Ψηφίστηκε στην Ολομέλεια της Βουλής η τροπολογία του υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη γα τη μοριοδότηση για τον διορισμό των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, η οποία κατατέθηκε σε συμμόρφωση προς τις υπ’ αρ. 1251/2024 και 1252/2024 αποφάοεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, με τις οποίες κρίθηκε ως αντισυνταγματική η περ. ζ’ της παρ. 4 του άρθρου 61 του νόμου "Γαβρόγλου" 4589/2019.
Υπέρ ψήφισαν : ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, Ελληνική Λύση
Κατά: ΚΚΕ, Νίκη, Σπαρτιάτες
Παρόν: ΠΑΣΟΚ, Νέα Αριστερά, Πλεύση Ελευθερίας
Με την τροπολογία:
- Ανατρέπεται ο πίνακας διοριστέων εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ.
- Για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς μπαίνει συντελεστής 0,90 ανά μήνα πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας στις ιδιωτικές σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με ανώτατο όριο τις εκατόν είκοσι (120) μονάδες, ενώ για τους εκπαιδευτικούς του δημοσίουο συνετελεστής είναι1 μονάδα ανά μήνακαι 2 μονάδεςσεδυσπρόσιτες σχολικές μονάδες .
Ο προηγούμενος νόμος
Ο νόμος Γαβρόγλου τον οποίος τροποποιεί ο Κ. Πιερρακάκης, για τους εκπαιδευτικούς του δημοσίου όριζε:
"Εκπαιδευτική προϋπηρεσία: εκατόν είκοσι (120) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες αναλύονται ως εξής: μία (1) μονάδα ανά μήνα πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας έως κατ’ ανώτατο όριο εκατόν είκοσι (120) μήνες".
Με την εφαρμογή αυτής της τροπολογίας εκτιμάται ότι θα υπάρξει μαζική αποχώρηση ιδιωτικών εκπαιδευτικών από τα ιδιωτικά σχολεία .
- Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την τροπολογία
Υπενθυμίζεται ότι σύμψωνα με τις υπ’ αρ. 1251/2024 και 1252/2024 αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, κρίθηκε αντισυνταγματική η περ. ζ’ της παρ. 4 του άρθρου 61 του νόμου "Γαβρόγλου" 4589/2019 και ο ομοίου περιεχομένου αντίστοιχος όρος της προσβαλλόμενης προκήρυξης, κατά το μέρος που προβλέπεται ότι δεν προσμετράται η προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση σε περίπτωση παραίτησης από την ιδιωτική πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, παρά μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις που ρυθμίζει η υφιστάμενη διάταξη, δηλαδή της απολύσεως λόγω
καταργήσεως της σχολικής μονάδας, τάξεως ή τμήματος ή λόγω καταγγελίας της συμβάσεως εργασίας.
Στην αιτιολογική έκθεση ο υπουργός Παδείας σημειώνει: "Η προτεινόμενη ρύθμιση είναι αναγκαία προκειμένου η κατάταξη των υποψηφίων εκπαιδευτικών, μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Γ1.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, από το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού γιατο έτος 2025 να διενεργηθεί σύμφωνα με τις αρχές της ισότητας, της αξιοκρατίας και της αναλογικότητας και σε συμμόρφωση προς τις υπ’ αρ. 1251/2024 και 1252/2024 αποφάοεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, με τις οποίες κρίθηκε ως αντισυνταγματική η περ. ζ’ της παρ. 4 του άρθρου 61 του ν. 4589/2019".
Τι είπε η υφυπουργός Παιδείας
Η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, μιλώντας στη Βουλή για την τροπολογία, είπε τα εξής:
- Με τις διατάξεις που προτείνουμε που αφορούν στην προκήρυξη του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού ώστε να πληρωθούν κενές θέσεις εκπαιδευτικών και λοιπό προσωπικό της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, να προσμετρηθεί εκπαιδευτική προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση και να καταρτιστούν προσωρινοί και τελικοί αξιολογικοί πίνακες, επιδιώκουμε να βελτιώσουμε και να ρυθμίσουμε επιμέρους ζητήματα για τον διορισμό και τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών, των μελών ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
- Είναι γνωστό σε όλους ότι η διαδικασία επιλογής διενεργείται από το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού. Θα αναφερθώ στις ρυθμίσεις συνοπτικά με τη σειρά που αναφέρονται και στην τροπολογία που έχει διανεμηθεί σε εσάς.
- Κατ’ αρχάς, απλουστεύεται η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων από τους εκπαιδευτικούς, ελαχιστοποιείται ο χρόνος για την επεξεργασία των προκηρύξεων από το ΑΣΕΠ και επιταχύνονται οι διαδικασίες για τους διορισμούς και τις προσλήψεις από το ΥΠΕΘΑ. Έτσι διευκολύνεται και το έργο του ΑΣΕΠ και των υπηρεσιών του Υπουργείου μας.
- Επιπλέον, με τις προτεινόμενες διατάξεις τροποποιείται ο τρόπος μοριοδότησης της προϋπηρεσίας στην ιδιωτική εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, εφεξής η προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση μοριοδοτείται με 90 εκατοστά της μονάδας ανά μήνα και με ανώτατο όριο τις 120 μονάδες. Αντίστοιχα υπενθυμίζουμε ότι η προϋπηρεσία στις δημόσιες σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παραμένει ως έχει, δηλαδή μοριοδοτείται με μία μονάδα ανά μήνα πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας και με ανώτατο όριο τους 120 μήνες.
- Έτσι δημιουργούνται οι προϋποθέσεις να αυξηθεί ο αριθμός των υποψηφίων αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών και να καλυφθούν πιο αποτελεσματικά λειτουργικές ανάγκες της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
- Θα σημειώσω εδώ ότι εξακολουθεί να ισχύει η προϋπόθεση της συμπλήρωσης συνεχούς υπηρεσίας σε ιδιωτική σχολική μονάδα τουλάχιστον για δύο χρόνια με πλήρες εβδομαδιαίο ωράριο ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας.
- Ακόμη η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών των ιδιωτικών σχολικών μονάδων προσμετράται πλέον και στην περίπτωση κατά την οποία οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί παραιτούνται. Αυτό δεν προβλεπόταν μέχρι σήμερα. Θυμίζω ότι μέχρι τώρα γινόταν προσμέτρηση της προϋπηρεσίας στην ιδιωτική εκπαίδευση μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις λήξεως της σύμβασης, όπως είναι η απόλυση του εκπαιδευτικού λόγω κατάργησης της σχολικής μονάδας, της τάξης ή του τμήματος ή λόγω καταγγελίας της σύμβασης εργασίας.
- Οι ρυθμίσεις αυτές που εισάγουμε εναρμονίζονται πλήρως με το διατακτικό των Αποφάσεων με αριθμούς 1251 και 1252/2024 της ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας και επιτυγχάνεται η δίκαιη μεταχείριση των υποψηφίων που διαθέτουν προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση.
- Επιπλέον, διατηρείται η υφιστάμενη πρόβλεψη ότι οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί για τους οποίους προσμετράται υπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση δεν διορίζονται αν στον χρόνο του διορισμού τους δεν έχουν συμπληρώσει υπηρεσία αναπληρωτή ή ωρομίσθιου σε δημόσια σχολεία επί δύο τουλάχιστον πλήρη διδακτικά έτη.
- Επίσης, με τις προτεινόμενες διατάξεις το σύστημα διορισμού και προσλήψεων των εκπαιδευτικών, ως προς τον προσδιορισμό του πτυχίου των ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών, γίνεται κατ’ ακολουθίαν με το Προεδρικό Διάταγμα 85 του 2022 που καθορίζει τα προσόντα διορισμού σε φορείς του δημοσίου.
- Και τέλος, όπως γνωρίζετε, σε περίπτωση ισοβαθμίας μεταξύ των υποψηφίων, εφόσον δεν καταστεί δυνατή η επιλογή με βάση τα κριτήρια (κοινωνικά, ακαδημαϊκά ή προϋπηρεσίας), γίνεται κλήρωση. Προβλέπεται εφεξής ότι η κλήρωση θα είναι δημόσια, θα μπορεί να διεξάγεται ηλεκτρονικά με τη μέθοδο της απόδοσης τυχαίου αριθμού στους υποψηφίους, όπως άλλωστε γίνεται στις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ. Εφαρμόζεται η αρχή της τυχαιότητας, με στόχο την επιτάχυνση και τη διαφάνεια των διαδικασιών.
- Γίνονται με τυπικό νόμο όλες αυτές οι αλλαγές γιατί η αλλαγή της διοικητικής πρακτικής δεν θα αρκούσε.
Ακολουθεί το κείμενο της τροπολογίας
Υφ. Παιδείας: Πότε ανοίγουν οι πίνακες κατάταξης των εκπαιδευτικών
Α. Για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης Β΄ και οι τελικοί επικουρικοί αξιολογικοί πίνακες (της παραγράφου 4 του άρθρου 58 του ν.4589/2019) υποψήφιων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των Προκηρύξεων του Α.Σ.Ε.Π. 3ΕΑ/2022, 4ΕΑ/2022 και 5ΕΑ/2022 δημοσιεύθηκαν τον Ιούνιο και Ιούλιο 2023 (στα ΦΕΚ Γ΄ 1618/26.6.2023, Γ΄ 1845/18.7.2023
και Γ΄ 1680/29.6.2023, αντιστοίχως) και επομένως θα ισχύουν έως τη λήξη του έτους 2024- 2025, ενώ οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες των προκηρύξεων της Γενικής Εκπαίδευσης 1ΓΕ/2023 και 2ΓΕ/2023 δημοσιεύθηκαν στα ΦΕΚ Γ’ 1851/27-6-2024 (και Γ’ 2024/8-7-2024 διόρθωση σφάλματος) και Γ’ 2415 και 2416/12-8-2024, αντιστοίχως.
Β. Επίσης, στο χρονικό αυτό σημείο, αναμένεται από το Α.Σ.Ε.Π. η δημοσίευση των προσωρινών πινάκων για τις Προκηρύξεις 1ΓΤ και 2ΓΔ/2024 (υποψήφιων εκπαιδευτικών Γενικής Εκπαίδευσης, κατηγοριών ΤΕ και ΔΕ).
Τα παραπάνω ανακοίνωσε στη Βουλή η αρμόδια υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μάκρη, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Ανεξάρτητου Βουλευτή Γ. Μανούσο.
Εν όψει της λήξης ισχύος των πινάκων της Ειδικής Αγωγής και Εκπ/σης, τονίζει η Ζέττα Μακρή, οι υπηρεσίες του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. έχουν ήδη ενεργοποιήσει τις προκαταρκτικές συζητήσεις με την Ανεξάρτητη Αρχή του Α.Σ.Ε.Π. για την εξεύρεση τρόπων/μεθόδων για τη βελτιστοποίηση και απλούστευση της διαδικασίας, έχοντας ως εφόδιο την εμπειρία από προηγούμενες αντίστοιχες διαδικασίες και αξιοποιώντας, μεταξύ άλλων, τις σύγχρονες παρεχόμενες
δυνατότητες περί διαλειτουργικότητας πληροφοριακών συστημάτων του Δημοσίου, προς όφελος του ίδιου του διοικούμενου αλλά και της Διοίκησης.
- Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την απάντηση της υφυπουργού Παιδείας
- Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την ερώτηση του Βουλευτή
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.