Δήλωση "βόμβα" Κ. Πιερρακάκη προς Πρυτάνεις για κατατακτήριες: Θα αυξήσω το ποσοστό των κατατακτήριων μέχρι και 30%

Η νέα νομοθετική ρύθμιση θα δώσει τη δυνατότητα στα Πανεπιστήμια να ορίζουν τα ίδια το ποσοστό από 12 έως 30%.

13/12/2024

Ενημερώθηκε: 14/12/2024, 08:41

Άκουσε το άρθρο

Τη θεσμοθέτηση αύξησης του ποσοστού θέσεων  των κατατακτήριων εξετάσεων των πτυχιούχων ΑΕΙ επί του αριθμού εισακτέων (σ.σ. των Πανελλαδικών Εξετάσεων) από 12% που είναι σήμερα στο 30% , από το ακαδημαϊκό έτος , ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης στη σημερινή Σύνοδο Πρυτάνεων.

Επειδή πρόκειται για αίτημα μόνο των Περιφερειακών Πανεπιστημίων ο Κυριάκος Πιερρακάκης στη νέα νομοθετική ρύθμιση , την οποία θα φέρει στη Βουλή θα δώσει τη δυνατότητα στα Πανεπιστήμια να ορίζουν τα ίδια το ποσοστό, από 12 έως 30%.

Εκτιμάται ότι πάρα πολλά τμήματα των Περιφερειακών Πανεπιστημίων θα εξαντλήσουν το ποσοστό του 30% που θα ορίζει η νέα ρύθμιση.

Τι ισχύει σήμερα 

Το ποσοστό κατατάξεων πτυχιούχων Πανεπιστημίου, Τ.Ε.Ι. ή ισότιμων προς αυτά, Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε, της Ελλάδος ή του εξωτερικού (αναγνωρισμένα από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.), καθώς και των κατόχων πτυχίων ανώτερων σχολών υπερδιετούς και διετούς κύκλου σπουδών αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και άλλων Υπουργείων, ορίστηκε σε ποσοστό 12% επί του αριθμού των εισακτέων.

Υπέρβαση του ποσοστού των κατατάξεων δεν επιτρέπεται.

Η επιλογή των υποψηφίων για κατάταξη πτυχιούχων γίνεται αποκλειστικά με κατατακτήριες εξετάσεις με θέματα ανάπτυξης σε τρία μαθήματα, όπως ειδικότερα ορίζεται στον Εσωτερικό Κανονισμό του οικείου Α.Ε.Ι.

Δεν επιτρέπεται επιλογή υποψηφίων που ισοβαθμούν με τον τελευταίο κατατασσόμενο στο Τμήμα υποδοχής ως υπεράριθμων.

Το εξάμηνο κατάταξης πτυχιούχων σε Τμήμα ορίζεται στον Εσωτερικό Κανονισμό του οικείου Α.Ε.Ι. και δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο του 7ου εξαμήνου για Τμήματα Σχολών εξαετούς φοίτησης ή του 5ου εξαμήνου για πενταετή ή τετραετή φοίτηση.

Με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος υποδοχής οι κατατασσόμενοι απαλλάσσονται από την εξέταση μαθημάτων ή ασκήσεων του προγράμματος σπουδών του Τμήματος αυτού που διδάχθηκαν πλήρως ή επαρκώς στο Τμήμα ή τη Σχολή προέλευσης.

Με την ίδια απόφαση, οι κατατασσόμενοι υποχρεώνονται να εξεταστούν σε μαθήματα ή ασκήσεις, τα οποία σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών κρίνεται ότι δεν διδάχθηκαν πλήρως ή επαρκώς στο Τμήμα ή τη Σχολή προέλευσης. Σε κάθε περίπτωση οι κατατασσόμενοι απαλλάσσονται από την εξέταση των μαθημάτων στα οποία εξετάστηκαν για την κατάταξή τους, εφόσον τα μαθήματα αυτά αντιστοιχούν σε μαθήματα του Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος υποδοχής.

Επιτροπή Κατατάξεων

Η κατάταξη πτυχιούχων πραγματοποιείται από την Επιτροπή Κατατάξεων η οποία είναι επταμελής και συγκροτείται με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος του Πανεπιστημίου ή της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.

Η Επιτροπή αποτελείται από τον Πρόεδρο του Τμήματος του Πανεπιστημίου,   ή της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. και από έξι (6) καθηγητές, ως μέλη.

Τα μέλη της Επιτροπής πρέπει να είναι του ιδίου Τμήματος και ανά δύο να διδάσκουν το γνωστικό αντικείμενο κάθε εξεταζόμενου μαθήματος ή συγγενές γνωστικό αντικείμενο.

Σε περίπτωση έλλειψης μέλους ή μελών, είναι δυνατός ο ορισμός μέλους ή μελών της Επιτροπής από άλλο Τμήμα του ιδίου Πανεπιστημίου που διδάσκουν το ίδιο ή συγγενές γνωστικό αντικείμενο ή σε περίπτωση που δεν επαρκούν, άλλου Ιδρύματος.

Η Επιτροπή Κατατάξεων οφείλει να διασφαλίζει τη διαφάνεια και το αδιάβλητο της διαδικασίας.

Διαδικασία επιλογής θεμάτων

Τα μέλη της Επιτροπής Κατατάξεων προσέρχονται δύο (2) ώρες πριν την έναρξη της εξέτασης κάθε εξεταζόμενου μαθήματος στο χώρο διενέργειας της εξέτασης.

Τα δύο μέλη της Επιτροπής που διδάσκουν το γνωστικό αντικείμενο ή συγγενές γνωστικό αντικείμενο που εξετάζεται κάθε φορά προτείνουν από κοινού τουλάχιστον έξι (6) θέματα και η Επιτροπή επιλέγει τρία (3) από αυτά.

Στη συνέχεια ακολουθεί κλήρωση για την επιλογή ενός (1) θέματος για κάθε εξεταζόμενο μάθημα.

Το θέμα που κληρώνεται καταγράφεται σε ηλεκτρονική μορφή, αναπαράγεται και διανέμεται στους εξεταζόμενους.

Σχόλια (15)

Κοστας
|

Σε πλυμμηροπαθεις περιοχές όπως η Καρδίτσα το ποσοστό θα μπορούσε να πάει στο 50% κύριε υπουργέ.εχουμε από τα καλύτερα campus στην Ελλάδα .η πόλη αργοπεθαίνει λόγω της ανεργίας και της μείωσης επιδοτήσεων και κατάργησης στους αγροτες

Πολύ σωστό μέτρο
|

Έχω δώσει 2 φορές κατατακτήριες επιτυχώς και μία ανεπιτυχώς για μισό μόριο. Πήραν 10 και ήμουν ο 11ος. Γνωρίζω πολλούς που βρέθηκαν σε αυτή τη θέση. Πολύ θετικό μέτρο. Όλοι οι φιλελεύθεροι συμφωνούν ότι το δικαίωμα στη μόρφωση είναι ένα από τα βασικότερα ατομικά δικαιώματα. Επομένως δεν μπορώ παρά να εκφράσω την ικανοποίηση μου για την υπουργική απόφαση.
φιλελεύθερος

Δήμητρα
|

Το ζήτημα δεν είναι οι κατατακτήριες αλλά οι θέσεις εργασίας!!

ΔΕΠ
|

Θα μας τρελάνουν. Αυτά τα ποσοστά είναι επί των ήδη πολλών θέσεων του μηχανογραφικού. Δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα τέτοιες θέσεις τουλάχιστον στα κεντρικά ΑΕΙ. Δεν χωράνε τόσοι, και φυσικά δεν χωράνε και όλες οι μετεγγραφές και ειδικές κατηγορίες. Είναι φυσικά αδύνατο να παρακολουθήσουν όλοι αυτοί, να καθίσουν σε καρέκλες που δεν επαρκούν, σε ώρες που δεν υπάρχουν γιατί όλα χρησιμοποιούνται απ το πρωί ως το βράδυ ήδη. Απλά λαϊκισμός. Μοιράζουν μια φέτα φωμί σε 1000 άτομα και λένε πάρε από ένα ψίχουλο, και ο κόσμος δεν έχει ιδέα και νομίζει ότι κάνουν καλό.

Θύμιος
|

Οι φοιτητές μεγαλύτερης ηλικίας (που συνήθως μπαίνουν με κατατακτήριες) έχουν πραγματικά θέληση για σπουδές και έχουν κάνει συνειδητή επιλογή. Οι γραπτές εξετάσεις επίσης γίνονται όπως οι πανελλήνιες, με άγνωστα τα στοιχεία των εξεταζόμενων.

Πανεπιστήμιο του μέλλοντος
|

Και μέχρι 50% του ποσοστού των εισακτέων θα ήταν μια καλύτερη ρύθμιση. Δεν μπορεί το Πανεπιστήμιο να λειτουργεί ως ουρά του σχολείου και να παρουσιάζει σχεδόν σχολική εικόνα με τους περισσότερους συμμετέχοντες να είναι πάνω κάτω συνομήλικοι, πολλοί απ' αυτούς να μην ξέρουν καν γιατί βρίσκονται εκεί, αφού το επέλεξε η τύχη των εξετάσεων γι' αυτούς. Η αριστεία και όλα τα επιτεύγματα προήλθαν μόνο μέσα από συμπεριληπτικές διαδικασίες ενσωμάτωσης, διαφοροποίησης και πολυμορφίας. Εξάλλου οι φοιτητές από κατατακτήριες είναι πλήρως συνειδητοποιημένοι και επομένως περισσότερο "διψασμένοι" για τις σπουδές τους,

Οι διαγραφές σας μάραναν από την άλλη!
|

Υπουργέ, αυτούς που στα συμβουλεύουνε αυτά τα κόλπα, δώσ' τους δρόμο! Φύκια για μεταξωτές κορδέλες σου σερβίρουν για καινοτομία! Ξουουου...

Polar_Fish
|

@Καθηγητής ΔΕΠ
Oι κατατακτηριες εξετάσεις ειναι μια διέξοδος για οσους δεν πετυχαν στη σχολή που ηθελαν στις πανελληνιες και θελουν μια δευτερη ευκαιρία.

Τόλης
|

Σωστό το σκεπτικό των μέτρων αλλά το πρόβλημα με τις κατατακτήριες είναι η αδιαφάνεια της διαδικασίας των εξετάσεων. Πρέπει να γίνουν για όλα τα πανεπιστήμια με την μορφή αυτών του ΑΣΕΠ ή των πανελλαδικών.

@ΧΡΗΣΤΟΣ
|

Τον "Υπουργό σας" δεν τον ενδιαφέρει που θα "στοιβαχθουν" όλοι οι φοιτητές στο τμήμα και τι σημαίνει αυτό για το επίπεδο σπουδών. Προφανώς ούτε εσάς.. Άρα "έπιασε" το τσάμπα κόλπο.

Λάμπρος
|

Κάθε λίγο και λιγάκι ψηφίζουν νόμους για την ανώτατη εκπαίδευση...χωρίς να υπάρχει εθνική πολιτική για την παιδεία...δημιουργούν πανεπιστήμια σε επαρχιακές πόλεις για ψήφους και να δουλεύουν οι τοπικές οικονομίες

Καθηγητής ΑΕΙ
|

Ανέξοδο μέτρο στα πλαίσια του λαικισμού. Η αγορά δεν έχει ανάγκη από δεύτερα πτυχία, αλλά από καλά καταρτισμένους τεχνικούς και επιστήμονες. Η απόκτηση ενός ακόμη τίτλου, όπως συμαβάινει με τα περισσότερα μεταπτυχιακά, είναι μόνο για αυτούς που εργάζονται στο δημόσιο για πάρουν μόρια για την εξελειξή τους. Στα περισσότερα Τμήματα δεν προσέρχονται στις κατατακτήριες ούτε το 10%. Στα Τμήματα Ιατρικής, Ψυχολογίας, κλπ. θα προσέλθουν πολλοί ακόμη και αν το ποσσοτό αυξηθεί περισσότερο ακόμη και στο 100%. Όμως η ανεργία δεν καταπολεμάται έτσι. Ασ μην γελιόμαστε, ο κύριος λόγος εφαρμογής του μέτρου είναι η αύξηση του αριθμού των φοιτητών που φοιτούν στο δημόσιο Παναπιστήμιο ενόψει της λειτουργίας των ιδιωτικών πανεπσιτημίων. Καλημέρα.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΊΝΟΣ
|

Σωστό μέτρο. Πολύς κόσμος που έχει οργανώσει την καθημερινότητα του-εργασια, οικογένεια-μπορεί να διεκδικήσει στοχευμένα και συνειδητοποιημένα τη φοίτηση σε ΑΕΙ. Άλλωστε έχει αποδειχθεί ότι όσοι μπήκαν με κατακτηριες αποφοιτούν και με καλό βαθμό.

ΧΡΗΣΤΟΣ
|

Και πολύ καλά θα κάνεις υπουργέ μας!
Αυτό που θα πρότεινα επισης στον υπουργό είναι να αλλάξουν ημερομηνία οι κατατακτήριες εξετασεις. Η ημερομηνία του Δεκεμβρίου δεν είναι καλή, διότι για να εισαχθούν στο χειμερινό εξάμηνο αναγκάζονται οι υποψήφιοι να περιμένουν 9 μήνες, έως ότου έρθει ο Σεπτέμβριος. Έπειτα, κάποιοι εισάγονται στο εαρινό εξάμηνο
δηλαδή πιο σύντομα, στο 2ο εξάμηνο, με αποτέλεσμα όταν θα φτάσουν στο 3ο εξάμηνο να παρακολουθούν μαθήματα του 3ου αλλά και του 1ου εξαμήνου και έτσι ο φόρτος αυτών των φοιτητών είναι μεγαλύτερος. Περισσότερα μαθήματα και πάρα πολύ διάβασμα. Και αυτό το πρόβλημα συνεχίζετε μέχρι το τελευταίο εξάμηνο, με παρακολούθηση τουλάχιστον 10 μαθημάτων σε κάθε εξάμηνο. Αυτό που προτείνω εγώ είναι να γίνονται οι κατατακτήριες εξετάσεις τον Μάιο ή τον Ιούνιο, ουτοσωστε να εισάγονται στο 1ο εξάμηνο.

Polar_Fish
|

Δωσε 100% τι σε νοιάζει. Δεν κοστιζουν κάτι. Ουτε βιβλια ουτε παροχες.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ