Κ.Πιερρακάκης: Θέλουμε να ανοίξουμε το διάλογο για το Εθνικό Απολυτήριο

Καμία, από τις βελτιώσεις στο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, δεν μπορεί να γίνει στο πόδι

03/01/2025

Άκουσε το άρθρο

Θέλουμε να ανοίξουμε το διάλογο για το Εθνικό Απολυτήριο  στην πορεία. Πιστεύω ότι κάποιες αλλαγές  τς ανακοινώνεις και τις εφαρμόζεις     όταν έχουν ωριμάσει που είναι αποτέλεσμα συγκεκριμένου διαλόγου  που έχει διεξαχθεί.

Τη δήλωση αυτή έκανε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας  σήμερα στον Σκάϊ, και τόνισε τα εξής:

  • Σε ότι αφορά το σύστημα πρόσβασης πρέπει να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί  ως προς το πως κάνουμε αλλαγές . 
    Κοιτάμε τι γίνεται και διεθνώς.
  • Η αλήθεια είναι ότι πρέπει να υπάρξουν βελτιώσεις. Καμία, όμως, από αυτές τις βελτιώσεις στο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, δεν μπορεί να  γίνει στο πόδι. Πρέπει να γίνει με μελέτη γα να προκύψει κάτι καλύτερο.
  • Αν δούμε την ιστορία των Πανελλαδικών εξετάσεων θα διαπιστώσουμε ότι γινόντουσαν  αλλαγές από συγκεκριμένες κυβερνήσεις  και συγκεκριμένους υπουργούς Παιδείας  και το σημείο ξαναγύριζε  στον ίδιο σχεδιασμό του συστήματος , στα 4 μαθήματα. 
  • Ο σχεδιασμός που πρέπει να γίνει πρέπει να είναι τεράστιας μελέτης. 

Σχόλια (7)

Απώλεια Κώστα Σημίτη μας ισχυρούς προσωπικότητας
|

Ο πρώην πρωθυπουργός, Κώστας Σημίτης, έφυγε από τη ζωή τα ξημερώματα της Κυριακής σε ηλικία 88 ετών.

Σύμφωνα με τον διοικητή του νοσοκομείου Κορίνθου, Γρηγόρη Καρπούζη, ο κ. Σημίτης μεταφέρθηκε από το εξοχικό του στους Αγίους Θεοδώρους στο νοσοκομείο τα ξημερώματα, χωρίς σφυγμό.

Η διαπίστωση του θανάτου του έγινε κατά την άφιξή του στο νοσοκομείο.

Ο Κώστας Σημίτης, καθηγητής πανεπιστημίου και πολιτικός, υπήρξε μία από τις πιο εξέχουσες προσωπικότητες της νεότερης ελληνικής πολιτικής σκηνής.

Διετέλεσε πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ (30 Ιουνίου 1996 – 8 Φεβρουαρίου 2004) και πρωθυπουργός της Ελλάδας (18 Ιανουαρίου 1996 – 10 Μαρτίου 2004).

Η πορεία του κορυφώθηκε στις 18 Ιανουαρίου 1996, όταν διαδέχτηκε τον Ανδρέα Παπανδρέου στην πρωθυπουργία, έπειτα από ψηφοφορία της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑΣΟΚ, ενώ ήταν αυτός που παρουσίασε στον ελληνικό λαό το αφήγημα του “εκσυγχρονισμού”.

Λίγο αργότερα, στις 30 Ιουνίου 1996, εξελέγη πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ στο 4ο Συνέδριο του κόμματος και έγινε ο πρωθυπουργός. Οι Τούρκοι εκμεταλλεύτηκαν την απειρία της νέας κυβέρνησης, για να δημιουργήσουν γκρίζες ζώνες στο Αιγαίο με την απειλή πολέμου.

Κατά τη διάρκεια της θητείας του, ο Σημίτης προώθησε μέτρα οικονομικής λιτότητας αλλά και ενός ανεξέλεγκτου από άποψης οικονομικών εξοπλιστικού προγράμματος για να αντιμετωπιστεί η απειλή απο την Τουρκία, την ίδια στιγμή που αρκετά ποσά δαπανούνταν για τους Ολυμπιακούς Αγώνες για την ανάδειξη της Ελλάδας.

Η σταδιακή μείωση των λειτουργικών εξόδων της χώρας οδήγησε στην αύξηση του ιδιωτικού τομέα και σε μείωση δημόσιου τομέα, είναι κάτι που κατηγορήθηκε.

Η ένταξη της Ελλάδας στην Οικονομική και Νομισματική Ένωση το 2001 ήταν απο τα ερωτηματικά δεδομένου ότι έχουμε ένα σταθερό νόμισμα, βελτίωση οικονομικών, καλύτερες συνθήκες ζωής, ωστόσο όπως ανέφερε και ο προκάτοχός του Παπανδρέου, υπήρξαν πιέσεις μέσω της οικονομικής οδού για υπαναχώρηση στα εθνικά θέματα.

Γενικά μπορούμε να πούμε ότι έναν πολιτικό τον κρίνει ο λαός με βάση το αποτύπωμά του
στη χώρα αλλά και με βάση τις προθέσεις του.
Η είσοδος της Ελλάδας στην Ευρώπη είναι κάτι που συζητείται και θα συζητείται για χρόνια διότι έχει τα θετικά και τα αρνητικά του.

Μπορούμε να πούμε ότι έκανε αρκετά λάθη στη πολιτική του απέναντι στη Τουρκία.
Ωστόσο η πρόθεση του Σημίτη θεωρείται καλή δεδομένου ότι όπως ακούστηκε απο πηγές, έδωσε αρκετά χρήματα του μισθού του για τη χώρα. Προσπάθησε επίσης να τακτοποιήσει τα οικονομικά της χώρας.

Όλα όμως τα λεφτά αυτά σπαταλήθηκαν, έτσι παρά τις προσπάθειές του, η Ελλάδα έμεινε αδύναμη μέσα στην Ε.Ε.
Γενικά ο στόχος που θέλησε να πραγματοποιήσει ήταν μια δυνατή Ελλάδα μέσα στην Ε.Ε. μια Ελλάδα με λόγο, που δεν θα της επιβάλλουν οι άλλοι την εξωτερική πολιτική της, αλλά θα έχει βούληση.

Ωστόσο αυτό ίσως είναι και ουτοπία δεδομένου του μεγέθους της χώρας
ή μήπως τελικά την δυνατή χώρα την κάνουν οι πολιτικοί της ;
Είναι ένα ερώτημα που διαιωνίζεται για πάντα.

Σώστης
|

Οι αλλαγές στην Παιδεία ξεκινούν από τα νήπια. Διαφορετικά αλλαγές δεν είναι. Με πάνω από τους μισούς αναλφάβητους π τύπος απολυτηρίου μάς μάρανε! Αφήστε το σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια ήσυχο… αλλάξτε άλλα κι άλλα που χρειάζεται!

Dimitra
|

Πολλά βαζετε στο τραπεζι ταυτοχρονα...και φοβαμαι οτι θα ειναι ...του ποδαριου οι αποφασεις σας,
οι συμβουλοι σας δεν πρεπει να ειναι και οι καλυτεροι...
Ξερω εγω, πολλα ακουγονται,,παντως η παλτφορμα για τους γονεις, η βιαση και η σπουδη για την αξιολογηση, εδειξαν την προκαταληψη για τους εκπκους. Ζυγιστε τα καλα, οι νεοι φευγουν για το εξωτερικο, οι επιστημονες ολοι εξω, κι εμεις δινουμε 40.000 για ειδικευση παθολογου, σε λιγο θα πληρωνετε και για δασκαλους.Δωστε να φτιαξουμε και κανενα δοντι, 1000 ευρω κανει το εμφυτευμα, περισσοτερο απο ενα μισθο μας...Αισχος!

Προσχηματικός
|

Η κοινωνία δεν θέλει εθνικό απολυτήριο. Ούτε ο υπουργός το θέλει, γιατί φοβάται ότι θα έχει την τύχη της μεταρρύθμισης Αρσένη.

Αναστασία Κ.
|

Όλοι πρέπει να έχουν διάβαση στο ΙΒ σε όλα τα σχολεία, άρα χρειάζεται αναβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών που μόλις φτιάχτηκαν. Μια ιδέα είναι να γίνει παράταση του ωραρίου των σχολείων. Αυτό έχει πολύ κόστος κ χρειάζεται ανασχεδιασμό με στόχο το ΙΒ

axaxaxaxaxaxaxaxax
|

λεει αυτός που ΟΛΕΣ οι μπλε κενοτομίες έγιναν στο γόνατο μπουχαχαχαχαχαχαχα
και έφεραν χαμό

Analysis & re-analysis & re-re-analysis
|

Η αναγκαία και ικανή συνθήκη για οποιαδήποτε αλλαγή στο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια είναι:
α) Να αλλάξει ριζικά το αναλυτικό πρόγραμμα όλων των Λυκείων (είτε αυτό είναι στις προδιαγραφές του ΙΒ ή άλλες σταδιακές αλλαγές). Κύριος στόχος έξι κύρια μαθήματα, με 5ωρα το καθένα στο ωρολόγιο και προβιβασμό από τάξη σε τάξη με ίσο ή μεγαλύτερο του 10 και στα έξι αυτά μαθήματα.
β) Αναδιάρθρωση του χάρτη των πανεπιστημίων και αναδιάρθρωση των πανεπιστημίων, με κατάργηση/συγχώνευση ομοειδών τμημάτων ανά περιφέρεια και έκδοση νέου νόμου πλαισίου που θα αντικαθιστά πλήρως τον νόμο Κεραμέως.
Αυτά, τα 2 μόνον για αρχή (αρχικές συνθήκες). Μετά, αφού ολοκληρωθούν δύο στέρεες βάσεις στις 2 "όχθες", "χτίζεις" την νέα γέφυρα πρόσβασης από το Λύκειο στο πανεπιστήμιο, προς αντικατάσταση των πανελλαδικών.
Η ιστορία απέδειξε ότι όσοι προσπάθησαν να αλλάξουν μόνον το γεφύρι των πανελλαδικών, δίχως τις απαραίτητες βελτιώσεις σε Λύκειο και στα πανεπιστήμια, το "γεφύρι τους" γκρεμίστηκε και ξαναγύρισαν στο παλιό γεφυράκι των πανελλαδικών.
Χαραμίσατε και εσύ και η Κεραμέως όλο τον πολύτιμο χρόνο, και τώρα επανέρχεστε τάζοντας "λαγούς με πετραχήλια" για προεκλογικές σκοπιμότητες.
Η στόχευση σας ήταν εξαρχής μόνον στο να μετονομάσετε δια νόμου (κατά παράβαση του Άρθρου 16) τα 35+ ήδη λειτουργούντα κολέγια σε πανεπιστήμια. Αλλά ούτε αυτό θα σας περάσει γιατί θα καταρρεύσει νομικά!
Αυτό είναι το έργο σας σαν ΝΔ, ο νόμος Κεραμέως με τις 90+ τροπολογίες και τις παρατάσεις, και τα ΝΠΠΕ του Πιερ κατά παράβαση του Συντάγματος! Όλα τα άλλα, είναι "στάχτη στα μάτια μας".

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ