"Κύμα" παραιτήσεων σπουδαστών Στρατιωτικών Σχολών: 1 στους 4 εισαχθέντες πρωτοετείς αποχωρεί

Λίγες μέρες πριν ορκωμοσία των νέων Ανθυπολοχαγών Ιατρών της ΣΣΑΣ, παραιτήθηκαν πέντε (5) τελειόφοιτοι σπουδαστές, εκ των οποίων και ο Αρχηγός της Σχολής

22/11/2024

Άκουσε το άρθρο

Σύμφωνα με στοιχεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Στρατιωτικών (ΠΟΕΣ) για τη φετινή εκπαιδευτική χρονιά μέχρι στιγμής έχουν παραιτηθεί:

α. 30 πρωτοετείς σπουδαστές της ΣΣΕ (από σύνολο 138 εισακτέων όλων των κατηγοριών), καθώς και 8 δευτεροετείς.

Ποσοστό παραιτηθέντων πρωτοετών μέχρι στιγμής: 21,7% (1 στους 4).

β. 40 πρωτοετείς σπουδαστές της ΣΝΔ (από σύνολο 95 εισακτέων όλων των κατηγοριών).

Ποσοστό παραιτηθέντων πρωτοετών μέχρι στιγμής: 42,1% (1 στους 2).

γ. 24 πρωτοετείς σπουδαστές της ΣΙ (από σύνολο 129 εισακτέων όλων των κατηγοριών).

Ποσοστό παραιτηθέντων πρωτοετών μέχρι στιγμής: 18,6% (1 στους 5).

δ. 38 πρωτοετείς σπουδαστές της ΣΜΥ (από σύνολο 131 εισακτέων όλων των κατηγοριών).

Ποσοστό παραιτηθέντων πρωτοετών μέχρι στιγμής: 29% (1 στους 3).

ε. 43 πρωτοετείς σπουδαστές της ΣΜΥΝ (από σύνολο 190 εισακτέων όλων των κατηγοριών).

Ποσοστό παραιτηθέντων πρωτοετών μέχρι στιγμής: 22,5% (1 στους 5).

στ. 26 πρωτοετείς σπουδαστές της ΣΜΥΑ (από σύνολο 103 εισακτέων όλων των κατηγοριών).

Ποσοστό παραιτηθέντων πρωτοετών μέχρι στιγμής: 25,2% (1 στους 4).

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι μέχρι στιγμής έχουν παραιτηθεί ο 1 στους 4 εισαχθέντες πρωτοετείς, τόσο στα ΑΣΕΙ, όσο και στις ΑΣΣΥ. Υπενθυμίζουμε ότι, μόλις πριν από λίγες μέρες γνωστοποιήσαμε ότι λίγες μέρες πριν ορκωμοσία των νέων Ανθυπολοχαγών Ιατρών της ΣΣΑΣ, παραιτήθηκαν πέντε (5) τελειόφοιτοι σπουδαστές, εκ των οποίων και ο Αρχηγός της Σχολής.

Ακολουθεί σχετική επιστολή της ΠΟΕΣ προς τον υπουργό Εθνικής Άμθνας Ν. Δένδια

ΘΕΜΑ:Παραιτήσεις Σπουδαστών ΑΣΕΙ-ΑΣΣΥ

Κύριε Υπουργέ,

με έντονη ανησυχία διαπιστώνουμε ότι όσο περισσότερες διευκρινίσεις δημοσιοποιούνται σχετικά με την περιβόητη Ατζέντα 2030, που δεν είναι τίποτα περισσότερο από την υλοποίηση των «Οδικών Χαρτών», τόσο επιδεινώνονται οι αντιδράσεις από τους στρατιωτικούς. Δυστυχώς, παρά τις σοβαρές ανησυχίες που έχουμε εξωτερικεύσει, πλέον θεωρούμε ότι η τοξικότητα έχει μεταφερθεί οριστικά και στη μήτρα των ΕΔ, τις Στρατιωτικές Σχολές, όπου οι παραιτήσεις δείχνουν να έχουν λάβει ανεξέλεγκτη τροπή.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε συλλέξει, προκύπτει ότι για τη φετινή εκπαιδευτική χρονιά μέχρι στιγμής έχουν παραιτηθεί:

α. 30 πρωτοετείς σπουδαστές της ΣΣΕ (από σύνολο 138 εισακτέων όλων των κατηγοριών), καθώς και 8 δευτεροετείς.

Ποσοστό παραιτηθέντων πρωτοετών μέχρι στιγμής: 21,7% (1 στους 4).

β. 40 πρωτοετείς σπουδαστές της ΣΝΔ (από σύνολο 95 εισακτέων όλων των κατηγοριών).

Ποσοστό παραιτηθέντων πρωτοετών μέχρι στιγμής: 42,1% (1 στους 2).

γ. 24 πρωτοετείς σπουδαστές της ΣΙ (από σύνολο 129 εισακτέων όλων των κατηγοριών).

Ποσοστό παραιτηθέντων πρωτοετών μέχρι στιγμής: 18,6% (1 στους 5).

δ. 38 πρωτοετείς σπουδαστές της ΣΜΥ (από σύνολο 131 εισακτέων όλων των κατηγοριών).

Ποσοστό παραιτηθέντων πρωτοετών μέχρι στιγμής: 29% (1 στους 3).

ε. 43 πρωτοετείς σπουδαστές της ΣΜΥΝ (από σύνολο 190 εισακτέων όλων των κατηγοριών).

Ποσοστό παραιτηθέντων πρωτοετών μέχρι στιγμής: 22,5% (1 στους 5).

στ. 26 πρωτοετείς σπουδαστές της ΣΜΥΑ (από σύνολο 103 εισακτέων όλων των κατηγοριών).

Ποσοστό παραιτηθέντων πρωτοετών μέχρι στιγμής: 25,2% (1 στους 4).

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι μέχρι στιγμής έχουν παραιτηθεί ο 1 στους 4 εισαχθέντες πρωτοετείς, τόσο στα ΑΣΕΙ, όσο και στις ΑΣΣΥ. Υπενθυμίζουμε ότι, μόλις πριν από λίγες μέρες γνωστοποιήσαμε ότι λίγες μέρες πριν ορκωμοσία των νέων Ανθυπολοχαγών Ιατρών της ΣΣΑΣ, παραιτήθηκαν πέντε (5) τελειόφοιτοι σπουδαστές, εκ των οποίων και ο Αρχηγός της Σχολής.

Εύλογα προκύπτουν σοβαρότατοι προβληματισμοί. Έχουν ήδη παρέλθει πέντε μήνες από την υποτιθέμενη ανωτατοποίηση των ΑΣΕΙ, καθώς και από τις κενού περιεχομένου εξαγγελίες περί δήθεν αναβάθμισης των ΑΣΣΥ, οι οποίες με βάση τις εξαγγελίες σας θα πρέπει να μετονομαστούν σε Σχολές Μονίμως Υπαξιωματικών. Ομοίως, έχει παρέλθει ήδη ένας μήνας από τη γνωστοποίηση του «προγραμματισμού» περί δήθεν αναβάθμισης των στρατιωτικών σχολών. Περιέργως, οι παραιτήσεις στις Σχολές δεν δείχνουν να αναχαιτίζονται και ακόμα σοβαρότερα, μεγάλο μέρος αυτών δείχνει να στρέφεται προς πιο «ασφαλείς» επαγγελματικούς προορισμούς, όπως τα Σώματα Ασφαλείας. Και παρόλο που ουδείς αμφισβητεί ότι το ΥΠΕΘΑ «θέλει τους καλύτερους», όπως είχε πει ορθώς ο ΥΦΕΘΑ, οι καλύτεροι δείχνουν να μην θέλουν ούτε να ακούνε για τις ΕΔ, όπως συμβαίνει και με τα εν ενεργεία στελέχη και αυτό δεν δείχνει να προβληματίζει κανέναν.

Κύριε Υπουργέ.

Είναι κοινώς αποδεκτό και μας ικανοποιεί ιδιαιτέρως το γεγονός ότι, τους τελευταίους μήνες ήταν οι συνεχείς πιέσεις της Ομοσπονδίας μας που σας ώθησαν να αποκαλύψετε το περιεχόμενο της περιβόητης «Ατζέντας 2030», ενέργεια για την οποίαν, κατά τη γνώμη μας, ορθώς επιλέξατε ακροατήριο πολιτών, διότι τέτοιες αποκαλύψεις δεν θα μπορούσαν να έχουν ειπωθεί δίχως αντιδράσεις ενώπιον στρατιωτικών. Το περιεχόμενο της «Ατζέντας 2030» ξεκάθαρα εμπεριέχει μεταξύ άλλων (όσο κι αν διαρκώς διαψεύδεται):

Υποβάθμιση των ΑΣΕΙ διά της υπαγωγής τους ως Τμήματα στο Πανεπιστήμιο Αμυντικών Μελετών, στα πρότυπα των Πανεπιστημίων.

Δημιουργία υποχρεωτικής υπαλληλικής σχέσης των σπουδαστών προς το ΕΛΚΑΚ με το πρόσχημα της δήθεν εκπόνησης διατριβών και μελετών.

Υποβάθμιση ή και πλήρη κατάργηση των ΑΣΣΥ στο πλαίσιο της δημιουργίας του Σώματος Υπαξιωματικών.

Απολύσεις και δημιουργία ανασφάλειας υπό διαρκές καθεστώς επιδείνωσης εργασιακών συνθηκών (ενδεικτικά αναφέρεται η πρόβλεψη των Οδικών Χαρτών για δημιουργία προϋποθέσεων σύνδεσης με την αγορά εργασίας μόνο για τους Υπαξιωματικούς).

Σταδιοδρομική και μισθολογική συμπίεση.

Επίσημη εργασιακή υπαγωγή σε δύο Υπουργεία.

Πλήρη έλλειψη μέριμνας και αδιαφορία εκ μέρους της Ηγεσίας για κάθε θέμα ενδιαφέροντος.

Κατόπιν των ανωτέρω θεωρούμε ότι η μόνη ρεαλιστική πρόβλεψη που ειπώθηκε το τελευταίο διάστημα ήταν ότι «αν δεν αλλάξουμε συνολικά τον τρόπο που οι άνθρωποι αυτοί στηρίζονται από το σύστημα, δεν θα έχουμε στελέχη μετά από 10 χρόνια, αυτή είναι η πραγματικότητα». Το πρόβλημα στη συγκεκριμένη διαπίστωση σχετίζεται με την ερμηνεία της πραγματικότητας.

Αντί να προωθούνται λύσεις που να επιλύουν τα πραγματικά προβλήματα στις ΕΔ, επειδή αυτά (τα προβλήματα) προφανώς δεν ικανοποιούν, δημιουργούνται «εναλλακτικές» λύσεις με βάση τις δημοσιονομικές δυνατότητες και ακολούθως τα επιδιώκεται να προσαρμοστούν τα υφιστάμενα προβλήματα πάνω στις επιθυμητές λύσεις. Ακόμα σοβαρότερα, γι’ αυτό το θέατρο του παραλόγου υφίσταται η απαίτηση, η «εικονική πραγματικότητα» να γίνει αποδεκτή από το target group. Η μεθόδευση αυτή αποδεικνύεται εύκολα από την αδυναμία του ΥΠΕΘΑ να απαντήσει ακόμα και σε απλά ερωτήματα.

Ενδεικτικά θα αναφέρουμε το πιο απλό, που σχετίζεται με το παρόν έγγραφο: γιατί παραιτούνται οι σπουδαστές από τις στρατιωτικές σχολές; Με βάση την πρόσφατη παρουσίαση για την δήθεν αναβάθμιση των Σχολών (αλλά και τις πρόνοιες του ν.5110/2024 για τα ΑΣΕΙ), εύλογα συμπεραίνει κανείς ότι για τις παραιτήσεις των σπουδαστών ευθύνονται οι χαμηλοί μισθοί κατά τα έτη φοίτησης (τα οποία είναι τα 4 από τα 44 με το νέο πλαίσιο), τα προβλήματα στις εγκαταστάσεις, οι πλημμελείς δυνατότητες για έρευνα, η παλαιότητα της δομής των ΕΔ, η έλλειψη σύνδεσης των σπουδών με την καινοτομία, η μη ύπαρξη δομών φροντίδας αποστράτων, ή η έλλειψη δυνατοτήτων για εξειδίκευση για προσωπικό ήδη εξειδικευμένο και προβλέπονται ήδη σχολεία κατά τη σταδιοδρομία προς τούτο, κλπ. Είναι όμως όντως έτσι;

Πουθενά δεν έχει αναφερθεί η βελτίωση των συνθηκών εργασίας, η ισότιμη αναγνώριση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η δυνατότητα απεγκλωβισμού από δυσμενείς μεταθέσεις, η έμπρακτη στήριξη της οικογένειας, ο εξορθολογισμός των καθηκόντων στο πλαίσιο της αποστολής των ΕΔ, ο σεβασμός της Υγείας και Ασφάλειας, η ενίσχυση του περί Δικαίου αισθήματος, ο σεβασμός στην ιδιωτικότητα και τον προσωπικό χρόνο κλπ. Και ο λόγος που τίποτα εξ αυτών δεν αναφέρεται πουθενά είναι ότι δεν υπάρχει πρόβλεψη, διότι η προσοχή της Πολιτείας είναι στραμμένη στα υποτιθέμενα προβλήματα και όχι στα πραγματικά.

Όταν (για παράδειγμα) αμέσως μετά το ΘΕΠ 2023 από τη ΣΜΥΝ παραιτήθηκαν 24 σπουδαστές λόγω καψονιών, το θέμα δεν έδειξε να απασχολεί την Ηγεσία (αντίστοιχα και για τις μεταγενέστερες περιπτώσεις), όπως αποδεικνύεται από την πλήρη έλλειψη αναφοράς στη σχετική παρουσίαση. Αντίστοιχα δεν υφίσταται καμία εξαγγελία για τις 7+15 παραιτήσεις από την ίδια σχολή τον περασμένο Ιούνιο για να μετεγγραφούν σε Σχολές των Σωμάτων Ασφαλείας, παρόλο που οι τελευταίες έχουν παρεμφερές μισθολόγιο, ασφαλιστικό και παροχές, έστω κάποιες σε πιο αναβαθμισμένο επίπεδο. Ως εκ τούτου, πως θα ήταν δυνατόν να μπορέσει να ερμηνεύσει το ΥΠΕΘΑ τους πραγματικούς λόγους των παραιτήσεων, όταν μόλις έναν χρόνο πριν διέψευδε επίσημα την αύξησή τους για τα εν ενεργεία στελέχη διά στόματος ΥΦΕΘΑ και, μάλιστα, επικαλούμενο στατιστικά ΓΕΕΘΑ; Και πόσο πιθανό είναι να άλλαξε κάτι από τότε; Αφήνουμε τις απαντήσεις στην κρίση της Κοινής Γνώμης.

Το δε, χειρότερο όλων είναι, ότι προσπαθείτε να πείσετε τους πάντες ότι οφείλουν να αποδεχθούν αυτή την κατάσταση, όπου. αφού δεν υπάρχουν χρήματα θα πρέπει να συμπιέσουμε το μισθολογικό κόστος. Επαγωγικά μπορεί κανείς να υποθέσει ότι, αν το προσωπικό πεινάει θα πρέπει να μην τρώει διότι θα πρέπει να μάθει να διαχειρίζεται τα χρήματα που διαθέτει, δίχως να λαμβάνεται υπόψιν η εκτόξευση του κόστους. Πρόκειται για μια μηδενιστική, εξευτελιστική, ισοπεδωτική λογική που παραπέμπει σε δηλώσεις του τύπου «να αγοράζουν μία φέτα καρπούζι» ή «να σπρώχνουν μόνο ένα καλαθάκι στο σούπερ μάρκετ αντί για καρότσι», ή «να αγοράζουμε ελαφρύ αρνί το Πάσχα για να αντιμετωπίσουμε την ακρίβεια», ή για «τη βενζίνη που δεν τη βάζουν οι άνθρωποι των 500€ αλλά οι παραγωγικές μονάδες της κοινωνίας» κλπ.

Εξυπακούεται ότι οι λόγοι των παραιτήσεων σχετίζονται με το πλήρες εύρος των προβλημάτων που έχουμε γνωστοποιήσει κατ’ επανάληψη, για τα οποία ακούμε μόνο διαρκεί εξαγγελίες οι οποίες έχουν κουράσει και ουδεμία πρόθεση για λύση έχουμε διαπιστώσει: η οικονομική δυσπραγία, η έλλειψη κινήτρων, η μειούμενη μέριμνα, η συρρίκνωση των δικαιωμάτων ενίοτε με προκλητικό τρόπο, οι δυσμενείς συνθήκες (εργασίας και διαβίωσης), τα καψόνια διαφορετικού είδους και έκτασης σε όλη σταδιοδρομία των στελεχών (συμπεριλαμβανομένων των ετών φοίτησης), η εμφανής έλλειψη βούλησης υποστήριξης των στελεχών από την Πολιτεία κλπ είναι μόλις κάποια από αυτά.

Δυστυχώς για μια ακόμα φορά θα καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι η Πολιτεία αδυνατεί να εμπνεύσει στα στελέχη όραμα και αισιοδοξία για το μέλλον και πλέον η κατάσταση δείχνει μη αναστρέψιμη, αποτέλεσμα που διαφαίνεται ότι συμπεριλαμβάνεται δομικά στον «προγραμματισμό» των Οδικών Χαρτών και αποτελεί βασική προϋπόθεση για την υλοποίηση της περιβόητης «Ατζέντας 2030». Υπενθυμίζουμε αυτό που έχουμε ήδη προβλέψει, ότι οι στρατιωτικοί της «Ατζέντας 2030» δεν πρέπει να θυμούνται τις σημερινές παροχές, τη σημερινή μέριμνα, τη σημερινή σταδιοδρομία, τη σημερινή ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, το σημερινό ασφαλιστικό με τη μετοχική σχέση. Οι στρατιωτικοί της «Ατζέντας 2030» θα πρέπει να γνωρίζουν μόνο τα νέα δεδομένα που θα προκύψουν όσο θα επιτρέπει η δημοσιονομική κατάσταση της χώρας και γι’αυτό οι νυν ΕΔ πρέπει να «αδειάσουν» όσο το δυνατόν συντομότερα από προσωπικό που θυμάται και που εξακολουθεί να έχει απαιτήσεις.

Ωστόσο, η Πολιτεία έχει θέσει ως προϋπόθεση μια αυθαίρετη υπόθεση: ότι ενώ τα νέα παιδιά έχουν στρέψει την πλάτη τους στις ΕΔ και οι εν ενεργεία στρατιωτικοί παραιτούνται ή απολύονται σήμερα, «κάτι» θα αλλάξει «αύριο» και οι εξαγγελίες θα λειτουργήσουν αντίστροφά, με αποτέλεσμα να υπάρξει από το πουθενά αύξηση της εισροής νέου «αίματος». Δυστυχώς η υπόθεση αυτή εδράζεται σε «δεδομένα» που διαψεύδονται σε καθημερινή βάση και γι’ αυτό ακριβώς η λογική λέει ότι θα καταρρεύσουν. Εκτός εάν το μέλλον επιφυλάσσει κάποια δυσμενή εξέλιξη που θα παραπέμπει στο 2010 και δεν το γνωρίζουμε ακόμα.

Η Ομοσπονδία μας έχει προτείνει κατ’ επανάληψη τις μόνες ρεαλιστικές λύσεις που υπάρχουν, ωστόσο δεν έχουμε διαπιστώσει βούληση υιοθέτησής τους, ακριβώς επειδή δεν διαφαίνεται πραγματικό ενδιαφέρον αντιμετώπισης του προβλήματος. Δεν θα τις επαναφέρουμε στην παρούσα φάση, διότι θεωρούμε ότι θα επισκιάσουν την σοβαρότατη έκταση όσων αναφέρονται στο παρόν έγγραφο. Ωστόσο, δεσμευόμαστε ότι θα συνεχίσουμε να πιέζουμε προς την θέσπιση ρεαλιστικών λύσεων και όχι προς την κατεύθυνση της αδιαμαρτύρητης αποδοχής του δημοσιονομικού εξαναγκασμού που εγγενώς εμπεριέχει η «Ατζέντα 2030». Για μία ακόμα φορά, δηλώνουμε ότι θα σταθούμε εμπόδιο στον Μεσαίωνα «εκσυγχρονισμού» που έρχεται. Όταν η Πολιτεία θα μπορέσει να δώσει την σωστή απάντηση στο ερώτημα «γιατί παραιτούνται οι σπουδαστές», τότε θα μπορεί και να κατανοήσει την απάντηση στο ερώτημα «γιατί προτιμούν τα Σώματα Ασφαλείας από τις ΕΔ»

 

Σχόλια (19)

Κωνσταντίνα
|

Υπάρχουν κορίτσια που θέλουν πολύ να μπουν στο στρατό γίνεται σας παρακαλώ να μειωθεί το ύψος?

@
|

Όπως είπε κι ένας σχολιαστής σε άλλο άρθρο, η απόδοση του εκπαιδευτικού δεν επηρεάζεται από τον μισθό. Έτσι διάβασε σε ένα βιβλίο που γράφτηκε προ αμνημονεύτων ετών. Ο δάσκαλος ήταν φτωχός αλλά απέδιδε. Όπως όλοι γνωρίζουμε σε άλλα επαγγέλματα μετράει ο μισθός. Όπως αυτό του ένστολου για παράδειγμα.

Το σχόλιο απλά περιγράφει την ελληνική πραγματικότητα και τη νοοτροπία τον Νοέμβρη του 24. Του 2024.

Χωρίς φίλτρο
|

Απλά συμπεράσματα:
1) Όσοι παραιτήθηκαν απλώς δεν έκαναν για στρατιωτικές σχολές. Το περιεχόμενο των απαντήσεων των παραιτηθέντων το επιβεβαιώνει 100%.
2) Τα ποσοστά παραιτήσεων και προτιμήσεων δείχνουν ότι το σύστημα εισαγωγής μέσω πανελλαδικών δεν αρκεί πλέον από μόνον του για την επιλογή σε στρατιωτικές σχολές.
3) Τα οικονομικά προβλήματα είναι τα ίδια (και ακόμα πιο έντονα) για όλους τους φοιτητές, και τα ποσοστά όσων δεν παρακολουθούν τα προγράμματα σπουδών της σχολής τους είναι πολύ μεγαλύτερα από ότι στις στρατιωτικές σχολές.
4) Είναι βέβαιο ότι ο τρόπος εισαγωγής πρέπει να μεταβληθεί, περιλαμβάνοντας και άλλες παραμέτρους για την ικανότητα και την προοπτική παραμονής των υποψηφίων στο στράτευμα.
Μια πρόταση είναι να γίνονται δεκτοί όλοι όσοι έχουν συμπληρώσει την ΕΒΕ και έχουν δηλώσει προτίμηση σε στρατιωτική σχολή. Αυτοί τον πρώτο χρόνο να κατατάσσονται ως στρατεύσιμοι σε ειδικό σύνταγμα του στρατού, με εκπαίδευση ίδια με αυτή των δόκιμων αξιωματικών (ή υπαξιωματικών οι αντίστοιχοι), αμειβόμενοι ως δόκιμοι, ενώ στο τέλος της 12μηνης θητείας τους θα δηλώνουν αν θέλουν να συνεχίσουν στην στρατιωτική σχολή που είχαν δηλώσει ή θα υπηρετούν κανονικά μέχρι το υπόλοιπο της θητείας τους και θα είναι ελεύθεροι να συνεχίσουν την σταδιοδρομία τους αλλού. Να δίνεται και ευκαιρία για σύστημα επιλαχόντων! Όσοι συνεχίσουν στις στρατιωτικές σχολές θα σπουδάζουν για άλλα 3 έτη μέχρι να αποφοιτήσουν με τον βαθμό υπολοχαγού.

Polar_Fish
|

@JKE
Ενδιαφερόμενοι υπάρχουν για τη στελέχωση των ΕΔ. Απλά οταν εισαι σε καιρό ειρήνης πρέπει να κρατάς το ηθικό ψηλά στις ΕΔ και να αισθάνεσαι οτι εισαι σε ενα χώρο που εξελίσσεται και προχωράει πιο μπροστά απο την υπόλοιπη κοινωνία.

@
|

δ. Πρέπει να πληρώνονται πολύ καλύτερα απο τους λοιπούς δημόσιους υπάλληλους διότι έχουν συχνές μεταθέσεις και εργάζονται πολύ περισσότερο, δεν έχουν ωράριο, εορτές, ΣΚ κλπ

Απλά, εκτός πραγματικότητας.

JKE
|

1) Ένα σημαντικό πρόβλημα είναι ότι στην κοινωνία και στο σύστημα της παιδείας δεν καλλιεργούνται οι αξίες που θα οδηγούσαν ένα παιδί να πάει σε στρατιωτική σχολή. Τέλος πάντων, αν το υπουργείο παιδείας δε θέλει να βάλει εθνικό ύμνο ούτε μια φορά την εβδομάδα στα σχολεία, αρκετούς σπουδαστές στις στρατιωτικές σχολές δεν πρόκειται να στείλει! Ούτε και διαπαιδαγωγούνται τα παιδιά στα σχολεία για να πάνε σε στρατιωτικές σχολές ! Αυτοί που παραιτούνται, βγήκαν τα τελευταία χρόνια από τα σχολεία και ούτε τη διαφορά μεταξύ δικαιολογημένης και αδικαιολόγητης απουσίας δεν έμαθαν ! Δύο ημέρες μέγιστη αποβολή είχαν και παιδαγωγικά μέτρα -χάδι ! Στην τάξη μπορεί να μην είχαν καν τρόπους ! Από ενδυμασία, ό,τι ήθελαν έβαζαν και δικαίωμα τους ! Δικαίωμα τους το ένα, δικαίωμα τους το άλλο, περιορισμό δεν ένιωσαν γιατί ήταν υποτίθεται αντιπαιδαγωγικός ! Σε ποια στρατιωτική σχολή να πάνε μετά; Ούτε σε κανονικό εργοδότη δεν μπορούν να δουλέψουν πολλοί από αυτούς !
2) Επικρατεί μεγάλη απαξίωση στην πολιτική και στους θεσμούς. Αυτό έχει μεγάλο αντίκτυπο στο αν θα πάει κάποιος να υπηρετήσει την πατρίδα ή θα κοιτάξει τον εαυτό του.

Παραιτηθείς στρατιωτικός ιατρος
|

Αγαπητοί, το κύμα παραιτήσεων δεν φορά μόνο στις παραγωγικές σχολές αλλά συμβαίνει σε όλους τους βαθμούς των αξιωματικων. Δυστυχώς η αναξιοκρατία στις προαγωγές βασιλευει και η ηγεσία δεν αποστρατευει με τους ρυθμούς που θα έπρεπε λόγω πολιτικών & άλλων συμφερόντων. Οι άριστοι 'τιμωρούνται" μέσω του συστήματος και οι επετηρίδες ασφυκτιούν με τους ανώτερους αξιωματικους να σωρευονται καθυστερώντας να προαχθούν γιατί απλά δεν αδειάζουν οι θέσεις των ανώτατων. Έχει γεμίσει λοιπόν το στράτευμα γηραιότερους ανώτερους αξιωματικούς που αναγκάζονται ολο και συχνότερα να εκτελούν καθήκοντα κατώτερων. Σε συνδυασμό με τις απαξιωτικες αμοιβές οι νέοι αξιωματικοί προτιμούν να παραιτηθούν και οι επετηρίδες αδειάζουν πια από τη μέση και όχι από την κορυφή. Δυστυχώς, αυτοί που θα παραμεινουν τελικά όπως φαίνεται θα είναι αυτοί που δεν έχουν τις δυνατότητες ή τις ικανότητες να παραιτηθούν - ο νοων νοειτω. Είναι λυπηρό αλλά δε διαφαίνεται λύση στο πρόβλημα.

Αποστρατος (παραιτηθείς) απόφοιτος της ΣΣΕ
|

Επειδή διάβασα στα σχόλια πολλές ανακρίβειες,

α. Με την ΕΒΕ δεν δίνεται η δυνατότητα επιλαχόντων όπως τα προηγούμενα έτη

β. Δεν είναι σωστό να παίρνουν υποψηφίους απο άλλα πεδία π.χ οικονομικών σχολών οι οποίοι δεν έχουν εξετάζονται σε Φυσική, Χημεία ή σχολών που δεν εξετάζονται στα Μαθηματικά και απαιτούνται στα μαθήματα της Σχολής όχι μόνο της ΣΣΕ αλλά και ΣΝΔ, ΣΙ αλλά και για τη σταδιοδρομία τους σε καθημερινή βάση.

γ. Δεν μπορεί να πληρώνεται κατά πολύ καλύτερα ο Βούλγαρος και ο Τούρκος εκτός και αν οι αντίστοιχες οικονομίες των χωρών τους είναι καλύτερες απο την ελληνική

δ. Πρέπει να πληρώνονται πολύ καλύτερα απο τους λοιπούς δημόσιους υπάλληλους διότι έχουν συχνές μεταθέσεις και εργάζονται πολύ περισσότερο, δεν έχουν ωράριο, εορτές, ΣΚ κλπ

ε. Ο εργασιακός τους βίος είναι κατά πολύ δυσκολότερος σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους ΔΥ. Γι αυτό και παραιτούνται πολύ συχνά και σε όλους τους βαθμούς ακόμα και χωρίς να έχουν κατοχυρώσει δικαίωμα σύνταξης. ΄Εχετε ακούσει για πολλές παραιτήσεις άλλων δημοσίων υπαλλήλων;

στ. Με αυτή την πτωτική πορεία θα υπάρξει μεγάλο πρόβλημα στη στελέχωση των ΕΔ με ότι αυτό συνεπάγεται. Αν απασχολεί να δοθούν κίνητρα. Αν όχι μη δίνετε σημασία.

@Πατέρας σπουδαστη
|

Εντάξει κ. πατέρα, αλλά το ότι οι στρατιωτικοί έχουν μεταθέσεις το γνωρίζει ο άλλος πριν μπει στη σχολή. Γιατί να επιλέξει να εισαχθεί αν δεν του αρέσουν οι συνθήκες του επαγγέλματος;

Polar_Fish
|

Πάντα ειχαν διαρροες οι στρατιωτικές σχολές. Προσωπικα θα προτεινα να εκαναν ολοι τη στρατιωτικη τους θητεία και μετά να εισαγονται σε κάποια στρατιωτικη σχολή, δηλαδη να ειναι προαπαιτούμενο και να μπορουν να χρησιμοποιουν τους βαθμους τους επι 3ετια για τις στρατιωτικες σχολές και να ανανεωνουν μονο τις επομενες εξετάσεις. Ουσιαστικά χωρις να ξέρεις τι ειναι στρατος αποφασίζεις να γινεις αξιωματικος.

Πατέρας σπουδαστη
|

Κάθε 2-3χρονια μάζεψε τα μπουκαλάκια σου και αλλού μισθός όσο και σέ μία φάμπρικα και πρώτη γραμμή όταν γίνει κάτι 4χρονια εγκλεισμού σε σχολή δεν ζούμε στο '50 ή στο '60 πλήρωσε από την τσέπη σου στολές αλλιώς τά ονειρεύεσαι όταν μπαίνεις και αλλιώς είναι τελικά....

Μήτσος
|

Αναγκαία συνθήκη αλλά όχι και ικανή. Για να επιλέξεις τον στρατιωτικό δρόμο πρέπει να έχεις σκληραγωγηθεί λίγο στο χωράφι του πατέρα σου. Άλλο είναι να σκοτώνεις τους κακούς στον υπολογιστή κι άλλο η στρατιωτική εκπάιδευση.

Κώστας
|

Καλό θα ήταν να πριμοδοτείται γενικά η πρώτη επιλογή κάθε υποψηφίου φοιτητή, διότι σημαίνει ότι πραγματικά τη θέλει αυτή τη σχολή. Έτσι π.χ. κάποιος που θέλει τη στρατιωτική σχολή, την έχει πρώτη επιλογή και παίρνει 14 και ως έχουν τα πράγματα μένει έξω, να προηγείται αυτού που πήρε 15 και μπαίνει μέσα, ενώ την έχει τρίτη στις επιλογές του, έχοντας ατυχήσει στις πρώτες δύο επιλογές του. Καλύτερος θα είναι ένας νοσοκόμος που εξαρχής ήθελε να γίνει νοσοκόμος και είχε 15, παρά ένας που έγινε νοσοκόμος, ενώ ήθελε να γίνει γιατρός, αλλά ατύχησε έχοντας πάρει 17.

Αγγελ. βαιος
|

Δεν κάνουν όλοι για τα σώματα ασφαλείας. Αλλιώς το έχουν στο μυαλό τους και είναι εντελώς διαφορετικά. Παραιτήθηκε ο αρχηγός της ΣΑΣΣ πείτε μας τον λόγο; . Τόσο άντεξε, ποια είναι τα αίτια; Παραιτήσεις στην ΣΜΥΑ ΣΜΥ ΙΚΑΡΩΝ κτλ που πήγαν πόσοι κάναν κύκλο και μεταπήδησαν σε άλλα σώματα. Παρακαλώ εμπεριστατωμένες απόψεις . Κάτι άλλο,ποιος γράφει το συγκεκριμένω παραπάνω άρθρο;;;;

Git
|

Είπαμε, εισαγωγή σε Ευελπίδων και Ικάρων από το 4ο Πεδίο, Οικονομίας & Πληροφορικής, χτες. Περιέργως, αυτό μετατοπίστηκε για το 2026, αντί για το 2025. Για ποιο λόγο, άραγε;

@
|

Όπου να 'ναι θα διαβάσουμε σχόλια που θα ζητάνε αυξήσεις στους (αναλογικά) πολύ καλοπληρωμένους μόνιμους με χρόνια υπηρεσία για να λυθεί το πρόβλημα! Βέβαια αν αντίστοιχες ελλείψεις υπάρξουν σε άλλους κλάδους, η λύση δεν είναι οι αυξήσεις αλλά η σκληρή αξιολόγηση!!!

Polar_Fish
|

Πιστευω οτι οποιαδηποτε συζητηση που αφορα στις ΕΔ δεν πρέπει δεν γινεται δημόσια διοτι δημιουργούνται συνθήκες ραδιο-αρβύλα.

Ελπίδα
|

"Στις 13 Δεκεμβρίου προγραμματίζεται να γίνει η προεξόφληση των 7,935 δισ. ευρώ από τα διμερή δάνεια (Greek Loan Fascility – Glf) που πήρε η χώρα στο πλαίσιο του 1ου μνημονίου και λήγουν κατά τα έτη 2026, 2027 και 2028."("Καθημερινή")

Με άλλο σύστημα
|

Όσοι εισάγονται στις στρατιωτικές σχολές πρέπει νσ το θέλουν και οχι νσ μπαίνουν με πανελλαδικές τυχαία.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ