Με τροπολογία την οποία κατέθεσε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης , προς ψήφιση, στη Βουλή -επιβεβαιώνοντας πλήρως χθεσινό αποκλειστικό ρεπορτάζ του esos- αντιμετωπίζεται το ζήτημα της κάλυψης λειτουργικών αναγκών σε σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μετά από γενική και ειδική προκήρυξη θέσεων, σι οποίες δεν μπορούν να καλυφθούν με πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών από τους τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) λόγω εξάντλησης των υποψηφίων.
- Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την τροπολογία
Η τροπολογία δίνει τη δυνατότητα στους Περιφερειακούς Διευθυντές, μετά από σχετική εισήγηση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης να εκδίδουν πρόκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος εφόσον υφίστανται λειτουργικές ανάγκες για θέσεις εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας, οι οποίες δεν μπορούν να καλυφθούν από τους αξιολογικούς πίνακες κατάταξης του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) λόγω εξάντλησης των υποψηφίων.
Αιτήσεις εκπαιδευτικών εκτός πινάκων ΑΣΕΠ
Στη διαδικασία υποβολής αιτήσεων δύναται να συμμετέχουν υποψήφιοι, οι οποίοι διαθέτουν τα τυπικά προσόντα ένταξης και διορισμού στον οικείο κλάδο/ειδικότητα και δεν είναι ενταγμένοι στους ισχύοντες αξιολογικούς πίνακες κατάταξης του ΑΣΕΠ.
Κριτήρια πρόσληψης
Οι υποψήφιοι κατατάσσονται σε αξιολογικούς πίνακες επιλογής ανά κλάδο/ειδικότητα με βάση αποκλειστικά τον βαθμό του πτυχίου τους.
Σε περίπτωση ισοβαθμίας των πτυχίων, προηγούνται οι υποψήφιοι με το παλαιότερο πτυχίο σύμφωνα με την ημερομηνία απονομής του.
Σε περίπτωση που τα πτυχία έχουν απονεμηθεί κατά την ίδια ημερομηνία, τότε η κατάταξη γίνεται με βάση την παλαιότητα εγγραφής των υποψηφίων στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.).
Ειδική Αγωγή
Ειδικά οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.) κατατάσσονται στους αξιολογικούς πίνακες επιλογής με βάση μόνο τον βαθμό του βασικού πτυχίου τους, αλλά σε περίπτωση ισοβαθμίας των πτυχίων, προηγούνται οι υποψήφιοι με το παλαιότερο ειδικό τυπικό προσόν ένταξης στον κλάδο Ε.Α.Ε..
Για τους νηπιαγωγούς και δασκάλους Ε.Α.Ε. η κατάταξη πραγματοποιείται ενιαία για τους υποψήφιους των κλάδων ΠΕ61 και ΠΕ60 με εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε. και ΠΕ 71 και ΠΕ 70 με εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε., αντίστοιχα.
Η αίτηση επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (Α' 75) για τα στοιχεία που διαλαμβάνονται σε αυτήν.
Οι αξιολογικοί πίνακες επιλογής ισχύουν έως τη λήξη του διδακτικού έτους.
Κατά την υποβολή των αιτήσεων οι υποψήφιοι βεβαιώνουν ότι δεν εμπίπτουν στην παρ. 5Α του άρθρου 62, περί αποκλεισμού εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. που έχουν διοριστεί ή διορίζονται από νέο διορισμό ή πρόσληψη για τρία (3) έτη, και στην παρ. 5Α του άρθρου 63, περί αποκλεισμού εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. οι οποίοι προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές και αρνούνται να αναλάβουν υπηρεσία ή παραιτούνται, κατά το έτος πρόσληψης και το επόμενο σχολικό έτος, του παρόντος, καθώς και στην παρ. 4 του άρθρου 86 του ν. 4547/2018, περί αποκλεισμού εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. οι οποίοι προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές κατόπιν ειδικής πρόσκλησης και αρνούνται να αναλάβουν υπηρεσία ή παραιτούνται, κατά το έτος πρόσληψης και κατά το επόμενο σχολικό έτος.
Οι αξιολογικοί πίνακες
Οι αξιολογικοί πίνακες επιλογής της παρ. 3 καταρτίζονται με ευθύνη του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, κυρώνονται από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης και αναρτώνται στις ιστοσελίδες του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
Αναμόρφωση των πινάκων, που συνεπάγεται ανακατάταξη των υποψηφίων, εκτελείται υποχρεωτικά από τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης και οι μη δικαιούμενοι να προσληφθούν βάσει της νέας κατάταξης απολύονται. Οι απολυόμενοι λαμβάνουν τις αποδοχές που προβλέπονται για την απασχόλησή τους έως την ημέρα της απόλυσης, χωρίς οποιαδήποτε αποζημίωση από την αιτία αυτή.
Συνταξιούχοι
Εφόσον δεν καλυφθούν οι λειτουργικές ανάγκες για θέσεις εκπαιδευτικών και μετά την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος , είναι δυνατή η πρόσληψη συνταξιούχων εκπαιδευτικών, που δεν έχουν υπερβεί το εξηκοστό έβδομο (67ο) έτος της ηλικίας τους, σύμφωνα με την παραπάνω διαδκασία.
Από τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης οι προλήψεις
Οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών πραγματοποιούνται από τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης, σύμφωνα με τον αριθμό των προς πλήρωση λειτουργικών κενών ανά κλάδο/ειδικότητα, εκπαιδευτική δομή και βαθμίδα εκπαίδευσης, που έχουν εγκριθεί με σχετική πράξη του υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και ανεξάρτητα από την πηγή χρηματοδότησης αμέσως μετά την ανάρτηση των αξιολογικών πινάκων επιλογής των υποψηφίων.
Όταν προκύπτουν επιπλέον λειτουργικές ανάγκες για θέσεις σε σχολική μονάδα και κλάδο/ειδικότητα που συμπεριλήφθηκε στην τοπική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος , δύναται να καλούνται, καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους, οι εγγεγραμμένοι στους αξιολογικούς πίνακες επιλογής που προαναφέραμε, που δεν έχουν ήδη προσληφθεί, να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για πρόσληψη.
Η προϋπηρεσία δεν προσμετράται
Η προϋπηρεσία που αποκτήθηκε με την παραπάνω διαδικασία δεν προσμετράται στη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας που προκηρύσσει και διενεργεί το Α.Σ.Ε.Π. σε εφαρμογή των διατάξεων που ισχύουν κάθε φορά, αλλά λογίζεται ως πραγματική δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία και λαμβάνεται υπόψη μετά τον μόνιμο διορισμό στη δημόσια εκπαίδευση για κάθε συνέπεια.
@Νικος 27 Νοε 2024 16:48
- "Λέτε ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν παραπάνω διακοπές και δουλεύουν λιγότερες ώρες από τους υπόλοιπους εργαζόμενους για αυτό δικαιολογείται και ο μισθός ανιδεικευτου εργάτη που λαμβάνουν".
Κακώς τα λένε. Τις ίδιες περίπου διακοπές και τις ίδιες περίπου ώρες εργασίας έχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί ανά τον κόσμο. Εκτός κι αν γνωρίζει κανείς κάποια χώρα, που τα σχολεία λειτουργούν 24ώρες/7ημέρες/12μήνες και οι εκπαιδευτικοί εργάζονται 8-10-12ώρα/ημέρα.
Ο δε μισθός ανειδίκευτου εργάτη που λαμβάνουν στη χώρα μας ΔΕΝ δικαιολογείται με τίποτα και ΔΕΝ συμβαίνει σε καμιά άλλη "σοβαρή χώρα". Εξηγείται μόνο, από την αξία και τη σημασία που προφανώς δίνουν οι πολιτικές ηγεσίες-εξουσίες στην παιδεία και την εκπαίδευση των πολιτών-της νέας γενιάς, δηλαδή στο παρόν και το μέλλον της χώρας.
- "μια δεύτερη δουλειά η να μετεχουμε σε μια επιχείρηση", "part time πωλητής με σύμβαση αορίστου χρόνου πχ, η ντελιβερας η μηχανικός η ότι ξέρει να κάνει ο κάθε ένας τέλος πάντων".
Δεν ξέρω εάν συμβαίνει σε άλλες "σοβαρές χώρες" αλλά δεν το θεωρώ λύση. Πιστεύω ότι α) απαξιώνεται το κύριο επάγγελμα με κίνδυνο να γίνει δευτερεύων-λιγότερο σημαντικό β) είναι μια επαγγελματική-οικονομική-κοινωνική στρέβλωση γ) ενέχει πιθανές αρνητικές συνέπειες-επιπτώσεις (συνέπεια-αποτελεσματικότητα-υποχρεώσεις-καθήκοντά) στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού δ) αποτελεί "κρύψιμο του προβλήματος κάτω από το χαλί" και ε) "ευκαιρία" αποποίησης της ευθύνης του Κράτους για παροχή μισθών στους υπαλλήλους-λειτουργούς του, που να επιτρέπουν την αξιοπρεπή τους διαβίωση.
.
@27 Νοε 2024 15:52 Όχι σε όλα....
.
@27 Νοε 2024 15:33 Απορώ πως δεν το σκεφτήκαν να γίνουν όλοι πιλότοι ή διευθυντές ΔΕΚΟ ή πολιτικοί. Και όσοι δηλαδή δεν μπορούν να γίνουν, καλώς δηλαδή τους κατάντησε το Κράτος επαίτες?