Ο ενεργός εκπαιδευτικά ρόλος των κινητών τηλεφώνων στα νέα Βιβλία των Σχολείων

20/11/2024

Ενημερώθηκε: 20/11/2024, 07:18

Άκουσε το άρθρο

Του Γιάννη Π. Πλατάρου –Μαθηματικού 

Το παρόν σημείωμα έχει στόχο να αναδείξει μια παγιωμένη εκπαιδευτική πρακτική μέσω των κινητών συσκευών με εκμετάλλευση διαδικτυακών εφαρμογών, ενσωματωμένων στα  «εμπλουτισμένα διδακτικά βιβλία,» μόνο  που τώρα θα γίνει και το κάτι παραπάνω.

Μέχρι τώρα ξέραμε τα «απλά ηλεκτρονικά  βιβλία» σε φορμά   .pdf . Πριν χρόνια αποκτήσαμε την γλώσσα HTML5, οποία είχε την δυνατότητα να εκτελεί δυναμικά εκπαιδευτικά αρχεία λογισμικών τα οποία είχαν την δυνατότητα να «παίζουν» χωρίς πρόσθετα σε οποιονδήποτε περιηγητή (Firefox, Opera, Chrome κτλ.) και σε κινητές συσκευές. Αποκτήσαμε έτσι τα «εμπλουτισμένα βιβλία» που παρουσιάζαμε στους διαδραστικούς πίνακες ή στους βιντεοπροβολείς. Τα νέα βιβλία πάνε ένα ακόμη βήμα μπροστά:

Στην έντυπη μορφή τους που θα έχουν στα χέρια τους όλοι οι μαθητές, θα έχουν τους κώδικες γρήγορης απόκρισης, QR, δηλαδή κάτι μικρά τετραγωνάκια που έχουμε μέσα τους μικρότερα ασπρόμαυρα τετραγωνάκια. Ένα τέτοιο τετραγωνάκι, το σαρώνει με το κινητό του ο μαθητής ή ο καθηγητής και μεταφέρεται μέσω συνδέσμου σε εκπαιδευτική εφαρμογή. Δηλ. αντί να γράψω τον σύνδεσμο https://www.esos.gr/  φωτογραφίζω το εικονίδιο  και μεταβαίνω στον σύνδεσμο κατ΄ ευθείαν .  

Και μια αισθητική λεπτομέρεια: Το εικονίδιο μπορεί να έχει μέγεθος πολύ μικρότερο (π.χ.  το 1/16 του εμφαινομένου ) και να είναι αναγνώσιμο και λειτουργικό. Υπάρχει ακόμα δυνατότητα ο κώδικας να είναι και αισθητικά άρτιος και να μην έχει την συνήθη χαοτική ά-σχημη μορφή του, όπως στο παράδειγμα που βλέπουμε. 

Η αντιγραφή μιας διεύθυνσης URL από τυπωμένο χαρτί, πρακτικά είναι αδύνατη χωρίς λάθος ιδίως αν είναι μεγάλη. Αυτό το πρόβλημα έλυσε ο κώδικας QR  Ήδη  το ευρύ κοινό, μικροί και μεγάλοι,  έχουν  εκπαιδευθεί από φιάλες αναψυκτικών συσκευασίες ζαχαρωτών , τυχερά παιγνίδια τύπου τζόκερ, λότο , στοίχημα κτλ και την τηλοψία. 

Εδώ λοιπόν έγκειται και το «μυστικό»  του γιατί επετράπη η κατοχή των κινητών στις αίθουσες, και απαγορεύτηκε η χρήση τους ενώ έως  πρό τινος απαγορευόταν  και η κατοχή.  Θα χρησιμοποιούνται αυστηρά εκπαιδευτικά, μέσα στην τάξη, με όλες τις ισορροπίες για απαγορευόμενη αλλότρια χρήση. 

Ήδη υπάρχουν διάφορες διαδικτυακές εφαρμογές που κάνουν μια τυπική έγγραφή οι μαθητές , σκανάρουν από την θέση τους των κώδικα QR και απαντούν με καταγραφή των απαντήσεων, ποιος απάντησε πρώτος κτλ. Ενεργοποιούνται  όλοι…

Το πρόβλημα διάθεσης δωρεάν κινητών, πρέπει να θεωρείται ήδη λελυμένο, καθώς όλοι έχουν ένα στοκ κινητών χωρίς κάρτα  SIM, που έχουν πλήρη  λειτουργικότητα, και έχουμε πάρει το καινούργιο επειδή έχει πολύ μεγαλύτερη ανάλυση η φωτογραφική μηχανή.  Σε αυτό το  στοκ θα αναζητηθεί το «εγώ δεν έχω κινητό» συν η παρακαταθήκη σε ταμπλέτες των Σχολείων, από την εποχή της πανδημίας, όσα υπάρχουν. 

Πριν δεκαετίες όλοι οραματίζονταν το «Σχολείο του μέλλοντος» με ένα κινητό ενσωματωμένο στο χέρι του μαθητή. Αυτή η εποχή ήλθε, αλλά ήλθε και η τεράστια δυνατότητα  κακοποίησης μέσω αυτού, εξαναγκάζοντας τις κοινωνίες να τα βγάλουν από τα Σχολεία, είτε να απαγορεύσουν την χρήση τους. 

Τα  αρχαία βιβλία ενσωματώνουν κώδικα μετατροπής και μεταφοράς του προφορικού λόγου σε  γραπτό και αναπαραγωγής του από τρίτον, κάτοχο του κώδικα, τον οποίο ονομάζουμε «εγγράμματο πολίτη».  Από αιώνες ενσωματώθηκαν ακίνητες εικόνες και διαγράμματα. Τα πολύ λίγα τελευταία χρόνια έχουμε ενσωμάτωση κινούμενης εικόνας με ήχο, όπου αναπαρίστανται καλύτερα τα φαινόμενα, τα πειράματα, τα διαγράμματα και οι δυναμικές μαθηματικές έννοιες που τις παριστάναμε μέχρι τούδε  με πολύ αφαίρεση και φαντασία ως στατικές. 

Έχουμε μια εξελικτική κίνηση προς το απολύτως φυσιολογικό μέσω της  τεχνολογίας και αυτό πρέπει να το κάνουμε  με τον πλέον ασφαλή τρόπο για όλους.

Περί αυτού πρόκειται…

Συμπερασματικά λοιπόν:

1.    Εξοικειωνόμαστε με το εικονικό κουμπάκι της  κάμερας που ενεργοποιεί την σάρωση του κώδικα γρήγορης απόκρισης QR

2.    Αν έχουμε παλιό  κινητό, ψάχνουμε στο  Google Store κάποια εφαρμογή με αναζήτηση «ανάγνωση QR»

3.    Εκτυπώνουμε τις καρτούλες μας με τον QR  κωδικό της ιστοσελίδας μας. 

4.    Πειραματιζόμαστε  όπου εντοπίσουμε τον κώδικα και είμαστε μέσα στο όχημα των παγκόσμιων εξελίξεων. 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (19)

Μήτσος
|

Δεν φταίει ο σύμβουλος εκπαίδευσης Γιάννης Πλατάρος. Όλα είναι απολύτως φυσιολογικά. Ο θεσμός του σχολικού συμβούλου, αν και «δασκαλογέννητος», δεν υποστηρίχτηκε από τους γονείς του ποτέ. Δεν υπάρχει ούτε ένα ψήφισμα, απόφαση συνέλευσης, τοπικής ή γενικής, πρόταση επιστημονικού οργάνου, για μια αποτελεσματική λειτουργία του θεσμού με πρωτεύοντα στόχο αυτό που διακαώς επιθυμεί η κάθε οικογένεια: τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου. Το μόνο που υπάρχει είναι μια διαρκής σαραντάχρονη αντιπαράθεση*, σύγκρουση, κατά την οποία τίποτε το γόνιμο δεν έχει παραχθεί. Ο πολίτης που παρακολουθεί έχει δύο επιλογές: ανικανότητα ή σκοπιμότητα; Και επειδή δεν υπάρχει ανάλογο παγκοσμίως, είναι πολύ πιθανό να συγκλίνει προς τη δεύτερη επιλογή, γεγονός που προκαλεί τη γένεση ενός δεύτερου αρχικού ερωτήματος:
Υπάρχουν πραγματικές προοδευτικές πολιτικές δυνάμεις στον τόπο μας;
Αν υπάρχουν - κι αυτό πρέπει να αποδειχθεί - πόσες απ' αυτές βρίσκονται μέσα στο Κοινοβούλιο και πόσες εκτός;
Οι μεγάλες «επιστημονικές» δυνάμεις μπορούν να συμβάλλουν. Ποια είναι η συμβολή τους μέχρι σήμερα; Αν είναι ανύπαρκτη, υπάρχει πολιτική εξήγηση;

* Η πιο πρόσφατη είναι αυτή που δημοσίευσε προχθές το esos:
https://www.esos.gr/arthra/90891/23-panepistimiakoi-toy-tmimatos-epae-a…
Η πιο σπουδαία, κατά τη γνώμη μου, αυτή που δημοσίευσε το esos πριν από έξι χρόνια:
https://www.esos.gr/arthra/55216/parafrazontas-ton-gkramsi-oi-sholikoi-…

@Θωμάς Παπανικας
|

"Ακούω απόψεις τεχνοφοβικες και απόψεις που αποθεώνουν την τεχνολογία.... Πάλι δύο άκρα σε όλα... Μια χαρά τα λέει ο Πλαταρος. Δεν βλέπω σε τι κάνει λάθος... Η μόνη ένσταση είναι ότι για την ώρα η χρήση κινητού μέσα στην τάξη από μαθητές δεν επιτρέπεται"

Κε Θωμά υπάρχει μία στο εκατομμύριο να βγάλουν το κινητό μέσα στην τάξη για να σκανάρουν το QR code μόνο; σε λίγα δευτερόλεπτα τι θα δείχνει η οθόνη; και πως θα κάνετε έλεγχο σε 30 οθόνες κινητών να δείτε ότι σας άκουσαν και σάρωσαν τον κώδικα και όχι απλά δεν διαβάζουν τα μηνύματά τους ή φόρτωσαν κάποιο παιχνίδι; Πόση ώρα διδασκαλίας θα πάρει ο έλεγχος;

Άντε όπως πάμε θα δούμε και
|

Ότι είναι μόδα και μας μοστράρουν οι εταιρείες ...βούρ να το πάρουμε και να το βάλουμε στα σχολεία:
- Ο ενεργός εκπαιδευτικά ρόλος των κονσολών παιχνιδιών στα νέα Βιβλία των Σχολείων
- Ο ενεργός εκπαιδευτικά ρόλος των mcDonadls στο διάβασμα των παιδιών
- Ο ενεργός εκπαιδευτικά ρόλος των διακοπών στη μόρφωση των μαθητών
- Ο ενεργός εκπαιδευτικά ρόλος των ΣΠΑ μέσα στα σχολεία
- Ο ενεργός εκπαιδευτικά ρόλος της επιχειρηματικότητας μέσα στα σχολεία
- Ο ενεργός εκπαιδευτικά ρόλος των γρήγορων αυτοκινήτων στα σχολεία
- Ο ενεργός εκπαιδευτικά ρόλος της τράπ μουσικής νέα Βιβλία των Σχολείων (να μελοποιούνται τα βιβλία σε τράπ τραγούδια με την διδακτέα ύλη)

Ότι είναι μόδα και μας μοστράρουν οι εταιρείες ...βούρ να το πάρουμε και να το βάλουμε στα σχολεία

@Πλάταρος Γιάννης
|

"Ναι παγκοσμίως, σε επιμορφώσεις και μεταπτυχιακά, η παιδεία του μέλλοντός μας, είχε για το κινητό, κεντρικό δεσποζοντα ρόλο.
Δεν έτυχε να το ακούσετε."
Μήπως εταιρείες ίντερνετ και κινητών πλήρωναν αυτές τις επιμορφώσεις με τελείως ...αφιλοκερώς;
εγώ βλέπω στα περίφημα σκανδιναβικά μοντέλα τα κινητά να είναι στη τσάντα στο ντουλάπι κλειδωμένα και οι μαθητές να κάνουν μαθησιακές δραστηριότητες και εργαστήρια αποκόμισης εμπειρίας ακόμα και για μαθήματα ζωής πχ να φτιάχνουν ψωμί, κεικ, φαγητό,,,
Εσείς καμαρώνετε να χρησιμοποιεί το παιδί το κινητό για να παραγγείλει ντελίβερι αντί να ξέρει να φτιάξει ένα απλό γεύμα; ή να προσπαθεί πρώτη φορά στη ζωή του σε μια συνταγή από το κινητό και να βγαίνει άνοστο γιατί δεν έχει εμπειρία και να το πετάει;

μάλλον φύγατε από το κλασσικό "τα αγαθά κόποις κτώνται" και πήγατε στο "τα αγαθά με κλίκ κτώνται"

Απλά πράγματα
|

- η μαθησιακή διαδικασία σημαίνει να τριφτείς με το θέμα, να λύσεις ασκήσεις, να δεις λυμένα παραδείγματα και να υπογραμμίσεις τα βασικά και να παράγεις γράφοντας σκέψεις, τύπους, σχήματα, σβήνοντας και διορθώνοντας και αποτυπώνοντας στο μυαλό σου την εικόνα και τα λάθη που έκανες. το κινητό είναι ξένο σε αυτές τις διαδικασίες, δύσχρηστο με μια οθόνη που σου χαλάει τα μάτια και σε κουράζει πολύ πιο γρήγορα από το βιβλίο...
- αν μάθουμε τα παιδιά να εξαρτώνται 100% από το κινητό για τα πάντα, τι θα γίνει όταν δεν θα υπάρχει κινητό για οποιοδήποτε λόγο; το παιδί θα απενεργοποιείται αυτόματα;
- πως ο καθηγητής θα βλέπει ταυτόχρονο 30 οθόνες κινητών για να δει ότι σκάναραν και πήγαν στο φωτόδεντρο και δεν πήγαν σε σελίδα με παιχνίδια, σε αποθηκευμένα βίντεο ή δεν ηχογραφούν και βιντεοσκοπούν τον ίδιο και το μάθημα; Θα ήθελα πολύ να δώ τον κο Πλαταρο να κάνει μια τέτοια υποδειγματική διδασκαλία με τα κινητά σε ένα ανήσυχο τμήμα της Β Λυκείου.
- η εξάρτηση από το κινητό σημαίνει εξάρτηση από τις εταιρείες που σου πασάρουν ότι διαφήμιση θέλουν και σου πασάρουν ότι προϊόν θέλουν σαν απαραίτητο και φθηνό...σπρώχνουν ασυνείδητα τον χρήστη να καταναλώνει και να παίρνει πράγματα που δεν χρειάζεται...όπως και το επόμενο μοντέλο κινητού...
- μεγάλο ποσοστό τροχαίων ατυχημάτων αποδίδεται στην εξάρτηση από το κινητό που μόλις κάνει έναν ήχο αμέσως παρατάνε το τιμόνι και το αρπάζουν ή οι επαγγελματίες μιλάνε καθ οδόν και δεν προσέχουν το δρόμο για να κλείσουν την επόμενη δουλειά και οι ερωτευμένοι μιλάνε με το έτερο ήμισυ και λένε ζουζουνιες χαλαρώνοντας και παίρνοντας τελείως την προσοχή τους από το δρόμο.
υπάρχουν και άλλα παραδείγματα που δείχνουν ότι οι ενήλικες δεν κάνουν σωστή χρήση του κινητού,,,θα το κάνουν οι εθισμένοι μαθητές...έχετε τέτοια ελπίδα;;;;

Θωμάς Παπανικας
|

Ακούω απόψεις τεχνοφοβικες και απόψεις που αποθεώνουν την τεχνολογία.... Πάλι δύο άκρα σε όλα... Μια χαρά τα λέει ο Πλαταρος. Δεν βλέπω σε τι κάνει λάθος... Η μόνη ένσταση είναι ότι για την ώρα η χρήση κινητού μέσα στην τάξη από μαθητές δεν επιτρέπεται. Από εκπαιδευτικό επιτρέπεται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Ανατρέξτε στη νομοθεσία να το βρείτε. Στο μέλλον θα επιτραπεί;;;;; δεν ξέρω. Όλα πιθανά είναι.
Από εκεί και πέρα που είναι το πρόβλημα;;; Ποιος σας είπε ότι πρέπει να διαβάζουμε από ηλεκτρονικό βιβλίο και ποιος είπε ότι τα λινκ παραπέμπουν σε κείμενα που διαβάζονται ηλεκτρονικά;;; τα πιο πολλά σε εφαρμογές παραπέμπουν στο φωτόδεντρο και αλλού. Και κάποιες είναι πολύ πετυχημένες και βοηθάνε. Δίνουν προστιθέμενη αξία στη διδασκαλία.
Ακούω πολλούς να καταριουνται την τεχνολογία. Να λένε ότι οι μαθητές έχουν στη συνείδηση τους το κινητό ως συσκευή ψυχαγωγίας και μόνο. Ισχύει. Γιατί αυτό τους μάθαμε από τα γεννοφάσκια τους. Όμως δεν είναι συσκευή ψυχαγωγίας. Αν θέλετε να τα αφήσετε να πιστεύουν ότι είναι, κάντε το. Η τεχνιτή νοημοσύνη είναι μία πραγματικότητα. Αν θέλετε να κάνετε ότι δεν υπάρχει κάντε το. Αν νομίζετε ότι για την κατάσταση των μαθητών φταίει η τεχνολογία και όχι η υποκουλτούρα της κοινωνίας που δίνει το ταμπλετ στο τετράχρονο και το αφήνει να βλέπει τικ τοκ για μην ενοχλεί... τότε τι να πω... Μάλλον έχετε μπερδέψει την τεχνολογία με το τικ τοκ.
Τώρα θα μου πείτε... Όλα τα προβλήματα η τεχνολογία θα τα λύσει;;; όχι. Μακάρι να μπορούσε. Αλλά να κάνουνε και σα ναην υπάρχει;;;; είναι σα να προσπαθείς να πας στην Αμερική κολυμπώντας ενώ υπάρχει αεροπλάνο.
Έλεος πια με τη δαιμονοποίηση της τεχνολογίας... Δε φταίει η τεχνολογία... Η άγνοια φταίει...

Η μόνη ένσταση μου.... Όχι... Δεν υπάρχει στοκ συσκευών που λειτουργούν στα σπίτια. Πλέον τα κινητά μας τα πετάμε όταν χαλάσουν. Δεν έχουμε την πολυτέλεια για στοκ

Φαέθων
|

Αγαπητέ κύριε Πλατάρε, θα μου επιτρέψετε κάποιες παρατηρήσεις επί του άρθρου σας.
1. Καταρχάς, η χρήση του κώδικα QR στο έντυπα βιβλία δεν είναι κάτι καινοφανές. Για τα σχολικά εγχειρίδια ίσως ναι, αλλά όχι γενικώς. Κυκλοφορούν αρκετά βιβλία που έχουν ενσωματώσει αυτή τη λειτουργία. Άλλωστε το αναφέρετε και ο ίδιος σε άλλες μορφές εμπορικών προϊόντων.
2. Η χρήση φορητών συσκευών στη διδασκαλία χρησιμοποιείται σε κάποιο βαθμό από σχολεία του εξωτερικού. Ας μην κάνουμε ότι "ανακαλύπτουμε την Αμερική". Όποιος έχει επιμορφωθεί σε σχετικά αντικείμενα το γνωρίζει.
3. Σας υπενθυμίζω ότι με βάση την τρέχουσα ΥΑ "απαγορεύεται εντός των σχολικών χώρων κτιρίων και υπαίθριων χώρων η εμφανής κατοχή ή και η χρήση κινητού τηλεφώνου ή άλλης ηλεκτρονικής συσκευής ή παιχνιδιών που διαθέτουν σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου, για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση από τους μαθητές". Προκειμένου να γίνει αυτό που αναφέρετε, χρειάζεται να απαλειφθεί με τροποποίηση της ΥΑ και όχι με εγκύκλιο η λέξη "κατοχή" και η φράση "οποιαδήποτε άλλη χρήση", κάτι που μάλλον θα δημιουργήσει νέα θέματα (π.χ. ο μαθητής μπορεί να ισχυριστεί ότι άνοιξε το κινητό για να δει την ώρα ή τυχόν μηνύματα που του έχουν στείλει). Ερχόμαστε όμως στο διά ταύτα: έχουν οι έλληνες μαθητές την κουλτούρα χρήσης του κινητού τηλεφώνου ή άλλης φορητής συσκευής για τους σκοπούς του μαθήματος; Εδώ με δυσκολία αξιοποιούν τους υπολογιστές προς τούτο, και όχι τόσο επειδή δεν γνωρίζουν, όσο γιατί στην αντίληψή τους ο υπολογιστής, το κινητό, η ταμπλέτα είναι μέσα για άλλους σκοπούς, σίγουρα όχι εκπαιδευτικούς. Και πριν βιαστούμε να απαντήσουμε "θα αποκτήσουν την κουλτούρα", ας αναρωτηθούμε πρώτα σε ποιο βαθμό οι γονείς των παιδιών τα έχουν προετοιμάσει για κάτι τέτοιο (για να μην πω αν είναι και οι ίδιοι προετοιμασμένοι). Κατά συνέπεια, τέτοιες πρωτοβουλίες χρειάζονται ιδιαίτερη προεργασία για τον τρόπο με τον οποίο θα ενσωματωθούν. Δεν μπορούμε να τις βλέπουμε αποκομμένες από τη γενικότερη αντίληψη των παιδιών για τη χρήση του κινητού τηλεφώνου. Αβρόχοις ποσί το υπουργείο στη συνέχεια θα ζητά ευθύνες από τον εκπαιδευτικό αν ένας μαθητής φωτογράφησε κάποιον άλλο ή αν έστειλε ένα μήνυμα κ.ο.κ. Επαναλαμβάνω χρειάζεται πολλή δουλειά από πριν. Και ας μην ξεχνάμε ότι γενικώς ως λαός δεν έχουμε και το καλύτερο όνομα στην εφαρμογή κανόνων, κάτι που δυστυχώς το περνάμε και στα παιδιά μας. Κλείνοντας το συγκεκριμένο, θα ήθελα επίσης να υπενθυμίσω μία πρόταση από την πρόσφατη έκθεση της επιτροπής για την αντιμετώπιση της νεανικής παραβατικότητας. Προτάθηκε να γίνει αίτημα προς τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας να έχουν χαμηλή ή καθόλου ροή δεδομένων (ταχύτητα) από τους σταθμούς βάσης πλησίον σε σχολεία. Μάλλον λοιπόν το σκεπτικό είναι να μην χρησιμοποιούνται τα κινητά των μαθητών για οποιαδήποτε χρήση. Και εννοείται ότι αν αυτό ζητηθεί από τις εταιρίες όποια σχολεία έχουν ασύρματο δίκτυο θα χρειαστεί να το κλείσουν. Επομένως, χωρίς τη χρήση διαδικτύου ακυρώνεται και η λειτουργία του QR code.
4. Κι ένα τελευταίο. Δεν υπάρχει στοκ κινητών τηλεφώνων, γιατί πολύ απλά δεν μπορεί το κράτος να απαιτεί από τον πολίτη να χρησιμοποιεί κάτι που δεν του παρέχει το ίδιο. Έχει, δεν έχει είναι δικό του θέμα, δεν μπορεί το κράτος να θεωρεί ότι πρέπει να έχει. Αφήστε που σε όσους γονείς επικαλούνται ότι "το παιδί χρειάζεται κινητό για να ξέρω πού βρίσκεται" τους απαντάω, "Γιατί δεν του παίρνετε ένα των 20Ε; Ομιλία έχει, μηνύματα έχει, τι άλλο θέλετε;" Επομένως εκεί δεν υπάρχει η δυνατότητα ανάγνωσης QR code.
Ναι, λοιπόν, στη χρήση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση. Πρώτα όμως χειάζεται προεργασία και όλα με μέτρο. Κάπου εδώ μπαίνει και το έγχαρτο βιβλίο και το γράψιμο με το χέρι.

Τεο
|

Να υποθέσω ότι μαζί με κινητά, τα κιτ ρομποτικής και άλλες ψηφιακες συσκευές θα στείλουν στα σχολεία και καινούργια θρανία μαζί με καινούργιες καρέκλες γιατί αυτές που έχουν είναι πριν το '98. αναμένονται και σοβατζηδες, ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί κ.α. γιατί οι δήμοι δεν έχουν προσωπικό και τα σχολεία δεν έχουν χρήματα...

Μήτσος
|

Χρήσιμα τα ψηφιακά εργαλεία, αναμενόμενη η εξέλιξή τους και πάντοτε ο δάσκαλος θα αναζητά, ύστερα από μια πρώτη σκέψη, ένα καλύτερο, ειδικά όταν θα διαπιστώνει ότι τα μαθησιακά αποτελέσματα δεν τον ικανοποιούν. Κι αυτό επειδή οι στόχοι είναι δεδομένοι, έχουν καθοριστεί στο πρόγραμμα σπουδών.
Οι δεύτερες σκέψεις είναι οι σημαντικές:
Είναι η μεθοδολογία που χρησιμοποιώ η κατάλληλη;
Μήπως πρέπει να τη βελτιώσω, να την αναθεωρήσω, να πάω σε μια άλλη;
Μήπως πρέπει να γράψω επεξηγηματικές σημειώσεις;
Είναι και οι στόχοι πολλοί, ο α) , ο γ) , ο θ) είναι πολύ δύσκολοι. Δε γίνεται να επιτευχθούν όλοι, πρέπει να τους ιεραρχήσω, να επιλέξω... Θα αφήσω ένα σημείωμα για τον δάσκαλο που θα τα πάρει του χρόνου... Πασαλείμματα δε θα κάνω! Θα μάθουν πέντε πράγματα σωστά. Αν είχαν μπει σε πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας αυτοί οι τέσσερις... τότε που ήταν στις μικρές τάξεις, το τώρα δε με διέκοπταν συνεχώς. Αυτά τα ατελείωτα «γιατί;» μακραίνουν τη διδασκαλία αφάνταστα...
Έχω κι αυτούς τους έξι που δε μπορούν να παρακολουθήσουν γιατί... και ψάχνουν διαρκώς αφορμή για δράση που διακόπτει τη διδασκαλία.
Αν δε βρω μια λύση για την περίπτωσή τους, καλύτερα αποτελέσματα δε πρόκειται να δω...
Είναι κι αυτός ο θόρυβος από την αυλή... του έχω πει του γυμναστή να μην τους επιτρέπει να φωνάζουν!...
- Τον σύμβουλο, τον πήρες τηλέφωνο;
- Όι, δε προλαβαίνει, αξιολογεί κάθε μέρα.
- Πάρε τον Πιέρ!

NN
|

@Πλατάρος Γιάννης, 20 Νοε 2024 13:05
Λοιπόν, επειδή συνεχίζετε και αναφέρεστε σε μια παλιά μας συζήτηση σχετικά με το g και καθώς σας άφησα πολύ καιρό να το σκεφτείτε σαν μαθηματικός, θα σας κάνω τώρα τη χάρη να σας δώσω την απάντηση και να σας δείξω ότι ούτε στα μαθηματικά που σπουδάσατε τα πάτε τόσο καλά, πόσω δε μάλλον σε άλλα θέματα που επιμένετε να ανακατεύεστε και να αυτοθεωρείστε ειδήμων.
Λοιπόν, το g είναι διάνυσμα που "βλέπει" πάντα στο κέντρο της ( μη "πεπλατυσμένης" - κατά προσέγγιση) γης, άρα η κατεύθυνσή του αλλάζει με το γεωγραφικό πλάτος. Και όταν αλλάζει η κατεύθυνση ενός διανύσματος, τότε το διάνυσμα δεν είναι σταθερό. Θα έπρεπε βέβαια να σας αναφέρω ότι το g αλλάζει και με το γεωγραφικό μήκος, αλλά επειδή εσείς χαρακτηρίσατε τη γη σαν "στρογγυλή" (δύο διαστάσεων δηλαδή), χάθηκε η έννοια της 3ης διάστασης και μαζί της το γεωγραφικό μήκος.
.
Για το θέμα του άρθρου βεβαίως μόνον ειρωνικά μπορέσατε να απαντήσετε, όχι για την ουσία. Ή αλλιώς, την μπάλα στην κερκίδα.

Πλατάρος Γιάννης
|

@ Απορία & Δεν περιγράφω άλλο.
Ο κώδικας αφορά έντυπα βιβλία.
Ο κώδικας αφορά διάβασμα στο σπίτι κυρίως, όπου έχουμε μια αφάνταστη διευκόλυνση της τεχνολογίας. Έως τώρα, είχαμε τα εμπλουτισμένα βιβλία που είχαν συνδέσμους. Όμως η ανάγνωση βιβλίου από οθόνη, είναι ακόμα αρκετά πίσω. Η ανάγνωση βιβλίου από οθόνη, είναι υποκατάστατο του υλικού, έντυπου βιβλίου και δεν υπάρχει σχέση με την μυρωδιά του μελανιού που λένε οι ρομαντικοί, ισχύουν μερικώς, αλλά το θέμα είναι κυρίως εργονομικό και λειτουργικό.
Βρέθηκε τεχνολογικά τρόπος να έχουμε όλα τα πλεονεκτήματα του βιβλίου και όλα τα πλεονεκτήματα του ψηφιακού βιβλίου, χωρίς να αλληλοεξουδετερώνονται:
Διαβάζω κανονικά το βιβλίο μου, το έντυπο.
Λύνω κανονικά τις ασκήσεις μου χειρόγραφα
Ορισμένες δραστηριότητες που έχουν προστιθέμενη μαθησιακή αξία, τις κάνω ηλεκτρονικά
Αποφεύγω να πληκτρολογώ μακριές διευθύνσεις με τυχαία γράμματα και αριθμους. Με ένα κλικ είναι μέσω κινητού στο περιβάλλον προστιθέμενης αξίας.
Χρησιμοποιώ τον κρίσιμο όρο "προστιθέμενη αξία" διότι η ψηφιακή τεχνολογία έχει πραγματικό νόημα όταν προσδιδει καλύτερο μαθησιακό αποτέλεσμα , από τον παραδοσιακό τρόπο. ΔΕΝ κάνω μάθημα με ψηφιακή τεχνολογία, αν αυτό που κάνω δεν είναι καλύτερο κατά προφανή τρόπο.
Συνήθως η τεχνολογία μας δείχνει κάτι ταχύτερα και ακριβέστερα. Όμως αυτό ΔΕΝ ΦΘΑΝΕΙ! Πρέπει να αναδεικνύει το αντικείμενο καλύτερα.
Η εύρεση ενός γεωμετρικού τόπου, μέσω λογισμικού, είναι μια μηχανική λειτουργία που μιμείται την ανθρώπινη εύρεση ταχύτερα και ακριβέστερα. Η αιτιολόγηση είναι το έργο του μαθητή. Αν και έχουν βρεθεί μηχανές αποδείξεων, εκπαιδευτικά, θα το επανανακαλυψει ο μαθητής.
Η ψηφιακή τεχνολογία, θέλει αυτό το φίλτρο.
Οι μηχανικές και υπολογιστικές δεξιότητες είναι για τα μηχανήματα. Ο άνθρωπος για το παραπάνω. Βοηθός στο παραπάνω η τεχνητή νοημοσύνη.
Δεν μας δίνει μόνο πληροφορίες.
Ελέγχει εικασίες μας.
Κάνει συγκρίσεις φαινομενικά ανόμοιων, με αναλογική σκέψη.
Υλοποιεί διερευνήσεις εικασιών που δεν τολμάς να ακουμπήσεις λόγω χρόνου . Χωρίς να ξέρεις γραμμή κώδικα με εισαγωγή προβλήματος σε φυσική γλώσσα σου δίνει τον κώδικα διερεύνησης....
Ενημερωθείτε με τα νέα φιλικά μηχανήματα . Μάθετέ τα!...Χρησιμοποιείτε τα!.....
Οι φίλοι μας οι πληροφορικοι βλέπουν να υποκαθίστανται ως προγραμματιστές από το τσατ-τζιπιτί. Θα χάσουν την δουλειά τους;;; ΟΧΙ!....Θα γίνουν καλύτεροι και παραγωγικότεροι! ...
Όπως οι φωτογράφοι! ...Δεν καταργήθηκαν, έγιναν καλύτεροι!...
Με την βιομηχανική επανάσταση δεν καταργήθηκαν οι εργάτες.Εγιναν λιγότεροι , αλλά καλύτεροι, εξειδικευμένοι πιο μορφωμένοι ....
Οι δραγουμάνοι θα καταργηθούν με το γκουγκλτρανσλεϊτερ; Όχι! ...Θα γίνουν καλύτεροι!....
Οι ταξιτζήδες θα καταργηθούν με την ρομποτική αυτοκίνηση ;;; ΝΑΙ!... Αυτοί θα καταργηθούν! ...Θα αλλάξουν επάγγελμα και θα γίνουν πολιτικοί αναλυτές στα κανάλια.!...
Ας μην είμαστε λουδίτες....
Ναι στις νέες τεχνολογίες!....

Πλατάρος Γιάννης
|

@ john t.
Ο κώδικας γρήγορης απόκρισης αφορά έντυπα βιβλία.
Το βιβλίο προβάλλεται στον διαδραστικό.
Έκανα προσπάθεια να τα γράψω πολύ απλά, έχοντας κατά νου, ότι οι περισσότεροι δεν έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ το τετραγωνάκι με με τα ασπρόμαυρα μικρά τετραγωνάκια.
Ξαναδιαβάσετε παρακαλώ το σημείωμα.

@ Αν πέσει το διαδίκτυο
Αν πεσει, γράφουμε στον διαδραστικο.
Αν κοπεί το ρεύμα γράφουμε στον πίνακα μαρκαδόρου.
Η απορία σας είναι αρχαία και απαντημενη αρχαιοθεν.

@ πρώτη φορά, από εσάς το ακούω.

Ναι παγκοσμίως, σε επιμορφώσεις και μεταπτυχιακά, η παιδεία του μέλλοντός μας, είχε για το κινητό, κεντρικό δεσποζοντα ρόλο.
Δεν έτυχε να το ακούσετε.

@Ν.Ν.
Μάλλον στενοχωρηθηκατε με τον νόμο του Νεύτωνα που δεν μεταβάλλεται με το γεωγραφικό πλάτος όπως ανακαλύψατε και η Σουηδία δεν σας βάζει για το Νόμπελ.
Εσείς τα έχετε γράψει. Εγώ ομως δεν σας φταίω να μου γραφετε ότι έκανα παράπτωμα επειδή είπα ότι στο κοντινό μέλλον θα χρησιμοποιούνται τα κινητά μέσα στην τάξη.
Όταν χρησιμοποιηθούν θα έλθει εγκύκλιος. Δεν θα γίνει αυτόματα.

@Αα.
Δεν δικαιολογώ κατι, εξηγώ, με επιχειρήματα το τι θα γίνει με ένα νέο δεδομένο που υπέπεσε στην αντίληψη μου, το οποίο ήξερε το υπουργείο και δεν ήξερα εγώ .
Ο κώδικας για τα έντυπα βιβλία, είναι σε όλα τα Βίλια γυμνασίου λυκείου.
Δεν είναι υποχρεωτικό να πεισθούν όλοι . Στατιστικά , προβλεπεται ακόμα και για μαθηματικές αποδείξεις.
Ας πούμε δεν καταλαβαίνουν όλοι οτι 0,999.... επ άπειρον κάνει ακριβώς 1 και όχι περίπου 1.
Δεν θα σας πείσω ότι έτσι είναι....

ΑΠΟΡΙΑ
|

Και γιατί να μην έχει 25 tablets η κάθε τάξη;

Δεν περιγράφω άλλο...
|

Εντάξει, το τερματίσαμε... τι άλλο θα ακούσουμε. Σταματήστε αυτές τις καραμέλες με τα ηλεκτρονικά μέσα, τους διαδραστικούς πίνακες, τα QR και τα κινητά. Διαβάστε λίγο επιτέλους! Υπάρχουν εδώ και χρόνια μελέτες που δείχνουν ότι το μαθησιακό αποτέλεσμα και οι επιδόσεις των μαθητών είναι ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ όταν διαβάζουν σε tablets και οθόνες, και καλύτερες όταν το υλικό μελέτης είναι χάρτινο βιβλίο. Αυτό το έχουν εμπεδώσει ήδη άλλες ευρωπαϊκές χώρες και το εφαρμόζουν εδώ και χρόνια. Εδώ ακόμα κάνουν μερικοί λες και ότι είναι ηλεκτρονικό θα φέρει "επανάσταση" και πρέπει να το υιοθετούμε "δια πάσαν νόσον και...". Σταματήστε να προωθήτε αστήρικτες απόψεις που βασίζονται στη φαντασία και όχι σε εμπειρικά δεδομένα. Στο μεταξύ οι μαθητές τελειώνουν το Λύκειο και είναι αναλφάβητοι.

John T
|

Να γράψετε και ένα άρθρο με οδηγίες χρήσης των βιβλίων, π.χ. ξεκινάμε από τη σελίδα με αριθμό 1, τι κάνουμε αν δεν έχουν αριθμούς οι σελίδες, πώς αποφεύγουμε να τα κρατάμε ανάποδα κλπ, για όσους δεν έχουν εξοικειωθεί ακόμα και με την προηγούμενη τεχνολογία.

Αν πε΄σει το δίκτυο κινητής και ίτερνετ
|

δηλαδή καταργείται η διδασκαλία και απενεργοποιείται ο μαθητής;;
Έλεος

Πρώτη φορά από εσάς το ακούω
|

"Πριν δεκαετίες όλοι οραματίζονταν το «Σχολείο του μέλλοντος» με ένα κινητό ενσωματωμένο στο χέρι του μαθητή"
εμείς οραματιζόμαστε το σκεπτόμενο και καλό πολίτη μαθητή με ήθος,ευγένεια και κριτική σκέψη και ικανό να ξεπεράσει προβλήματα με τρόπους που εφευρίσκει ο ίδιος με τις γνώσεις του και όχι κλίκ εδώ να το πάρεις έτοιμο, κλίκ εκεί μη γράψεις 10 γράμματα στο πληκτρολόγιο και πάθεις και τίποτα..
Εμείς δεν οραματιστήκαμε το μαθητή που του γράφει η τεχνητή νοημοσύνη τις ασκήσεις και είναι με ένα κινητό στο χέρι.
Εσάς πως σας προέκυψε κε Πλάταρε δεν ξέρω...΄μάλλον είστε στέλεχος του καναπέ...και του κλίκ

NN
|

«Θα χρησιμοποιούνται αυστηρά εκπαιδευτικά, μέσα στην τάξη, με όλες τις ισορροπίες για απαγορευόμενη αλλότρια χρήση.»
Από πού συνάγετε κύριε Πλατάρε ότι επιτρέπεται αυτού του είδους η χρήση;
Αυθαιρετείτε κύριε Πλατάρε! Αυθαιρετείτε!
Εδώ καλά-καλά δεν επιτρέπεται η χρήση των κινητών από τους εκπαιδευτικούς εκτός γραφείου...

Aa
|

Ακόμη και αυτό σπεύδει να δικαιολογήσει ο κ. Πλατάρος. Τι άλλο θα δούμε;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ