Κοσμήτορες και Πρόεδροι των ΤΕΦΑΑ: Να γίνει εισαγωγής του μαθήματο ς Φυσικής Αγωγής στα Νηπιαγωγεία

10/12/2024

Άκουσε το άρθρο

Επιστολή στην οποία διατυπώνεται η επιστημονική τεκμηρίωση της απόλυτης κοινωνικής ωφελιμότητας και αναγκαιότητας της εισαγωγής του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στα Νηπιαγωγεία, η οποία θα διδάσκεται από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής, απέστειλαν  οι Κοσμήτορες  και Πρόεδροι  των ΤΕΦΑΑ  με τον  Πανελλήνιο  Σύλλογο  Επαγγελματιών Αθλητισμού και Άσκησης (Π.Σ.Ε.Α.Α.), στην ηγεσία του υπουργείου παιδείας και στους τομεάρχες παιδείας των κομμάτων.

Στην επιστολή, μεταξύ άλλων , τονίζονται τα εξής:

  • Η ένταξη εκπαιδευτικών ΦΑ στο Νηπιαγωγείο έρχεται να αντιμετωπίσει την αυξανόμενη υποκινητικότητα των σημερινών παιδιών (και των σοβαρών προβλημάτων υγείας που αυτή επισύρει) και να υποστηρίξει την ολόπλευρη ανάπτυξή τους, ενισχύοντας στάσεις και συμπεριφορές υγείας που θα τους συντροφεύουν για όλη τους τη ζωή. Η εξειδικευμένη γνώση της Επιστήμης της Φυσικής Αγωγής και της Ειδικής Διδακτικής της, καθιστά τους εκπαιδευτικούς ΦΑ ως τους μόνους παιδαγωγούς που είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν κατάλληλα την κίνηση ως μέσο ολόπλευρης αγωγής και εκπαίδευσης.
  • Τα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού της χώρας, αναγνωρίζοντας τη σημαντικότητα της κίνησης για τα μικρά παιδιά, έχουν αναβαθμίσει τα προγράμματα των προπτυχιακών σπουδών τους, προσφέροντας ένα πλήρως ανανεωμένο πρόγραμμα σπουδών με παιδαγωγική επάρκεια και απόλυτη συμμόρφωση με τις αρχές της συμπερίληψης, της ένταξης, της διαθεματικότητας και της εξατομίκευσης, που είναι ιδιαίτερα σημαντικές στην προσχολική εκπαίδευση. Επιπρόσθετα, οι απόφοιτοί μας, διαχρονικά έρχονται σε επαφή με παιδιά προσχολικής ηλικίας, στο πλαίσιο της Πρακτικής Άσκησης Φοιτητών που αφορά εξωσχολικά προγράμματα για μικρά παιδιά (ΕΠΕΑΚ, ΕΣΠΑ, πρακτική άσκηση ειδικοτήτων, προγράμματα παιδικών σταθμών Δήμων) υιοθετώντας παιδοκεντρικές προσεγγίσεις που συμβαδίζουν με τις ανάγκες των μικρών παιδιών για κίνηση, παιχνίδι, εξερεύνηση και αλληλεπίδραση με το περιβάλλον τους, ενισχύοντας ολιστικά την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου στην ευαίσθητη νηπιακή ηλικία.
  • Από τα παραπάνω δεδομένα, είναι προφανές ότι το αντικείμενο της Φυσικής Αγωγής θα πρέπει να ενσωματωθεί στο καθημερινό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου και να διδάσκεται από εκπαιδευτικούς ΦΑ στη βάση παιδαγωγικών μοντέλων και μεθόδων που επενδύουν ολιστικά στην ανάπτυξη δεξιοτήτων-ικανοτήτων, στη συναισθηματική ολοκλήρωση και στην κοινωνική ενδυνάμωση των μικρών μαθητών/τριων.
  • Ως επιστήμονες και καταρτισμένοι παιδαγωγοί της κίνησης υποστηρίζουμε τη διεθνώς κατοχυρωμένη και επιστημονικά βάσιμη εισαγωγή της ΦΑ στο περιβάλλον του Νηπιαγωγείου, ως ισότιμου αντικειμένου.
  • Επειδή ζητούμενο είναι οι Νηπιαγωγοί να συνεπικουρούνται στο λειτούργημά τους, σε ένα αντικείμενο διδασκαλίας για το οποίο οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής έχουν την ακαδημαϊκή επάρκεια, που απέκτησαν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους.
  • Επειδή ζητούμενο είναι η βελτίωση της ολόπλευρης εκπαίδευσης και προάσπιση της υγείας των παιδιών μας. Επειδή πρέπει να πάψει η χώρα μας συγκαταλέγεται μέσα στις χειρότερες χώρες από άποψη παχυσαρκίας των παιδιών της και να προληφθεί η έντονη εμφάνιση καρδιαγγειακών νόσων σε μία μεσογειακή χώρα όπως η Ελλάδα.
  • Η εξειδικευμένη Φυσική Αγωγή στα νηπιαγωγεία μπορεί στην πιο κατάλληλη αναπτυξιακή περίοδο, να μορφώσει από κινητικής άποψης το τρυφερότερο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας και να το μπολιάσει, εφ’ όρου ζωής, με συνήθειες που προάγουν την υγεία, όπως είναι η συμμετοχή σε παιγνιώδη προγράμματα άσκησης.
  • Αυτήν τη στάση ζωής, μόνο οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής μπορούν να την εμπνεύσουν, αφού τη διδάχθηκαν στις πανεπιστημιακές Σχολές τους. Μπορούν να την εμπνεύσουν στα νήπιά μας μέσα από το κινητικό παιχνίδι, από την μουσικοκινητική αγωγή, και να την υποστηρίξουν μέσα από εξειδικευμένες για αυτές τις ηλικίες γνώσεις στην εργοφυσιολογία, κινησιολογία και παιδαγωγική.
     

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (16)

ΓΚ
|

Εξαιρετική πρόταση και επιστημονικά τεκμηριωμένη. Πολλαπλά τα οφέλη για τον μαθητικό πληθυσμό. Αποτελεί πάγιο αίτημα τα τελευταία χρόνια η εισαγωγή της Φυσικής Αγωγής στο νηπιαγωγείο. Συνάδει επίσης με το πνεύμα των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών για την καλλιέργεια της δια βίου άσκησης/άθλησης!!

DD
|

Καθαρά συντεχνιακή λογική

Εκπαιδευτικός
|

Απόλυτα σωστό η εισαγωγή της ΦΑ στο νηπιαγωγίο.Η αγωγή και η άσκηση πρέπει να ξεκινάει απο πολύ μικρή ηλικία για πρόληψη ασθενειών και προαγωγή υγείας
Νους υγειής εν σώματι υγειές !

Αθανάσιος Δ.
|

Φυσική Αγωγή σημαίνει Δημόσια Υγεία!

Είναι μια ισόβια επένδυση για κάθε πολίτη κ' κάθε πολιτεία.

Ωφελείται ο καθένας μας στην μακροχρόνια υγεία του κ' ωφελείται το Δημόσιο στο να περιορίσει τα επιπλέον έξοδα θεραπείας σε όσους αμέλησαν την δική τους υγεία.

Αν στα λίγα χρόνια των μαθητικής ζωής μας (σε σχέση με το σύνολο αυτής) αποκτήσουμε τη γνώση τής "Δια Βίου Άσκησης" από τους καθηγητές Φ.Α., θα κερδίσουμε χρόνια με υγεία για το υπόλοιπό μας.

Η κάθε κυβέρνηση που εκλέγεται οφείλει να τηρεί το Σύνταγμα, στο οποίο η Φυσική Αγωγή είναι συστατικό της δομής του σχολείου και της εν γένει παιδείας, η οποία «αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων» (άρθρο 16, Ελληνικό Σύνταγμα).

Δημος Βαιτσης
|

Σωστό και ώριμο αίτημα .Ας φροντίσουμε τις υποδομές και τα κατάλληλα υλικά που χρειάζεται κάθε νηπιαγωγείο και όχι να στρέφουμε τους νηπιαγωγούς ενάντια στους γυγναστες-τριες ότι χάνουν τις ώρες τους.3 ώρες την εβδομάδα ειναι το πιο λογικο.Πριν χρόνια το ίδιο είχε γίνει στα δημοτικά.Ας δούμε ολιστικά την εκπαίδευση ας διεκδικήσουμε ίδιο ωράριο,ίδια μισθολογική εξέλιξη για εργαζόμενους σε Νηπιαγωγεία,Δημοτικά,Γυμνάσια,Λύκεια,ΕΠΑΛ ,αξιοπρεπείς μισθούς,επιμορφώσεις, και τόσα άλλα .Ας ξυπνήσουμε και ας εννωθουμε και συνδικαλιστικά επιτέλους...

Γιώργος Κ.
|

Δηλαδή μόλις μπουν οι γυμναστές στα νηπιαγωγεία θα σταματήσουν να είναι παχύσαρκα τα Ελληνόπουλα;
Αυτό το επιχείρημα δεν πείθει...

Γιώργος Κ.
|

Αφού μπήκαν τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο γιατί να μην μπει και η φυσική αγωγή και η μουσική και τα εικαστικά και η πληροφορική και ο,τι άλλο σκεφτεί ο καθένας;

ΞΑΝΘΟΣ
|

Υπάρχουν πιο σοβαρά προβλήματα να λυθούν στην παιδεία και γενικότερα στη χώρα. Αγαπητοί καθηγητές βρείτε άλλες ιδέες πιο ρεαλιστικές, χρήσιμες , αποδοτικές για την επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων σας.

Κωνσταντίνα Λαππα
|

Έχουν απόλυτο δίκιο.

Τάσος
|

Η συμβολή όλων όσοι ασχολούνται με τα παιδιά είναι σημαντικότατη.
Ως τέτοια, ολοι οι παιδαγωγοί/εκπαιδευτικοί είτε ΦΑ είτε όχι, θα πρέπει να έχουν γνώσεις ΚΑΙ ειδικής αγωγής. Γιατί η εκπαίδευση είναι ΜΙΑ και δικαίωμα ΟΛΩΝ των παιδιών ανεξαιρέτως.
Ας το επιμεληθούν και αυτό στα προσεχώς γιατί τα ποσοστά διαταραχών έχουν αυξηθεί κατακόρυφα.

Mado
|

Αφού παιδαγωγικά είναι οι συνάδελφοι καταρτισμένοι να εισαχθεί το μάθημα στα νηπιαγωγεία, αλλά θα έχουν αποκλειστικά την ευθύνη της τάξης , χωρίς την παρουσία Νηπιαγωγών . Στους νηπιαγωγούς να μειωθεί το ωράριο , όπως και στους άλλους κλάδους .....

ΝΙΚΟΛΈΤΑ ΓΙΑΤΖΑΚΗ
|

Απόλυτα σύμφωνη με βρίσκει το όλο θέμα! Κίνηση και υγεία!

Μητέρα
|

Μόνο θετικό μπορεί να είναι το αποτέλεσμα! Μακάρι να γίνει!

μπαρουφολογία
|

συντεχνιακή απλώς
με λεφτά του κράτους μηνιαία εκδρομή σχολείων σε βουνά (αθήνα στην παρνηθα/κιθαιρώνα/γεράνεια κλπ, επαρχία πολλές επιλογές) σε σηματοδοτημένα μονοπάτια ή και με οδηγούς βουνού. επίσης , μετακινήσεις με τα πόδια -πεζοπορίες . και στο σχολείο όχι με αμάξι. βόλτα στο πεδίο
αθλήματα καθένας μονος του, ο πρωταθλητισμός είναι προβληματικός
η γυμναστική είναι περιττό μάθημα

Μαρία Κωνσταντάκη
|

Χειροκροτώ τους Προέδρους και Κοσμήτορες των ΤΕΦΑΑ και του ΠΣΕΦΑΑ για την επιστολή τους! Μαζί σας είναι σύσσωμη και η ΠΕΝΑΦΑ. Να προωθηθούν επίσης τα Αθλητικά Σχολεία, το μάθημα της εκμάθησης κολύμβησης σε όλους τους Δήμους και όχι μόνο στις δύο μεγαλουπόλεις και να καλυφθούν τα ήδη υπάρχοντα κενά στα Σχολεία της χώρας.

Νηπιαγωγος
|

Έχουν απόλυτο δίκιο. Μόνο θετικό μπορεί να είναι.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ