Αστυνομικός ενημέρωσε μαθητές που έκαναν κατάληψη ζητώντας την κάλυψη κενών, ότι ειδοποιήθηκε εισαγγελέας

Συνέβη στο Γυμνάσιο Φούρνων

14/11/2024

Άκουσε το άρθρο

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γυμνασίου Φούρνων προχώρησαν σε κατάληψη του σχολείου ζητώντας την κάλυψη των κενών, και ω του θαύματος! , τη δεύτερη κιόλας ημέρα της κατάληψης αντί να βρεθούν καθηγητές, βρέθηκε αστυνομικός που τα «ενημέρωσε» πως έχει ειδοποιηθεί ο Εισαγγελέας για την παράνομη τους πράξη να καταλάβουν το σχολείο και να σταματήσουν τα μαθήματα (που δεν κάνουν)!

Αυτό καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Ικαρίας-Φούρνων, και σημειώνει τα εξής:

  • Είναι ήδη μέσα Νοέμβρη και στα σχολεία των νησιών μας υπάρχουν ακόμη κενά σε μαθήματα που θεωρούνται ο κορμός του ωρολογίου προγράμματος. Η πιο σοβαρές ελλείψεις εντοπίζονται στο Γυμνάσιο Ευδήλου όπου δεν υπάρχει καθηγητής ΠΕ04 για να διδάξει τα μαθήματα της ειδικότητας του στη γενική τάξη, καθώς και στο Γυμνάσιο με Λ.Τ. των Φούρνων όπου ο ένας και μοναδικός Φυσικός εξαντλεί το ωράριο του στα μαθήματα κατεύθυνσης και όλες οι υπόλοιπες τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου μένουν ακάλυπτες! Εννοείται πως δεν ξεχνάμε τα υπόλοιπα κενά (Αγγλικών, Φιλόλογου ειδικής αγωγής , Καλλιτεχνικών, Μουσικής, Τεχνολογίας) αν και θεωρούνται πια παράλογες απαιτήσεις , την ώρα που δεν καλύπτονται καν ειδικότητες που διδάσκουν μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά με Τράπεζα Θεμάτων!
  • Η ΔΙΔΕ Σάμου δηλώνει πως προωθεί τα κενά αλλά «οι καθηγητές δεν τα δηλώνουν» και αποφασίζει να κάνει αυτό που φέτος κάνει κατά κόρον, να φορτώσει με υπερωρίες τους ήδη υπάρχοντες καθηγητές άλλων ειδικοτήτων και να προχωρήσει σε δεύτερες, κ.ο.κ. αναθέσεις. Έτσι για την κάλυψη της Φυσικής, Χημείας , Βιολογίας σκοπεύει να ¨επιστρατεύσει ¨ μαθηματικούς (!). Εντοπίζει μάλιστα το πρόβλημα στο ότι ο Βιολόγος που διορίστηκε τον Σεπτέμβριο έκανε χρήση του νόμιμου δικαιώματος του και πήρε άδεια άνευ αποδοχών για να κάνει μετα – διδακτορικές σπουδές, ενώ η Χημικός πήρε άδεια εγκυμοσύνης και έφυγε . Το γιατί δεν ήρθαν αναπληρωτές τους από το Σεπτέμβριο έως τώρα δε μας το εξηγεί κανείς.
  • Στοιχειώδες φιλότιμο να είχε αυτό το Κράτος θα έπρεπε να αυτοσυλληφθεί που αφήνει τα παιδιά μας χωρίς καθηγητές μόνιμα, συστηματικά και χωρίς ντροπή, αναγκάζοντας μας κάθε χρόνο να παλεύουμε για το αυτονόητο: να γίνονται όλα τα μαθήματα που προβλέπονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα.
  • Τα εργασιακά δικαιώματα μας όπως η άδεια για επιμόρφωση, για κύηση, για λοχεία κ.λ.π. έχουν κερδηθεί με αγώνες και αίμα. Προφανώς δεν είναι υπόλογος ένας εργαζόμενος που χρησιμοποιεί το νόμιμο δικαίωμα του για άδεια, απεργία , ή ότι άλλο προβλέπεται και δεν μπορεί η χρήση του εργασιακού του δικαιώματος να προβάλλεται ως το πρόβλημα που αφήνει τα σχολεία χωρίς προσωπικό.
  • Αυτή την ψευδή έως αστεία δικαιολογία που λέει πως η υπηρεσία ζητάει καθηγητές αλλά οι καθηγητές δε ζητάνε δουλειά, έχουμε βαρεθεί να την ακούμε κάθε χρόνο. Εκτός του ότι είναι στατιστικά αδύνατο να μην έχουν δηλωθεί τα κενά στους Φούρνους και στην Ικαρία από κανέναν από τους δεκάδες χιλιάδες καθηγητές σε όλη την Ελλάδα, το σωματείο μας έχει στη διάθεση του τα στοιχεία εκπαιδευτικών των νησιών μας που έχουν δηλώσει τα κενά σε Β και Γ Σάμου. Ας μη συνεχιστεί λοιπόν αυτή η δικαιολογία (η ίδια που χρησιμοποιείται και για τα κενά στα νοσοκομεία) που μόνο στόχο έχει να παρουσιάσει το ΥΠΑΙΘΑ ευαισθητοποιημένο και τους καθηγητές τεμπέληδες. Εξ άλλου εάν μια προκήρυξη θέσης δεν επιλεγεί από κανέναν, η υπηρεσία προχωράει σε ειδική πρόσκληση (Ν. 4547/2018 ΑΡΘΡ 86), εκτός των προκαθορισμένων φάσεων πρόσληψης αναπληρωτών, κάτι που προφανώς δεν έχει γίνει στις περιπτώσεις που αναφερόμαστε.
  • Όταν οι μαθητές μας κινητοποιούνται για να προασπίσουν το δικαίωμα τους στη μόρφωση ζητώντας δασκάλους στα σχολεία τους, εμείς είμαστε υπερήφανοι. Γιατί έτσι , με το να διεκδικούν αυτό που θεωρούν δικαίωμα τους , μπορούν να έχουν καλύτερη τύχη. Δε στεκόμαστε απέναντι τους , ασχέτως με το αν συμφωνούμε ή όχι με τον τρόπο που επιλέγουν να διεκδικούν, προφανώς δεν τους καταδίδουμε στην αστυνομία και τον εισαγγελέα, δε σπάμε στην πράξη την κατάληψη τους κάνοντας τηλεκπαίδευση από το σπίτι μας. Χρησιμοποιούμε την Απεργία – Αποχή από την τηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία, της Ο.Λ.Μ.Ε. και στεκόμαστε πλάι τους κάθε πρωί στην πόρτα του σχολείου.
  • Ζητάμε άμεσα ενεργοποίηση της διαδικασίας της ειδικής πρόσκλησης για την πλήρωση των κρίσιμων κενών πριν τα μαθησιακά κενά που συσσωρεύονται από τις διδακτικές ώρες που χάνονται γίνουν μη αναπληρώσιμα. Η εξέλιξη αυτή θα βαραίνει αποκλειστικά τη Διοίκηση, αναλογικά σε όλα της τα κλιμάκια, και τις επιλογές της.
     

Σχόλια (15)

@ δεν μπορεί ο οποιοσδήποτε να τις διδάξει
|

χαλάρωσε , δεν διδάσκονται στο ΜΙΤ αυτά , στο σχολείο είναι επιλεγμένες οι βασικές γνώσεις (που πρέπει να οργανωθούν σωστά για να προσφερθούν), ειδικά μέχρι α' λυκείου όλες οι επιστήμες είναι στα εντελώς βασικά... μη λέμε τρελά . εξάλλου επί 6 έτη ΜΗ επιστήμονες (πρωτοβάθμια) διδάσκουν τα πάντα. το θέμα είναι οι επιστήμονες να έχουν ανάθεση (όχι σαν του λογοτυπου, κάπως αλλιώς) να συντάξουν ΣΟΒΑΡΑ εγχειρίδια με επιλογή κατάλληλης ύλης και καταλληλης διδακτικής σειράς

Ηλιαννα
|

Να κάνουν διαδικτυακά μαθήματα . Δε πάνε καθηγητές, είναι απλά τα πράγματα. Αν υπήρχαν δωρεάν καταλύματα θα έρχονταν. Αλήθεια πόσοι μαθητές είναι σε κάθε τάξη;

Μήνυση
|

Να καταθέσουν οι γονείς των παιδιών μήνυση κατά παντός υπευθύνου για το ότι το σχολείο τους υπολειτουργεί 2 μήνες μετά

Στην Ελλάδα
|

έχουμε μάθει να κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας και να λέμε ότι πάντα φταίει ο άλλος.
Τα παιδιά μπορούν να διαλέξουν άλλες μορφές αγώνα. μόλις σχολάνε να πηγαίνουν όλα στο Δήμο, Περιφέρεια, αστυνομικό σταθμό, λιμεναρχείο κλπ να κάνουν πορεία διαμαρτυρόμενα με συνθήματα και να παραδίδουν έγγραφο με τα προβλήματά τους.
Γιατί πρέπει να χάνουν τα μαθήματα; ε;
Γιατί για να λυθεί ένα πρόβλημα πρέπει να δημιουργούμε μεγαλύτερο πρόβλημα; ε;

Οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα υποφέρουν και παραβιάζονται τα διακαιώματα τους, οι μισθοί τους είναι στα τάρταρα και στο έλεος του εργοδότη, οι αστυνομικοί παίρνουν ψίχουλα μπροστά σε αυτό που προσφέρουν, τα νέα ζευγάρια δεν μπορούν λόγω οικονομικών να κάνουν παιδιά, πολλοί φοιτητές δεν μπορούν να σπουδάσουν από το κόστος της ¨δωρεάν¨ παιδείας, οι αγρότες καταστρέφονται από την κλιματική αλλαγή και παίρνουν ψίχουλα αποζημιώσεις ..κλπ κλπ
Αν όλοι αυτοί έκλειναν δρόμους ,εφορίες, δήμους, νοσοκομεία κλπ για αν διεκδικήσουν το δίκιο τους τι θα γίνονταν στην κοινωνία;;;; ; ε;

@Που το βρίσκετε το παράλογο
|

Θετικές ή Αρνητικές, δεν μπορεί ο οποιοσδήποτε να τις διδάξει. Παλιά είχαμε χαμηλό επίπεδο. Τώρα η επιστήμη έχει προχωρήσει.
Αυτό το τσουβάλιασμα των επιστημών είναι κολπάκι του υπουργείου για να γλυτώνει λεφτά.

ΤΚ9
|

Ενώ στο δικό μας σχολείο,που υπάρχει φυσικός και χημικός η διεύθυνση κατάργησε το εργαστήριο θετικών επιστημών και το έκανε πολλαπλών χρήσεων.Ναι αλλά στο σχολείο γίνονται δράσεις,τρομάρα τους.

Σώστης
|

Συμφωνώ με τη λάθος «αγωνιστικότητα». Χάνεται το δίκιο κάποιου όταν το προασπίζεται με λάθος τρόπο εν προκειμένω παραβιάζοντας το δικαίωμα στη μάθηση. Από κει κι πέρα, συμφωνώ στο ότι πρέπει να καταγγελθούν οι ιθύνοντες για τις τόσες και τόσες παραλείψεις και για την κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος, δες 30.000 € για ένα λογότυπο!!! Εκατομμύρια για άχρηστες πλατφόρμες κ.α. πολλά που σε βγάζουν από τα ρούχα σου σε αυτή τη χώρα! Η ΝΔ ήρθε η ώρα να πάει στο 5% μαζί με το Σύριζα. Αντίο!

daskala
|

Εχω να πω μετα απο πολυχρονη εμπειρια στημ εκπαιδευση οτι οι καταληψεις δεν λυνουν προβληματα. Πιο αποτελσματικη ειναι η δημοσιοποιηση του προβληματος, η συστρατευση των τοπικων φορεων και θεσμικων οργανων καθως και η ευαισθητοποιηση των πολιτων πανω σε αυτα τα θεματα. Χανουν το δικιο τους τα παιδια με τις καταληψεις. Κι εκει που που θα πρεπει να επεμβει ο εισαγγελεας για να τοποθετηθουν εκπκοι, παρεμβαινει για τν ληξει η καταληψη. όσο για τις ειδικοτητες ,συμφωνω με αλλους σχολιαστες οτι σιγουρα ενα διδακτικο αντικειμενο, μπορει να διδαχτει και με επιτυχια απο πολλες ειδικοτητες.Παλιοτερα συνεβαινε αυτο συχνα, και αν κρινω απο την δικη μου γενια, δεν ειδα να αποτυχαμε που η φυσικος μας, τοτε, μάς εκανε γεωγραφια. Μια χαρα τα καταφεραμε. Ας βρουν συναφειες λοιπον , μεσα απο τα πειριγραμματα μαθηματων και να λυσουν το θεμα.

Που το βρίσκετε το παράλογο
|

Παλιά όταν κάποιος έβγαζε πτυχίο μαθηματικών μπορούσε να διδάξει με αυτό και Πληροφορική αλλά στη πράξη δίδασκε και Φυσική και Χημεία. Ολες αυτές οι επιστήμες είναι Θετικές.
Στις ημέρες μας αυτά τα τρία μαθήματα τα διδάσκουν άλλες ειδικότητες αλλά όχι οι Μαθηματικοί.

Είναι ωστόσο θέματα διεκδίκησης. Αν δεν θέλουν να μένουν οι μαθητές με απεριόριστα κενά, ας βάλουν μυαλό οι υπεύθυνοι και ας αφήσουν τους Μαθηματικούς να κάνουν και καμιά Β ανάθεση.
Διότι αυτοί οι άνθρωποι γυρνάνε απο σχολείο σε σχολείο.

Διαφορετικά ας βρούν λύση.

@ Γιάννης
|

Το point του άρθρου, που κάνετε ότι δεν καταλαβαίνετε, είναι η υποκρισία του κράτους: ολιγωρία στο να κάνει τη δουλειά του (προσλήψεις) αλλά ταχύτατα αντανακλαστικά στην καταστολή. Αντί να διορθώνεται ο φταίχτης, διώκεται αυτός που δείχνει την γύμνια του βασιλιά. Τα ίδια που γίνονται με την αξιολόγηση, με τα εργασιακά, με τις εκλείψεις γιατρών στο ΕΣΥ, με τα πάντα. Να τους χαίρεστε.

Φιλόλογος πρώην
|

Και πάλι θα βγουν οι γνωστοί χειροκροτητές να σχολιάσουν με κακεντρέχεια την ανακοίνωση του συνδικαλιστικού οργάνου, αλλά η πραγματικότητα εκθέτει για πολλοστή φορά το αδιάφορο υπουργείο που δε νοιάζεται για τα πραγματικά εκπαιδευτικά προβλήματα, αλλά έχει αναγάγει σε απόλυτη προτεραιότητα και μείζον εθνικό ζήτημα μια ψευδεπίγραφη "αξιολόγηση" άνευ εκπαιδευτικού αντικρίσματος αφήνοντας γυμνά ακόμη και σχολεία που θα 'πρεπε για λόγους εθνικούς να έχουν την προτεραιότητα!
Μου φέρνει πικρό γέλιο βέβαια και η υποκριτική επίκληση της νομιμότητας διαφόρων απολογητών της κυβέρνησης, ενώ αγνοούν επιδεικτικά τις χονδροειδείς αυτές παρανομίες του ίδιου του κράτους! Και ναι, είναι παράνομη η κατάληψη των μαθητών εκεί στη νησιωτική μας μεθόριο, αλλά ακόμη πιο παράνομη είναι η απώλεια ζωτικής σημασίας μαθητοωρών που προκάλεσαν αυτή την κατάληψη με την απόλυτη ευθύνη του υπουργείου. Γιατί πρέπει συνεχώς να στρουθοκαμηλίζουμε και να μην αντικρίζουμε κατάματα την οδυνηρή αυτή πραγματικότητα;

ApoTel
|

Ο κεντρικός έλεγχος στις προκηρύξεις και προσλήψεις αναπληρωτών από το Υπουργείο έχει το μειονέκτημα ότι αν δημιουργηθεί κενό από παραίτηση ή από έκτακτη άδεια, μέχρι να μαζέψει κενά το Υπουργείο και να ξανακάνει προκήρυξη, περνάει αρκετός καιρός.
Πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στις Διευθύνσεις να μπορούν από μόνες του να καλούν τους Αναπληρωτές από τον πίνακα ώστε να επιταχύνεται η διαδικασία

Γιάννης
|

Δεν καταλαβαίνω ποιο το point του άρθρου. Κακώς έπραξε ο αστυνομικός; Είναι κρατικό απόρρητο; Υπέπεσε σε κάποιο παράπτωμα;

Μαρία
|

Κάποιος εισαγγελέας για το υπουργείο που αφήνει τόσα σχολεία δίχως καθηγητές θα υπάρξει; ή μόνο για τους άλλους; Πάμε κι όπου βγει....

η κατάληψη είναι παράνομη
|

αποχη όλοι (έξω ή και μέσα στο σχολείο πχ στην αυλή)
αιτήματα και θεμα πανελλαδικά στον τύπο και όλα καλά , δεν θα μείνουν όλοι στον τόπο, θα λυθεί το θέμα έννομα και αγωνιστικα

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ