Προς υπουργό Παιδείας: Καλέστε τους "μάχιμους" εκπαιδευτικούς να σας δώσουν ιδέες

Η εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι σαν ένα σπίτι που όλοι οι υπουργοί έρχονται και πειράζουν τη σκεπή.

12/12/2024

Ενημερώθηκε: 12/12/2024, 16:54

Άκουσε το άρθρο

κε υπουργέ πρωτοτυπήστε! Μην κάνετε καμία αλλαγή άμεσα . Η εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι σαν ένα σπίτι που όλοι οι υπουργοί έρχονται και πειράζουν τη σκεπή. Κάποια στιγμή το σπίτι θα καταρρεύσει. 

Καθίστε όλα τα κόμματα μαζί σε ένα τραπέζι και καλέστε τους «μάχιμους εκπαιδευτικούς» (όχι τους συνταξιούχους ούτε τους Καθηγητές πανεπιστημίου) αυτούς που είναι στην πρώτη γραμμή να σας δώσουν ιδέες. 

Καταγράψτε σε φόρμες ιδέες και απόψεις οργανωμένα και αποφασίστε όλοι μαζί για ένα εκπαιδευτικό σύστημα από το νηπιαγωγείο μέχρι και την τελευταία τάξη. 

Συμφωνήστε στα βασικά και στο ότι δεν θα αλλάξει για αρκετά χρόνια. 

Είναι εκπαιδευμένοι οι εκπαιδευτικοί , θα σας υποστηρίξουν και αμισθί αν είναι για το καλό της εκπαίδευσης. 

Είναι αυτοί που πλήρωσαν αναδρομικά τα μνημόνια ενώ ήταν (και είναι) οι πιο κακοπληρωμένοι στην Ευρώπη, είναι αυτοί που έδωσαν μέχρι και τη ζωή τους την περίοδο του κορονοϊού και κάναν μάθημα με διπλές μάσκες για να προστατεύσουν τα παιδιά του κόσμου.

Είναι αυτοί που πλήρωσαν την ακρίβεια με μισθούς που δεν θα γυρίσουν ποτέ στο 2010.

Είναι αυτοί που άντεξαν όλες αυτές τις πρόχειρες αλλαγές όλα αυτά τα χρόνια και κράτησαν όρθιο το εκπαιδευτικό μας σύστημα.

Εκπαιδευτικός, αναγνώστης του esos

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (38)

Δήμητρα ΠΕ86
|

Επιτέλους! Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας

Αμισθί μισθωτος
|

Ας ξεκινησω με το ρητο, "το φτηνο κρεας τα σκυλια το τρωνε", ποσο μαλλον το "τζαμπα". Δε μπορει το υπουργειο να ζητα για το γραψιμο του νεου προγραμματος σπουδων ενος μαθηματος (τη διδαδκομενη υλη με οδηγιες, διδακτικες προσεγηισεις,
τεχνικες κτλ) αμισθί να συμμετασχουν εκπαιδευτικοι οπως κ τελικα βρεθηκαν τετοιοι κ να περιμενεις καλα αποτελεσματα. Ενας σωστος επαγγελματιας με αξιοπρεπεια δε θα ενδιαφερθει. Εχουν γινει μοδα πολλες νεες εκπαιδευτικες τεχνικες διδασκαλιας που δινουν βαρος στο φαινεσθαι κ οχι στο περιεχομενο. Πρεπει στην εκπαιδευση των μαθητων να μπουν εφικτοι μαθησιακοι στοχοι, να μαθαινουν πολυ καλα απλα κ βασικα πραγματα. Επισης να αποδεχθουμε οτι δεν ειναι ολοι οι μαθητες για την ανωτατη εκπαιδευση, δε μπορουν ν' ανταποκριθουν οποτε πεφτει κ το επιπεδο των πσνεπιστημιων. Συμπεριληψη να σημαινει οτι ολοι οι μαθητες θα μαθουν απλα κ βασικα πραγματα μεχρι το γυμνασιο. Μετα να υπαρχει ενα φιλτρο διαχωρισμου κατοπιν εξετασεων κ για καθε θεση εργασίας ακομα κ η πιο απλη να χρειαζεται ενας εκπαιδευτικος τιτλος που να απαιτει περιοδικα εξετασεις πιστοποίησης π χ. καθε πεντε χρονια. Εχει φτασει η υλη της Γ λυκειου την υλη του δευτερουκ τριτου ετους των πανεπιστημιων πριν λιγων ετων. Το σχολειο εχει γινει πολυ δυσκολο, δε μπορουν να τα μαθουνβ τα παιδια, δεν ειναι ολα αυτα για την ηλικια τους.

Ετεοκρής
|

@ Καθηγητής. | 13 Δεκ 2024 13:47
Την τελεία γιατί τη βάλατε;

Παραμύθι μυθι μυθι το κουκί και το ρεβύθι
|

Οι ιδέες είναι τσάμπα....
Λες μια και βάζεις τον άλλον να πληρώνει και να τρέχει....
Και ανάποδα...
Βάζεις τον κόσμο να λέει ιδέες... Και έσυ κάνεις αυτό που θέλεις και μπορείς να πληρώσεις....
Σε δουλειά να βρισκόμαστε δηλαδή...

Α. Μελαχροινακη
|

Έχετε ΤΟΣΟ δίκιο... Να συμφωνήσουν τα κόμματα για μια επιτροπή , να έχουν ένα ΚΟΙΝΟ πρόγραμμα... Να ξέρουμε και οι καθηγητές, οι μαθητές και οι γονείς τι να περιμένουμε... Να δοθούν ΧΡΗΜΑΤΑ όχι μόνο για διαδραστικούς, αλλά και για τα κτήρια που σε λίγο θα πέσουν.... Να μην ντρεπόμαστε να έρχονται οι εταίροι απο τα Erasmus στο σχολείο μας, (το οποίο αντικειμενικά είναι το πιο ωραίο και περιποιημένο της πόλης). Αλλά όπου και να έχουμε πάει αυτό που διαπιστώνουμε δυστυχώς κάθε φορά είναι το εξής: κτηριακά σίγουρα τα ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ της Ευρώπης...

Φιλόλογος πρώην
|

@Καθηγητής
Φυσικά και δεν εξαιρούνται διευθυντές και υποδιευθυντές από την κατηγορία των μάχιμων! Όσοι ζουν τον καθημερινό γολγοθά του σχολείου, όσοι υφίστανται άμεσα την ανελέητη και αφόρητη ζωή ενός εγκατελειμμένου από την πολιτεία σχολείου, όσοι είναι υποχρεωμένοι να διεκπεραιώνουν τις απίστευτες γραφειοκρατικές υποχρεώσεις που δεν αφήνουν και πολλά περιθώρια για την άσκηση της κύριας αποστολής του εκπαιδευτικού, δηλαδή της διδασκαλίας, όλοι αυτοί είναι μάχιμοι στην πρώτη γραμμή.
Όποιος λοιπόν γράφει τέτοια πράγματα, αγνοώντας ότι ο διευθυντής ενός σημερινού σχολείου είναι ένας εργαζόμενος με χαρακτηριστικά είλωτα, είναι απλώς βαθιά νυχτωμένος ή - ακόμα χειρότερα - θέλει να λέει ελεεινού επιπέδου αστειάκια. Κι όποιος βάζει στην ίδια κατηγορία ένα διευθυντή ή υποδιευθυντή με τους συνδικαλιστές, τότε προφανώς είναι άσχετος με τον εκπαιδευτικό χώρο, έστω κι αν υποκριτικά υπογράφει ως "Καθηγητής"!

Εύα
|

Το ελληνικό σχολείο θέλει δομικές αλλαγές που ούτε εμείς οι εκπαιδευτικοι κατά βάθος θέλουμε, γιατί θα μας επηρεάσουν άμεσα η έμμεσα. Εδώ και 50 χρόνια έχουμε τα ίδια θρανία, τις ίδιες αβολες καρέκλες, μέσα σε 4 τοίχους κάνουμε μάθημα. Πρώτα πρέπει να αλλάξει η εικόνα της τάξης ( χαλιά, εξατομικευμενα θρανία) και μετά τα βιβλία και τα μαθήματα. Ποιος μιλάει γι αυτά;

Καθηγητής.
|

Μάχημοι εκπαιδευτικοί θεωρούνται οι απλοί καθηγητές. Εξαιρούνται οι διευθυντές, υποδιευθυντές και κυρίως οι συνδικαλιστές.

Δομνα
|

Μπράβο!!!!

Ελπίδα
|

@Αγγελική Παπαλεκακου,φιλολογος | 13 Δεκ 2024 09:21
Ευτυχώς αλλά και δυστυχώς είσαστε ακόμη ρομαντική σχετικά με τιμή και σεβασμό που αξίζει στους εκπαιδευτικούς αλλά και σε κάθε εργαζόμενο άνθρωπο! Θυμηθείτε απλώς τα λόγια του μεγάλου Μάνου Χατζηδάκι: "Κανένα σύστημα δεν θα σας υποσχεθεί την ελευθερία σας, δεν υπάρχει τέτοιο σύστημα, σας είπαν ψέματα. Μόνιμα θα διεκδικείτε ολοένα και περισσότερο αυτό που σας αρνούνται βασιζόμενοι στην κούραση σας, με λίγες μόνο εξαιρέσεις."

Αγγελική Παπαλεκακου,φιλολογος
|

Είναι αλήθεια πως η εμπειρία των παλιών ( μπαρουτοκαπνισμενων σε μάχες για τη μόρφωση) εκπαιδευτικών είναι το φάρμακο που μπορεί να φέρει την ισορροπία από την εφαρμογή της θεωρίας στην πράξη. Ποτέ όμως δεν άκουσαν οι ιθύνοντες αυτούς, παρά φεύγουν από την υπηρεσία τους χωρίς να πάρουν την τιμή και σεβασμό που τους αξίζει. Ένα σύστημα που γεννά μόνο νέους νόμους και τους επιβάλλει χωρίς στην πράξη να αποδίδει σεβασμό στα άτομα, πώς μπορεί να δώσει την ποιότητα στην Εκπαίδευση μας;
Μέσα σε αυτή χωράνε όλοι με τον πρέποντα σεβασμό τους! Κι ο μαθητής μαζί με το δάσκαλο είναι το κέντρο βάρους του πολιτισμού.
Είναι τιτανιος ο αγώνας τους σε Σχολεία με κτίρια συχνά ακατάλληλα κι είναι καθημερινή η μάχη τους να στηρίξουν έναν θεσμό ιερό, όπως αυτόν της Παιδείας χωρίς κανείς να τους εξασφαλίζει ένα αξιοπρεπές αύριο, οι μεν μαθητές νιώθουν την απειλή της ανεργίας πάνω από το κεφάλι τους, οι δε δάσκαλοι την αγωνία για τις απανωτές αλλαγές και επιβολές νόμων χωρίς ποτέ να ρωτηθουν.
Το πόσα χρόνια κόπων , ξενύχτι, προσπάθεια έχουν κάνει οι εκπαιδευτικοί για να οικοδομήσουν τη γνώση στις γενιές που περνούν από τα χέρια τους, ας μην το ρωτά κανείς. Ας μην τους έχουν λοιπόν η κοινωνία και το εκάστοτε Υπουργείο σε απαξίωση. Την αξιολόγηση τους την περνούν κάθε μέρα και τη χτίζουν ώρα την ώρα με τους μαθητές τους κάτω από όλες τις συνθήκες, καλές και κακές. Αυτά τα γράφω με πλήρη επίγνωση ως πρόσφατα μάχιμη, αλλά νυν συνταξιούχος στα τριάντα έξι όμορφα σε πνευματικό έργο χρόνια στο χώρο της Δημόσιας Εκπαίδευσης!

Δημήτρης, Ιδαίον Άντρον
|

Δε μας θέλει. Δε ξέρουμε γαλλικά.
Αν μας ήθελε, θα μας είχε ετοιμάσει το διπλανό γραφείο και θα είχε γκρεμίσει τον τοίχο που χωρίζει.
- Εδώ διώξανε τον Αποστόλη.
- Ποιον Αποστόλη;
- Τον δάσκαλο!

Τάσος
|

Αυτό ακριβώς έκανε η Φιλανδία ξεκινώντας από τις αρχές της δεκαετίας του '70 για να φτάσει το 2002'στην κορυφή της Pisa. Βλέπετε το βιβλίο: "ΦΙΛΑΝΔΙΚΑ ΜΑΘΉΜΑΤΑ" . Σιγά μην ασχοληθούν οι φάροι της ημετέρας εκπαίδευσης, πολιτικοί και επαΐοντες.

Μαρία
|

Στις διάφορες πιλοτικές εφαρμογές ζητείται η γνώμη των μάχιμων εκπαιδευτικών. Το πρόβλημα είναι ότι λαμβάνεται υπ όψιν η άποψή τους για θέματα ήσσονος σημασίας και (κυρίως) για θέματα που δεν έχουν οικονομικό κόστος.... Πχ Στην πιλοτική εφαρμογή των εργαστηρίων δεξιοτήτων πολλές/οί μάχιμες/οι εκπαιδευτικοί διατύπωσαν την άποψη ότι λόγω χρησιμοποιούμενων διδακτικών τεχνικών (π.χ. παιχνίδια ρόλων) θα έπρεπε να υπάρχουν λιγότερα παιδιά στην τάξη (η βιβλιογραφία λέει ότι για να είναι ένα παιχνίδι ρόλων αποτελεσματικό στην τάξη θα πρέπει να είναι περί τα 14 παιδιά). Φυσικά αυτό δεν πρόκειται να γίνει καθώς ενέχει οικονομικό κόστος...... Το Υπουργείο νομίζει ότι με πορδές βάφονται αυγά αλλά δυστυχώς αυτό δεν συμβαίνει..... Η γνώμη των μάχιμων εκπαιδευτικών υπάρχει (ακόμα και σε εκπαιδευτικές έρευνες)... Αλλά....when it comes to the money....

Γιαννης
|

Δηλαδή η μόρφωση και η πείρα των συνταξιούχων ως συμβουλευτική είναι απαγορευμένη από προοδευτικούς συναδέλφους?

Λάμπρος
|

Γιατί όχι οι συνταξιούχοι. Δεν θα μιλήσει η πολυετής πείρα, μάχιμοι είναι και οι νεοδιόριστοι, δεν έχουν όμως την ίδια πείρα!!!

Ελπίδα
|

Μα είναι ποτέ δυνατόν να ζητήσουν τη γνώμη εκείνου που πρώτου κόψαν το μισθό για να εξασφαλίσουν τα δικά τους κέρδη και τον κατάντησαν "τον πιο κακοπληρωμένο στην Ευρώπη"? Περίεργη αντίληψη περί συνεργασίας "για το καλό της εκπαίδευσης" έχει ο "Εκπαιδευτικός, αναγνώστης του esos". Αναζητήστε στο youtube το... " Απίστευτο βίντεο για τον Έλληνα του μέλλοντος ! Les Grecs ! "

Π.Σ
|

Δεν υπάρχουν αυτιά..Για όλα τα ζητήματα..Όταν οι πολίτες μιλούν οι από πάνω κλείνουν τα αυτιά..Όταν οι εκπαιδευτικοί μίλαγαν για την κατάσταση στα σχολεία κανείς δεν άκουγε..τώρα οι από πάνω κάνουν διορθωτικές κινήσεις..τρέχουν και δεν προλαβαίνουν..θα το λουστούν όμως στο τέλος ...γιατί ο πάτος στην εκπαίδευση είναι ορατός...

Ριζική αλλαγή
|

Οποιοδήποτε πλέον καινοτόμο εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να υλοποιηθεί σε σχολεία με σοβαρές έλλειψης υποδομών. Χρειάζεται άμεσα ριζική αλλαγή των υπαρχόντων Σχολικών κτιρίων. Γίνεται λόγος για συμπερίληψη και οι μαθητές με κινητικά προβλήματα για παράδειγμα δεν μπορούν να προσεγγίσουν τα εργαστήρια στον δεύτερο όροφο. Τα Τμήματα Ένταξης λειτουργούν σε αποθήκες στην καλύτερη περίπτωση. Οι παράλληλες στηρίξεις δεν μπορούν να υλοποιούν εξατομικευμενο πρόγραμμα παρέμβασης διότι δεν υπάρχει κατάλληλα διευθετιμενος χώρος. Γίνεται λόγος για εργαστήρια δεξιοτήτων και σε πολλά σχολεία δεν υπάρχουν υπολογιστές. Όλα τα μαθήματα πραγματοποιούνται στην ίδια τάξη καθημερινά. Αυτή η εικόνα των κτιρίων δεν μπορεί να υποστηρίξει σε καθημερινή βάση καινοτόμα πρόγραμμα διδασκαλίας.

majo
|

Ποιοι είναι οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί. Εκπαιδευτικοί χωρίς επαρκή κατάρτιση δεν μπορούν να δώσουν λύσεις. Η λύση είναι στα νέα προγράμματα σπουδών, νέα και όχι παρωχημένα διδακτικά αντικείμενα τα οποία θα ωθούν τους μαθητές να είναι κριτικά σκεπτόμενα άτομα. Όλα αυτά απαιτούν έρευνα. Να εφαρμοστούν σε πραγματικά πειραματικά σχολεία, να αξιολογηθούν όπου διαπιστώνεται ότι κάτι δε λειτουργεί σωστά να αλλάζει και να μην υπάρχουν δογματισμοί.
Η αξιολόγηση των προγραμμάτων να γίνει από άτομα που γνωρίζουν τα αντικείμενα. Γνωρίζω το αντικείμενο σημαίνει πόσο εξειδικευμένος είμαι πάνω σε αυτό. Για παράδειγμα να αναφέρω ότι για τα νέα βιβλία γλώσσας στην πρώτη δημοτικού τα προσόντα των αξιολογητών δεν είναι ουσιαστικά. Κάποιος με διδακτορικό στη μελέτη περιβάλλοντος γνωρίζει τους μηχανισμούς της πρώτης ανάγνωσης; όχι βέβαια. Μπορεί να του γνωρίζει όμως κάποιος που δεν έχει διδακτορικό αλλά έχει κάνει εξειδίκευση στην πρώτη ανάγνωση. Έτσι ακριβώς γίνονται τα λάθη. Έμφαση στην έρευνα και στα ουσιαστικά προσόντα.

Ορφεας
|

Έλεος πια με την κλάψα. Ανοίξτε την κουρτίνα και δείτε την πραγματικότητα.

Καλυψω
|

Γιατί αμισθί;Για ποιο λόγο; Χρόνια ολόκληρα έχουμε αφιερώσει ώρες των ωρών...Με υπομονή,με πιστό ενδιαφέρον στο λειτούργημα ,με κατατεθημένες εμπειρίες αλλά και γνώση.Και τοποθετούμαι ως άτομο εκπαιδευτικός.
Με εκτίμηση

Εποικοδόμηση και όχι γκρέμισμα
|

Η υπόθεση εργασίας πίσω από την πρόταση αυτή είναι ότι φταίνε τα κόμματα και συγκεκριμένα η ασυνεννοησία των κομμάτων. Το δεύτερο που υπονοείται είναι ότι το νέο κόμμα που έρχεται στα πράγματα ξηλώνει τις μεταρρυθμίσεις που έκανε το προηγούμενο. Ένα τρίτο είναι ότι οι υπουργοί υποσκάπτουν το έργο των προηγουμένων του ιδίου κόμματος.

Αν λοιπόν τα κόμματα είναι η κύρια αιτία, και θεωρούμε όλοι ότι τις αποφάσεις τις παίρνουν μόνο τα κόμματα, τότε είναι προφανές ότι δεν θα μπορέσει να υπάρξει ποτέ συναίνεση και συνεπώς πρόοδος στη χώρα μας.

Είναι όμως δυνατόν να υπάρξει βελτίωση χωρίς τα κόμματα; Πιστεύω ότι ναι, και κάτι τέτοιο συμβαίνει στις χώρες που έχουν πετυχημένα εκπαιδευτικά συστήματα. Σε αυτές ιστορικά έχει θεσμοθετηθεί ως βασική σχεδιαστική αρχή ότι πρέπει να γίνεται *εποικοδόμηση* και όχι κατεδάφιση, δηλαδή γίνεται συστηματικά προσπάθεια να βελτιωθεί το σύστημα, να μπει ένα λιθαράκι παραπάνω σε όσες καλές πρακτικές χτίστηκαν στο παρελθόν.

Δημήτρης, Ιδαίον Άντρον
|

Ο «Γέρος του Μωριά» για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση βρίσκεται μέσα στους συνταξιούχους. Οι «οπλαρχηγοί» τον χρειάζονται. Μόλις ιδρυθεί η «Φιλική Εταιρεία» ο αρχηγός θα φανεί.

Σισύφεια προσπάθεια @μάχιμος
|

Το σχολείο είναι ανοικτό σύστημα και σαν τέτοιο επηρεάζεται από το περιβάλλον του. Τα πρότυπα που προσφέρονται στους μαθητές είναι συχνά ασύμβατα με το σχολείο. Η προσπάθεια των μάχιμων εκπαιδευτικών μοιάζει συχνά σισύφεια. Η κατάσταση είναι όπως την περιγράφεις αλλά δεν ευθύνονται οι μάχιμοι. Απεναντίας το δημόσιο σχολείο συνεχίζει να υπάρχει γιατί υπάρχουν ακόμα εκπαιδευτικοί που σε πείσμα των καιρών συνεχίζουν να αγωνίζονται. Καλά θα έκανε ο Υπουργός να ακούσει αυτούς τους εκπαιδευτικούς.
φιλελεύθερος

ΔΜ
|

@Legend, "Έχουμε ένα από τα καλύτερα συστήματα", που απολύτως όμοιο του δεν υπάρχει σε καμία Ευρωπαϊκή χώρα.....
Χρειάζονται δομικές , σαρωτικές αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο το μόνο που κάνει είναι να τροφοδοτεί την παραπαιδεια (με ελάχιστες εξαιρέσεις)!

Θύμιος
|

Έχεις δίκιο για τη "σκεπή". Το θέμα είναι ότι όλοι ασχολούνται με το να αλλάζουν κεραμίδια, ενώ τα θεμέλια έχουν αρχίσει να τρώγωνται...

Χουρδάκης Μιχαήλ
|

Δεν έχει κανένα νόημα αυτή η πρόταση. Ιδέες έχουν πολλοί. Η υλοποίηση είναι το 99%, η ιδέα είναι το 1%. Η τεχνογνωσία για υλοποιηθεί η ιδέα είναι κάτι που έχουν ελάχιστοι (και δεν δίνεται δωρεάν).

Εξάλλου όπως σωστά λέει ο συνάδελφος, οι so called μάχιμοι εκπαιδευτικοι δεν αξιολογούνται σοβαρά οπότε... Δεν έχει νόημα η μαχιμοτητα :)

Γιώργος
|

Όλοι οι εργαζόμενοι και δεν αποτελείτε εξαίρεση. Το παιδί μου είναι λύκειο και πλωρώνω ιδιαίτερα για να καταλάβει. Γιατί;

μάχιμος
|

Aν οι μάχιμοι ήταν τόσο πετυχημένοι γιατί το σχολείο δεν είναι ελκυστικό για τους μαθητές, οι μαθητές δεν θέλουν να πάνε, γιατί τόση παραπαιδεία, γιατί ορισμέ΄νοι δε βλέπουν την ώρα να τελειώσει η διδασκαλία και φεύγουν σχεδόν κυνηγημένοι ; Τόση μάχη πια;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ