Έρευνα για τη μετάβαση των σχολείων σε μια Νέα Σχολική Τάξη και την επανεξέταση των υφιστάμενων κτιριολογικών προγραμμάτων για σχολικές μονάδες, θα διεξάγει το Πολυτεχνείο Κρήτης, σύμφωνα με απόφαση την οποία υπέγραψε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης.
Ήδη το έργο, με προϋπολογισμό 1.488.000,00 ευρώ εντάχθηκε, με απόφαση του υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη, στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης.
- Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την απόφαση
Σκοπός της έρευνας είναι η παραγωγή επιστημονικής έρευνας για την αναβάθμιση του σχολικού χώρου, αποκλειστικά προς όφελος του δημόσιου συμφέροντος, με την ενσωμάτωση σύγχρονων τεχνολογικών εφαρμογών στην εκπαιδευτική διαδικασία για τον εμπλουτισμό της καθημερινής μαθησιακής εμπειρίας μαθητών και εκπαιδευτικών και με τη χρήση νέων τεχνολογιών.
Ο πρώτος βασικός στόχος της πράξης είναι η αναβάθμιση της σχολικής τάξης του δημόσιου σχολείου -Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου- σε επίπεδο εκπαιδευτικού χώρου και εξοπλισμού, και η μετατροπή της σε ένα θετικό, υποστηρικτικό και σύγχρονο περιβάλλον εκπαίδευσης, με ερεθίσματα για μάθηση και για την καλλιέργεια ικανοτήτων και δεξιοτήτων.
Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με την πειγραφή της απόφασης, η τυποποιημένη διαμόρφωση της σημερινής σχολικής τάξης θα αναβαθμιστεί χωρικά και τεχνολογικά έτσι ώστε να εξυπηρετεί διαφορετικά εκπαιδευτικά σενάρια, να προάγει την αυτενέργεια, την ομαδικότητα, την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα και τη φαντασία, καθώς και να προσαρμόζεται στις διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες και επιθυμίες των παιδιών.
Ειδικός στόχος της συνεργασίας είναι η νέα σχολική τάξη να έχεις τις σωστές διαστάσεις ενός καινοτόμου χώρου μάθησης, να είναι δηλαδή ψηφιακή, κυκλική, ευέλικτη, συμπεριληπτική και συνεργατική.
Ο δεύτερος στόχος είναι η επανεξέταση των υφιστάμενων κτιριολογικών προγραμμάτων για σχολικές μονάδες Α/Βάθμιας και Β/Βάθμιας Εκπαίδευσης και η ανάπτυξη ενός νέου παραμετροποιημένου μοντέλου κτιριολογικών προγραμμάτων για σχολικά κτίρια Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου. Το ψηφιακό παραμετροποιημένο μοντέλο κτιριολογικών απαιτήσεων θα προσφέρεται ανοιχτά, μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας στους αρμόδιους φορείς, ώστε να μπορούν επεξεργαστούν διαφορετικά σενάρια για κτιριολογικές μελέτες.
Υπάρχει μια πραγματικότητα εδώ στα σχολεία .Υποθέτω την γνωρίζετε.
Αισθάνομαι όμως ότι δεν ζητάτε την ουσιαστική συμβολή των Δ/ντών/ντριών.Κάποιο πρόβλημα με τους διαμεσολαβητές υπάρχει.΄
Με εκτίμηση και απορία