Εκδόθηκε η πρώτη εξομοίωση (ΚΥΑ) τμήματος ΠΑΔΑ με Πολυτεχνική Σχολή , με αναδρομική ισχύ

Τα επόμενα βήματα

19/11/2024

Ενημερώθηκε: 19/11/2024, 00:58

Άκουσε το άρθρο

Υπογράφηκε από τους τρεις συναρμόδιους υπουργούς (Παιδείας, Υποδομών , Οικονομικών) η πρώτη Κοινή υπουργική απόφαση για την  εξομοίωση τμήματος ΠΑΔΑ με Πολυτεχνική Σχολή και δημοσιεύθηκε σήμερα στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Η απόφαση αφορά  την αντιστοίχηση του Τμήματος Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών της Σχολής Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ) με Τμήμα Ειδικότητας Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Πολυτεχνικής Σχολής Α.Ε.Ι. της ημεδαπής.

Στην ανωτέρω αντιστοιχία συμπεριλαμβάνεται το σύνολο των αποφοίτων του Τμήματος Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών της Σχολής Μηχανικών του ΠΑΔΑ από το έτος ίδρυσης και λειτουργίας του.

Πρόκειται  για μια θετική εξέλιξη η  οποία οφείλεται και στη προσωπική "μάχη" την οποία έδωσε ο  Πρύτανης του ΠΑΔΑ Παναγιώτης Καλδής.

Τα επόμενα βήματα είναι τα  εξής:

Α. Θα συνέλθει η Σύγκλητος του ΠΑΔΑ για να εισηγηθεί στον υπουργό Κ. Πιερρακάκη την πρόταση της μετονομασίας της Σχολής Μηχανικών σε Πολυτεχνική (περιλαμβάνει 8 τμήματα)  

Β. Στην συνέχεια ο υπουργός Παιδείας θα ζητήσει σχετική γνωμοδότηση από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης  (ΕΘΑΑΕ)

Γ. Θα ακολουθήσει, τέλος υπογραφή της απόφασης   μετονομασίας της Σχολής Μηχανικών σε Πολυτεχνική από τον υπουργό Παιδείας.

Δ. Στη συνέχεια το ΠΑΔΑ θα ζητήσει από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος την εφαρμογή της απόφασης.
 

Σχόλια (79)

ΕρώτησηΗΗΜ
|

Το τμήμα ηλεκτρολόγων και ηλεκτρονικών μηχανικών του ΠΑΔΑ είναι το αντίστοιχο των ηλεκτρολόγων μηχανικών και μηχανικών υπολογιστών στα υπόλοιπα πολυτεχνικά τμήματα;

GMA
|

@Alex35770 πουθενά αγαπητέ, τα ΤΕΙ δεν υπήρξαν ποτέ στον Ελληνικό χώρο εκπαίδευσης ούτε κανείς θέλει να τα θυμάται καθώς οι απόφοιτοί τους αποτελούν μια μαύρη σελίδα που γύρισε οριστικά - για να μην πω ότι σχίστηκε - και με μιας το πρόβλημα λύθηκε μαγικά και δια παντός..

Alex35770
|

Τελικα τα επαγγελματικα δικαιωματα γι αυρους που εχουν ΤΕ μηχανικων που μπορουμε να τα βρουμε?

@Αρθούρος
|

Χωρίς την εκτός θέματος ανάλυσή σας (καθώς αφορά σε παρελθούσες εκπαιδευτικές δομές, οι οποίες δεν αφορούν τις αναφερόμενες στην ΚΥΑ), η απάντηση είναι μία: το 2018. Δεν υπάρχει η παραμικρή παρανόηση περί του έτους, προς τι τόσα posts;

Αρθούρος
|

Προς Κάποιος: Αλίμονο αν θεωρεί ως έτος ίδρυσης το ΦΕΚ, το 1983. Γιά δύο λόγους: α)Τα ΤΕΙ εκείνης της εποχής δεν ήταν ΑΕΙ. Αυτά έχουν ξανααναλυθεί λεπτομερώς και από τις σελίδες του εσοσ. Τα ΤΕΙ έγιναν ΑΕΙ το 2001 με σχετικό νόμο της κυβέρνησης Σημίτη. Κατ' άλλους, τα ΤΕΙ έγιναν ΑΕΙ μόλις το 2007, επί Καραμανλή. Δεν είναι δυνατό να εξομοιωθούν τα πτυχία ακριτικών ή επαρχιακών σχολών που δεν είχαν ούτε καθηγητές εκείνη την εποχή με πτυχία πανεπιστημίων. Κι αυτό το λέει ένας που υποστηρίζει την περιφέρεια σε όλες της τις διαστάσεις.
β)Τα ΤΕΙ εκείνης της εποχής, ήταν ΤΕΙ πόλεων κι όχι περιφερειών, τρομερά υποβαθμισμένα, δεν είχαν τη σημερινή οργάνωση, ούτε αντιστοιχούν στα σημερινά Πανεπιστήμια. Όπως είναι γνωστό, το ΠΑΔΑ γιά παράδειγμα, έχει λιγότερα τμήματα και σχολές από το άθροισμα των ΤΕΙ που το δημιούργησαν: Αιγάλεω και Πειραιά. Άλλα τμήματα, προσκολλήθηκαν σε Πανεπιστήμια που είχαν ήδη ένα μεγάλο brandname, ενώ άλλα άλλαξαν τελείως αντικείμενο σε σχέση με τα παλιά, άλλα πρόσθεσαν επιπλέον τομείς.
Μία τέτοια παρανόηση, θα δημιουργήσει χιλιάδες νέα προβλήματα.
Η πιό καλή πρόταση είναι να θεωρείται ως έτος έναρξης, αυτό που ενοποιήθηκαν, δηλαδή το 2018. Αν όμως είναι να δεχτούν κάποια πρόταση πιό large, αυτή θα μπορούσε να περιλαμβάνει τα τμήματα από το 2007, οπότε και παγιώθηκε η ανωτατοποίησή τους και άλλαξε ο χαρακτήρας τους καθώς από τμήματα πόλεων εδώ κι εκεί, έγιναν τμήματα περιφερειών, με οργανωμένα μεταπτυχιακά και πληθώρα καθηγητών.

Κάποιος
|

Όταν το ΦΕΚ λέει έτος ίδρυσης ποιό εννοεί, το 2018 που είνει το έτος ίδρυσης του ΠΑ.ΔΑ ή το 1983 όταν ιδρύθηκε το ΤΕΙ?
δηλαδή για παράδειγμα ο απόφοιτος Τοπογραφίας του 2005 συμπεριλαμβάνεται στο ΦΕΚ?

Δείτε et.gr
|

Βγήκε ΦΕΚ (6582/Β/2-12-2024) για ακόμη τρεις σχολές μηχανικών του ΠΑΔΑ (Τοπογράφων, Μηχανικών Η/Υ και Πολ. Μηχ)

@Μισό λεπτό
|

Την ίδια ερώτηση θα την ξανακάνω του χρόνου, πιθανόν την ίδια εποχή. Ελπίζω να μην ξαναπάρω την ίδια απάντηση

Nik
|

Κανονικά στην ΚΥΑ δεν έπρεπε να αναφερόταν ο νόμος με τον αριθμό της παραγράφου που αναφερόταν στην τροποποίηση της παραγράφου 2 του άρθρου 66 του νόμου 4610/2019 που βγήκε μέσα στο καλοκαίρι και έλεγε: <<ώστε να συμπεριλαμβάνεται το σύνολο των αποφοίτων από τα Τμήματα των Σχολών Μηχανικών Πανεπιστημίου από το έτος ίδρυσης και λειτουργίας τους>>.

Επαγγελματικά Διακιώματα
|

Εάν κάνετε τον κόπο να δείτε στην σελίδα του ΤΕΕ θα καταλάβετε ότι για να ασκήσετε τα ΕΔ μιας ειδικότητας θα πρέπει να έχετε τον ανάλογο τίτλο σπουδών και να εξεταστείτε στις θεματικές ενότητες οι οποίες προβλέπονται για την συγκεκριμένη ειδικότητα. Η αντιστοίχιση των ΗΗΜ του ΠαΔΑ με Τμήμα Ηλεκτρολόγων δίνει την ευρύτερη δυνατότητα στους αποφοίτους του ΗΗΜ δηλαδή έχουν τη δυνατότητα να αιτηθούν την άδεια για Ηλεκτρολόγο, Ηλεκτρονικό, ειδικότητα

Κ
|

@@ Βιοπληροφορική
Είναι ανούσιο να προσπαθεί κάποιος να σου απαντήσει στα ίδια και ίδια που γράφεις. Ναι ξέρουμε, για σένα η Πληροφορική είναι η ανώτατη επιστήμη και υπερκαλύπτει τα πάντα . Οπότε η Μηχανική που κατά βάση είναι κυρίως εφαρμοσμένη φυσική και πολλά μαθηματικά, χρειάζεται σύμφωνα με σένα αποκλειστικά και μόνο την πληροφορική γι αυτό και πρέπει να είναι αποκλειστικά στο 4ο πεδίο. Συγνώμη που στο χαλάω αλλά το 2ο πεδίο είναι αυτό από το οποίο μπορείς να επιλέξεις τις σχολές μηχανικών διαφορετικά σχολή δε βγαίνει, ούτε βέβαια μηχανικός θα γινεις. Η πληροφορική συμφωνώ είναι επιστήμη η οποία εφαρμόζεται και συμπληρώνει τις ειδικότητες των μηχανικών και φυσικά ακόμα και εσύ ως πληροφορικός εξελίσσεσαι με μεταπτυχιακά και με δική σου ασχολία, διαφορετικά δε θα μπορείς να ακολουθείς τις εξελιξεις. Όσο περισσότερο ασχολείσαι τόσο βελτιώνεσαι.. . Γι αυτό καλοί πληροφορικοί γίνονται και μαθηματικοί και φυσικοί και μηχανικοί και χημικοί και βιολόγοι...

@@@Βιοπληροφορική ....Περί Νευτώνειας μηχανικής
|

Η Νευτώνεια μηχανική αποτελεί τη μεγαλύτερη κατάκτηση του ανθρωπίνου πνεύματος και είναι φυσικό η διδασκαλία των επιστημών να αρχίζει από την Νευτώνεια Μηχανική. Αποτελεί τη βάση για την κατανόηση της υπόλοιπης φυσικής και αποτέλεσε το πρότυπο για όλες τις άλλες επιστήμες. Οι γλώσσες προγραμματισμού αποτελουν εργαλεία για την Νευτώνεια μηχανική. Μόνο η άγνοια μπορεί να την χαρακτηρίσει ξεπερασμένη γνώση.
φιλελεύθερος

Αννα
|

@Βιοπληροφορικη
Τα παιδιά του 4ου πεδίου πολύ δύσκολα θα ανταποκρίνονταν στις απαιτήσεις αυτών των σχολών.Υπάρχουν πολλά μαθήματα φυσικής,άγνωστο αντικείμενο για αυτούς και βαρβάτα μαθηματικά,που ως γνωστόν οι υποψήφιοι αυτού του πεδίου δεν κατέχουν σε βάθος,καθως οι βαθμολογίες τους κάθε χρόνο είναι μακράν χαμηλότερες από εκείνες των υποψηφιων του 2ου πεδίου.

@ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΠΟ ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ
|

Σε όσα αναφέρεις ακριβώς ισχύουν συγκριτικά με την δική σου σχολή Κοζάνης και με
το ΕΜΠ Μηχανολόγων Μηχανικών που φοιτώ.

Καλές σπουδές.

@@Βιοπληροφορική
|

Η Φυσική της Γ' Λυκείου είναι ένα πλήρως εκτός τόπου και χρόνου μάθημα το οποίο διδάσκει και εξετάζει μια ξεπερασμένη θεωρία, τη Νευτώνεια Μηχανική (η κρατούσα θεωρία σήμερα είναι η Θεωρία της Σχετικότητας). Αντίθετα, το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου διδάσκει τις προγραμματιστικές δομές που συνιστούν τις συνήθεις σύγχρονες γλώσσες Προγραμματισμού, καθώς και δομές δεδομένων όπως οι Γράφοι, οι οποίοι μοντελοποιούν πληθώρα φαινομένων, και τους οποίους ένας απόφοιτος του Φυσικού έχει μια πιθανότητα να γνωρίσει ίσως σε μεταπτυχιακό επίπεδο. Οι υποψήφιοι του 4ου επιστημονικού πεδίου, Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής είναι οι πιο καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι για το επιστημονικό ερευνητικό περιβάλλον. Από το πεδίο των Θετικών Σπουδών (2ο Πεδίο) δεν ξέρουν να γράψουν ούτε ένα "Hello World" και πληρώνουν και ένα κάρο λεφτά στα φροντιστήρια για να ανταπεξέλθουν σε μαθήματα Πληροφορικής/Προγραμματισμού τα οποία πλέον είναι υποχρεωτικά στα περισσότερα τμήματα Θετικών Επιστημών.

@ Αντιφάσεις
|

Δεν ισχυρίστηκε κάνεις ότι μόνο του Μετσοβίου δικαιούνται να λέγονται μηχανικοί, αλλά θα έχει δικαίωμα να λέγεται μηχανικός εισακτέος με 9.800 μόρια (όσο ήταν φέτος η βάση σχολής περιφέρειας μηχανολόγου) με βαθμολογία σε μαθηματικά 10 και φυσική 5.
Θα ήταν ενδιαφέρον πάντως να γνωστοποιηθούν δημόσια στατιστικά στοιχεία με το κατά πόσο μπόρεσαν αυτοί οι εισακτέοι να προχωρήσουν ή εγκατέλειψαν.

Αναστάσης
|

Το ερώτημα μου είναι απλό και συγκεκριμένο. Με αυτή την ΚΥΑ έχουν δικαίωμα εγγραφής στο ΤΕΕ οι απόφοιτοι του τμήματος. Ναι ή όχι; Δηλαδή, θα λάβουν μέρος στις εξετάσεις του ΤΕΕ του Φεβρουαρίου; Ναι ή όχι; Θεωρείτε ότι το θέμα της ίδρυσης πολυτεχνικής σχετίζεται με τη απόδοση επ. δικαιωμάτων; Εάν ναι, τότε
βρέθηκε εύσχημος τρόπος η απόδοση επ. δικαιωμάτων να καθυστερήσει επ' αόριστον. Υπάρχει νόμος που ορίζει ότι τα επ. δικαιώματα μηχανικού αποδίδονται μόνο σε τμήματα πολυτεχνικής σχολής; Ο νόμος αυτός υποστηρίζω ότι δεν υπάρχει. Υπάρχει μήπως διαφωνία επ' αυτού; Παρακαλώ οι ειδήμονες να μας πληροφορήσουν σχετικά.

Γνωρίζει κάποιος από τους σχολιαστές ή από το σύλλογο αποφοίτων ΠΑΔΑ να απαντήσει με βεβαιότητα;

@ Σπυριδουλα προς Μιχαλης
|

Σπυριδούλα, δεν πρόκειται για τον ένα καλό μαθητή που ατύχησε στις εξετάσεις, αλλά για τις βαθμολογίες της πλειονότητας των "επιτυχόντων" φοιτητών.
Οταν οι βάσεις είναι χαμηλές, από πού αντλείς την αισιοδοξία σου;
Αυτός που μπήκε με 7,8 σε μαθηματική σχολή θα γίνει ποτέ καλός Μαθηματικός; Παρομοίως, και οι Φιλόλογοι και οι Μηχανικοί.
Από τους τελευταίους ίσως και κινδυνεύουμε!

@ Βιοπληροφορική
|

Και με ποιες γνώσεις φυσικής θα φοιτήσει κάποιος σε τμήμα Μηχανικών Η/Υ από το 4ο πεδίο που το θέλετε και αποκλειστικά; Ή πληροφορική της Γ Λυκείου είναι ύλη αστεία και διδάσκεται στα πανεπιστήμια. Αλλά η φυσική είναι ύλη προαπαιτούμενη για να μπορεί να βγάλει κάποιος μαθήματα από το α' κιόλας εξάμηνο.

Αντιφάσεις
|

Με όσα διαβάζω βγαίνει το συμπέρασμα ότι μόνο όσοι πιάνουν τη βαση του Μετσόβιου θσ πρέπει να γράφονται στο τεε; Ας προσέχουμε τι γράφουμε για υις βάσεις εισαγωγής.

DIMITRIS
|

@ΚΥΑ
Ακριβώς το ίδιο λέμε ότι στο ΠΔ υπάρχει ξεχωριστή ειδικότητα ηλεκτρολόγων και ξεχωριστή ηλεκτρονικών μηχανικών και στο ΤΕΕ με μια ειδικότητα κάνεις εγγραφή. Οι ΗΜΜΗ λοιπόν όπως και οι ηλεκτρολόγοι του ΠΑΔΑ μόνο μια ειδικότητας παίρνουν, αυτή του ηλεκτρολόγου μηχανικού. Επίσης το ίδιο συμβαίνει και με τους Ναυπηγους και από το ΕΜΠ και από το ΠΑΔΑ μια ειδικότητα υπάρχει στο ΠΔ, αυτή του Ναυπηγού μηχανικού και αυτή θα παίρνουν και από τις δυο σχολές όταν βγεί η κυα και δημοσιευθεί στο ΦΕΚ για το ΠΑΔΑ.

@ Βιοπληροφορική | 20 Νοε 2024 12:03
|

Αυτά μας τα έχετε ξαναπεί, και γιατί στην ωκεανολογία να μην εξετάζονται γεωγραφία και γιατί στις γεωπονικές να μην εξετάζονται αγροτικά μηχανήματα κτλπ κτλπ δεν είναι κάτι βασικό η πληροφορική, τα μαθηματικά είναι όποιος καταλαβαίνει μαθηματικά μπορεί να μάθει όποια πληροφορική νομίζετε.

@Polar_Fish
|

Συγγνώμη αλλά ποιος νόμος ζητάει 3 Τμήματα για ίδρυση Πολυτεχνικής Σχολής; Ο ν. 4957/2022 , άρθρο 20 αναφέρει: 2. Κάθε Σχολή διαρθρώνεται κατ’ ελάχιστον από δύο(2) Τμήματα, καλύπτει μία (1) ενότητα συγγενών επιστημονικών περιοχών και εξασφαλίζει τη διεπιστημονική προσέγγιση στη διδασκαλία και την έρευνα μεταξύ των Τμημάτων της.
Δεν μπόρεσα να βρω κάποπια εξαίρεση ειδικά για Πολυτεχνικές Σχολές.

Βιοπληροφορική
|

@Κατερίνα Χ: Το θέμα δεν είναι οι βάσεις εισαγωγής. Το θέμα είναι ο εξορθολογισμός των εξεταζόμενων μαθημάτων. Τι να τον κάνεις τον υψηλό βαθμό στην Χημεία για τον Ηλεκτρονικό Μηχανικό; Όλα τα τμήματα που δίνουν δικαιώματα Ηλεκτρονικού Μηχανικού έπρεπε να είναι προσβάσιμα αποκλειστικά από το 4ο Επιστημονικό Πεδίο, όπου εξετάζεται το μάθημα της Πληροφορικής. Προς το παρόν, μόνο το τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων του Παν/μίου Αιγαίου (που δίνει δικαίωμα εγγραφής Ηλεκτρονικού Μηχανικού στο ΤΕΕ) δέχεται υποψηφίους που εξετάζονται στην Πληροφορική στις Πανελλαδικές (από το 4ο Πεδίο). Αυτό έπρεπε να γίνεται με όλα τα αντίστοιχα τμήματα. Ή εναλλακτικά, να εξετάζεται η Πληροφορική στο 2ο Πεδίο, των Θετικών Σπουδών. Γενικότερα, συνιστά τεράστια υποβάθμιση της επιστημονικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα το γεγονός ότι δεν εξετάζεται το μάθημα της Πληροφορικής στο Επιστημονικό Πεδίο των Θετικών Σπουδών.

@ Dimitris
|

Αν διαβάσετε την ΚΥΑ το λέει ξεκάθαρα.
Με τμήμα ειδικότητας Ηλεκτρολόγου μηχανικού. Δεν αναφέρει τον ηλεκτρονικό που είναι άλλη ειδικότητα του ΤΕΕ.
Το ίδιο συνέβη και με το Ναυπηγών που δεν αντιστοιχήθηκε τελικά με το ΕΜΠ.

@Σπυριδουλα προς Μιχαλης
|

Σε μία ανάλυση απο το ΑΠΘ που είχε βγεί, υπήρχε συσχέτιση του βαθμού εισαγωγής με το βαθμό αποφοίτησης. Επιπλέον η εμπειρία οσων έχουν διδάξει σε τμήματα με διαφορά στην βάση εισαγωγής δείχνει και διαφορά στην "ποιότητα" των φοιτητών. Τέλος δεν έχει τόση σημασία πως φαίνεται το πρόγραμμα σπουδών και οι θετικές γνωμοδοτήσεις των αρχών, αλλα η πραγματική γνώση πο εχουν αποκτησει οι απόφοιτοι, και αυτό δεν το ξέρουμε.

@ @Νίκος
|

Υπάρχει ένα ΤΕΙ: η ΑΣΠΑΙΤΕ (βγάζει μηχανικούς ΤΕ με παιδαγωγική επάρκεια).
Πολλοί σχολιαστές ανέφεραν και στο esos.gr για τύπου "πάνω από 95%" ομοιότητα των ΤΕΙ με τα "νέα ΑΕΙ" ως προς τα μαθήματα. Τί ισχύει τελικά;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ