Ποια σχολεία θα μετατραπούν σε Ωνάσεια Πρότυπα- Δέκα ερωτήσεις απαντήσεις

Η φοίτηση θα είναι απολύτως δωρεάν. Τα ΔΗΜ.Ω.Σ. θα ακολουθούν το πρόγραμμα των Πρότυπων Σχολείων-Η εισαγωγή των μαθητών στην Α’ Γυμνασίου και στην Α’ Λυκείου θα γίνεται με παρόμοια διαδικασία που ισχύει και για τα Πρότυπα Σχολεία

20/01/2025

Ενημερώθηκε: 20/01/2025, 14:10

Άκουσε το άρθρο

Υπογράφηκε σήμερα μεταξύ του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη , του υπουργού Παιδείας Κ. Πιερρακάκη και του προέδρου του Ιδρύματος Ωνάση, η     σύμβαση    για τη δημιουργία των 22 Ωνάσειων Πρότυπων Σχολείων.  

Η σύμβαση, μετά  την υπογραφή  από τα δύο μέρη , θα κατατεθεί , προς επικύρωση  από τους Βουλευτές , στην Ολομέλεια της Βουλής.

Πρόκειται για 22 σχολεία  (11 Γυμνάσια και 11 Γενικά Λύκεια) που θα λειτουργήσουν σε περιοχές της χώρας που αντιμετωπίζουν κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις και όπως τονίστηκε από τον υπουργό Παιδεάς θα δώσουν σε χιλιάδες μαθητές  και μαθήτριες τα εφόδια, τη γνώση και το περιβάλλον που χρειάζονται για να εξελίξουν τις δεξιότητες τους.

Αναλυτικά οι σχολικές μονάδες που θα μετατραπούν σε  Ωνάσεια Πρότυπα Σχολεία, είναι οι εξής


Τα ΔΗΜ.Ω.Σ θα λειτουργούν υπό την επίβλεψη του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, σε στενή συνεργασία με το Ίδρυμα Ωνάση,  το οποίο αναλαμβάνει την κτηριακή αναβάθμισή τους και την κάλυψη μέρους των λειτουργικών τους εξόδων. 

Το ωρολόγιο πρόγραμμα θα προσομοιάζει με αυτό των Πρότυπων σχολείων και θα περιλαμβάνει πρόσθετες καινοτομίες ως προς τον τρόπο σύνδεσής τους με πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα, ενώ στη λειτουργία των εκπαιδευτικών Ομίλων και Συνόλων  θα έχουν πρόσβαση και μαθητές όμορων δημοσίων σχολείων.

Όπως υπογράμμισε ο Κυριάκος Πιερρακάκης τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία έρχονται να πολλαπλασιάσουν τις εκπαιδευτικές ευκαιρίες, να ενισχύσουν τις τοπικές κοινωνίες, να αυξήσουν την ώσμωση μεταξύ δημοσίων σχολείων, πανεπιστημίων και ιδρυμάτων και να δώσουν το στίγμα της συνολικής αναβάθμισης στην εκπαίδευση, που είναι ο στόχος του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΩΝΑΣΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ (ΔΗΜ.Ω.Σ) ΣΕ ΔΕΚΑ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

1.    Τι είναι τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία;

Πρόκειται για ένα δίκτυο υφιστάμενων δημόσιων σχολείων, τα οποία με χρηματοδότηση του Ιδρύματος Ωνάση θα μετατραπούν σε Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, υπό την εποπτεία του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Πρόκειται για 22 Σχολεία (11 Γυμνάσια και 11 Λύκεια) σε όλη τη χώρα. Τον Σεπτέμβριο του 2025 θα λειτουργήσουν τουλάχιστον οι πρώτες 6 σχολικές μονάδες (3 Λύκεια, 3 Γυμνάσια), οι οποίες θα ανακοινωθούν μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου 2025.

Οι μαθήτριες και μαθητές που κατά την έναρξη λειτουργίας των ΔΗΜ.Ω.Σ. θα φοιτούν στη Β’ και Γ’ τάξη του Γυμνασίου και Λυκείου παραμένουν και ολοκληρώνουν τη φοίτησή τους σε αυτά. Ο συνολικός αριθμός μαθητών και μαθητριών στα ΔΗΜ.Ω.Σ θα φτάσει τις 6.000 ανά έτος και συνολικά πάνω από 22.000 σε ορίζοντα δωδεκαετίας.

2.    Σε ποιες περιοχές θα λειτουργήσουν τα ΔΗΜ.Ω.Σ ; 

Απο το σύνολο των 22 σχολείων , τα 10 (Γυμνάσια – Λύκεια) θα λειτουργήσουν στην Περιφέρεια Αττικής και τα 12 στην υπόλοιπη Ελλάδα. Στην Αττική τα ΔΗΜ.Ω.Σ θα ιδρυθούν στον Κολωνό, την Κυψέλη, το Μενίδι, το Πέραμα και το Περιστέρι. Στην Θεσσαλονίκη, οι περιοχές που επελέγησαν είναι η Ξηροκρήνη και ο Εύοσμος. Στην περιφέρεια, ΔΗΜ.Ω.Σ. θα υποδεχθούν η Κοζάνη, η Ξάνθη, η Ρόδος και το Ηράκλειο. 

Βασικό κριτήριο επιλογής ήταν η ενίσχυση περιοχών που αντιμετωπίζουν κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις. Προϋπόθεση ήταν επίσης να μην υπάρχουν άλλα πρότυπα ή πειραματικά σχολεία σε κοντινή απόσταση ενώ ρόλο έπαιξε και η γεωγραφική εγγύτητα των Γυμνασίων και Λυκείων που επελέγησαν, ώστε να διευκολύνεται η μεταξύ τους συνεργασία καθώς και η συνεργασία τους με Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και ερευνητικά κέντρα. 

Η τελική απόφαση για τις περιοχές ελήφθη ύστερα από στενή συνεργασία του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και του Ιδρύματος Ωνάση.

3.    Πώς θα διοικούνται τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία;

Το Δίκτυο των ΔΗΜ.Ω.Σ. θα διοικείται από εννεαμελή Επιτροπή, στην οποία πέντε μέλη θα ορίζονται από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με απόφαση του αρμόδιου Υπουργού. Τα υπόλοιπα τέσσερα μέλη υποδεικνύονται από το Ίδρυμα Ωνάση.

Την ευθύνη για την καθημερινή λειτουργία των ΔΗΜ.Ω.Σ. θα έχουν α) ο Διευθυντής/Διευθύντρια β) ο Υποδιευθυντής/Υποδιευθύντρια και γ) ο Σύλλογος Διδασκόντων. Οι σχολικές μονάδες που εντάσσονται στο Δίκτυο υπάγονται διοικητικά στον οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

4.    Ποιος είναι ο στόχος των ΔΗΜ.Ω.Σ; 

Η διαμόρφωση ολοκληρωμένων πολιτών. Η  παροχή δημόσιας δωρεάν παιδείας υψηλής ποιότητας με στόχο την ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη και καλλιέργεια των μαθητών. Η υλοποίηση καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων με αξιοποίηση βιωματικών μεθόδων διδασκαλίας και άλλων πρωτοπόρων διδακτικών πρακτικών και δράσεων. Η προαγωγή της επιστημονικής έρευνας στην εκπαίδευση, η προαγωγή της κατάρτισης των μαθητών στην ψηφιακή τεχνολογία και στην τεχνητή νοημοσύνη και  η προώθηση της πολυγλωσσίας.

5.    Πώς θα λειτουργούν τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία;

Η φοίτηση θα είναι απολύτως δωρεάν. Τα ΔΗΜ.Ω.Σ. θα ακολουθούν το πρόγραμμα των Πρότυπων Σχολείων, δίνοντας έμφαση στις Ανθρωπιστικές, Θετικές και Κοινωνικές Επιστήμες, στις Καλές Τέχνες, στην Ψηφιακή Παιδεία και στη Συναισθηματική και Κοινωνική Νοημοσύνη. Για την επίτευξη των στόχων, εκτός από το ωρολόγιο πρόγραμμα που ισχύει για τα Πρότυπα Σχολεία, θα λειτουργούν Όμιλοι και Σύνολα, με πρόσθετα αντικείμενα στις Θετικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες, στις Γλώσσες, στην Τέχνη, στον Πολιτισμό και στον Αθλητισμό. Στους Ομίλους θα πραγματοποιούνται καινοτόμες δράσεις, ενισχυτική διδασκαλία και προετοιμασία για τις Πανελλαδικές εξετάσεις.

Η συμμετοχή των μαθητριών και μαθητών στους Ομίλους και στα Σύνολα θα είναι υποχρεωτική για τουλάχιστον 10 εκπαιδευτικές ώρες εβδομαδιαίως, καθ΄ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

6.    Θα αλληλοεπιδρούν τα ΔΗΜ.Ω.Σ με τα υπόλοιπα δημόσια σχολεία της περιοχής ; 

Στόχος είναι η ώσμωση που θα βοηθήσει συνολικά στην αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Στους Ομίλους και στα Σύνολα μπορούν να συμμετέχουν και μαθητές άλλων δημόσιων σχολικών μονάδων της ίδιας γεωγραφικής περιοχής, κατόπιν αίτησης και έγκρισής τους από τον Διευθυντή των ΔΗΜ.Ω.Σ..

7.    Πώς θα εισάγονται οι μαθήτριες και μαθητές στα ΔΗΜ.Ω.Σ. και πώς θα επιλέγεται το εκπαιδευτικό προσωπικό; 

Η εισαγωγή των μαθητών στην Α’ Γυμνασίου και στην Α’ Λυκείου θα γίνεται με παρόμοια διαδικασία που ισχύει και για τα Πρότυπα Σχολεία με συμμετοχή σε γραπτές εξετάσεις (τεστ) γνώσεων και δεξιοτήτων. 
Το εκπαιδευτικό προσωπικό των ΔΗΜ.Ω.Σ. θα επιλέγεται επίσης με παρόμοια διαδικασία που ακολουθείται για το εκπαιδευτικό προσωπικό των Πρότυπων Σχολείων.

8.    Ποιες είναι, με βάση τη σύμβαση, οι υποχρεώσεις του Ιδρύματος Ωνάση; 

Το Ίδρυμα Ωνάση, μέσω δωρεάς συνολικού ύψους 160 εκ. ευρώ για 12 σχολικά έτη, θα καλύψει τον εξοπλισμό και την κτηριακή αναβάθμιση των υφιστάμενων κτηριακών υποδομών των 22 σχολικών μονάδων. Θα διαθέσει έως 1.000.000 ευρώ ανά σχολική μονάδα για την αναβάθμιση και βελτίωση των υποδομών και έως 500.000 ευρώ ανά σχολική μονάδα και ανά σχολικό έτος για την ενίσχυση δράσεων και την κάλυψη δαπανών. Ακόμα, το Ίδρυμα Ωνάση θα διαθέσει το ποσό των 6.000.000 ευρώ για την κάλυψη έκτακτων δαπανών που θα προκύψουν από τη λειτουργία του δικτύου των Ωνάσειων Σχολείων. 

Το Ίδρυμα Ωνάση θα καλύπτει την πρόσθετη αμοιβή των εκπαιδευτικών  και του διοικητικού προσωπικού των ΔΗΜ.Ω.Σ. για την πρόσθετη απασχόλησή τους πέραν του ωραρίου τους αλλά και τις δαπάνες για τη λειτουργία των Ομίλων και των Συνόλων. Το Ίδρυμα Ωνάση θα καλύπτει τις δαπάνες για την ανάπτυξη και επιμόρφωση του εκπαιδευτικού προσωπικού μέσω της συμμετοχής σε εκπαιδευτικά προγράμματα στην Ελλάδα ή το εξωτερικό αλλά και για υποτροφίες.

9.    Ποιες είναι οι υποχρεώσεις του Ελληνικού Δημοσίου; 
Πέρα από τη δωρεά του Ιδρύματος Ωνάση, το χρηματοδοτικό πλαίσιο των ΔΗΜ.Ω.Σ. θα είναι ίδιο με αυτό των Πρότυπων Σχολείων. Η μισθοδοσία του εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού θα καλύπτεται από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και τα πάγια λειτουργικά έξοδα των σχολείων από τους Δήμους στους οποίους ανήκουν.

10.    Από πότε θα ισχύσει η σύμβαση; 

Η σύμβαση θα ισχύσει από την ημερομηνία κύρωσης της στη Βουλή και τη δημοσίευση της στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως. Πρόκειται για μία σύμπραξη μεταξύ του Ιδρύματος Ωνάση και του Ελληνικού Δημοσίου, κατά το επιτυχημένο πρότυπο του Ωνάσειου Καρδιοχειρουργικού Κέντρου. Η «Κύρωση Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ του Κοινωφελούς Ιδρύματος "ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Σ. ΩΝΑΣΗΣ", του Ωνάσειου Καρδιοχειρουργικού Κέντρου (Ω.Κ.Κ.) και του Ελληνικού Δημοσίου» ψηφίστηκε (27 Σεπτεμβρίου 2018)  με ευρεία πλειοψηφία και τη στήριξη των ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, ΝΔ, Δημοκρατικής Συμπαράταξης, και Ποταμιού.

Σχόλια (31)

ΓΠΠ
|

Μάλλον οι περισσότεροι που γράφουν εδώ δεν έχουν θητεία σε Πρότυπα. Υπάρχει φροντιστήριο για τα τελευταία; Ναι. Τυχαία; Όχι. Έχουν συγκεκριμένο αριθμό μαθητών ανά τμήμα που προκύπτει από εξετάσεις εισαγωγής. Αυτή τη στιγμή ο αριθμός τους είναι ασήμαντος γι'αυτό και υπάρχει τέτοιος ανταγωνισμός στις εξετάσεις εισαγωγής τους. Είναι καλύτερα από τα ακριβά ιδιωτικά. Σε αυτά προσθέτουν άλλα 20 οπότε ο ανταγωνισμός θα μειωθεί και οι επιλογές στον γονέα που ενδιαφέρεται θα αυξηθούν. Μακάρι να γίνει ένα τουλάχιστο ανά εκπαιδευτική Περιφέρεια. Στην Κίνα τέτοια σχολεία τροφοδοτούν τα άριστα πανεπιστήμια.

Το δέντρο και το δάσος
|

Τα Ωνάσεια σχολεία συνεχίζουν το ίδιο μοντέλο πρότυπου που υφίσταται και σήμερα. Οι περιοχές είναι απλώς ένας κράχτης, έτσι ώστε να μην κατηγορηθούν ότι επιλέγονται πλούσιες περιοχές. Ο διαχωρισμός όμως υφίσταται πλήρως, ποια θα είναι άραγε η ύλη αυτών των εξετάσεων; Θα είναι τόσο δυσθεώρητη όσο των προτύπων;
Ακόμα και στο γερμανικό εκπαιδευτικό σύστημα που ο "διαχωρισμός" στις επάλληλες βαθμίδες β' θμιας εκπ/σης γίνεται πολύ νωρίς (στην Δ' Δημοτικού), συμβαίνει για να προσανατολιστούν οι μαθητές σε σε τεχνικές ή ακαδημαϊκές σπουδές πριν το Εθνικό Απολυτήριο.
Και μάλιστα χωρίς εξετάσεις, αλλά με τον μέσο όρο του Δημοτικού.
Εδώ που αποσκοπούν όλα αυτά;
Λυπάμαι αλλά εδώ δεν έχει καν τυράκι, πάρα μόνο φάκα: ακόμα ένα δωράκι στα φροντιστήρια.

Δεν έχω λόγια
|

Μακάρι κάποιος από το υπουργείο Παιδείας ή από το Ωνάσειο ίδρυμα, ακόμα καλύτερα, να διάβαζε τα σχόλια εδώ στο esos. Ίσως να πιάνανε τόπο τα χρήματα του ιδρύματος για όσους το έχουν ανάγκη κι όχι για κείνους που ψάχνουν τζάμπα ιδιωτικό...

ΚΓ
|

@ Εξετάσεις κλπ
Έχετε δίκιο.
Από προσωπική εμπειρία με το παιδί μου που σκεφτήκαμε να δώσει εξετάσεις για εισαγωγή στην α' γυμνασίου, θα σας πω ότι όλο τον προηγούμενο χρόνο όσα παιδιά έλαβαν μέρος μπήκαν στη διαδικασία ιδιαίτερων ή φροντιστηρίων, καθώς οι εξετάσεις αφορούν ύλη δυσκολότερη από τη διδασκόμενη. Σε πρότυπο σχολείο με 80 θέσεις είχαν δώσει εκατοντάδες παιδιά τα οποία δε μπορούν να διαχειριστούν στα 12 την "αποτυχία", γιατί αποτυχία δεν είναι καθώς οι περισσότεροι είναι άριστοι μαθητές. Αποφασίσαμε να μη τον βάλουμε σε αυτή τη διαδικασία, συνέχισε στο δημόσιο της περιοχής. Πήγε εξαιρετικά στις Πανελλαδικές φέτος, όμως σε μια τάξη με διαφορετικές μαθησιακές επιδόσεις αυτός που δυσκολεύεται να προχωρήσει είναι ο καλός μαθητής. Με την εμπειρία αυτή θα έλεγα ότι καλύτερα θα ήταν σε όλα τα δημόσια πανελλαδικά, και όχι επιλεγμένα, να εφαρμοσθεί το μοντέλο όπως στο εξωτερικό, διαμόρφωση τμημάτων βάσει τελικής εξέτασης ανά τάξη. Ο μαθητής του 8 δε μπορεί να παρακολουθήσει μια τάξη που προχωράει και ο μαθητής του 18 μια τάξη που να τον κρατάει πίσω.

@Εξετάσεις και λοιπά
|

Τα φροντιστήρια είναι το μέγιστο μέτρο αξιοκρατίας. Δεν έχουμε φροντιστήριο, δεν έχουμε αξιοκρατία. Το σύστημα λειτουργεί μια χαρά. Για κάθε νέο φροντιστήριο που ανοίγει η χώρα γνωρίζει ανάπτυξη. Χρειαζόμαστε περισσότερα φροντιστήρια. Τα παιδιά δεν χρειάζονται παιχνίδι αλλά φροντιστήριο. Έτσι κι αλλιώς δεν γίνεται να είναι όλα τσάμπα.

Εξετάσεις και λοιπά
|

Όπου ακούτε "εξετάσεις εισαγωγής" βάλτε λεφτά για φροντιστήρια και ιδιαίτερα, καθώς αυτή είναι η μόνη απτή πραγματικότητα στην Ελλάδα. Όπως ακριβώς και οι εξετάσεις για τα Πρότυπα που έχουν μετατραπεί σε "πανελλαδικές για 11χρονα " φορτώνοντας τα μικρά παιδιά με άγχος, ματαίωση και αδιανόητη πίεση και τους γονείς τους με ένα αδικαιολόγητο κόστος/ οικονομική αφαίμαξη από πάσης φύσεως φροντιστήρια ( τα οποία βέβαια τη δουλειά τους κάνουν), μόνο και μόνο με την προσδοκία μιας καλύτερης καθημερινότητας στην εκπαίδευση. Έχετε ακούσει ποτέ κανέναν Υπουργό να μιλάει γι'αυτό;
Αναρωτιέμαι όμως... Στις "ευάλωτες" περιοχές που θα λειτουργήσουν τα Ωνάσεια ποιος θα βρει λεφτά για την προετοιμασία των εξετάσεων εισαγωγής;
Η υποκρισία περισσεύει.

Εκπαιδευτικός
|

Κάποιος να σκεφτεί πως το Ωρολόγιο Πρόγραμμα των Προτύπων είναι ακριβώς το ίδιο με αυτό που ακολουθούν όλα τα δημόσια σχολεία. Δεν το γνωρίζουν στο Υπουργείο ;;;!
Και ακόμα η εισαγωγή στα Πρότυπα εξασφαλίζεται κυρίως μέσω της φροντιστηριακής εκπαίδευσης. Ούτε αυτό είναι γνωστό;!

Μακάρι και περισσότερα
|

Μπράβο στο Ωνασειο Ίδρυμα!

Σταθης
|

Με τίς οργανικές τών ήδη υπηρετούντων καθηγητών τί γίνεται;;; ξαφνικά ξυπνάνε ένα πρωινό καί είναι εκτός οργανικής ψάχνοντας νά βρούν σχολείο μετά από 30 χρόνια υπηρεσίας;;;; Τί γίνεται εδώ;;; όλα στο πόδι; Αυτά γίνονται καί χειρότερα θά έρθουν....... τό Ωνάσειο αν θέλει λεφτά έχει...ας χτίσει νέα σχολεία πρότυπα καί όχι νά παίρνει τά δημόσια....

Αλαλούμ
|

Σκοπός θα ήταν :

1. να φοιτούν σε αυτά, παιδιά που κατοικούν στη γειτονιά, οτι δηλαδή ίσχυε ως τώρα.
2. να μπαίνουν χωρίς εξετάσεις αποφεύγοντας τα έξοδα προετοιμασίας.
3. να μελετηθεί η πρόοδός τους μετά την αποφοίτηση.

4. να συγκριθούν τα επιτεύγματα των μαθητών, με τα αντίστοιχα διπλανών σχολείων.

Μόνο έτσι θα καταλαβαίναμε τι προσφέρουν αυτά τα σχολεία στις τοπικές πάσχουσες φτωχογειτονιές.

Σχόλιο
|

Υπηρετώ σε σχολείο δήμου που θα λειτουργήσει Ωνάσειο σχολείο. Πιστεύω ότι οι καλοί μαθητές του δήμου μας θα φοιτήσουν εκεί. Εικάζω ότι οι εξετάσεις εισαγωγής απευθύνονται αποκλειστικά σε μαθητές που κατοικούν στον συγκεκριμένο δήμο. Με φθίνουσα σειρά επιτυχίας οι μαθητές θα φοιτήσουν εκεί. Η λειτουργία αυτών των σχολείων είναι πρόκληση για τους παρακάτω λόγους: θα συγκεντρωθούν μυαλά που αλλιώς χάνονται, μυαλά φρέσκα που σκέφτονται έξω από το κανονικό πλαίσιο γιατί προέρχονται συχνά από κοινωνικοοικονομικά περιβάλλοντα που προσεγγίζουν και ερμηνεύουν τον κόσμο "αιρετικά". Τα διδακτήρια θα συντηρηθούν γιατί οι δήμοι αδυνατούν για ποικίλους λόγους. Τα όμορα σχολεία θα προσπαθήσουν να "συναγωνιστούν" με ελάχιστα μέσα τα Ωνάσεια σχολεία. Τα όμορα σχολεία θα γίνουν σχολεία δεύτερης κατηγορίας, αν φύγουν οι καλύτεροι μαθητές. Οι μαθητές με ειδικές διδακτικές ανάγκες θα φύγουν από τα Ωνάσεια σχολεία. Και τελευταίο, ελπίζω ότι σε βάθος χρόνου δε θα εξελιχθούν στο χάλι των πειραματικών.

πεταμένα λεφτά φορολουμενων σε υγεία, παιδεία, ασφάλεια
|

και παλαμοκροτάμε !
ντροπή

έλεγαν για απομονωμένες περιοχές !
|

όλες οι επιλογές είναι σε πρωτεύουσες !
πολύ προβληματικά σημεία αναφέρθηκαν (με ομίλους κλπ), οι οργανικές περίπατο φυσικά. και στις προβληματικές περιοχές θα πάρουν ανάσα (από την α' τάξη και μετά) οι γονείς που έχουν τα παιδιά τους σε σχολεία όπου υπάρχει θέμα στην ευρύτερη γειτονιά από την αδιαφορια της πολιτείας (πόσοι βουλευτες μένουν αχαρνές και σεπόλια-κολωνό; ο υπουργός πού μένει; κοντά εκεί; )

Φιλολογος
|

...Δεν τρωγεστε επιτέλους...σαφώς πρέπει να βοηθηθούν οι αδύναμοι αλλά να αξιοποιήσουν και τις δυνατότητές τους όσοι μπορούν
Μίζερα και παρωχημένα επιχειρηματα

Γονεας
|

Μπαινει με τα μπουνια ο ιδιωτης στην δημοσια εκπαιδευση.Αναρωτιεμαι για ποσο ακομα θα παραμεινουν στο δημοσιο αυτα τα σχολεια.Το "φτωχο" μας κρατος..πολυ το λυπαμαι,που με τοσους φορους που πληρωνουμε,κρατησεις,φπα και δημοτικα τελη,δεν μπορει δηθεν να ανταπεξελθει και περιμενε τον πασα ενα εφοπλιστη να στηριξει με τις δικες του πλατες τα δημοσια σχολεια.Θα γινουμε σαν καποιες χωρες που στραγγιζουν οι πολιτες και πληρωνουν τον δημοσιο τομεα χωρις αντικρισμα και καποια στιγμη επειδη θα "μπαινει" και μεσα ο επενδυτης θα πρεπει να πληρωνουμε και διδακτρα και δασκαλους κλπ.Κριμα στα παιδια μας και στα μελλοντικα μας εγγονια ετσι οπως τους ανοιγουμε τις πορτες.

Γιώργος
|

Γιατί οι περισσότεροι μαθητές και εκπαιδευτικοί να βλέπουν όλες αυτές τις αλλαγές και μεταρρυθμίσεις να περνάνε ξυστά από δίπλα τους αλλά να μην τους αγγίζουν;

Μίμης
|

Τα σχολεία αυτά θα υποχρεούνται να έχουν και ατζέντα ΣΤΕΓΗς στο πρόγραμμα σπουδών;

Γιώργος
|

"Το Ίδρυμα Ωνάση θα καλύπτει την πρόσθετη αμοιβή των εκπαιδευτικών και του διοικητικού προσωπικού των ΔΗΜ.Ω.Σ. για την πρόσθετη απασχόλησή τους πέραν του ωραρίου τους". (α) Ποιο διοικητικό προσωπικό; Τα δημόσια σχολεία δεν έχουν γραμματείς και τα περισσότερα δεν έχουν πλέον και φύλακες (προσωποπαγείς θέσεις που μετά τη συνταξιοδότηση του φύλακα η θέση χάνεται). Άρα το Ίδρυμα Ωνάση δεν θα ξοδευτεί με πρόσθετες αμοιβές ανύπαρκτου προσωπικού. (β) Στα δημόσια σχολεία (ακόμα και στα πρότυπα) η πρόσθετη απασχόλησή των εκπαιδευτικών πέραν του ωραρίου τους είναι χωρίς αμοιβή και γίνεται από φιλότιμο και αγάπη για τους μαθητές. Αναγνωρίζει το Υπουργείο ότι υπάρχει ανάγκη αμοιβής αυτής της απασχόλησης; Σχολεία δύο (και βάλε) ταχυτήτων.

Υπάρχει ένα σοβαρό φάουλ πέρα από ιδεολογίες
|

Στου ομίλους θα γίνεται ενισχυτική διδασκαλία και προετοιμασία για τις πανελλαδικές εξετάσεις! Διάβασα καλά;
Δηλαδή το σχολείο λειτουργεί εκτός ωραρίου ως φροντιστήριο για το ίδιο το σχολείο και για τις πανελλαδικές.
Αυτό στους ομίλους που μπορούν να οργανώσουν τα δημόσια σχολεία ( σε ώρες που οι εκπαιδευτικοί εργάζονται επιπλέον του ωραρίου τους, χωρίς να τις πληρώνονται) δεν επιτρέπεται. Ορίζεται καθαρά ότι το περιεχόμενο πρέπει να είναι διαφορετικό από τα προγράμματα σπουδών.
Αυτό τελικά θα πει ότι οι καλύτεροι των καλύτερων μπορούν να έχουν επιπλέον υποστήριξη είτε για το σχολείο είτε για τις πανελλαδικές, από το ίδιο το σχολείο τους, δωρεάν. Οι υπόλοιποι που δεν φοιτούν στο τυχαίο Ωνάσειο είτε γιατί είναι μακριά είτε γιατί δεν τα κατάφεραν στις εισαγωγικές, δυστυχώς θα πρέπει να αναζητήσουν την λύση στο φροντιστήριο της γειτονιάς πληρώνοντας.
Μήπως πρέπει να το δούμε λίγο;

Κοινή λογική
|

Αν αυτά τα σχολεία απευθύνονται σε άριστους μαθητές, τότε ο μαθητικός πληθυσμός της περιοχής θα αναγκαστεί να πάει σε άλλα, όμορα σχολεία, γιατί δυστυχώς τα παιδιά αυτών των περιοχών δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πάνε σε φροντιστήρια και να κάνουν την προετοιμασία που απαιτείται για τα πρότυπα. Συχνά πρόκειται για οικογένειες με πολλά προβλήματα που εγκαταλείπουν το σχολείο. Άρα θα αυξηθούν οι πιθανότητες να εγκαταλείψει το σχολείο ένας μαθητής που τον αναγκάζεις να φοιτήσει σε πιο μακρινό σχολείο από αυτό της γειτονιάς του. Το ζήτημα είναι να δώσεις ευκαιρίες σε στερημένα παιδιά, όχι να φέρεις τον μαθητή της Κηφισιάς στο Μενίδι και αυτόν του Μενιδίου τελικά να τον οδηγήσεις εκτός εκπαίδευσης.

Μαθηματικός
|

@Ηλίας

Επειδή είμαι από την Ξάνθη, η πόλη αυτή δεν έχει ανάγκη τέτοια δήθεν σχολεία! Από άλλα πράγματα έχει ανάγκη η Ξάνθη. Όλα αυτά είναι κολοκύθια με την ρίγανη! Να είχαμε να λέγαμε,

Νίκο, ο ήλιος ο πράσινος
|

θα τοποθετηθεί σε αυτό το χάλι; έχεις καταλάβει τι γίνεται; ουσιαστικά, παιδαγωγικά, υπηρεσιακά, κοινωνικά , λογικά ;

Ο Νέος
|

Με τις οργανικές θέσεις τι γίνεται στα σχολεία που μετατρέπονται σε ωνάσεια;

Αναστασία
|

Θα ήθελα το Υπουργείο να διεξάγει (αν δεν έχει ήδη) μια έρευνα για το μοφωτικό και οικονομικό επίπεδο των οικογενειών, των μαθητών που φοιτούν στα Πρότυπα.
Να δούμε αν τελικά τα παιδιά που φοιτούν εκεί και επομένως τα παιδιά που θα φοιτούν στα Ωνάσεια προέρχονται από τη χαμηλή ή τη μεσαία - μεσοαστική τάξη.
Γιατί μας λέτε ότι θα φτιάξετε τα Ωνάσεια σε περιοχές που χρειάζονται στήριξη. Τα παιδιά σε αυτές τις περιοχές δεν θα μπορέσουν να περάσουν τις εξετάσεις (τα περισσότερα) κι επομένως θα τα διώξετε από το σχολείο της γειτονιάς τους. Θα βλέπουν το ανακαινισμένο σχολείο από το μπαλκόνι τους, αλλά θα πρέπει να πηγαίνουν ίσως και χιλιόμετρα μακριά σε ένα άλλο σχολείο που μπορεί να πέφτουν οι σοβάδες. Μπράβο σας κ. Υπουργέ και μπράβο και σε όσους τους υποστηρίζετε ακόμη!

Σταγόνα στον ωκεανό
|

τα 22 "υβριδικά - Ωνάσεια" μπροστά στα δεκάδες χιλιάδες σχολεία. Αυτό δεν λέγεται εθνική πολιτική παιδείας, αλλά όπως τα έλεγε ο Χάρυ Κλύν
Πόρκα μιζέρια φασολάδα,
γκοβέρνο παρ' τα όλα,
Οικονομία στραπατσάδα,
νέσινες γκράντε φόλα
πάει φαλιμέντο η Ελλάδα,
ταμείον ταπί
Κούλη παράτα μας,
όσο πιο subito, παράτα μας,
να 'τα μας, να 'τα μας,
τα μαύρα τα μαντάτα μας,
τα μαύρα τα μαντάτα μας...

Αντιλογος
|

Ηρθε ο ιδωτικος τομεας στην εκπαιδευση!!θα ρυθμιζουν θεματα του ελληνικου δημοσιου σχολειου απο τα μελη του ωνασειου !!μπραβο στο πιερρακακη αγαπητος της διαμαντοπουλου που διελυσε την εκπαιδευση.κι σημιτικος!!

Ηλίας
|

MΜακάρι να προκόψουν τα παιδιά εκεί. Περιοχές που τα έχουν ανάγκη .

και στα δημοτικά....
|

Καλό και ωφέλιμο θα είναι να επεκταθεί ο θεσμός των Ωνάσειων σχολείων και στα δημοτικά, από τη βάση....

ΔΑΣΚΑΛΑ
|

Πιστευω οτι τα σχολεια που εγιναν Ωνασεια να εχουν καλυτερες συνθηκες εργασίας( θερμανση, καθαριοτητα,διδακτικο υλικο κλπ)
όσο για τους εκπκους θα ειναι το ιδιο αξιολογοι .οπως και των υπόλοιπων σχολειων, άλλωστε τα ...ρασα δεν κανουν τον παπα..
Το λεω μην αρχισει κυμα μετεγγραφων μαθητων προς αυτα τα σχολεια και να φυλλοροουν τα υπόλοιπα.Θελει προσοχη στα αιτηματα μετεγγραφων..Ελπιζω με τοσους εφοπλιστες και άλλους παραγοντες που εχει η χωρα μας, να υπαρξει συνεχεια στην δημιουργια τετοιων σχολειων..Οψόμεθα.

Εκπ/κός
|

Ερώτηση: Τα σχολεια που εδωσαν απο μονα τους το ονομα καποιου που ο ΣΔ θεωρησε σωστό, δεν μπορουν να γινουν Ωνασεια φανταζομαι, αυτα θα πορευτούν με το ονομα που ηδη εχουν, αλλιως ενα σχολειο ποσα ονοματα μπορει να ..σηκωσει;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ