Για περιπτώσεις κατά τις οποίες εκπαιδευτικοί διαπράττουν σοβαρά παραπτώματα όπως ο καθηγητής που κατηγορείται στον Άλιμο, μίλησε την Δευτέρα ο Υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας στον ΑΝΤ1 .
Ερωτώμενος αν τέτοια περιστατικά θα έπρεπε να επηρεάσουν το ζήτημα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού προσωπικού, ο Υπουργός προέτρεψε τις οικογένειες των θυμάτων να σπάνε την σιωπή και να κάνουν καταγγελίες, επισημαίνοντας ότι οι καταγγελίες αυτές είναι το πρώτο βήμα το οποίο χρειάζεται το Υπουργείο για να απομακρύνει ακατάλληλους δασκάλους από τις θέσεις εργασίας τους.
Σχετικά με τις επισκευές στα σχολεία ο Κ. Πιερρακάκης είπε ότι το υπουργείο θα απευθύνεται στην Εταρική Κοινωνική Ευθύνη επιχειρηματικών ομίλων, οι οποίοι θα παρεμβαίνουν π.χ. προκειμένου να χρηματοδοτούν επισκευές ή επιδιορθώσεις στις υποδομές σχολικών μονάδων.
Αναφέρθηκε επίσης σε νέο λογισμικό το οποίο θα κυκλοφορήσει μερίμνη του Υπουργείου Ψηφιακής διακυβέρνησης σε συνεργασία με το συναρμόδιο Υπουργείο Παιδείας, για να προλαμβάνει ως “κόφτης” την χρήση κινητών τηλεφώνων από παιδιά κάτω των 16 ετών.
«Κάποια πράγματα πρέπει να γίνουν με την αρωγή της οικογένειας. Όμως κι εμείς θα βοηθήσουμε ώστε να προστατευτούν τα παιδιά από τις επιπτώσεις της εξάρτησης από τα κινητά. Αυτή είναι η αποστολή της εφαρμογής η οποία πρόκειται να λειτουργήσει», ανέφερε.
Για τα μη-κρατικά πανεπιστήμια
Επιπλέον, μιλώντας για την λειτουργία μη-κρατικών πανεπιστημίων υπογράμμισε ότι κυβερνητικός στόχος είναι η Ελλάδα να γίνει περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης, όπως η Κύπρος αλλά και η Ιταλία, όπου παραδείγματος χάριν η Φλωρεντία έχει 41 παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων, κυρίως αμερικανικών.
Παράλληλα είπε ότι συνεχίζεται ο κύριος στόχος για συμπράξεις των δημοσίων ελληνικών πανεπιστημίων με κορυφαία ξένα πανεπιστήμια, όπως η επικείμενη συνεργασία του ΕΚΠΑ με το Πανεπιστήμιο Yale.
Τέλος αναφερόμενος στους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι μια τέτοια απόφαση διορισμών θα λαμβάνεται κάθε χρόνο, με στόχο την κάλυψη αναγκών με μόνιμους εκπαιδευτικούς και όχι με πολλούς αναπληρωτές όπως συνέβαινε μέχρι τώρα.
Ο υπουργός κάθε μέρα και περισσότερο αποδεικνύει πόσο επιφανειακά, στα όρια του λαϊκισμού, βλέπει το θέμα της παιδείας και τελικά πόσο βαθιά ριζωμένη είναι στον ίδιο και στους κυβερνώντες η απέχθεια προς τον Έλληνα εκπαιδευτικό και το λειτούργημά του.
Κανείς φυσικά δεν αντιλέγει ότι πρέπει να απομακρύνονται από τη θέση αυτή όσοι αποδεδειγμένα είναι ακατάλληλοι να την υπηρετήσουν. Μόνο που αυτό αποτελεί μια παρονυχίδα της εκπαιδευτικής μας παθογένειας, η οποία ωστόσο διογκώνεται τεχνηέντως μέσω τέτοιων μεγαλόστομων κινήσεων, προκειμένου και πάλι να επανέλθει στην κουβέντα μεταξύ του κόσμου ο δήθεν ανεπαρκής εκπαιδευτικός, όπως έγινε και με την περίπτωση της "αξιολόγησης".
Παράλληλα ο οπουργός όχι μόνο αδιαφορεί να εφοδιάσει με τα αναγκαία μέσα, εργαλεία, πλατφόρμες κλπ τον ίδιο τον εκπαιδευτικό που στη συντριπτική του πλειονότητα επιτελεί σωστά το καθήκον του, αλλά τον συνθλίβει κι από πάνω με δυσβάσταχτες υποχρεώσεις, κατά κανόνα περιττής γραφειοκρατικής λογικής, χωρίς παράλληλα να μεριμνά στοιχειωδώς για την αναβάθμισή του ως εργαζόμενου σε επίπεδο δικαιωμάτων και απολαβών.
Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι όλο αυτό αποτελεί μέρος μιας αντίληψης που είναι σχεδιασμένη προσεκτικά από τους κυβερνώντες κι έχει τεθεί σε εφαρμογή ήδη από την εποχή Κεραμέως: Η οριστική διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, η οποία αποτελεί γι' αυτούς ένα μεγάλο οικονομικό βάρος που θέλουν να αποτινάξουν από πάνω τους προωθώντας με χίλιους τρόπους την ιδιωτικοποίηση των πάντων. Τα σημάδια είναι εμφανή παντού, άλλοτε με ηχηρές πρωτοβουλίες (ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων) κι άλλοτε με έμμεσες κινήσεις, όπως αυτός ο ύποπτος μηδενισμός της χρηματοδότησης για εργασίες και επισκευές ή αναλώσιμα στα σχολεία μέσω των "απρόθυμων" δήμων.