Εξετάσεις PISA: Σύγχρονο εξοπλισμό για τα σχολεία και 10 ευρώ ανά μαθητή η αμοιβή των Συντονιστών των εξετάσεων

Ο καθορισμός των Συντονιστών γίνεται απευθείας από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και δεν μπορούν να υπερβαίνουν τους τέσσερις (4) ανά σχολική μονάδα

10/01/2025

Ενημερώθηκε: 11/01/2025, 13:17

Άκουσε το άρθρο

Το ποσό των δέκα (10) ευρώ ανά μαθητή που συμμετέχει στις εξετάσεις του διεθνούς προγράμματος PISA του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (Ο.Ο.Σ.Α.), θα λάβουν οι Συντονιστές των εξετάσεων,με Κοινή Υπουργική απόφαση η οποία δημοσιεύθηκε σήμερα στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (σ.σ. 245 σχολικές μονάδες * 57 μαθητές ανά σχολική μονάδα * 10,00€ ανά μαθητή = 139.650,00€).

Επίσης κάθε σχολική μονάδα που θα συμμετάσχει στο PISA2025  θα ενισχυθεί περαιτέρω με τεχνολογικό εξοπλισμό .

Οι Συντονιστές είναι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες, οι οποίες συμμετέχουν στη διεξαγωγή των εξετάσεων  και έχουν ως κύριο ρόλο τον συντονισμό του Προγράμματος PISA σε επίπεδο σχολικής μονάδας.

Ο καθορισμός των Συντονιστών   γίνεται απευθείας από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και δεν μπορούν να υπερβαίνουν τους τέσσερις (4) ανά σχολική μονάδα.

Ο αριθμός των Συντονιστών ανά σχολική μονάδα ορίζεται λαμβανομένου υπόψη του αριθμού των μαθητών που είναι καταχωρημένοι στα αντίστοιχα έντυπα αναφοράς για κάθε Συντονιστή.

 Η κατανομή του σχετικού ποσού σε περίπτωση απασχόλησης περισσοτέρων του ενός Συντονιστών ανά σχολική μονάδα γίνεται με βάση τον αριθμό των μαθητών που είναι καταχωρημένοι στα έντυπα αναφοράς για κάθε Συντονιστή.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την καταβολή της ως άνω αποζημίωσης αποτελεί επιπλέον η εφαρμογή όλων των προπαρασκευαστικών ενεργειών οι οποίες απαιτούνται για την άρτια προετοιμασία της διενέργειας της έρευνας, σύμφωνα με τις οδηγίες που θα αποσταλούν στα σχολεία του δείγματος από το ΙΕΠ.

Οι αμοιβές αυτές καλύπτουν το έργο των Συντονιστών και αφορούν σε όλες τις ενέργειες που εκείνοι προβαίνουν, κατά τη διαδικασία συντονισμού που προηγείται τόσο πριν, κατά τη διάρκεια όσο και κατά το πέρας της διεξαγωγής των εξετάσεων του διεθνούς προγράμματος PISA .

Οι αποζημιώσεις που προβλέπονται  καταβάλλονται στους δικαιούχους μετά το πέρας των εξετάσεων ή των προβλεπομένων εργασιών με έκδοση τακτικών χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής σε βάρος των πιστώσεων των μειζόνων κατηγοριών 21 «Παροχές σε εργαζομένους» και 24 «Αγορές αγαθών και υπηρεσιών» του Προϋπολογισμού των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην αρμοδιότητα των οποίων υπάγονται οι σχολικές μονάδες που θα συμμετάσχουν στη διεξαγωγή των εξετάσεων του διεθνούς προγράμματος PISA του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (Ο.Ο.Σ.Α.) κατόπιν μεταφοράς πιστώσεων από τον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδεί- ας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Σύγχρονος εξοπλισμός 

 Επίσης κάθε σχολική μονάδα που θα συμμετάσχει στο PISA2025  θα ενισχυθεί περαιτέρω με τεχνολογικό εξοπλισμό προκειμένου να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη και κατά το δυνατόν ταχύτερη υλοποίηση της έρευνας. Έχει ήδη προκηρυχθεί διαγωνισμός για τον εξοπλισμό των σχολικών μονάδων με 4.500 φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές (laptops) και 2.500 ενσύρματα ακουστικά.

Ποια σχολεία θα συμμετάσχουν στις εξετάσεις 

Στη χώρα μας η Κύρια Εφαρμογή της έρευνας PISA 2025 θα πραγματοποιηθεί από 17 Μαρτίου έως 11 Απριλίου 2025 και θα συμμετάσχουν 245 δημόσια και ιδιωτικά Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και Επαγγελματικά Λύκεια από όλη την Ελλάδα, τα οποία αναγράφονται στον  παρακάτω πίνακα. 

Σε εξαιρετικές περιπτώσεις μπορεί να γίνει αντικατάσταση ενός σχολείου με κάποιο από τα 490 αναπληρωματικά του αντίστοιχου παρακάτω  πίνακα. 

Τα σχολεία έχουν επιλεγεί με τυχαία δειγματοληψία.

Η συμμετοχή των σχολικών μονάδων στην έρευνα είναι υποχρεωτική.

Η έρευνα, η οποία αποτελείται από ένα Γνωστικό Τεστ και ένα Ερωτηματολόγιο, θα διεξαχθεί ηλεκτρονικά στο Σχολικό Εργαστήριο Πληροφορικής και Εφαρμογών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών των σχολικών μονάδων.

Τα γνωστικά πεδία που διερευνώνται είναι οι Φυσικές Επιστήμες, η Κατανόηση Κειμένου, τα Μαθηματικά και το επιπλέον πεδίο: Μαθαίνοντας για έναν Ψηφιακό Κόσμο. 

Επίσης, η Ελλάδα θα συμμετάσχει και στη νέα έρευνα του PISA «Αξιολόγηση στην Ξένη Γλώσσα - αγγλικά (FLA)», της οποίας η πρώτη διεξαγωγή θα γίνει στο PISA 2025.

Η έρευνα διεξάγεται σε 90 χώρες περίπου και διερευνά κατά πόσον οι γνώσεις και οι δεξιότητες που διαθέτουν οι 15χρονοι μαθητές, σε κάθε χώρα, τους επιτρέπουν να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τις απαιτήσεις της καθημερινής ζωής στις σύγχρονες κοινωνίες. 

  • Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας


 

Σχόλια (24)

Άσπρη Κιμωλία
|

@ PISA 20:41
Τώρα το ‘κάψες. Επιστημονική τεκμηρίωση χρειάζεται κι αυτή δεν είναι το βιογραφικό.

@PISA: Επιστημονικά Αβάσιμες Συγκρίσεις | 13 Ιαν 2025 16:15
|

Συγγνώμη, αλλά η ανάλυση της σημασίας του ''ένα'' και ο ισχυρισμός ότι αυτή μπορεί να αλλάζει ανάλογα με το πολιτιστικό υπόβαθρο, στερείται σοβαρότητας.

Πλατάρος Γιάννης
|

@pisa
Συμφωνούν όλοι....
Δια τούτο, βάλτε ονοματεπώνυμο να βρούμε βιογραφικά, για να δούμε τους επιστήμονες της γουωκ ατζέντας.
Περιμένουμε με αγωνία...

PISA: Επιστημονικά Αβάσιμες Συγκρίσεις
|

Η καταληκτική μου τοποθέτηση:
1. Είναι εξαιρετικά σημαντικό, όταν κάποιος εκφράζει άποψη για ένα εξειδικευμένο θέμα, να διαθέτει πιστοποιημένες και τεκμηριωμένες γνώσεις.
2. Η επιστημονική ακρίβεια δεν είναι ΠΟΤΕ εργαλείο παραπλάνησης ή αποπροσανατολισμού
3. Το αντίθετο… ΔΥΣΤΥΧΩΣ συμβαίνει συχνά

Πλατάρος Γιάννης
|

Όλοι έχουν δικαίωμα να λένε ο,τι θέλουν.
Όμως δεν μπορεί να γίνεται επίκληση αξεπεραστων εμποδίων..
Καμία λέξη του δίγλωσσου λεξικού δεν συμπίπτει εννοιολογικά με την μεταφρασμένη. Αξίωμα της πραγματικότητας.
Καμία μετάφραση δεν συμπίπτει εννοιολογικά με το πρωτότυπο. Όλοι το ξέρουν....
Στην γ ' γυμνασίου έχουμε ιστοριουλες μεταφρασμένες από καλούς μεταφραστές που ξέρουν και αυτές τις λεπτομέρειες. Αν η έννοια της μάνας συμπεριλαμβάνει συμμαθήτριά λ.χ.....
Και εκατοντάδες αποχρώσεις εννοιών....
Τα κείμενα ρωτούν Αν η Άλικη είναι αδελφή του Μάνου ή του Αχμέτ.
Η απάντηση είναι ανεξάρτητη πολιτισμικών αντιλήψεων και αν τυχαίνει να είναι βάζουν κάτι άλλο....Εύκολο, απλό, στοιχειώδες.
Τα ξέρουν αυτά οι θεματοθετες του οοσσα . Παίρνουν αναδράσεις επι δεκαετιες από τα δεκάδες μέλη της και κάνει διορθώσεις.
Τα υπόλοιπα είναι υπερβολές και ατζέντα ύπνωσης ....

PISA: Επιστημονικά Αβάσιμες Συγκρίσεις
|

Το "ένα και ένα" πράγματι κάνει πάντοτε δύο. Ωστόσο, για να διασφαλιστεί ότι ο όρος "ένα" έχει την ίδια σημασία σε όλα τα πολιτισμικά περιβάλλοντα, είναι απαραίτητος ο έλεγχος αμεταβλητότητας στις μετρήσεις ( υπενθυμίζω ότι πρόκειται για λανθάνουσες μεταβλητές _Latent Variables) . Χωρίς αυτόν τον έλεγχο, το "ένα" μπορεί να ερμηνευτεί διαφορετικά, π.χ., ως 2, 0,5 ή οποιαδήποτε άλλη τιμή, ανάλογα με το πολιτισμικό πλαίσιο.
Ο έλεγχος αμεταβλητότητας δεν αποτελεί αποκλειστική πρακτική για τις διαπολιτισμικές έρευνες. Αντίθετα, είναι μια συνήθης και απολύτως απαραίτητη διαδικασία κατά την προσαρμογή (στάθμιση) ερωτηματολογίων σε διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα. Επιπλέον, στα διάφορα στάδια δημιουργίας ενός ερωτηματολογίου, πραγματοποιείται έλεγχος αμεταβλητότητας στην τελική εκδοχή του εργαλείου.
Για παράδειγμα, πολύ συχνά, κατά την τελική φάση ανάπτυξης ενός ερωτηματολογίου, γίνεται έλεγχος αμεταβλητότητας (invariance) προκειμένου να διασφαλιστεί ότι το ερωτηματολόγιο μετράει τις ίδιες έννοιες με τον ίδιο τρόπο σε διαφορετικές ομάδες ( π.χ φύλο, ηλικία) . Αν μια ερώτηση δεν περάσει τον έλεγχο αμεταβλητότητας, είτε απομακρύνεται είτε τροποποιείται, ώστε να είναι ισοδύναμη για όλες τις ομάδες.
Μέχρι να εφαρμοστεί η παραπάνω συνήθης επιστημονική πρακτική στο PISA (και να δημοσιευθεί, ώστε να κριθεί από ομότιμους), οι συγκρίσεις που προκύπτουν είναι επιστημονικά αβάσιμες.

@ΠΙΖΑ ΕΠ. ΑΒ ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ
|

Αγαπητέ κύριε/κυρία, στα μαθηματικά τουλάχιστον, 1+1=2, ανεξαρτήτως χώρας και κοινωνικής ομάδας. Όσα και να γράψεις η ΠΙΖΑ θα μετρήσει το σωστό ή το λάθος...

PISA: Επιστημονικά Αβάσιμες Συγκρίσεις
|

Λυπάμαι που πρέπει να απαντήσω έτσι και ζητώ συγνώμη από τους αναγνωστες.
Ο έλεγχος αμεταβλητότητας (measurement invariance) αποτελεί βασικό βήμα σε διαπολιτισμικές έρευνες, καθώς διασφαλίζει ότι τα εργαλεία μέτρησης λειτουργούν ισοδύναμα σε διαφορετικές ομάδες πληθυσμού. Στην περίπτωση μιας έρευνας για την ποιότητα της δημοκρατίας μεταξύ της Ευρώπης, της Κορέας και της Ρωσίας, ο έλεγχος αμεταβλητότητας μπορεί να εφαρμοστεί ως εξής:
1. Καθορισμός του Θεωρητικού Μοντέλου
Προτού ξεκινήσει ο έλεγχος αμεταβλητότητας, πρέπει να καθοριστεί ένα θεωρητικό μοντέλο που περιγράφει τις διαστάσεις της ποιότητας της δημοκρατίας. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει παράγοντες όπως η ελευθερία του λόγου, η διαφάνεια του κράτους, η συμμετοχή των πολιτών, κ.ά.
2. Confirmatory Factor Analysis - CFA
3. Configural Invariance
4. Metric Invariance
5. Scalar Invariance
6. Strict Invariance
7. Στατιστική Αξιολόγηση
Για κάθε επίπεδο αμεταβλητότητας, συγκρίνονται τα μοντέλα χρησιμοποιώντας πολλαπλά κριτήρια
8. Πολιτισμικές και Γλωσσικές Πτυχές
Είναι σημαντικό να λαμβάνονται υπόψη πολιτισμικές διαφορές που μπορεί να επηρεάσουν την κατανόηση και την ανταπόκριση στα ερωτηματολόγια. Επιπλέον, η μετάφραση των ερωτηματολογίων πρέπει να γίνει με τρόπο που να διατηρεί το νόημα και την έννοια των ερωτήσεων σε όλες τις γλώσσες.
9. Διαχείριση Μεθοδολογικών Σφαλμάτων
Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, πρέπει να εξετάζονται πιθανά μεθοδολογικά σφάλματα, όπως το Differential Item Functioning (DIF), που μπορεί να υποδηλώνει ότι ορισμένα ερωτήματα λειτουργούν διαφορετικά σε διαφορετικές ομάδες.
10. Ερμηνεία των Αποτελεσμάτων
Μετά τον έλεγχο αμεταβλητότητας, αν επιτευχθεί scalar invariance ή strict invariance, μπορούν να γίνουν αξιόπιστες συγκρίσεις των μέσων όρων και των παραγόντων μεταξύ των ομάδων. Αν δεν επιτευχθεί, μπορεί να χρειαστεί να αναθεωρηθούν τα εργαλεία μέτρησης ή να εξεταστούν περαιτέρω λόγοι για τις διαφορές.
Συμπέρασμα
Ο έλεγχος αμεταβλητότητας είναι κρίσιμος για την εξασφάλιση ότι οι συγκρίσεις μεταξύ διαφορετικών πολιτισμών ή χωρών είναι έγκυρες και αξιόπιστες. Στην περίπτωση της μελέτης για την ποιότητα της δημοκρατίας στην Ευρώπη, την Κορέα και τη Ρωσία, η εφαρμογή αυτής της διαδικασίας θα επιτρέψει την αντικειμενική αξιολόγηση και σύγκριση των δημοκρατικών πρακτικών μεταξύ αυτών των περιοχών.

PISA: Επιστημονικά Αβάσιμες Συγκρίσεις
|

Είναι λανθασμένο να αποδίδονται επιστημονικές πρακτικές σε ιδεολογικές "ατζέντες", καθώς η ψυχομετρία και οι συναφείς μέθοδοι έχουν τεκμηριωθεί μέσω δεκαετιών αυστηρής μαθηματικής και στατιστικής έρευνας. Ο έλεγχος της αμεταβλητότητας (measurement invariance) αποτελεί προαπαιτούμενο σε οποιαδήποτε διαπολιτισμική μελέτη που χρησιμοποιεί αυτοαναφορικά ερωτηματολόγια με λανθάνουσες μεταβλητές. Όπως ανέφερα, αυτό δεν είναι το μοναδικό από τα σοβαρά μεθοδολογικά σφάλματα. Για λόγους οικονομίας, επικεντρώθηκα στην αμεταβλητότητα της μέτρησης.
Στην επιστήμη, οι διαφορετικές απόψεις δημοσιεύονται σε εγκεκριμένα περιοδικά και αξιολογούνται από ομότιμους.
Διαφορετικά….
Η απαξίωση αυτών των διαδικασιών με όρους όπως "ισοπεδωτική αντίληψη" ή "μπουρδολογία" υποδηλώνει έλλειψη κατανόησης της φύσης αυτών των εργαλείων. Επιπλέον, η δήλωση ότι αυτά τα ζητήματα "δεν αφορούν τις θετικές επιστήμες" είναι ανακριβής. Οι μέθοδοι αυτές βασίζονται σε μαθηματικές αρχές και στατιστικές αναλύσεις και χρησιμοποιούνται σε πολλούς τομείς, από την ψυχολογία έως την επιστήμη των δεδομένων.
Εν κατακλείδι, η PISA προσφέρει επιστημονικά αβάσιμες συγκρίσεις.

@ PISA: Επιστημονικά Αβάσιμες Συγκρίσεις | 12 Ιαν 2025 17:45
|

Έχω μια ερώτηση:
Αν γίνει μια έρευνα για την ποιότητα της δημοκρατίας ανάμεσα στην Ευρώπη, στην Κορέα και στη Ρωσία, πως ακριβώς θα εφαρμοστεί ο έλεγχος αμεταβλητότητας?
Δημοκρατικό πολίτευμα δηλώνουν ότι έχουν όλοι...

Πλατάρος Γιάννης
|

Μπουρδολογιας ψεκασμενων το ανάγνωσμα:
Η πολιτικη κορεκτιλα έχει ακυρώσει όλα τα τεστ ευφυΐας με το πρόσχημα ότι όλοι οι πολιτισμοί δεν έχουν κοινές αναφορές σε έννοιες.
Ακόμα και το πιο αρχαίο αξιόπιστο τεστ Ρέιβεν από το 1945 που το χρησιμοποίησε ο Αμερικανικός στρατός , το έβγαλαν άχρηστο . Τα γεωμετρικά σχήματα δεν είναι οικεία σε όλους τους πολιτισμούς.....
Στα πλαίσια μιας ισοπεδωτικης αντίληψης, διδάσκουν στα Πανεπιστήμια ότι όλα είναι ίσα κι όμοια. Όλες οι γλώσσες είναι ομότιμες και ισοκυρες ας έχει η μία 20 λέξεις όπως μια φυλή του Αμαζονίου, και η άλλη 120.000 λέξεις.
Η επιστημονική άποψη ελέγχεται από το ιδεολογήματα της woke ατζέντας .
Αφαιρούνται βραβεία Νόμπελ δεκαετίες μετά την απονομή τους επειδή ο υπέργηρος κάτοχος εξέφρασε άποψη που δεν επιτρέπεται από τον woke μεσαίωνα.
Ένας εκπρόσωπος του σκοταδισμού έσκασε μύτη.
Πολλοί επιστήμονες ερευνητές αυτολογοκρινονται μην και παρεξηγήσουν.
Πρόκειται περί νέο μεσαίωνα....
Δεν μας έφταναν οι ψεκασμενοι..Σώνει και καλά υπάρχουν 62 φύλα...
Απαγορεύονται οι αντιρρήσεις.....
Η μπουρδολογια με επιστημονικό περίβλημα κυριαρχεί...
Για την pisa
Μια αρχαία έννοια των ερευνών , αυτή του "παρασιτικού παράγοντα" υπάρχει. Τώρα την λένε αλλιώς. Όταν έχεις διαφορετικές ομάδες έχεις και άγνωστους μη προσδιορισιμους παράγοντες που επηρεάζουν την ανεξάρτητη μεταβλητή που δεν είναι τόσο πολύ ανεξαρτητη.. Το ξέρουμε
αρχαιοθεν...
Έρχεται ο ανώνυμος προβοκάτορας που υποδύεται τον στατιστικολόγο να επισημάνει το τριμμένο...
Αν μεταφράζονται σωστά τα τεστ Αν οι σημασίες των λέξεων ταυτίζονται αν, αν, αν...
Η απάντηση είναι όχι!
Και τι έγινε;
Φταίει η μετάφραση της άσκησης;
Φταίει το μη οικείο αναφορικά νόημα;
Φταίει κάτι κλικ
Το αν ξέρεις να λύσεις μια ασκησουλα όμως δεν φταίνε οι πολιτισμικές διαφορές...
Το αν καταλαβαίνεις ένα απλό κείμενο στα ελληνικά δεν φταίει η μετάφραση , διότι το κείμενο δεν είναι φιλοσοφικό, ούτε επιστημονικό....
Τις μπούρδες αυτές τις διδάσκουν δυστυχώς και σε μεταπτυχιακά προγράμματα, ευτυχώς, όχι των θετικών επιστημών (Τουλάχιστον, όχι ακόμη)

PISA: Επιστημονικά Αβάσιμες Συγκρίσεις
|

Η μεθοδολογία του PISA παρουσιάζει σημαντικά προβλήματα, με το πιο κρίσιμο να είναι η απουσία ελέγχου αμεταβλητότητας (measurement invariance). Αυτή η ελλιπής διαδικασία καθιστά τις συγκρίσεις του PISA επιστημονικά αβάσιμες και ενδεχομένως παραπλανητικές.
Έλεγχος Αμεταβλητότητας: Ορισμός και Σημασία
Ο έλεγχος αμεταβλητότητας διασφαλίζει ότι ένα εργαλείο μέτρησης, όπως τα τεστ του PISA, αξιολογεί τις ίδιες λανθάνουσες έννοιες (π.χ., δεξιότητες, γνώσεις) με τον ίδιο τρόπο σε διαφορετικές ομάδες πληθυσμού. Σε διαπολιτισμικές έρευνες, αυτός ο έλεγχος είναι απαραίτητος για να διαπιστωθεί αν οι διαφορές στις βαθμολογίες αντανακλούν πραγματικές εκπαιδευτικές επιδόσεις ή προκύπτουν από πολιτισμικές, γλωσσικές ή εννοιολογικές ασυμφωνίες στο εργαλείο μέτρησης.
Χωρίς αυτόν τον έλεγχο, δεν μπορούμε να γνωρίζουμε:
1. Εάν τα αποτελέσματα είναι συγκρίσιμα μεταξύ διαφορετικών χωρών.
2. Εάν οι παρατηρούμενες διαφορές οφείλονται σε αδυναμίες του εργαλείου μέτρησης και όχι σε πραγματικές διαφορές στις δεξιότητες ή τις γνώσεις των μαθητών.
Το Πρόβλημα με το PISA
Παρά την αναγνώριση της σημασίας του ελέγχου αμεταβλητότητας στις διαπολιτισμικές έρευνες, το PISA αποτυγχάνει να τον εφαρμόσει με συνέπεια. Αυτή η παράλειψη έχει σοβαρές συνέπειες:
• Ακυρώνει τη βάση της σύγκρισης: Οι διαφορές στις επιδόσεις μπορεί να είναι τεχνητές, προερχόμενες από ασυμφωνίες στο εργαλείο μέτρησης και όχι από πραγματικές εκπαιδευτικές ανισότητες.
• Αποδυναμώνει την εγκυρότητα των αποτελεσμάτων: Τα ευρήματα δεν μπορούν να θεωρηθούν αξιόπιστα για τη χάραξη εκπαιδευτικών πολιτικών, καθώς στερούνται της αναγκαίας ψυχομετρικής θεμελίωσης.
Διεθνής Επιστημονική Πρακτική
Στην ψυχομετρία των διαπολιτισμικών ερευνών, ο έλεγχος αμεταβλητότητας αποτελεί το πρώτο βήμα και είναι κρίσιμο για την έγκριση δημοσιεύσεων από επιστημονικούς επιμελητές. Η παράλειψη του PISA να ενσωματώσει αυτήν την διαδικασία αντιβαίνει στις βέλτιστες επιστημονικές πρακτικές.
Η αναγνώριση αυτής της αδυναμίας δεν αποτελεί απλή υποκειμενική άποψη. Οποιοσδήποτε ενδιαφέρεται μπορεί να ανατρέξει σε οποιαδήποτε δημοσιευμένη διαπολιτισμική έρευνα και θα διαπιστώσει ότι ο έλεγχος αμεταβλητότητας είναι απαραίτητος και αδιαπραγμάτευτος.
Η απουσία αυτού του ελέγχου στο PISA εγείρει σοβαρά ερωτήματα για την εγκυρότητα των αποτελεσμάτων του και τη χρήση τους στη διαμόρφωση εκπαιδευτικών πολιτικών.

@ αυτή η εικόνα συμφωνεί 100% με την πραγματικότητα
|

το θέμα λοιπόν δεν είναι οι εξετάσεις (περιττές είναι , ξέρουμε το αποτέλεσμα από την καθημερινή εμπειρία), θα κόψουν λοιπον τις χαζοπαιδαγωγικές μπαρούφες των συμβούλων τους και θα δουν το περιεχόμενο του γνωστικού υλικού;
εφαρμογή δεν θα μπορούν να κάνουν όλοι μαθητές από μόνοι τους (με ανακαλυπτική/διερευνητική μόνο μέθοδο) , αλλά καλό είναι να κερδίσουμε χρόνο δίνοντας τέτοιες ασκήσεις και υλικό. εδώ όμως μας πρήζουν οι φυσικοί και από τη μία έχουμε κουλή ύλή χωρίς να οργανώνεται σε σειρά (για τις εξετάσεις) και από την άλλη σκόρπια ντεμεκ πειράματα που καταλήγουν πού; καταλαβαίνουν (ρητά να τα λένε τα βιβλία , αφού προβληματιστούν τα παιδιά) γιατί φεύγει στον πάγο το αμάξι και τι κάνεις κλπ κλπ. Είναι αθλια η ύλη που έχει επιλεγεί (τα προτζεκτ, βιωματικά κλπ είναι δευτερεύοντα) , αλλά αστιάζουμε στις παιδαγωγικές μεθόδους, που είναι ΤΟ ΤΙΠΟΤΑ , αν δεν έχεις αποφασίσει τι θα πρέπει να ξέρουν . Α, και λίγο χρόνο να μελετάνε ε; Δεν μαθαίνονται από τον αέρα όλα από όλους. Ναι, είναι βαρετό , αλλά...

Squid Games
|

Λεφτά για κάθε κομμάτι, κ σε λίγο θα φαντάζουν ξερολούκουμα !

Άσπρη Κιμωλία
|

Δε διαβάσατε με προσοχή τις δυο γραμμές που έγραψα, κύριε.
Ένα σχόλιο για τις «άλλες χώρες».
Στις άλλες χώρες υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια ένα κοινώς αποδεκτό σύστημα αξιολόγησης για να βελτιώνεται το εκπαιδευτικό έργο που παράγεται στις σχολικές αίθουσες και μια κουλτούρα απόρροια αυτής της σημαντικής δράσης. Τα παιδιά εκεί έχουν μάθει να σέβονται αυτό το θεσμό και να προσπαθούν για το καλύτερο, πιστεύοντας ότι η επιτυχία είναι σημαντική για την επίτευξη των κοινών στόχων.

Ελπίδα
|

@Άσπρη Κιμωλία | 11 Ιαν 2025 12:08
"Στις άλλες χώρες" εδώ και χρόνια μεταναστεύουν μαζικά οι Έλληνες πρώην μαθητές και φοιτητές, απόφοιτοι του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, επειδή οι "κουτόφραγκοι" δεν αντιλήφθηκαν ότι "πατώνουν" στον pisa και είναι αγράμματοι, τους προσφέρουν εργασία και τους δίνουν κανονικό μισθό και ασφάλιση! Τα κορόιδα...

Πλατάρος Γιάννης
|

Οι συντονιστές εξετάσεων, συμμετέχουν σε διεθνές εκπαιδευτικό πρόγραμμα, άρα μοριοδοτουνται για στελέχη σύμφωνα με Ν.3724/21

@Άσπρη Κιμωλία
|

Τι εννοείτε, ότι δεν είναι αξιόπιστα τα αποτελέσματα που δείχνουν ότι οι μαθητές μας πατώνουν στα βασικά; ότι δεν καταλαβαίνουν τι διαβάζουν και δεν μπορούν να εφαρσμόσουν απλά μαθηματικά σε καθημερινές καταστάσεις; Εγώ βλέπω ότι αυτή η εικόνα συμφωνεί 100% με την πραγματικότητα στα σχολεία. Μόλις βλέπουμε αποτελέσματα που δε μας αρέσουν αρχίζουμε να κλαιγόμαστε για την "αξιοπιστία". Στις άλλες χώρες έχουν κίνητρο δηλαδή οι μαθητές, σε όλο τον κόσμο, αλλά στην Ελλάδα δεν έχουν; Να τους αγοράσουμε ένα πλέι στέισον μήπως για τη συμμετοχή τους;

το τζάμπα πέθανε
|

Ας ελπίσουμε να το καταλάβει το υπουργείο και όσον αφορά τη συνοδεία των εκδρομών ή όταν ζητά από διευθυντές να δουλεύουν εκτός ωραρίου και μάλιστα σε μέρες αργίας όπως τα σαββατοκύριακα
Εκτός αν εδώ υποχρεώνονται έμμεσα από τον ΟΟΣΑ, ενώ στη βαλκανική μας πραγματικότητα το τζάμπα συνεχίζει να ζει και να βασιλεύει

ΝΟ
|

Τα σχολεία που ήδη έχουν κάνει τις εξετάσεις? Ο εξοπλισμός χάνεται?

Ι.Κ.
|

Και κάπως έτσι η PISA γίνεται ελκυστική για τα σχολεία. Ξέρετε τι προτείνω; Αμοιβή για αξιολογούμενους και αξιολογητές στην προσωπική αξιολόγηση εκπαιδευτικών! Θα αυξηθεί άμεσα το ενδιαφέρον....

Ερώτηση
|

Ποιοι ορίζονται συντονιστές;

Ψιλικοκό
|

Όπως πάντα ...

Άσπρη Κιμωλία
|

Αν οι μαθητές είχαν κάποιο κίνητρο οι ελληνικές εξετάσεις θα ήταν περισσότερο αξιόπιστες.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ