  σήμερα ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης.

Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την εγκύκλιο.

Ειδικότερα , η εγκύκλιος αναφέρει τα εξής:

  1. Όσοι εκπαιδευτικοί είχαν αποσπαστεί δυνάμει των διατάξεων του ν. 4440/2016, με τη λήξη της απόσπασής τους επιστρέφουν αυτοδικαίως στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης της οργανικής τους θέσης.
  2. Εκπαιδευτικοί που μετατάχθηκαν μέσω του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας σε θέσεις πολιτικών διοικητικών υπαλλήλων χωρίς να έχουν μονιμοποιηθεί, εφόσον το επιθυμούν, μπορούν με δήλωσή τους, η οποία υποβάλλεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας δυο (2) μηνών και συγκεκριμένα έως την11η Δεκεμβρίου 2024 στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.(Διεύθυνση Διοίκησης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης), να δηλώσουν εάν επιθυμούν να επιστρέψουν στην οργανική τους θέση, εφόσον υπάρχει, άλλως σε συνιστώμενη προσωποπαγή θέση στην περιοχή μετάθεσης που ανήκαν οργανικά, ως εκπαιδευτικοί. Στην περίπτωση αυτή ο χρόνος που διανύθηκε στον φορέα μετάταξης αποτελεί χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας για κάθε συνέπεια. Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την Παράγραφο 3γ του Κεφαλαίου Α του Μέρους Δεύτερου των εγκυκλίων μεταθέσεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 2024-2025 (αρ.πρωτ. 121293/Ε2/15-10-2024/ΑΔΑ:Ε0ΥΧ46ΝΚΔ-ΨΛΡ και 121294/Ε2/15-10-2024/ΑΔΑ:9Η4Χ46ΝΚΠΔ-ΥΛΣ αντίστοιχα), ο χρόνος αυτός δεν λαμβάνεται υπόψη για μοριοδότηση συνολικής υπηρεσίας ή συνθηκών διαβίωσης.
  3. Αποσπάσεις και μετατάξεις εκπαιδευτικών για λόγους υγείας, που έχουν εγκριθεί από την Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 7 του ν. 4440/2016, ολοκληρώνονται σύμφωνα με τον ν. 4440/2016, όπως ίσχυε μέχρι την έναρξη ισχύος του ν. 5143/2024. Οι αποσπάσεις για λόγους υγείας έχουν διάρκεια ενός (1) έτους, μετά το πέρας του οποίου οι εκπαιδευτικοί επιστρέφουν στην οργανική τους θέση χωρίς άλλη διατύπωση.
  4. Για τις μετατάξεις των εκπαιδευτικών για λόγους υγείαςοι οποίοι δεν είχαν μονιμοποιηθεί εφαρμόζεται συμπληρωματικά η παρ. 2 της παρούσας εγκυκλίου. Δηλαδή εφόσον το επιθυμούν μπορούν με δήλωσή τους η οποία υποβάλλεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας δυο (2) μηνών και συγκεκριμένα έως την11η Δεκεμβρίου 2024στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Διεύθυνση Διοίκησης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης), να δηλώσουν εάν επιθυμούν να επιστρέψουν στην οργανική τους θέση, εφόσον υπάρχει, άλλως σε συνιστώμενη προσωποπαγή θέση στην περιοχή μετάθεσης που ανήκαν οργανικά, ως εκπαιδευτικοί. Στην περίπτωση αυτή ο χρόνος που διανύθηκε στον φορέα μετάταξης αποτελεί χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας για κάθε συνέπεια. Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την Παράγραφο 3γ του Κεφαλαίου Α του Μέρους Δεύτερου των εγκυκλίων μεταθέσεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 2024-2025 (αρ.πρωτ. 121293/Ε2/15-10- 2024/ΑΔΑ:Ε0ΥΧ46ΝΚΔ-ΨΛΡ και 121294/Ε2/15-10-2024/ΑΔΑ:9Η4Χ46ΝΚΠΔ-ΥΛΣ αντίστοιχα), ο χρόνος αυτός δεν λαμβάνεται υπόψη για μοριοδότηση συνολικής υπηρεσίας ή συνθηκών διαβίωσης.

Κατόπιν των ανωτέρω, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης καλούνται να ενημερώσουν σχετικά τους εκπαιδευτικούς αρμοδιότητάς τους και να μην διαβιβάζουν στις Υπηρεσίες του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. αιτήσεις εκπαιδευτικών για αποδέσμευση από τα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα προκειμένου να συμμετάσχουν σε διαδικασία μετατάξεων/αποσπάσεων είτε στο πλαίσιο των κύκλων της κινητικότητας του Ε.Σ.Κ., είτε για λόγους υγείας. Αιτήσεις που έχουν ήδη διαβιβαστεί τίθενται στο αρχείο των αρμόδιων Υπηρεσιών και δεν εξετάζονται από τα Κεντρικά Υπηρεσιακά Συμβούλια Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

Σχόλια (51)

Έλεν
|

@Δέσποινα
Όλοι οι εκπαιδευτικοί ( αναπληρωτές, νεοδιόριστοι, μόνιμοι) έχουν δικαίωμα σίτισης σε λέσχη αξιωματικών, αρκεί να μην είναι μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής που ανήκει η λέσχη.

Βασω
|

Ισχύει μόνο για αναπληρωτές η λεσχη πλέον.. Το χουν κόψει και αυτό..

@Τελος
|

Όσοι είμαστε μεσήλικες και με αρκετά χρόνια υπηρεσίας καθόλου δεν γνωρίζαμε ότι προσλήφθηκαμε για αυτό -δεν εννοώ την αξιολόγηση, στην οποία δεν αντιτίθεμαι, αλλά τις άθλιες εργασιακές συνθήκες.
Αντιθέτως, παραιτήθηκαμε από άλλες θεσεις( στο δημόσιο, επίσης) για να υπηρετήσουμε την εκπαίδευση και δε σταματήσαμε να αποκτούμε προσόντα με συνεχή μελέτη.
Δεν κατάλαβα, λοιπόν, τα λεγόμενα σας, απαγορεύεται να κρίνουμε πως δεν επιθυμούμε να συνεχίσουμε, ειδικά όσοι φροντίσαμε να αποκτήσουμε συναφή με τη νέα θεση που επιθυμούσαμε προσόντα, ώστε να είμαστε και εκεί παραγωγικοί;
Σε ποιο σύγχρονο κράτος στον κόσμο καταδικάζεται εργαζόμενος σε μια εργασιακή πορεία που δεν τον εκφράζει πλέον δια της απαγόρευσης;
Όσο για τη μονιμότητα, υπάρχουν πολλές εργασιακές ευκαιρίες για μεσήλικες; Αν υπήρχαν, θα δέχοταν κανεις να του φέρονται με αυτόν τον τρόπο ‘η να μπαίνει σε τάξη, ενώ δεν το επιθυμεί;

Mike
|

Δέσποινα,
Κατά το παρελθόν πήγαινα κανονικά στην Λέσχη αξιωματικών στην Κοζάνη ως μόνιμος εκπαιδευτικός-δεν γνωρίζω εάν άλλαξε κάτι τώρα για τους μόνιμους.

Τελος
|

Πολύ σωστή κίνηση. Προσλαμβάνεσαι από το φορολογούμενο για να είσαι στην τάξη να κάνεις μάθημα. Αν δε θέλεις, δε θα φεύγεις από το παράθυρο της κινητικότητας για άλλες δουλειές (με μονιμότητα βεβαίως βεβαίως) και θα μένει κενή η θέση. Η δουλειά ξέραμε ποιά ήταν όταν αποδεχόμασταν την πρόσληψή μας. Αν μας αρέσει κάποια άλλη δουλειά περισσότερο δε μας κρατάει κανένας.

Δέσποινα
|

Αν ξέρει κάποιος ας μου απαντήσει: ως μόνιμη εκπαιδευτικος μπορώ να κάνω αίτηση στη λέσχη αξιωματικών για σίτιση? Ζήτησα τη βεβαίωση από το διευθυντή του σχολείου και μου είπε πως μονο για αναπληρωτές ισχύει αυτό.

Συγκριτικά
|

με άλλους δημόσιους υπαλλήλους, λίγες ήταν οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών για μετατάξεις. Επίσης, πολλοί ανακαλούσαν τη μετάταξη τους επιστρέφοντας στην τάξη.
Ανεξήγητη η απαγόρευση. Αν γνωρίζει κάποιος κτ παραπάνω, θα βοηθούσε πολύ, ώστε να καταλάβουμε τι συμβαίνει.

Κώστας
|

Τελικά δεν ξέρω εάν έχουμε δημοκρατία και ισότητα. Αποφασίζει οποιοσδήποτε σε ανύποπτο χρόνο ν' ανατρέψει τα σχέδια του εκπαιδευτικού. Απαγορεύεται να φύγεις. Συνεχώς έγγραφα, κάνε αυτό, κάνε το άλλο. Αλλάζεις συνεχώς μαθήματα. Στο σπίτι έχεις προετοιμασία. Δεν ησυχάζει πια το κεφαλάκι σου!

περίεργο..
|

Γιατί δίνεται η δυνατότητα σε όσους έχουν πάρει μετάταξη ήδη να επιστρέψουν αν θέλουν και δε δίνεται η δυνατότητα σε όσους θέλουν να πάρουν μετάταξη να κάνουν αίτηση για τελευταία φορά σε αυτό τον κύκλο?
Γιατί να εφαρμοστεί αιφνίδια και τόσο βεβιασμένα και άδικα μια τέτοια διάταξη, εκπλήσσοντας όσους είχαν σκοπό να ζητήσουν μια μετάταξη, δεν είναι και πολλοί σύμφωνα με τα νούμερα προηγούμενων κύκλων ΕΣΚ...

πως?
|

Πως θα είναι αποδοτικός κάποιος στην τάξη αν θέλει να φύγει από την εκπαίδευση? να μας πούνε...
Γιατί αν κάποιου δε του αρέσει αυτό που κάνει, δεν αντέχει πλεον τις συνθήκες, και τη μετακίνηση σε 3 και παραπάνω σχολεία για κάποιες ειδικότητες, γιατί να μη μπορεί να φύγει? Και πως θα μπορέσει να είναι καλός στη δουλειά του αν την κάνει με το ζόρι? Είναι καλό αυτό άραγε για τα παιδιά τα ίδια?
Κανείς δεν σκέφτεται έστω αυτά?
Κρίμα για όλα αυτά και για την αδικία απέναντι σε εκπαιδευτικούς που είναι μάχιμοι και παλεύουν με τα θηρία στα σχολεία πάνω από 20 χωρίς καμία εξέλιξη και με τραγικές συνθήκες, ειδικά σε σχολεία της επαρχίας...

γιατί?
|

Γιατί να μην επιτραπεί η κινητικότητα στις ειδικότητες εκπαιδευτικών που μπορούν να εργαστούν σε άλλους τομείς κ υπηρεσίες της ειδικότητας τους εφόσον έχουν την κατάρτιση και δεν είναι δάσκαλοι ή νηπιαγωγοί ή καθηγητές παιδαγωγικών σχολών αλλά τεχνολογική εκπαιδευσης?
Γιατί μπαίνουν όλοι στο ίδιο τσουβάλι? που είναι τα δικαιώματά μας?
Πάντα όσοι εργάζονται στα σχολεία αδικημένοι?
Να κοπούν οι αποσπάσει που δόθηκαν φέτος χιλιάδες και να αφήσουν τις μετατάξεις για μόνιμη έξοδο όσων επιθυμούν, που στον προηγούμενο κύκλο ήταν μόνο γυρω στους 200 σε όλη την χώρα!!

Τελικα
|

η πιο εχθρικά προσκείμενη προς τους υπαλλήλους της- εκπαιδευτικούς διοίκηση.
Άλλες προσδοκίες είχαμε από τον συγκεκριμένο υπουργό. Λόγω αγνοιας της σοβαρότητας των αποφάσεων τους ‘η από πρόθεση όλα αυτά; Απορίας άξιο, πραγματικά.

έλεος
|

Ούτε η προηγούμενη υπαιθ δεν σκέφτηκε κάτι τέτοιο. Και υποτίθεται ότι τώρα θα βελτιώνονταν όλα.

Ελπίδα
|

@ Αν είναι δυνατόν!!! | 14 Νοε 2024 11:13
Ίσως γι' αυτό κλείνουν την πόρτα της κινητικότητας. Ελπίζουν πως μην έχοντας άλλη διέξοδο, ίσως παραιτηθούν πολλοί που δεν αντέχουν στα σχολεία και γίνει "εξοικονόμηση".

Αν είναι δυνατόν!!!
|

Είμαστε κα ικάποιες ειδικότητες που δεν έχουμε απόλυτα παιδαγωγική ιδιότητα, πχ. μηχανικοί, πληροφορικοί, νοσηλευτες..κλπ
Εμείς γιατί να αποκλειόμαστε από την κινητικότητα? Κάποιοι είναι και διοίκησης ειδικότητα..
Γιατί αφού δεν είμαι κατ'επάγγελμα δάσκαλος να κάνω σε άλλη θέση? δεν ζητάνε παντού διοικητικούς μέσω ΕΣΚ, έχει και θέσεις Τεχνικών, Μηχανικών, όχι μόνο διοικητικούς...
Εγώ θέλω αφού δεν είμαι δασκαλος γιατί να είμαι εγκλωβισμένος στην εκπαίδευση?
Να μας απαντήσει ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ, να μας δώσει μια τελευταία ευκαιρία να φύγουμε οι υπόλοιπες ειδικότητες αν θέλουμε!! Δεν αντέχουμε στα σχολεία άλλο!!

Εύη
|

Μπορεί κάποιος να μου διευκρινήσει αν εννοούν κ αποσπασεις σε εκπαιδευτικούς φορείς όπως Πανεπιστήμια;

@Κυριακου
|

Στα γραφεία τους έρχονται ΚΑΙ με τη βούληση του διευθυντή εκπαίδευσης για να καλυφθούν οι ανάγκες σε διοικητικό προσωπικό με το καθεστώς της διάθεσης.
Επιπλέον αν εργάζεστε σε "προνομιούχα" Δ/νση όπου έχετε συνέχεια μέσω των κύκλων κινητικότητας ενδιαφέρον με αιτήσεις έχει καλώς και είστε τυχεροί, αλλά δεν είναι παντού έτσι.
Από εκεί και μετά οφείλει το Υπουργείο να τους επανεκπαιδεύσει ως διοικητικούς για να μάθουν πως να χειρίζονται την πολυνομία στη δημόσια διοίκηση, όπως γίνεται με όλους τους δημόσιους υπαλλήλους με την εισαγωγική εκπαίδευση στο ΕΚΔΔΑ.
Τέλος, αναλογιστείτε το πλεονέκτημα των εκπαιδευτικών να γίνονται διοικητικοί στις διευθύνσεις εκπαίδευσης αφού ξέρουν επί του πεδίου τι νομοθεσία ισχύει (πχ ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, μεταθέσεις-αποσπάσεις κτλ). Εκεί ένας οποιοσδήποτε άλλος διοικητικός υπάλληλος από άλλη υπηρεσία με μηδενική εκπαιδευτική προϋπηρεσία θα πρέπει να αφιερώσει πολύ περισσότερο χρόνο για να εξοικειωθεί με την εκπαιδευτική νομοθεσία σε σχέση με ένα εκπαιδευτικό που θα γίνει διοικητικός.

Θα μπορούσαν
|

να θέσουν πλ αυστηρό προσοντολογιο τύπου ΑΣΕΠ για κάθε υποψήφια προς πλήρωση μέσω μετάταξης θέση.
Αυτή η καθολική εφαρμογή, χωρίς δεύτερη σκέψη, πέραν της οποιασδήποτε, πραγματικά, τιμωρητικής στάσης του υπουργείου προς τους υπαλλήλους του, φανερώνει και επιφανειακή προσέγγιση των προβλημάτων.
Επίσης, επειδή προαναφέρθηκε, οι δημοτικοι υπάλληλοι απελευθερώθηκαν από τη δέσμευση και συμμετέχουν στην κινητικότητα, ας μη μεταφερονται λάθος πληροφορίες! Αντιθέτως, να ληφθούν υπόψη οι προσπάθειες τους που τελεσφόρησαν ως παράδειγμα για τους εκπαιδευτικούς.

@Καποιος
|

Η εγκύκλιος αναφέρεται σε άλλες διαδικασίες -μετατάξεις και αποσπάσεις μέσω ΕΣΚ-, όχι σε αυτές τις αποσπάσεις που περιγράφετε, καμία σχέση.

Προς αυτούς που υποστηρίζουν «ο εκπαιδευτικός στην τάξη», αναλογιστήκαν τις περιπτώσεις εκπαιδευτικων που διαπίστωσαν πως δεν επιθυμούν να συνεχίσουν στην εκπαίδευση και, ωστόσο, δεν έχουν νεαρή ηλικια. Ως μόνη λύση, πλέον, για αυτούς προβάλλει η παραίτηση και η ανεργία, εφόσον δεν ζούμε σε χώρα με εργασιακές ευκαιρίες για μεσήλικες.

Δυστυχώς, σε πολλά σχόλια αυτό δε λαμβάνεται υπόψη και,επίσης, επιβραβεύεται αυτή η αντιμετώπιση.

Ενας
|

@Κυριακου Δημήτρης
Δεν κόβονται αυτές οι αποσπάσεις που αναφέρεις, αλλά μόνο ειδικές αποσπάσεις που γινόταν στο ευρύτερο δημόσιο μέσω του ΕΣΚ.
Κατά τα άλλα έχεις και άποψη ποιοι πρέπει να δουλεύουν στις υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘΑ.

Ελπίδα
|

@Κυριακου Δημήτρης | 13 Νοε 2024 22:45
Να υποθέσω πως βρίσκεστε αμετακίνητος στο ίδιο πόστο από το '67?

@Νίκος
|

Προφανώς όποιος προσλαμβάνεται εκπαιδευτικός θα πρέπει να μένει στην εκπαίδευση, έτσι και αλλιώς η σύμβασή του είναι για δεδομένη θέση.
Όποιος διορίζεται όμως θα πρέπει να έχει το δικαίωμα για "αλλαγή καριέρας", όπως άλλωστε και όλοι οι υπόλοιποι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι! Δεν θα τους τιμωρούμε κιόλας, επειδή διορίστηκαν π.χ. στα 35 τους με δεδομένες συνθήκες εργασίας τότε και στα π.χ. στα 60 τους αποφάσισαν να προσφέρουν αλλού εργασία.

harac
|

Ο κάθε ένας στη δουλειά του. Ο διοικητικός στο γραφείο και ο εκπαιδευτικός στην τάξη. Ας το εκφράσω και λίγο διαφορετικά. Άλλη η δουλειά του ναύτη και άλλη του καντηλανάφτη.

NIC
|

Οι κύριοι του 41% αποφασίζουν και διατάζουν. Τι δεν καταλαβαίνετε ?? Όσο το ΠΑΣΟΚ πετάει χαρταετό, ο ΣΥΡΙΖΑ ψάχνει την καρέκλα και το ΚΚΕ είναι όχι με όλους και λίγα κάνει η ΝΔ. Όταν ήρθαν οι εκλογές την ψηφίσατε! Γιατί τώρα παραπονείστε?

Νικος
|

Όποιος προσλαμβανεται εκπαιδευτικός πρέπει να μένει στην εκπαίδευση.

Κώστας
|

Επιτέλους! Μπράβο στον Υπουργό.

Κυριακου Δημήτρης
|

Μπράβο επιτέλους μία σωστή κίνηση. Είχαμε γεμίσει τα γραφεία δευτεροβάθμιας και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με εκπαιδευτικούς που δεν ξέραν τα βασικά δημοσιουππαλληλικό κώδικα. Τα γραφεία θέλουν διοικητικούς υπαλλήλους με γνώσεις, όχι εκπαιδευτικούς. Η θέση των εκπαιδευτικών είναι στο σχολείο και μόνο. Και ειδικά στην περιοχή που διορίστηκαν. Να σταματήσουν τα φαινόμενα να θέλει κάποιος να διοριστεί σε μία α περιοχή με σκοπό να μεταβει μία β. Να επιλέγεις που θέλεις να διορίζεσαι και να μείνεις εκεί μόνιμα

Ότι να ναι!!
|

Πραγματικά πρέπει να έχουν σοβαρό πρόβλημα με τους εκπαιδευτικούς!!
Διαχρονικά!!!

Απορία
|

Το Σύνταγμα μιλάει για ισότητα, Υ κάνω λάθος;

ΘΕΟΔΩΡΑ
|

Δεν έχουμε δικαίωμα να πάμε σε άλλο πόστο, εκτός της εκπαίδευσης; Για ποιο λόγο ;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ