Για αυταρχική αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών και την προσπάθεια ακύρωσης του θεμελιώδους συνδικαλιστικού δικαιώματός τους στην απεργία, κάνουν λόγο.με κοινό ανακοινωθέν, 23 διδάσκοντες του τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής & Εκπαίδευσης του ΑΠΘ.
Ακολουθεί η ανακοίνωση
Τα υπογράφοντα μέλη του διδακτικού προσωπικού του ΤΕΠΑΕ ΑΠΘ - παρακολουθούμε εδώ και καιρό την προσπάθεια της εκάστοτε ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και κατ’ επέκταση της κυβέρνησης να επιβάλει στις/στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ένα σύστημα ατομικής αξιολόγησης, το οποίο έχει συναντήσει την ευρεία δυσπιστία, αποδοκιμασία και απόρριψη εκ μέρους τους.
Το τελευταίο διάστημα διαπιστώνουμε την αύξηση των κρουσμάτων καταστολής του συνδικαλιστικού αγώνα των εκπαιδευτικών, όπως η άσκηση πειθαρχικών διώξεων για τη συμμετοχή στην προκηρυγμένη από την ΔΟΕ απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση ή η καθαίρεση για τον ίδιο λόγο προϊσταμένων νηπιαγωγείων και διευθυντών/τριών.
Παρατηρούμε επίσης να συνεχίζεται -ακόμα και ενάντια σε σχετικές δικαστικές αποφάσεις- η απαράδεκτη ομηρία των εκπαιδευτικών που διορίστηκαν το 2020, για τους οποίους η κυβέρνηση αρνείται να εκδώσει τις διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησής τους.
Δηλώνουμε ότι η επιχειρούμενη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, με τα χαρακτηριστικά που έχει, παραγνωρίζει την επιστημονική πολυπλοκότητα της διδακτικής δραστηριότητας και των παιδαγωγικών σχέσεων εντός των σχολικών τάξεων.
Συρρικνώνει τη δραστηριότητα αυτή σε πρακτικές μέτρησης, σύγκρισης, ιεραρχικής κατάταξης, ανταγωνισμού και ελέγχου, βάσει καταγραφών κάποιων στιγμιοτυπικών εντυπώσεων και της προσωπικής γνώμης της κάθε αξιολογήτριας και αξιολογητή για την «ορθή» διδασκαλία.
Καταδικάζουμε την αυταρχική αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών και την προσπάθεια ακύρωσης του θεμελιώδους συνδικαλιστικού δικαιώματός τους στην απεργία.
Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στον αγώνα τους ενάντια
α) στις εφαρμοζόμενες πολιτικές εμπορευματοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης και γραφειοκρατικοποίησης της σχολικής ζωής,
β) στη μετατροπή των εκπαιδευτικών σε συγκρίσιμο, μετρήσιμο, επιτηρούμενο και ελεγχόμενο εκπαιδευτικό πληθυσμό χωρίς δυνατότητα παιδαγωγικής αυτονομίας και πρωτοβουλίας,
γ) στη διαρκή αμφισβήτηση των επαγγελματικών προσόντων και ικανοτήτων των εκπαιδευτικών,
δ) στην ενοχοποίησή τους για όλα τα προβλήματα της εκπαίδευσης,
ε) στην κατάσταση καθημερινού εργασιακού άγχους που βιώνουν στις σχολικές αίθουσες, αντιμετωπίζοντας πληθώρα άλλων προβλημάτων με τα παιδιά και τους γονείς τους.
- Αγγελάκη Ρόζη-Τριανταφυλλιά, Επίκουρη Καθηγήτρια
- Βαμβακίδου Ιφιγένεια, Καθηγήτρια
- Γκέκα Μαρία, Επίκουρη Καθηγήτρια
- Δημητριάδου Ιωάννα, Επίκουρη Καθηγήτρια
- Δημητρίου Αναστασία, Καθηγήτρια
- Δουρούμα Αδαμαντία, Ε.ΔΙ.Π.
- Ζαχαρής Γεώργιος, Επίκουρος Καθηγητής
- Θεοδοσιάδου Σοφία, Επίκουρη Καθηγήτρια
- Κακανά Δόμνα, Καθηγήτρια
- Κολιούλη Φλώρα, Επίκουρη Καθηγήτρια
- Κυρίδης Αργύρης, Καθηγητής
- Κυρίμης Χρήστος, Ε.ΔΙ.Π.
- Λενακάκης Αντώνιος, Καθηγητής
- Μπιρμπίλη Μαρία, Καθηγήτρια
- Ορφανίδης Δωρόθεος, Ε.ΔΙ.Π.
- Παπαδοπούλου Μαρία, Καθηγήτρια
- Παπανδρέου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
- Παυλή-Κορρέ Μαρία, Καθηγήτρια
- Παυλίδου Εύα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
- Πουρνάρας Νικόλαος, Ε.ΔΙ.Π.
- Σιδηροπούλου Χριστίνα, Ε.ΔΙ.Π.
- Τσολακίδου Πετρούλα, Καθηγήτρια
- Χρήστου Κωνσταντίνος, Επίκουρος Καθηγητής
Δεν ξέρουν δηλαδή έγκριτοι ακαδημαϊκοί και με το βάρος της ευθύνης της υπογραφής τους.... και που η δουλειά τους εδώ και 30-40 χρόνια είναι ακριβώς το να διδάσκουν, να εκπαιδεύουν και να αξιολογούν κάθε μέρα επί 4-6-10 χρόνια τους φοιτητές, για να γίνουν εκπαιδευτικοί και να πάρουν μεταπτυχιακά και διδακτορικά.... αλλά ξέρει καλύτερα ο χ, ο ψ, ο ζ, εγώ.... ίσως και η θεία μου η Τούλα στο χωριό?
Εάν πχ 23 πανεπιστημιακοί γιατροί ή νομικοί ή μηχανικοί ή οικονομολόγοι ή ψυχολόγοι μας έλεγαν για ένα θέμα που άπτεται της δουλειάς τους και της επιστήμης τους, θα λέγαμε ομοίως ότι δεν ξέρουν αυτοί.... κι ότι ξέρουμε εμείς καλύτερα?
Ε ας έρθει τότε αύριο κάποιος "ξερόλας" και στην κουζίνα μου.... να μαγειρέψει εκείνος για 300 πελάτες την ημέρα.... και που πρέπει να φύγουν γλύφοντας τα δάχτυλά τους.