Κ. Πιερρακάκης : Έχουμε ένα σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ του 1964 αυτούσιο εν έτει 2025

Το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ είναι "γρίφος" αλλά πρέπει να το επιχειρήσουμε

15/01/2025

Ενημερώθηκε: 15/01/2025, 11:45

Άκουσε το άρθρο

"Είναι δύσκολη η άσκηση να σπάσεις το γρίφο των Πανελλαδικών, αλλά θα σας έλεγα ότι πρέπει να το επιχειρήσουμε, γιατί δεν μπορούμε να έχουμε ένα σύστημα πρόσβασης του 1964 αυτούσιο εν έτει 2025.Πρέπει να σκεφτούμε πρωτότυπα και δημιουργήσουμε μία πολυτυπία στο σύστημα μας, ανοίγοντας τις πύλες.

Τη δήλωση αυτή έκανε    ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης  στο Reporter Magazine , ενώ διερωτήθηκε:

  • Το μέλλον ενός παιδιού θα κριθεί από μία εξέταση σε τέσσερα μαθήματα και μόνο; 
  • Ή το ερώτημα της μέσης οικογένειας: Γιατί χρειάζεται να δαπανώ τόσα χρήματα για φροντιστήρια; 

Σύμφωνα με πληροφορίες του esos  στις προτεραιότητες του υπουργού Παιδείας δεν είναι η αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση , αλλά πρωταρχικός στόχος να ανοίξει ο διάλογος  για την θεσμοθέτηση ενός δυναμικού απολυτηρίου που θα αποκτούν οι απόφοιτοι Λυκείου.

Οι πρώτες εξετάσεις  (Πηγή: Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων)


Ιστορική αναδρομή από το 1964 έως σήμερα


Αριθμός εισακτέων και υποψηφίων

 

 

Σχόλια (53)

Δημητρης
|

Παιδιά εννοείτε ότι έπρεπε να είχαμε μόνο απολυτήριο λυκείου για εισαγωγή σε ΑΕΙ.Τι σχέση έχουν τα μαθήματα του λυκείου με αυτά του πανεπιστημίου; Οι άλλες χώρες έχουν προοδεύσει γιατί δεν έχουν τόσο δύσκολη εισαγωή σε πανεπιστημία. Εμείς μέχρι και σε αυτό 40 χρόνια πίσω. Κάναμε ένα βήμα με τα ιδιωτικά ΑΕΙ και πάλι θέλει πανελλήνιες για να μπείς εκει.... Και αν εφαρμοστεί αυτό, διότι τα κολλέγια που θα αναβαθμιστούν σε μη κρατικά ΑΕΙ τι θα κάνουν, θα διώξουν 1000δες φοιτητές που πήγαν εκεί και δεν έχουν δώσει πανελλήνιες; Εννοείτε ότι όλοι θα συνεχίζουν να σπουδάζουν κανονικά.Επίσης το ΦΕΚ λέει να δώσει τις προυποθέσεις εισαγωγής γραπτές το μητρικό ΑΕΙ. Αυτό σημαίνει ότι το μητρικό ΑΕΙ θα θέτει κρητήρια εισαγωγής και όχι η ΝΔ.

Β.Η.
|

Γιατί υπάρχουν τα φροντιστήρια; Επειδή το σχολείο θέτει εξωπραγματικούς στόχους και οι μαθητές δεν προλαβαίνουν να αφομοιώσουν την ύλη που διδάσκονται. Έτσι στρέφονται στα φροντιστήρια για επαναλήψεις κι έξτρα εξάσκηση.
Αν όμως η ύλη μπορούσε να καλυφθεί και να αφομοιωθεί εντός σχολικής τάξης από την πλειονότητα των μαθητών, τότε λίγοι μαθητές θα στρέφονταν στα φροντιστήρια. Δυστυχώς, το κακό έχει ξεκινήσει εδώ και πολλές δεκαετίες κι έχει παγιωθεί με αποτέλεσμα να θεωρούμε απόλυτα φυσιολογική την ύπαρξη των φροντιστηρίων.
Σε κάθε περίπτωση, το σφάλμα είναι του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και όχι των φροντιστηρίων.

@@@@Γιώργος Κ.
|

Το δημόσιο σχολείο δεν θα "διορθωθεί" όσο έχουμε φροντιστήρια. Δεν βγάζει νόημα να υπάρχουν. Όλα πρέπει να γίνονται στο δημόσιο σχολείο. Τι σημαίνει να εκτελεστούν οι εγγράμματοι; Οι αγράμματοι ποιοι είναι; Αυτοί που δεν έχουν λεφτά και δεν μπορούν; Ας εκτελεστούν οι φτωχοί λοιπόν για τους άριστους και την ανώτερη τάξη. Το δημόσιο σχολείο ΜΠΟΡΕΙ και ΠΡΕΠΕΙ να δώσει τα κατάλληλα εργαλεία για την ανάπτυξη σπουδαίων ενηλίκων. Είναι η πραγματική δωρεάν παιδεία με ίσες ευκαιρίες για όλους τόσο προκλητική; Λέμε όχι σε κερδοσκοπικές εταιρίες και λέμε ναι σε ένα πραγματικά αξιοκρατικό κόσμο όπου ο κάθε μαθητής πάει στο δημόσιο και δωρεάν σχολείο. Ίσες ευκαιρίες για όλους, δωρεάν μόρφωση και γνώση για όλους.

@@@Γιώργος Κ.
|

Ωραία, να απαγορέψουμε τα φροντιστήρια, να εκτελέσουμε και τους εγγράμματους (και γενικά όσους φορούν γυαλιά οράσεως) που έχουν χρόνο να βοηθήσουν τα παιδιά τους και να τους δώσουν το πάνω χέρι. Δημιουργεί αδικίες. Να εκτελέσουμε κι όσους διδάσκουν κάνουν ιδιαίτερα.
Σοβαρά τώρα, οπως γράψατε "το φροντιστήριο δίνει το πάνω χέρι", οπότε ως ιδιωτική επιχείρηση κάνει ακριβώς αυτό για το οποίο το πληρώνουν. Δεν αντικαθιστά το σχολείο.
Συμπέρασμα δεν φταίνε οι πανελλήνιες και τα φροντιστήρια ... ας δούμε πως λιγο τα σχολεία.

Δπ
|

Βασει ερευνων σημαντικο ποσοστο των αποφοιτων δευτεροβάθμιας ειναι λειτουργικα αναλφαβητοι. Αυτο θα επρεπε να σας απασχολει σε πρωτο βαθμο κυριε Πιερρακακη. Να αναλογιστείτε το γιατι και να σχεδιασετε το συστημα εκπαίδευσης της ελλαδας απο την αρχη. τροπος εισαγωγής στη τριτοβαθμια θα πρεπε να ναι το τελευταιο..

@@Γιώργος Κ.
|

Το φροντιστήριο δίνει το πάνω χέρι σε αυτούς που έχουνε την οικονομική δυνατότητα να στέλνουν τα παιδιά τους. Υπάρχουν οικογένειες που δεν μπορούν και δυσκολεύονται. Δημιουργεί αδικίες. Ένα σύστημα δημόσιο και δωρεάν μπορεί και πρέπει να εργάζεται για να αναπτύξει τις ικανότητες και τις γνώσεις των μαθητών. Οι καθηγητές μπορούν να δώσουν τα κατάλληλα εργαλεία στα παιδιά. Ύπαρχουν και οι βιβλιοθήκες που είναι δωρεάν. Οι ιδιωτικές εταιρίες που αποσκοπούν στο μέγιστο κέρδος και την αντιεπιστημονικότητα δεν έχουν λόγο ύπαρξης αλλά ούτε προωθούν την ανάπτυξη ικανοτήτων και των γνώσεων. Πόσοι θυμούνται αυτά που έμαθαν στο φροντιστήριο; Στο φροντιστήριο μαθαίνει κάποιος να λύνει ασκήσεις στα τυφλά, όχι να σκέφτεται.

@ΔΕΠ 5
|

Καλά τα λέτε, όταν μπαίνεις σε πανεπιστήμιο με βάση κάτω από το 10, (ή κάτω από τον μ.ο. των υποψήφιων) το reputation πάει στα σκουπίδια, συμφωνώ.

Εφ'όσον είστε μέλος ΔΕΠ γνωρίζετε ότι υπάρχουν πάμπολα τμήματα δημόσιων ΑΕΙ στα οποία η βάση ήταν (προ ΕΒΕ) πολύ κάτω του 10 (όπως π.χ 3 ή 5), και ακόμα και με την ΕΒΕ είναι κάτω του μέσου όρου (για όσα τμήματα έχουν συντελεστή μικρότερο από 1). Για αυτών των ΑΕΙ το reputation ανησυχείτε καθόλου; Ενδιαφέρεται κανείς; Εγω βλέπω ότι οχι. Τώρα μας μάρανε το reputation των ιδιωτικών.

Σας πληροφορώ ότι θα υπάρξουν ιδιωτικά με ψηλότερες βάσεις απο αρκετά δημόσια. Εκεί να δω τι θα λέμε. Γιατί η οικογένεια που αντί να πληρώνει νοίκια και λογαριασμούς σε ακριτικές περιοχές θα επιλέξει να πληρώνει λιγότερα σε δίδακτρα ιδιωτικού. Μαντέψτε πως θα κινηθούν οι βάσεις σε ΑΕΙ της περιφέρειας και σε μη-κρατικά ΑΕΙ.

@ΔΕΠ 5
|

σε ποιές χώρες ορίζει τη πολιτεία τον τρόπο εισάγωγής στα ιδιωτικά

@Γιώργος Κ.
|

οποιοδήποτε σύστημα εισαγωγής λειτουργεί αξιοκρατικά, θα υποστηρίζει τα φροντιστηρια. Μόνο σε ένα σύστημα που οι γνώσεις και οι ικανότητες (τις οποίες προσπαθουν να βελτιώσουν μεσω φροτηστηρίων) δεν έχουν σημασία, δεν θα υπήρχε λόογος ύπαρξης φροντιστηρίων.

ΔΕΠ 5
|

Η πολιτική ηγεσία πρέπει να σκεφτεί επίσης πώς θα εισάγονται στα ιδιωτικά τριτοβάθμια που θέσπισε* άραγε θα γίνει όπως σε άλλες χώρες και τα ιδιωτικά θα έχουν βάσεις στις πανελλήνιες εξετάσεις; Θα γελάσει και το παρδαλό κατσίκι να δούμε βάση σε φραντζαιζ πανεπιστήμιο -που θα πληρώνεις όταν μπεις- κάτω από το 10, το reputation πάει περίπατο!

ΧΡΗΣΤΟΣ
|

Όταν ήμουν μαθητής λυκείου αναρωτιόμουν γιατί να υπάρχουν οι πανελλαδικές εξετάσεις; μόνο με το απολυτήριο λυκείου δεν γίνετε; αργότερα καθώς το σκέφτηκα λίγο, κατάλαβα ότι οι πανελλαδικές υπάρχουν διότι μέσα από τις εξετάσεις των μαθημάτων που θα δώσεις θα φανεί αν αξίζεις για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση. Οι πανελλαδικές εξετάσεις δεν είναι σαν τις ενδοσχολικες που τις εξετάζουν οι ίδιοι οι καθηγητές στο σχολείο σου και μπορεί να σε περάσουν ακόμα και χάλια να χεις γράψει, αλλά καθηγητές της επιτροπής που σου βάζουν βαθμό όσο ακριβώς έγραψες χωρίς να χαρίζουν.
Διαφορετικά, αν δεν ισχύουν αυτοί οι λόγοι, τοτε η εισαγωγή θα γινόταν μόνο με το απολυτήριο λυκείου. Όπως ακριβώς γίνεται και στις ΣΑΕΚ. Οι σπουδες στα πανεπιστήμια είναι δύσκολες, ειδικά στις θετικές επιστήμες και τις πολυτεχνικες σχολές.

Γιώργος Κ.
|

Οι πανελλήνιες εξετάσεις υπάρχουν για να έχουν πελάτες τα φροντιστήρια!!! Το ίδιο ισχύει για σχεδόν όλο το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Αφού το σχολείο θέτει εξωπραγματικούς στόχους που δεν μπορεί να πετύχει από μόνο του, πετάει το μπαλάκι στην οικογένεια και στέλνει αναγκαστικά τους μαθητές σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα.
Τόσο απλά!!!

ΧΨ
|

Ένα σωρό νομοσχέδια του ποδαριού είναι 1-2 ετών (ή και 1-2 μηνών) ενώ η Δημοκρατία είναι πολίτευμα του 5ου αιώνα πΧ. Άρα;

---
|

Θα γίνουν πολλές αλλαγές για να εξυπηρετηθούν τα ιδιωτικά ΑΕΙ και οι πελάτες τους.

Κώστας
|

@@ΔΕΠ 2, Μόνο αδιάβλητο είναι το σύστημα, σε καμία περίπτωση δίκαιο, και αυτό γιατί όλοι συμφωνούν ότι δεν υπάρχει καμμία εμπιστοσύνη μεταξύ όλων!
Πρέπει να υπάρξουν αλλαγές και ένα περισσότερο αξιοκρατικό σύστημα εισαγωγής. Υπάρχουν παραδείγματα από άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, υπάρχουν προτάσεις και από το εσωτερικό. Ας γίνει μια επιτροπή διαβούλευσης ώστε να υπάρξει συζήτηση.

ΔΕΠ 2
|

Δεν έγραψα αυτό αγαπητέ, διαβάσατε μόνο την πρώτη σειρά.

"Το να μετράνε για παράδειγμα οι βαθμοί από την Α΄ Λυκείου ως τη Γ΄ Λυκείου σε ένα ποσοστό αντικαθιστά τις πανελλήνιες του ενός έτους με τριετείς πανελλήνιες, κάνοντας πλέον όλο το λύκειο ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο, με πολλαπλάσια οικονομική επιβάρυνση για τους γονείς λόγω της μακριάς διάρκειας και των πολλών διαφορετικών μαθημάτων".

Σώστης
|

@@@@Έλεος, τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα υπάρχουν γιατί η ανεργία των αποφοίτων καθηγητικών σχολών χτυπά κόκκινο! Για κανέναν άλλον λόγο. Ακόμη και για την Ιατρική χωρίς επιπλέον μαθήματα οι ίδιοι με την ίδια ακριβώς σειρά θα περνούσαν. Το μάρκετινγκ επιβάλλει να τονίσει την ανάγκη τους για να πουλήσει το προιόν. Κατανοητό! Υπάρχει κι η μερίδα των Νεόπλουτων που αν δεν πληρώσουν δεν το χαίρονται κι έτσι χτυπάμε κι εμείς στα αυτιά: 50-100€ την ώρα για τη Φυσική για να ζήσει το όνειρο ο Ελληνάρας ότι το παιδί του θα χει τον καλύτερο καθηγητή, το Όνομα, για να μπει -κι ας μη του πολυαρέσει- στην Ιατρική. Μα για να μπει είτε με 10€ είτε με 100€ είτε με 0€ αυτό που χρειάζεται είναι να πονέσει νους και σώμα στη μελέτη!!!! Αυτό!!! Με μία δύο υποδείξεις από τον καθηγητή του σχολείου που έχει την καλυτερότερη εκπαίδευση και εμπειρία στις εξετάσεις, και πολύ διάβασμα -μα πολύ- θα περάσει. Κόστος 0!!!! Άντε κανα 50€ τη χρονιά για κανα βοήθημα. Αφού δεν σας αρέσει, πλερώνετε! Καλό μας κάνει εμάς… εσείς υποφέρετε χωρίς λόγο.

@ΔΕΠ 2
|

Αυτά που λέτε για το να μετράνε οι βαθμοί του Λυκείου το δοκιμάσανε. Έτσι γινόταν τη δεκαετία του 80 αν δεν κάνω λάθος. Και κάποιος "σοφός" υπουργός το κατήργησε. Και τώρα άλλος "σοφός" μπορεί να το επαναφέρει. Ράβε ξήλωνε. Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο ισχυρισμός ότι το σύστημα είναι ίδιο από το 1965 είναι ψευδής, γιατί έχουν γίνει 100 αλλαγές όπως είπε και άλλος. Μόνο ένα πράγμα έμεινε ίδιο, το αδιάβλητο και το δίκαιο της πανελλαδικής εξέτασης. Αν το χαλάσει αυτό ο Πιερακάκης θα μείνει στην ιστορία σίγουρα, αλλά ίσως για λάθος λόγους. Ήδη η διαφαινόμενη παράκαμψη με τα τερτίπια του ΙΒ που λέει ότι θέλει να κάνει, χωρίζει τους μαθητές σε προνομιούχους και κορόιδα.

@@@@@@Ελεος
|

Είναι άδικο αν έχω όσα χρήματα εσύ και αντί να αγοράσω καινούργια ρούχα ή αυτοκίνητο τα ξοδέψω σε φροντιστήρια ή ιδιαίτερα, ή ότι μου αρέσει με σκοπό να γίνει το παιδί μου καλύτερος μαθητής; Δεν έχουν νόημα αυτά που λέτε σε μια ελεύθερη κοινωνία. Μόνο σε κράτη "πατερούληδες" που θέλουν να ισοπεδώνουν τις ατομικές ελευθερίες. Με τη λογική σας είναι άδικο να οδηγώ πιο ακριβό πιο γρήγορο και πιο ασφαλές αυτοκίνητο από κάποιον άλλον που δεν έχει λεφτά οπότε και πρέπει να απαγορεύεται η πώληση οτιδήποτε εκτός από Ζάσταβα. Καληνύχτα και καλή τύχη, ευτυχώς αυτά δε θα συμβούν ποτέ στην Ελλάδα.

@@@@@Ελεος
|

Συγγνώμη;
"Λέτε ότι αξίοκρατία θα υπάρξει αν καταργήσουμε τα φροντιστήρια...ΟΚ.... είναι η κλασσική νοοτροπία του "αν δεν μπορώ να έχω κάτι εγώ για να βελτιώσω τη θέση μου, θα το απαγορέψω να μην το έχεις ούτε εσύ."
Ο θεσμός του φροντιστηρίου είναι άδικος για τους μη έχοντες. Επαναλαμβάνω. Αλλά βέβαια η φτώχια είναι μια νοοτροπία όπως λέτε, μια φάση, μια ιδέα. Private tutoring δεν υπάρχει εκτός άμα το κάνουν οι ανώτερες τάξεις κάτι που δε γνωρίζω. Αλλά έχω επαφή με ΗΠΑ λόγο συγγένειας και αυτό είναι κάτι που δεν γίνεται. Έχω ρωτήσει. Τα παιδιά το απόγευμα είναι ελεύθερα, δεν πάνε στο φροντιστήριο όπως εδώ. Έτσι κι αλλιώς η μάθηση είναι θέμα του σχολείου(του δημόσιου σχολείου), όχι κάθε ιδιωτικής εταιρίας, έτσι πρέπει να γίνει και να μείνει.

@ Το να μετράνε για παράδειγμα οι βαθμοί από την Α΄ Λυκείου
|

άντε πάλι ! όπως έχουν τα πράγματα (τα τελευταία 20 χρόνια) ΔΕΝ ΠΕΡΠΑΤΑΕΙ ΑΥΤΟ , ΣΗΜΕΡΑ ΑΚΟΜΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ .
σοβαρευτείτε

ΔΕΠ 2
|

Η παραδοχή ότι το σύστημα πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση δεν είναι ιδανικό είναι κοινή. Αυτό, ωστόσο, αφορά σε μια συζήτηση μεταξύ φίλων και γνωστών. Αυτό που θα έπρεπε να απασχολεί την πολιτική ηγεσία είναι τι ακριβώς προτείνει ως νέο σύστημα που θα είναι όχι απλώς νέο, αλλά καλύτερο από κάθε άποψη. Το να μετράνε για παράδειγμα οι βαθμοί από την Α΄ Λυκείου ως τη Γ΄ Λυκείου σε ένα ποσοστό αντικαθιστά τις πανελλήνιες του ενός έτους με τριετείς πανελλήνιες, κάνοντας πλέον όλο το λύκειο ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο, με πολλαπλάσια οικονομική επιβάρυνση για τους γονείς λόγω της μακριάς διάρκειας και των πολλών διαφορετικών μαθημάτων.
Η πολιτική ηγεσία πρέπει επίσης να σκεφτεί πώς θα μπαίνουν οι βαθμοί στο λύκειο πλέον, αν γίνει κάτι τέτοιο, δηλαδή πώς ακριβώς θα βαθμολογούν οι καθηγητές όχι μόνο των ιδιωτικών σχολείων, αλλά και στις μικρές κοινωνίες.
Δεν θέλω να σκεφτώ ότι ο λόγος πίσω από μια τέτοια πολιτική θα ήταν απλώς να εγκαταλείψουν την προσπάθεια εισαγωγής μέσω των πανελληνίων η βασική, περιζήτητη δεξαμενή υποψηφίων, οι μαθητές καλής και πολύ καλής επίδοσης δηλαδή (ούτε οι μαθητές χαμηλής επίδοσης, ούτε πολύ υψηλής, οι επιλογές των οποίων δύσκολα αλλάζουν), καθώς οι γονείς τους θα επέλεγαν αντί μιας τριετούς, εξοντωτικής οικονομικά και με αβέβαια αποτελέσματα προετοιμασίας και εξετάσεων. Για να κατευθυνθούν προς τα πού άραγε αυτοί οι μαθητές;

Qwerty
|

Υπάρχουν τουλάχιστον 12 τρόποι εισαγωγής στα ΑΕΙ, είτε μέσω Πανελληνίων είτε με άλλες εξετάσεις διαφορετικού βαθμού δυσκολίας και αξιοπιστίας είτε και χωρίς εξετάσεις. Συνεπώς, αντίθετα με την κοινή αντίληψη, δεν υπάρχει ένα ενιαίο αξιοκρατικό σύστημα εισαγωγής και εύλογα ο Υπουργός θέτει το ζήτημα προς προβληματισμό.
Για παράδειγμα:

Πανελλήνιες εξετάσεις ΓΕΛ
5 κατηγορίες Ελλήνων του εξωτερικού
Πανελλήνιες αποφοίτων ΕΠΑΛ
Πανελλήνιες αποφοίτων Εσπερινών
Απόφοιτοι με το 10% (6% την 1η χρονιά, 4% τη δεύτερη)
Προσαύξηση μορίων σε αθλητές
Εισαγωγή μαθητών με δυσίατα νοσήματα
Μετεγγραφές σε αντίστοιχες σχολές
Εισαγωγή άνευ Πανελληνίων (ΑΣΚΤ)
Κατατακτήριες εξετάσεις αποφοίτων ΑΕΙ
(Τελευταία ακούστηκε ως εναλλακτικός τρόπος στο μέλλον και το ΙΒ)

@@@@Ελεος
|

Μην συγκρίνετε ανόμοια πράγματα. Στις ΗΠΑ παίζει μια χαρά, private tutoring παει συννεφο για όσους προσπαθούν να μπουν στα τοπ πανεπιστήμια. ΓΕΝΙΚΑ στο ευρύ κοινό όχι δεν παίζει γιατί δε χρειάζεται, υπάρχουν πολλά ΑΕΙ πολλών ταχυτήτων και επιπέδων. Και φυσικά όπως έγραψε και άλλος, σε όλα ο αριθμός εισακτέων ΔΕΝ καθορίζεται με το ζόρι από τον Secretary of Education, και σε πολλά μπαίνεις "εύκολα" αλλά φεύγεις σούμπιτος αν δεν περνάς μαθήματα. Κάτι το οποίο δεν τολμάει κανείς να κάνει εδώ.
Λέτε ότι αξίοκρατία θα υπάρξει αν καταργήσουμε τα φροντιστήρια...ΟΚ.... είναι η κλασσική νοοτροπία του "αν δεν μπορώ να έχω κάτι εγώ για να βελτιώσω τη θέση μου, θα το απαγορέψω να μην το έχεις ούτε εσύ". Αυτό υπάρχει στις ΗΠΑ που μας λέτε;

ΔΕΠ
|

Δεν αλλάζεις κάτι που λειτουργεί καλά και ειναι αποδεκτό απο ολη τη κοινωνία.
Τι πρόβλημα θέλεις να λύσεις;

@ΧΡΗΣΤΟΣ
|

Το πρόβλημα δεν είναι οι Πανελλαδικές που πολύ καλά υπάρχουν. Κάποιος που δεν τα πήγε καλά μπορεί να ξαναδώσει ή να προσπαθήσει αργότερα στην ζωή του και να καταφέρει να σπουδάσει. Σαν βάση είναι καλή. Το πρόβλημα είναι ότι οι εξετάσεις είναι σχεδιασμένες με τέτοιο τρόπο που προωθούν την παπαγαλία με αποτέλεσμα απλά να λύνει ο ενδιαφερόμενος ασκήσεις χωρίς ουσιαστικά να καταλαβαίνει τι είναι αυτό που κάνει με αποτέλεσμα να μην έχει μάθει τίποτα και άμα περάσει σε κάποια σχολή να πρέπει να επαναλάβει την ύλη που θα έπρεπε να γνωρίζει ήδη.

Στο λύκειο είχαμε έναν καθηγητή φυσικής που μας έδινε εργασίες να λύσουμε. Οι εργασίες ήταν βασισμένες πάνω στην ύλη που μαθαίναμε και έπρεπε να λύσουμε πραγματικά προβλήματα που σημαίνει ότι χρειαζόταν να μελετήσουμε τα φαινόμενα και με την βοήθεια του βιβλίου να βρούμε μια λύση. Ένα παρόμοιο μοτίβο ακολουθούσε και στις εξετάσεις. Τις εξετάσεις τις κάναμε με ανοιχτά βιβλία. Οι εργασίες ήταν πολύ δύσκολες ακόμα και για καθηγητές φροντιστηρίων. Στις εξετάσεις ο μέγιστος βαθμός δεν ήταν πάνω από 13. Οι βαθμοί των τετραμήνων ήταν σοκαριστικές διότι οι περισσότεροι είχαμε 4 ή 5. Οι μαθητές του 18 - 20 πέσανε στο 10 - 12. Αυτός ο καθηγητής δεν δίδασκε στην τρίτη λυκείου.
Οι ασκήσεις θέλανε έρευνα πάνω στην ύλη και κριτική σκέψη για να λυθούν. Ακόμα και με ανοιχτά βιβλία κανείς δεν έγραφε πραγματικά καλά. Οπότε μπορούμε να έχουμε εξετάσεις που να έχουν ενδιαφέρον και να είναι δύσκολες χωρίς να χρειάζεται παπαγαλία. Επιπλέον, όταν κάποιος εργάζεται πάνω σε ένα πρόβλημα σαν αυτού του καθηγητή που ανέφερα ανακαλύπτει γιατί κάποια πράγματα δεν δουλεύουν και κάποια δουλεύουν οπότε εφαρμόζει την ύλη και πρακτικά που σημαίνει ότι ο μαθητής πραγματικά μαθαίνει να δουλεύει με τα εργαλεία που προσφέρει η ύλη.

@Δημήτρης | 16 Ιαν 2025 07:30
|

Που πας ρε Καρα-Μήτρο, δίχως ενιαίο (= πανελλαδικό) σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια;
Τι θέλεις να γίνει, το σύστημα διαλογής του λούνα παρκ, με "δέκα κρίκοι ένα τάλιρο";

@ριστεία, όχι αστεία
|

Διατί να το κρύψωμεν άλλωστε, δεν αντέχεται το μαύρο αυτοκόλλητο που κρύβει το όνομα, και εξισώνει για τον διορθωτή το γραπτό του γόνου με εκείνο του " γιου του αγωγιάτη". Αφεντικά και δούλοι το ίδιο γενήκαμε ούλοι;
Άριστοι.

Δημήτρης
|

Αλλάξτε επιτέλους εχθές αυτό το αναχρονιστικό ανσξοοκρατικό αντικειμενικό σύστημα που δεν υπάρχει αυτούσιο σε καμία άλλη χώρα της ΕΕ. Δεν αντέχουν οι φτωχοί κυρίως τα ιδιαίτερα για υψηλοβαθμες σχολές και τα φροντιστηρια. Αλλάξτε το και .... άσπρο!

ΧΡΗΣΤΟΣ
|

Το σύστημα για την εισαγωγή στα ΑΕΙ το βρίσκω φυσιολογικό, χωρίς να
ειρωνεύομαι φυσικά. Πανελλαδικές εξετάσεις και απολυτήριο λυκείου.
Τι άλλο σύστημα εισαγωγής να είχαμε; Μόνο απολυτήριο λυκείου;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ