Η λίστα με τα 107 προπτυχιακά τμήματα των 17 ΑΕΙ που σε κάνουν κατευθείαν κάτοχο master

Τι ισχύει για τους εκπαιδευτικούς κατόχους integrated masters

22/11/2024

Άκουσε το άρθρο

Το esos δημοσιεύει  τη λίστα με τα ΦΕΚ των 107 διαπιστωτικών αποφάσεων χορήγησης integrated master. (σ.σ.   Σε παρένθεση  ο αριθμός  ΦΕΚ και η ημερομηνία  δημοσίευσης της απόφασης). 

Με το συμβολισμό [Π] δηλώνεται ότι το τμήμα είναι παλαιό και δεν υφίσταται πλέον (έχει μετονομαστεί ή έχει καταργηθεί ή έχει απορροφηθεί από άλλα τμήματα ή έχει συγχωνευθεί με άλλα τμήματα).

Πρόκειται για τμήματα που ο πρώτος κύκλος   σπουδών   διαρκεί κατ’ ελάχιστον δέκα (10) ακαδημαϊκά εξάμηνα.

  • Δείτε εδώ τι ισχύει για τους εκπαιδευτικούς κατόχους integrated masters

Ειδικότερα τα 107  τμήματα που χορηγείται , πλέον,  κατευθείαν στους προπτυχιακούς αποφοίτους integrated master, ανά Πανεπιστήμιο, είναι τα εξής:

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

1. ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΦΕΚ 3900/Β/7.9.2018)

2. ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ (ΦΕΚ 5443/Β/24.11.2021)

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

1. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΛΙΚΩΝ (ΦΕΚ 3987/Β/14.9.2018)

2. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΦΕΚ 3987/Β/14.9.2018)

3. ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ (ΦΕΚ 3900/Β/7.9.2018)

4. ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ (ΦΕΚ 13/Β/13.1.2020)

5. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΦΕΚ 1774/Β/12.4.2022)

6. ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ  (6334/18.11.2024/τ.Β')

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ

1. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΦΕΚ 4376/Β/2.10.2018)

2. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ (ΦΕΚ 4376/Β/2.10.2018)

3. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ (ΦΕΚ 3524/Β/21.8.2018)

ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

1. ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΖΩΪΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ (ΦΕΚ 3945/Β/11.9.2018)

2. ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ (ΦΕΚ 3945/Β/11.9.2018)

3. ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ (ΦΕΚ 3945/Β/11.9.2018)

4. ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ (ΦΕΚ 3945/Β/11.9.2018)

5. ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΦΕΚ 3945/Β/11.9.2018)

6. ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΦΕΚ 3945/Β/11.9.2018)

ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ

1. ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΦΕΚ 4130/Β/20.9.2018)

2. ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ (ΦΕΚ 4268/Β/27.9.2018)

3. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΦΕΚ 4268/Β/27.9.2018)

4. ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΦΕΚ 3987/Β/14.9.2018)

5. AΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΦΕΚ 3987/Β/14.9.2018)

6. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΦΕΚ 204/Β/1.2.2019)

7. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΦΕΚ 204/Β/1.2.2019)

ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

1. ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΦΕΚ 3987/Β/14.9.2018)

2. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΦΕΚ 3987/Β/14.9.2018)

3. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΦΕΚ 3987/Β/14.9.2018)

4. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΦΕΚ 3987/Β/14.9.2018)

5. ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΦΕΚ 3987/Β/14.9.2018)

6. ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΦΕΚ 3987/Β/14.9.2018)

7. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΕΤΑΛΛΕΙΩΝ ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΩΝ (ΦΕΚ 3987/Β/14.9.2018)

8. ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΦΕΚ 3987/Β/14.9.2018)

9. ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΦΕΚ 3987/Β/14.9.2018)

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ

1. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΦΕΚ 3987/Β/14.9.2018)

2. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΦΕΚ 3987/Β/14.9.2018)

3. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ [Π] (ΦΕΚ 2906/Β/2.5.2023)

4. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΦΕΚ 3987/Β/14.9.2018)

5. ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΦΕΚ 3987/Β/14.9.2018)

6. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΑΕΡΟΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΦΕΚ 3987/Β/14.9.2018)

7. ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΦΕΚ 3987/Β/14.9.2018)

8. ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (ΦΕΚ 4376/Β/2.10.2018)

9. ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ (ΦΕΚ 5443/Β/24.11.2021)

10. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ [Π] (ΦΕΚ 4376/Β/2.10.2018)

AΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

1. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΦΕΚ 3987/Β/14.9.2018)

2. ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΦΕΚ 388/Β/13.2.2019)

3. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΦΕΚ 3987/Β/14.9.2018)

4. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΦΕΚ 4268/Β/27.9.2018)

5. ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΦΕΚ 3987/Β/14.9.2018)

6. ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΦΕΚ 3987/Β/14.9.2018)

7. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΦΕΚ 3987/Β/14.9.2018)

8. ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΦΕΚ 1673/Β/14.5.2019)

9. ΘΕΑΤΡΟΥ (ΦΕΚ 1547/Β/7.5.2019)

10. ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ (ΦΕΚ 496/Β/20.2.2019)

11. ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ (ΦΕΚ 3231/Β/22.8.2019)

12. ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΦΕΚ 1711/Β/26.4.2021)

13. ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ (ΦΕΚ 2485/Β/18.4.2023)

14. ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (ΦΕΚ 2177/Β/5.6.2020)

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

1. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΦΕΚ 3987/Β/14.9.2018)

2. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΦΕΚ 3987/Β/14.9.2018)

3. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ [Π] (ΦΕΚ 4376/Β/2.10.2018)

4. ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ (ΦΕΚ 5259/Β/23.11.2018)

5. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΦΕΚ 2318/Β/2.6.2021)

6. ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΦΕΚ 2106/Β/7.4.2024)

7. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΠΟΡΩΝ [Π] (ΦΕΚ 2129/Β/7.4.2024)

8. ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ (ΦΕΚ 2222/Β/12.4.2024)

9. MΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΡΥΚΤΩΝ ΠΟΡΩΝ (5894/23.10.2024/τ.Β')

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ

1. ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΦΕΚ 2945/Β/4.5.2023)

2. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΦΕΚ 3987/Β/14.9.2018)

3. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΦΕΚ 3900/Β/7.9.2018)

4. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΡΥΚΤΩΝ ΠΟΡΩΝ (ΦΕΚ 3987/Β/14.9.2018)

5. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΦΕΚ 3987/Β/14.9.2018)

6. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ [Π] (ΦΕΚ 2165/Β/8.4.2024)

7. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ [Π] (ΦΕΚ 2165/Β/8.4.2024)

8. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ [Π] (ΦΕΚ 2165/Β/8.4.2024)

9. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ [Π] (ΦΕΚ 3900/Β/7.9.2018)

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

1. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΦΕΚ 4374/Β/1.10.2018)

2. ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΦΕΚ 4374/Β/1.10.2018)

3. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΦΕΚ 390/Β/13.2.2019)

4. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΦΕΚ 204/Β/1.2.2019)

5. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΦΕΚ 454/Β/15.2.2019)

6. ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΙΧΘΥΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΥΔΑΤΙΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΦΕΚ 496/Β/20.2.2019)

7. ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΦΕΚ 496/Β/20.2.2019)

8. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ [Π] (ΦΕΚ 6652/Β/23.11.2023)

9. ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ - ΑΓΡΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΦΕΚ 2099/Β/7.4.2024)

10. ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ, ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΞΥΛΟΥ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ (ΦΕΚ 2129/Β/7.4.2024)

11. ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ  (4695/12.08.2024/τ.Β')

ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

1. ΤΕΧΝΩΝ ΗΧΟΥ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΑΣ (ΦΕΚ 274/Β/7.2.2019)

2. ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΦΕΚ 2109/Β/2.6.2020)

ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

1. ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ (ΦΕΚ 4268/Β/27.9.2018)

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

1. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΦΕΚ 5524/Β/17.12.2020)

2. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΪΑΤΡΙΚΗΣ (ΦΕΚ 5524/Β/17.12.2020)

3. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΦΕΚ 5524/Β/17.12.2020)

4. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΦΕΚ 5524/Β/17.12.2020)

5. ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΦΕΚ 5524/Β/17.12.2020)

6. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΓΕΩΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΦΕΚ 859/Β/5.3.2021)

7. ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΦΕΚ 1946/Β/14.5.2021)

8. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ (ΦΕΚ 2835/Β/20.5.2024)

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

1. ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ (ΦΕΚ 1920/Β/13.5.2021)
2. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΦΕΚ 1920/Β/13.5.2021)
3. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΦΕΚ 1920/Β/13.5.2021)

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

1. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΦΕΚ 2987/Β/8.7.2021)

2. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  (3912/04.07.2024/τ.Β')

ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

1. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ,  ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΦΕΚ 3002/Β/28.5.2024)

2. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΦΕΚ 3412/Β/13.6.2024)

3. ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΦΕΚ 3467/Β/17.6.2024)

4. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  (4096/12.07.2024/τ.Β')

5. ΤΜΗΜΑ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ (ΦΕΚ 4264/Β/19.7.2024)

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (14)

Προνόμια integrated master
|

Να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν υπάρχουν κανονικά και μη κανονικά master. Υπάρχουν τα ενιαία master (integrated master) και τα μεταπτυχιακά master (postgraduate master), τα οποία είναι ακαδημαϊκά ισοδύναμα και κατατάσσονται στο 7ο επίπεδο του εθνικού πλαισίου προσόντων της Ελλάδας και στο 7ο επίπεδο του ευρωπαϊκού πλαισίου προσόντων. Η κατοχή integrated master δεν επιφέρει καμία μισθολογική μεταβολή στο δημόσιο ή στον ιδιωτικό τομέα. Η κατοχή integrated master δεν επηρεάζει τα επαγγελματικά δικαιώματα. Τα προνόμια των κατόχων integrated master είναι τα εξής:

1) Οι κάτοχοι integrated master των ΑΕΙ της ημεδαπής δικαιούνται πρόσθετη μοριοδότηση ως υποψήφιοι προς διορισμό στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ. Την πρόσθετη αυτή μοριοδότηση ΔΕΝ τη δικαιούνται οι κάτοχοι τίτλων σπουδών ΑΕΙ της αλλοδαπής, που έχουν λάβει ακαδημαϊκή ισοδυναμία ή επαγγελματική ισοδυναμία με integrated master της ημεδαπής.

2) Οι δημόσιοι υπάλληλοι, κάτοχοι integrated master της ημεδαπής, δικαιούνται πρόσθετη μοριοδότηση για τη διεκδίκηση θέσης προϊσταμένου στο δημόσιο τομέα. Την πρόσθετη αυτή μοριοδότηση ΔΕΝ τη δικαιούνται οι δημόσιοι υπάλληλοι, κάτοχοι τίτλων σπουδών ΑΕΙ της αλλοδαπής, που έχουν λάβει ακαδημαϊκή ισοδυναμία ή επαγγελματική ισοδυναμία με integrated master της ημεδαπής.

3) Οι κάτοχοι integrated master της ημεδαπής, έχουν το δικαίωμα να εκπονήσουν διδακτορική διατριβή σε ΑΕΙ της ημεδαπής, χωρίς να κατέχουν μεταπτυχιακό master. Το ίδιο ισχύει, υπό προϋποθέσεις και για τους κατόχους 5ετών ή 6ετών πτυχίων/διπλωμάτων των ΑΕΙ της ημεδαπής, που δεν έχουν αναγνωριστεί ως integrated master.

Προνόμια integrated
|

Αν δεν κάνω λάθος μόνο το ΑΣΕΠ αναγνωρίζει τα integrated, για λόγους πρόσληψης, αλλά δεν παίρνουν όσα μόρια παίρνουν τα κανονικά master. Για το Δημόσιο δεν είμαστε σίγουροι, αλλά ακούγεται πως δεν έχουν κάποιο μισθολογικό όφελος. Για τον ιδιωτικό τομέα τίποτα γνωστό.

@@ Αποκατάσταση
|

Όχι. Αυτό δεν είναι αλήθεια. Η Γερμανία δεν κατήργησε τα integrated master, αλλά σταμάτησε τη χορήγηση νέων integrated master, καταργώντας τα 5ετή προγράμματα σπουδών. Όλα όμως τα integrated master των γερμανικών πανεπιστημίων, μέχρι την κατάργηση των 5ετών προγραμμάτων, αναγνωρίζονται ως ακαδημαϊκά ισοδύναμα με τα μεταπτυχιακά master των γερμανικών πανεπιστημίων. Αυτά προβλέπονται στο εθνικό πλαίσιο προσόντων της Γερμανίας. Οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες χορηγούν σήμερα 5ετή Integrated master. Ανατρέξτε στα εθνικά πλαίσια προσόντων των ευρωπαϊκών χωρών. Το integrated master έχει θεσμοθετηθεί και στην Κύπρο και σήμερα τα Κυπριακά Πανεπιστήμια χορηγούν 5ετή integrated master (π.χ. Τμήμα Αρχιτεκτονικής Πανεπιστημίου Κύπρου). Η αναγνώριση των 5ετών πανεπιστημιακών διπλωμάτων ως integrated master δε θα κάνει ούτε καλύτερη ούτε χειρότερη την αγορά εργασίας. Όσον αφορά την εργασία στον ιδιωτικό τομέα δεν αλλάζει απολύτως τίποτα με την αναγνώριση των integrated master. Μόνο στο δημόσιο προσδίδει μερικά προνόμια στους κατόχους τους και πιο συγκεκριμένα επιπλέον μοριοδότηση των υποψηφίων σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ και επιπλέον μοριοδότηση των υποψηφίων προϊσταμένων στο δημόσιο τομέα.

@Χουρδάκης Μιχαήλ
|

Τα ενιαία master οδηγούν στην ίδια επαγγελματική αποκατάσταση που οδηγούν και τα μεταπτυχιακά master.

@ Αποκατάσταση...
|

Ακριβώς αυτό λέω. Οπότε όταν οι άλλοι τα κατήργησαν εμείς τα ανακαλύψαμε. Αυτό λέμε λοιπόν.. ελληνική πρωτοτυπία. Πλέον δεν υπάρχουν αλλού , γιατί τα προγράμματα σπουδών πρέπει να είναι ευέλικτα, να σου δίνουν επιλογές και να σε βγάζουν γρήγορα στην αγορά εργασίας. Στο εξωτερικό οι νέοι εργάζονται από τα 21 τους ολοκληρώνοντας τα 3ετη και κάνουν παράλληλα σπουδές μεταπτυχιακών και ειδικοτήτων, εδώ κοντεύουν να 30ήσουν για να έχουν επαφή με την αγορά επειδή τα πανεπιστήμια δε προσπαθούν να εξωτερικευτούν..

@Αποκατάσταση της αλήθειας
|

Δεν αμφισβητώ αυτά που γράφετε. Αλλά δεν μπορούμε να μην δούμε επίσης τον πληθωρισμό πτυχίων και διπλωμάτων που έχει κυριεύσει την Ελλάδα (και όχι μόνο). Διδάσκω σε ΑΕΙ του εξωτερικού και της Ελλάδας εδώ και περίπου 30 χρόνια. Θετικές επιστήμες. Η εμπειρία μου είναι ότι μεσοσταθμικά το επίπεδο γνώσεων των απόφοιτων Λυκείου χαμηλώνει, και το ίδιο συμβαίνει και με το επίπεδο των αποφοίτων του ΑΕΙ. Εννοώ ότι παλιότερα έβλεπες περισσότερους απόφοιτους που "έπιαναν πουλιά στον αέρα" ενώ τώρα υπέρχουν περισσότεροι συγκριτικά που απλά σέρνονται 4-5 χρόνια να πάρουν το χαρτί. Παλιότερα το Masters ήταν "κάτι", τώρα αν γραφτείς στο νηπιαγωγείο είναι σχεδόν βέβαιο ότι σε περιμένει ένα Masters μετά από 20 χρόνια. Υπερβάλω, το ξέρω, αλλά αυτό είναι το trend που βλέπω εγώ τουλάχιστον. Παραγωγή χαρτιών παντού, αλλά λιγότερες δεξιότητες στην πράξη. Αυτό δε φαίνεται να απασχολεί κανέναν.

ΧΡΗΣΤΟΣ
|

Απορία: αυτά τα τμήματα που θα δίνουν integrated master, θα ανήκουν
στο ίδιο επίπεδο με τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, στο επίπεδο 7;
Δηλαδή το πτυχίο θα είναι ισότιμο με τα μεταπτυχιακά διπλώματα; και θα μπορούν να κάνουν απευθείας διδακτορικό, χωρίς την υποχρέωση μεταπτυχιακού προγράμματος;
Βέβαια, το πτυχίο τους δεν θα παρέχει ειδίκευση σε ένα συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο, όπως είναι τα μεταπτυχιακά, απλώς θα βρίσκεται στην ίδια βαθμίδα εκπαίδευσης να υποθέσω.

Αποκατάσταση της αλήθειας
|

Είναι ψέμα ότι το integrated master είναι ελληνική πρωτοτυπία. Στην Ελλάδα θεσμοθετήθηκε για πρώτη φορά το 2018. Πριν από το 2018 το είχαν θεσμοθετήσει αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία, η Πορτογαλία, η Γερμανία και η Ιταλία. Η Γερμανία κατήργησε τα 5ετή πανεπιστημιακά διπλώματα, αλλά αναγνώρισε τα παλαιά πενταετή διπλώματα των γερμανικών πανεπιστημίων ως integrated master. Άλλη μία ψευδής είδηση είναι ότι το integrated master παραβιάζει το πλαίσιο των 3 κύκλων σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης του Ευρωπαϊκού Χώρου Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΕΧΤΕ). Η αλήθεια είναι ότι στον ΕΧΤΕ κάθε τίτλος σπουδών κατατάσσεται σε ΕΝΑ μόνο κύκλο σπουδών από τους ΤΡΕΙΣ κύκλους σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης. Στον πρώτο κύκλο σπουδών κατατάσσονται οι βασικοί τίτλοι σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης, δηλαδή τα πτυχία/διπλώματα 3 ή 4 ετών καθώς κι εκείνα των 5 ή 6 ετών που δεν έχουν αναγνωριστεί ως integrated master. Στο δεύτερο κύκλο σπουδών κατατάσσονται οι τίτλοι σπουδών επιπέδου master, είτε πρόκειται για integrated master είτε πρόκειται για postgraduate master. Στον τρίτο κύκλο σπουδών κατατάσσονται τα διδακτορικά διπλώματα. Έτσι λοιπόν, το integrated master κατατάσσεται ΜΟΝΟ στον δεύτερο κύκλο σπουδών και όχι ταυτόχρονα στον πρώτο και στον δεύτερο. Αυτό σημαίνει ότι το integrated master κατατάσσεται ΜΟΝΟ στο 7ο επίπεδο του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων και όχι ταυτόχρονα στο 6ο και στο 7ο επίπεδο. Η αναγνώριση integrated master είναι μόνο ακαδημαϊκή και δεν επηρεάζει τα επαγγελματικά δικαιώματα για την άσκηση νομοθετικά κατοχυρωμένων επαγγελμάτων για τα οποία απαιτείται πτυχίο/δίπλωμα ανώτατης εκπαίδευσης. Ο λόγος που θεσμοθετήθηκε είναι για να μην υστερούν τα 5ετή πτυχία/διπλώματα των ελληνικών πανεπιστημίων από τα 5ετή integrated master των πανεπιστημίων της αλλοδαπής. Να διευκρινιστεί ότι για την αναγνώριση integrated master είναι υποχρεωτικό το πρόγραμμα σπουδών να προβλέπει πτυχιακή/διπλωματική εργασία στο τελευταίο εξάμηνο. Επειδή τα τμήματα ιατρικής, οδοντιατρικής και κτηνιατρικής των ελληνικών πανεπιστημίων δεν περιλαμβάνουν την εκπόνηση πτυχιακής εργασίας, δεν τίθεται θέμα αναγνώρισης των πτυχίων που απονέμουν ως integrated master.

Χουρδάκης Μιχαήλ
|

Όλα αυτά τα 'master' σε τι ακριβώς επαγγελματική αποκατάσταση εκτός από το δημόσιο οδηγόυν?

ΔΕΠ
|

107 τμήματα... θα είναι πιο εύκολο να μας λέτε ποιά ΔΕΝ δίνουν integrated masters. Υποθέτω σε 2-3 χρόνια θα δίνουν όλα.

ΧΓ
|

Συμφωνώ απόλυτα. Το τμήμα μηχανικών σχεδίασης, προϊόντων και συστημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας πρέπει να χορηγεί κατευθείαν integrated master από τη στιγμή που η φοίτηση είναι πενταετής και το επίπεδο του τμήματος πολύ καλό. Πρέπει ο πρύτανης και οι αρμόδιοι να κάνουν ενέργειες, ώστε να συμπεριληφθεί το τμήμα σε αυτή την κατηγορία, όπως και οι υπόλοιπες πολυτεχνικές σχολές του Πανεπιστημίου.

Χ
|

Άλλη μια ελληνική πρωτοτυπία. Η μοναδική χώρα που δεν ακολουθεί τη σύμβαση της Μπολόνια με 3 προπτυχιακό. Ποιός ο λόγος του υποχρεωτικού integrated master το οποίο μάλιστα είναι πάλι θεωρητικό, καθώς στη χώρα μας οποιαδήποτε συνεργασία και project με εταιρία κανει τζιζ... Το μάστερ οφείλει να είναι ελεύθερης επιλογής τόσο ειδίκευσης όσο και πανεπιστημίου, χώρας, χρόνου κλπ. Τελειώνουμε στη καλύτερη περίπτωση σε 5 χρόνια και μετά θέλουμε αλλά 2 για να τελειώσουμε μεταπτυχιακό της επιθυμίας μας. Σύνολο στη καλύτερη 7 χρόνια όταν οι συμφοιτητές άλλων χωρών εργάζονται στα 3 χρόνια αφού έχουν το α πτυχίο.

Ηλίας
|

Τα τμήματα Ιατρικής με 6 χρόνια σπουδών γιατί δεν χορηγούν integrated master;

BAE
|

ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΜΕ ΑΥΤΌ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΔΕΝ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ INTEGRATED MASTER????

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ