"Είναι δύσκολη η άσκηση να σπάσεις το γρίφο των Πανελλαδικών, αλλά θα σας έλεγα ότι πρέπει να το επιχειρήσουμε, γιατί δεν μπορούμε να έχουμε ένα σύστημα πρόσβασης του 1964 αυτούσιο εν έτει 2025.Πρέπει να σκεφτούμε πρωτότυπα και δημιουργήσουμε μία πολυτυπία στο σύστημα μας, ανοίγοντας τις πύλες.
Τη δήλωση αυτή έκανε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης στο Reporter Magazine , ενώ διερωτήθηκε:
- Το μέλλον ενός παιδιού θα κριθεί από μία εξέταση σε τέσσερα μαθήματα και μόνο;
- Ή το ερώτημα της μέσης οικογένειας: Γιατί χρειάζεται να δαπανώ τόσα χρήματα για φροντιστήρια;
Σύμφωνα με πληροφορίες του esos στις προτεραιότητες του υπουργού Παιδείας δεν είναι η αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση , αλλά πρωταρχικός στόχος να ανοίξει ο διάλογος για την θεσμοθέτηση ενός δυναμικού απολυτηρίου που θα αποκτούν οι απόφοιτοι Λυκείου.
Οι πρώτες εξετάσεις (Πηγή: Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων)
Ιστορική αναδρομή από το 1964 έως σήμερα
Αριθμός εισακτέων και υποψηφίων
Παιδιά εννοείτε ότι έπρεπε να είχαμε μόνο απολυτήριο λυκείου για εισαγωγή σε ΑΕΙ.Τι σχέση έχουν τα μαθήματα του λυκείου με αυτά του πανεπιστημίου; Οι άλλες χώρες έχουν προοδεύσει γιατί δεν έχουν τόσο δύσκολη εισαγωή σε πανεπιστημία. Εμείς μέχρι και σε αυτό 40 χρόνια πίσω. Κάναμε ένα βήμα με τα ιδιωτικά ΑΕΙ και πάλι θέλει πανελλήνιες για να μπείς εκει.... Και αν εφαρμοστεί αυτό, διότι τα κολλέγια που θα αναβαθμιστούν σε μη κρατικά ΑΕΙ τι θα κάνουν, θα διώξουν 1000δες φοιτητές που πήγαν εκεί και δεν έχουν δώσει πανελλήνιες; Εννοείτε ότι όλοι θα συνεχίζουν να σπουδάζουν κανονικά.Επίσης το ΦΕΚ λέει να δώσει τις προυποθέσεις εισαγωγής γραπτές το μητρικό ΑΕΙ. Αυτό σημαίνει ότι το μητρικό ΑΕΙ θα θέτει κρητήρια εισαγωγής και όχι η ΝΔ.