Σε διαβούλευση το Σχέδιο Νόμου για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μέχρι τέλος του μήνα

Δείτε τις λεπτομέρειες

11/01/2025

Ενημερώθηκε: 11/01/2025, 13:02

Άκουσε το άρθρο

Ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή  των σχολείων, Διεθνές Απολυτήριο,  Πρότυπα  Αθλητικά  Σχολεία  Κέντρα Μελέτης  είναι τα σημαντικότερα θέματα που θα περιλαμβάνει το Σχέδιο Νόμου για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, το οποίο ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης θα θέσεις σε δημόσια διαβούλευση , δυο εβδομάδων, μέχρι τέλος του μήνα.

Επίσης μέχρι τέλους του μήνα  θα είναι έτοιμο και το  Σχέδιο Νόμου για τα   Ωνάσεια Σχολεία.

Ειδικότερα, το Σχέδιο Νόμου θα ορίζει τα εξής:

Ενίσχυση της αυτονομίας των σχολείων

Θα ενισχυθεί ο ρόλος του Διευθυντή του Σχολείου στη λήψη αποφάσεων για συγκεκριμένες κατηγορίες ζητημάτων, όπως:

  • Να μπορεί να επιλέγει τους Υποδιευθυντές του (Δείτε εδώ τι ισχύσει σήμερα) .
  • Να μπορεί να λέει ότι κατά προτεραιότητα  θα αξιολογηθεί συγκεκριμένος  εκπαιδευτικός.
  • Να μπορεί να έχει πιο αποφασιστικό ρόλο σε ότι αφορά το ωρολόγιο πρόγραμμα.
  • Να μπορεί να μπαίνει απροειδοποίητα στην αίθουσα  διδασκαλίας για να παρακολουθήσει το μάθημα που κάνει ο εκπαιδευτικός.

Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία

Πιλοτική ίδρυση δύο (2) «Πρότυπων  Αθλητικών Γυμνσίων» και δύο (2) «Πρότυπων  Αθλητικών  Λυκείων», με έδρα  την Αθήνα και  Θεσσαλονίκη,  από  τον Σεπτέμβρη του 2026, με στόχο τη δημιουργία  δεκατριών (13) Πρότυπων  Αθλητικών Σχολείων (Π.Α.Σ.), ένα σε κάθε περιφέρεια της χώρας  για μαθητές και μαθήτριες που επιτυγχάνουν εξαιρετικές αθλητικές επιδόσεις.

Α. Τα Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία (ΠΑΣ) αφορούν μαθητές / τριες με υψηλές αθλητικές επιδόσεις, αρτιμελείς ή με αναπηρίες. Το ελάχιστο επίπεδο για την επιλογή τους στα Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία είναι «μέλος της (ηλικιακά αντίστοιχης ή ανώτερης) προ – εθνικής ομάδας». 

Β. Οι μαθητές και οι μαθήτριες των ΠΑΣ επιλέγονται κατ’ έτος, κατόπιν πρότασης εκάστης Αθλητικής Ομοσπονδίας προς την ΚΕΕ ΠΑΣ. 

Γ. Οι μαθητές και οι μαθήτριες των ΠΑΣ ακολουθούν το προπονητικό πρόγραμμα της οικείας αθλητικής ομοσπονδίας με εξειδικευμένους προπονητές και προπονήτριες, εντός του ωρολογίου προγράμματος του οικείου ΠΑΣ όπου αυτό είναι δυνατόν, κατόπιν πρότασης εκάστης Αθλητικής Ομοσπονδίας προς την ΚΕΕ ΠΑΣ, με σχετική απόφαση της δεύτερης. 

Δ. Το  Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., μετά από εισήγηση της «Κ.Ε.Ε. Π.Α.Σ.», με απόφαση του/της Υπουργού Παιδείας που δημοσιεύεται σε ΦΕΚ οπωσδήποτε πριν την 31η Ιανουαρίου εκάστου έτους (εξαιρουμένου του έτους ίδρυσης του πρώτου ΠΑΣ), καθορίζει για το επόμενο σχολικό έτος: 

1.    τις σχολικές μονάδες 
2.    το βαθμό εισαγωγής, τα κριτήρια παραμονής, τον αριθμό των μαθητών 
3.    τα αθλήματα 
4.    εξ’ αποστάσεως διδασκαλία 

Υπενθυμίζεται ότι στα Αθλητικά Σχολεία μπήκε "λουκέτο", μετά από 30 χρόνια λειτουργίας των,  τον Ιούλιο του  2011, ενώ σε αυτά    φοιτούσαν συνολικά 12.060 μαθητές .

Η αιτιολογία που δόθηκε από την τότε Κυβέρνηση , γι΄ αυτή την απόφασή της, ήταν ότι  το κόστος τους  θεωρείται  πολύ υψηλό και επιπλέον  τα Αθλητικά Σχολεία κρίθηκαν  αντιπαραγωγικά για τον αθλητισμό και αντιπαιδαγωγικά για την εκπαίδευση.

 Ωνάσεια Σχολεία

Κύρωση Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ του Κοινωφελούς Ιδρύματος «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Σ. ΩΝΑΣΗΣ» και του Ελληνικού Δημοσίου για την ίδρυση και λειτουργία των Δημοσίων Ωνασείων Σχολείων.

Σε αυτά τα σχολεία, όπου θα φοιτήσουν περίπου 6.000 μαθητές και μαθήτριες, το Ίδρυμα Ωνάση θα αναλάβει την ανακαίνιση των κτιρίων ενώ για την λειτουργία τους θα συσταθεί Διοικούσα Επιτροπή με πλειοψηφία του Δημοσίου. 

Σήμερα η χώρα αριθμεί 42 Πρότυπα Σχολεία (21 γυμνάσια και 21 λύκεια) στα οποία φοιτούν 9.036 μαθητές. Επίσης, 104 Πειραματικά Σχολεία (23 νηπιαγωγεία, 41 δημοτικά, 22 γυμνάσια, 18 λύκεια) συνολικής δυναμικότητας 15.686 μαθητών.

 Σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, το Ίδρυμα Ωνάση σχεδιάζει να μετατρέψει 22 δημόσια Γυμνάσια και Λύκεια σε Δημόσια Ωνάσεια σχολεία (11 Γυμνάσια και 11 Λύκεια)σε ευάλωτες περιοχές της Αττικής και της υπόλοιπης επικράτειας, προτείνοντας το δημόσιο σχολείο του μέλλοντος.

 Τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία θα υπάγονται στο υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Οι εκπαιδευτικοί θα επιλέγονται από όσους ήδη υπηρετούν στα δημόσια σχολεία, με την ίδια διαδικασία που επιλέγονται και οι εκπαιδευτικοί στα Πρότυπα Σχολεία. Το Ελληνικό Δημόσιο καλύπτει τους μισθούς των εκπαιδευτικών και του διοικητικού προσωπικού, όπως ισχύει για όλα τα δημόσια σχολεία.

 Το Ίδρυμα Ωνάση  θα αναλάβει  την ανακαίνιση των σχολείων έως του ποσού του 1 εκ ευρώ για κάθε σχολική μονάδα, ενώ θα χορηγεί υποτροφίες, θα συνεισφέρει στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και θα καλύπτει λειτουργικά έξοδα έως και 500.000 ευρώ το έτος ανά σχολείο.

 Οι μαθήτριες και μαθητές θα εισάγονται με εξετάσεις στην 1η Γυμνασίου, όπως συμβαίνει στα Πρότυπα. Η ίδια διαδικασία θα ακολουθείται για την εισαγωγή τους στην 1η Λυκείου, ενώ οι μαθητές που ήδη φοιτούν στην 2η και 3η τάξη των Γυμνασίων και Λυκείων που θα ενταχθούν στα ΔΗΜ.Ω.Σ., παραμένουν και φοιτούν σε αυτά κανονικά. Ο μαθητικός πληθυσμός που θα έχει τη δυνατότητα να φοιτά στα Ωνάσεια σχολεία υπολογίζεται στις 6.000, ± 10%.

Πρόκειται για ήδη υφιστάμενα σχολεία τα οποία θα εξακολουθήσουν να υπάγονται στο υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμούκαι στα οποία θα συνεχίσουν να υπηρετούν λειτουργοί της δημόσιας εκπαίδευσης.

Το Ίδρυμα Ωνάση προτίθεται να αναβαθμίσει τις δομές και να δώσει σε περισσότερους από 6.000 μαθητές την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ένα νέο μοντέλο εκπαίδευσης, που θα συνδυάζει το περιεχόμενο της δημόσιας παιδείας με την πρωτοπορία, τη σύγχρονη γνώση και τις δεξιότητες που απαιτεί ο 21ος αιώνας.  

Κέντρα Μελέτης

Ο Κ. Πιερρακάκης βάζει τάξη στα αρρύθμιστα εδώ και χρόνια Κέντρα Μελέτης, θέτοντας αυστηρούς όρους και προϋποθέσεις αδειοδότησης και λειτουργίας 

Με ρυθμίσεις αντίστοιχες με αυτές που λειτουργούν σήμερα τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών, προσαρμοσμένες  στην ιδιαιτερότητα της ηλικία των μαθητών Δημοτικού θα αδειοδοτούνται τα Κέντρα Μελέτης για μαθητές Δημοτικού.

Θα δημιουργηθούν δύο Μητρώα , το ένα για τους ιδιοκτήτες των Κέντρων Μελέτης και το άλλο για τους εκπαιδευτικού που θα διδάσκουν σε αυτές τις δομές.

Η  κτηριακή άδεια λειτουργίας θα χορηγείται από τον ΕΟΠΠΕΠ, ενώ στα Κέντρα Μελέτης θα διδάσκουν εκπαιδευτικοί που θα είναι ενταγμένοι στο υπό δημιουργία Μητρώο.

Για τα ήδη λειτουργούντα Κέντρα Μελέτης θα δοθεί χρόνος για να προσαρμοστούν στις νέες προϋποθέσεις που βάζει το Σχέδιο Νόμου.

Διεθνές Απολυτήριο

16 ερωτήσεις απαντήσεις,

Τo esos ετοίμασε 16 ερωτήσεις απαντήσεις, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, δεδομένου ότι ο σχετικός νόμος θα εκδοθεί πριν τη λήξη του τρέχοντος σχολικού έτους.

Ερ. Πότε θα γίνει η εισαγωγή του Διεθνούς Απολυτηρίου / International Baccalaureate Diploma Programme (IBDP) στα ελληνικά Πρότυπα Λύκεια.

Απ. Τον Σεπτέμβριο του 2026 οι μαθήτριες και οι μαθητές σε τουλάχιστον πέντε Πρότυπα Λύκεια της χώρας θα έχουν τη δυνατότητα της επιλογής μεταξύ του IB ή του ισχύοντος συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια.

Ερ. Σε ποιες περιοχές θα λειτουργήσει το ΙΒ;

Απ. Στις σκέψεις του υπουργείου Παιδείας είναι η επιλογή των 5 Πρότυπων ΓΕΛ ναί γίνει από Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Ερ. Στα υπόλοιπα Πρότυπα ΓΕΛ;

Απ. Η εφαρμογή του IB στα α 5 Πρότυπα ΓΕΛ θα είναι σε πειραματικό επίπεδο.  Σταδιακά, ανάλογα με την πρόοδο λειτουργίας , το  International Baccalaureate (IB) θα εφαρμοστεί σε όλα τα Πρότυπα Λύκεια της χώρας (σήμερα τα Πρότυπα είναι 21).

Ερ. Οι μαθητές θα πληρώνουν δίδακτρα;

Απ. Όχι, στα δημόσια ΓΕΛ η φοίτηση των μαθητών στα τμήματα με πρόγραμμα σπουδών IB, θα είναι δωρεάν.

Ερ. Για τη φοίτηση των μαθητών σε τμήματα IB παίζουν  ρόλο  και το επίπεδο μάθησης;

Απ. Το ΙΒ είναι ένα απαιτητικό πρόγραμμα σπουδών που βοηθά τους μαθητές να αναπτύξουν κριτική σκέψη καθώς και δεξιότητες ανάλυσης και επίλυσης προβλημάτων.

Ερ. Ποιοι θα εισάγονται στα τμήμα IB;

Απ. Στα  International Baccalaureate (IB)θα εγγράφονται στη Β' Λυκείου, μόνο μαθητές προερχόμενοι από την Α' Λυκείου των Πρότυπων ΓΕΛ.

Ερ. Δηλαδή, μαθητές των   κλασικών ΓΕΛ ή των ΕΠΑΛ δεν θα μπορούν να εγγράφονται;

Απ. Οχι. Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες οι μαθητές θα προέρχονται αποκλειστικά από τα Πρότυπα ΓΕΛ.

Ερ.Μαθητές από άλλα Πρότυπα ΓΕΛ θα μπορούν να διεκδικήσουν θέσεις; Για παράδεγμα εάν υποθέσομε ότι στην Αττική λειτουργήσει το IB σε ένα Πρότυπο, οι μαθητές των άλλων Πρότυπων θα μπορούν να δεκδικήσουν θέσεις;

Απ. Είναι κάτι που μελετά το υπουργείο Παιδείας. Ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί.

Ερ. Πότε θα  ανακοινωθεί ο σχετικός νόμος;

Απ. Στις προθέσεις του υπουργού  Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη είναι ο νόμος να έχει ψηφιστεί πριν τη λήξη του σχολικού έτους, ώστε οι μαθητές των Πρότυπων ΓΕΛ που θα φοιτήσουν, στο σχολικό έτος 2025-26 στην στην Α'  τάξη των Πρότυπων ΓΕΛ, να γνωρίζουν το  σχετικό νομικό πλαίσιο το οποίο θα εφαρμοστεί από τον Σεπτέμβριο του 2026.

Ερ. Το International Baccalaureate (IB) που θα αναγνωρίζεται;

Απ. Αναγνωρίζεται από Πανεπιστήμια και ακαδημαϊκά ιδρύματα σε όλο τον κόσμο.

Ερ. Σήμερα σε πόσες χώρες εφαρμόζεται;

Απ. Εφαρμόζεται σε  περίπου 6.000 σχολεία σε 150 χώρες. Από αυτά τα μισά σχεδόν είναι δημόσια.

Ερ.  Στην Ελλάδα γιατί καθυστερήσαμε τόσο πολύ να εφαρμόσουμε το International Baccalaureate (IB) στα δημόσια σχολεία;

Απ Η πρώτη εισήγηση εισαγωγής του στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έγινε στα μέσα της δεκαετίας του ‘90. Το Διεθνές Απολυτήριο (International Baccalaureate- IB) νομοθετήθηκε για πρώττη φορά το 1995 , επί πρωθυπουργίας Γιώργου Παπανδρέου. Ο νόμος έδινε τη  δυνατότητα να εφαρμοστεί τόσο στα ιδιωτικά όσο και στα  δημόσια σχολεία .

Ωστόσο , εφαρμόστηκε  μόνον στα  ιδιωτικά σχολεία .

Ερ.  Ποια  ιδιωτικά σχολεία στην Ελλάδα παρέχουν  σήμερα το IB ;

Απ. Σήμερα στην Ελλάδα το  Διεθνές Απολυτήρια  παρέχεται από ιδιωτικά σχολεία και συγκεκριμένα από τα εξής:

  • ISA The International School of Athens 
  • American Community Schools of Athens, 
  • Κολλέγιο Ανατόλια
  • Campion School, 
  • Εκπαιδευτήρια Κωστέα-Γείτονα,
  • Εκπαιδευτήρια Δούκα, 
  • Εκπαιδευτήρια Γείτονα, 
  • Κολλέγιο Αθηνών, 
  • Ιόνιος Σχολή, 
  • Εκπαιδευτήρια Λαμπίρη, 
  • Pinewood American International School, 
  • Εκπαιδευτήρια Πλάτων, 
  • St. Catherine’s British School, 
  • Pierce και 
  • Σχολή Μωραΐτη.  

Ερ.  Πόσοι μαθητές παρακολουθούν το IB;

Απ. Εκτιμάται ότι στην  Ελλάδα   παρακολουθούν  μαθήματα του Διεθνούς Απολυτηρίου περίπου χίλιοι μαθητές.

Ερ.  Ποιοι μαθητές  παρακολουθούν το πρόγραμμα του IB

Απ. Το πρόγραμμα του IB  είθισται να το παρακολουθούν  μαθητές που  δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις,  και να εγγραφούν σε πανεπιστήμια του εξωτερικού.

Επιπλέον με τον τελευταίο νόμο δίνεται η δυνατότητα στου κατόχους του   IB     να εγγράφονται στα υπό ίδρυση στην Ελλάδα Μη Κρατικά Πανεπιστήμια, χωρίς να απαιτείται η συμμετοχή τους σε Πανελλαδικές Εξετάσεις, κάτι που αποτελεί προϋπόθεση για τα υπόλοιπα  ελληνόπουλα.

Ερ.  Στα ελληνικά δημόσια ΑΕΙ μπορούν να εγγραφούν οι κάτοχοι του IB ;

Απ. Με τη σημερινή ελληνική νομοθεσία  το απολυτήριο ΙΒ δεν γίνεται δεκτό στα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια . Οπως ήδη το έχει ξεκαθαρίσει ο υπουργός    Παιδείας "αναγκαία συνθήκη, για να θεσμοθετηθεί  η εισαγωγή στα ΑΕΙ,χωρίς Πανελλαδικές,  κατόχων Διεθνούς Απολυτηρίου  είναι  η εφαρμογή του IB σε μια κλίμακα δημοσίων σχολείων".

Ωστόσο  μελετάται το ενδεχόμενο να εισάγονται οι κάτοχοι του διεθνούς απολυτηρίου σε περιορισμένο αριθμό θέσεων  ελληνικών ΑΕΙ  που θα ορίζονται σε συνεργασία με τα τμήματα.

Σχόλια (30)

@ πλούταρχος
|

ο διευθυντής δεν πρέπει όντως να κάνει μάθημα, αλλά σε μικρά σχολεία αρκεί αυτό για να κάνει όλες τις διοικητικές εργασίες απρόσκοπτα ακόμα και να περνά στο τέλος της ημέρας τις απουσίες και να έχει εικόνα . αν δε με το επίδομα κάνει 8ωρο (λογικό), όλα αυτά μέχρι 3-3.30 , αρκετή ώρα σε ήσυχο σχολείο και όλα καλά, δεν θα έχουν εξωδιδακτικές εργασίες παρα ελάχιστες οι εκπαιδευτικοί και φυσικά θα φεύγουν , όταν τελειώνουν (άντε και μία ωρα για κηδεμόνες, συζήτηση ή καποια εργασία) για να προετοιμαστούν σπίτι τους (το σχολείο ούτε καρέκλα μερικές φορές δεν έχει) για την επόμενη μέρα. ούτε γραμματέας τότε θα χρειάζεται. σε μεγάλα μόνο σχολεία και υποδιευθυντής με μηδενικές ώρες διδασκαλίας (αντί για δύο με διψήφιο αριθμό ωρών). Απλά πράγματα και λογικά . Στα βασικά διευθυντική ομάδα ο διευθυντής με όλο τον σύλλογο (στα παιδαγωγικά)

Πλούταρχος
|

Τα σχολεία χρειάζονται: 1. Διοικητικό προσωπικό, 2. Αναβάθμιση εξοπλισμού και χώρων, 3. Φύλαξη 4. Ο διευθυντής να μην κάνει μάθημα, 5. Διευθυντική ομάδα - τουλάχιστον δύο υποδιευθυντές ανεξάρτητα από τον αριθμό των μαθητών, 6. Μισθολογική αναβάθμιση όλων όσων υπηρετούν σε σχολεία (εκπαιδευτικοί, διευθυντής, υποδιευθυντές, προσωπικό καθαριότητας).

Ψηλορείτης
|

Εδά έχουμε αρκετούς που έχουνε και τα δυο: ονύχια και φτερά.

Ο πτεροφάγος
|

Όπως ο Εμμανουήλ Ροΐδης προείπε για τους έχοντες και κατέχοντας την εξουσία ανά χείρας: '' άπαντες έχοντες ονύχια θα σπαράζουν τους έχοντες πτερά".

@ με τον συνδικαλισμό παράγεται πλούτος;
|

όοοοοχι, με το 41τακατό ΜΟΝΟ

Νικος
|

Ανδρέας Διβράμης έγραψε:
"Αυτό που χρειάζεται να γίνει άμεσα είναι διπλασιασμός των αποδοχών όλων των Εκπαιδευτικών"
Πως τολματε και αναφέρετε την λέξη ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ!
Μετα από 15 χρόνια που ο μισθός έχει κοπεί στη ΜΕΣΗ και με την ακρίβεια η αγοραστική αξία του μισθού είναι πολύ κάτω και από την μέση, ο εκπαιδευτικος έχει συνηθίσει. Δεν τολμά καν να ξεστομίσει την λέξη διπλασιασμός μισθου, επειδή έχει πάθει τόσο μεγάλο ΣΟΚ που τον έχουν πείσει ότι το κράτος δεν έχει χρήματα να του δώσει και ακόμη χειρότερα ότι τελικά δεν το αξίζει να πάρει οποιαδήποτε αυξηση. Θεωρεί τα 20€ τον μήνα αύξηση, τρέχει να πάρει το κουπόνι των 200€ για να αγοράσει μισό λάπτοπ για να κάνει τηλεκπαίδευση όταν ρίξει λίγο χιόνι και το θεωρεί και προνόμιο. Για τα άλλα κουπόνια τύπου "εξοικονομώ" η "αλλάζω θερμοσίφωνα" κλπ δεν τολμά καν να τα ακουμπήσει παρόλο που η επιδότηση είναι σεβαστή και περίπου 50%, γιατί ο τραπεζικός του λογαριασμός είναι άδειος. Αυτά τα επωφελούνται άλλες κατηγορίες εργαζομένων που έχουν υπόλοιπο στον τραπεζικό τους λογαριασμό. Το μεγάλο του άγχος είναι μην τον μαζέψει ανά πάσα στιγμή η αστυνομία από το σχολείο η από την εκδρομή παρά το πώς θα βγάλει τον μήνα. Η αποταμίευση είναι άγνωστη λέξη για τον εκπαιδευτικό. Δεν την αξίζει. Ασχολείται με επουσιώδη πράγματα όπως για παράδειγμα με το πότε θα γίνουν κρίσεις περιφερειακών διευθυντών η προϊσταμένων εκπαιδευτικών θεμάτων, και τσακώνεται στα σχόλια του esos για το πώς θα είναι η σωστή μοριοδοτηση και κάτω από την μπλούζα του κοιλιά του γουργουριζει από την αφαγια. ΑΥΤΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΥΝΑΔΕΡΦΟΙ!

Ερτ
|

Πιστεύεις φιλάτε Κώστα ότι η χώρα δεν ξανά αρέσει κανόνι όταν οι πολίτες είναι ΠΑΝΑΣΧΕΤΟΙ με τα δημόσια οικονομικά; Όταν νομίζουν ότι με τον συνδικαλισμό παράγεται πλούτος;

Κώστας
|

@Ανδρέας Διβράμης, μη σου πω και τριπλιασιασμός! Εξάλλου τα 400 δισ. που φαγώθηκαν σε συντάξεις, "επιδοτήσεις" στον αγροτικό τομέα, "πρόσθετα" και φάρμακα στα Νοσοκομεία, μαμβάκια και άλλα στη Λάρισα, εφάπαξ Ολυμπιακής και ΔΕΚΟ..., όλα ξεχρεώθηκαν!!!

δσ
|

στο σχολείο μου χρειαζόμαστε άμεσα εργασίες ηλεκτρολόγου και υδραυλικού.. ένα μήνα τώρα δεν έχει φανεί κανείς από τον δήμο γιατί δεν έχουν διαθέσιμους ... χρειαζόμαστε επίσης επισκευή υπολογιστών αλλά λεφτά έχουμε να δούμε από τον Μάιο.. γραφική ύλη επίσης ούτε πλάκα, περνάμε με περισσεύματα περσινά.. θα προτιμούσα από διευθυντής να είμαι ο μάγος Χουντίνι

daskala
|

Οχι στειρα κριτικη απο εμας τους σχολιαστες. Ας κανουμε και καποιες προτασεις. Ηθελα λοιπον να προτεινω την τοποθετηση οσων συνταξιουχων εκπκων επιθυμουν σε τμηματα Ενισχυτικης διδασκαλιας και Προσθετης διδακτικης στηριξης. Ετσι και θα αυξησουν το εισοδημα τους και βοηθεια θα προσφερουν. Ακομη και για αναπληρωση κενων προσωρινων οπως αναρρ. κυησησ κλπ μπορουν να καλυψουν. Απο οτι ακουω οι συνταξιουχοι το ...συζητανε. Εννοειται να φορολογουνται κανονικα οπως ολοι και ας αυξηθει και το ΤΕΑΔΥ τους λιγο,
καλο θα ειναι . Ας μπουνε και ηλικιακα ορια.

Μαρία
|

Χτίζουν παλάτια στην άμμο....

Ανδρέας Διβράμης
|

Αυτό που χρειάζεται να γίνει άμεσα είναι διπλασιασμός των αποδοχών όλων των Εκπαιδευτικών

Δεν έχω λόγια
|

Δώστε αξιοπρεπείς μισθούς, γιατί νηστικό αρκούδι δεν χορεύει

γράψτε στη διαβούλευση...
|

να πάνε πολλά σχόλια (ίσως και σοβαρά κάποια) στον κάλαθο τον αχρήστων αρίστων...
γράφτε , ηδονίζονται μάλλον με τη διαδικασία και τη διαφημίζουν , να φαίνεται η δημοκρατικότητα και η ομοφωνία (όλων των υπολοίπων που δεν σχολιάζουν ) και συμφωνούν με το 41-31-28τακατό ...
ΥΓ. Ο πρασινοΝίκος τι λέει; είναι έτοιμο κανένα πλήρες σχετικό νομοσχέδιο να δώσει στη δημοσιότητα να κάνει ντρίπλα πέρα από γκρίνιες για τις μπλε μπαρούφες; (ούτε για πρόεδρα μιλάει, περιμένει κολεγιά με τον βαγγέλα; ούτε το 20τακατό δεν θα φτάσει ποτέ έτσι)

...
|

Με τον ήλιο τα μπάζω, με τον ήλιο τα βγάζω, τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε
*Έκανα λάθος προηγουμένως... Συγγνώμη.

Κάτι ακόμα....
|

Μήπως θα μπορούσε ο Διευθυντής ή το ΠΥΣΔΕ να επιλέγει τους εκπαιδευτικούς που χρειάζεται το σχολείο για συμπλήρωση ωραρίου με κύρια προϋπόθεση το υπόλοιπο ωράριο τους να καλύπτει πλήρως, ολόκληρο το κενό και όχι μέρος του; Θυμίζω ότι σήμερα επιλέγει σχολείο ο εκπαιδευτικός σύμφωνα με την βολή του, ενώ το ΠΥΣΔΕ αποφασίζει με μόνο κριτήριο τα μόρια του. Το ενδεχόμενο να μείνει μέρος του κενού ακάλυπτο, ενώ υπάρχει άλλη εφικτή κατανομή που θα το κάλυπτε, δεν εξετάζεται ούτε προβλέπεται να εξεταστεί.Θα με φάνε οι συνδικαλιστές συνάδελφοι!!!

Κοινή λογική
|

Αυξήσεις στους μισθούς; Γιατί δεν υπάρχει τίποτα ως προς τις αυξήσεις των μισθών στο σχέδιο;

...
|

Με τον ήλιο τα βγάζω, με τον ήλιο τα μπάζω, τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε;...

Dimitra
|

Τα θεματα της διαβουλευσης ,μου ειναι αδιαφορα.Θα προτιμουσα θεματα αυξησεων μισθων, παροχων, θεσμικών ζητηματων, αναβαθμισης..Χωρις ..δοντια κυριολεκτικά, δεν μπορω να μιλησω για να κανω διαβουλευση, αντε λοιπον, ημερες που 'ναι.Δεν εχετε σκοπο να μας βοηθησετε, μάς θελετε αποδυναμωμενους και ανημπορους να μην μπορουμε να κανουμε μια ημερα απεργια, για να μας κανετε ό,τι θελετε...Αίσχος,
αργούνε και οι εκλογες να σας αξιολογησουμε ...

MINA
|

Μήπως αντί για υπερεξουσίες , να φτιαχτεί ένα στέρεο νομοθετικό πλαίσιο που να λαμβάνει υπόψιν τις διάφορες ιδιαιτερότητες της εκπαίδευσης; αλλιώς να βάλουμε ταφόπλακα να ξεμπερδεύουμε. θάθελα να μάθω ποιος τα σκέφτεται όλα αυτά...

Μακιαβέλι
|

Να έχει αποφασιστικό ρόλο στη διαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος....
Τι εννοεί ο ποιητής... Γιατί τέτοια πίεση; Ποιο είναι το μεγάλο πρόβλημα που επιβάλλει νέα νομοθετική ρύθμιση;
Ο Διευθυντής δεν έχει κανέναν λόγο να παρεμβαίνει στο ωρολόγιο πρόγραμμα, Ένας καλός και ευρείας εκτίμησης συνάδελφος με IQ πάνω του μετρίου, σίγουρα θα τα καταφέρει.
Κι όμως.... Ο Διευθυντής έχει έναν μόνο λόγο να παρέμβει
Για να μπορεί να έχει διαθέσιμο το σύνολο σχεδόν των διδασκόντων τουλάχιστον πέντε διδακτικές ώρες με την δημιουργία πολλών κενών.
Γιατί;;
Επειδή δεν βρέθηκε κανείς υπουργός μέχρι σήμερα να ορίσει με μια και μόνο φράση και καταργώντας κάθε προηγούμενη ρύθμιση ότι Όλοι οι Εργαζόμενοι στο σχολείο θα παρευρίσκονται υποχρεωτικά σε αυτό από τις οκτώ το πρωί ως τις Δύο και μισή το μεσημέρι, ανεξάρτητα από το υποχρεωτικό ωράριο τους.
Πώς να το απαιτήσεις όταν τους κοροϊδεύεις με ψίχουλα και οι ετήσιες αποδοχές είναι για να ντρέπεσαι να τις πεις. Πως να το απαιτήσεις όταν τους εξοντωνεις με ανούσιες αυτό αξιολογήσεις, πώς να το απαιτήσεις όταν υποβιβάζεις τον ρόλο τους.
Ας το κάνει λοιπόν ο Διευθυντής ο οποίος τραβάει και το μεγάλο ζορι. Είναι διαρκώς ακάλυπτος, διαρκώς εκτεθειμένος, διαρκώς απασχολημένος με κάποιο μήνυμα που πρέπει να στείλει με κάποιο τιμολόγιο που πρέπει να καταχωρήσει, με κάποια πόρτα που πρέπει να φτιάξει, με κάποιο κενό που πρέπει να καλύψει, και πολύ θα ήθελε κάποιους γύρω του που είτε θα αναλαμβάνουν ρόλο γραμματέα είτε θα ρόλο φύλακα, είτε ρόλο μάστορα, λογιστή κλπ κλπ.

μπαρούφες καπαμα
|

και πάλι στο μενού : αυτονομία λέει , το μπαχαλο που κάνει καθε σχολέιο ό,τι θελει και μπορεί, αναγνωση και εφαρμογή αντικρουόμενων -αντιφατικών νόμων , διατάξεων , εγκυκλίων . δυο λαλούν και τρεις χορεύουν ! όχι άλλη αυτονομία (τα αει έχουν ; ) , λύσε τη γραφειοκρατία που στηρίζεις ρεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεε

ΑΣΕΠ
|

ΜΕ ΤΟΝ ΑΣΕΠ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ; Πότε επιτέλους θα πάρει απόφαση να κάνει ξανά διαγωνισμό για διορισμούς; όσο για το σχόλιο του ξαναδείτε τα... δεν ισχύει. Ο Διευθυντής εκπαίδευσης μια χαρά επιλέγει τον προϊστάμενο εκπαιδευτικών θεμάτων κι ας υπάρχει "διαδικασία επιλογής"

Ε.Π.
|

"Να μπαίνει απροειδοποίητα στην αίθουσα διδασκαλίας για να παρακολουθήσει το μάθημα που κάνει ο εκπαιδευτικός"! Πόσο ακόμα θα υποτιμηθεί ο εκπαιδευτικός στα μάτια των μαθητών του; Να μπαίνει ο σύμβουλος, να μπαίνει ο διευθυντής... μήπως να μπαίνουν και οι περαστικοί να βλέπουν αν αξίζουμε το μισθό που "μας πληρώνουν"; Ας μη γελιόμαστε... ένας ικανός διευθυντής γνωρίζει τι μάθημα κάνει ο κάθε εκπαιδευτικός, χωρίς να χρειαστεί να εισβάλλει στην αίθουσα. Η διάταξη είναι ξεκάθαρα τρομοκρατική και ανούσια! Λύστε τα χιλιάδες προβλήματα και σταματήστε πια τον εκφοβισμό προς τους εκπαιδευτικούς! Τα νέα παιδιά αποστρέφονται το επάγγελμα κι εμείς οι παλαιότεροι αναρωτιόμαστε αν αξίζει να συνεχίσουμε...

dimitris
|

Ενδιαφέροντα στοιχεία παρουσιάζονται στο σχέδιο νόμου, αλλά υπάρχουν και προβληματισμοί όπως: - το σχέδιο νόμου απευθύνεται στους μαθητές που έχουν την οικονομική στήριξη για να αποκτήσουν τους παραπάνω τίτλους.
-ένας μαθητής από τα μεσαία και χαμηλά κοινωνικοοικονομικά στρώματα είναι αδύνατο να έχει την ευκαιρία απόκτησης των παραπάνω τίτλων σπουδών.
στη χώρα μας συνεχώς πραγματοποιούνται μεταρρυθμίσεις με όφελος και συμφέρον προς τους έχοντες και κατέχοντες και ποτέ για την αναμόρφωση και αναδιοργάνωση ολόκληρης της κοινωνίας και αυτό αποτυπώθηκε με τις αναφορές που έγιναν πριν λίγες μέρες σχετικά με τον λειτουργικό αναλφαβητισμό στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου.
- το παραπάνω σχέδιο νόμου για να έχει επιτυχία προϋποθέτει και μια ευημερία της κοινωνίας.
-σχετικά με τους Διευθυντές αν εφαρμοστεί ο συγκεκριμένος νόμος δύσκολα θα αναλαμβάνει κάποιος σε συνδυασμό με τα υπάρχοντα προβλήματα που επικρατούν στο περιβάλλον του σχολείου και ειδικά με τις καταγγελίες είτε αφορούν μαθητές είτε εκπαιδευτικούς.

Φ.
|

Μιλάμε για μεγάλες μπούρδες.

Συνεχίζονται οι "καθελκύσεις"
|

Συνεχίζεται η εαρινή επέλαση στην εικονική πραγματικότητα, με εγκαίνια μόνον στα χαρτιά (νομοσχέδια), με ασκήσεις επί χάρτου, με αρμοδιότητες, με πρότυπα Ωνάσεια και ΙΒ.
Όρτσα τα πανιά, κόντρα στον Δελιβοριά, κι είναι τα αμπάρια γεμάτα, παναθεμάτα, μ' άγρια θεριά ...
Έμπαινε, διαίρει και κατάκτησε (divide and conquer) ψηφαλάκια ... δωρεάν τα πειραματόζωα της παιδείας.
Ο επικεφαλής, του επικεφαλή, τον επικεφαλή και ο πρότυπος, του πρότυπου, τον ... κακό μας τον φλάρο...
Η παιδεία στο απόσπασμα, ... του Κυρίου δεηθώ μεν

Ξαναδείτε τα...
|

Ο διευθυντής σχολείου διαλέγει τον υποδιευθυντή του κ ο Διευθυντής Εκπαίδευσης φορτώνεται για προϊστάμενο εκπαιδευτικών μονάδων όποιον έχει μόρια. Κάτι δεν πάει καλά εδώ.

Το καλό παιδί
|

Σε λίγο δεν θα υπάρχουν διευθυντές στα σχολεία...να μπούνε στην τάξη σας μάρανε;

Απορίας άξιο
|

Γιατί να μην γίνουν και τα υπόλοιπα σχολεία της Ελλάδας Ωνάσεια; Κανονικά θα έπρεπε να μεριμνήσει ο υπουργός (με υ ) να γίνουν Ωνάσεια σχολεία τα ακριτικά σχολεία (Έβρου, Λέσβου, κλπ).

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ