Κ. Πιερρακάκης: Εισαγωγή στα ΑΕΙ,χωρίς Πανελλαδικές, κατόχων Διεθνούς Απολυτηρίου, αφού πρώτα εφαρμοστεί σε μια κλίμακα δημοσίων σχολείων

Με τη σημερινή ελληνική νομοθεσία το απολυτήριο ΙΒ δεν γίνεται δεκτό στα ελληνικά δημόσια Πανεπιστήμια

03/01/2025

Άκουσε το άρθρο

"Αναγκαία συνθήκη, για να θεσμοθετηθεί  η εισαγωγή στα ΑΕΙ,χωρίς Πανελλαδικές,  κατόχων Διεθνούς Απολυτηρίου  είναι  η εφαρμογή του IB σε μια κλίμακα δημοσίων σχολείων".

Αυτό ξεκαθάρισε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας στον Σκάϊ, σημειώνοντας ότι αρχικά στα δημόσια σχολεία θα ισχύσει ότι ισχύει σήμερα για τα ιδιωτικά. 

16 ερωτήσεις απαντήσεις 

Τo esos ετοίμασε 16 ερωτήσεις απαντήσεις, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, δεδομένου ότι ο σχετικός νόμος θα εκδοθεί πριν τη λήξη του τρέχοντος σχολικού έτους.

Ερ. Πότε θα γίνει η εισαγωγή του Διεθνούς Απολυτηρίου / International Baccalaureate Diploma Programme (IBDP) στα ελληνικά Πρότυπα Λύκεια.

Απ. Τον Σεπτέμβριο του 2026 οι μαθήτριες και οι μαθητές σε τουλάχιστον πέντε Πρότυπα Λύκεια της χώρας θα έχουν τη δυνατότητα της επιλογής μεταξύ του IB ή του ισχύοντος συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια.

Ερ. Σε ποιες περιοχές θα λειτουργήσει το ΙΒ;

Απ. Στις σκέψεις του υπουργείου Παιδείας είναι η επιλογή των 5 Πρότυπων ΓΕΛ ναί γίνει από Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Ερ. Στα υπόλοιπα Πρότυπα ΓΕΛ;

Απ. Η εφαρμογή του IB στα α 5 Πρότυπα ΓΕΛ θα είναι σε πειραματικό επίπεδο.  Σταδιακά, ανάλογα με την πρόοδο λειτουργίας , το  International Baccalaureate (IB) θα εφαρμοστεί σε όλα τα Πρότυπα Λύκεια της χώρας (σήμερα τα Πρότυπα είναι 21).

Ερ. Οι μαθητές θα πληρώνουν δίδακτρα;

Απ. Όχι, στα δημόσια ΓΕΛ η φοίτηση των μαθητών στα τμήματα με πρόγραμμα σπουδών IB, θα είναι δωρεάν.

Ερ. Για τη φοίτηση των μαθητών σε τμήματα IB παίζουν  ρόλο  και το επίπεδο μάθησης;

Απ. Το ΙΒ είναι ένα απαιτητικό πρόγραμμα σπουδών που βοηθά τους μαθητές να αναπτύξουν κριτική σκέψη καθώς και δεξιότητες ανάλυσης και επίλυσης προβλημάτων.

Ερ. Ποιοι θα εισάγονται στα τμήμα IB;

Απ. Στα  International Baccalaureate (IB)θα εγγράφονται στη Β' Λυκείου, μόνο μαθητές προερχόμενοι από την Α' Λυκείου των Πρότυπων ΓΕΛ.

Ερ. Δηλαδή, μαθητές των   κλασικών ΓΕΛ ή των ΕΠΑΛ δεν θα μπορούν να εγγράφονται;

Απ. Οχι. Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες οι μαθητές θα προέρχονται αποκλειστικά από τα Πρότυπα ΓΕΛ.

Ερ.Μαθητές από άλλα Πρότυπα ΓΕΛ θα μπορούν να διεκδικήσουν θέσεις; Για παράδεγμα εάν υποθέσομε ότι στην Αττική λειτουργήσει το IB σε ένα Πρότυπο, οι μαθητές των άλλων Πρότυπων θα μπορούν να δεκδικήσουν θέσεις;

Απ. Είναι κάτι που μελετά το υπουργείο Παιδείας. Ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί.

Ερ. Πότε θα  ανακοινωθεί ο σχετικός νόμος;

Απ. Στις προθέσεις του υπουργού  Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη είναι ο νόμος να έχει ψηφιστεί πριν τη λήξη του σχολικού έτους, ώστε οι μαθητές των Πρότυπων ΓΕΛ που θα φοιτήσουν, στο σχολικό έτος 2025-26 στην στην Α'  τάξη των Πρότυπων ΓΕΛ, να γνωρίζουν το  σχετικό νομικό πλαίσιο το οποίο θα εφαρμοστεί από τον Σεπτέμβριο του 2026.

Ερ. Το International Baccalaureate (IB) που θα αναγνωρίζεται;

Απ. Αναγνωρίζεται από Πανεπιστήμια και ακαδημαϊκά ιδρύματα σε όλο τον κόσμο.

Ερ. Σήμερα σε πόσες χώρες εφαρμόζεται;

Απ. Εφαρμόζεται σε  περίπου 6.000 σχολεία σε 150 χώρες. Από αυτά τα μισά σχεδόν είναι δημόσια.

Ερ.  Στην Ελλάδα γιατί καθυστερήσαμε τόσο πολύ να εφαρμόσουμε το International Baccalaureate (IB) στα δημόσια σχολεία;

Απ Η πρώτη εισήγηση εισαγωγής του στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έγινε στα μέσα της δεκαετίας του ‘90. Το Διεθνές Απολυτήριο (International Baccalaureate- IB) νομοθετήθηκε για πρώττη φορά το 1995 , επί πρωθυπουργίας Γιώργου Παπανδρέου. Ο νόμος έδινε τη  δυνατότητα να εφαρμοστεί τόσο στα ιδιωτικά όσο και στα  δημόσια σχολεία .

Ωστόσο , εφαρμόστηκε  μόνον στα  ιδιωτικά σχολεία .

Ερ.  Ποια  ιδιωτικά σχολεία στην Ελλάδα παρέχουν  σήμερα το IB ;

Απ. Σήμερα στην Ελλάδα το  Διεθνές Απολυτήρια  παρέχεται από ιδιωτικά σχολεία και συγκεκριμένα από τα εξής:

  • ISA The International School of Athens 
  • American Community Schools of Athens, 
  • Κολλέγιο Ανατόλια
  • Campion School, 
  • Εκπαιδευτήρια Κωστέα-Γείτονα,
  • Εκπαιδευτήρια Δούκα, 
  • Εκπαιδευτήρια Γείτονα, 
  • Κολλέγιο Αθηνών, 
  • Ιόνιος Σχολή, 
  • Εκπαιδευτήρια Λαμπίρη, 
  • Pinewood American International School, 
  • Εκπαιδευτήρια Πλάτων, 
  • St. Catherine’s British School, 
  • Pierce και 
  • Σχολή Μωραΐτη.  

Ερ.  Πόσοι μαθητές παρακολουθούν το IB;

Απ. Εκτιμάται ότι στην  Ελλάδα   παρακολουθούν  μαθήματα του Διεθνούς Απολυτηρίου περίπου χίλιοι μαθητές.

Ερ.  Ποιοι μαθητές  παρακολουθούν το πρόγραμμα του IB

Απ. Το πρόγραμμα του IB  είθισται να το παρακολουθούν  μαθητές που  δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις,  και να εγγραφούν σε πανεπιστήμια του εξωτερικού.

Επιπλέον με τον τελευταίο νόμο δίνεται η δυνατότητα στου κατόχους του   IB     να εγγράφονται στα υπό ίδρυση στην Ελλάδα Μη Κρατικά Πανεπιστήμια, χωρίς να απαιτείται η συμμετοχή τους σε Πανελλαδικές Εξετάσεις, κάτι που αποτελεί προϋπόθεση για τα υπόλοιπα  ελληνόπουλα.

Ερ.  Στα ελληνικά δημόσια ΑΕΙ μπορούν να εγγραφούν οι κάτοχοι του IB ;

Απ. Με τη σημερινή ελληνική νομοθεσία  το απολυτήριο ΙΒ δεν γίνεται δεκτό στα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια .

Σχόλια (30)

Ν Ε
|

Τα πειραματικά λύκεια ;

Aπό πότε η παράλληλη παιδεία στα φροντ. δεν είναι νόμιμη ;
|

Δεν υπάγεται η ιδιοκτησία ενός φροντιστηρίου 100 % δια νόμου στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ;

IB teacher
|

Μήπως το GCE έπρεπε να ενταχθεί πρώτα, για να υπάρχει μία εμπειρία, πριν το ΙΒ? Οι καθηγητές έχουν κάποια προετοιμασία, συμμετέχοντες σε σεμινάρια του οργανισμού ΙΒΟ?

Δέσποινα
|

Επιτέλους!!!!
Να έχει ο αγώνας των παιδιών που προσπαθούν με τόσο διάβασμα στην ΣΤ' δημοτικού και κάποιο πρακτικό όφελος για το μέλλον τους,μια χειροπιαστή επιβράβευση για την τεράστια προσπάθεια τους, επιβράβευση της αριστείας!!! Τα παιδιά των προτύπων σχολείων δεν είναι παιδιά πλουσίων, είναι παιδιά από διάφορα κοινωνικά στρώματα, από διάφορες περιοχές,παιδιά που ταξιδεύουν από τα αξημερωτα για να φτάσουν στα σχολεία τους ,παιδιά που θυσίασαν και θυσιάζουν πολύ χρόνο για να αποκτήσουν την καλύτερη δυνατή μόρφωση την ίδια στιγμή που άλλα παιδιά συνομήλικα παίζουν ή βρίσκονται με φίλους.

Όλα καλώς σχεδιασμένα
|

Με το ΙΒ:
1. Αύξηση της πελατείας για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια (αφήστε το "μη κρατικά"- ιδιωτικά θα είναι, άσχετα αν δεν το επιτρέπει το σύνταγμα).
2. Πιστεύει κανείς ότι οι μαθητές που θα επιλέξουν το ΙΒ δεν θα κάνουν φροντιστήρια-ιδιαίτερα; Μήπως οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων δεν κάνουν φροντιστήρια-ιδιαίτερα;
Ποιους νομίζουν ότι κοροϊδεύουν;;;

Τι μου θυμιζει
|

Διεθνες μοακαλορεα 2009.τι μου θυμιζει τι μου θυμιζει....

Μήτσος
|

Κυριάκο λες ο,τι νάναι.
Διάβασες, πόσοι που τελειώνουν το δημοτικό, δεν ξέρουν που τους παν τα τέσσερα, και ότι το φαινόμενο επεκτείνεται και στις άλλες βαθμίδες;
Σε μια δεκαετία, για να μην πω λιγότερο,
,αν δεν δώσεις , δείξεις εμπιστοσύνη στον δάσκαλο, η χώρα θα βγάζει στρατιές και αμόρφωτων και εξειδικευμένων αγράμματων.

Ελευθέριος
|

Τεράστιες ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό, σοφαδες πέφτουν σε κεφάλια μαθητών και αυτός ονειρεύεται απολυτηρια διεθνών προτύπων. Είναι ένας από τους Άριστους...

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ
|

Συμφωνούμε οτι πρέπει να ελλατωθεί στην Ελλάδα το φαινόμενο της παραπαιδείας - φροντιστηρίων. Πλήν όμως όλους αυτούς τους εκπαιδευτικούς που τόσα χρόνια διδάσκουν σε φροντιστήτια, έχουν άδεια οικοδιδασκαλίας κλπ... κάπως πρέπει να φάνε και αυτοί το ψωμί τους. Εφόσον δημιουργήσαμε τόσους πολλούς εκπαιδευτικούς, ας τους βολέψουμε κάπου, η ας αφήσουμε τα φροντιστήρια στην ησυχία τους. Το σύστημα ευθύνεται για τους τόσους πολλούς εκπαιδευτικούς

Εννοείται και όχι μονο
|

Σε όλη την Ευρώπη γίνεται έτσι χρόνια τώρα ,η Ελλάδα δεν ξέρω πως και τι θεωρεί τον εαυτό της όχι μόνο σε αυτό αλλά και σε άλλους τομείς ,δεν μπορείς να είσαι Ευρώπη αλά καρτ

ΓΘ
|

Ο Υπουργός ας φροντίσει περισσότερο το βασικό του έργο που είναι η βελτίωση της δημόσιας δωρεάν παιδείας και αφορά όλο το λαό , και λιγότερο να ασχολείται με καινοτομίες που αυξάνουν το χάσμα ανάμεσα στην μειοψηφία και την πλειοψηφία.

ΚΠ
|

Πολυ προχειρη προσεγγιση.
Επιπλεον οι δοκιμές/πειραματικές εφαρμογες γίνονται στα ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ και όχι στα ΠΡΟΤΥΠΑ

Ντροπή και αισχος
|

Διεθνές απολυτήριο και βελτίωση του άθλιου ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος ΜΟΝΟ στα Πρότυπα και τα ιδιωτικά σχολεία των πλουσίων, και τα παιδιά του λαουτζίκου να τους πέφτουν τα μαλλιά για τις άθλιες και παρωχημένες πανελλήνιες για να συντηρείται η παραπαιδεία με πελατάκια γιατί δεν έχουν πως αλλιώς να βολεύουν τους 80+Κ ανέργους φιλόλογους, χημικούς, φυσικούς και μαθηματικούς. Άξιοι για ακόμα μια φορά!

Ο καναδος
|

Επιτέλους
Να γίνει η αρχή να τελειώσει η αιμορραγία των φροντιστηρίων (που μόνο στην Ελλάδα υπάρχει σε αυτό το βαθμό) .
Να ακολουθήσουμε τα διεθνή πρότυπα.
Χτες μπορεί να γίνει ;

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Ρ
|

Το IB διδάσκετε στα Αγγλικά. Υπάρχουν αυτοί που θα το διδάξουν; Τα βιβλία θα δίνονται δωρεάν στους μαθητές; Οι μαθητές γνωρίζουν ότι μέσω του ΙΒ αποκλείεται να δώσουν πανελλήνιες εξετάσεις; Όχι επειδή κάποιο σύστημα είναι καλύτερο του άλλου, αλλά γιατί διαφέρουν μεταξύ τους και λόγω γλώσσας διδασκαλίας. Ο αφελληνισμός που επιχειρείται νοιάζει κανέναν; Το ΙΒ υπάρχει διεθνώς ένα ποσοστό μεγάλο σχετικά που δεν καταφέρνει να το τελειώσει. Μετά τι γίνεται; Τελικά το ΙΒ είναι καλό, μόνο για όσους είναι προσανατολισμένοι στην ιδιωτική 3βαθμια εκπαίδευση, και σε αυτούς προσπαθεί η κυβέρνηση να εξασφαλίσει πελάτες. Πολύ αμφιβάλω αν οι τελειόφοιτοι της Γ Λυκείου θα το αγκαλιάσουν, ειδικά όσοι δεν έχουν οικονομικές δυνατότητες για ιδιωτική παιδεία.

Μr. Paps
|

Το ΙΒ είναι αγγλόφωνο πρόγραμμα που απαιτεί πολύ καλή γνώση Αγγλικών. Οι δάσκαλοι πρεπει να έχουν τέλεια γνώση αγγλικών συν ειδική εκπαιδευση για να μπορούν να διδάξουν ΙΒ μαθήματα στ αγγλικά. Όσο για τους μαθητές θα πρέπει να έχουν ανάλογη γνώση και ευχέρεια ομιλίας και γραψίματος στη γλώσσα αυτή για να μπορούν να το παρακολουθήσουν.. Αυτά πότε θα γίνουν κ.Πιερακάκη;

Κωστας Ταλης
|

Ντροπη και ξεφτιλα .
Που ριναι η ισοβομια κυριε πιερακακη;
Αφου τοψηφιακο. Κραυος που εστησες μπαζει απο παντου και ειναι για τα πανυγηρια
Θες τωρα να κανεις πουταβα και την παιδεια
Ειπαμε αριστοι αριστοι αλλα εσεις ειστε τελειως σκιντζιδεζ

Κατονιτσα
|

Οι μαθητές και οι μαθήτριες που παρακολουθούν το διετες πρόγραμμα του Ιβ σε ολο τον κόσμο, το Μαιο του δευτερου ετους δίνουν γραπτές εξετάσειςμε τα ίδια θέματα παγκοσμίως και στα έξι μαθήματα που έχουν επιλέξε ανάλογα με το επιστημονικό πεδίο τους Τα θέματα τα αποφασιζουν επιτροπες του ΙΒΟ
τα μελη των οποιων δεν ειναι ποτε καθηγητες σε σχολεια ΙΒ και στέλνονται σφραγισμένα . Μάλιστα τα μαθήματα που έχουν επιλέξει οι μαθητες σε υψηλό επιπεδο μπορει να εχουν και 3 γραπτες δοκιμασίες σε 2 διαφορετικές ημέρες. Οι εξετάσεις διεξάγονται σε όλο τον κοσμο στις ίδιες ημερομηνίες . Τα αποτελέσματα αναρτώνται πάντοτε στις 5 Ιουλίου και ανάλογα με αυτά οι μαθητές γίνονται ή δεν γίνονται δεκτοί στα ξένα πανεπιστήμια τα οποία τους έχουν ορίσει από πριν τι βαθμούς πρέπει να γράψουν ώστε να γίνουν δεκτοί. Ο μεγαλύτερος βαθμός είναι το 7. 6×7=42. Από το εκτεταμένο δοκίμιο των 4000 λέξεων και την εργασία στο μάθημα theory of Knowledge μπορει να κερδισει επιπλεον 3 βαθμους ο μαθητης. Αρα το απολυτο αριστα ειναι 42 +3=45.Ένα πολύ καλό ξένο πανεπιστήμιο πχ κεμπρτζ μπορεί να ζητήσει από έναν υποψήφιο να γράψει εφτά και στα 3 από τα υψηλά μαθήματα και συνολικά να βγάλει 43 στα 45 . Κάθε χρόνο 45 παίρνει το 0,8%. Οι καλές ιατρικές ζητούν 39- 40 με 7 όμως σε χημεία βιολογία και φυσική.

ΕΛ
|

Ντροπή και αίσχος!!! Και αφού στα πρότυπα φοιτούν οι άριστοι γιατί φοβούνται τις Πανελλαδικές εξετάσεις???

IB placement
|

Σε Computer Science, είχα κάνει εκπαίδευση από την Oracle για το αναλυτικό πρόγραμμα 10 χρόνια πριν, σε Java.
Αγαπητέ Κυριάκο, 1.000€ τον μήνα δεν φτάνουν ούτε για ένα παιδί για βγει αυτό το πρόγραμμα μαζί με την δημιουργία του απαιτούμενου φακέλου, όχι για 25+ τμήμα. Αφού δεν έχεις νέα ευχάριστα με πεις καλύτερα να μην μας πεις κανένα.
Καλωσήρθες στην πραγματικότητα λοιπόν.ωΩραίο το ΙΒ, αλλά όπως και η σωστή αξιολόγηση θέλει λεφτά, που για την Παιδεία δεν έχεις. Λυπάμαι που το μαθαίνεις από εμένα με αυτόν τον τρόπο.

ΜΠ
|

Όλο λάθος ακούγεται.... Κι ας ξεκινήσουμε από την αρχή... Θα εφαρμοστεί πειραματικά μόνο στα Πρότυπα Σχολεία Αθήνας και Θεσσαλονίκης; Υπάρχουν και άλλα Πρότυπα στη χώρα μας... Είναι που είμαστε υπέρμαχοι των ίσων ευκαιριών και της συμπερίληψης... Αλλά γενικότερα όλα αυτά φαίνονται ανέφικτα για τα δεδομένα και τις υποδομές του δημόσιου ελληνικού σχολείου. Δεν είναι ένα απλό copy paste των εκπαιδευτικών συστημάτων άλλων χωρών. Χρειάζονται νέα βιβλία, επιμορφώσεις εκπαιδευτικών και πολλά άλλα.

ΜΡ
|

Αφού είπε παραπάνω ότι 'Με τη σημερινή ελληνική νομοθεσία το απολυτήριο ΙΒ δεν γίνεται δεκτό στα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια '. Πώς λοιπόν θα είναι μαθητές δύο ταχυτήτων με αυτό το δεδομένο;

Ι.Τ
|

Αυτοί που διαφωνείτε, μάλλον δεν έχετε την παραμικρή ιδέα για το τι γίνεται. Συνοπτικά:
1. Όλοι έχουν την δυνατότητα χωρίς ιδιαίτερη προετοιμασία σε μια χώρα του εξωτερικού και να πάρουν αναγνωρισμενο πτυχίο. ( αμφιβόλου μάλλον κύρους αλλά αναγνωρισμενο)
2. Το ΙΒ είναι η καλύτερη μέθοδος για κάποιον να πάει σε ένα πανεπιστήμιο με κύρος σε όλο τον κόσμο.
3. Το να δοθεί η ευκαιρία και σε άτομα που δεν μπορούν να το αντέξουν οικονομικά είναι βήμα προς τα εμπρός.
4. Για αυτό είναι τα πρότυπα και τα πειραματικά . Να δοκιμάζονται νέα προγράμματα . Επιπλέον στα πρότυπα το επίπεδο είναι τόσο υψηλό που η εισαγωγή σε ελληνικά ΑΕΙ είναι μάλλον δεδομένη.
Αν αμφιβάλλει κάποιος, ας δώσει σε έναν μαθητη Α λυκειου τα θέματα των εξετάσεων της Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ να τα δει.....
Θα ξαφνιαστειτε .

Μαρία Παπαδοπουλου
|

Το άρθρο είναι παραπλανητικό.
Οι απόφοιτοι του ΙΒ όχι μόνο δε θα μπαίνουν χωρίς εξετάσεις στα πανεπιστήμια αλλά θα εξετάζονται σε 6 μαθήματα.
Επιπλέον τα 2 τελευταία χρόνια θα πρέπει :
1)να γράψουν έκθεση στη θεωρία της γνώσης επιπέδου πτυχιακής εργασίας.
2) να έχουν κοινωνική προσφορά συμμετέχοντας σε δράσεις ποικίλου ενδιαφέροντος
3)Να επίλεξουν θέμα της αρεσκείας τους σχετικό με τις σπουδές που στοχεύουν και να αναλύσουν το θέμα εκτεταμενα(όπως σε μια πτυχιακή εργασία)

Κάθε άλλο παρά εύκολο είναι.

ΚΠ
|

Το 1996 επί υπουργίας του ίδιου ανακοινώθηκαν 3 φορές βάσεις εισαγωγής!!!

ΜΠ
|

Τοσους κόπους κάνει η Ελληνική οικογένεια τόσους αγώνες τα παιδια μας και μια ωραία πρωία όλα μας δημιουργούν ανασφάλεια για το μέλλον! Τα παιδιά της επαρχίας τα νοιαστηκε κανεις?κρίμα τις ψήφους που πήρατε! Αδικία είναι το μόνο συναίσθημα που νιώθουμε!

Ν.Τ
|

Μπράβο στη κυβέρνηση και στον υπουργό!!! Φοβερή αξιοκρατία στην είσοδο των παιδιών μας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση!!! Πέρσι έδωσαν οι διδυμες κόρες μου πανελλαδικές, μετά από κόπους τόσων ετών κατάφεραν να πραγματοποιήσουν τους στόχους τους! Και τώρα ανακοινώνονται καινούρια...τουλάχιστον αφού γκρεμίζουν το θεσμό των πανελλαδικών ας το κάνουν για όλους και όχι για τους λίγους τους εκλεκτούς...ο νοών νοείτω!!!

ΔΕΠ
|

Ρε πάτε καλά; Τόσο ωμά; Μαθητές 2 ταχυτήτων δηλαδή, οι εκλεκτοί του ΙΒ (είτε από δημόσιο είτε από $δ$ωτικό σχολείο) περάστε χωρίς εξετάσεις στα ΑΕΙ και η πλέμπα που δεν είχε ΙΒ στο σχολείο και δεν είχε €€€, θα πρέπει να δώσει πανελλαδικές. Είναι δυνατόν; Ένας αδιάβλητος θεσμός έχει μείνει στην Ελλάδα, οι πανελλαδικές. Και αυτό πας να το γκρεμίσεις κ. Υπουργέ;

Ναι υπάρχουν και άλλες ερωτήσεις
|

Παράδειγμα πώς αποκτάει κάποιος ΙΒ? Χρειάζεται εξετάσεις? Δίνεται από το σχολείο με ενδοσχολικές εξετάσεις για να πάρεις αυτό το τίτλο? Σε τι διαφέρει ο τίτλος αυτός από τα απολυτήρια που παίρνουν οι μαθητές?

ΚΤ
|

Ο Γιώργος Παπανδρέου το 1995 ήταν Υπουργός Παιδείας

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ